Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 (1) Alocaţia de stat pentru copii prevãzutã de <>Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 61/1993 , se acordã tuturor copiilor în vârstã de pânã la 18 ani, cetãţeni români, fãrã discriminare, precum şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmeazã cursurile învãţãmântului liceal sau profesional organizate în condiţiile legii, pânã la terminarea acestora. (2) Beneficiazã de alocaţie de stat pentru copii şi copiii cetãţenilor strãini, precum şi ai persoanelor fãrã cetãţenie rezidenţi/rezidente în România, în condiţiile legii, dacã locuiesc împreunã cu pãrinţii. ART. 2 Alocaţia de stat pentru copii se acordã dupã cum urmeazã: a) în cuantumul prevãzut la <>art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , pentru copiii în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap; b) în cuantumul prevãzut la <>art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993 pentru copiii care au împlinit vârsta de 2 ani, precum şi pentru tinerii prevãzuţi la <>art. 1 alin. (3) din Legea nr. 61/1993 , denumiţi în continuare tineri; c) în cuantum majorat cu 100% pentru copiii cu handicap care au împlinit vârsta de 3 ani, potrivit prevederilor <>art. 58 alin. (1) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, pânã la împlinirea vârstei de 18 ani. ART. 3 (1) Alocaţia de stat pentru copiii în vârstã de pânã la 18 ani se acordã pe bazã de cerere completatã şi semnatã de reprezentantul legal al copilului, definit la <>art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 61/1993 , însoţitã de originalul şi copia certificatului de naştere al copilului şi a actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi de documentele din care sã rezulte situaţia juridicã a copilului faţã de reprezentantul legal, şi de orice alte documente justificative, dupã caz. (2) În cazul persoanei singure care are copii în întreţinere şi nu a împlinit vârsta de 18 ani, reprezentantul legal este pãrintele minor, dacã are capacitate deplinã de exerciţiu. În situaţia în care pãrintele minor nu are capacitate deplinã de exerciţiu, plata alocaţiei de stat pentru copii se face reprezentantului legal al copilului, respectiv al pãrintelui minor, stabilit în condiţiile legii. În situaţiile menţionate dreptul la alocaţia de stat pentru copii acordatã pãrintelui minor nu înceteazã. (3) Documentele din care rezultã situaţia juridicã a copilului faţã de reprezentantul legal, eliberate în condiţiile legii, se prezintã în copie şi sunt, dupã caz, urmãtoarele: a) livretul de familie; b) hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare a copilului, în caz de divorţ; c) hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare în vederea adopţiei; d) hotãrârea judecãtoreascã de încuviinţare a adopţiei; e) hotãrârea judecãtoreascã sau, dupã caz, hotãrârea comisiei pentru protecţia copilului pentru mãsura de protecţie specialã a plasamentului; f) dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau, dupã caz, hotãrârea judecãtoreascã pentru mãsura de protecţie specialã a plasamentului în regim de urgenţã; g) hotãrârea judecãtoreascã de instituire a tutelei sau, dupã caz, dispoziţia autoritãţii tutelare, emisã pânã la 31 decembrie 2004; h) dispoziţia autoritãţii tutelare de instituire a curatelei; i) actul de deces al unuia dintre pãrinţi; j) alte documente, la solicitarea direcţiei teritoriale. (4) Pentru copilul cu handicap, cererea prevãzutã la alin. (1) este însoţitã şi de copia certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap. În situaţia în care încadrarea într-un grad de handicap intervine dupã stabilirea dreptului la alocaţia de stat pentru copii, solicitantul depune la primãrie numai copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, fãrã a se completa o nouã cerere. (5) În cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul, cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de actul constatator al naşterii sau de extrasul de naştere. Copia certificatului de naştere al copilului va fi depusã în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 12 luni de la naşterea copilului, în caz contrar dreptul la alocaţia de stat pentru copii se suspendã pânã la depunerea acestuia, cu reluarea plãţii drepturilor restante. (6) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi documentele din care rezultã identitatea reprezentantului legal, domiciliul sau reşedinţa acestuia şi a copiilor sãi pe teritoriul României, precum şi situaţia juridicã a copiilor sunt cele eliberate de autoritãţile din ţara de origine, traduse şi confirmate de autoritãţile române, şi/sau, dupã caz, cele eliberate de autoritãţile române. (7) Cererile pentru stabilirea alocaţiei de stat pentru copii şi actele din care rezultã îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a acestui drept se depun şi se înregistreazã la primãria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti, pe a cãrei/cãrui/cãror razã teritorialã îşi au domiciliul sau reşedinţa, dupã caz, reprezentanţii legali ai copiilor. Pentru aceste cereri se realizeazã o evidenţã separatã. ART. 4 (1) Tinerii beneficiazã de alocaţia de stat pentru copii dupã cum urmeazã: a) din oficiu, în continuarea drepturilor acordate pânã la împlinirea vârstei de 18 ani, dacã sunt îndeplinite condiţiile de acordare; b) pe bazã de cerere, completatã de aceştia, în cazul în care situaţia înregistratã înainte de împlinirea vârstei de 18 ani se modificã, însoţitã de acte doveditoare. (2) Tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi repetã anul şcolar nu beneficiazã de alocaţie de stat pentru copii, cu excepţia celor care repetã din motive de sãnãtate, dovedite cu certificat medical. (3) În aplicarea <>art. 1 alin. (3) din Legea nr. 61/1993 , tinerii beneficiazã de alocaţie de stat pentru copii în situaţia în care urmeazã cursurile învãţãmântului liceal sau profesional fãrã întrerupere, cu excepţia prevãzutã la alin. (2). (4) Cererea prevãzutã la alin. (1) lit. b) se depune la unitãţile de învãţãmânt şi este însoţitã de copia actului de identitate şi de adeverinţa eliberatã de unitatea de învãţãmânt, prin care se atestã faptul cã urmeazã cursurile învãţãmântului liceal sau profesional, cã acestea sunt continuate fãrã întrerupere şi cã nu repetã anul şcolar. În situaţia în care anul şcolar se repetã din motive medicale, cererea va fi însoţitã şi de copia certificatului medical sau a altui document medical care atestã aceastã situaţie. ART. 5 Cererea prevãzutã la art. 3 alin. (1) se completeazã dupã cum urmeazã: a) potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , în situaţia în care se solicitã şi indemnizaţia pentru creşterea copilului sau stimulentul lunar; b) potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1a), în situaţia în care se solicitã numai alocaţia de stat pentru copii; c) potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1b), în situaţia prevãzutã la art. 4 alin. (1) lit. b). ART. 6 (1) Pentru copiii pentru care s-a stabilit mãsura de protecţie specialã prevãzutã la <>art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare, alocaţia de stat pentru copii se acordã pe bazã de cerere completatã şi semnatã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2, de conducãtorul direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului din subordinea consiliului judeţean, respectiv din subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumitã în continuare direcţie generalã, inclusiv pentru copiii încredinţaţi organismului privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii. (2) Cererea prevãzutã la alin. (1) se depune şi se înregistreazã la direcţia de muncã şi protecţie socialã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare direcţie teritorialã, pânã pe data de 1 a fiecãrei luni şi cuprinde atât pentru serviciile publice, cât şi pentru cele private listele cu numele şi codul numeric personal ale copiilor, numãrul şi data emiterii hotãrârii comisiei pentru protecţia copilului judeţene, respectiv a sectorului municipiului Bucureşti sau ale instanţelor judecãtoreşti prin care s-a stabilit mãsura de protecţie specialã, datele privind reprezentantul legal şi contul deschis în numele copilului de cãtre direcţia generalã. Cererea este însoţitã de extrasele de cont pentru conturile în care vor fi virate sumele cu titlu de alocaţie de stat pentru copii. (3) În termenul prevãzut la alin. (2), conducãtorul direcţiei generale transmite direcţiei teritoriale situaţia centralizatoare privind copiii pentru care s-a modificat sau a încetat mãsura de protecţie specialã prevãzutã la <>art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 , cu modificãrile ulterioare, precum şi motivele care au dus la aceastã situaţie. Situaţia centralizatoare se întocmeşte potrivit modelelor prevãzute în anexa nr. 3, însoţitã de copii ale documentelor doveditoare. ART. 7 (1) Primarii au obligaţia de a transmite lunar direcţiilor teritoriale, pânã la data de 1 a fiecãrei luni, cererile înregistrate în luna anterioarã, potrivit prevederilor art. 3, precum şi documentele justificative. Acestea sunt însoţite de un tabel centralizator, întocmit potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4. (2) În termenul prevãzut la alin. (1), în aplicarea prevederilor <>art. 5 din Legea nr. 61/1993 , serviciile de stare civilã ale consiliilor locale comunale, orãşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti transmit direcţiilor teritoriale situaţia centralizatoare privind copiii decedaţi. (3) În termenul prevãzut la alin. (1) direcţiile generale transmit direcţiilor teritoriale lista cuprinzând copiii pentru care au fost emise certificate de încadrare într-un grad de handicap. ART. 8 (1) Pentru tinerii prevãzuţi la <>art. 1 alin. (3) din Legea nr. 61/1993 , inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, transmite direcţiilor teritoriale, în scris şi în format electronic, pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an situaţia centralizatoare privind elevii înscrişi în anul şcolar, care va cuprinde numele şi prenumele tânãrului, codul numeric personal, adresa completã de domiciliu sau de reşedinţã a acestuia, precum şi unitatea de învãţãmânt la care este înscris. Situaţia va cuprinde şi elevii înscrişi în unitãţile de învãţãmânt private acreditate ori autorizate în condiţiile legii. (2) Pe parcursul anului şcolar, inspectoratele şcolare transmit lunar direcţiilor teritoriale, în scris şi în format electronic, pânã la data de 1 a fiecãrei luni, situaţia privind tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care nu mai urmeazã cursurile învãţãmântului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, respectiv sunt exmatriculaţi şi au renunţat la urmarea cursurilor. (3) Pentru tinerii înscrişi în unitãţile de învãţãmânt din subordinea altor autoritãţi ale administraţiei publice centrale de specialitate, aceste unitãţi de învãţãmânt au obligaţia de a transmite direcţiilor teritoriale situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2). ART. 9 (1) Acordarea alocaţiei de stat pentru copii se stabileşte prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale în termen de 10 zile lucrãtoare de la transmiterea cererii de cãtre primari, de cãtre conducãtorul direcţiei generale, inspectoratele şcolare sau unitãţile de învãţãmânt din subordinea altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale. Modelul deciziei de acordare a alocaţiei pentru copii este prevãzut în anexele nr. 5a) şi 5b). (2) Decizia prevãzutã la alin. (1) se comunicã în termen de 15 zile lucrãtoare de la emitere reprezentantului legal al copilului, iar pentru copiii prevãzuţi la art. 6 alin. (1), şi conducãtorului direcţiei generale. (3) Decizia prevãzutã la alin. (1) se poate ataca potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 10 (1) Dreptul la alocaţia de stat pentru copii se stabileşte începând cu luna urmãtoare celei în care s-a nãscut copilul, iar plata drepturilor se face începând cu luna urmãtoare depunerii cererii. (2) Pentru copiii daţi în plasament, pentru cei pentru care s-a instituit tutela sau curatela, copiii încredinţaţi în vederea adopţiei sau adoptaţi, stabilirea dreptului la alocaţia de stat pentru copii se face începând cu luna în care a fost emisã, dupã caz, dispoziţia conducãtorului direcţiei generale, hotãrârea comisiei pentru protecţia copilului sau hotãrârea judecãtoreascã. (3) Pentru copiii prevãzuţi la alin. (2), plata alocaţiei de stat pentru copii se face începând cu luna urmãtoare stabilirii dreptului, inclusiv pentru perioadele anterioare, în condiţiile alin. (2). (4) Plata alocaţiei de stat pentru copii pentru cazurile prevãzute la art. 2 lit. c) se face începând cu luna urmãtoare încadrãrii într-un grad de handicap, iar începând cu luna urmãtoare expirãrii certificatului de încadrare într-un grad de handicap plata se face în cuantumul prevãzut la art. 2 lit. b). În situaţia în care se emite un nou certificat de încadrare a copilului într-un grad de handicap, cuantumul majorat se acordã începând cu luna emiterii acestuia, iar plata se efectueazã începând cu luna urmãtoare transmiterii copiei certificatului de încadrare într-un grad de handicap. ART. 11 (1) Alocaţia de stat pentru copii se plãteşte reprezentantului legal al copilului. (2) Dupã împlinirea vârstei de 14 ani, plata alocaţiei de stat pentru copii se poate face direct titularului, cu încuviinţarea reprezentantului legal. (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), reprezentantul legal al copilului transmite încuviinţarea scrisã şi semnatã de acesta direcţiei teritoriale. (4) Pentru tinerii prevãzuţi la <>art. 1 alin. (3) din Legea nr. 61/1993 , alocaţia de stat pentru copii se plãteşte direct acestora. ART. 12 (1) Plata alocaţiei de stat pentru copii se realizeazã prin mandat poştal, cont curent personal sau cont de card, în funcţie de opţiunea reprezentantului legal. (2) În vederea efectuãrii plãţii alocaţiei de stat pentru copii, direcţiile teritoriale solicitã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse creditele bugetare necesare, pânã cel târziu la data de 15 a fiecãrei luni. (3) Plata alocaţiei de stat pentru copii se efectueazã de cãtre direcţia teritorialã în a cãrei razã îşi are domiciliul sau reşedinţa reprezentantul legal al copilului, respectiv tânãrul înscris în actul de identitate. ART. 13 (1) Pentru copiii prevãzuţi la art. 6 alin. (1), plata alocaţiei de stat pentru copii se realizeazã numai în conturile personale deschise pentru aceştia de cãtre direcţiile generale şi se capitalizeazã pânã la împlinirea de cãtre copil a vârstei de 14 ani. (2) Pe perioada în care copiii prevãzuţi la art. 6 alin. (1) sunt în întreţinerea familiei sau, dupã caz, s-a instituit mãsura alternativã a tutelei ori mãsura de protecţie specialã a plasamentului la o familie, persoanã sau la asistentul maternal, alocaţia de stat pentru copii se va acorda reprezentantului legal, în baza documentelor prevãzute la art. 3 alin. (1)-(6). (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), suma cu titlu de alocaţie de stat pentru copii, capitalizatã în condiţiile prevãzute la <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 61/1993 , poate fi utilizatã de cãtre reprezentantul legal al copilului în interesul acestuia, prin hotãrârea comisiei pentru protecţia copilului. (4) Cheltuielile pentru deschiderea contului personal prevãzut la alin. (1) se suportã din bugetul de stat alocat Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, la solicitarea direcţiilor generale. (5) În cazul decesului copilului prevãzut la art. 6 alin. (1), sumele cu titlu de alocaţie de stat pentru copii plãtite se vireazã de cãtre direcţiile teritoriale la bugetul de stat, conturile deschise fiind accesate de acestea şi lichidate. ART. 14 (1) În situaţia în care se schimbã reprezentantul legal al copilului, plata alocaţiei de stat pentru copii se suspendã pânã la stabilirea noului reprezentant legal, plata urmând sã se efectueze în condiţiile art. 3, inclusiv pentru perioada suspendãrii. (2) În cazul în care achitarea drepturilor de alocaţie de stat pentru copii se face prin mandat poştal, plata acesteia se suspendã dacã timp de 3 luni consecutive reprezentantul legal al copilului sau tânãrul nu a încasat drepturile cu titlu de alocaţie de stat pentru copii. Reluarea în platã, inclusiv plata drepturilor restante, se face pe bazã de cerere scrisã întocmitã de reprezentantul legal al copilului sau de tânãr, care se înregistreazã la direcţia teritorialã. (3) Reluarea plãţii drepturilor suspendate în condiţiile alin.(1) şi (2) se face cu respectarea termenului general de prescripţie prevãzut de lege, în cazul în care în perioada de suspendare nu au intervenit modificãri de naturã sã conducã la încetarea dreptului. ART. 15 (1) În situaţia în care, dupã stabilirea dreptului la alocaţie de stat pentru copii, reprezentantul legal sau tânãrul opteazã pentru o altã formã de platã, acesta comunicã în scris direcţiei teritoriale. (2) În cazul în care opteazã pentru plata în cont curent personal sau cont de card, comunicarea este însoţitã de extrasul de cont care cuprinde numele reprezentantului sau, dupã caz, al tânãrului, codul IBAN, numãrul de cont, banca şi filiala unde este deschis contul ori, dupã caz, de alte documente emise de unitatea bancarã, care sã cuprindã aceste informaţii. (3) Plata în cont curent personal sau cont de card a alocaţiei de stat pentru copii se realizeazã numai la bãncile cu care direcţiile teritoriale au negociat comisionul, în condiţiile prevãzute la <>art. 10 alin. (4) din Legea nr. 61/1993 . ART. 16 (1) Dreptul la alocaţia de stat pentru copii înceteazã începând cu luna urmãtoare celei în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare. Dreptul la alocaţia de stat pentru copii înceteazã în una dintre urmãtoarele situaţii: a) decesul copilului sau, dupã caz, al tânãrului; b) tânãrul nu mai urmeazã cursurile liceale sau profesionale organizate în condiţiile legii; c) copilul cetãţenilor strãini sau apatrizi prevãzuţi la art. 1 alin. (2) nu mai locuieşte în România. (2) În situaţia în care dupã încetarea dreptului sunt îndeplinite din nou condiţiile de acordare, alocaţia de stat pentru copii se acordã începând cu luna urmãtoare depunerii cererii. ART. 17 (1) În cazul în care reprezentantul legal se aflã temporar în imposibilitatea de a primi alocaţia de stat pentru copii, fãrã pierderea calitãţii de reprezentant legal, plata acesteia se poate face celuilalt pãrinte, unui alt reprezentant legal sau, dupã caz, unei persoane împuternicite prin procurã specialã care trebuie sã conţinã în mod obligatoriu urmãtoarele elemente: a) numele, prenumele, cetãţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate al reprezentantului legal; b) numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului; c) obiectul mandatului (încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont pentru copilul/copiii - numele şi prenumele, CNP-ul); d) perioada de exercitare a mandatului în limita prevãzutã de lege; e) precizarea cã mandatarul are obligaţiile ce revin reprezentantului legal, inclusiv pe aceea de a anunţa în termen direcţiei teritoriale orice schimbare intervenitã în situaţia reprezentantului legal sau a copilului, de naturã sã suspende ori sã înceteze acordarea drepturilor. (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), plata alocaţiei de stat pentru copii se face la oficiul poştal sau la unitatea bancarã, pe baza actului doveditor din care rezultã calitatea de reprezentant legal ori, dupã caz, de persoanã împuternicitã. (3) Pentru solicitarea şi primirea drepturilor restante, persoana împuternicitã în condiţiile alin. (1) depune la direcţia teritorialã cererea de acordare a drepturilor, însoţitã de copia procurii speciale. (4) Prevederile alin. (1)-(3) sunt aplicabile şi în situaţia în care reprezentanţii legali împreunã cu copilul/copiii lor îşi stabilesc reşedinţa în altã ţarã. ART. 18 (1) Reprezentantul legal al copilului sau, dupã caz, tânãrul este obligat sã comunice în scris direcţiei teritoriale orice modificare intervenitã, de naturã sã determine încetarea, suspendarea sau modificarea plãţii drepturilor de alocaţie de stat pentru copii, în termen de 15 zile de la apariţia acestora. (2) În aplicarea prevederilor alin. (1), direcţia teritorialã are obligaţia de a actualiza informaţiile prelucrate prin programul informatic din cererea iniţialã, pe baza actelor doveditoare. ART. 19 (1) În cazul schimbãrii adresei de domiciliu sau de reşedinţã în aria de competenţã a aceleiaşi direcţii teritoriale care a efectuat plata drepturilor pânã la apariţia modificãrii, reprezentantul legal sau, dupã caz, tânãrul comunicã în scris, în termenul prevãzut la art. 18 alin. (1), direcţiei teritoriale modificarea. (2) În cazul în care noua adresã de domiciliu se aflã în aria de competenţã a altei direcţii teritoriale, direcţia teritorialã care a efectuat plata pânã la apariţia modificãrii procedeazã la încetarea plãţii şi comunicã în scris direcţiei teritoriale din judeţul de domiciliu al titularului datele necesare în vederea reluãrii plãţii, menţionând obligatoriu ultima lunã pentru care s-a efectuat plata, cuantumul, precum şi suma restantã defalcatã pe fiecare lunã. (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), reprezentantul legal sau, dupã caz, tânãrul prezintã direcţiei teritoriale actele doveditoare, pe baza cãrora se întocmeşte un dosar nou, în termenul prevãzut la art. 18 alin. (1). ART. 20 (1) Încetarea/modificarea/suspendarea dreptului la alocaţia de stat pentru copii se realizeazã în baza deciziei directorului executiv al direcţiei teritoriale, care se comunicã beneficiarului în termen de 20 de zile de la emitere. (2) La fundamentarea deciziei prevãzute la alin. (1), direcţia teritorialã poate sã solicite informaţii de la primari, de la direcţiile generale, precum şi de la orice altã instituţie care deţine date cu privire la identitatea reprezentantului legal ori a copilului şi la domiciliul acestuia. ART. 21 (1) Alocaţia de stat pentru copii nu poate fi urmãritã silit decât în vederea recuperãrii sumelor încasate necuvenit cu acest titlu. (2) Sumele încasate necuvenit cu titlu de alocaţie de stat pentru copii se recupereazã, potrivit legii, de la persoanele care le-au încasat, pe baza deciziei directorului executiv al direcţiei teritoriale, şi, dupã caz, prin angajamentul de platã scris al persoanei care le-a încasat necuvenit. (3) Decizia de recuperare a sumelor încasate necuvenit se comunicã celui obligat la platã în termen de 15 zile de la emitere şi constituie titlu executoriu de la data comunicãrii. ART. 22 Recuperarea sumelor încasate necuvenit se urmãreşte de direcţia teritorialã şi se realizeazã dupã cum urmeazã: a) dacã copilul sau tânãrul beneficiazã în continuare de drepturi, se vor face reţineri eşalonat din drepturile aferente lunilor urmãtoare; b) dacã copilul sau tânãrul nu mai beneficiazã de drepturi în perioada urmãtoare constatãrii debitului şi reprezentantul legal al copilului, respectiv tânãrul consimte, prin angajament scris, sã restituie suma încasatã necuvenit, acesta va achita suma respectivã în contul direcţiei teritoriale deschis la Trezoreria Statului sau la sediul acesteia prin casierie, în termenul prevãzut de decizia de recuperare; c) dacã reprezentantul legal al copilului, respectiv tânãrul nu consimte la restituirea sumei şi nu existã posibilitatea recuperãrii din alte drepturi, se transmite înştiinţare la direcţia judeţeanã a finanţelor publice, respectiv a sectoarelor municipiului Bucureşti, aceastã instituţie urmând sã confirme preluarea în continuare a urmãririi debitului respectiv; d) debitorii declaraţi insolvabili sau dispãruţi se scad din activul direcţiei teritoriale şi se trec într-o evidenţã specialã, cu respectarea procedurilor legale. ART. 23 Datele cuprinse în cererea privind acordarea alocaţiei de stat pentru copii sunt supuse confidenţialitãţii, cu respectarea legislaţiei privind datele cu caracter personal. Acestea pot fi folosite numai în scopul stabilirii dreptului şi al întocmirii unor situaţii statistice, precum şi în situaţii justificate de unele mãsuri de incluziune socialã. ART. 24 În aplicarea prezentelor norme metodologice se pot elabora instrucţiuni care se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse. ART. 25 Anexele nr. 1a), 1b), 2, 3, 4, 5a) şi 5b) fac parte integrantã din prezentele norme metodologice. ANEXA 1a) la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii
Subsemnata(ul),
Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
[__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Adresa: Str. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Nr. [__│__│__│__] Bl. [__│__│__│__│__│__│__│ Sc. [__│__] Ap. [__│__│__] Sector [__]
Mun./oras/com. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
sat [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Judetul [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Telefon [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Fax [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
E-mail ________________________________________
Actul de identitate1) [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Eliberat de sectia de politie [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Va rog sa-mi aprobati acordarea alocatiei de stat pentru copilul:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Actul de identitate/act [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│doveditor*1) │
│ │
│reprezentat legal de subsemnatul in calitate de*): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┬──-┐ │
│parinte natural │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│parinte adoptiv │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│tutore │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│curator │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana/familie de plasament │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│asistent maternal │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┴──-┘ │
│Copilul este incadrat intr-un grad de handicap Da [___] Nu [__] │
│ │
│Conform certificatului de incadrare intr-un grad de handicap nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
│ │
│Eliberat de [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│2. Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Actul de identitate/act [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│doveditor*1) │
│ │
│reprezentat legal de subsemnatul in calitate de*): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┬──-┐ │
│parinte natural │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│parinte adoptiv │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│tutore │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│curator │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana/familie de plasament │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│asistent maternal │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┴──-┘ │
│Copilul este incadrat intr-un grad de handicap Da [___] Nu [__] │
│ │
│Conform certificatului de incadrare intr-un grad de handicap nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
│ │
│Eliberat de [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│3. Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Actul de identitate/act [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│doveditor*1) │
│ │
│reprezentat legal de subsemnatul in calitate de*): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┬──-┐ │
│parinte natural │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│parinte adoptiv │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│tutore │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│curator │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana/familie de plasament │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│asistent maternal │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┴──-┘ │
│Copilul este incadrat intr-un grad de handicap Da [___] Nu [__] │
│ │
│Conform certificatului de incadrare intr-un grad de handicap nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
│ │
│Eliberat de [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│4. Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Actul de identitate/act [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│doveditor*1) │
│ │
│reprezentat legal de subsemnatul in calitate de*): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┬──-┐ │
│parinte natural │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│parinte adoptiv │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│tutore │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│curator │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana/familie de plasament │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│asistent maternal │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┼──-┤ │
│persoana careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────-┴──-┘ │
│Copilul este incadrat intr-un grad de handicap Da [___] Nu [__] │
│ │
│Conform certificatului de incadrare intr-un grad de handicap nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
│ │
│Eliberat de [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
La prezenta, anexez urmatoarele documente*):
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────-┐
│copia certificatului de nastere al copilului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│copia actului de identitate al reprezentantului legal │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│livretul de familie │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│hotararea judecatoreasca de incredintare a copilului in caz de divort │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, hotararea comisiei pentru protectia copilului │ │
│pentru masura de protectie speciala a plasamentului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│dispozitia directorului general/directorului executiv al directiei generale de asistenta │ │
│sociala si protectia copilului sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca pentru masura de │ │
│protectie speciala a plasamentului in regim de urgenta │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii │ │
│tutelare emisa pana la 31 decembrie 2004 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│dispozitia autoritatii tutelare de instituire a curatelei │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│actul de deces al unuia dintre parinti │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│certificatul de incadrare a copilului intr-un grad de handicap, in situatia in care copilul │ │
│este declarat cu handicap │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘
Doresc sa primesc aceste drepturi:
- la domiciliu prin mandat postal*) [__]
- in cont personal*) [__]
Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Deschis la banca __________________________________________________________________
- in cont de card*) [__]
Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Deschis la banca __________________________________________________________________
*) se bifeaza cu "X" casuta corespunzatoare. Anexez alaturat extrasul de cont de la deschiderea acestuia. Celalalt parinte (se completeaza daca exista): Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Adresa: Str. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Nr. [__│__│__│__] Bl. [__│__│__│__│__│__│ Sc. [__│__] Ap. [__│__│__] Sector [___] Localitatea [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Judetul [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Telefon [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Fax [__│__│__│__│__│__│__│__│__] E-mail ________________________________________ Actul de identitate*1) [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__] Eliberat de sectia de politie [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Ma oblig sa aduc la cunostinta directiei de munca si protectie sociala orice modificareintervenita in situatia copilului, care poate conduce la incetarea dreptului la alocatia destat pentru copii, in termen de 15 zile de la data modificarii. Prin semnarea prezentei am luat la cunostinta ca cele declarate sunt corecte si complete,iar declararea necorespunzatoare a adevarului se pedepseste conform legii penale. Data Semnatura solicitantului ________________ _____________________ Semnatura celuilalt parinte ____________________________
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*1) In cazul cetatenilor romani se va specifica Pentru cetatenii straini sau apatrizi:
tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate - C.I. - carte de identitate
- C.I - carte de identitate - L.S.T. - legitimatie de sedere temporara
- C.I.P. - carte de identitate provizorie - D.I. - document de identitate
- C.N. - certificat de nasteri; - C.N. - certificat de nastere
ANEXA 1b) la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii
in cazul tinerilor care au implinit varsta de 18 ani si urmeaza
cursurile invatamantului liceal sau profesional
A. Subsemnata(ul),
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│ [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Cod numeric personal [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Adresa: Str. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Nr. [__│__│__│__] Bl. [__│__│__│__│__│__│__│ Sc. [__│__] Ap. [__│__│__] Sector [___] │
│ │
│Mun./oras/com. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│sat [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Judetul [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Telefon [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Fax [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│E-mail ________________________________________ │
│ │
│Actul de identitate*1) [__│__│__] Seria [__│__│__] Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Eliberat de sectia de politie [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│Elev la [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] │
│ │
│In anul [__│__│__│__] │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Va rog sa-mi aprobati acordarea alocatiei de stat
Doresc sa primesc aceste drepturi:
- la domiciliu prin mandat postal*) [___]
- in cont personal*) [___]
Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Deschis la banca ______________________________________________________________
- in cont de card**) [___]
Nr. [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Deschis la banca _______________________________________________________________
*) Se bifeaza cu "X" casuta corespunzatoare. **) Se ataseaza extrasul de cont de la deschiderea contului. B. Declar pe propria raspundere ca nu repet anul scolar*2) C. Ma oblig sa aduc la cunostinta directiei de munca si protectie sociala oricemodificare intervenita in situatia mea, care poate conduce la incetarea dreptului laalocatia de stat pentru copii, in termen de 15 zile de la data modificarii. D. Prin semnarea prezentei am luat la cunostinta ca cele declarate sunt corecte sicomplete, iar declararea necorespunzatoare a adevarului se pedepseste conform legiipenale. Data Semnatura solicitantului ________________ __________________________
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
*1) In cazul cetatenilor romani se va specifica Pentru cetatenii straini sau apatrizi:
tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate - C.I. - carte de identitate
- C.I - carte de identitate - L.S.T. - legitimatie de sedere temporara
- C.I.P. - carte de identitate provizorie - D.I. - document de identitate
*2) In situatia in care anul scolar se repeta din motive medicale se va atasa la cerere
actul/actele medicale care dovedesc acest lucru.
ANEXA 2 la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea alocatiei de stat pentru copii*)
Subsemnata(ul),
Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
[__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] avand functia de Director general/Director executiv
al D.G.A.S.P.C. a judetului/sectorului Mun. Bucuresti [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Telefon [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Fax [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
E-mail __________________________________________
Va rog sa aprobati acordarea alocatiei de stat pentru copiii pentru care s-a stabilit
masura de protectie speciala prevazuta la <>art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004
privind protectia si promovarea drepturilor copilului, cu modificarile ulterioare,
conform listelor anexate.
Ma oblig sa aduc la cunostinta directiei de munca si protectie sociala orice modificare
intervenita in situatia copilului, care poate conduce la incetarea dreptului la alocatia de
stat pentru copii, in termen de 15 zile de la data modificarii.
Prin semnarea prezentei am luat la cunostinta ca cele declarate sunt corecte si complete,
iar declararea necorespunzatoare a adevarului se pedepseste conform legii penale.
Data Semnatura
________________ Directorului general/directorului executiv
_______________________________________
( L.S. )
LISTA pentru serviciile publice, care cuprinde copiii pentru care s-a stabilit mãsura de protecţie specialã prevãzutã la art. 58 alin. (1) lit. c) din <>Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare Din serviciul rezidenţial (denumire) .................. Adresa ................................................
┌────┬──────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────┬────┬────┬──────┐
│Nr. │ │Hotãrârea│Hotãrârea│ Dispozi-│ Reprezentantul │ │ │ │
│crt.│ Copii │comisiei │instanţei│ ţia │ legal │ │ │ │
│ │ │ pentru │ judecã- │ DGASPC │ │ │ │ │
│ │ │protecţia│ toreşti │ │ │Nr. │Cod │Banca/│
│ │ │copilului│ │ │ │cont│IBAN│sucur-│
│ ├──────┬─────────┬─────┼────┬────┼────┬────┼────┬────┼────────┬─────────┬────┤ │ │ sala │
│ │Numele│Prenumele│ CNP │Nr. │Data│Nr. │Data│Nr. │Data│ Numele │Prenumele│ CNP│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴─────────┴─────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────────┴─────────┴────┴────┴────┴──────┘
LISTA pentru serviciile private, care cuprinde copiii pentru care s-a stabilit mãsura de protecţie specialã prevãzutã la art. 58 alin. (1) lit. c) din <>Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare Din serviciul rezidenţial (denumire).......................................... Adresa........................................................................ Telefon:.........................., fax ............................... Certificat de acreditare seria .............. nr. .......... Licenţa seria .............. nr. ..........
┌────┬──────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────┬────┬────┬──────┐
│Nr. │ │Hotãrârea│Hotãrârea│ Dispozi-│ Reprezentantul │ │ │ │
│crt.│ Copii │comisiei │instanţei│ ţia │ legal │ │ │ │
│ │ │ pentru │ judecã- │ DGASPC │ │ │ │ │
│ │ │protecţia│ toreşti │ │ │Nr. │Cod │Banca/│
│ │ │copilului│ │ │ │cont│IBAN│sucur-│
│ ├──────┬─────────┬─────┼────┬────┼────┬────┼────┬────┼────────┬─────────┬────┤ │ │ sala │
│ │Numele│Prenumele│ CNP │Nr. │Data│Nr. │Data│Nr. │Data│ Numele │Prenumele│ CNP│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴─────────┴─────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────────┴─────────┴────┴────┴────┴──────┘
ANEXA 3 la normele metodologice SITUAŢIA CENTRALIZATOARE privind copiii pentru care s-a modificat sau a încetat mãsura de protecţie specialã prevãzutã la art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare
Subsemnata(ul),
Numele si prenumele [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│
__│__│__│__│__│__│__] avand functia de director general/director executiv al DGASPC a
judetului/sectorului municipiului Bucuresti [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
Telefon [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__] Fax [__│__│__│__│__│__│__│__│__│__│__]
E-mail .........................................
Potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor <>Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru
reglementarea modalitatilor de stabilire si plata a alocatiei de stat pentru copii,
aprobate prin <>Hotararea Guvernului nr. 577/2008 , va transmit situatia centralizatoare
privind copiii pentru care s-a modificat sau a incetat masura de protectie speciala
prevazuta la <>art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protectia si
promovarea drepturilor copilului, cu modificarile ulterioare.
Data Semnatura solicitantului
........................ ...........................
SITUATIE CENTRALIZATOARE
privind copiii pentru care s-a modificat sau a incetat masura de
protectie speciala prevazuta la art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea
nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor
copilului, cu modificarile ulterioare
Din serviciul rezidential public/privat (denumire) ....................
Adresa ................................................................
┌────┬────────────────┬────┬───────────────────────┬───────────────────┬─────────┬────────────────┬───-┐
│ │ │ │ Hotararea comisiei │Hotararea instantei│ │ │ │
│ │ │ │ pentru protectia │ judecãtoreşti de │ │ Noul │ │
│Nr. │ Copil │ │copilului de modificare│modificare/incetare│ │ reprezentant │ │
│crt.│ │CNP │ /incetare a masurii │ a masurii │Motivatie│ legal │CNP │
│ ├──────┬─────────┤ ├──────────┬────────────┼────────┬──────────┤ ├──────┬─────────┤ │
│ │Numele│Prenumele│ │ Nr. │ Data │ Nr. │ Data │ │Numele│Prenumele│ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼────┼──────────┼────────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────┼─────────┼────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴─────────┴────┴──────────┴────────────┴────────┴──────────┴─────────┴──────┴─────────┴───-┘
ANEXA 4 la normele metodologice
ROMÂNIA
Judeţul/Municipiul Bucureşti ............................
(cod, denumire)
Primarul localitãţii/sectorului ............................
(cod, denumire)
TABEL CENTRALIZATOR
privind cererile înregistrate pentru alocaţia de stat
pentru copii în luna ....., anul .....
┌────┬───────────────────┬─────────┬───────────────────┬─────────────┬──────┬─────────────┐
│Nr. │ Numele şi │ CNP-ul │Numele şi prenumele│CNP-ul repre-│ │ Data │
│crt.│prenumele copilului│copilului│ reprezentantului │zentantului │Adresa│înregistrãrii│
│ │ │ │ legal │ legal │ │ cererii │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────┼───────────────────┼─────────────┼──────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴─────────┴───────────────────┴─────────────┴──────┴─────────────┘
Data ..............
Predat Primit
Reprezentant primãrie, Reprezentant DMPS,
................... ....................
(numele şi prenumele) (numele şi prenumele)
( L.S. ) ( L.S. )
ANEXA 5a) la normele metodologice DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ DECIZIE privind aprobarea acordãrii alocaţiei de stat pentru copii Nr. .............. din .................... Având în vedere: - art. 7 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalitãţilor de stabilire şi platã a alocaţiei de stat pentru copii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2008 ; - Cererea pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii înregistratã cu nr. ......................................................................; - regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã şi protecţie socialã ....................................................... şi în temeiul competenţelor conferite de lege, directorul executiv al Direcţiei de Muncã şi Protecţie Socialã ........................................, numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. ........, decide: ART. 1 Se aprobã pentru doamna/domnul ...................................., în calitate de reprezentant legal al copilului/titular ..........................., acordarea alocaţiei de stat pentru copii în cuantum de .......................... lei. ART. 2 (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu luna ......................... . (2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada ........................ a fiecãrei luni, prin mandat poştal/cont personal. Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare, la Direcţia de Muncã şi Protecţie Socialã .................................. . În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţionãrii contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Director executiv, .................... ANEXA 5b) la normele metodologice DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ DECIZIE privind aprobarea acordãrii alocaţiei de stat pentru copii Nr. ....... din ........ Având în vedere: - art. 7 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalitãţilor de stabilire şi platã a alocaţiei de stat pentru copii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2008 ; - Cererea pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii înregistratã cu nr. ...............................................; - regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã şi protecţie socialã ....................................... şi în temeiul competenţelor conferite de lege, directorul executiv al Direcţiei de Muncã şi Protecţie Socialã ........................., numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. ..........., decide: ART. 1 (1) Se aprobã acordarea alocaţiei de stat pentru copii pentru copiii pentru care s-a stabilit mãsura de protecţie specialã prevãzutã la <>art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare. (2) Copiii pentru care se acordã alocaţia de stat pentru copii şi cuantumul acesteia sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie. ART. 2 (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu luna .............................. . (2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada ......................... a fiecãrei luni şi se vireazã în contul personal al acestora. Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare, la Direcţia de Muncã şi Protecţie Socialã ........................ . În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul .........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţionãrii contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Director executiv, ..................... ANEXĂ la anexa nr. 5b) LISTA cuprinzând copiii pentru care s-a stabilit mãsura de protecţie specialã prevãzutã la <>art. 58 alin.(1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare, pentru care s-au stabilit dreptul la alocaţia de stat pentru copii şi cuantumul acesteia Din serviciul rezidenţial public/privat (denumire) ....................... Adresa ...................................................................
┌────┬─────────────────────────────┬──────────────────────-┬────┬────┬─────────┐
│Nr. │ Copilul │ Reprezentantul legal │Nr. │Cod │Cuantumul│
│crt.├──────┬────────-┬────────────┼──────┬─────────┬──────┤cont│IBAN│alocatiei│
│ │Numele│Prenumele│ CNP │Numele│Prenumele│ CNP │ │ │ - lei - │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼─────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼─────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼─────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼─────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼─────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼─────────┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────-┼────────────┼──────┼────────-┼──────┼────┼────┼────────-┤
│ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴─────────┴────────────┴──────┴─────────┴──────┴────┴────┴─────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.