Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 21 martie 2023  de aplicare a Legii nr. 231/2022 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor Interreg şi a contribuţiei publice naţionale, pentru obiectivul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 21 martie 2023 de aplicare a Legii nr. 231/2022 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor Interreg şi a contribuţiei publice naţionale, pentru obiectivul "Cooperare teritorială europeană", în perioada 2021-2027

EMITENT: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 391 din 8 mai 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 455/1.267/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 8 mai 2023.
──────────
    CAP. I
    Programarea bugetară a fondurilor externe aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ şi a contribuţiei publice naţionale
    ART. 1
    (1) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor proprii pentru programele finanţate din fonduri Interreg, respectiv Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), Instrumentul pentru preaderare (IPA III) şi Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI), prevăzute la art. 4 din Legea nr. 231/2022 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor Interreg şi a contribuţiei publice naţionale, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană“, în perioada 2021-2027, denumită în continuare Lege, se cuprind în bugetele partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuţi la art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege şi în bugetele beneficiarilor de asistenţă tehnică prevăzuţi la art. 2 alin. (3) lit. m) din Lege, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobă pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobării anuale a legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurărilor sociale de stat sau cu ocazia legilor de rectificare, după caz.
    (2) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor proprii pentru programele finanţate din fonduri Interreg, respectiv Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), Instrumentul pentru preaderare (IPA III) şi Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI), prevăzute la art. 4 din Lege, se cuprind în bugetele partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuţi la art. 9 alin. (1) lit. b) şi c) din Lege, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobă pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobării bugetelor acestor instituţii sau cu ocazia rectificărilor bugetare, după caz.
    (3) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1) şi (2), partenerii principali/partenerii din România prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Lege au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat din fonduri europene, conform formularului prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice.
    (4) Fişa de fundamentare a proiectului este elaborată de departamentul responsabil/structura responsabilă cu propunerea de finanţare/implementare a proiectului şi va fi semnată de conducătorul acestuia/acesteia.

    ART. 2
    (1) Pentru toate programele prevăzute la art. 4 din Lege, direcţia/structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite, care are calitatea de partener principal/partener din România în conformitate cu art. 9 alin. (1) din Lege, precum şi calitatea de beneficiar de asistenţă tehnică conform art. 2 alin. (3) lit. m) din Lege, pentru cuprinderea în buget a sumelor prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2) va avea în vedere contractul/decizia/acordul de finanţare aferent/aferentă proiectului, după caz.
    (2) În cazul proiectelor propuse pentru finanţare, dar ale căror contracte/decizii/acorduri nu au fost încheiate cu autorităţile de management/autorităţile naţionale, ordonatorii de credite potenţiali parteneri principali/parteneri pot desfăşura procedurile de achiziţie publică prevăzute a se derula în cadrul proiectelor, pot semna şi derula contractele de atribuire a achiziţiilor publice, inclusiv anterior procesului de depunere şi selecţie, cu respectarea regulilor de eligibilitate stabilite la nivel de program.
    (3) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor prevăzute la art. 9 alin. (1) din Lege, precum şi beneficiarii de asistenţă tehnică prevăzuţi la art. 2 alin. (3) lit. m) din Lege au obligaţia să asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul programelor de cooperare, cât şi pe cele necesare implementării proiectelor ai căror parteneri principali/parteneri sunt instituţii publice finanţate integral din bugetul acestora.
    (4) Autorităţile de management ale programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), alin. (2) şi alin. (3) lit. a)-c) din Lege sunt autorizate să încheie contracte a căror valoare poate determina depăşirea sumelor alocate în euro în cadrul respectivelor programe, din fonduri Interreg şi din contribuţia publică naţională eligibilă, în condiţiile agreate cu statele participante în program şi în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) din Lege, precum şi cu prevederile contractelor standard la nivel de program.
    (5) Pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (2) şi cel prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. c) din Lege, limita admisă pentru depăşirea sumelor alocate în euro din fonduri externe nerambursabile şi din contribuţia publică naţională eligibilă, la încheierea de contracte, aferente apelurilor deschise vizând propunerile de proiecte în cadrul programelor, este de până la 15% şi se aplică la alocarea în vigoare la momentul deciziei Comitetului de monitorizare privind supracontractarea la nivelul programului.
    (6) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din Lege, limita admisă pentru depăşirea sumelor alocate în euro din fonduri externe nerambursabile şi cofinanţare publică naţională eligibilă, la încheierea de contracte, aferente apelurilor deschise vizând propunerile de proiecte în cadrul programului, este de până la 25% şi se aplică la alocarea în vigoare la momentul deciziei Comitetului de monitorizare privind supracontractarea la nivelul programului.
    (7) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a) şi b) din Lege, limita admisă pentru depăşirea sumelor alocate în euro din fonduri externe nerambursabile şi cofinanţare publică naţională eligibilă la încheierea de contracte, aferente apelurilor deschise vizând propunerile de proiecte în cadrul programelor, este de până la 10% şi se aplică la alocarea în vigoare la momentul deciziei Comitetului de monitorizare privind supracontractarea la nivelul programului.

    ART. 3
    (1) Sumele reprezentând contravaloarea fondurilor Interreg şi contribuţia publică naţională pentru fiecare program al obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ în perioada 2021-2027 se cuprind la nivel de credite de angajament şi credite bugetare în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate naţională, după caz, în formularul bugetar stabilit prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget, referitor la finanţarea programelor aferente politicii de coeziune a UE.
    (2) Ordonatorul de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate naţională îşi cuprinde în bugetul propriu sumele prevăzute la art. 11 alin. (1) din Lege.

    CAP. II
    Fluxuri financiare
    ART. 4
    (1) În înţelesul art. 21 alin. (2), respectiv art. 22 alin. (3) din Lege, pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (2) şi alin. (3) lit. a)-c) din Lege, după semnarea contractelor de finanţare, Autoritatea de management virează partenerilor principali de proiecte avansuri în euro din fondurile Interreg, calculate pe baza bugetelor proiectelor aprobate conform Regulamentului (UE) 2021/1.059 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 privind dispoziţii specifice pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă.
    (2) Partenerii principali realizează repartizarea avansului în funcţie de contribuţia fiecărui partener la activităţile eligibile asumate în cadrul proiectului şi virează acestora, cu celeritate, sumele respective în euro.
    (3) Pentru programele finanţate din FEDR, IPA III şi NDICI, prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), alin. (2) şi alin. (3) lit. a)-c) din Lege, după autorizarea cheltuielilor prezentate în cererile de rambursare transmise de parteneri şi consolidate la nivelul partenerului principal, autorităţile de management virează partenerilor principali sumele, în euro, reprezentând rambursarea cheltuielilor efectuate, corespunzătoare finanţării din fonduri Interreg, conform contractelor/deciziilor de finanţare.
    (4) Partenerii principali realizează repartizarea sumelor rambursate în funcţie de contribuţia fiecărui partener la cheltuielile eligibile realizate şi virează acestora, cu celeritate, sumele respective în euro.
    (5) În cazul partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuţi la art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege, cheltuielile efectuate corespunzător contravalorii fondurilor Interreg, a cofinanţării publice, precum şi alte cheltuieli decât cele eligibile, aferente implementării părţii proprii din proiect, precum şi părţilor de proiect asumate de partenerii principali/partenerii care sunt persoane juridice finanţate integral din bugetele acestora, sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele respective.
    (6) Partenerii principali/Partenerii din România prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Lege virează, cu celeritate, echivalentul în lei al sumelor primite, în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate respectivele proiecte, deschise pe codurile de identificare fiscală ale partenerilor principali/partenerilor la unităţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfăşoară activitatea.
    (7) În cazul partenerilor principali/partenerilor din România, alţii decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Lege, echivalentul în lei al sumelor încasate în euro aferente rambursării cheltuielilor efectuate, corespunzătoare finanţării din fonduri Interreg, se gestionează prin conturile de disponibilităţi prin care aceştia îşi gestionează bugetele de venituri şi cheltuieli.
    (8) În cazul partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuţi la art. 9 alin. (1) lit. b şi c) din Lege, sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate, corespunzătoare cofinanţării acordate de la bugetul de stat, se virează de către autorităţile de management/autorităţile naţionale în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate respectivele proiecte.
    (9) Rambursarea către partenerii principali/parteneri a sumelor prevăzute la alin. (6)-(8) se realizează la termenele, în condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin contractele/ deciziile de finanţare/cofinanţare în vigoare, precum şi conform procedurilor interne ale autorităţilor de management/autorităţilor naţionale.
    (10) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2) din Lege, în cazul partenerilor principali/partenerilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege, se aplică următoarele prevederi privind cofinanţarea acordată de la bugetul de stat:
    a) se poate acorda sprijin financiar de la bugetul de stat şi, în consecinţă, se pot semna contracte de cofinanţare numai cu partenerii principali/partenerii care, la momentul semnării contractului de cofinanţare, fac dovada că şi-au îndeplinit obligaţiile cu privire la plata contribuţiilor la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale sau cu privire la plata taxelor, în conformitate cu prevederile legislaţiei româneşti şi a Uniunii Europene aplicabile; rambursarea cofinanţării acordate de la bugetul de stat se efectuează pentru programele la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei îndeplineşte rol de Autoritate de management, în funcţie de contribuţia proprie la proiect şi de fondurile Interreg primite de către partenerii principali/partenerii din România pe baza documentului care atestă suma autorizată la plată de Autoritatea de management, din fonduri Interreg;
    b) pentru programele la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei îndeplineşte rol de Autoritate naţională, rambursarea cofinanţării acordate de la bugetul de stat se efectuează conform prevederilor contractelor de cofinanţare semnate cu fiecare partener principal/partener din România. Partenerii principali/Partenerii din România vor solicita semnarea contractului de cofinanţare în termen de maximum 18 luni de la semnarea contractului de finanţare.

    (11) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) din Lege, cofinanţarea publică asigurată de la bugetul de stat se acordă partenerilor principali/partenerilor din România pe baza unui contract de cofinanţare în vigoare, încheiat între aceştia şi autorităţile de management/Autoritatea naţională ulterior semnării unui contract de finanţare din care să rezulte că partenerii principali/partenerii din România beneficiază de finanţare din fonduri Interreg NDICI. Partenerul principal/ Partenerul din România va transmite la Autoritatea de management/Autoritatea naţională, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii documentului de autorizare a plăţii finale, solicitarea de încheiere a unui contract de cofinanţare.
    (12) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) din Lege la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei îndeplineşte rol de Autoritate de management, cuantumul cofinanţării publice asigurate de la bugetul de stat acordate partenerilor principali/partenerilor din România se calculează, în baza prevederilor contractului de cofinanţare, după autorizarea cererii de plată finală şi stabilirea sumei reprezentând cheltuielile totale autorizate în cadrul proiectului respectiv, după cum urmează:
    a) în cazul în care suma reprezentând cheltuielile totale autorizate este egală cu suma prevăzută în bugetul contractului de finanţare, se calculează valoarea cofinanţării publice asigurate de la bugetul de stat ca fiind egală cu maximum 8% din fondurile Interreg de care beneficiază respectivii parteneri principali/parteneri, dar nu mai mult de 72% din contribuţia financiară eligibilă pe care o asigură în proiect conform contractului de finanţare;
    b) în cazul în care suma reprezentând cheltuielile totale autorizate este mai mică decât suma prevăzută în bugetul contractului de finanţare, se diminuează proporţional fondurile Interreg şi contribuţia financiară pe care partenerii principali/ partenerii o asigură în proiect, după care se calculează valoarea cofinanţării publice asigurate de la bugetul de stat conform lit. a).

    (13) Pentru programul finanţat din NDICI prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. d) din Lege, la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei îndeplineşte rol de Autoritate naţională, cuantumul cofinanţării publice asigurate de la bugetul de stat acordate partenerilor principali/partenerilor din România se calculează după autorizarea cererii de plată intermediară/cererii de plată finală şi stabilirea sumei reprezentând cheltuielile totale autorizate în cadrul proiectului respectiv, după cum urmează:
    a) în cazul în care suma autorizată este egală cu cea bugetată în contractul de finanţare, valoarea cofinanţării publice asigurate de la bugetul de stat se calculează ca fiind de maximum 5% din valoarea acţiunilor implementate de partenerii principali/parteneri;
    b) în cazul în care suma autorizată este mai mică decât cea bugetată în contractul de finanţare, aceasta se diminuează proporţional cu fondurile Interreg şi contribuţia financiară pe care partenerii principali/partenerii respectivi o asigură în proiect, ulterior calculându-se valoarea cofinanţării publice asigurate de la bugetul de stat conform lit. a).


    ART. 5
    Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei efectuează plăţile către partenerii principali/parteneri după verificarea cererilor de rambursare/cererilor de plată, conform procedurilor de management financiar ale programelor, după cum urmează:
    a) pentru contractele de finanţare aferente programelor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), alin. (2) şi alin. (3) lit. a)-c) din Lege, în euro;
    b) pentru contractele de cofinanţare, în lei, la cursul prevăzut în contractele de cofinanţare.


    CAP. III
    Acordarea şi recuperarea plăţilor în avans
    ART. 6
    Sumele aferente plăţilor în avans pentru proiecte se transferă de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în conturile partenerilor principali/partenerilor din sursele prevăzute la art. 22 din Lege, cu condiţia existenţei următoarelor documente:
    a) contract de finanţare/cofinanţare în vigoare încheiat între Autoritatea de management/Autoritatea naţională şi partenerii principali/parteneri;
    b) solicitare scrisă din partea partenerilor principali/partenerilor, realizată conform contractului de finanţare/cofinanţare.


    ART. 7
    (1) Pentru proiectele finanţate în cadrul programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din Lege se acordă plăţi în avans din cofinanţarea de la bugetul de stat al României în procent de maximum 70% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanţare încheiat între Autoritatea de management şi partenerii principali/partenerii din România. Autoritatea de management virează către partenerii principali/partenerii din România sumele aferente plăţilor în avans în conturi deschise la instituţii de credit (bănci comerciale) sau la Trezoreria Statului, după caz, în moneda naţională, la cursul InforEuro din luna autorizării.
    (2) Pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (2) din Lege se acordă plăţi în avans din fondurile Interreg, în procent de maximum 15% din valoarea eligibilă a contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi partenerii principali/Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara, în limita disponibilităţilor de fonduri Interreg existente în conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Autoritatea de management virează către partenerii principali/Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara sumele aferente plăţilor în avans în conturi deschise la instituţii de credit (bănci comerciale) în euro.
    (3) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege se acordă plăţi în avans din fondurile Interreg, în procentul stabilit în contractele/acordurile de finanţare încheiate între Autoritatea de management şi partenerii principali/ beneficiarii de asistenţă tehnică, în limita disponibilităţilor de fonduri Interreg existente în conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Autoritatea de management virează către partenerii principali/beneficiarii de asistenţă tehnică sumele aferente plăţilor în avans în conturi deschise la instituţii de credit (bănci comerciale) în euro.
    (4) Pentru proiectele finanţate în cadrul programului prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege se acordă plăţi în avans din cofinanţarea de la bugetul de stat al României în procent de maximum 30% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanţare încheiat între Autoritatea naţională şi partenerii din România. Autoritatea naţională virează către partenerii din România sumele aferente plăţilor în avans în conturi deschise la Trezoreria Statului, în moneda naţională.
    (5) Pentru programele menţionate la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) din Lege se acordă plăţi în avans către beneficiarii de asistenţă tehnică în procent de maximum 80% din valoarea de cofinanţare asigurată de la bugetul de stat al statelor membre partenere inclusă în Acordul de delegare şi finanţare sau în procentul stabilit în Acordul de delegare şi finanţare pentru avansurile acordate din fonduri Interreg, după caz.

    ART. 8
    (1) Sumele acordate, sub forma plăţii în avans, pentru proiectele implementate în cadrul programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2) şi art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege se deduc din sursele din care au fost acordate, din valoarea fiecărei cereri de rambursare întocmite de partenerii din România, respectiv de către partenerii principali de proiect, până la stingerea avansului, conform contractelor de cofinanţare/ finanţare încheiate cu autorităţile de management, după caz.
    (2) Pentru proiectele finanţate în cadrul Programului prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege, cererea de plată finală se stabileşte dacă pentru respectivele proiecte mai sunt de făcut plăţi sau trebuie recuperate sume din avansul acordat, după cum urmează:
    a) în situaţia în care cheltuielile eligibile declarate şi autorizate în cadrul proiectului depăşesc suma acordată sub formă de avans, Autoritatea naţională transferă diferenţa către partenerul din România;
    b) în situaţia în care cheltuielile eligibile declarate şi autorizate în cadrul proiectului sunt inferioare sumei acordate sub formă de avans, Autoritatea naţională recuperează diferenţa conform procedurilor proprii, prevederilor contractelor de cofinanţare, precum şi legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare.


    ART. 9
    Beneficiarii de asistenţă tehnică în cadrul programelor prevăzute de Lege pot primi plăţi în avans din sursele corespunzătoare acestor plăţi, pe baza solicitării scrise a beneficiarului de asistenţă tehnică conform acordurilor de delegare şi finanţare/acordurilor de finanţare/deciziilor de finanţare încheiate de acesta cu autorităţile de management.

    ART. 10
    (1) Plăţile în avans se acordă partenerilor principali/partenerilor, integral sau în tranşe, după caz, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 7 şi conform prevederilor contractelor/deciziilor de finanţare/cofinanţare.
    (2) Pentru a putea beneficia de plăţi în avans, partenerii principali/partenerii/beneficiarii de asistenţă tehnică, alţii decât cei care sunt finanţaţi integral din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat sau din bugetele fondurilor speciale, au obligaţia să deschidă un cont dedicat exclusiv pentru primirea plăţilor în avans şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri către contractori şi/sau transferul de sume către parteneri.

    ART. 11
    Autorităţile de management/Autorităţile naţionale au obligaţia de a stabili prin contractele de finanţare/cofinanţare termenii şi condiţiile privind derularea operaţiunilor financiare, inclusiv cele privind:
    a) procentul şi condiţiile de acordare a plăţilor în avans;
    b) termenul maxim de efectuare a plăţilor în avans/ rambursării cheltuielilor eligibile;
    c) documentele aferente plăţilor în avans/rambursării cheltuielilor eligibile;
    d) sancţiunile aplicabile, după caz, în cazul nerespectării condiţiilor contractuale;
    e) modalitatea de recuperare a sumelor acordate necuvenit;
    f) condiţiile şi termenul la care sunt dezangajate fondurile prevăzute la art. 15 alin. (3) din Lege.


    ART. 12
    Partenerii principali/Partenerii care implementează proiecte finanţate din fonduri Interreg au obligaţia să ţină, pentru fiecare proiect, o evidenţă contabilă distinctă, folosind fie un sistem contabil separat, fie un cod contabil adecvat pentru toate tranzacţiile referitoare la o operaţiune.

    CAP. IV
    Fondurile aferente finanţării asistenţei tehnice în cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“
    ART. 13
    (1) Sumele necesare finanţării asistenţei tehnice în cadrul programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), alin. (2) şi alin. (3) lit. a)-c) din Lege, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei îndeplineşte rol de Autoritate de management, sunt asigurate în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) 2021/1.059 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 privind dispoziţii specifice pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă şi regulilor programului, la care se adaugă cofinanţarea de la bugetul de stat al statelor participante la program, aferentă fondurilor de asistenţă tehnică, calculată conform regulilor fiecărui program.
    (2) Sumele necesare finanţării proiectelor derulate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în cadrul activităţilor de asistenţă tehnică pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege sunt asigurate din fondurile Interreg, în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) nr. 1.059/2021 şi regulilor programului, la care se adaugă cofinanţarea de la bugetul de stat al României, calculată conform regulilor programului.
    (3) Sumele necesare finanţării proiectelor derulate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în cadrul activităţilor de asistenţă tehnică pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. e) din Lege sunt asigurate din fondurile Interreg, în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) nr. 1.059/2021 şi regulilor cuprinse în acordul semnat cu Autoritatea de management, precum şi regulilor programului.
    (4) Sumele necesare finanţării activităţilor de asistenţă tehnică pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. d) din Lege derulate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei sunt asigurate din fondurile Interreg, în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) nr. 1.059/2021 şi regulilor programului.
    (5) Sumele prevăzute la alin. (1)-(4) sunt cuprinse în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de beneficiar al finanţării din asistenţă tehnică, la o poziţie bugetară distinctă, pe baza previziunilor de plăţi ale autorităţilor de management/autorităţilor naţionale.
    (6) Din sumele prevăzute la alin. (5), cuprinse în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, se pot efectua inclusiv plăţi în avans către contractanţi, din asistenţa tehnică, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
    (7) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2) şi art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, previziunea sumelor menţionate la alin. (1) este realizată de fiecare beneficiar de asistenţă tehnică, în baza propriilor estimări, transmise către/elaborate de Autoritatea de management, după caz.
    (8) Previziunea sumelor menţionate la alin. (2)-(4) este realizată de Autoritatea naţională pe baza datelor furnizate de structurile de gestionare a programelor respective.
    (9) Pentru cheltuielile efectuate din fondurile de asistenţă tehnică ale programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2) şi art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei plăteşte/virează beneficiarilor de asistenţă tehnică sumele aferente conform regulilor stabilite la nivel de program.
    (10) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, contribuţia la cofinanţarea asistenţei tehnice poate fi asigurată de statele participante în programe din cheltuielile efectuate în scopul implementării programelor respective, în cuantumul stabilit prin documentele aprobate la nivel de program.

    ART. 14
    (1) Pentru programele finanţate din FEDR prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c)-g) din Lege, autorităţile naţionale au obligaţia, conform prevederilor programelor, de a transmite către structurile de gestionare a programelor constituite în statele participante la programele respective contribuţia României la program/cofinanţarea aferentă fondurilor de asistenţă tehnică, pe baza scrisorilor oficiale primite de la aceste structuri.
    (2) Sumele necesare asigurării contribuţiei prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, conform previziunilor autorităţilor naţionale formulate pe baza previziunilor furnizate de structurile de gestionare a programelor.
    (3) Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei efectuează plăţile menţionate la alin. (1).

    CAP. V
    Conturile aferente derulării fondurilor Interreg şi a fondurilor de la bugetul de stat
    ART. 15
    (1) În vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor Interreg reglementate prin Lege se deschid conturi bancare, în lei şi euro, în sistemul Trezoreriei Statului/instituţiilor financiar-bancare.
    (2) În numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de ordonator principal de credite, se deschid la instituţii financiare contul de disponibil în euro gestionat de organismul contabil, pentru primirea fondurilor de la Comisia Europeană, şi conturi de disponibil în euro/lei gestionate de Unitatea de plată, pentru efectuarea plăţilor către partenerii principali/parteneri/beneficiarii de asistenţă tehnică a fondurilor Interreg aferente programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2) şi art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege.
    (3) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2) şi art. 4 alin. (3) lit. c) din Lege, pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management, se deschid la instituţii financiar-bancare conturi în lei/euro pentru a primi sumele aferente cofinanţării activităţilor de asistenţă tehnică de la statele partenere în program şi, după caz, conturi în lei/euro în vederea transferului, din conturile de cheltuieli bugetare corespunzătoare, al cofinanţării naţionale, care se plăteşte în euro către beneficiarii de asistenţă tehnică din statele partenere.
    (4) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei deschide la instituţii financiar-bancare conturi de disponibil în lei/euro pentru fiecare dintre programele la care îndeplineşte rol de Autoritate naţională şi pentru care are obligaţia de a transfera cofinanţarea naţională aferentă fondurilor de asistenţă tehnică către structurile de gestionare ale programelor respective, constituite în statele partenere.
    (5) Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c)-e) din Lege, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei va deschide un cont în euro pentru a primi sumele din fondurile Interreg cuvenite a fi rambursate beneficiarilor de asistenţă tehnică, în calitate de Autoritate naţională/Punct naţional de contact/Punct naţional, conform contractelor/ acordurilor/proiectelor/deciziilor aferente activităţilor de asistenţă tehnică. Sumele se virează de către Autoritatea de management/Secretariatul comun din statul partener, în euro, în conturile de disponibilităţi deschise pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi se virează ca venit la bugetul de stat conform acordurilor încheiate la nivel de program cu structurile din statele partenere sau specificaţiilor programului.
    (6) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei deschide la Trezoreria Statului/instituţia financiar-bancară câte un cont în lei şi unul în euro în vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe apărute în gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ pentru perioada 2021-2027. Conturile de disponibilităţi care se deschid la Trezoreria Statului sunt următoarele:
    a) 56.14.05.08 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg VI-A România-Bulgaria“;
    b) 56.14.05.09 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg VI-A România-Ungaria“;
    c) 56.14.05.10 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul pentru Regiunea Dunării“;
    d) 56.14.05.12 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg Europe“;
    e) 56.14.05.13 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg URBACT IV“;
    f) 56.14.05.14 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg INTERACT IV 2021-2027“;
    g) 56.14.05.15 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg NEXT Ungaria-Slovacia-România-Ucraina“;
    h) 56.14.05.16 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg VI-A IPA România-Serbia“;
    i) 56.14.05.17 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg NEXT România-Ucraina“;
    j) 56.14.05.18 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg NEXT România-Republica Moldova“;
    k) 56.14.05.19 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 - Programul Interreg NEXT Bazinul Mării Negre“.

    (7) În cadrul contului sintetic 56 „Disponibil pentru finanţarea obiectivelor pentru perioada de programare 2021-2027“ pot fi deschise şi alte conturi analitice decât cele prevăzute la alin. (6), prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului finanţelor, pentru gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ pentru perioada 2021-2027, conform Legii nr. 231/2022.
    (8) Pentru gestionarea sumelor prevăzute la art. 11 din Lege, pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul 01 „Credite bugetare deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanţaţi din bugetul de stat“ şi contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“, cu detaliere potrivit clasificaţiei bugetare. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei efectuează, în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate, plăţi către partenerii principali/parteneri/beneficiarii de asistenţă tehnică, din contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“ deschis pe numele acestuia la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
    (9) În scopul gestionării fondurilor aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană“, la solicitarea partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică, pe numele acestora, în calitate de instituţii publice, în funcţie de bugetul prin care se finanţează proiectele din cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană“, se deschid la unităţile Trezoreriei Statului următoarele conturi:
    a) conturile de venituri ale bugetului de stat în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării proiectului:
    a.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    a.1.1) 20.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    a.1.2) 20.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    a.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    a.2.1) 20.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    a.2.2) 20.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    a.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    a.3.1) 20.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    a.3.2.) 20.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;


    b) conturile de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării proiectului:
    b.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    b.1.1) 22.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b.1.2) 22.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    b.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    b.2.1) 22.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b.2.2) 22.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    b.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    b.3.1) 22.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b.3.2) 22.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;


    c) conturile de venituri ale bugetului asigurărilor pentru şomaj în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării proiectului:
    c.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    c.1.1) 28.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    c.1.2) 28.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    c.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    c.2.1) 28.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    c.2.2) 28.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    c.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    c.3.1) 28.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    c.3.2) 28.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;


    d) conturile de venituri ale bugetului fondului naţional de asigurări sociale de sănătate în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării proiectului:
    d.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    d.1.1) 26.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    d.1.2) 26.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    d.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    d.2.1) 26.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    d.2.2) 26.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    d.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    d.3.1) 26.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    d.3.2) 26.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;


    e) conturile de venituri ale bugetului local în care se virează sumele reprezentând avansuri şi rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării proiectului:
    e.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    e.1.1) 21.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    e.1.2) 21.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    e.1.3) 21.A.45.48.03 „Prefinanţare“;

    e.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    e.2.1) 21.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    e.2.2) 21.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    e.2.3) 21.A.45.65.03 „Prefinanţare“;

    e.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    e.3.1) 21.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    e.3.2) 21.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    e.3.3) 21.A.45.66.03 „Prefinanţare“;


    f) conturile de venituri bugetare care se deschid la unităţile Trezoreriei Statului pe numele partenerilor principali/ partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică din România, în calitate de instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, din administraţia publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând plăţi în avans şi rambursarea aferentă cheltuielilor:
    f.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    - pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    f.1.1) 20.F.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    f.1.2) 20.F.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f.1.3) 20.F.45.48.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică locală:
    f.1.4) 21.F.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    f.1.5) 21.F.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f.1.6) 21.F.45.48.03 „Prefinanţare“;


    f.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    - pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    f.2.1) 20.F.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    f.2.2) 20.F.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f.2.3) 20.F.45.65.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică locală:
    f.2.4) 21.F.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    f.2.5) 21.F.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f.2.6) 21.F.45.65.03 „Prefinanţare“;


    f.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    - pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    f.3.1) 20.F.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    f.3.2) 20.F.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f.3.3) 20.F.45.66.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică locală:
    f.3.4) 21.F.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    f.3.5) 21.F.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f.3.6) 21.F.45.66.03 „Prefinanţare“;



    g) conturile de venituri bugetare care se deschid la unităţile Trezoreriei Statului pe numele partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică din România, în calitate de instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii, din administraţia publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând plăţi în avans şi rambursarea aferentă cheltuielilor:
    g.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    - pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    g.1.1) 20.G.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.1.2) 20.G.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.1.3) 20.G.45.48.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    g.1.4) 21.G.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.1.5) 21.G.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.1.6) 21.G.45.48.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul „Bugetul asigurărilor pentru şomaj“:
    g.1.7) 28.G.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.1.8) 28.G.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.1.9) 28.G.45.48.03 „Prefinanţare“;


    g.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    - pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    g.2.1) 20.G.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.2.2) 20.G.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.2.3) 20.G.45.65.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    g.2.4) 21.G.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.2.5) 21.G.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.2.6) 21.G.45.65.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul „Bugetul asigurărilor pentru şomaj“:
    g.2.7) 28.G.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.2.8) 28.G.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.2.9) 28.G.45.65.03 „Prefinanţare“;


    g.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    - pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    g.3.1) 20.G.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.3.2) 20.G.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.3.3) 20.G.45.66.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    g.3.4) 21.G.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.3.5) 21.G.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.3.6) 21.G.45.66.03 „Prefinanţare“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul „Bugetul asigurărilor pentru şomaj“:
    g.3.7) 28.G.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    g.3.8) 28.G.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    g.3.9) 28.G.45.66.03 „Prefinanţare“;



    h) conturile de venituri bugetare ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală sau locală în care se virează sumele reprezentând plăţi în avans şi rambursarea corespunzătoare aferentă cheltuielilor:
    h.1) pentru Fondul european de dezvoltare regională:
    - pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală:
    h.1.1) 20.E.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    h.1.2) 20.E.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    h.1.3) 20.E.45.48.03 „Prefinanţare“;

    – pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică locală:
    h.1.4) 21.E.45.48.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    h.1.5) 21.E.45.48.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    h.1.6) 21.E.45.48.03 „Prefinanţare“;


    h.2) pentru Instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA III):
    - pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală:
    h.2.1) 20.E.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    h.2.2) 20.E.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    h.2.3) 20.E.45.65.03 „Prefinanţare“;

    – pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică locală:
    h.2.4) 21.E.45.65.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    h.2.5) 21.E.45.65.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    h.2.6) 21.E.45.65.03 „Prefinanţare“;


    h.3) pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare şi cooperare internaţională - Europa globală (NDICI):
    - pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală:
    h.3.1) 20.E.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    h.3.2) 20.E.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    h.3.3) 20.E.45.66.03 „Prefinanţare“;

    – pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică locală:
    h.3.4) 21.E.45.66.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    h.3.5) 21.E.45.66.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    h.3.6) 21.E.45.66.03 „Prefinanţare“;



    i) contul de venituri al bugetului local în care se virează sumele aferente cofinanţării de la bugetul de stat:
    i.1) 21.A.42.93.03 „Subvenţii de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    j) conturile de venituri ale bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, inclusiv activităţile finanţate din venituri proprii, înfiinţate pe lângă unele instituţii publice în care se virează sumele aferente cofinanţării de la bugetul de stat“:
    - pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    j.1) 20.F.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    j.2) 20.G.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    – pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică centrală:
    j.3) 20.E.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    – pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii din administraţia publică locală:
    j.4) 21.F.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    j.5) 21.G.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    – pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice din administraţia publică locală:
    j.6) 21.E.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;

    – pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul „bugetul asigurărilor pentru şomaj“:
    j.7) 28.G.42.93.04 „Subvenţii de la bugetul de stat către instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanţate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“.



    (10) Sumele reprezentând avans şi rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate se gestionează de către partenerii principali/partenerii/beneficiarii de asistenţă tehnică din România care au calitatea de instituţii publice, prin conturi de venituri bugetare ale bugetelor din care aceştia sunt finanţaţi, deschise la solicitarea acestora, la unităţile Trezoreriei Statului, pe codurile de identificare fiscală ale instituţiilor publice respective. În cazul partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică din România care au calitatea de instituţii publice finanţate integral din bugetele ordonatorilor de credite ai bugetului local, sumele se încasează în conturile de venituri bugetare codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite ai bugetului local în care au fost aprobate sumele aferente finanţării valorii totale a proiectelor acestor entităţi publice.
    (11) În cazul partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică din România, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (10), sumele reprezentând avans şi/sau rambursare de cheltuieli eligibile efectuate în scopul implementării proiectelor se încasează în conturi de disponibilităţi deschise la solicitarea acestora.
    (12) Partenerii principali/Partenerii/Beneficiarii de asistenţă tehnică din România prevăzuţi la alin. (11) pot opta pentru deschiderea conturilor de disponibilităţi la unităţile Trezoreriei Statului sau la instituţii de credit.
    (13) Conturile de disponibilităţi care se deschid la unităţile Trezoreriei Statului pe numele partenerilor principali/ partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică, alţii decât instituţii publice, sunt următoarele:
    a) 50.38.11 Disponibil al partenerilor principali/ partenerilor/ beneficiarilor de asistenţă tehnică, alţii decât instituţii publice, reprezentând plăţi în avans aferente programelor obiectivului «Cooperare teritorială europeană» pentru perioada 2021-2027“;
    b) 50.38.12 „Disponibil al partenerilor principali/ partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică, alţii decât instituţii publice, reprezentând rambursări de cheltuieli efectuate aferente programelor obiectivului «Cooperare teritorială europeană» pentru perioada 2021-2027“.

    (14) În cadrul contului sintetic 50.38 „Disponibil al persoanelor juridice, altele decât instituţii publice, aferent proiectelor finanţate din fonduri europene pentru perioada de programare 2021-2027“ pot fi deschise şi alte conturi analitice decât cele prevăzute la alin. (13), prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului finanţelor, pentru gestionarea sumelor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ pentru perioada 2021-2027.
    (15) Pentru conturile de venituri bugetare prevăzute la alin. (10), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică, după caz, pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective. În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cât şi pentru sumele cuvenite instituţiilor publice finanţate integral din bugetele acestora.
    (16) Pentru conturile de disponibilităţi prevăzute la alin. (13), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistenţă tehnică, după caz.

    ART. 16
    (1) Evidenţa contabilă a sumelor provenite din derularea unor proiecte finanţate în conformitate cu prevederile Legii se va ţine distinct pentru fiecare fond şi program, folosind conturi analitice distincte. Operaţiunile înregistrate în sistemul contabil al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, conform prezentului capitol, se preiau în situaţiile financiare ale ordonatorului de credite în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilităţii.
    (2) În vederea parcurgerii fazelor de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor efectuate în cadrul programelor de cooperare teritorială europeană, autorităţile de management/autorităţile naţionale emit proceduri proprii, conform regulamentelor, programelor şi legislaţiei naţionale în vigoare.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    Fişă de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat din fonduri europene
    Ordonator de credite
    Departamentul/Direcţia (care propune/implementează proiectul) ...............................
    Bugetul din care este finanţat: .......................................
    I - Credite de angajament (CA)
    II - Credite bugetare (CB)
    Denumire proiect ..........................................................
    şi/sau
    Nr. şi dată contract/decizie de finanţare ........................
    Program/Instrument/Facilitate ......................................

┌────────────────────────────────────────────────┐
│-mii lei- │
├────────────┬──┬────────────────────────────────┤
│ │ │Buget proiect │
│ │ ├─────┬───────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Alte │
│ │ │ │Cheltuieli │cheltuieli│
│Perioada de │CA│ │eligibile │decât cele│
│implementare│/ │ │ │eligibile │
│ │CB│Total├───┬───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │Cofinanţare│ │
│ │ │ │FEN├───────────┤Activităţi│
│ │ │ │ │Activităţi │proprii │
│ │ │ │ │proprii │ │
├────────────┼──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│0 │ │1= │2 │3 │4 │
│ │ │2+3+4│ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│... (anul 1)│I │ │ │ │ │
│(realizat/ ├──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│estimat) │II│ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│... (anul 2)│I │ │ │ │ │
│(realizat/ ├──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│estimat) │II│ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│ │I │ │ │ │ │
│... (anul n)├──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│ │II│ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│ │I │ │ │ │ │
│TOTAL ├──┼─────┼───┼───────────┼──────────┤
│ │II│ │ │ │ │
└────────────┴──┴─────┴───┴───────────┴──────────┘


    Descrierea activităţilor eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    Departament/Direcţie (beneficiar)
    ..................................................
    Director general/Director,
    .....................................
    Date de contact ale responsabilului de proiect
    Nume .............................
    Telefon ...........................
    Fax/E-mail ......................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016