Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 martie 2023  privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 6 martie 2023 privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 252 din 27 martie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 2.719 din 6 martie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 27 martie 2023.
──────────
    CAP. I
    Stoparea şi recuperarea ajutorului de minimis dispuse de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană ca urmare a monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în baza Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană
    ART. 1
    (1) Ministerul Culturii (MC), prin Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană (DCSCC) - Compartimentul cultură scrisă şi Direcţia economică (DE), are obligaţia monitorizării ajutoarelor de minimis acordate, în calitatea sa de furnizor de ajutor de minimis.
    (2) Procesul de monitorizare a ajutorului de minimis este un proces continuu care începe la data semnării contractului de finanţare între beneficiar şi furnizor şi se încheie în momentul în care beneficiarul şi-a îndeplinit integral obligaţiile cuprinse în prevederile specifice din contractul încheiat de beneficiar cu Ministerul Culturii şi prevăzute în legislaţia incidentă, inclusiv în prevederile schemei de ajutor de minimis.
    (3) Procesul de monitorizare prevăzut la alin. (2) se realizează la depunerea fiecărui raport de progres, prin verificări de documente, solicitări de informaţii şi/sau documente de la beneficiar, prin introducerea datelor şi plăţilor efectuate în sistemul RegAS, precum şi prin controale la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele ori punctele de lucru ale acestuia/acestora.
    (4) Personalul desemnat conform alin. (1) are obligaţia de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), beneficiarului ajutorului de minimis lista documentelor sau, după caz, informaţiile pe care le consideră relevante în cadrul procesului de monitorizare, iar beneficiarul are obligaţia de a transmite documentele sau informaţiile solicitate în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării.
    (5) Personalul desemnat conform alin. (1) are obligaţia de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte, data la care urmează să aibă loc controlul la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele sau punctele de lucru ale acestuia/acestora.
    (6) Controalele prevăzute la alin. (3) se efectuează pe baza aprobării directorului DCSCC şi a directorului DE, în urma propunerilor justificate ale personalului desemnat potrivit alin. (1).
    (7) În cazul în care, din motive temeinice şi obiective, beneficiarul se află în imposibilitatea de a asigura condiţiile de efectuare a controlului la data comunicată potrivit alin. (5), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la aceasta va putea solicita reprogramarea controlului la o dată ulterioară.

    ART. 2
    (1) În situaţia în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată nerespectarea condiţiilor prevăzute în Schema de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobată prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022, directorii DCSCC şi DE vor elabora şi supune aprobării ordonatorului de credite al MC o decizie în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care, în funcţie de situaţia constatată, poate fi de:
    a) stopare a acordării de ajutoare de minimis, în cazul în care beneficiarul/beneficiarii urmează să depăşească intensitatea maximă sau cumulul ajutorului de minimis, prevăzute de legislaţie;
    b) recuperare parţială/totală a ajutorului de minimis, în cazul în care se constată că beneficiarul/beneficiarii nu respectă condiţiile prevăzute în schemele de acordare a ajutoarelor de minimis.

    (2) Ajutorul de minimis se va recupera integral:
    a) în cazul în care sunt încălcate regulile, criteriile sau condiţiile specifice legislaţiei de minimis prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanţare, se constată neconcordanţe între starea de fapt şi cele declarate de către beneficiar în dosarul de finanţare.

    (3) Autoritatea finanţatoare poate decide recuperarea parţială a ajutorului de minimis, în limita sumei utilizate abuziv, dacă în urma analizei efectuate constată că au fost încălcate alte condiţii decât cele prevăzute la alin. (2), şi anume:
    a) în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanţare, se constată că beneficiarul de ajutor de minimis comunică date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate cu privire la cheltuielile efectuate în cadrul proiectului editorial;
    b) în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a părţii de contract pentru care s-a acordat avans, recuperarea sumelor realizându-se cu perceperea dobânzilor şi penalităţilor de întârziere existente pentru creanţele bugetare, calculate pentru perioada de când s-a acordat avansul şi până în momentul recuperării.

    (4) În situaţiile prezentate la alin. (2) şi (3), la suma respectivă se adaugă şi dobânzile aferente, datorate de la data plăţii ajutorului de minimis până la data recuperării acestuia.

    ART. 3
    Decizia de stopare a ajutorului de minimis şi decizia de recuperare parţială sau totală a ajutorului de minimis constituie titlu executoriu din momentul comunicării lor, fără ca prin aceasta să se prejudicieze dreptul beneficiarilor ajutorului de minimis de a formula contestaţii la deciziile emise, în termenul legal de 30 de zile de la comunicare.

    ART. 4
    (1) Deciziile de stopare a acordării ajutoarelor de minimis sau de recuperare totală sau parţială a acestora sunt elaborate de către personalul desemnat potrivit art. 1 alin. (1) în urma acţiunilor de control derulate, a verificărilor efectuate, inclusiv pe baza informaţiilor/documentelor primite de la beneficiarii de ajutor de minimis.
    (2) Modelele deciziei de stopare şi de recuperare a ajutoarelor de minimis sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    CAP. II
    Mecanismul de stopare a ajutorului de minimis
    ART. 5
    (1) În cazul în care personalul desemnat conform art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată o situaţie care, în conformitate cu legislaţia în domeniu, determină stoparea acordării ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă de constatare care cuprinde constatările şi propunerile legate de această situaţie, precum şi proiectul de decizie aferent, în termen de 10 zile lucrătoare.
    (2) Nota de constatare şi proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare directorului DCSCC, directorului Direcţiei economice, Serviciului juridic, contencios şi secretarului general.
    (3) Decizia de stopare a ajutorului de minimis este transmisă apoi ordonatorului principal de credite spre analiză şi aprobare.

    ART. 6
    Decizia de stopare a ajutorului de minimis trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de stopare a ajutorului de minimis, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
    b) numărul şi data deciziei de stopare a ajutorului de minimis;
    c) denumirea beneficiarului;
    d) codul unic de înregistrare al beneficiarului;
    e) domiciliul fiscal al beneficiarului;
    f) obiectul deciziei de stopare a ajutorului de minimis;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare a ajutorului de minimis;
    h) temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de minimis;
    i) cuantumul ajutorului de minimis de care are dreptul să beneficieze;
    j) data la care se realizează stoparea acordării ajutorului de minimis, respectiv data producerii situaţiei de fapt care determină, potrivit prevederilor legale, măsura stopării;
    k) temeiul legal al puterii executorii a deciziei de stopare a ajutorului de minimis;
    l) identificarea MC drept organul la care se poate depune contestaţia şi menţionarea termenului de 30 de zile de la comunicare ca termen de depunere a acesteia.


    ART. 7
    (1) Decizia de stopare a ajutorului de minimis se transmite de către MC/DCSCC următorilor:
    a) beneficiarului;
    b) personalului desemnat cu monitorizarea schemei de ajutor de minimis;
    c) Direcţiei economice şi Serviciului juridic, contencios din cadrul Ministerului Culturii;
    d) organului fiscal central competent, în vederea punerii în aplicare a acesteia, după caz.

    (2) Decizia de stopare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către Direcţia economică.

    CAP. III
    Mecanismul de recuperare a ajutorului de minimis
    ART. 8
    (1) În cazul în care personalul desemnat conform art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată o situaţie care, în conformitate cu legislaţia în domeniu, determină recuperarea ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă care cuprinde constatările şi propunerile legate de această situaţie, precum şi proiectul de decizie aferent, în termen de 10 zile lucrătoare.
    (2) Nota de constatare şi proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare directorului DCSCC, directorului Direcţiei economice, Serviciului juridic, contencios şi secretarului general.
    (3) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis este transmisă apoi ordonatorului principal de credite spre analiză şi aprobare.

    ART. 9
    Decizia de recuperare a ajutorului de minimis trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
    b) numărul şi data deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;
    c) denumirea beneficiarului;
    d) codul unic de înregistrare al beneficiarului;
    e) domiciliul fiscal al beneficiarului;
    f) obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;
    h) data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului;
    i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;
    j) cuantumul ajutorului de minimis, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate;
    k) rata dobânzii;
    l) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de minimis, precum şi a dobânzilor aferente;
    m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;
    n) identificarea MC drept organul la care se poate depune contestaţia şi menţionarea termenului de 30 de zile de la comunicare ca termen de depunere a acesteia;
    o) data la care îşi produce efectele decizia de recuperare a ajutorului de minimis.


    ART. 10
    (1) Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită de Comisia Europeană pentru România şi se calculează conform procedurii stabilite prin art. 9 din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare.
    (2) Rata dobânzii aplicabile este rata în vigoare la data la care ajutorul a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004, cu modificările ulterioare. Această dobândă se va aplica până la momentul recuperării integrale a ajutorului, cu aplicarea principiului capitalizării.
    (3) Cuantumul total al dobânzilor datorate de beneficiar va fi determinat prin însumarea valorilor absolute ale dobânzilor ce au rezultat în urma aplicării ratelor dobânzilor de referinţă la valoarea cheltuielilor identificate pentru recuperarea, prin decizia de recuperare, a ajutoarelor de minimis.
    (4) După acest moment, în situaţia executării silite, organele de executare, respectiv organele fiscale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor determina valoarea dobânzilor ce trebuie aplicate pentru perioada cuprinsă între data deciziei de recuperare şi momentul recuperării efective.
    (5) Rata dobânzii prevăzută la alin. (1) se aplică până la data recuperării integrale. Cu toate acestea, în cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului de minimis, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării.
    Se va utiliza următoarea formulă de calcul:
    S1 = S + S x (r% + 1%)/100% x (n/nr. zile an calendaristic),

    unde:
    S1 - suma totală care trebuie recuperată, inclusiv dobânda;
    S - valoarea ajutorului de minimis care a fost utilizat abuziv;
    r% - rata de referinţă în vigoare în momentul recalculării, comunicată de către Comisia Europeană pentru România;
    1% - 100 puncte de bază;
    n - numărul de zile calculate de la data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului până la data recuperării sale.



    ART. 11
    (1) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis se transmite, în termen de 3 zile lucrătoare, de către MC/DCSCC, următorilor:
    a) beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al beneficiarului;
    b) personalului desemnat cu monitorizarea schemei de ajutor de minimis;
    c) Direcţiei economice şi Serviciului juridic, contencios din cadrul MC;
    d) organului fiscal central competent, în vederea punerii în aplicare a acesteia, după caz;
    e) Consiliului Concurenţei, spre informare.

    (2) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către Direcţia economică.

    ART. 12
    Deciziile de recuperare a ajutoarelor de minimis constituie titlu de creanţă şi se recuperează în condiţiile legii.

    ART. 13
    MC informează periodic Consiliul Concurenţei cu privire la stadiul stopării/recuperării ajutoarelor de minimis, conform prevederilor legale.

    ART. 14
    Prevederile prezentelor norme metodologice se completează de drept cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    DECIZIE DE STOPARE Nr. ....../................
    a ajutorului de minimis acordat în baza Schemei de ajutor de minimis
    pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse
    de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori,
    conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România
    Ministrul culturii, în calitate de ordonator principal de credite, în temeiul prevederilor:
    - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    – Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022;
    – art. 11 alin. (1) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare,

    şi având în vedere următoarele considerente:
    1. Date de identificare ale furnizorului de ajutor de minimis:
    Denumire: Ministerul Culturii
    Cod unic de înregistrare: ...............................
    Sediul: ..........................................

    2. Date de identificare ale beneficiarului:
    Denumire: .............................................
    Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ............................
    Cod unic de înregistrare: ................................
    Sediul social/Domiciliul fiscal: ..........................

    3. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare:
    În conformitate cu prevederile ............................... a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin................................., în cuantum de ............................, acordat sub formă de ................................, pentru ......................
    Ajutorul de minimis s-a acordat .............................., astfel ...........................
    Având în vedere faptul că ....................... se află în următoarea situaţie de fapt ....................................., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ........................, drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de minimis.

    4. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia:
    Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Culturii, în termen de 30 de zile de la comunicare.
    Procedura de contestaţie este cea prevăzută de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în mod corespunzător.

    5. Data la care îşi produce efectele decizia de stopare:
    Decizia de stopare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis/ administratorul judiciar/Casa de Insolvenţă .................................., cu sediul social în .................... .

    Ministrul culturii decide:
    ART. 1
    Se stopează ajutorul de minimis, acordat sub formă de ..................... .

    ART. 2
    Prezenta decizie constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării.

    ART. 3
    Prezenta decizie este încheiată în ............... exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către Ministerul Culturii beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al .................................. .

    ...........................................
    Ministrul culturii

    ANEXA 2

    la normele metodologice
    DECIZIE DE RECUPERARE Nr. ....../..............
    a ajutorului de minimis acordat în baza Schemei de ajutor de minimis
    pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse
    de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori,
    conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România
    Ministrul culturii, în calitate de ordonator principal de credite, în temeiul prevederilor:
    - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    – Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022;
    – art. 11 alin. (1) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare,

    şi având în vedere următoarele considerente:
    1. Date de identificare ale furnizorului de ajutor de minimis:
    Denumire: Ministerul Culturii
    Cod unic de înregistrare: ..........................
    Sediul: ........................................

    2. Date de identificare ale beneficiarului:
    Denumire: .........................................
    Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ............................
    Cod unic de înregistrare: .............................
    Sediul social/Domiciliul fiscal: ......................

    3. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare:
    În conformitate cu prevederile .......................... a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin ........................, în cuantum de ....................., acordat sub formă de ....................... pentru .................., pe o perioadă ......................., astfel: .......................... .
    Având în vedere faptul că ........................................... se află în următoarea situaţie de fapt ............................................., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ..................................., drept care se impune luarea măsurii de recuperare parţială/totală a ajutorului de minimis în sumă totală de ................................. .

    4. Cuantumul ajutorului de minimis, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate:
    Cuantumul ajutorului de minimis ce trebuie recuperat de la .......................... este în sumă totală de ........................... lei. Dobânda ce trebuie recuperată este în sumă de .............. lei, calculată de la data de ...................... până la data de .................. .

    5. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia:
    Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu executoriu se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la autoritatea publică emitentă a titlului executoriu.

    6. Data la care îşi produce efectele decizia de recuperare:
    Decizia de recuperare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis/ administratorul judiciar/Casa de Insolvenţă ......................., cu sediul social în ......................... .

    Ministrul culturii decide:
    ART. 1
    Ajutorul de minimis ce trebuie recuperat, acordat sub formă de .................. pentru realizarea proiectului de ................. este în cuantum de ............ lei, la care se adaugă dobânda de recuperat aferentă acestuia, în cuantum de ............... lei, calculată până la data de ........................... .

    ART. 2
    Rata dobânzii este de ...................... . De la data de .................. şi până la data recuperării efective a ajutorului de minimis, cuantumul dobânzii este de ........................... lei, conform formulei de calcul prevăzute la art. 10 din Normele metodologice privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană, aprobată prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022.

    ART. 3
    Beneficiarul ajutorului de minimis are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, în contul ................................. .

    ART. 4
    Prezenta decizie constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării.

    ART. 5
    Prezenta decizie este încheiată în ................. exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către Ministerul Culturii beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al .................................... .

    ...........................................
    Ministrul culturii

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016