Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 februarie 2006  de organizare, finantare si monitorizare a programelor, subprogramelor si interventiilor de sanatate finantate din bugetul de stat, raportarea si controlul indicatorilor specifici in anul 2006*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 6 februarie 2006 de organizare, finantare si monitorizare a programelor, subprogramelor si interventiilor de sanatate finantate din bugetul de stat, raportarea si controlul indicatorilor specifici in anul 2006*)

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 174 bis din 23 februarie 2006
*) Aprobate de <>Ordinul nr. 86 din 6 februarie 2006 , publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 23 februarie 2006.

I. Organizarea, finantarea si monitorizarea programelor, subprogramelor si interventiilor de sanatate

1. Ministerul Sanatatii proiecteaza, implementeaza, coordoneaza si finanteaza programe, respectiv subprograme de sanatate, in scopul realizarii obiectivelor politicii de sanatate publica.
2. In anul 2006, cheltuielile prevazute in bugetul Ministerului Sanatatii sunt structurate pe patru programe si anume: Programul comunitar de sanatate publica, Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile, Programul de sanatate a femeii si copilului si Programul de administratie sanitara si politici de sanatate;
3. Institutele medicale, institutele de sanatate publica si alte unitati sanitare desemnate de Ministerul Sanatatii deruleaza programe, subprograme sau interventii de sanatate.
4. Programele de sanatate, respectiv Programul comunitar de sanatate publica, Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile, Programul de sanatate al femeii si copilului si Programul de administratie sanitara si politici de sanatate se finanteaza de la titlurile 20 "Bunuri si servicii" si 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice".
5. Din sumele aprobate pentru Programul de administratie sanitara si politici de sanatate se efectueaza:
a) cheltuieli de personal, bunuri si servicii, transferuri, cheltuieli de capital pentru unitatile sanitare si Ministerul Sanatatii;
b) rambursari de credite, plati de dobanzi si comisioane la credite externe gestionate de Ministerului Sanatatii;
c) cheltuieli bugetare aferente proiectelor cu finantare rambursabila gestionate de Unitatea de Management a Proiectului Bancii Mondiale si Fondului Global.
6. Finantarea subprogramelor de sanatate de la titlul 20 "Bunuri si servicii" se face, lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite, in raport cu gradul de utilizare a fondurilor puse la dispozitie anterior si in limita bugetului aprobat, avandu-se in vedere urmatoarele precizari:
a) Cheltuielile pentru bunuri si servicii (intretinere si gospodarire) ale directiilor de sanatate publica sunt incluse distinct in Programul comunitar de sanatate publica;
b) Cheltuielile pentru bunuri si servicii (intretinere si gospodarire) aferente activitatilor din cadrul Programului comunitar de sanatate publica precum si ale inspectiilor sanitare de stat sunt cuprinse la subprogramele Supravegherea si controlul bolilor transmisibile si Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc; cele aferente Programului de sanatate a femeii si copilului sunt incluse la interventia Profilaxia distrofici la sugar si copil.
7. In sumele prevazute pentru subprogramele de sanatate care se executa prin unitati finantate integral de la bugetul de stat, titlul 20 "Bunuri si servicii", se cuprind cheltuieli pentru bunuri si servicii (cheltuieli de intretinere si gospodarire), reparatii curente, hrana, medicamente si materiale sanitare inclusiv reactivi si dezinfectanti, bunuri de natura obiectelor de inventar, deplasari in tara (cazare si transport), materiale de laborator, carti si publicatii, pregatire profesionala, alte cheltuieli.
8. a) Din sumele aprobate subprogramelor de sanatate ce se realizeaza prin unitatile sanitare finantate integral din venituri proprii, se asigura cheltuielile de personal pentru personalul angajat cu contract individual pe durata determinata cu norma intreaga sau cu fractiune de norma, in conditiile legii, ocuparea posturilor facandu-se cu aprobarea directiei de sanatate publica sau a Ministerului Sanatatii, dupa caz; cheltuielile pentru bunuri si servicii si cheltuielile de capital strict legate de desfasurarea programului si numai cu aprobarea ordonatorului principal de credite, ca anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii respective.
b) Din sumele prevazute la subprogramul Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc se finanteaza cheltuielile pentru cabinetele de medicina sportiva.
c) Din sumele prevazute la subprogramul Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc se finanteaza lichidarea lunii decembrie 2005 si plata premiului anual aferent anului 2005 pentru personalul din cabinetele de medicina muncii si clinicile/sectiile de boli profesionale care, potrivit dispozitiilor legale, incepand cu anul 2006 nu mai sunt finantate de la bugetul de stat.
d) Din sumele alocate Programului de sanatate a femeii si copilului, interventia nr. 6 - Profilaxia malnutritiei la prematuri, se pot achizitiona, de catre unitatile sanitare prin care se deruleaza aceste interventii/obiective, in conditiile respectarii reglementarilor privind achizitiile publice, tipurile adecvate de lapte praf, respectiv: lapte fara fenilalanina, lapte fara lactoza, lapte destinat copiilor prematuri, in vederea prevenirii intarzierilor in dezvoltarea neuropsihica a copiilor diagnosticati cu fenilcetonurie, a malnutritiei la copiii prematuri, a profilaxiei diareei cronice si a malnutritiei si se suporta cheltuielile aferente organizarii transportului in cazuri speciale pentru nou-nascuti.
9. Pentru realizarea unor activitati specifice programelor de sanatate, din fondurile alocate de la titlul 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice", unitatile sanitare pot finanta cheltuieli de personal aferente personalului ce urmeaza a fi incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata sau cu timp partial de munca, potrivit legii.
Finantarea subprogramelor de sanatate de la titlul 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice" se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite, in raport cu gradul de utilizare a fondurilor puse la dispozitie anterior si in limita bugetului aprobat.
Activitatile pentru care se utilizeaza personalul prevazut la paragraful precedent sunt urmatoarele:
a) coordonarea si implementarea subprogramelor si interventiilor de sanatate precum si a celor destinate grupurilor cu risc crescut de imbolnavire, grupurilor sociale minoritare sau dezavantajate din punct de vedere al conditiilor economico-sociale;
b) educatia pentru sanatate pe grupe de populatie cu risc de imbolnavire;
c) promovarea sanatatii la nivel comunitar prin asistenti medicali comunitari si mediatori sanitari comunitari din cadrul comunitatilor de rromi;
d) efectuarea screeningului pentru grupele de populatie incluse in program sau subprogram, dupa caz;
e) formarea personalului;
f) informarea, educarea si acordarea de consultatii in probleme specifice privind promovarea unui comportament sanatos;
g) realizarea lucrarilor legate de sistemul informational clinic si logistic al retelei;
h) reprimirea, centralizarea si raportarea datelor pentru monitorizarea activitatilor si indicatorilor programelor precum si a calitatii managementului;
i) coordonarea centrelor de consiliere pentru renuntarea la fumat;
j) logistica aprovizionarii si distribuirii contraceptivelor, a preparatelor de fier si calciu pentru gravide si copii prin reteaua de asistenta medicala ambulatorie, primara sau direct catre grupuri vulnerabile de populatie, a medicamentelor, recoltarea produselor patologice, depistarea contactilor de boli transmisibile;
k) coordonarea activitatii de transplant de organe si tesuturi;
l) realizarea lucrarilor de secretariat in cadrul comisiilor de specialitate ale Ministerului Sanatatii legate de implementarea programelor si respectiv, subprogramelor de sanatate;
m) managementul registrelor nationale ale bolnavilor cronici.
10. Sumele alocate pentru programe, subprograme si interventii se cuprind in bugetele de venituri si cheltuieli ale unitatilor sanitare, se aproba o data cu acestea si se utilizeaza potrivit destinatiilor stabilite. Cheltuielile de capital necesare desfasurarii subprogramelor de sanatate se pot efectua din sumele alocate de la bugetul de stat, numai cu aprobarea ordonatorului principal de credite, pe baza fundamentarilor prezentate de unitatile sanitare respective.
11. (1) Pentru realizarea unor obiective si activitati cuprinse in unele subprograme de sanatate, Ministerul Sanatatii organizeaza licitatii nationale, astfel:
a) Vaccinurile si materialele sanitare necesare administrarii acestora, se achizitioneaza prin licitatie nationala iar sumele aferente procurarii lor sunt cuprinse in Programul comunitar de sanatate publica, subprogramul 1.1 Supravegherea si controlul bolilor transmisibile, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 20 "Bunuri si servicii".
b) Testele de diagnostic si monitorizare a tratamentului HIV/SIDA si a hepatitelor virale se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul comunitar de sanatate publica, subprogramul 1.2. Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA, si subprogramul 1.1. Supravegherea si controlul bolilor transmisibile, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 20 "Bunuri si servicii".
c) Implantele cohleare si protezele auditive BAHA se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul de preventie si control al bolilor netransmisibile, subprogramul 2.3. Preventie si diagnostic precoce in bolile neurologie, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice".
d) Pompele de insulina, materiale consumabile si testele de automonitorizare pentru bolnavii de diabet se achizitioneaza prin licitatii nationale, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile, subprogramul 2.4. Preventie si control in diabet si alte boli de nutritie, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice".
e) Trusele medicale pentru asistentii medicali comunitari se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile, subprogramul 2.16 "Actiuni pentru sanatate", in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice".
f) Campaniile de informare, educare si comunicare privind mijloacele de prevenire a bolilor netransmisibile se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente sunt cuprinse in Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile, subprogramele 2.1, 2.2, 2.4, 2.5, 2.13, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 20 "Bunuri si servicii".
g) Contraceptivele se achizitioneaza prin licitatie nationala, in cadrul Programul de sanatate a femeii si copilului, interventia nr. 1 Cresterea accesului la servicii de sanatate reproductiva, iar sumele aferente procurarii sunt cuprinse in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 20 "Bunuri si servicii".
Contraceptivele achizitionate se acorda fara plata prin cabinetele de planificare familiala, prin cabinetele medicilor de familie inclusi in program, urmatoarelor categorii de persoane: somere, eleve si studente, persoane care fac parte din familii beneficiare de ajutor social, femei cu domiciliu stabil in mediul rural, femei care efectueaza un avort, la cerere, intr-o unitate sanitara publica, precum si alte persoane fara venituri care dau declaratie pe proprie raspundere in acest sens.
Cabinetele de planificare familiala si medicii de familie inclusi in program au obligatia de a justifica consumul de contraceptive catre directiile de sanatate publica teritoriale.
h) Preparatele de fier la gravida se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul de sanatate a femeii si copilului, interventia nr. 3 "Profilaxia anemiei feriprive la gravide", in bugetul Ministerului Sanatatii, la titlul 20 "Bunuri si servicii".
i) Preparatele de fier la copii, se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul de sanatate a femeii si copilului, interventia nr. 10 "Profilaxia anemiei feriprive la copil", in bugetul Ministerului Sanatatii, la titlul 20 "Bunuri si servicii".
j) Laptele praf, pentru copii 0-1 an care nu beneficiaza de lapte matern se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele sunt cuprinse in Programul de sanatate a femeii si copilului, interventia nr. 7 "Profilaxia distrofiei la sugar si copil", in bugetul Ministerului Sanatatii, la titlul 20 "Bunuri si servicii".
Laptele praf se distribuie in conditiile prevazute de <>Legea nr. 321/2001 privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varste cuprinse intre 0-12 luni, publicata in Monitorul Oficial nr. 341/27.06.2001 si Ordinul comun al ministrului sanatatii si familiei si ministrului administratiei publice nr. 449/410/2001 de aprobare a Normelor metodologice privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varste cuprinse intre 0-12 luni.
k) Rezerva pentru situatii speciale cuprinzand medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, materiale sanitare, produse tehnico-medicale, consumabile, alte materiale specifice, se constituie prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii produselor respective sunt cuprinse in Programul de administratie si politici de sanatate, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 20 "Bunuri si servicii".
l) Medicamentele antidiabetice (insulina) din rezerva Ministerului Sanatatii, se achizitioneaza prin licitatie nationala, iar sumele aferente procurarii acestora sunt cuprinse in Programul de administratie si politici de sanatate, in bugetul Ministerului Sanatatii, titlul 20 "Bunuri si servicii".
m) Aparatura medicala de radiologie si anestezie se procura prin licitatie nationala, din fonduri prevazute in bugetul Ministerului Sanatatii la titlul "Transferuri de capital".
(2) Pentru primele 4 luni ale anului curent sunt prevazute unitatilor sanitare/directiilor de sanatate publica fonduri pentru asigurarea produselor nominalizate la lit. d), h), i), j) de la alineatul precedent.
(3) Urmare licitatiilor nationale organizate de Ministerul Sanatatii pentru achizitionarea produselor sau serviciilor mentionate la alin. (1), contractele de furnizare se incheie astfel:
- pentru lit. g), h), i), j) - intre directiile de sanatate publica si furnizorii adjudecati;
- pentru lit. c), d), e), m) - intre unitatile sanitare cu paturi si furnizorii adjudecati;
- pentru lit. a), b), f), k), l) - intre Ministerul Sanatatii si furnizorii adjudecati.
(4) Ministerul Sanatatii incheie contracte de prestari de servicii cu Compania Nationala Unifarm S.A., unitate aflata sub autoritatea sa pentru depozitarea, conservarea si eliberarea produselor prevazute la lit. a), b), k), l) de la alin. (1) achizitionate de Ministerul Sanatatii la nivel centralizat, precum si pentru produsele primite ca donatie/sponsorizare.
12. Sumele aferente contractatelor ce se incheie de Ministerul Sanatatii, in sistem direct conform art. 7 alin. (1) si (2) din ordin, cu unitatile din coordonarea sau de sub autoritatea sa, prin directiile coordonatoare de programe, sunt cuprinse in prevederile urmatoarelor subprograme:
A. In cadrul subprogramului Supravegherea si controlul bolilor transmisibile
a) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie "Cantacuzino", pe baza contractului incheiat cu fiecare directie de sanatate publica judeteana si a municipiului Bucuresti, va efectua teste si alte servicii de laborator privind sanatatea publica pentru directiile de sanatate publica.
b) Coordonarea, monitorizarea si evaluarea subprogramului Promovarea sanatatii si educatia pentru sanatate se realizeaza in cadrul contractului incheiat intre Ministerul Sanatatii si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti. Activitatile s-au stabilit prin anexa II/1 la prezentul ordin si vor fi detaliate in contractul ce se va incheia prin Directia de sanatate publica din minister, in calitate de coordonator al programului.
B. In cadrul Programului de prevenire si control al bolilor netransmisibile coordonat de Directia generala de asistenta medicala, structuri sanitare si salarizare, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti va asigura monitorizarea activitatilor de asistenta comunitara din cadrul subprogramului Actiuni pentru sanatate, precum si realizarea Registrului national de psihiatrie in cadrul subprogramului Preventie si control in psihiatrie.
C. In cadrul Programului de administratie sanitara si politici de sanatate Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti va efectua studii, activitati si lucrari, coordonate de Directia generala asistenta medicala, structuri sanitare si salarizare, privind:
a) monitorizarea performantei unitatilor sanitare cu paturi din Romania;
b) proiectul "Evaluarea costurilor spitalicesti la nivel de pacient";
c) studiul pilot "Politici in domeniul sanatatii mintale".

II. Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea programelor si subprogramelor de sanatate

13. Ministerul Sanatatii, prin Directia generala buget si credite externe, asigura finantarea programelor, respectiv subprogramelor potrivit bugetului aprobat, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite care vor solicita finantarea in functie de realizarea indicatorilor cu avizul coordonatorilor nationali.
14. Ordonatorii de credite secundari si tertiari au obligatia utilizarii fondurilor in limita bugetului aprobat si potrivit destinatiei specificate, cu respectarea dispozitiilor legale, a gestionarii eficiente a mijloacelor materiale si banesti, a organizarii evidentei contabile a cheltuielilor pe fiecare subprogram si pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, precum si a raportarii indicatorilor fizici si de eficienta.
15. Coordonatorii nationali raspund de elaborarea, monitorizarea controlul, raportarea si analiza indicatorilor fizici, de eficienta si de rezultate specifici fiecarui program si subprogram de sanatate;
16. Coordonatorii nationali elaboreaza norme tehnice de implementare a subprogramelor de sanatate, care se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
17. Coordonatorii locali avizeaza propunerile de finantare solicitate de unitatile sanitare, urmaresc utilizarea fondurilor alocate potrivit destinatiei aprobate, modul de efectuare a cheltuielilor de capital pentru realizarea obiectivelor si activitatilor subprogramelor si numai cu aprobarea ordonatorului principal de credite si raspund de organizarea activitatilor specifice, raportarea, analiza si controlul indicatorilor fizici, de eficienta si de rezultate.
18. Directorii generali ai unitatilor sanitare vor nominaliza prin decizie cate un responsabil pentru fiecare subprogram, cu specificarea atributiilor in fisa postului. Medicii responsabili dispun masurile necesare aplicarii metodologiei de program in vederea asigurarii indeplinirii obiectivelor prevazute; raspund de organizarea, monitorizarea si buna desfasurare a activitatilor medicale din cadrul subprogramului de sanatate si de raportarea la timp a datelor catre directiile de sanatate publica; evalueaza impactul asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in subprogramele de sanatate si elaboreaza raportul medical trimestrial.
19. Contabilul sef si directorul administrativ al unitatii sanitare raspund de modul de organizare a contabilitatii, a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinatiilor aprobate, cu respectarea legilor in vigoare, de exactitatea si realitatea datelor raportate directiilor de sanatate publica.

III. Raportarea indicatorilor din programele si subprogramele de sanatate

20. a) Indicatorii fizici si de eficienta prevazuti in programele si subprogramele de sanatate se monitorizeaza pe baza evidentei tehnico-operative conduse la nivelul unitatilor sanitare, al directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si, dupa caz, al institutelor de sanatate publica Indicatorii se raporteaza directiilor coordonatoare de programe din Ministerul Sanatatii pentru centralizare, analiza si luare de masuri si vor sta la baza raportarilor anuale efectuate de acestea pe formularele anexa la Situatia financiara.
b) Raportarea indicatorilor fizici si de eficienta prevazuti in programe si subprograme se face trimestrial (dupa caz, cumulat de la inceputul anului) de catre coordonatorii locali de programe, utilizandu-se modalitatile de raportare convenite cu directiile coordonatoare din minister. Indicatorii de rezultat pe total program se vor raporta anual de catre directiile coordonatoare din minister.
c) Medicii responsabili de program din cadrul unitatilor sanitare elaboreaza trimestrial un raport medical care include: stadiul realizarii obiectivelor propuse, probleme intampinate in desfasurarea activitatilor, propuneri de imbunatatire si evaluarea impactului asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in subprogramele de sanatate.
21. Costul mediu/indicator fizic se calculeaza atat ca raport intre platile nete de casa si numarul de indicatori fizici realizati cat si ca raport intre cheltuielile efective si numarul de indicatori fizici realizati. In cazul in care, au fost finantate si alte actiuni pentru care nu au fost stabiliti indicatori fizici sau au fost efectuate cheltuieli de capital, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, acestea vor fi evidentiate distinct, indicandu-se cheltuiala pe fiecare actiune sau mijloc fix.
22. La finele anului, nivelul costurilor medii realizate va sta la baza unor analize comparative atat cu nivelul indicatorilor prevazuti a se realiza cat si cu cel efectiv realizat pe unitati.
23. Unitatile sanitare care deruleaza programe si subprograme de sanatate vor raporta, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, directiilor de sanatate publica sau Ministerului Sanatatii, dupa caz, indicatorii fizici si cheltuielile aferente realizarii acestora. Dupa centralizare, directiile de sanatate publica ii remit directiilor coordonatoare de programe din Ministerul Sanatatii, pana la data de 20 a primei luni din trimestrul urmator si pana la 31 ianuarie 2007, pentru indicatorii ce se raporteaza anual.
24. In termen de 15 zile de la primirea situatiilor anuale, directiile coordonatoare de programe din Ministerul Sanatatii centralizeaza si analizeaza indicatorii raportati, pe judete si unitati direct subordonate, dupa caz, stabilind nivelul indicatorilor de rezultate, pe total program.
25. Rezultatele analizelor insotite, dupa caz, de propuneri de imbunatatire a activitatilor de elaborare, finantare si raportare a indicatorilor prevazuti in programele de sanatate vor fi prezentate conducerii Ministerului Sanatatii pana la finele lunii februarie 2007.

IV. Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele si subprogramele de sanatate

26. Indicatorii prevazuti in programele aprobate prin bugetul de stat sunt supusi controlului ce se efectueaza de catre organele abilitate.
27. Controlul raportarii indicatorilor din programele si subprogramele de sanatate aprobate prin prezentul ordin, va fi efectuat, trimestrial, de catre coordonatorii locali precum si de catre coordonatorii nationali, prin sondaj.
28. Controlul indicatorilor va urmari, in principal, urmatoarele:
a) realizarea indicatorilor aprobati;
b) incadrarea in bugetul aprobat precum si masura in care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinatiilor stabilite;
c) respectarea de catre persoanele implicate a responsabilitatilor legate de derularea programelor si subprogramelor de sanatate;
d) realitatea, acuratetea si validitatea indicatorilor raportati;
e) eventuale disfunctionalitati in derularea programului sau subprogramului de sanatate.
29. In urma fiecarui control se va intocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile in derularea subprogramelor respective, in vederea remedierii eventualelor disfunctionalitati, urmand ca, in termen de 30 de zile, sa se stabileasca rezultatele finale ale controlului. In cazul in care, directia de sanatate publica identifica probleme ce nu pot fi solutionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre solutionare directiilor coordonatoare din Ministerul Sanatatii.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016