Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 iulie 2024  pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti şi pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 4 iulie 2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti şi pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 648 din 8 iulie 2024
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 768 din 4 iulie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 8 iulie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Programul naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti, denumit în continuare Program, este un program în cadrul căruia se încheie contracte de finanţare multianuale, finanţat de la bugetul de stat, prin Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, bugetele locale şi alte surse legal constituite.
    (2) Beneficiarii Programului sunt prevăzuţi la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii în infrastructura unităţilor spitaliceşti şi pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă.
    (3) Pentru proiectele ai căror beneficiari sunt parteneriatele încheiate potrivit prevederilor art. 2 lit. c) din ordonanţa de urgenţă se poate desemna un lider de parteneriat. Liderul de parteneriat reprezintă o autoritate/instituţie publică locală, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. pp) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, sau o unitate sanitară publică.

    ART. 2
    (1) Prin Program se pot finanţa proiectele ce vizează investiţiile în infrastructura publică de sănătate, prevăzute la art. 4 din ordonanţa de urgenţă.
    (2) Pentru fiecare categorie de investiţii prevăzută la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează apel de proiecte. Criteriile-cadru de eligibilitate şi criteriile-cadru de selecţie, precum şi procesul de evaluare, selecţie, contractare, monitorizare tehnică şi management financiar pe întreaga durată de implementare se detaliază prin ghidul de finanţare, aprobat prin ordin al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene.

    CAP. II
    Cheltuieli eligibile
    ART. 3
    (1) Pentru categoriile de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă se pot finanţa de la bugetul de stat, prin Program, următoarele capitole/subcapitole de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 7 - Deviz general al obiectivului de investiţie la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare:

┌────────┬─────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea capitolelor şi a │
│crt. │subcapitolelor de cheltuieli │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │CAPITOLUL 1 - Cheltuieli │
│1 │pentru obţinerea şi │
│ │amenajarea terenului │
├────────┼─────────────────────────────┤
│1.2. │Amenajarea terenului │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Amenajări pentru protecţia │
│1.3. │mediului şi aducerea la │
│ │starea iniţială │
├────────┼─────────────────────────────┤
│1.4. │Cheltuieli pentru relocarea/ │
│ │protecţia utilităţilor │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │CAPITOLUL 2 - Cheltuieli │
│2 │pentru asigurarea │
│ │utilităţilor necesare │
│ │obiectivului de investiţii │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │CAPITOLUL 3 - Cheltuieli │
│3 │pentru proiectare şi │
│ │asistenţă tehnică │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.1. │Studii │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.1.1. │Studii de teren │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.1.2. │Raport privind impactul │
│ │asupra mediului │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.1.3. │Alte studii specifice │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Documentaţii-suport şi │
│3.2. │cheltuieli pentru obţinerea │
│ │de avize, acorduri şi │
│ │autorizaţii │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.3. │Expertizare tehnică │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Certificarea performanţei │
│3.4. │energetice şi auditul │
│ │energetic al clădirilor, │
│ │auditul de siguranţă rutieră │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.5. │Proiectare │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.5.1. │Temă de proiectare │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.5.2. │Studiu de prefezabilitate │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Studiu de fezabilitate/ │
│3.5.3. │Documentaţie de avizare a │
│ │lucrărilor de intervenţii şi │
│ │deviz general │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Documentaţiile tehnice │
│3.5.4. │necesare în vederea obţinerii│
│ │avizelor/acordurilor/ │
│ │autorizaţiilor │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Verificarea tehnică de │
│3.5.5. │calitate a proiectului tehnic│
│ │şi a detaliilor de execuţie │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.5.6. │Proiect tehnic şi detalii de │
│ │execuţie │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.6. │Organizarea procedurilor de │
│ │achiziţie │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.7. │Consultanţă │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Managementul de proiect │
│3.7.1. │pentru obiectivul de │
│ │investiţii │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.8. │Asistenţă tehnică │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.8.1. │Asistenţă tehnică din partea │
│ │proiectantului: │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.8.1.1.│- pe perioada de execuţie a │
│ │lucrărilor │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │- pentru participarea │
│ │proiectantului la fazele │
│ │incluse în programul de │
│3.8.1.2.│control al lucrărilor de │
│ │execuţie, avizat de către │
│ │Inspectoratul de Stat în │
│ │Construcţii │
├────────┼─────────────────────────────┤
│3.8.2. │Dirigenţie de şantier │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Coordonator în materie de │
│ │securitate şi sănătate - │
│ │conform Hotărârii Guvernului │
│ │nr. 300/2006 privind │
│3.8.3. │cerinţele minime de │
│ │securitate şi sănătate pentru│
│ │şantierele temporare sau │
│ │mobile, cu modificările şi │
│ │completările ulterioare │
├────────┼─────────────────────────────┤
│4 │CAPITOLUL 4 - Cheltuieli │
│ │pentru investiţia de bază │
├────────┼─────────────────────────────┤
│4.1. │Construcţii şi instalaţii │
├────────┼─────────────────────────────┤
│4.2. │Montaj utilaje, echipamente │
│ │tehnologice şi funcţionale │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Utilaje, echipamente │
│4.3. │tehnologice şi funcţionale │
│ │care necesită montaj │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Utilaje, echipamente │
│4.4. │tehnologice şi funcţionale │
│ │care nu necesită montaj şi │
│ │echipamente de transport │
├────────┼─────────────────────────────┤
│4.5. │Dotări │
├────────┼─────────────────────────────┤
│4.6. │Active necorporale │
├────────┼─────────────────────────────┤
│5 │CAPITOLUL 5 - Alte cheltuieli│
├────────┼─────────────────────────────┤
│5.1. │Organizare de şantier │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Lucrări de construcţii şi │
│5.1.1. │instalaţii aferente │
│ │organizării de şantier │
├────────┼─────────────────────────────┤
│5.1.2. │Cheltuieli conexe organizării│
│ │şantierului │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Taxe pentru acorduri, avize │
│5.2. │conforme şi autorizaţia de │
│ │construire/desfiinţare │
├────────┼─────────────────────────────┤
│5.3. │Cheltuieli diverse şi │
│ │neprevăzute │
├────────┼─────────────────────────────┤
│5.4. │Cheltuieli pentru informare │
│ │şi publicitate │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │CAPITOLUL 7 - Cheltuieli │
│ │aferente marjei de buget şi │
│7 │pentru constituirea rezervei │
│ │de implementare pentru │
│ │ajustarea de preţ │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Cheltuieli aferente marjei de│
│7.1. │buget 25% din (1.2 + 1.3 + │
│ │1.4 + 2 + 3.1 + 3.2 + 3.3 + │
│ │3.5 + 3.7 + 3.8 + 4 + 5.1.1) │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │Cheltuieli pentru │
│7.2. │constituirea rezervei de │
│ │implementare pentru ajustarea│
│ │de preţ │
└────────┴─────────────────────────────┘



    (2) Cheltuielile aferente cap. 7 din anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sunt prevăzute în bugetul proiectului potrivit prevederilor din aceeaşi hotărâre şi pot fi utilizate numai după încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare.

    CAP. III
    Lansarea ghidului şi depunerea cererilor de finanţare
    ART. 4
    (1) În vederea derulării Programului, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansează apel de proiecte potrivit prevederilor art. 6 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă.
    (2) Toate activităţile specifice Programului se desfăşoară prin intermediul unui sistem informatic centralizat, dezvoltat de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene pentru a asigura colectarea informaţiilor referitoare la implementarea şi monitorizarea Programului.

    ART. 5
    (1) În vederea includerii la finanţare prin Program, solicitantul/liderul/partenerii transmit(e) cererea de finanţare, în termenul prevăzut în ghidul de finanţare, ţinând cont de criteriile-cadru aplicabile apelului de proiecte în care se solicită finanţare, pentru acoperirea totală sau parţială a costurilor de realizare ale unui proiect, însoţită de anexele şi documentele specificate în ghidul de finanţare.
    (2) În vederea depunerii cererilor de finanţare pentru categoriile de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă este necesară obţinerea avizului de oportunitate din partea Ministerului Sănătăţii, conform prevederilor art. 6 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă.
    (3) În vederea depunerii cererilor de finanţare pentru categoriile de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţă, Ministerul Sănătăţii transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene trimestrial, în primele 10 zile ale fiecărui trimestru, lista proiectelor şi bugetele aprobate, în vederea cuprinderii acestora în anexa la ghidul de finanţare.

    CAP. IV
    Procesul de verificare, evaluare şi selecţie
    ART. 6
    (1) Cererile de finanţare se verifică la nivelul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene din punctul de vedere al conformităţii cu criteriile-cadru de selecţie, potrivit condiţiilor aplicabile apelului de proiecte, stabilite prin ghidul de finanţare.
    (2) Solicitantul/Liderul/Partenerii îşi asumă respectarea criteriilor-cadru de eligibilitate prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă şi detaliate prin ghidul de finanţare, prin declaraţia pe propria răspundere, care se depune odată cu cererea de finanţare. În situaţia în care, după verificarea criteriilor-cadru de selecţie, proiectul este propus pentru contractare, solicitantul/liderul/partenerii este/sunt obligat/obligaţi să facă dovada îndeplinirii criteriilor-cadru de eligibilitate prevăzute de ghidul de finanţare în etapa de contractare, prin documente justificative. Prin declaraţia pe propria răspundere, sub sancţiunea pedepselor privind infracţiunile de fals, prevăzute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, reprezentanţii legali ai solicitantului/liderului/partenerilor, după caz, confirmă îndeplinirea tuturor criteriilor-cadru de eligibilitate specificate în ghidul de finanţare aplicabil.
    (3) Pentru categoriile de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă, după verificarea criteriilor-cadru de selecţie, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene emite notificarea privind rezultatul procesului de evaluare şi o transmite solicitantului.
    (4) Împotriva notificării privind rezultatul procesului de evaluare se poate formula contestaţie, în termen de 30 de zile de la data comunicării, care se transmite la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi nu este supusă taxelor de timbru.
    (5) Evaluarea tehnică şi financiară a cererilor de finanţare aferente categoriilor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă se efectuează de către comisiile de evaluare stabilite la nivelul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, conform criteriilor-cadru de selecţie stabilite în grilele de evaluare tehnică şi financiară incluse în ghidul de finanţare aplicabil.
    (6) Selecţia proiectelor aferente categoriilor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă propuse la finanţare se efectuează în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute în urma procesului de evaluare.

    ART. 7
    După aprobarea listei proiectelor propuse pentru finanţare, în vederea încheierii contractelor de finanţare, solicitantul/liderul/partenerii selectat/selectaţi este/sunt obligat/ obligaţi să încarce, în termen de 30 de zile, în sistemul informatic, documentele prevăzute în ghidul de finanţare aplicabil, sub sancţiunea respingerii cererii de finanţare.

    CAP. V
    Contractarea
    ART. 8
    (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene încheie contracte de finanţare multianuale cu solicitantul/liderul/ partenerii proiectelor.
    (2) Pentru proiectele aferente categoriilor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) din ordonanţa de urgenţă, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene se asigură de includerea, în cadrul contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii/liderii/partenerii, a indicatorilor din proiectele derulate prin Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 şi prin Programul operaţional regional 2014-2020 care nu au fost realizaţi până la data de 31 decembrie 2023.
    (3) Pentru proiectele aferente categoriilor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene se asigură de includerea, în cadrul contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii/liderii/partenerii, a unor indicatori de proiect care să furnizeze informaţii relevante pentru măsurarea stadiului de îndeplinire a obiectivelor proiectului.
    (4) În etapa de contractare se solicită beneficiarilor/liderilor/ partenerilor hotărârea de aprobare a proiectului şi a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, în conformitate cu art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, sau cu art. 44 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. VI
    Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat
    ART. 9
    (1) Proiectele finanţate din Program pot avea ca beneficiari parteneriate compuse din autorităţi/instituţii publice locale şi/sau unităţi sanitare publice, cu posibilitatea desemnării uneia dintre entităţi ca lider al parteneriatului.
    (2) Pentru proiectele implementate în parteneriat, partenerii pot desemna un lider responsabil cu asigurarea implementării proiectului şi a respectării tuturor prevederilor contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, precum şi cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.

    ART. 10
    Pentru proiectele care au desemnat un lider de parteneriat, liderul este responsabil cu transmiterea cererilor de transfer către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, conform prevederilor contractului de finanţare.

    CAP. VII
    Implementare, monitorizare, raportare
    ART. 11
    (1) În implementarea proiectelor finanţate prin Program, beneficiarii/liderii/partenerii sunt responsabili de implementarea investiţiilor şi se asigură de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin contractele de finanţare, în termenele şi condiţiile stipulate în acestea.
    (2) Beneficiarii/Liderii/Partenerii au obligaţia să pună la dispoziţia Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, la solicitarea reprezentanţilor acestuia, toate documentele justificative privind derularea investiţiei şi răspund de realitatea, exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.
    (3) Beneficiarii/Liderii/Partenerii răspund, potrivit prevederilor Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, de organizarea şi derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, de derularea contractelor încheiate, de respectarea obligaţiilor asumate prin contractul de finanţare, precum şi de modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat prin Program, potrivit destinaţiei pentru care au fost alocate.
    (4) Monitorizarea şi verificarea utilizării fondurilor şi obiectivelor de investiţii care se derulează prin Program reprezintă procesul continuu de colectare sistematică de informaţii privind modul de derulare a acestora, analiza şi valorificarea informaţiei şi se efectuează de la data încheierii contractelor de finanţare şi până la data recepţiei finale. În cazul nerespectării prevederilor contractului de finanţare, structura de specialitate din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene verifică dacă beneficiarii/liderii/partenerii menţin în funcţiune şi asigură exploatarea obiectivelor de investiţii, pe perioada cuprinsă între data recepţiei la terminarea lucrărilor şi data recepţiei finale.
    (5) Programarea, coordonarea şi monitorizarea utilizării fondurilor aferente Programului pentru obiectivele de investiţii pentru care există contracte de finanţare se fac potrivit procedurilor prevăzute la nivelul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene adaptate specificului Programului, având ca scop principal asigurarea derulării şi finalizării în bune condiţii a lucrărilor de execuţie, suspendarea, după caz, a transferurilor către beneficiarii/liderii/partenerii care se află în situaţiile prevăzute la art. 23, urmărirea modului de îndeplinire de către aceştia a măsurilor în vederea reluării transferurilor, sesizarea, după caz, a Inspectoratului de Stat în Construcţii, Curţii de Conturi, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, inspectoratului teritorial de muncă, organelor de cercetare penală, instituţiilor abilitate.

    ART. 12
    (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene realizează verificări ex post în scopul de a se asigura că legislaţia privind achiziţiile publice a fost respectată, iar cheltuielile realizate de beneficiari/lideri/parteneri sunt în concordanţă cu planul de achiziţii prevăzut în proiect.
    (2) Beneficiarii/Liderii/Partenerii au obligaţia transmiterii prin sistemul informatic, în termen de 10 zile de la semnarea contractului de finanţare şi/sau de la finalizarea procedurii de achiziţie, a documentelor privind documentaţia de atribuire a procedurilor de achiziţii, a contractelor încheiate pentru proiectele finanţate în cadrul Programului.
    (3) Monitorizarea tehnică a proiectelor se realizează de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene prin analiza rapoartelor de progres trimestriale şi a documentelor justificative aferente, ce se transmit de către beneficiari/lideri/parteneri prin sistemul informatic, în scopul urmăririi progresului proiectelor şi a stadiului îndeplinirii indicatorilor.
    (4) Beneficiarii/Liderii/Partenerii asigură introducerea, în sistemul informatic, a datelor privind stadiul îndeplinirii indicatorilor, a datelor privind cheltuielile efectuate şi a documentelor aferente achiziţiilor.

    CAP. VIII
    Programarea bugetară a fondurilor necesare implementării Programului
    ART. 13
    (1) Creditele aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii cuprinse în bugetele beneficiarilor/liderilor/ partenerilor, finanţaţi parţial de la bugetul stat sau integral din venituri proprii, se aprobă pentru anul bugetar curent potrivit dispoziţiilor art. 16 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, pe titluri de clasificaţie distincte, codificate în mod corespunzător, în formularele destinate programelor de investiţii, stabilite prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.
    (2) Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget la nivelul beneficiarilor/liderilor/partenerilor cuprinde în buget creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii aprobate în cadrul Programului, pe baza contractului de finanţare aferent proiectului.

    ART. 14
    Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii cuprinse în bugetele beneficiarilor/liderilor/partenerilor prevăzuţi la art. 2 din ordonanţa de urgenţă, finanţate integral sau parţial de la bugetele locale, se aprobă pentru anul bugetar curent potrivit dispoziţiilor art. 19 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, pe titluri de clasificaţie distincte, codificate în mod corespunzător, în formularele destinate programelor de investiţii, stabilite prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.

    CAP. IX
    Fluxurile financiare ale sumelor aferente Programului
    ART. 15
    (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene transferă beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor sumele aferente contractelor de finanţare, cu respectarea prevederilor art. 7 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă
    (2) Transferul sumelor solicitate prin cererile de transfer către beneficiari/lideri de parteneriat/parteneri se realizează în condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin contractele de finanţare.

    ART. 16
    Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene stabileşte prin contractele de finanţare termenii şi condiţiile privind derularea operaţiunilor financiare cu beneficiarii/liderii/ partenerii.

    ART. 17
    (1) Beneficiarii/Liderii/Partenerii proiectelor finanţate din Program au obligaţia să ţină pentru fiecare proiect o evidenţă contabilă distinctă, folosind conturi analitice distincte.
    (2) Beneficiarii/Liderii/Partenerii proiectelor finanţate din Program înregistrează în conturi bilanţiere transferurile de sume aferente fondurilor din Program, pe baza notificărilor primite de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
    (3) În cazul beneficiarilor/liderilor/partenerilor prevăzuţi la art. 2 din ordonanţa de urgenţă, care au în implementare proiecte proprii finanţate din fonduri aferente Programului, execuţia bugetară se realizează potrivit bugetelor aprobate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (4) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene notifică, în scris, beneficiarii/liderii/partenerii prevăzuţi la art. 2 din ordonanţa de urgenţă, finanţaţi parţial de la bugetul de stat sau de la bugetul asigurărilor sociale de stat, cu privire la sumele transferate în conturile de venituri corespunzătoare sumelor efectiv utilizate aferente fondurilor Programului.

    CAP. X
    Mecanismul cererilor de transfer
    ART. 18
     Finanţarea Programului se asigură din sursele de finanţare prevăzute la art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă.

    ART. 19
    (1) Beneficiarii/Liderii/Partenerii depun la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene cereri de transfer de plată pentru plăţile care urmează a fi efectuate în cadrul proiectelor finanţate din Program şi cereri de transfer de rambursare pentru plăţile efectuate, însoţite de documente justificative.
    (2) În termen de 20 de zile lucrătoare de la data depunerii de către beneficiari/lideri/parteneri la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a cererii de transfer, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene autorizează cheltuielile cuprinse în cererea de transfer şi efectuează plata sumelor autorizate, în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobarea ordonanţării de plată de către ordonatorul de credite. După efectuarea plăţii, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene notifică beneficiarilor/ liderilor/partenerilor plata aferentă cheltuielilor autorizate din cererea de transfer.
    (3) În situaţia în care documentele justificative aferente cererii de transfer transmise de beneficiari/lideri de parteneriat şi înregistrate la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene în vederea decontării nu sunt complete şi conforme cu prevederile legale şi/sau necesită clarificări, se comunică beneficiarilor/ liderilor/partenerilor observaţiile şi/sau propunerile necesare modificării/completării acestora.
    (4) În cazul solicitării de clarificări trimise de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, beneficiarii/liderii/partenerii depun documente suplimentare în termen de 10 zile lucrătoare de la data confirmării primirii, termen care întrerupe termenul de 20 de zile lucrătoare prevăzut la alin. (2), fără ca perioadele de întrerupere cumulate să depăşească 10 zile lucrătoare.
    (5) În cazul ultimei cereri de transfer depuse de beneficiari/ lideri/parteneri în cadrul proiectului, termenul de 20 de zile lucrătoare prevăzut la alin. (2) poate fi prelungit cu durata necesară efectuării tuturor verificărilor procedurale, fără a depăşi 60 de zile.
    (6) Pentru proiectele implementate în parteneriat, liderul de parteneriat depune cererea de transfer, iar Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene transferă, după efectuarea verificărilor, sumele autorizate la plată în conturile liderilor de parteneriat/ partenerilor, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale acordului de parteneriat, parte integrantă a acestuia.

    ART. 20
    (1) Pentru finanţarea cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiţii beneficiarii/liderii/partenerii deschid conturi la unităţi ale Trezoreriei Statului, în care se transferă sumele aferente alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
    (2) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene transferă prin ordin de plată sumele alocate către beneficiari/lideri/ parteneri în conturile deschise la Trezoreria Statului.
    (3) Beneficiarii/Liderii/Partenerii asigură evidenţa alocării şi utilizării sumelor virate în conturile deschise la unităţile Trezoreriei Statului şi răspund, în condiţiile legii, de utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor de investiţii.

    ART. 21
    (1) Suma care se acordă de la bugetul de stat pentru finanţarea obiectivelor de investiţii prin Program se transferă beneficiarilor/liderilor/partenerilor în limita creditelor bugetare anuale aprobate cu această destinaţie Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitărilor de transfer al sumelor necesare pentru decontarea bunurilor achiziţionate/serviciilor prestate/lucrărilor executate.
    (2) Data înregistrării cererii de transfer se consideră data la care au fost transmise toate răspunsurile la solicitările de clarificări referitoare la bunurile achiziţionate/serviciile prestate/lucrările executate în cadrul proiectelor.

    ART. 22
    (1) În termen de 10 zile lucrătoare de la transferul sumelor prevăzute la art. 19 alin. (2), beneficiarii/liderii/partenerii au obligaţia să le vireze prin ordin de plată către prestatorii de servicii/executanţii de lucrări/furnizorii de bunuri, după caz, şi să transmită prin intermediul sistemului informatic justificarea utilizării sumelor, pentru monitorizarea utilizării sumelor transferate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu destinaţia finanţării cheltuielilor prevăzute în contractele de finanţare multianuale.
    (2) În situaţia în care beneficiarii/liderii/partenerii nu virează sumele în termenul prevăzut la alin. (1), trebuie să justifice motivul neefectuării viramentului şi să le returneze la bugetul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului iniţial de 10 zile lucrătoare. Fac excepţie situaţiile în care beneficiarii/liderii/ partenerii decontează, de la bugetele locale sau din alte surse legal constituite, sumele aferente contribuţiei de la bugetul de stat şi solicită ulterior recuperarea acestora, potrivit prevederilor art. 7 alin. (6) din ordonanţa de urgenţă.

    ART. 23
     În cazul în care beneficiarii/liderii/partenerii utilizează sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene notifică beneficiarii/liderii/partenerii cu privire la prevederile încălcate şi solicită restituirea acestora în termen de 30 de zile în bugetul din care au fost avansate.

    CAP. XI
    Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
    ART. 24
    În vederea angajării cheltuielilor, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene efectuează următoarele operaţiuni:
    a) întocmeşte lista cu proiectele selectate propuse spre finanţare şi completează propunerea de angajare a unei cheltuieli aferente proiectelor selectate, în limita creditelor de angajament;
    b) semnează contractele de finanţare cu beneficiarii/ liderii/partenerii;
    c) înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele legale.


    ART. 25
    În faza de lichidare a cheltuielilor, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene efectuează următoarele operaţiuni:
    a) verifică existenţa cererilor de transfer, precum şi a documentelor justificative anexate primite de la beneficiari/lideri de parteneriat, conform prevederilor din contractele de finanţare;
    b) în cazul în care se confirmă corectitudinea documentelor verificate, certifică în privinţa legalităţii şi regularităţii datele cuprinse în cererea de transfer, pe baza unei note de autorizare, şi o înregistrează în contabilitate, continuând cu parcurgerea fazei de ordonanţare şi plată a cheltuielilor.


    ART. 26
    Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în limita disponibilului din contul de angajamente bugetare.

    ART. 27
    (1) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi cele ale beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor pentru proiectele implementate în cadrul Programului, beneficiarii/liderii/partenerii au obligaţia transmiterii anuale, până la data de 20 a lunii ianuarie a anului următor, a unei notificări cu privire la reconcilierea contabilă, conform modelului stabilit prin contractul de finanţare, din care să rezulte sumele primite de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene în cadrul Programului.
    (2) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile privind debitele şi registrul debitorilor existent la nivelul acestuia.
    (3) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile şi înregistrările din sistemul informatic aferente operaţiunilor derulate la nivelul Programului.

    CAP. XII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 28
    Toate documentele necesare pentru derularea proiectelor aferente obiectivelor de investiţii, conform prezentelor norme metodologice, se transmit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene prin intermediul sistemului informatic, semnate cu semnătură electronică calificată.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016