Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 septembrie 2024  pentru aplicarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în domeniul industriei, a prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 9 septembrie 2024 pentru aplicarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în domeniul industriei, a prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996

EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 928 din 16 septembrie 2024
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 2.887 din 9 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 928 din 16 septembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Direcţia politici industriale şi finanţări pentru industrie, denumită în continuare DPIFI, din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului are obligaţia monitorizării schemelor de ajutor de stat/de minimis pe care le administrează.
    (2) Procesul de monitorizare prevăzut la alin. (1) se realizează prin analiza informaţiilor furnizate de beneficiar, la solicitarea DPIFI, a altor documente, precum şi prin verificări la faţa locului.
    (3) Procesul de monitorizare a ajutoarelor de stat/de minimis vizează verificarea următoarelor aspecte:
    a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute în legislaţia europeană şi naţională în domeniul ajutorului de stat/de minimis;
    b) îndeplinirea condiţiilor prevăzute în actele normative/administrative prin care se instituie schema de ajutor de stat/de minimis şi în contractele/acordurile de/pentru finanţare.


    ART. 2
    În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) OUG nr. 77/2014 - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) beneficiar - întreprindere care a semnat contract/acord de/pentru finanţare şi care a primit finanţare de la bugetul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;
    c) Regulamentul (CE) nr. 794/2004 - Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare;
    d) Ordinul nr. 386/2020 - Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat;
    e) organele de executare - structurile abilitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).


    ART. 3
    (1) În cazul în care structurile din cadrul DPIFI responsabile cu implementarea schemelor de ajutor de stat/de minimis constată în urma procesului de monitorizare că beneficiarul se află în una dintre situaţiile care, în conformitate cu legislaţia în domeniu, determină stoparea sau recuperarea parţială/totală a ajutorului de stat/de minimis, acestea elaborează o Notă de constatare a neconformităţilor ce cuprinde constatările legate de această situaţie. Modelul Notei de constatare a neconformităţilor este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    (2) Structura din cadrul DPIFI care a constatat încălcarea legislaţiei în domeniul ajutorului de stat/de minimis şi/sau a clauzelor contractului/acordului de/pentru finanţare de către beneficiar comunică acestuia Nota de constatare prevăzută la alin. (1).
    (3) Beneficiarul are dreptul să prezinte în scris obiecţii cu privire la constatările verificării în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii Notei de constatare a neconformităţilor.

    ART. 4
    (1) În urma analizării răspunsului primit de la beneficiar, pe baza Notei de constatare a neconformităţilor prevăzute la art. 3 alin. (1), DPIFI elaborează, dacă este cazul:
    a) proiectul deciziei de stopare sau recuperare parţială/totală a ajutorului de stat/de minimis;
    şi
    b) nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, rezultată din cuantumul sumei datorate de beneficiarul ajutorului de stat/de minimis şi dobânda aferentă ajutorului de stat/ de minimis conform Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene. Aceste calcule sunt exprimate în moneda naţională, ţinându-se cont de prevederile Ordinului nr. 386/2020.

    (2) Decizia de stopare sau recuperare a ajutorului de stat/de minimis avizată de secretarul de stat, coordonator al DPIFI, Direcţia avizare acte normative şi contencios administrativ şi Direcţia generală economică din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului se înaintează ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului spre aprobare.
    (3) Modelul deciziei de stopare menţionate la alin. (2) este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
    (4) Modelul deciziei de recuperare menţionate la alin. (2) este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.

    ART. 5
    (1) Decizia de stopare sau recuperare a ajutorului de stat/de minimis, prevăzută la art. 4, are caracter de titlu executoriu, conform art. 25 alin. (4) din OUG nr. 77/2014, şi produce efecte de la data comunicării sale către beneficiar prin modalităţile prevăzute la alin. (2).
    (2) Decizia de stopare sau recuperare a ajutorului de stat/de minimis se comunică beneficiarului prin unul sau mai multe dintre următoarele mijloace:
    a) scrisoare recomandată cu confirmare de primire, potrivit ultimei adrese indicate de beneficiar către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;
    b) mijloace electronice dedicate, cu confirmarea primirii de către destinatar;
    c) publicarea pe site-ul oficial al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu indicarea datei publicării.


    ART. 6
    Decizia de stopare a ajutorului de stat/de minimis trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale furnizorului;
    b) numărul şi data deciziei;
    c) datele de identificare ale beneficiarului de ajutor de stat/de minimis - denumire;
    d) codul unic de înregistrare;
    e) sediul social;
    f) obiectul deciziei;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
    h) temeiul legal şi modalitatea de acordare a ajutorului de stat/de minimis;
    i) cuantumul ajutorului de stat/de minims de care are dreptul să beneficieze;
    j) motivele şi temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de stat/de minimis;
    k) data la care se realizează stoparea acordării ajutorului de stat/de minimis, respectiv data producerii situaţiei de fapt care determină, potrivit prevederilor legale, măsura stopării;
    l) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    m) organul la care se poate contesta decizia şi termenul de depunere a acesteia;
    n) numele şi semnătura ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.


    ART. 7
    Decizia de recuperare a ajutorului de stat/de minimis trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale furnizorului;
    b) numărul şi data deciziei;
    c) datele de identificare ale beneficiarului de ajutor de stat/ de minimis - denumire;
    d) codul unic de înregistrare;
    e) sediul social;
    f) obiectul deciziei;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
    h) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    i) organul la care se poate contesta decizia şi termenul de depunere a acesteia;
    j) data la care ajutorul de stat/de minimis a fost plătit beneficiarului;
    k) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;
    l) calcularea valorii dobânzii şi ulterior emiterii deciziei, până la momentul recuperării efective a ajutorului;
    m) cuantumul ajutorului de stat/de minimis, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate;
    n) rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat;
    o) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de stat/de minimis, precum şi a dobânzilor aferente;
    p) obligaţia pentru beneficiar de a rambursa ajutorul şi dobânda aferentă;
    q) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    r) data comunicării deciziei către beneficiarul ajutorului de stat/de minimis;
    s) numele şi semnătura ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.


    ART. 8
    Decizia de stopare sau recuperare a ajutorului de stat/de minimis, aprobată, se transmite în termen de 5 zile de la aprobare, de către DPIFI, către:
    a) beneficiar, respectiv şi practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar, dacă beneficiarul este sub incidenţa Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Consiliul Concurenţei, doar în cazul deciziei de recuperare; şi
    c) organele de executare - pentru începerea demersurilor de recuperare, dacă este aplicabil art. 16.


    ART. 9
    Rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat, în cazul deciziei de recuperare, este cea valabilă la data plăţii ajutorului şi se aplică de la data la care a fost plătit ajutorul de stat/de minimis ce trebuie recuperat până la data recuperării. Rata dobânzii se calculează conform Ordinului nr. 386/2020. În cazul în care trece mai mult de un an de la data la care a fost plătit ajutorul de stat/de minimis ce trebuie recuperat şi până la data recuperării ajutorului, dobânda se calculează la intervale de un an, având ca bază rata de referinţă în vigoare în momentul recalculării comunicată de către Comisia Europeană, pentru România.

    ART. 10
    Beneficiarul ajutorului de stat/de minimis are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate imediat după data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului stat/de minimis, în contul indicat în cuprinsul acesteia.

    ART. 11
    (1) Împotriva titlului executoriu, beneficiarul se poate adresa emitentului, pe cale administrativă şi în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Solicitarea beneficiarului pe cale administrativă nu suspendă executarea titlului executoriu.

    ART. 12
    (1) În situaţia în care beneficiarul nu rambursează suma datorată, conform deciziei de recuperare a ajutorului de stat/de minimis, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului transmite către ANAF documentaţia aferentă recuperării ajutorului de stat/de minimis acordat, nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate, decizia de recuperare a ajutorului de stat/de minimis, dovada comunicării acesteia beneficiarului, în vederea înscrierii debitului în evidenţa ANAF.
    (2) În cazul beneficiarilor pentru care s-a pronunţat o hotărâre executorie privind deschiderea procedurii insolvenţei, înscrierea la masa credală pentru creanţele prevăzute la alin. (1) se efectuează de către ANAF.
    (3) Organele de executare vor determina valoarea dobânzilor ce trebuie aplicate pentru perioada cuprinsă între data deciziei de recuperare şi momentul recuperării efective.

    ART. 13
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    NOTĂ
    de constatare a neconformităţilor
    Încheiată astăzi, .........................
    Referitor: Necesitatea stopării sau recuperării totale/parţiale a ajutorului de stat/de minimis acordat beneficiarului .................
    În temeiul prevederilor:
    - Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în domeniul industriei, a prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 2.887/2024,

    şi având în vedere următoarele considerente:
    1. Date de identificare ale furnizorului
    Denumire: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
    Cod unic de înregistrare: 24931499
    Sediul: Calea Victoriei, nr. 152, sectorul 1, Bucureşti
    Reprezentant legal: ......................................................

    2. Date de identificare ale beneficiarului
    Denumire: .....................................................................
    Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ...........................................
    Cod unic de înregistrare: ..............................................
    Sediul social: ................................................................
    Domiciliul fiscal: ............................................................
    Reprezentant legal: ......................................................

    3. Constatările ............................…….. (se detaliază prevederea încălcată)

┌──────┬────────────────────┬──────────┐
│Nr. │Neconformitatea │Observaţii│
│crt. │constatată │ │
├──────┼────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │
├──────┼────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │
├──────┼────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │
└──────┴────────────────────┴──────────┘



    Se propune stoparea sau recuperarea parţială/totală a ajutorului de stat/de minimis.

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Aprobat, │ │
│Numele, prenumele │ │
│Director DPIFI │ │
│Semnătura │ │
├───────────────────┼───────────────────┤
│Avizat, │Întocmit, │
│Numele, prenumele │Numele, prenumele │
│Şef serviciu │Funcţia │
│semnătura │Semnătura │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 2

    la normele metodologice




    NOTĂ
    de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate
    şi dobânda aferentă ajutorului de stat/de minimis
    Întocmită astăzi, ............., în baza Notei de constatare a neconformităţilor nr. ........./........

┌────┬──────────┬──────────┬────────┬────────┬─────────┬──────────┐
│ │Valoarea │Data │ │ │ │ │
│Nr. │ajutorului│plăţii │Rata │Dobânda │Cuantumul│ │
│crt.│de stat/de│ajutorului│dobânzii│datorată│sumei │Observaţii│
│ │minimis │de stat/de│^1) │^2) │datorate │ │
│ │ │minimis │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────────┴────────┴────────┴─────────┴──────────┘


    ^1) Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat/de minimis este cea publicată de Comisia Europeană în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, valabilă la data la care ajutorul de minimis/de stat a fost plătit beneficiarului pentru prima dată.
    ^2) Dobânda aferentă ajutorului de stat/de minimis datorată de la data la care ajutorul de minims/de stat a fost plătit beneficiarului şi până la data recuperării sale integrale.

┌───────────────────┬───────────────────┐
│Numele, prenumele │ │
│Director DPIFI │ │
│Semnătura │ │
├───────────────────┼───────────────────┤
│Avizat, │Întocmit, │
│Şef serviciu │Numele, prenumele │
│Semnătura │Semnătura │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 3

    la normele metodologice




    MODEL
    de decizie de stopare a ajutorului de stat/de minimis plătit beneficiarului
    Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu sediul în Bucureşti, Calea Victoriei, nr. 152, sectorul 1, cod unic de înregistrare 24931499, reprezentat prin .........., ministru,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare;
    – art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 864/2023 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu modificările ulterioare,

    emite prezenta
    Decizie de stopare a ajutorului de stat/de minimis
    nr. ............ din data ............
    1. Date de identificare ale beneficiarului ajutorului de stat/de minimis:
    a) denumire:
    b) număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:
    c) cod unic de înregistrare:
    d) sediul social:

    2. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare
    În fapt,
    în conformitate cu prevederile ..........., a beneficiat de un ajutor de stat/de minimis aprobat prin ............, în cuantum de ......, acordat sub formă de .........., pentru ............. . Ajutorul de stat/de minimis s-a acordat ........., pe o perioadă ............, astfel: ................
    Având în vedere faptul că .............. se află în următoarea situaţie de fapt .............., se constată că nu sunt respectate prevederile ..............., drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de stat/de minimis.

    3. Modalitatea de contestare a deciziei de stopare
    Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în termen de 30 de zile de la comunicare.

    4. Data la care îşi produce efectele decizia de stopare
    Decizia de stopare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de stat/de minimis ........../........., cu sediul social în ..............

    5. Prezenta decizie constituie titlu executoriu conform art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi produce efectele de la data comunicării.
    Prezenta decizie se comunică beneficiarului .....................
    Ministru,
    .............................

    ANEXA 4

    la normele metodologice




    MODEL
    de decizie de recuperare a ajutorului de stat/de minimis plătit beneficiarului
    Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu sediul în Bucureşti, Calea Victoriei, nr. 152, sectorul 1, cod unic de înregistrare 24931499, reprezentat prin ..........., ministru,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare;
    – art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 864/2023 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu modificările ulterioare,

    emite prezenta
    Decizie de recuperare a ajutorului de stat/de minimis
    nr. ............ din data ............
    1. Date de identificare ale beneficiarului ajutorului de stat/de minimis:
    a) denumire:
    b) număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:
    c) cod unic de înregistrare:
    d) sediul social:

    2. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare
    În fapt,
    în conformitate cu prevederile ..........., a beneficiat de un ajutor de stat/de minimis aprobat prin ............, în cuantum de ......, acordat sub formă de .........., pentru .............. . Ajutorul de stat/de minimis s-a acordat ........., pe o perioadă ............, astfel: ................
    Având în vedere faptul că ......... se află în următoarea situaţie de fapt ........, se constată că nu sunt respectate prevederile ........., drept care se impune luarea măsurii de recuperare a ajutorului de stat/de minimis în sumă totală de .............

    3. Cuantumul ajutorului de stat/de minimis, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate
    3.1. Cuantumul ajutorului de stat/de minimis ce trebuie recuperat de la .......... este în sumă totală de ........... lei. Dobânda care trebuie recuperată este în sumă de ....... lei, calculată de la ......... până la data de ............... Calculul dobânzii în vederea recuperării ajutorului de stat/de minimis ............. se regăseşte în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Calculul dobânzii poate fi continuat până la recuperarea efectivă a ajutorului de stat/de minimis.
    Suma datorată = ajutorul constatat ca fiind plătit + dobânda calculată începând cu data la care ajutorul de minimis/stat a fost plătit beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării sale, conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004.

    3.2. Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat/de minimis este cea publicată de către Comisia Europeană în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar rata dobânzii se aplică pe o bază compusă până la data recuperării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor. În cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se calculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării. Ratele dobânzii, precum şi modalitatea de calcul sunt prezentate în Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat, nr. ............ din data de .............., anexată deciziei.

    4. Modalitatea de contestare a deciziei de recuperare
    Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în termen de 30 de zile de la comunicare.

    5. Data la care îşi produce efectele decizia de recuperare
    Decizia de recuperare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de stat/de minimis ........../........., cu sediul social în ..............

    6. Contul bancar al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului .......................... în care urmează să se recupereze debitul prevăzut la pct. 3 subpct. 3.1 este .........................., deschis la ............................, cod fiscal .....................
    7. Prezenta decizie constituie titlu executoriu conform art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi produce efectele de la data comunicării.
    Prezenta decizie se comunică beneficiarului .....................
    Ministru,
    .............................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016