Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 25 august 2014  privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de asigurare a recoltei de struguri pentru vin, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014-2018    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 25 august 2014 privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de asigurare a recoltei de struguri pentru vin, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014-2018

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 649 din 3 septembrie 2014

    ART. 1
    (1) Prezentele norme metodologice stabilesc condiţiile de eligibilitate pentru acordarea sprijinului financiar producătorilor din sectorul vitivinicol care asigură recolta plantaţiilor viticole cu soiuri de struguri pentru vin.
    (2) Beneficiarii sprijinului financiar sunt producători, persoane fizice/juridice, care asigură recolta plantaţiilor viticole cu soiuri de struguri pentru vin.
    ART. 2
    În vederea aprobării sprijinului financiar, beneficiarii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) să facă dovada că exploatează o suprafaţă cultivată cu soiuri de viţă-de-vie de struguri pentru vin de minimum 0,1 ha;
    b) să facă dovada înscrierii în Registrul plantaţiilor viticole, denumit în continuare R.P.V., a suprafeţei de viţă-de-vie cu soiuri de struguri pentru vin pentru care s-a încheiat poliţa de asigurare a recoltei;
    c) să încheie cu un asigurător o poliţă de asigurare a recoltei în care să fie menţionate, cel puţin, cantitatea de struguri pentru vin asigurată, suprafaţa aferentă, localizarea acesteia şi valoarea primei de asigurare.
    ART. 3
    Valoarea sprijinului financiar reprezintă:
    a) 80% din costul primelor de asigurare plătite de către producători pentru a se asigura împotriva pierderilor rezultate din fenomene climatice cu efecte adverse asimilabile dezastrelor naturale. Prin fenomen climatic cu efecte adverse care poate fi asimilat unui dezastru natural se înţelege fenomene meteorologice precum îngheţul, grindina, poleiul, ploaia sau seceta, care distrug peste 30% din producţia medie anuală a unui producător viticol în cei 3 ani precedenţi sau o medie pe 3 ani bazată pe cei 5 ani precedenţi, cu excepţia celei mai mari şi a celei mai mici dintre valori. Constatarea daunelor se face de către asigurător în prezenţa producătorului agricol afectat;
    b) 50% din costul primelor de asigurare plătite de către producători pentru a se asigura împotriva:
      (i) pierderilor menţionate la lit. a) şi împotriva altor pierderi cauzate de alte fenomene climatice;
      (ii) pierderilor cauzate de animale, boli ale plantelor sau de infestări cu dăunători.
    ART. 4
    Nu se acordă sprijin financiar producătorilor din sectorul vitivinicol pentru:
    a) asigurarea recoltei plantaţiilor viticole cu struguri de masă;
    b) asigurarea recoltei plantaţiilor viticole cu hibrizi producători direcţi: Noah, Othello, Isabelle, Jacquez, Clinton şi Herbemont;
    c) asigurarea recoltei plantaţiilor viticole care fac obiectul proiectelor de cercetare şi măsurilor destinate să susţină astfel de proiecte.
    ART. 5
    (1) Pentru a beneficia de sprijin financiar în cadrul măsurii de asigurare a recoltei, producătorii din sectorul vitivinicol, persoane fizice/juridice, trebuie să depună, până la data de 30 noiembrie a fiecărui an din perioada de programare 2014-2018, la centrele judeţene şi al municipiului Bucureşti ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare A.P.I.A., o cerere de plată, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice, însoţită de următoarele documente:
    a) copia actului de identitate (buletin/carte de identitate), pentru persoane fizice, certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi certificat de înregistrare fiscală, pentru persoane juridice;
    b) copia actelor care să dovedească dreptul de proprietate şi/sau de exploatare pentru suprafaţa asigurată;
    c) fişă informatizată a suprafeţelor viticole înscrise în R.P.V. pentru care se solicită sprijin financiar, eliberată de către direcţiile pentru agricultură judeţene, denumite în continuare D.A.J., şi a municipiului Bucureşti;
    d) copia poliţei de asigurare.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi d) sunt prezentate în original şi copie, în vederea certificării de către reprezentantul A.P.I.A. prin înscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul", după care originalele se restituie beneficiarului.
    ART. 6
    În situaţia în care un producător viticol asigură recolta plantaţiilor viticole cu soiuri de struguri pentru vin ale căror suprafeţe sunt situate în mai multe unităţi administrativ-teritoriale, acesta formulează şi depune cerere de plată la centrele judeţene ale A.P.I.A. în a căror rază de competenţă administrativă este situată plantaţia viticolă pentru care se solicită sprijin.
    ART. 7
    (1) După verificarea şi aprobarea cererilor, A.P.I.A. întocmeşte o situaţie centralizatoare a sumelor de plată, care va fi înaintată Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în vederea asigurării fondurilor necesare pentru plată.
    (2) Plata sprijinului financiar producătorilor din sectorul vitivinicol pentru asigurarea recoltei se efectuează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabil provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfăşurării politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXĂ
    ──────
la normele metodologice
───────────────────────

                              CERERE DE PLATĂ
           privind sprijinul financiar pentru măsura de asigurare a
                        recoltei de struguri pentru vin


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru │Nr. de înregistrare şi data │
│Agricultură (APIA) │ │
│Operator date cu caracter personal: 9596 │ │
│Centrul judeţean ....................... │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
│Nr. unic de identificare beneficiar din RUI (ID)*) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    CERERE DE PLATĂ privind sprijinul financiar pentru măsura de asigurare a recoltei vitivinicole
    DATE DE IDENTIFICARE BENEFICIAR
    PERSOANE JURIDICE/PFA/ÎI/ÎF

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│01. Denumirea persoanei juridice/PFA/ÎI/ÎF*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│02. Cod unic de înregistrare (CUI)/ │
│Cod de identificare fiscală (CIF)*) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│03. Numele titularului/administratorului/reprezentantului legal*)│04. Prenumele titularului/ │
│ │administratorului/reprezentantului │
│ │legal*) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
│05. CNP titular/administrator/reprezentant legal*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod ţară şi nr. act identitate (pentru altă cetăţenie) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    PERSOANE FIZICE

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│06. Numele*) │07. Prenumele*) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
│08. CNP*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod ţară şi nr. act. identitate (pentru altă cetăţenie) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    SEDIUL SOCIAL AL PJ/PFA/ÎI/ÎF/ADRESA DOMICILIULUI PF
                                              │
┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│09. Judeţul/Sectorul*) │10. Localitatea*) │
├────────────────────────────────────────┼───────────────┬─────────────────┬───────────┬───────────────┤
│11. Satul/Strada │12. Nr. │13. Cod poştal │14. Bl. │15. Ap. │
├────────────────────────────────────────┼───────────────┴─────────────────┼───────────┴───────────────┤
│16. Telefon*) │17. Fax │18. E-mail │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┴───────────────────────────┘

    COORDONATE BANCARE ALE BENEFICIARULUI*):

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│19. Banca*) │ 20. Sucursala/Agenţia*) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
│21. IBAN*) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│22. Numele │23. Prenumele │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
│24. CNP │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│25. Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

__________
    *) Câmpuri obligatoriu a fi completate.

    Solicit să beneficiez de ajutorul pentru asigurarea recoltelor de struguri pentru vinificaţie conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1.037/2001 şi (CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului, cu completările ulterioare, precum şi ale Regulamentului (CE) nr. 555/2008 al Comisiei din 27 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului privind organizarea comună a pieţei vitivinicole în ceea ce priveşte programele de sprijin, comerţul cu ţările terţe, potenţialul de producţie şi privind controalele în sectorul vitivinicol, cu modificările şi completările ulterioare.

    Valoarea totală a ajutorului ...................... lei
    reprezentând
    80% │_│

    50% │_│
    din valoarea totală a primei de asigurare conform Chitanţei nr. ..../.... .
    Valoarea totală a despăgubirilor încasate în legătură cu riscul asigurat ......... lei
    Alte despăgubiri încasate pentru riscul asigurat în cadrul altor scheme de sprijin conform legislaţiei Uniunii Europene sau naţionale ...... lei

    Tabel cu suprafeţele asigurate

┌────┬─────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr. │ Codul numeric al │ Suprafaţa parcelei │ Soiul │
│crt.│ parcelei viticole │ - ha - │ │
│ │ (CNPV) │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │TOTAL: │ │ │
└────┴─────────────────────┴───────────────────────┴──────────────────────────┘


    Anexez în sprijinul prezentei cereri documentele justificative necesare:
    a) copie "conform cu originalul" a actului de identitate (buletin/carte de identitate), pentru persoane fizice, certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi certificat de înregistrare fiscală, pentru persoane juridice;
    b) copie "conform cu originalul" a actelor care să dovedească dreptul de proprietate şi/sau de exploatare pentru suprafaţa asigurată;
    c) fişă informatizată a suprafeţelor viticole înscrise în Registrul plantaţiilor viticole pentru care se solicită sprijin financiar, eliberată de către direcţiile pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti;
    d) copie "conform cu originalul" a poliţei de asigurare;
    e) document de identitate financiară (codul IBAN).

    Angajament
    Subsemnatul, ............., mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat, să mă supun oricărui control şi, în cazul în care declaraţia mea se va dovedi falsă, să înapoiez la simpla cerere a A.P.I.A. suma care a fost virată de aceasta cu titlu de ajutor, fără a prejudicia eventualele urmări ce ar putea fi angajate împotriva mea.
    Declar că am luat cunoştinţă de prevederile Uniunii Europene şi naţionale privind asigurarea recoltelor de struguri pentru vinificaţie şi recunosc că orice încălcare a dispoziţiilor care sunt precizate de A.P.I.A. antrenează respingerea ajutorului sau înapoierea sumelor incorect încasate.

    Certific faptul că nu a mai fost încheiată nicio altă poliţă de asigurare pentru suprafaţa menţionată în prezenta cerere.

    Data ...../..../......
    Semnătura
    LS

                     ____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016