Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORME METODOLOGICE din 22 decembrie 2009 privind alimentarea cu date si utilizarea paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 2 din 4 ianuarie 2010
ART. 1
Intranetul este o reţea conceputã în scopul prelucrãrii informaţiilor din interiorul unei organizaţii şi reprezintã un instrument modern de lucru pus la dispoziţia tuturor utilizatorilor pentru a le facilita comunicarea în timp real şi la distanţã, pentru a le permite accesul permanent la informaţiile privind activitatea instituţiei, în vederea realizãrii cu operativitate a atribuţiilor legale.
ART. 2
Accesul utilizatorilor la pagina de intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare aparatul central, se realizeazã numai în condiţiile tehnice şi de securitate stabilite prin dispoziţia Secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 3
Intranetul va funcţiona ca un centru de informare şi coordonare, care leagã între ele structurile, procesele şi funcţiile.
ART. 4
Principalul scop al paginii de intranet a aparatului central este de a oferi personalului din minister urmãtoarele instrumente:
a) coordonare a activitãţii prin transmiterea de ordine, regulamente, instrucţiuni, dispoziţii, planuri de acţiune, ordine de zi etc.;
b) comunicare: anunţuri de grup, statistici, rapoarte etc.;
c) informare şi documentare: materiale documentare, buletine de informare şi documentare, sinteze documentare realizate de specialiştii din cadrul Serviciului informare-documentare - materiale ce vin în sprijinul activitãţii desfãşurate de cãtre personalul din minister, al pregãtirii profesionale şi generale;
d) sprijin al activitãţii: consultarea bazelor de date ce cuprind informaţii utile despre structurile ministerului (organizare, telefoane, adrese poştale şi de e-mail etc.); biblioteca virtualã a Serviciului informare-documentare; linkuri utile etc.
ART. 5
Pentru buna organizare a paginii de intranet a aparatului central, Serviciul informare-documentare din Secretariatul general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare Secretariatul general, va gestiona, prin selectarea, validarea şi sistematizarea informaţiilor proprii sau primite de la structurile/direcţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor, aceastã paginã, iar Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiilor va asigura suportul tehnic pentru actualizarea operativã a conţinutului paginii de intranet a aparatului central şi va aduce îmbunãtãţirile necesare, conform nevoilor utilizatorilor şi tehnologiilor existente.
ART. 6
Organizarea paginii de intranet a aparatului central va fi urmãtoarea:
a) structurile ministerului (denumire, organizare, telefoane, adrese poştale şi de e-mail, acte normative ce reglementeazã activitatea acestora);
b) informaţii de interes imediat;
c) biblioteca virtualã a Serviciului informare-documentare (arhivã cuprinzând buletine de informare şi documentare, sinteze documentare, publicaţii);
d) linkuri utile.
ART. 7
Persoanele de contact, desemnate din unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor ca responsabile cu actualizarea periodicã a informaţiilor proprii din pagina de intranet a aparatului central, vor transmite la Serviciul informaredocumentare, la adresa de e-mail infodoc@mai.intranet, în format electronic, datele şi documentele ce vor fi postate pe paginã.
ART. 8
(1) Utilizatorul care expediazã informaţiile ce vor fi prezentate pe pagina de intranet a aparatului central poartã întreaga rãspundere privind conţinutul acestora şi efectele produse.
(2) Fiecare structurã/direcţie, prin persoana desemnatã, are obligaţia sã urmãreascã şi sã asigure, cu asumarea responsabilitãţii informaţiilor transmise spre publicare, actualizarea permanentã a informaţiilor pe paginile personalizate, corespunzãtoare.
ART. 9
Secretariatul general este abilitat şi responsabil sã hotãrascã forma informaţiilor destinate a fi publicate şi sã îşi dea acceptul cu privire la postarea lor pe pagina de intranet a aparatului central.
ART. 10
Personalul din Serviciul informare-documentare din cadrul Secretariatului general va asigura organizarea optimã a informaţiilor deţinute şi primite pentru a fi postate pe pagina de intranet a aparatului central şi le va transmite în format electronic Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiilor, la adresa de e-mail web@mai.intranet
ART. 11
Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei va realiza forma paginii de intranet a aparatului central şi va asigura, în timpul programului normal de lucru, actualizarea conţinutului paginilor, în baza documentelor primite în format electronic de la Secretariatul general, la adresa de e-mail web@mai.intranet
ART. 12
Informaţiile publicate pe pagina de intranet a aparatului central trebuie sã fie în concordanţã cu nivelul de clasificare pentru care este acreditat sistemul informatic care permite actualizarea, menţinerea şi publicarea informaţiilor.
ART. 13
Personalul de conducere are obligaţia de a consulta permanent pagina de intranet a aparatului central pentru a prelua toate comunicãrile ce le sunt adresate.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: