Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 7 septembrie 2021  pentru aplicarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi de către agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovarea comerţului a prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, pentru proiectele finanţate în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 7 septembrie 2021 pentru aplicarea de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi de către agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovarea comerţului a prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, pentru proiectele finanţate în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene

EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 876 din 13 septembrie 2021
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.364 din 7 septembrie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 876 din 13 septembrie 2021.
──────────
    CAP. I
    Definiţii
    ART. 1
    În cuprinsul prezentelor norme metodologice următorii termeni se definesc astfel:
    a) Beneficiar al ajutorului de stat - IMM/PFA/CMI/ONG, aşa cum este descris în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 220/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) - furnizor al Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, cu modificările ulterioare;
    c) MEAT/agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului (AIMMAIPE) - administrator al Schemei de ajutor de stat aprobate prin Ordinul ministrului fondurilor europene şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, cu modificările ulterioare.


    CAP. II
    Recuperarea ajutoarelor de stat dispusă MEAT/AIMMAIPE ca urmare a monitorizării ajutoarelor de stat
    ART. 2
    (1) MEAT/AIMMAIPE au obligaţia monitorizării schemei de ajutor de stat pe care o administrează.
    (2) Procesul de monitorizare, prevăzut la alin. (1), se realizează prin solicitări de informaţii de la IMM-urile beneficiare, precum şi prin controale la faţa locului.
    (3) Procesul de monitorizare a ajutoarelor de stat vizează verificarea îndeplinirii următoarelor condiţii prevăzute în:
    a) legislaţia europeană în domeniul ajutorului de stat;
    b) Ordinul ministrului fondurilor europene şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020, cu modificările ulterioare;
    c) Comunicarea Comisiei cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (versiune consolidată) cum a fost adoptat la 19 martie 2020 [C(2020)1863] şi versiunile autentice ale modificărilor aduse acestuia, C(2020)2215 din 3 aprilie 2020, C(2020)3156 din 8 mai 2020 şi C(2020)4509 din 29 iunie 2020;
    d) Ordinul ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 2.989/2020 privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, cu modificările ulterioare;
    e) Ordinul ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 3.083/2020 pentru aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, cu modificările ulterioare;
    f) Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 690/2021 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, cu completările ulterioare.


    ART. 3
    (1) Reprezentanţii MEAT/AIMMAIPE au dreptul să verifice anunţat/inopinat, on-line sau la sediul operatorilor economici, veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul măsurii. Beneficiarul trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentantului MEAT/AIMMAIPE asupra utilizării ajutorului de stat acordat prin proiect. În caz contrar se dispune recuperarea ajutorului de stat.
    (2) În cazul în care în urma controalelor efectuate de reprezentanţii MEAT/AIMMAIPE sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine ajutorul de stat sau se constată nerespectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor de stat sau că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în contractul de finanţare încheiat sau în legislaţia măsurii accesate, unitatea de implementare a proiectelor (U.I.P.) din cadrul AIMMAIPE va propune recuperarea parţială/integrală a ajutorului acordat şi va anunţa MEAT că a fost declanşată recuperarea ajutorului de stat, împreună cu dobânzile aferente.
    (3) În sensul arătat la alin. (2) se emite o decizie în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, care, în funcţie de situaţia constatată, poate fi de recuperare parţială/integrală a ajutorului de stat.

    ART. 4
    Deciziile prevăzute la art. 2 au caracter de titlu executoriu, conform prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    (1) Deciziile de recuperare parţială sau integrală a ajutorului de stat sunt elaborate de către MEAT/AIMMAIPE, în urma acţiunilor de control derulate, inclusiv pe baza informaţiilor primite de la beneficiarii de ajutor de stat.
    (2) Modelul deciziei de recuperare este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    CAP. III
    Mecanismul de recuperare a ajutoarelor de stat
    ART. 6
    În cazul în care MEAT/AIMMAIPE constată, în urma desfăşurării procesului de monitorizare, că există situaţii/încălcări ale cadrului legal privind măsurile de sprijin sau ale contractului de finanţare încheiat, care, potrivit legii, determină recuperarea, MEAT/U.I.P. din cadrul AIMMAIPE întocmeşte o notă care cuprinde constatările legate de această situaţie, propunând recuperarea integrală/parţială a ajutorului de stat acordat.

    ART. 7
    MEAT/AIMMAIPE, pe baza notei de constatare prin care se propune recuperarea integrală/parţială a ajutorului de stat acordat, emite, prin compartimentul de specialitate, nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat - anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice -, precum şi cuantumul sumei datorate de beneficiarul ajutorului de stat, conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE. Aceste calcule vor fi exprimate în moneda naţională, ţinându-se cont şi de prevederile Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat.

    ART. 8
    Decizia de recuperare parţială sau totală a ajutorului de stat se emite de către ordonatorul terţiar de credite care a semnat contractul de acordare a ajutorului de stat.

    ART. 9
    Deciziile prin care se dispune recuperarea ajutorului de stat trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
    b) numărul şi data deciziei;
    c) denumirea operatorului economic;
    d) codul unic de înregistrare;
    e) sediul social;
    f) obiectul deciziei;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
    h) data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului;
    i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;
    j) cuantumul ajutorului de stat, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate;
    k) rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat;
    l) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de stat, precum şi a dobânzilor aferente;
    m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    n) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
    o) data la care îşi produce efectele decizia;
    p) numele şi semnătura directorului executiv al agenţiei pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.


    ART. 10
    Ajutorul de stat care trebuie rambursat sau recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii acestuia până la data emiterii deciziei de recuperare. De la data emiterii deciziei de recuperare parţiale/integrale până la data recuperării sau a rambursării integrale, dobânda se va calcula după evidenţierea în contabilitate a încasării integrale a debitului datorat şi se va consemna în nota de stabilire a dobânzii datorate.

    ART. 11
    Rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat, prevăzută la art. 9 lit. k), se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării. Cu toate acestea, în cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia IMM-ului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, dobânda se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata de referinţă în vigoare în momentul recalculării comunicată de către Comisia Europeană pentru România. Rata dobânzii şi modalitatea de calcul al sumei totale pentru care se dispune recuperare parţială/integrală vor fi consemnate în nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, anexată deciziei de recuperare emise.

    ART. 12
    În cazul în care ajutorul de stat se recuperează proporţional cu gradul de nerealizare a obligaţiilor asumate conform menţiunilor speciale prevăzute în acordul pentru finanţare, suma se recuperează din tranşa unică, la aceasta adăugându-se dobânda calculată de la data plăţii conform prevederilor naţionale şi comunitare în domeniu.

    ART. 13
    Decizia de recuperare a ajutorului de stat, semnată de directorul executiv al agenţiei pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, se transmite:
    a) operatorului economic beneficiar, pentru executarea voluntară;
    b) pentru informarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Consiliului Concurenţei şi MIPE prin AMPOC.


    ART. 14
    Decizia de recuperare a ajutorului de stat se comunică debitorului prin intermediul sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat şi prin e-mail, solicitându-se o confirmare de primire, precum şi prin afişare la sediul instituţiei, întocmindu-se un proces-verbal de afişare în acest sens.

    ART. 15
    Beneficiarul ajutorului de stat are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării şi afişării deciziei de recuperare a ajutorului stat, în contul indicat în cuprinsul acesteia.

    ART. 16
    Împotriva titlului executoriu se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 17
    Contestaţia este o cale administrativă de atac, care se formulează în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării titlului executoriu, şi trebuie să conţină următoarele elemente:
    a) datele de identificare a contestatarului;
    b) obiectul contestaţiei - îl constituie numai sumele şi măsurile stabilite înscrise în decizia de recuperare a ajutorului de stat, care reprezintă titlul executoriu;
    c) motivele de fapt şi de drept;
    d) dovezile pe care se întemeiază;
    e) semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia. Dovada calităţii de împuternicit a contestatarului se face potrivit legii.


    ART. 18
    (1) Contestaţia administrativă se transmite prin intermediul sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat/prin e-mail la agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului emitentă a deciziei, care are obligaţia să o soluţioneze în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării acesteia.
    (2) Introducerea contestaţiei pe cale administrativă nu suspendă executarea titlului executoriu.

    ART. 19
    Titlul executoriu poate fi atacat de către contestatar la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 20
    În situaţia în care debitorul nu rambursează suma datorată, conform titlului executoriu, agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului vor transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală documentaţia aferentă recuperării ajutorului de stat acordat, respectiv decizia de recuperare a ajutorului de stat şi nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat - anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme metodologice, dovada comunicării acestora debitorului şi confirmarea de primire, în vederea înscrierii debitului în evidenţă după expirarea termenului de contestare, pentru titlurile executorii necontestate, sau după rămânerea definitivă a acestora în sistemul căilor administrative de atac ori după pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile.

    ART. 21
    Stingerea creanţelor principale şi a dobânzilor individualizate în titlurile executorii se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau de către organele fiscale competente, potrivit art. 22 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 22
    În cazul debitorilor pentru care instanţa dispune deschiderea procedurii insolvenţei, înscrierea la masa credală pentru creanţele prevăzute mai sus se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin organele sale subordonate.

    ART. 23
    Sumele reprezentând ajutoare de stat recuperate se vor împărţi pe surse de finanţare, astfel componenta de buget de stat se face venit la bugetul de stat, iar componenta de Fondul European de Dezvoltare Regională, furnizată din Programul operaţional Competitivitate, se va returna către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - Autoritatea de management Programul operaţional Competitivitate.

    ART. 24
    AIMMAIPE transmite periodic către departamentul cu atribuţii în acest sens din cadrul MEAT situaţia referitoare la sumele recuperate din ajutoarele de stat.

    ART. 25
    MEAT/AIMMAIPE informează periodic Consiliul Concurenţei şi MIPE prin AMPOC cu privire la stadiul recuperării ajutoarelor de stat.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului (AIMMAIPE) ............., cu sediul în ................., str. .................... nr. ......, judeţul ..............., C.I.F. nr. .........................., reprezentată prin director executiv ..................., conform Ordinului ................., în calitate de ordonator terţiar de credite, administrator de program ..................,
    în temeiul prevederilor:
    • art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    • art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, cu modificările ulterioare;
    • art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 315/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;
    • art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2018;
    • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 220/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Ordinului ministrului fondurilor europene şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 1.060/2.857/2020 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, cu modificările ulterioare;
    • Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 2.989/2020 privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, cu modificările ulterioare;
    • Ordinului ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri nr. 3.083/2020 pentru aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014 - 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, cu modificările ulterioare,

    emite prezenta
    Decizie
    DE RECUPERARE PARŢIALĂ/INTEGRALĂ A AJUTORULUI DE STAT
    NR. …………/……………
    1. Date de identificare ale beneficiarului ajutorului de stat
    a) Denumire:
    b) Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:
    c) Cod unic de înregistrare:
    d) Sediul social:

    2. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare
    În fapt,
    în conformitate cu prevederile ................, a beneficiat de un ajutor de stat aprobat prin ............., în cuantum de ............, acordat sub formă de .................., pentru .................... . Ajutorul de stat s-a acordat ......................., pe o perioadă ................., astfel: ................... .
    Având în vedere faptul că ............... se află în următoarea situaţie de fapt ....................., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ............, drept care se impune luarea măsurii de recuperare parţială/integrală a ajutorului de stat în sumă totală de .............. .

    3. Cuantumul ajutorului de stat, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate

    (1) Cuantumul ajutorului de stat ce trebuie recuperat de la .......... este în sumă totală de ........... lei. Dobânda care trebuie recuperată este în sumă de ....... lei, calculată de la ......... până la data de ......... . Calculul dobânzii în vederea recuperării ajutorului de stat ............. se regăseşte în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

    (2) În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004, varianta consolidată şi în vigoare, dobânda se datorează de la data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată, respectiv ….., şi se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării efective.

    (3) Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de către Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, rata dobânzii se aplică pe o bază compusă până la data recuperării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor. În cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării. Ratele dobânzii, precum şi modalitatea de calcul sunt prezentate în Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat nr. ……….. din data de ………….., anexată deciziei.

    4. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia
    Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la MEAT/AIMMAIPE, autorităţi emitente ale deciziei, în termen de 30 de zile de la comunicare.
    Procedura de contestaţie este cea prevăzută de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în mod corespunzător.

    5. Data la care îşi produce efectele decizia de recuperare
    Decizia de recuperare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de stat ........../........., cu sediul social în .............. .
    Scadenţa creanţei fiscale este de 30 de zile de la data comunicării prezentului titlu executoriu debitorului.

    6. Contul bancar al Agenţiei pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului .........................., în care urmează să se recupereze debitul prevăzut la pct. 3 alin. (1) din prezenta decizie, este .........................., deschis la Trezoreria ............................, cod fiscal ....................... .
    7. După înregistrarea încasării integrale a creanţei stabilite prin decizia de recuperare a ajutorului de stat se va calcula dobânda datorată de la data emiterii până la data recuperării efective. Se va emite o nouă decizie/notă cu caracter de titlu executoriu cu această sumă datorată ca dobândă pentru perioada dintre momentul emiterii deciziei şi momentul recuperării. Dacă decizia de recuperare se transmite spre executare silită, de la data emiterii deciziei şi până la data recuperării efective a ajutorului de stat, cuantumul dobânzii va fi calculat şi comunicat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin organele sale subordonate, în calitate de instituţie responsabilă cu recuperarea ajutorului de stat în situaţia în care acesta nu este recuperat voluntar.
    8. Sumele recuperate se defalcă pe surse de finanţare, componentele de FEDR urmând a se returna furnizorului ajutorului de stat - MIPE - AMPOC, iar componentele de buget de stat reprezentând venituri ale bugetului de stat.
    9. Prezenta decizie constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării.
    Prezenta decizie se comunică beneficiarului.
    Director executiv al AIMMAIPE,
    .......................

    ANEXA 2

    la normele metodologice
    MINISTERUL ECONOMIEI, ANTREPRENORIATULUI ŞI TURISMULUI
    Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului ..........................
    NOTĂ
    de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate
    şi dobânda aferentă ajutorului de stat
    Întocmită astăzi, ............., în baza Notei de constatare a neconformităţilor nr. ........./........

┌────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │Valoarea │Data │Dobânda│Dobânda│Cuantumul│ │
│crt.│ajutorului│acordării│1^1 │2^2 │sumei │Observaţii│
│ │de stat │ │ │ │datorate │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼─────────┼──────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼─────────┼──────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼─────────┼──────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴─────────┴──────────┘


    Unitate de implementare proiect:
    Numele şi prenumele: .........................
    Numele şi prenumele: .....................
    Semnătura: ..................
    Semnătura: ....................
    ^1 Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată.
    ^2 Dobânda aferentă ajutorului datorată de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului şi până la data recuperării sale.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016