Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 838 din 22 mai 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 26 mai 2023.────────── CAP. I Definiţii ART. 1 În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează: 1. beneficiar al ajutorului de stat - IMM-uri, societăţi agricole, cooperative agricole, grup şi organizaţii de producători din domeniile de activitate agricultură, piscicultură şi acvacultură, industria alimentară şi alte activităţi asimilate acesteia, a căror activitate curentă a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19, aşa cum este descris în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, raportat şi la prevederile Ordinului ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 963/2022 privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităţilor din domeniul agroalimentar“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile; 2. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, furnizor de ajutor de stat pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat - Sprijin pentru entităţile din domeniul agroalimentar sub formă de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 729/2022;*) *) Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 729/2022 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. 3. Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, denumit în continuare MAT, administrator al măsurii Granturi pentru capital de lucru acordate entităţilor din domeniul agroalimentar, în parteneriat cu agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, denumite în continuare AIMM, în baza contractului de finanţare încheiat cu MIPE, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional Competitivitate (AM - POC). CAP. II Recuperarea ajutoarelor de stat dispusă de MAT/AIMM ca urmare a monitorizării ajutoarelor de stat ART. 2 (1) MAT/AIMM au obligaţia monitorizării schemei de ajutor de stat pe care o administrează. (2) Procesul de monitorizare, prevăzut la alin. (1), se realizează prin solicitări de informaţii de la IMM-urile beneficiare, precum şi prin controale realizate online sau la faţa locului, după caz. (3) Procesul de monitorizare a ajutoarelor de stat vizează verificarea îndeplinirii următoarelor condiţii prevăzute în: a) legislaţia europeană în domeniul ajutorului de stat; b) Comunicarea Comisiei Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de Covid-19 (versiune consolidată), cum a fost adoptat la 19 martie 2020 [C(2020)1.863], şi versiunile autentice ale modificărilor aduse acestuia, C(2020)2.215 din 3 aprilie 2020, C(2020)3.156 din 8 mai 2020 şi C(2020)4.509 din 29 iunie 2020; c) Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 963/2022 privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităţilor din domeniul agroalimentar“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile. ART. 3 (1) Reprezentanţii MAT/AIMM au dreptul să verifice anunţat/inopinat, online sau la sediul operatorilor economici veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute în cadrul măsurii. Beneficiarul trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentantului MAT/AIMM asupra utilizării ajutorului de stat acordat prin proiect. În caz contrar, se dispune recuperarea ajutorului de stat, în condiţiile legii. (2) În cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanţii MAT/AIMM sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine ajutorul de stat sau se constată nerespectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor de stat ori că beneficiarul de ajutor de stat nu se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili sau că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în contractul de finanţare încheiat sau în legislaţia măsurii accesate, unitatea de implementare a proiectului din cadrul AIMM va propune recuperarea parţială/integrală a ajutorului acordat şi va anunţa MAT că a fost declanşată recuperarea ajutorului de stat, împreună cu dobânzile aferente. (3) În sensul arătat la alin. (2) se emite o decizie în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, care, în funcţie de situaţia constatată, poate fi de recuperare parţială/integrală a ajutorului de stat. ART. 4 Deciziile prevăzute la art. 3 au caracter de titlu executoriu, conform prevederilor art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 5 (1) Deciziile de recuperare parţială sau integrală a ajutorului de stat sunt elaborate de către MAT/AIMM, în urma acţiunilor de control derulate, inclusiv pe baza informaţiilor primite de la beneficiarii de ajutor de stat. (2) Modelul deciziei de recuperare este prevăzut în anexa nr. 1. CAP. III Mecanismul de recuperare a ajutoarelor de stat ART. 6 În cazul în care MAT/AIMM constată, în urma desfăşurării procesului de monitorizare, că există situaţii/încălcări ale cadrului legal privind măsurile de sprijin sau ale contractului de finanţare încheiat, care, potrivit legii, determină recuperarea, unitatea de implementare a proiectului din cadrul AIMM întocmeşte o notă care cuprinde constatările legate de această situaţie, propunând recuperarea integrală/parţială a ajutorului de stat acordat. ART. 7 AIMM, pe baza notei de constatare prin care se propune recuperarea integrală/parţială a ajutorului de stat acordat, emite, prin compartimentul de specialitate, nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat - anexa nr. 2, precum şi cuantumul sumei datorate de beneficiarul ajutorului de stat, conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE. Aceste calcule vor fi exprimate în moneda naţională, ţinându-se cont şi de prevederile Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat. ART. 8 Decizia de recuperare parţială sau totală a ajutorului de stat se emite de către ordonatorul terţiar de credite care a semnat contractul de acordare a ajutorului de stat. ART. 9 Deciziile prin care se dispune recuperarea ajutorului de stat trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente: a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia; b) numărul şi data deciziei; c) denumirea operatorului economic; d) codul unic de înregistrare; e) sediul social; f) obiectul deciziei; g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei; h) data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului; i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare; j) cuantumul ajutorului de stat, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate; k) rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat; l) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de stat, precum şi a dobânzilor aferente; m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei; n) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia; o) data la care îşi produce efectele decizia; p) numele şi semnătura directorului executiv al agenţiei pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice. ART. 10 Ajutorul de stat care trebuie rambursat sau recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii acestuia până la data emiterii deciziei de recuperare. De la data emiterii deciziei de recuperare parţiale/integrale până la data recuperării sau a rambursării integrale, dobânda se va calcula după evidenţierea în contabilitate a încasării integrale a debitului datorat şi se va consemna în nota de stabilire a dobânzii datorate. ART. 11 Rata dobânzii utilizată pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat, prevăzută la art. 9 lit. k), se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării. Cu toate acestea, în cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, dobânda se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata de referinţă în vigoare în momentul recalculării comunicată de către Comisia Europeană pentru România. Rata dobânzii şi modalitatea de calcul al sumei totale pentru care se dispune recuperare parţială/integrală vor fi consemnate în nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, anexată deciziei de recuperare emise. ART. 12 În cazul în care ajutorul de stat se recuperează parţial, suma se recuperează în tranşă unică, la aceasta adăugându-se dobânda calculată de la data plăţii conform prevederilor naţionale şi comunitare în domeniu. ART. 13 Decizia de recuperare a ajutorului de stat, semnată de directorul executiv al agenţiei pentru întreprinderi mici şi mijlocii, se transmite: a) operatorului economic beneficiar, pentru executarea voluntară; b) pentru informarea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, Consiliului Concurenţei şi MIPE prin AM - POC. ART. 14 Decizia de recuperare a ajutorului de stat se comunică debitorului prin intermediul sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat şi prin e-mail, solicitându-se o confirmare de primire, precum şi prin afişare la sediul instituţiei, întocmindu-se un proces-verbal de afişare în acest sens. ART. 15 Beneficiarul ajutorului de stat are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării şi afişării Deciziei de recuperare a ajutorului stat, în contul indicat în cuprinsul acesteia. ART. 16 Împotriva titlului executoriu se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 17 Contestaţia este o cale administrativă de atac, care se formulează în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării titlului executoriu, şi trebuie să conţină următoarele elemente: a) datele de identificare ale contestatarului; b) obiectul contestaţiei - îl constituie numai sumele şi măsurile stabilite înscrise în Decizia de recuperare a ajutorului de stat, care reprezintă titlul executoriu; c) motivele de fapt şi de drept; d) dovezile pe care se întemeiază; e) semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia. Dovada calităţii de împuternicit a contestatarului se face potrivit legii. ART. 18 (1) Contestaţia administrativă se transmite prin intermediul sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat. Agenţia pentru întreprinderi mici şi mijlocii emitentă a deciziei are obligaţia să o soluţioneze în termen de 30 de zile calendaristice de la data transmiterii acesteia. (2) Introducerea contestaţiei pe cale administrativă nu suspendă executarea titlului executoriu. ART. 19 Titlul executoriu poate fi atacat de către contestatar la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 20 În situaţia în care debitorul nu rambursează suma datorată, conform titlului executoriu, agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii vor transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală documentaţia aferentă recuperării ajutorului de stat acordat, respectiv Decizia de recuperare a ajutorului de stat şi nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat - anexele nr. 1 şi 2, dovada comunicării acestora debitorului şi confirmarea de primire, în vederea înscrierii debitului în evidenţă după expirarea termenului de contestare, pentru titlurile executorii necontestate, sau după rămânerea definitivă a acestora în sistemul căilor administrative de atac ori după pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. ART. 21 Stingerea creanţelor principale şi a dobânzilor individualizate în titlurile executorii se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau de către organele fiscale competente, potrivit art. 22 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 22 În cazul debitorilor pentru care instanţa dispune deschiderea procedurii insolvenţei, înscrierea la masa credală pentru creanţele prevăzute mai sus se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin organele sale subordonate. ART. 23 Sumele reprezentând ajutoare de stat recuperate se vor împărţi pe surse de finanţare, astfel componenta de buget de stat se face venit la bugetul de stat, iar componenta de la Fondul European de Dezvoltare Regională, furnizată din Programul operaţional competitivitate, se va returna către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - Autoritatea de management pentru Programul operaţional Competitivitate. ART. 24 AIMM transmite periodic către departamentul cu atribuţii în acest sens din cadrul MAT situaţia referitoare la sumele recuperate din ajutoarele de stat. ART. 25 MAT/AIMM informează periodic Consiliul Concurenţei şi MIPE prin AM - POC cu privire la stadiul recuperării ajutoarelor de stat. ART. 26 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA 1 la normele metodologice
Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii …………………., cu sediul în ………………, str. ……………. nr. ……………., judeţul …………….., C.I.F. nr. ………………., reprezentată prin director executiv ……………, conform Ordinului ………………….., în calitate de ordonator terţiar de credite, administrator de program ……………………., în temeiul prevederilor: - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, cu modificările ulterioare; – art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.327/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2018, cu modificările ulterioare; – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 882/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat „Ajutor de stat pentru sprijinirea entităţilor din domeniul agroalimentar sub formă de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru cu finanţare din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat în contextul crizei provocate de COVID-19“, aferentă Programului operaţional Competitivitate, axa prioritară nr. 4 „Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei“, prioritatea de investiţii 13i „Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei“, obiectivul specific 4.1 „Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19“, acţiunea 4.1.2 „Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19“; – Ordinului ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 963/2022 privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităţilor din domeniul agroalimentar“ din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, emite prezenta Decizie de recuperare parţială/integrală a ajutorului de stat Nr. ……………../………… 1. Date de identificare ale beneficiarului ajutorului de stat: a) denumire: b) număr de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: c) cod unic de înregistrare: d) sediul social: 2. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare În fapt, În conformitate cu prevederile ............, a beneficiat de un ajutor de stat aprobat prin ..............., în cuantum de ......, acordat sub formă de .........., pentru ............... . Ajutorul de stat s-a acordat ........., pe o perioadă ............, astfel: ............... . Având în vedere faptul că .......... se află în următoarea situaţie de fapt ........., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ............, drept care se impune luarea măsurii de recuperare parţială/integrală a ajutorului de stat în sumă totală de ............. 3. Cuantumul ajutorului de stat, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate 3.1. Cuantumul ajutorului de stat ce trebuie recuperat de la .......... este în sumă totală de ........... lei. Dobânda care trebuie recuperată este în sumă de ....... lei, calculată de la ......... până la data de .............. . Calculul dobânzii în vederea recuperării ajutorului de stat ............. se regăseşte în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. 3.2. În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004, varianta consolidată şi în vigoare, dobânda se datorează de la data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată, respectiv, ………………, şi se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării efective. 3.3. Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de către Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar rata dobânzii se aplică pe o bază compusă până la data recuperării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor. În cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării. Ratele dobânzii, precum şi modalitatea de calcul sunt prezentate în Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat, nr. ………… din data de ………….., anexată deciziei. 4. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului/ agenţiile pentru întreprinderi mici şi mijlocii, autorităţi emitente ale deciziei, în termen de 30 de zile de la comunicare. Procedura de contestaţie este cea prevăzută de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în mod corespunzător. 5. Data la care îşi produce efectele decizia de recuperare Decizia de recuperare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de stat ........../........., cu sediul social în .............. Scadenţa creanţei fiscale este de 30 de zile de la data comunicării prezentului titlu executoriu debitorului. 6. Contul bancar al Agenţiei pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii .......................... în care urmează să se recupereze debitul prevăzut la pct. 3 subpct. 3.1 este .........................., deschis la ............................, cod fiscal .................... . 7. După înregistrarea încasării integrale a creanţei stabilite prin decizia de recuperare a ajutorului de stat se va calcula dobânda datorată de la data emiterii notei de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat - anexa nr. 2, până la data recuperării efective. Se va emite o nouă decizie pentru diferenţa de dobândă cu caracter de titlu executoriu pentru perioada indicată anterior. Dacă decizia de recuperare se transmite spre executare silită, de la data emiterii deciziei şi până la data recuperării efective a ajutorului de stat, cuantumul dobânzii va fi calculat şi comunicat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin organele sale subordonate, în calitate de instituţie responsabilă cu recuperarea ajutorului de stat în situaţia în care acesta nu este recuperat voluntar. 8. Sumele recuperate se defalcă pe surse de finanţare, componentele de la Fondul European de Dezvoltare Regională urmând a se returna furnizorului ajutorului de stat - Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - Autoritatea de management pentru Programul operaţional Competitivitate, iar componentele de buget de stat reprezentând venituri ale bugetului de stat. 9. Prezenta decizie constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării. Prezenta decizie se comunică beneficiarului ..................... Director executiv al Agenţiei pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii ..........., ......................... ANEXA la normele metodologice
MINISTERUL ANTREPRENORIATULUI ŞI TURISMULUI Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii .......................... NOTĂ de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat Întocmită astăzi, ............., în baza Notei de constatare a neconformităţilor nr. ........./........
┌────┬──────────┬─────────┬───────┬───────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │Valoarea │Data │Dobânda│Dobânda│Cuantumul│ │
│crt.│ajutorului│acordării│1*1) │2*2) │sumei │Observaţii│
│ │de stat │ │ │ │datorate │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼─────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼───────┼─────────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴───────┴───────┴─────────┴──────────┘
*1) Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată. *2) Dobânda aferentă ajutorului datorată de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului şi până la data recuperării sale. Unitate de implementare proiect:
┌─────────────────────────┬────────────┐
│Numele şi prenumele │Semnătura │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Numele şi prenumele │Semnătura │
└─────────────────────────┴────────────┘
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.