Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 iulie 2024  de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 4 iulie 2024 de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 672 din 12 iulie 2024
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 272 din 4 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 12 iulie 2024.
──────────
    CAP. I
    Programarea bugetară a fondurilor aferente Fondului european de garantare agricolă, Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondului european pentru pescuit şi afaceri maritime şi a contribuţiei publice naţionale totale
    ART. 1
    (1) În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la art. 14 şi 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, denumită în continuare ordonanţa, beneficiarii de proiecte au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul Programului pentru acvacultură şi pescuit, denumit în continuare PAP, susţinut din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură, denumit în continuare FEAMPA, conform anexei nr. 1.
    (2) Înainte de data semnării contractului de finanţare, compartimentul de specialitate al beneficiarilor, prevăzuţi la alin. (1), solicită, din partea departamentului/structurii responsabil/ responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor, care vor cuprinde informaţii privind eligibilitatea cheltuielilor necesare pentru implementarea proiectului.
    (3) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevăzuţi la art. 14 şi 17 din ordonanţă, la nivel de credite de angajament şi credite bugetare, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobă cu ocazia aprobării anuale a legii bugetului de stat sau cu ocazia rectificărilor bugetare.

    ART. 2
    (1) În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la art. 18 din ordonanţă beneficiarii de proiecte au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat, după caz, în cadrul PAP, conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    (2) Înainte de data semnării contractului de finanţare, compartimentul de specialitate al beneficiarilor, prevăzuţi la alin. (1), solicită, din partea departamentului/structurii responsabil/ responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor, care vor cuprinde informaţii privind eligibilitatea cheltuielilor necesare pentru implementarea proiectului.
    (3) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevăzuţi la art. 18 din ordonanţă, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobă cu ocazia aprobării sau rectificării acestor bugete.
    (4) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia să asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul PAP, după caz, cât şi pe cele necesare implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt instituţii publice locale finanţate integral/parţial din bugetul local.
    (5) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia de a deschide şi a repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor finanţate în cadrul PAP, pentru instituţiile publice din subordine finanţate integral din bugetul local, beneficiare ale celor două programe, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor transferate de autoritatea de plată, pe baza solicitării de finanţare transmise de beneficiari.

    ART. 3
    (1) Pentru asigurarea sumelor prevăzute la art. 6 din ordonanţă, Autoritatea de management pentru PAP transmite lunar la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, o solicitare de fonduri, în baza previziunilor fluxurilor de numerar privind plăţile, conform formularului prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Solicitarea de fonduri formulată către MADR de către Autoritatea de management pentru PAP din cadrul MADR se va face distinct pe măsuri, pentru fondurile externe nerambursabile acordate de Comisia Europeană, respectiv de la bugetul de stat, conform anexei nr. 3.

    ART. 4
    În termen de 5 zile lucrătoare de la data alimentării conturilor deschise la Trezoreria Statului, MADR efectuează plăţile către beneficiari, cărora le-au fost transmise notificările aferente cererilor de plată întocmite potrivit anexei nr. 6.

    CAP. II
    Mecanismul de finanţare din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat aferente FEAMPA
    ART. 5
    În vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile FEAMPA se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului, după cum urmează:
    C. Pentru gestionarea sumelor aferente FEAMPA:
    C.1. Pe numele MADR:
    - 20.D.41.04.00 „Sume aferente fondurilor externe nerambursabile“;
    – 57.09.05.82 „Disponibil din sume reprezentând debite recuperate de la beneficiari, pentru perioada de programare 2021-2027, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 - FEAMPA 2021-2027“;
    – contul 01 „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală“ şi, respectiv, contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetelor instituţiilor publice din administraţia publică centrală“, cu detaliere potrivit clasificaţiei bugetare;
    – 20.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“ sau 20.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“, după caz, codificate cu CIF MADR pentru virarea sumelor la bugetul de stat, potrivit prevederilor art. 20 alin. (1) din ordonanţă.

    C.2. Pentru beneficiari:
    C.2.1. Instituţii publice, indiferent de modalitatea de finanţare
    I. Conturi de venituri bugetare în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    a) conturile de venituri ale bugetului de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    - 20.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 20.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    b) conturile de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    - 22.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 22.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    c) conturile de venituri ale bugetului asigurărilor pentru şomaj, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    - 28.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 28.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    d) conturile de venituri ale bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    - 26.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 26.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    e) conturile de venituri ale bugetului local, în care se virează sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    - 21.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 21.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 21.A.48.05.03 „Prefinanţare“;

    f) conturile de venituri ale bugetelor instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    (i) pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    - 20.F.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 20.F.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 20.F.48.05.03 „Prefinanţare“;

    (ii) pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică locală:
    - 21.F.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 21.F.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 21.F.48.05.03 „Prefinanţare“;


    g) conturile de venituri ale bugetelor instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    (i) pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    - 20.G.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 20.G.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 20.G.48.05.03 „Prefinanţare“;

    (ii) pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    - 21.G.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 21.G.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 21.G.48.05.03 „Prefinanţare;

    (iii) pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul „bugetul asigurărilor pentru şomaj“:
    - 28.G.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 28.G.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 28.G.48.05.03 „Prefinanţare“;


    h) conturile de venituri ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri europene:
    (i) pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală:
    - 20.E.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 20.E.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 20.E.48.05.03 „Prefinanţare“;

    (ii) pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică locală:
    - 21.E.48.05.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    – 21.E.48.05.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    – 21.E.48.05.03 „Prefinanţare“.



    II. Conturi de venituri bugetare prin care se gestionează sumele aferente FEAMPA:
    a) pentru instituţii publice din administraţia publică locală:
    (i) pentru instituţii publice finanţate integral din bugetul local:
    - 21.A.42.69.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;

    (ii) pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică locală:
    - 21.F.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;

    (iii) pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    - 21.G.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;

    (iv) pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică locală:
    - 21.E.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;


    b) pentru instituţii publice din administraţia publică centrală:
    (i) pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    - 20.F.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;

    (ii) pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    - 20.G.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;

    (iii) pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală:
    - 20.E.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;


    c) pentru instituţii publice din sectorul asigurărilor pentru şomaj:
    (i) pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul asigurărilor pentru şomaj:
    - 28.G.42.70.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“.




    C.2.2. Beneficiarii privaţi
    Pentru beneficiarii privaţi, în situaţia în care optează pentru deschiderea conturilor la Trezoreria Statului, pentru gestionarea proiectelor finanţate din FEPAM:
    (i) 50.99.16 „Disponibil al beneficiarilor din sectorul privat reprezentând avansuri aferente proiectelor finanţate din fonduri europene pentru perioada de programare 2021-2027 - FEAMPA, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“;
    (ii) 50.99.17 „Disponibil al beneficiarilor din sectorul privat reprezentând rambursări de cheltuieli efectuate, aferente proiectelor finanţate din fonduri europene pentru perioada de programare 2014-2020 - FEAMPA, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“.



    C.3. Conturile de disponibilităţi care se deschid la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului în vederea aplicării mecanismului decontării cererilor de plată - FEAMPA sunt următoarele:
    a) conturi care se deschid pe numele beneficiarilor în vederea încasării sumelor de la autorităţile de management/ agenţii de plată:
    a1) 50.44.07 „Disponibil al instituţiilor publice din administraţia publică centrală aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2021-2027 - FEAMPA, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“;
    a2) 50.44.08 „Disponibil al instituţiilor publice din administraţia publică locală aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2021-2027 - FEAMPA, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“;
    a3) 50.44.12 „Disponibil al beneficiarilor privaţi aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2014-2020 - FEAMPA, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“;

    b) conturile utilizate de instituţiile publice în care se transferă sumele din conturile prevăzute la lit. a) sunt cele înscrise la lit. C2.1 pct. II;
    c) contul 50.99.19 „Disponibil al beneficiarilor privaţi aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2021-2027 - FEAMPA, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“ - în vederea încasării sumelor din contul prevăzut la lit. a3) şi a contribuţiei proprii.




    ART. 6
    (1) În situaţia în care beneficiarii privaţi ai PAP solicită plata unui avans, potrivit reglementărilor prevăzute la art. 9 alin. (1) şi (3) din ordonanţă, şi prezintă, în vederea obţinerii avansului, o poliţă de asigurare conform prevederilor art. 9 alin. (5) din ordonanţă, aceasta trebuie să prevadă în mod expres faptul că poate fi executată irevocabil şi necondiţionat de către DGP-AMPOPAM, la prima sa cerere scrisă şi fără ca DGP-AMPOPAM să aibă obligaţia de a-şi motiva cererea respectivă, cu condiţia ca în cererea de executare să se specifice că suma cerută este datorată faptului că beneficiarul PAP nu a restituit total/parţial avansul primit de la DGP-AMPOPAM.
    (2) Sumele reprezentând avansuri acordate şi nejustificate până la termenul prevăzut la art. 9 alin. (10) din ordonanţă vor fi recuperate prin executarea garanţiilor şi virarea sumelor în contul 57.09.05.82 „Disponibil din debite recuperate FEAMPA din sume reprezentând debite recuperate de la beneficiari pentru perioada de programare 2014-2020“ deschis pe numele MADR la Trezoreria Statului.
    (3) Sumele reprezentând penalizarea prevăzută în angajamentele legale încheiate de MADR prin DGP-AMPOPAM cu beneficiarii pentru nerespectarea duratei maxime de execuţie sau a duratei pentru depunerea primei tranşe de plată se virează de beneficiari în contul 54.04.05.33 „Disponibil din debite recuperate FEAMPA“, deschis pe numele MADR la Trezoreria Statului, în maximum 10 zile lucrătoare calculate de la data primirii notificării de acceptare a modificării contractului de finanţare. MADR virează sumele încasate în contul de venituri ale bugetului de stat.
    (4) Stabilirea creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii în cazul nejustificării avansurilor la termenele prevăzute la alin. (3), (4) şi (8) ale art. 9 din ordonanţă datorate se realizează în conformitate cu anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Dobânzile şi penalităţile se vor vira la subcapitolul „Alte venituri din dobânzi“, cod 31.01.03, şi, respectiv, „Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen“, cod 35.01.04.

    CAP. III
    Alte dispoziţii privind Mecanismul de finanţare din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat aferente FEAMPA
    ART. 7
    Pentru efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi prin conturile MADR, precum şi prin conturile beneficiarilor Trezoreria Statului nu percepe comisioane sau alte taxe.

    ART. 8
    Plăţile aferente derulării proiectelor finanţate din FEAMPA se efectuează de către MADR astfel:
    a) beneficiarilor persoane fizice sumele li se virează în conturi deschise la instituţii financiar-bancare;
    b) instituţiilor publice, indiferent de modul de organizare şi finanţare, în conturi deschise la Trezoreria Statului;
    c) persoanelor juridice, altele decât instituţii publice, în conturi deschise la Trezoreria Statului sau la instituţii financiar-bancare.


    ART. 9
    Dobânzile şi penalităţile se vor vira la subcapitolul 31.01.03 „Alte venituri din dobânzi“ şi, respectiv, 35.01.04 „Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen“.

    ART. 10
    Fluxurile financiare privind derularea fondurilor nerambursabile FEAMPA şi a sumelor alocate de la bugetul de stat de către MADR prin conturile deschise la Trezoreria Statului şi Banca Naţională a României se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.

    ART. 11
    Sumele aferente FEAMPA, virate eronat de MADR în conturile de venituri ale bugetului de stat, se restituie de către unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului din conturile de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate în conturile din care au fost dispuse plăţile, la cererea scrisă a instituţiilor publice care au efectuat virarea eronată, întocmită potrivit modelului din anexa nr. 5.

    ART. 12
    (1) În cadrul contului 57 „Disponibil pentru finanţarea obiectivelor pentru perioada de programare 2021-2027“ şi, respectiv, 50.44 „Disponibil aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2014-2020 conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024“ pot fi deschise, la solicitarea MADR, şi alte conturi analitice decât cele prevăzute în prezentele norme metodologice.
    (2) Pentru conturile de venituri bugetare prevăzute în prezentele norme metodologice, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont beneficiarilor şi/sau instituţiilor publice cu rol de agenţii de plăţi pe numele cărora sunt deschise conturile respective. În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cât şi pentru sumele cuvenite entităţilor finanţate integral din bugetele acestora.

    ART. 13
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    Ordonator de credite ………
    Departament (care propune/implementează proiectul) ……….
    Bugetul din care este finanţat ……..................….
    I - Credite de angajament (CA)
    II - Credite bugetare (CB)
    FIŞĂ DE FUNDAMENTARE
    a proiectului propus la finanţare/finanţat din Fondul european
    pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură (FEAMPA)/programe de pescuit
    Denumirea proiectului …......................................................…
    şi/sau
    Nr. …….. data contractului/deciziei/ordinului de finanţare …..................................
    Program/Instrument/Facilitate ….................................…….
    Tipul fondului extern nerambursabil (FEN) postaderare FEAMPA/programe de pescuit …......................……….

┌─────────────────────────┬──┬─────────────────────────────────────────┐
│ │ │Bugetul proiectului* (realizat/estimat) │
│ │ ├─────┬───────────────────┬───────────────┤
│ │ │ │Cheltuieli │Alte cheltuieli│
│ │ │ │eligibile │decât cele │
│ │ │ │ │eligibile │
│ │ │ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │CA│ │ │ │
│Perioada de implementare │/ │ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │CB│Total│ │ │
│ │ │ ├───────────┬───────┼───────┬───────┤
│ │ │ │ │ │ │din │
│ │ │ │ │ │Total │care │
│ │ │ │ │ │ │TVA │
│ │ │ ├───────────┼───────┼───────┼───────┤
│ │ │ │FEN │buget │buget │buget │
│ │ │ │postaderare│propriu│propriu│propriu│
├─────────────────────────┼──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│ │ │1 = 2│ │ │ │ │
│0 │ │+ 3 +│2 │3 │4 │5 │
│ │ │4 │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│…........................│I │ │ │ │ │ │
│(anul 1) (realizat/ ├──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│estimat) │II│ │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│…........................│I │ │ │ │ │ │
│(anul 2) (realizat/ ├──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│estimat) │II│ │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│…........................│I │ │ │ │ │ │
│(anul 3) ├──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│ │II│ │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│…........................│I │ │ │ │ │ │
│(anul n) ├──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│ │II│ │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│ │I │ │ │ │ │ │
│Total ├──┼─────┼───────────┼───────┼───────┼───────┤
│ │II│ │ │ │ │ │
└─────────────────────────┴──┴─────┴───────────┴───────┴───────┴───────┘


    * Pentru proiectele în parteneriat se va lua în considerare numai totalul bugetelor activităţilor proprii.
    Descriere activităţi eligibile

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    Descriere cheltuieli, altele decât cele eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    Departament/Direcţie (beneficiar) …..........……….

    ANEXA 2

    la normele metodologice




    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală pescuit - Autoritatea de management pentru PAP
    Nr. ………….
    PREVIZIUNE
    privind plăţile de efectuat către beneficiarii Programului
    pentru acvacultură şi pescuit (PAP) în luna …….

┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│- lei - │
├────┬───────────────┬────────┬───────────┬─────────┬────────┤
│ │ │ │ │Sume │ │
│ │ │Alocări │Valoare │achitate │Plăţi │
│Nr. │Priorităţi/ │bugetare│contractată│cumulat │estimate│
│crt.│Acţiuni │în anul │pe anul │de la │pe luna │
│ │ │....... │....... │începutul│....... │
│ │ │ │ │anului │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │1.1.1 │ │ │ │ │
│1. │Modernizarea │ │ │ │ │
│ │portului │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │1.1.2 Puncte de│ │ │ │ │
│2. │debarcare şi │ │ │ │ │
│ │adăposturi │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│3. │1.1.3 Dotarea │ │ │ │ │
│ │ambarcaţiunilor│ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│4. │1.3.1 Încetare │ │ │ │ │
│ │temporară │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│5. │1.4.1 Control │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │1.4.2 │ │ │ │ │
│6. │Colectarea │ │ │ │ │
│ │datelor │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │1.6.1 │ │ │ │ │
│7. │Colectarea │ │ │ │ │
│ │deşeurilor │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │1.6.2 Arii │ │ │ │ │
│8. │marine │ │ │ │ │
│ │protejate │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │ │
│ │Prioritatea 1 -│ │ │ │ │
│ │Promovarea │ │ │ │ │
│ │pescuitului │ │ │ │ │
│9. │durabil şi a │ │ │ │ │
│ │refacerii şi │ │ │ │ │
│ │conservării │ │ │ │ │
│ │resurselor │ │ │ │ │
│ │biologice │ │ │ │ │
│ │acvatice │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │2.1.1 │ │ │ │ │
│10. │Investiţii în │ │ │ │ │
│ │acvacultură │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│11. │2.1.2 Instruire│ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│12. │2.1.3 Cercetare│ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│13. │2.1.4 Servicii │ │ │ │ │
│ │de mediu │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│14. │2.2.1 Procesare│ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│15. │2.2.2 Măsuri de│ │ │ │ │
│ │piaţă │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│16. │2.2.3 │ │ │ │ │
│ │Organizaţii │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│17. │2.2.4 Campanii │ │ │ │ │
│ │de promovare │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│18. │2.2.5 Crize │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │ │
│ │Prioritatea 2 -│ │ │ │ │
│ │Promovarea │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │
│ │sustenabile de │ │ │ │ │
│ │acvacultură, │ │ │ │ │
│ │precum şi │ │ │ │ │
│ │prelucrarea şi │ │ │ │ │
│19. │comercializarea│ │ │ │ │
│ │produselor │ │ │ │ │
│ │provenite din │ │ │ │ │
│ │pescuit şi din │ │ │ │ │
│ │acvacultură, │ │ │ │ │
│ │contribuind │ │ │ │ │
│ │astfel la │ │ │ │ │
│ │securitatea │ │ │ │ │
│ │alimentară în │ │ │ │ │
│ │Uniune │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│20. │3.1.1 Sprijin │ │ │ │ │
│ │pregătitor │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │3.1.2 │ │ │ │ │
│21. │Cheltuieli de │ │ │ │ │
│ │funcţionare │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │3.1.3 │ │ │ │ │
│22. │Implementare │ │ │ │ │
│ │SDL │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │ │
│ │Prioritatea 3 -│ │ │ │ │
│ │Facilitarea │ │ │ │ │
│ │dezvoltării │ │ │ │ │
│ │unei economii │ │ │ │ │
│ │albastre │ │ │ │ │
│ │durabile în │ │ │ │ │
│ │zonele │ │ │ │ │
│23. │costiere, │ │ │ │ │
│ │insulare şi │ │ │ │ │
│ │continentale şi│ │ │ │ │
│ │favorizarea │ │ │ │ │
│ │dezvoltării │ │ │ │ │
│ │comunităţilor │ │ │ │ │
│ │care practică │ │ │ │ │
│ │pescuitul şi │ │ │ │ │
│ │acvacultura │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│24. │Asistenţă │ │ │ │ │
│ │tehnică │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────┼───────────┼─────────┼────────┤
│25. │TOTAL: │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴────────┴───────────┴─────────┴────────┘


    Întocmit la data de: …………….
    Director general,
    ……………...............
    (semnătura şi ştampila)

    ANEXA 3

    la normele metodologice




    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală pescuit - Autoritatea de management pentru PAP
    Nr. ………../…………..
    SOLICITARE
    de fonduri pentru finanţarea proiectelor
    În vederea efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional pentru pescuit din fonduri publice nerambursabile, în conformitate cu sumele previzionate a fi plătite şi cu contractele de finanţare încheiate între beneficiari şi Direcţia generală pescuit - Autoritatea de management pentru POPAM, vă rugăm să dispuneţi alimentarea conturilor de disponibil cu următoarele sume:
    - suma de ….…... lei, reprezentând finanţarea de la Comisia Europeană;
    – suma de ………. lei, reprezentând cofinanţarea de la bugetul de stat;
    – suma de ……..... lei, reprezentând cheltuieli, altele decât cele eligibile;
    – suma de ……... lei, reprezentând sume alocate temporar de la bugetul de stat pe perioada de indisponibilitate a fondurilor comunitare.


┌───────────────────┬──────────────────┐
│ │Lei │
│ ├──────────────────┤
│Prioritatea/ │Contribuţie │
│Acţiunea │publică │
│ ├──────────┬───┬───┤
│ │Total │CE │BS │
├───────────────────┼──────────┼───┼───┤
│1 │2 │3 │4 │
├───────────────────┼──────────┼───┼───┤
│ │ │ │ │
├───────────────────┼──────────┼───┼───┤
│ │ │ │ │
├───────────────────┼──────────┼───┼───┤
│ │ │ │ │
├───────────────────┼──────────┼───┼───┤
│TOTAL GENERAL: │ │ │ │
└───────────────────┴──────────┴───┴───┘



┌──────────────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│Avizat │ │Întocmit, │
│Director Direcţia autorizare │ │Expert al Compartimentului │
│plăţi, │ │declaraţii cheltuieli, │
│..............................│ │..................................│
├──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ │Director general, │ │
│ │.............................│ │
│ │(semnătura şi ştampila) │ │
└──────────────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘


    ANEXA 4

    la normele metodologice




    - model -
    Aprobat
    Director general,
    ……………..
    PROCES-VERBAL
    de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate,
    încheiat la data de ..........…, privind proiectul ….,
    Contract nr. …../data …..
    1. Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control
    ............................................................................................
    .............................................................................................
    prin persoanele:
    - domnul/doamna ................................., având funcţia de .................................
    – domnul/doamna ................................., având funcţia de .................................

    Persoana desemnată din cadrul ….., în baza Mandatului nr. ….., a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, şi a Cererii de executare a Scrisorii de garanţie/Poliţei de asigurare nr. ….../…........, emisă de către ........................., a procedat la calculul dobânzilor datorate ca urmare a recuperării avansului acordat şi nejustificat, conform Notificării cu privire la obligaţia restituirii sumelor reprezentând avansuri acordate şi nejustificate nr. …./…...........…, precum şi Cererii de executare a scrisorii de garanţie/poliţei de asigurare nr. ….../…………...... .

    2. Baza legală a verificării:
    a) prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024;
    b) Contractul/Decizia …..............…....…. .

    3. Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului/structurii verificate:
    a) denumirea/numele şi prenumele: …….........……;
    b) sediul/domiciliul: ………...........…..;
    c) codul unic de înregistrare/codul numeric personal: ……..................……..;
    d) domiciliul fiscal: ……......................…….;
    e) reprezentatul legal: ……..............……… .

    4. Obiectul
    .................................................................................................

    5. Motivele de fapt
    Motivele care au condus la această situaţie ..........................................

    6. Modul de calcul al dobânzii datorate:
    a) valoarea debitului (stabilit prin Cererea de executare a scrisorii de garanţie/poliţei de asigurare nr. ………../…………, precum şi prin Notificarea cu privire la obligaţia restituirii sumelor reprezentând avansuri acordate şi nejustificate, precum şi a dobânzilor aferente nr. …./…...): ... lei;
    b) data comunicării beneficiarului a Notificării cu privire la obligaţia restituirii sumelor reprezentând avansuri acordate şi nejustificate, precum şi a dobânzilor aferente: ……...........……;
    c) data recuperării integrale a debitului stabilit la lit. a): ………….;
    d) numărul de zile între data comunicării beneficiarului şi data recuperării integrale a debitului: …………….;
    e) rata de politică monetară a Băncii Naţionale a României: ……..;
    f) valoarea creanţei bugetare rezultate din calculul dobânzilor datorate, conform art. 23 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024: …. lei.

    7. Temeiul de drept
    ................................................................................................

    8. Debitor:
    a) denumirea/numele şi prenumele: …...................;
    b) sediul/domiciliul: …....................………;
    c) codul unic de înregistrare/codul numeric personal: …...............………;
    d) domiciliul fiscal: …….................………;
    e) reprezentatul legal: ……................………. .

    9. Cuantumul dobânzii datorate
    Debitorul, …............………, datorează MADR o dobândă în valoare de ……….. lei, după cum urmează:
    a) bugetul UE: …....…….. lei;
    b) buget aferent fondurilor publice naţionale aferente fondurilor europene: ………... lei.


    10. Termen de plată
    Scadenţa creanţei bugetare stabilite prin prezentul titlu de creanţă este de 30 de zile de la data comunicării prezentului titlu de creanţă.

    11. Cont bancar de recuperare
    Contul bancar al autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în care urmează să se recupereze debitul este cod IBAN …........................ deschis la …...............………, cod fiscal ……. .
    În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (20) şi (21) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, împotriva prezentului titlu de creanţă se poate formula contestaţie, în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării acestuia, care se depune la autoritatea publică emitentă.
    Autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă se va pronunţa prin decizie motivată cu privire la admiterea, în tot sau în parte, a contestaţiei sau la respingerea ei, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării contestaţiei.
    Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată de către contestatar la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (16) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, prezentul proces-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate constituie titlu de creanţă şi este act administrativ în sensul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    În temeiul art. 9 alin. (25) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, prezentul proces-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate constituie titlu executoriu, în caz de neplată în termenul prevăzut la pct. 10 din prezentul proces-verbal.
    Prezentul proces-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate a fost întocmit în 3 (trei) exemplare originale (în cazul documentelor în format letric).
    [Sau, pentru documentele semnate electronic: Prezentul proces-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate a fost întocmit şi semnat electronic şi se comunică prin intermediul sistemului informatic SMIS 2021.]

    Semnături:
    domnul/doamna …………, semnătura …..................…..
    domnul/doamna …………, semnătura …..................…..

    ANEXA 5

    la normele metodologice




    CERERE DE RESTITUIRE
    a sumelor virate eronat în conturile de venituri ale bugetului de stat
    de către instituţiile responsabile cu gestionarea programelor comunitare
    finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare
    nr. …....... din data de ………...
    Către ….............…^1)
    Prin prezenta cerere, …….............….^2), cu sediul în localitatea …...................……., str. …..........……... nr. ………. judeţul/sectorul …………., având CIF ……….., în temeiul prevederilor ………….^3) solicităm restituirea sumei de …………..^4),virată eronat în contul de venituri ale bugetului de stat nr. . ………., codificat cu CIF …………….., cod IBAN ……...............…..., reprezentând …..........………., achitată cu OPT nr. ……..........……... din data de …...................…… .
    Restituirea va fi efectuată în contul nr. ……..^5), CIF . …………., cod IBAN . …………., deschis la Trezoreria ……..…….. .
    Numele şi prenumele conducătorului instituţiei publice,
    ……....................…………
    Semnătura
    …....……………
    L.S.
    ^1) Denumirea unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului la care este deschis contul de venituri ale bugetului de stat în care a fost virată eronat suma.
    ^2) Denumirea solicitantului (instituţia publică).
    ^3) Actul normativ în temeiul căruia se solicită restituirea sumei.
    ^4) Cuantumul sumei pentru care se solicită restituirea, în cifre şi în litere.
    ^5) Contul din care a fost dispusă plata eronat de către instituţia publică.

    ANEXA 6

    la normele metodologice




    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală pescuit - Autoritatea de management pentru PAP
    Nr. ……….../………….
    NOTIFICARE
    aferentă Cererii de plată nr. …………../…………………..
    Beneficiar: ………………….
    Cod de identificare fiscală beneficiar: …………………..
    Tel.: …………………….
    E-mail: ……………………
    Denumirea proiectului „………..........……“
    Cod SMIS proiect: ……………………….
    Nr. contract de finanţare: …………
    Cheltuieli reprezentând contravaloarea lucrărilor
    efectuate/bunurilor achiziţionate/serviciilor prestate

┌────┬──────────┬─────────┬─────────────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │Valoarea │Valoarea │
│ │ │ │ │ │ │Valoarea │cheltuielilor│cheltuielilor│
│ │ │ │ │ │ │cheltuielilor │de plătit de │neeligibile │
│ │ │ │Factura │ │Codul de │solicitate la │către │de plătit de │
│ │ │ │ │Denumirea │identificare│plată în baza │beneficiar │către │
│ │Categorii │Contract │ │furnizorului│fiscală al │facturilor │din fondurile│beneficiar │
│Nr. │de │de │ │ │furnizorului│ │virate din │din fonduri │
│crt.│cheltuieli│achiziţie│ │ │ │ │FEPAM/FEAMPA │proprii │
│ │ │nr. ….. ├───────┬─────────────┤ │ ├────────┬────────┼────┬────────┼────┬────────┤
│ │ │ │Numărul│Valoarea │ │ │Valoarea│TVA │fără│TVA │fără│TVA │
│ │ │ │/data │facturii │ │ │fără TVA│aferentă│TVA │aferentă│TVA │aferentă│
│ │ │ ├───────┼────┬────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────┼────────┼────┼────────┤
│ │ │ │ │fără│TVA │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │TVA │aferentă│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼────┼────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────┼────────┼────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼────┼────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────┼────────┼────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼────┼────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────┼────────┼────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼────┼────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────┼────────┼────┼────────┤
│ │... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼────┼────────┼────────────┼────────────┼────────┼────────┼────┼────────┼────┼────────┤
│ │Total: │ │ │… │… │ │ │… │… │… │... │... │…. │
└────┴──────────┴─────────┴───────┴────┴────────┴────────────┴────────────┴────────┴────────┴────┴────────┴────┴────────┘


    Director general,
    Întocmit,

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016