Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 3 martie 2004  privind controlul respectarii dispozitiilor   Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 3 martie 2004 privind controlul respectarii dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE CONTROL AL EXPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 228 din 16 martie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În conformitate cu dispoziţiile <>art. 5 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, denumitã în continuare lege, Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor, denumitã în continuare ANCEX, asigurã controlul producerii, folosirii, importului şi exportului de substanţe chimice toxice şi precursori ai acestora, precum şi al instalaţiilor relevante prevãzute de Convenţia privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, denumitã în continuare Convenţie, astfel încât activitãţile respective sã se desfãşoare în conformitate cu dispoziţiile legii.
(2) Prezentele norme metodologice sunt elaborate cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, în ceea ce priveşte constatarea şi sancţionarea contravenţiilor.
(3) Prezentele norme metodologice stabilesc obiectivele, precum şi modul de desfãşurare a controlului asupra îndeplinirii dispoziţiilor legii.
(4) Controlul, conform alin. (1), se asigurã prin:
a) monitorizarea datelor de producţie, prelucrare, consum, import şi export pentru instalaţiile şi substanţele prevãzute de lege, în baza declarãrii acestora;
b) inspecţiile la faţa locului la companiile/societãţile, platformele, instalaţiile, laboratoarele şi obiectivele în legãturã cu substanţele înscrise în liste, precum şi la instalaţiile relevante, prevãzute de Convenţie.
ART. 2
(1) Scopul controlului îl constituie verificarea respectãrii legii şi a legislaţiei secundare, dupã cum urmeazã:
a) Normele metodologice de declarare a substanţelor chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, şi de autorizare a instalaţiilor pentru producerea acestor substanţe;
b) Normele metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã;
c) Ghidul de desfãşurare a inspecţiilor internaţionale ale Organizaţiei pentru Interzicerea Armelor Chimice.
(2) Substanţele chimice înscrise în listele din anexa nr. 1 la lege, fiind considerate, dupã caz, produse militare sau cu dublã utilizare, conform art. 21 alin. (1) din lege, la controlul activitãţilor de comerţ exterior cu aceste substanţe se va urmãri şi modul de respectare a prevederilor legislaţiei din domeniul controlului exporturilor de produse şi tehnologii militare sau cu dublã utilizare aplicabile acestora, dupã cum urmeazã:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor şi importurilor de produse strategice;
b) <>Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse şi tehnologii cu dublã utilizare.
ART. 3
În cadrul activitãţilor de control prin inspecţii la faţa locului, membrii echipei de control vor manifesta deplinã corectitudine şi imparţialitate.

CAP. II
Obiectivele şi desfãşurarea controlului prin monitorizarea datelor de producţie, prelucrare, consum, import şi export, transmise prin declaraţiile anuale

ART. 4
În conformitate cu dispoziţiile art. 7-14 din lege, la ANCEX trebuie sã fie transmise urmãtoarele declaraţii:
a) de la instalaţii şi/sau laboratoare pentru producerea substanţelor înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
- declaraţii anuale detaliate cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
- declaraţii anuale detaliate cu privire la activitãţile prevãzute pentru anul calendaristic urmãtor: pânã la 1 septembrie;
b) de la persoanele care deţin şi utilizeazã substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
- declaraţii anuale detaliate cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
c) de la persoanele care desfãşoarã programe pentru scopuri de protecţie:
- informaţii privind programele prevãzute pentru anul calendaristic urmãtor: pânã la 1 octombrie;
d) de la persoanele care importã sau exportã substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
- declaraţia prealabilã: cu cel puţin 60 de zile înainte de efectuarea operaţiunii.
Pentru saxitoxinã, transferatã în scopuri medicale, în cantitãţi de 5 mg sau mai mici, declaraţia se face în perioada transferului;
- declaraţie detaliatã cu privire la operaţiunile efectuate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
e) de la platforme cuprinzând una sau mai multe instalaţii care au produs, prelucrat sau consumat în anul calendaristic precedent ori care anticipeazã cã vor produce, prelucra sau consuma în anul calendaristic urmãtor substanţe chimice înscrise în lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege, peste urmãtoarele praguri cantitative:
● 0,5 kg pentru BZ (nr. crt. 3);
● 50 kg pentru amiton (nr. crt. 1) şi PFIB (nr. crt. 2);
● 500 kg pentru precursori (nr. crt. 4-14):
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile prevãzute pentru anul calendaristic urmãtor: pânã la 1 septembrie;
f) de la persoanele care au importat sau exportat substanţe chimice înscrise în lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege:
- declaraţii anuale cu privire la operaţiunile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
g) de la platforme cuprinzând una sau mai multe instalaţii care au produs în anul calendaristic anterior ori se anticipeazã cã vor produce în anul calendaristic urmãtor mai mult de 20 tone dintr-o substanţã înscrisã în lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege:
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile prevãzute pentru anul calendaristic urmãtor: pânã la 1 septembrie;
h) de la persoanele care au importat sau exportat substanţe chimice înscrise în lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege:
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
i) de la platforme care au produs prin sintezã în anul calendaristic precedent mai mult de 100 tone substanţe organice definite, neînscrise în liste, cu excepţia platformelor care produc în exclusivitate explozivi sau hidrocarburi:
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
j) de la platforme cuprinzând una sau mai multe instalaţii care au produs fiecare prin sintezã în cursul anului calendaristic precedent mai mult de 10 tone dintr-o substanţã organicã definitã, neînscrisã în liste şi care conţine elementele fosfor, sulf sau fluor (numitã substanţã PSF):
- declaraţii anuale cu privire la activitãţile desfãşurate în anul calendaristic precedent: pânã la 1 februarie;
k) de la persoanele care deţin substanţe pentru combaterea dezordinilor publice, în situaţia modificãrii elementelor din declaraţia iniţialã:
- declaraţie cu modificãrile la declaraţia iniţialã: cu 60 de zile înainte ca acestea sã devinã efective.
ART. 5
Activitatea de analizã a declaraţiilor transmise ANCEX se executã în cadrul Direcţiei produse şi tehnologii cu dublã utilizare şi vizeazã urmãtoarele obiective:
a) dacã acestea au fost întocmite şi transmise la termen şi în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, şi ale Normelor metodologice de declarare a substanţelor chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, şi de autorizare a instalaţiilor pentru producerea acestor substanţe, în conformitate cu prevederile acestei legi;
b) concordanţa dintre activitãţile specificate în declaraţia cu privire la activitãţile prevãzute şi cele desfãşurate, consemnate în ultima declaraţie;
c) încadrarea tipurilor şi cantitãţilor produse de substanţe chimice în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, în limitele prevãzute în autorizaţia de funcţionare;
d) concordanţa datelor de import/export raportate în declaraţiile anuale cu cele din licenţe şi, dupã caz, declaraţii vamale, factura externã, nota de intrare-recepţie, documentele de transport internaţional, actualitatea datelor generale de identificare a companiei/societãţii, platformei, instalaţiei, inclusiv a celor referitoare la persoana de contact şi înlocuitorul acesteia.
ART. 6
(1) În situaţia în care la analiza declaraţiilor se identificã unele neclaritãţi sau neconcordanţe, se solicitã clarificãrile necesare din partea persoanei juridice controlate, prin persoana de contact. Dacã neclaritãţile sau neconcordanţele persistã, precum şi atunci când declaraţiile au fost transmise cu întârziere, faptã care constituie contravenţie, se executã un control prin inspecţie la faţa locului, conform prevederilor cap. III, urmând a se stabili mãsurile şi/sau sancţiunile corespunzãtoare.
(2) Dupã elucidarea tuturor neclaritãţilor şi neconcordanţelor, declaraţiile primite la ANCEX reprezintã baza întocmirii, în cadrul Direcţiei produse şi tehnologii cu dublã utilizare, a declaraţiilor naţionale ce se transmit la Organizaţia pentru Interzicerea Armelor Chimice, denumitã în continuare OIAC.
(3) Dupã terminarea fiecãrei etape de analizare a declaraţiilor, pânã la 30 martie şi, respectiv, 30 octombrie, Direcţia produse şi tehnologii cu dublã utilizare întocmeşte un raport cu concluziile rezultate din aceastã activitate şi propunerile corespunzãtoare. Raportul se prezintã spre aprobare preşedintelui ANCEX.

CAP. III
Domeniile şi obiectivele controlului prin inspecţii

ART. 7
(1) Fac obiectul verificãrii în vederea autorizãrii şi verificãrilor sistematice urmãtoarele instalaţii:
a) instalaţia unicã la scarã redusã pentru producerea substanţelor înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege;
b) instalaţia pentru producerea substanţelor înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, în scopuri de protecţie;
c) instalaţii şi/sau laboratoare pentru producerea substanţelor înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, pentru scopuri de cercetare, medicale sau farmaceutice.
(2) La verificarea în vederea autorizãrii instalaţiilor menţionate la alin. (1) se va urmãri, în principal:
a) conformitatea datelor înscrise în dosarul de autorizare cu situaţia de la faţa locului;
b) dacã instalaţia şi/sau laboratorul corespund prevederilor legii în privinţa tipului respectiv de instalaţie/laborator;
c) dacã aplicarea normelor specifice privind evidenţa operaţiunilor cu substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, elaborate în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) lit. a) din lege, asigurã excluderea oricãror posibilitãţi de sustragere şi de folosire în alte scopuri decât cele neinterzise a substanţelor înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege.
(3) La verificãrile sistematice ale instalaţiilor menţionate la alin. (1) se va urmãri dacã:
a) autorizaţia de funcţionare este în termenul de valabilitate aprobat;
b) declaraţiile privind cantitãţile de substanţe chimice produse sunt corecte şi dacã nu au fost depãşite cantitãţile prevãzute în autorizaţia de funcţionare;
c) cantitatea produsã din fiecare substanţã şi cantitatea totalã deţinutã sau prevãzutã a fi deţinutã la sfârşitul anului calendaristic corespund nivelurilor maxime înscrise în autorizaţia de funcţionare;
d) s-au produs şi alte substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, în afara celor prevãzute în autorizaţia de funcţionare;
e) sunt respectate condiţiile stabilite la art. 17 alin. (2) din lege referitoare la vasele de reacţie de la instalaţia unicã la scarã redusã;
f) este asiguratã respectarea normelor specifice privind evidenţa operaţiunilor efectuate cu substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, în vederea excluderii oricãror posibilitãţi de sustragere ori de folosire a acestor substanţe în scopuri interzise.
ART. 8
La verificãrile instalaţiilor şi/sau laboratoarelor care deţin şi utilizeazã substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege pentru scopuri neinterzise se va urmãri dacã:
a) declaraţiile privind substanţele chimice deţinute sunt corecte;
b) au fost întocmite norme specifice privind evidenţa operaţiunilor efectuate cu substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, în vederea excluderii oricãror posibilitãţi de sustragere ori de folosire a acestor substanţe în scopuri interzise, şi dacã au fost supuse spre aprobare ANCEX;
c) evidenţa operaţiunilor efectuate cu substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege este corectã şi în conformitate cu normele specifice.
ART. 9
(1) La verificarea activitãţilor companiilor/societãţilor care importã sau exportã substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege se va urmãri dacã operaţiunile efectuate s-au desfãşurat în conformitate cu dispoziţiile legii şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/1999 .
(2) În plus, faţã de obiectivul prevãzut la alin. (1), se verificã dacã:
a) a fost transmisã la ANCEX declaraţia prealabilã asupra operaţiunii, cu cel puţin 60 de zile înainte de efectuarea acesteia, cu excepţia transferurilor de saxitoxinã în cantitãţi de 5 miligrame sau mai mici, destinatã scopurilor medicale, care se declarã înaintea efectuãrii operaţiunii;
b) concordã datele din declaraţia prealabilã cu cele din declaraţia anualã şi cu cele din autorizaţiile, licenţele şi, dupã caz, declaraţiile vamale, factura externã, nota de intrare-recepţie, documentele de transport internaţional;
c) declaraţiile anuale au fost întocmite şi transmise la termen şi în conformitate cu prevederile legii şi ale Normelor metodologice de declarare a substanţelor chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, şi de autorizare a instalaţiilor pentru producerea acestor substanţe.
ART. 10
La verificarea activitãţilor companiilor/societãţilor, platformelor care produc, prelucreazã sau consumã substanţe chimice înscrise în lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege, peste pragurile prevãzute de lege, menţionate la art. 4 lit. e) din prezentele norme metodologice, se va urmãri:
a) dacã declaraţiile anuale au fost întocmite şi transmise la termen şi în conformitate cu prevederile legii şi ale Normelor metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã;
b) concordanţa datelor din declaraţiile anuale cu datele din evidenţele de producţie ale instalaţiilor/secţiilor şi ale companiei/societãţii, platformei;
c) inexistenţa situaţiilor de deturnare a substanţelor chimice înscrise în lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege pentru alte scopuri decât cele neinterzise;
d) absenţa oricãrei substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, cu excepţia situaţiilor în care compania/societatea, platforma deţine o instalaţie autorizatã pentru producerea unor astfel de substanţe;
e) dacã în documentele de livrare a substanţelor chimice cãtre beneficiarii din ţarã s-a fãcut menţiunea cã acestea se supun prevederilor legii.
ART. 11
(1) La verificarea activitãţilor companiilor/societãţilor care importã sau exportã substanţe chimice înscrise în lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege se va urmãri dacã operaţiunile efectuate s-au desfãşurat în conformitate cu dispoziţiile legii şi, dupã caz, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/1999 sau ale <>Legii nr. 387/2003 .
(2) În plus, faţã de obiectivul prevãzut la alin. (1), se verificã:
a) concordanţa datelor de import/export raportate în declaraţiile anuale cu autorizaţiile/certificatele de înregistrare, licenţele, declaraţiile vamale, factura externã, nota de intrare-recepţie, documentele de transport internaţional;
b) dacã declaraţiile anuale au fost întocmite şi transmise la termen în conformitate cu prevederile legii şi ale Normelor metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã.
ART. 12
La verificarea activitãţilor companiilor/societãţilor, platformelor care produc substanţe chimice înscrise în lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege, peste 20 tone pe an, se va urmãri:
a) dacã declaraţiile anuale au fost întocmite şi transmise în conformitate cu prevederile legii şi ale Normelor metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã;
b) concordanţa datelor din declaraţiile anuale cu datele din evidenţele de producţie ale instalaţiilor/secţiilor şi ale companiei/societãţii, platformei;
c) absenţa oricãrei substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, cu excepţia situaţiilor în care compania/societatea, platforma deţine o instalaţie autorizatã pentru producerea unor astfel de substanţe;
d) dacã în documentele de livrare a substanţelor cãtre beneficiarii din ţarã s-a fãcut menţiunea cã acestea se supun prevederilor legii.
ART. 13
(1) La verificarea activitãţilor companiilor/societãţilor care importã sau exportã substanţe chimice înscrise în lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege se va urmãri dacã operaţiunile efectuate s-au desfãşurat în conformitate cu dispoziţiile legii şi ale <>Legii nr. 387/2003 .
(2) În plus, faţã de obiectivul prevãzut la alin. (1), se verificã:
a) concordanţa datelor de import/export raportate în declaraţiile anuale cu cele din certificatele de înregistrare, licenţele şi, dupã caz, din declaraţiile vamale, facturile externe, notele de intrare-recepţie, documentele de transport internaţional;
b) dacã declaraţiile anuale au fost întocmite şi transmise la termen în conformitate cu prevederile legii şi ale Normelor metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã.
ART. 14
La companiile/societãţile, platformele care produc prin sintezã mai mult de 100 tone pe an de substanţe organice definite, neînscrise în liste, cu excepţia celor care produc în exclusivitate explozivi sau hidrocarburi, precum şi la companiile/societãţile, platformele care cuprind una sau mai multe instalaţii care produc fiecare mai mult de 10 tone pe an de substanţe organice definite neînscrise în liste şi care conţin elementele fosfor, sulf sau fluor, numite substanţe PSF, se verificã:
a) dacã declaraţiile anuale au fost întocmite şi transmise la termen în conformitate cu prevederile legii şi ale Normelor metodologice de întocmire şi transmitere a declaraţiilor anuale industriale prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã;
b) concordanţa datelor din declaraţiile anuale cu datele nr. 1 din evidenţele de producţie ale instalaţiilor/secţiilor şi ale companiei/societãţii, platformei;
c) absenţa oricãrei substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, cu excepţia situaţiilor în care compania/societatea, platforma deţine o instalaţie autorizatã pentru producerea unor astfel de substanţe.
ART. 15
La companiile/societãţile, platformele specificate la art. 10, 12 şi 14 se va urmãri şi modul în care acestea sunt pregãtite sã asigure primirea echipelor de inspecţie internaţionale ale OIAC, situaţie în care au urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure, contra cost, mijloacele şi serviciile necesare echipei de inspecţie, transport local, comunicaţii cu OIAC, interpretare, spaţii de lucru, cazare, masã, asistenţã medicalã şi alte servicii;
b) sã asigure prevenirea divulgãrii de informaţii şi date cu caracter secret, care nu au legãturã cu obiectul inspecţiei;
c) sã asigure hãrţi, planuri sau scheme cu indicarea obiectivelor relevante pentru obiectul inspecţiei;
d) sã întocmeascã, în limba românã şi în limba englezã, instructajul premergãtor inspecţiei;
e) sã fie în mãsurã sã permitã echipei de inspecţie internaţionale aplicarea procedurilor de supraveghere a traficului vehiculelor, prevãzute de Convenţie.
ART. 16
În afara obiectivelor de control specifice diferitelor companii/societãţi, platforme, instalaţii, precizate la art. 7-15, corpul de control mai executã urmãtoarele activitãţi:
a) verificã dacã conducãtorii persoanelor juridice respective au desemnat personalul din subordine însãrcinat cu aplicarea prevederilor legii, persoana de contact cu ANCEX şi înlocuitorul acesteia şi dacã le-au stabilit atribuţii specifice;
b) identificã eventualele situaţii de nerespectare a prevederilor legii şi ale normelor metodologice de aplicare a acesteia, conform art. 2 alin. (1), şi stabileşte sau propune mãsurile corespunzãtoare.

CAP. IV
Etapele şi desfãşurarea controlului prin inspecţii

ART. 17
Pregãtirea controlului prin inspecţii cuprinde urmãtoarele activitãţi:
a) stabilirea echipei de control;
b) redactarea şi aprobarea documentelor necesare desfãşurãrii controlului şi a mandatului echipei de control (anexa nr. 3);
c) redactarea şi transmiterea faxului sau a notei telefonice cãtre persoana juridicã ce urmeazã a fi controlatã, cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea controlului, în funcţie de complexitatea acestuia;
d) cunoaşterea documentarã a activitãţilor persoanei juridice ce urmeazã a fi controlatã şi pregãtirea actelor normative şi a documentelor ce vor fi folosite de echipa de control;
e) întocmirea documentelor de deplasare;
f) solicitarea de participare la control, dupã caz, cu aprobarea preşedintelui ANCEX, a unor experţi de la alte instituţii abilitate.
ART. 18
Desfãşurarea activitãţii de control prin inspecţii cuprinde urmãtoarele etape:
a) întâlnirea de deschidere;
b) controlul propriu-zis;
c) finalizarea activitãţii de control;
d) analizarea cu reprezentanţii persoanei juridice controlate a constatãrilor, concluziilor şi mãsurilor preconizate;
e) întocmirea actelor de control.
ART. 19
La întâlnirea de deschidere cu participarea directorului/managerului, a persoanei de contact şi a altor persoane desemnate, se executã urmãtoarele activitãţi:
a) prezentarea membrilor echipei de control, a mandatului de control şi a documentelor de identitate;
b) informare asupra tematicii controlului;
c) prezentarea reprezentanţilor persoanei juridice controlate şi a unei informãri referitoare la situaţia instalaţiei sau domeniului care face obiectul controlului;
d) înregistrarea în registrul unic de control, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 252/2003 ;
e) reamintirea drepturilor ce revin persoanelor controlate [anexa nr. 1a)] şi a obligaţiilor ce revin acestora conform art. 27 din lege [anexa nr. 1b)];
f) stabilirea programului de desfãşurare a activitãţii şi a persoanelor ce vor fi consultate.
ART. 20
Controlul propriu-zis cuprinde urmãtoarele activitãţi:
a) verificarea documentelor şi a registrelor (evidenţelor) de producţie;
b) verificarea instructajului premergãtor inspecţiei şi a modului de prezentare a acestuia la platformele/instalaţiile inspectabile OIAC;
c) vizitarea spaţiilor de producţie, instalaţiilor, spaţiilor de depozitare a materiilor prime şi a produselor finite;
d) executarea verificãrilor specifice activitãţilor desfãşurate de persoana juridicã controlatã, conform cap. III;
e) solicitarea efectuãrii unor analize în laboratorul platformei sau a recoltãrii de probe, dacã se considerã necesar;
f) executarea, la solicitarea echipei de control, a unor operaţiuni tehnologice, dacã acestea sunt necesare edificãrii în legãturã cu obiectivele controlului;
g) executarea de fotografii sau înregistrãri video, dacã echipa de control considerã necesar. În acest caz, câte un set de fotografii/înregistrãri video va fi preluat de echipa de control, iar un alt set va rãmâne la persoana juridicã controlatã.
ART. 21
În cazul efectuãrii de analize în laboratorul platformei, acestea se vor desfãşura în prezenţa unui membru al echipei de control.
ART. 22
În cazul recoltãrii unor probe pentru analize la un laborator desemnat de ANCEX, operaţiunea va fi efectuatã de o persoanã care deserveşte instalaţia, în prezenţa unui membru al echipei de control. Se vor recolta douã probe identice ce se sigileazã de echipa de control; una se preia de echipã, alta rãmâne în pãstrare la instalaţie pânã la comunicarea aprobãrii raportului cu rezultatele controlului.
ART. 23
Finalizarea activitãţii de control constã în concretizarea constatãrilor şi, dupã caz, a propunerilor de mãsuri pentru conformarea cu dispoziţiile legii şi ale normelor metodologice de aplicare.
ART. 24
(1) Analiza, cu reprezentanţii persoanei juridice controlate, a constatãrilor şi a mãsurilor preconizate se face în scopul clarificãrii tuturor aspectelor obiectivului de control.
(2) În cadrul activitãţii desfãşurate conform alin. (1) se vor analiza şi punctele de vedere şi argumentele prezentate de reprezentanţii persoanei juridice controlate.
(3) În urma analizei, pe baza datelor, documentelor şi argumentelor prezentate de reprezentanţii persoanei juridice controlate, dacã este cazul, echipa de inspecţie poate reevalua constatãrile şi recomandãrile.
ART. 25
(1) Întocmirea actelor de control reprezintã înscrierea sintezei constatãrilor şi recomandãrilor fãcute, pe baza însuşirii acestora de cãtre fiecare membru al echipei de control.
(2) Actele de control pe care le întocmeşte echipa de control la sediul persoanei juridice controlate sunt:
a) procesul-verbal de control;
b) procesul-verbal de constatare a contravenţiei, în situaţia în care s-au constatat încãlcãri ale legii care, potrivit prevederilor acesteia, constituie contravenţie, la care se anexeazã înştiinţarea de platã;
c) procesul-verbal de ridicare de documente în original, fotografii, înregistrãri video şi probe recoltate pentru analizã.
ART. 26
(1) Procesul-verbal de control va consemna denumirea persoanei juridice controlate şi reprezentanţii legali ai acesteia care au participat la control, cu menţionarea funcţiilor, compunerea echipei de control, perioada controlului şi perioada controlatã, obiectivul controlului conform mandatului de control, constatãrile şi mãsurile preconizate.
(2) Procesul-verbal de control întocmit conform anexei nr. 4 se semneazã pe fiecare paginã atât de membrii echipei de control, cât şi de managerul/directorul, persoana de contact şi, eventual, de alţi reprezentanţi ai persoanei juridice controlate care au participat la activitatea de control şi se ştampileazã pe fiecare paginã cu ştampila persoanei juridice controlate.
ART. 27
(1) Faptele care constituie contravenţii, conform dispoziţiilor art. 53 din lege, şi cuantumul amenzilor sunt prezentate în anexa nr. 2.
(2) Contravenţiile se constatã şi se aplicã de cãtre corpul de control al ANCEX şi se consemneazã în procesul-verbal de constatare a contravenţiei.
(3) Stabilirea cuantumului amenzii contravenţionale între limitele prevãzute de lege se face ţinându-se seama de gravitatea faptei, cu acordul preşedintelui ANCEX.
ART. 28
(1) Procesul-verbal de constatare a contravenţiei, întocmit în conformitate cu dispoziţiile <>cap. II din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, va cuprinde denumirea, sediul, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului şi codul fiscal ale persoanei juridice controlate, datele de identificare a persoanei care o reprezintã, consemnarea fidelã a faptelor constatate, documentele şi stãrile de fapt din care rezultã situaţiile respective, precizãrile, observaţiile şi eventualele obiecţii ale reprezentantului legal al persoanei juridice controlate, limitele amenzii prevãzute de lege şi cuantumul amenzii aplicate, posibilitatea achitãrii pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei a jumãtate din minimul amenzii prevãzute în lege.
(2) Procesul-verbal de constatare a contravenţiei se întocmeşte conform anexei nr. 5, în douã exemplare înregistrate la ANCEX, se semneazã pe fiecare paginã de membrii echipei de control ca agenţi constatatori şi de reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, care va aplica ştampila companiei pe fiecare paginã a acestuia.
(3) Înştiinţarea de platã conform anexei nr. 6 va cuprinde cuantumul amenzii aplicate, suma ce se poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi termenul de depunere a chitanţei de platã.
(4) Un exemplar al procesului-verbal de constatare a contravenţiei, împreunã cu înştiinţarea de platã, rãmâne la reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, fãcându-se menţiune despre aceasta în cuprinsul sãu. Al doilea exemplar se preia de cãtre echipa de control.
ART. 29
Procesul-verbal de ridicare de documente în original, fotografii, înregistrãri video şi probe recoltate pentru analizã se încheie în douã exemplare, semnate de membrii echipei de control, de reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, se ştampileazã şi se înregistreazã la sediul persoanei juridice controlate. Un exemplar se preia de echipa de control şi cel de-al doilea exemplar rãmâne la sediul persoanei juridice controlate.

CAP. V
Valorificarea activitãţii de control prin inspecţie

ART. 30
Dupã revenirea echipei de control la sediul ANCEX, aceasta întocmeşte urmãtoarele documente:
a) raportul de control;
b) nota de constatare, numai în situaţia în care realitatea faptelor, stãrilor sau situaţiilor constatate urmeazã a fi stabilitã de organul de urmãrire penalã.
ART. 31
(1) Raportul de control se întocmeşte de cãtre echipa de control în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data întoarcerii din activitatea de control.
(2) În conţinutul raportului de control se menţioneazã:
a) numãrul mandatului şi obiectivele controlului, conform acestuia;
b) componenţa echipei de control;
c) persoana juridicã controlatã;
d) reprezentanţii persoanei juridice controlate (conducãtorul companiei, persoana de contact, alţi reprezentanţi care au participat la activitatea de control);
e) perioada desfãşurãrii controlului şi perioada controlatã;
f) rezultatele controlului, concluziile şi mãsurile stabilite/propuse;
g) prezentarea în detaliu a faptelor ce reprezintã încãlcãri ale dispoziţiilor legii şi care constituie contravenţii sau infracţiuni şi, dupã caz, cuantumul amenzii aplicate.
(3) Raportul de control mai poate cuprinde propuneri referitoare la:
a) eliberarea autorizaţiei de funcţionare a instalaţiei şi/sau a laboratorului pentru producerea substanţelor chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, atunci când controlul prin verificare s-a fãcut în urma unei cereri de autorizare;
b) continuarea documentãrii asupra unor aspecte constatate şi rãmase de clarificat la sediul ANCEX sau de cãtre alte organe abilitate;
c) extinderea controlului şi la alte societãţi/platforme;
d) valorificarea concluziilor controlului în cadrul ANCEX pentru îmbunãtãţirea normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii şi a activitãţilor de implementare a Convenţiei;
e) sesizarea Ministerului Public, în cazul constatãrii unor încãlcãri ale dispoziţiilor legii, care pot constitui infracţiuni.
(4) La raportul de control se anexeazã procesul-verbal de control întocmit conform art. 26 şi, dupã caz, procesul-verbal de constatare a contravenţiei conform art. 29 şi/sau proiectul notei de constatare întocmite conform art. 32.
(5) Raportul de control se prezintã spre aprobare preşedintelui ANCEX.
ART. 32
(1) Nota de constatare reprezintã un document unilateral întocmit de ANCEX în care se consemneazã, în detaliu, faptele, stãrile şi situaţiile a cãror realitate urmeazã sã fie stabilitã de organul de urmãrire penalã.
(2) Întocmirea notei de constatare se face cu respectarea concluziilor şi propunerilor din raportul de control aprobat de preşedintele ANCEX.
(3) Nota de constatare aprobatã de preşedintele ANCEX se transmite Ministerului Public, în aplicarea dispoziţiilor art. 59 alin. (1) din lege, conform cãrora urmãrirea penalã se efectueazã în mod obligatoriu de procuror.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 33
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1a)
la normele metodologice

DREPTURILE PERSOANELOR CONTROLATE

În cazul efectuãrii activitãţilor de control, persoanele controlate au urmãtoarele drepturi:
1. Control prin monitorizarea datelor de producţie, prelucrare, consum, import şi export în baza declarãrii acestora
a) sã furnizeze, din proprie iniţiativã, în termen de cel mult 10 zile de la trimiterea declaraţiilor, date suplimentare pentru completarea unor date din acestea;
b) sã transmitã, din proprie iniţiativã, în termen de cel mult 10 zile de la trimiterea declaraţiilor, declaraţii rectificative pentru corectarea unor date;
c) sã participe la lãmurirea unor aspecte neclare din declaraţiile transmise;
d) sã facã propuneri privind perfecţionarea procedurilor de întocmire şi transmitere a declaraţiilor, în condiţiile legii.
2. Control prin inspecţii la faţa locului
a) sã asiste, prin persoana de contact şi alte persoane desemnate, la toate activitãţile de control;
b) sã protejeze documentele şi informaţiile cu caracter confidenţial, inclusiv instalaţiile şi echipamentele care nu au legãturã cu scopul controlului;
c) sã furnizeze date şi documente pentru lãmurirea aspectelor constatate şi dovedirea respectãrii prevederilor legii şi ale normelor metodologice de aplicare a acestora;
d) sã pãstreze câte un set din fotografiile, înregistrãrile video şi probele recoltate pentru analize, privind elemente relevante din instalaţii, pânã la elucidarea tuturor aspectelor legate de acestea;
e) sã ia cunoştinţã anterior semnãrii despre rezultatele controlului şi sã formuleze obiecţii cu privire la conţinutul actului de control;
f) sã deţinã câte un exemplar din procesul-verbal de control şi, dupã caz, din procesul-verbal de constatare a contravenţiei;
g) sã facã plângere împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, în termen de 15 zile de la primirea acestuia;
h) sã facã propuneri pentru perfecţionarea procedurilor de control, în condiţiile legii.

ANEXA 1b)
la normele metodologice

OBLIGAŢIILE
persoanelor controlate, în conformitate cu dispoziţiile art.
27 din <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea
prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii,
stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã

Art. 27 - În cazul efectuãrii activitãţilor de control, prin inspecţii la faţa locului, persoanele controlate au urmãtoarele obligaţii:
a) prezintã echipei de inspecţie datele necesare desfãşurãrii inspecţiei, referitoare la caracteristicile platformei sau instalaţiei, activitãţile desfãşurate, mãsurile de siguranţã, administrative şi de logisticã;
b) executã, la cerere, operaţiuni tehnologice în instalaţia controlatã;
c) pun, la cerere, la dispoziţia inspectorilor, documentaţii relevante pentru scopul inspecţiei;
d) permit inspectorilor sã solicite personalului platformei sau al instalaţiei informaţiile necesare stabilirii faptelor relevante pentru obiectivul inspecţiei, putând obiecta la întrebãrile considerate nerelevante faţã de acest obiectiv;
e) pun la dispoziţie echipamentul de protecţie necesar desfãşurãrii inspecţiei sau permit folosirea echipamentului adus de echipa de inspecţie, dacã acesta corespunde specificului instalaţiei;
f) asigurã instalarea şi funcţionarea aparaturii şi sistemelor de supraveghere continuã, pe care le pun la dispoziţie sau care sunt aduse de echipa de inspecţie;
g) permit, la solicitarea inspectorilor, fotografierea şi/sau înregistrarea video, de cãtre reprezentanţii lor sau ai Agenţiei, a unor elemente relevante din instalaţie, cu respectarea prevederilor legale privind mãsurile de manipulare a înregistrãrilor, în conformitate cu caracterul secret al acestora;
h) asigurã, la cererea şi în prezenţa inspectorilor, recoltarea de probe şi analizarea acestora, dacã dispun de condiţiile necesare; reţin mostre din probele luate şi permit transferul probelor pentru analize chimice la laboratoare desemnate de Agenţie sau de Organizaţie;
i) participã la prezentarea, de cãtre echipa de inspecţie, a rezultatelor preliminare ale inspecţiei, contribuie la clarificarea eventualelor neconcordanţe şi solicitã furnizarea, în scris, de cãtre echipa de inspecţie, a rezultatelor preliminare, a listei probelor luate şi a documentelor reţinute.

ANEXA 2
la normele metodologice

FAPTELE
care constituie contravenţii şi cuantumurile amenzilor conform
dispoziţiilor <>art. 53 din Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii,
producerii, stocãrii şi folosirii armelor
chimice şi distrugerea acestora, republicatã

Art. 53 - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã urmãtoarele fapte:
a) transmiterea declaraţiilor şi notificãrilor prevãzute la art. 7-14 cu întârziere de pânã la 30 de zile, cu amendã de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei;
b) transmiterea declaraţiilor prevãzute la art. 7-14 cu întârziere de peste 30 de zile, precum şi transmiterea de date incomplete sau în neconcordanţã cu activitatea desfãşuratã, cu amendã de la 300.000.000 lei la 500.000.000 lei;
c) neîndeplinirea obligaţiei de a transmite declaraţiile conform prevederilor prezentei legi, dacã aceasta nu aduce prejudicii grave îndeplinirii obligaţiilor României cãtre Organizaţie, cu amendã de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;
d) refuzul de a permite accesul membrilor corpului de control al Agenţiei la obiectivele şi instalaţiile care fac obiectul prezentei legi, împiedicarea în orice mod a acestora de a-şi exercita atribuţiile legale, precum şi ascunderea unor date şi informaţii relevante referitoare la acestea, cu amendã de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;
e) neîndeplinirea obligaţiei stabilite potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (2) de întocmire a normelor specifice privind evidenţa operaţiunilor efectuate cu asemenea substanţe şi pãstrarea în deplinã siguranţã a acestora, precum şi încãlcarea acestor norme, cu amendã de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei;
f) netransmiterea, la solicitarea în scris a Agenţiei, a documentelor, datelor şi informaţiilor solicitate, la termenele stabilite, cu amendã de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei.
(2) Sancţiunile contravenţionale pot fi aplicate şi persoanelor juridice.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre corpul de control al Agenţiei.
(4) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1), agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.

ANEXA 3
la normele metodologice


Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor
Nr..../.............

[STEMA ROMÂNIEI]

MANDAT DE CONTROL

În conformitate cu dispoziţiile <>art. 25 din Legea nr. 56/1997 pentru apli-
carea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii,
stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã,
echipa de control, compusã din:
1. ................ - şeful echipei de control, legitimaţia ANCEX nr. ...;
2. ................ - membru, legitimaţia ANCEX nr. ....;
3. ................ - membru, legitimaţia ANCEX nr. ....,
este împuternicitã sã verifice modul de aplicare şi de respectare a dispozi-
ţiilor legii menţionate la: ..............., cu sediul în .................,
începând cu data de .............. .
Alte precizãri privind obiectivele controlului: ..........................
............................................................................
............................................................................
În conformitate cu dispoziţiile art. 26 alin. (2) din legea menţionatã,
echipa de control are acces neîngrãdit la toate obiectivele, instalaţiile,
echipamentele, documentele şi informaţiile necesare pentru verificarea modu-
lui de respectare a prevederilor Convenţiei şi ale legii.

Preşedintele ANCEX,
..................



ANEXA 4
la normele metodologice


Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor

[STEMA ROMÂNIEI]

PROCES - VERBAL DE CONTROL

Încheiat astãzi, ..........., ora ...., în localitatea ........., cu ocazia
controlului efectuat în baza Mandatului de control nr. ..... din ............
la ......................................,
(denumirea persoanei juridice controlate)
cu sediul în ..................., str. ........................... nr. .....,
sectorul/judeţul ..............., înregistratã la registrul comerţului la nr.
............., cod fiscal ............, reprezentatã de ....................,
în calitate de .............., legitimat/legitimatã cu C.I.(B.I.) seria .....
nr. ...., eliberat/eliberatã de ................ la data de ............, CNP
................... .
La activitatea de control, din partea persoanei juridice controlate au mai
participat urmãtoarele persoane (cu menţionarea funcţiei):
.............................................................................
.............................................................................
Echipa de control a ANCEX a fost compusã din:
........................ - şeful echipei de control;
........................ - membru;
........................ - membru.
Perioada controlului ........................................................
Perioada controlatã .........................................................
Obiectivele controlului conform mandatului de control:
.............................................................................
.............................................................................

Constatãri:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Echipa de control, semnãturi Reprezentanţii unitãţii controlate, semnãturi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Şeful echipei: Directorul/managerul:
Membru: Persoana de contact: L.S.
Membru Alte persoane desemnate:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Recomandãri:



Alte menţiuni:
1. Prin semnarea procesului-verbal de control se recunoaşte restituirea ori-
ginalelor documentelor puse la dispoziţie echipei de control ANCEX.
2. Cu ocazia controlului au fost/nu au fost efectuate ... înregistrãri foto-
grafice sau video.
Un set al înregistrãrilor fotografice sau video a fost depus şi înregistrat
la sediul persoanei juridice controlate.
3. Cu ocazia controlului au fost/nu au fost recoltate probe pentru analize la
un laborator desemnat de ANCEX.
4. Procesul-verbal de control are ..... file, ....... anexã/anexe, conţinând
un numãr de ... file, a fost încheiat în 2 exemplare, dintre care un exemplar
s-au reţinut de cãtre ANCEX. Procesul-verbal de control a fost înregistrat la
sediul persoanei juridice controlate cu nr. ... din .......... .

────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────
Echipa de control │ Reprezentanţii persoanei
│ juridice controlate
Prenumele Funcţia Semnãtura │Prenumele Funcţia Semnãtura
şi numele │şi numele
────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────
│ Directorul/
│ managerul:
────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────
│ Persoana
│ de contact: L.S.
────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────


────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────
Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1-3, Corp A1, sector 5,
Bucureşti
Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65
Website: www.ancex.ro şi www.export-control.ro


ANEXA 5
la normele metodologice


Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor
Nr. ..... din .................

[STEMA ROMÂNIEI]

PROCES - VERBAL
de constatare a contravenţiei

Încheiat astãzi, .........., ora ...., în localitatea ...................,
cu ocazia controlului efectuat în baza Mandatului de control nr. ...........
din .......... al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor
(ANCEX) la ..............................., cu sediul în ...................,
str. ................... nr. ...., sectorul/judeţul ........... .
Agenţi constatatori:
...................., legitimaţie ANCEX nr. .......;
...................., legitimaţie ANCEX nr. .......;
...................., legitimaţie ANCEX nr. ....... .
Descrierea faptelor
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Faptele au fost sãvârşite la data de ............, în locul ........ şi în
conformitate cu prevederile <>Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor
Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosi-
rii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, constituie contra-
venţii prevãzute la art. ....... .

Agenţi constatatori, Reprezentant contravenient, Martor,
................... .......................... ...........
(semnãtura) (semnãtura) (semnãtura)

De sãvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul .............,
cu sediul în localitatea ..................., str. ................ nr. ...,
sectorul/judeţul .........., înregistrat la registrul comerţului la nr. ....
din ........., având codul fiscal/CUI nr. ................, reprezentat prin
...................., având funcţia de ............. la ...................,
nãscut la data de ............., în localitatea .........., sectorul/judeţul
........., fiul lui ........... şi al ..........., domiciliat în localitatea
..........., sectorul/judeţul ..........., str. ................. nr. .....,
bl. ....., sc. ....., ap. ....., legitimat cu C.I.(B.I.) seria .....nr. ...,
eliberat/eliberatã la data de ............., de cãtre .....................,
CNP ....................... .
Pentru faptele constatate, care reprezintã contravenţii, se aplicã urmã-
toarele sancţiuni:
............................................................................
............................................................................
(se înscriu limitele prevãzute de lege şi cuantumul amenzii aplicate pentru
fiecare contravenţie)
în sumã totalã de ....... (...............................), conform art. 53
alin. (1) lit. .... din <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Con-
venţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii
armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, care se varsã în contul
nr. 20.22.01.03 deschis la trezoreria teritorialã a Ministerului Finanţelor
Publice.
Conform <>art. 53 alin. (4) din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevede-
rilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi
folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, în termen de
48 de ore de la încheierea prezentului proces-verbal contravenientul poate
achita jumãtate din minimul amenzii în sumã de ........... (..............).
Dovada achitãrii se va depune la sediul ANCEX din Bucureşti, Calea 13 Sep-
tembrie nr. 1-3, corp A1, etaj III, sectorul 5, în termen de 15 zile de la
data comunicãrii prezentului proces-verbal.
În caz contrar, se va proceda la executare silitã, conform prevederilor
legale.

Alte menţiuni:
Contravenientul are urmãtoarele obiecţii: ................................
............................................................................
............................................................................
Contravenientul a primit înştiinţarea de platã pentru suma de ..............
(.................................) lei.
Contravenientul/reprezentantul legal nu a semnat procesul-verbal din cauzã cã
(refuzã, nu poate, nu este de faţã) ....................................... .
De faţã a fost martor ..............., având funcţia de ..................,
la .........., nãscut la data de ..........., în localitatea ...............,
sectorul/judeţul ..........., fiul lui ............. şi al .................,
domiciliat în localitatea ..............., sectorul/judeţul.................,
str. ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ....., legitimat cu C.I.
(B.I.) seria .... nr. ......., eliberat/eliberatã la data .................. .
de cãtre ..................., CNP ............... .
Procesul-verbal nu a fost semnat de martor, deoarece ......................
.............................................................................
Împotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de 15
zile de la data comunicãrii acestuia. Plângerea însoţitã de copia procesului-
verbal se va depune la sediul ANCEX.
Prezentul proces-verbal are ...... anexe conţinând ...... file şi a fost
încheiat în 2 (douã) exemplare, dintre care un exemplar s-a înmânat (se va
transmite) contravenientului.

Agenţi constatatori, Reprezentant contravenient, Martor,
................... ........................... ..............
(semnãtura) (semnãtura) (semnãtura)

Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1-3, Corp A1,
sector 5, Bucureşti
Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65
Website: www.ancex.ro şi www.export-control.ro



ANEXA 6
la normele metodologice


Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor

[STEMA ROMÂNIEI]

ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ

................................., cu sediul social în ....................,
(denumirea persoanei juridice)
str. ......................... nr. ......., sectorul/judeţul ..............,
înregistratã la registrul comerţului la nr. ........, având codul fiscal/CUI
nr. .............. .
Conform Procesului-verbal de constatare a contravenţiei nr. .............,
încheiat la data de ........., s-a stabilit drept amendã suma de ...........
(............................) lei.
În situaţia achitãrii amenzii în termen de 48 de ore de la încheierea pro-
cesului-verbal de constatare a contravenţiei, suma de platã este de ........
(.......................) lei.
Amenda se achitã în contul nr. 20.22.01.03 deschis la trezoreria terito-
rialã a Ministerului Finanţelor Publice.
Copia chitanţei de platã se va depune la sediul ANCEX din Bucureşti, Pala-
tul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1-3, corp A1, etaj III, sectorul 5,
pânã la data de .......................... .
(15 zile de la data încheierii procesului-verbal de constatare
a contravenţiei)
În caz de neplatã a obligaţiilor se va trece la executarea silitã.
Data .....................

Agenţi constatatori,
(numele, prenumele şi semnãtura)
..............................
..............................

Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1-3, Corp A1,
sector 5, Bucureşti
Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65
Website: www.ancex.ro şi www.export-control.ro


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016