Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 980 din 21 aprilie 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 29 aprilie 2010.────────── CAP. A Situaţii financiare trimestriale 1. Autorităţile publice, ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor au obligaţia, potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, să întocmească situaţii financiare trimestriale şi anuale. 2. Situaţiile financiare care se întocmesc de instituţiile publice la finele trimestrelor I, II şi III în anul 2010 se compun din: bilanţ, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturi de execuţie bugetară şi anexe la situaţiile financiare, care includ politici contabile şi note explicative. 3. Situaţiile financiare trimestriale se întocmesc pe modelele aprobate prin: - Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 şi 242 bis din 10 aprilie 2009; – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.290/2009 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507 şi 507 bis din 23 iulie 2009; – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.941/2009 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 27 octombrie 2009. Instituţiile şi autorităţile publice care s-au reorganizat potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919 din 29 decembrie 2009, vor avea în vedere ca la întocmirea situaţiilor financiare în anul 2010 să respecte prevederile acesteia. Instituţiile publice care s-au reorganizat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.609/2009 privind înfiinţarea camerelor agricole judeţene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de consultanţă agricolă judeţene, aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Consultanţă Agricolă, vor avea în vedere ca la întocmirea situaţiilor financiare în anul 2010 să respecte prevederile acestei hotărâri, precum şi prevederile cap. I "Întocmirea bilanţului de închidere şi a celorlalte componente ale situaţiilor financiare" din Normele metodologice privind situaţiile financiare ce se întocmesc de autorităţile şi instituţiile publice care se reorganizează potrivit prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.409/2009. 4. Instituţiile publice întocmesc situaţiile financiare trimestriale în anul 2010 potrivit modelelor adaptate structurii indicatorilor aprobaţi prin Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010 şi prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2010 nr. 12/2010, precum şi potrivit actelor normative în vigoare. Corelaţiile dintre formulare sunt prevăzute în anexa 41 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. Modelele formularelor actualizate şi corelaţiile dintre acestea, valabile pentru raportările trimestriale în anul 2010, sunt publicate şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice: www.mfinante.ro/domenii de activitate/reglementari contabile/institutii publice/legislatie. 5. În anexa 3 "Situaţia fluxurilor de trezorerie" (formular din situaţiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare) se introduce o coloană suplimentară în vederea raportării încasărilor şi plăţilor din bugetul Trezoreriei Statului. Ca urmare a acestui fapt, nota din subsolul formularului privind completarea acestuia se modifică astfel: Notă: Coloanele se completează astfel: col. 1 - TOTAL (col. 2 + col. 9) col. 2 - ct. 5311 "Casa în lei" col. 3 - ct. 7701 "Finanţarea de la bugetul de stat" col. 4 - ct. 7702 "Finanţarea de la bugetele locale" col. 5 - ct. 7703 "Finanţarea de la bugetul asigurărilor sociale de stat" col. 6 - ct. 7704 "Finanţarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj" col. 7 - ct. 7705 "Finanţarea din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate" col. 8 - ct. 7709 "Finanţarea de la bugetul Trezoreriei Statului" La ct. 770 soldul se calculează ca diferenţă între plăţi efectuate şi încasări şi reflectă totalul plăţilor nete de casă. Col. 9 şi următoarele - ct. de disponibilităţi: (5xx) 6. La depunerea la ordonatorul de credite superior sau la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, după caz, anexa 4 "Situaţia fluxurilor de trezorerie" (formular din situaţiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare) va fi însoţită de copii ale extraselor de cont pentru a confirma exactitatea soldurilor conturilor de disponibilităţi deschise la instituţiile de credit. 7. La "Conturile de execuţie bugetară - Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexele 6, 7, 10, 11, 13, 15, 16, 18 şi 20 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare), coloana 1 "Credite de angajament" se completează cu creditele de angajament anuale, aprobate la finele perioadei de raportare. 8. Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD), precum şi din fonduri externe nerambursabile postaderare de către agenţii/autorităţi de implementare în numele instituţiei publice se raportează în anexa 6 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli", anexa 18 "Contul de execuţie a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare), după caz, puse de acord cu datele din evidenţa agenţiilor/autorităţilor de implementare (Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE sau alte agenţii/autorităţi de implementare). Anexele 6 şi 7 la situaţiile financiare trimestriale şi anuale, întocmite de autorităţile publice, ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor, vor purta viza agenţiilor/autorităţilor de implementare, prin care se confirmă exactitatea plăţilor raportate în conturile de execuţie de către instituţiile publice - beneficiari ai fondurilor externe nerambursabile. 9. Totalul plăţilor raportate de instituţiile publice la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" pe fiecare sursă de finanţare în anexa 7 se detaliază pe naturi de cheltuieli, pe fiecare sursă de finanţare, în anexa 27 "Situaţia plăţilor efectuate la titlul 56 - Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" (anexă la normele metodologice - formular din situaţiile financiare), prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. Totalul plăţilor raportate în anexa 27 se corelează cu plăţile raportate în anexa 7 la titlul 56 (col. 6), întocmită potrivit bugetului aprobat. Anexa 27 se va întocmi începând cu raportarea situaţiilor financiare pentru trimestrul II al anului 2010. 10. Totalul plăţilor raportate de instituţiile publice la titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă" pe fiecare sursă de finanţare în anexa 7 se detaliază pe naturi de cheltuieli, pe fiecare sursă de finanţare, în anexa 28 "Situaţia plăţilor efectuate la titlul 65 - Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă" (anexă la normele metodologice formular din situaţiile financiare), prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. Totalul plăţilor raportate în anexa 28 se corelează cu plăţile raportate în anexa 7 titlul 65 (col. 6), întocmită potrivit bugetului aprobat. Anexa 28 se va întocmi începând cu raportarea situaţiilor financiare pentru trimestrul II al anului 2010. 11. Anexa 41 "Corelaţii între formularele de situaţii financiare" - anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează potrivit anexei nr. 3 la prezentele norme metodologice. CAP. B Raportări financiare lunare 1. Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiile publice autonome raportează următoarele: a) execuţia centralizată a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii (potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare), şi, respectiv, a Fondului pentru mediu, în anexa 5 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri", respectiv în anexa 6 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare). La raportările lunare, în anexa 5 se completează numai coloana 6 "Încasări realizate", iar în anexele 6 şi 7 se completează numai coloana 6 "Plăţi efectuate". Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli; b) execuţia cheltuielilor efectuate de la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" în anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice Cheltuieli", întocmită pe fiecare sursă de finanţare (formular din situaţiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare). Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare de către agenţii/autorităţi de implementare în numele instituţiei publice beneficiare de astfel de fonduri se raportează în anexa 7, pusă de acord cu datele din evidenţa agenţiilor/autorităţilor de implementare (Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE sau alte agenţii/autorităţii de implementare). Anexele întocmite pentru cheltuielile efectuate pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56) se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate şi plăţi efectuate pentru raportările lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările lunii decembrie se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare iniţiale, credite bugetare definitive şi plăţi efectuate. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli. 2. Unităţile administrativ-teritoriale raportează lunar următoarele: a) execuţia cheltuielilor efectuate din finanţările rambursabile externe şi interne, în formularele: anexa 15 "Contul de execuţie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli", anexa 16 "Contul de execuţie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli", anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare). La raportările lunare, în anexele 15, 16, şi 7 se completează numai coloana 6 "Plăţi efectuate". Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli; b) execuţia veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local, în formularele: anexa 19 "Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Venituri", anexa 20 "Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Cheltuieli", anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare). La raportările lunare, în anexa 19 se completează numai coloana 6 "Încasări realizate", iar în anexele 20 şi 7 se completează numai coloana 6 "Plăţi efectuate". Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli. În anexa 19, la indicatorul "Venituri" de la codul 36.11.10 "Fondul de rulment", în cursul anului se vor raporta numai veniturile încasate în anul curent (fără cuprinderea excedentului rezultat din anii precedenţi) provenite din dobânzile încasate în cursul anului pentru disponibilităţile aflate în conturi la Trezoreria Statului (lunar); c) execuţia centralizată a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii, în formularele: anexa 8 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri", anexa 9 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare locală) - Venituri", anexa 10 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli", anexa 11 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare locală) - Cheltuieli", anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare). La raportările lunare, în anexele 8 şi 9 se completează numai coloana 6 "Încasări realizate", iar în anexele 10, 11 şi 7 se completează numai coloana 6 "Plăţi efectuate". Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli; d) execuţia cheltuielilor efectuate de la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" în anexa 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli", întocmită pe fiecare sursă de finanţare (formular din situaţiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare). Plăţile efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare de către agenţii/autorităţi de implementare în numele instituţiei publice beneficiare de astfel de fonduri se raportează în anexa 7, pusă de acord cu datele din evidenţa agenţiilor/autorităţilor de implementare (Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE sau alte agenţii/autorităţii de implementare). Anexa 7 întocmită pentru cheltuielile efectuate pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56) se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate şi plăţi efectuate pentru raportările aferente lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările aferente lunii decembrie se completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare iniţiale, credite bugetare definitive şi plăţi efectuate. Detalierea pe clasificaţia economică se efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli. 3. Toate instituţiile publice, indiferent de subordonare şi modul de finanţare a cheltuielilor, raportează lunar următoarele: a) anexa 30 "Plăţi restante", care va fi însoţită de nota explicativă prevăzută la pct. 13 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare; b) următorii indicatori din bilanţ: "Creanţe comerciale şi avansuri", cod rând 22, "Avansuri acordate", cod rând 22.1, "Datorii comerciale şi avansuri", cod rând 61, "Avansuri primite", cod rând 61.1, "Contribuţii sociale", cod rând 63.1, "Salariile angajaţilor", cod rând 72, "Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizaţii de şomaj, burse)", cod rând 73, "Pensii, indemnizaţii de şomaj, burse", cod rând 73.1. Această raportare va fi însoţită de o notă explicativă pentru creşterile/reducerile semnificative ale sumelor raportate în bilanţ la indicatorii menţionaţi mai sus. CAP. C Depunerea situaţiilor financiare trimestriale şi a raportărilor financiare lunare 1. Termenul de depunere la Ministerul Finanţelor Publice Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice - a situaţiilor financiare prevăzute la art. 36 alin. (5) din Legea nr. 82/1991, republicată, la finele trimestrului I 2010 este 17 mai 2010. Pentru trimestrele II şi III, termenul este 16 august, respectiv 15 noiembrie 2010. 2. Situaţiile financiare se depun la organul ierarhic superior la termenele stabilite de acesta, cu încadrarea în termenul prevăzut prin prezentele norme metodologice. 3. Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor de şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate depun o copie de pe situaţiile financiare centralizate la Direcţia generală de programare bugetară, iar instituţiile publice autonome la Direcţia generală de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. 4. Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome, precum şi unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile subordonate acestora, indiferent de sursa de finanţare, care au obligaţia întocmirii raportărilor financiare lunare, vor transmite aceste raportări în format electronic, însoţite de o adresă de înaintare scanată şi semnată de conducătorul instituţiei publice şi de conducătorul compartimentului financiar-contabil sau de altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. 5. Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice autonome, precum şi unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile subordonate acestora, care raportează lunar execuţia bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, vor urmări concordanţa datelor lunare transmise cu cele raportate prin situaţiile financiare trimestriale. În cazul unor diferenţe majore, se vor comunică cauzele acestor diferenţe, precum şi corecţia datelor raportate. 6. Termenul de depunere la Ministerul Finanţelor Publice Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice - a raportărilor financiare lunare precizate la cap. B pct. 1 şi 2 este data de 15 a lunii următoare celei de raportare, iar termenul de depunere a raportărilor financiare lunare prevăzute la cap. B pct. 3 din prezentele norme metodologice este data de 20 a lunii următoare celei de raportare. 7. Potrivit prevederilor art. 41 pct. 3 din Legea nr. 82/1991, republicată, constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni: "[.....] prezentarea de situaţii financiare care conţin date eronate sau necorelate, inclusiv cu privire la identificarea persoanei raportoare". 8. Potrivit prevederilor art. 42 alin. (2) din aceeaşi lege, contravenţia prevăzută la art. 41 pct. 3 se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei. ANEXA 1 la normele metodologice (Anexa 27 la normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 629/2009) SITUAŢIA PLĂŢILOR EFECTUATE la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" la data de ................
┌────┬──────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Din care: │
│ │Denumirea │Total ├──────────┬────────┬───────┬──────────────┬───────────┬──────────┬────────────┤
│Nr. │sursei de │cheltuieli│Cheltuieli│Bunuri │ │Transferuri │ │ │ │
│crt.│finanţare │titlul │de │şi │Dobânzi│unităţi ale │Alte │Alte │Active │
│ │ │56 │personal │servicii│ │administraţiei│transferuri│cheltuieli│nefinanciare│
│ │ │ │ │ │ │publice │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│A │B │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│1. │Buget de stat │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│2. │Buget local │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│3. │asigurărilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sociale de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │stat │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│4. │asigurărilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru şomaj │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Fondului │ │ │ │ │ │ │ │ │
│5. │naţional unic │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de asigurări │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sociale de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sănătate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instituţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │publice │ │ │ │ │ │ │ │ │
│6. │finanţate din │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │venituri │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proprii şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │subvenţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instituţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │publice │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│7. │activităţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţate │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │integral din │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │venituri │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proprii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│8. │fondurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │externe │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nerambursabile│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│9. │creditelor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │externe │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│10. │creditelor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │interne │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼────────┼───────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │veniturilor şi│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │evidenţiate în│ │ │ │ │ │ │ │ │
│11. │afara │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │bugetelor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │locale (Fondul│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rulment) │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴──────────┴──────────┴────────┴───────┴──────────────┴───────────┴──────────┴────────────┘
NOTĂ: În situaţia în care în execuţie apar şi alte titluri de cheltuieli conform clasificaţiei economice, se vor adăuga de instituţiile care raportează.
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Conducătorul│Conducătorul │
│instituţiei,│compartimentului │
│…………………………..│financiar-contabil, │
│ │……………………………. │
└────────────┴─────────────────────────┘
ANEXA 2 la normele metodologice (Anexa 28 la normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 629/2009) SITUAŢIA PLĂŢILOR EFECTUATE la titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă" la data de ................
┌─────┬─────────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Din care: │
│ │Denumirea │Total ├──────────┬────────┬──────────────┬───────────┬─────────┬────────────┤
│Nr. │sursei de │cheltuieli│Cheltuieli│Bunuri │Transferuri │ │ │ │
│ │finanţare │titlul │de │şi │unităţi ale │Alte │Asistenţă│Active │
│ │ │65 │personal │servicii│administraţiei│transferuri│socială │nefinanciare│
│ │ │ │ │ │publice │ │ │ │
├─────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼────────────┤
│A │B │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
├─────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼────────────┤
│1. │Buget de stat│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼────────────┤
│ │Bugetul │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instituţiilor│ │ │ │ │ │ │ │
│ │publice şi │ │ │ │ │ │ │ │
│2. │activităţilor│ │ │ │ │ │ │ │
│ │finanţate │ │ │ │ │ │ │ │
│ │integral din │ │ │ │ │ │ │ │
│ │venituri │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proprii │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────┼────────────┤
│NOTĂ:│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────────┴──────────┴──────────┴────────┴──────────────┴───────────┴─────────┴────────────┘
În situaţia în care în execuţie apar şi alte titluri de cheltuieli conform clasificaţiei economice, se vor adăuga de instituţiile care raportează.
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Conducătorul│Conducătorul │
│instituţiei,│compartimentului │
│…………………………..│financiar-contabil, │
│ │……………………………. │
└────────────┴─────────────────────────┘
ANEXA 3 la normele metodologice (Anexa 41 la normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 629/2009) CORELAŢII ÎNTRE FORMULARELE DE SITUAŢII FINANCIARE Corelaţii între formularul "BILANŢ" (cod 01) şi formularul "CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL" (cod 02) – rd. 87 col. 02 din formularul "BILANŢ" (cod 01) = rd. 31 col. 02 din formularul "CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL" (cod 02); – rd. 88 col. 02 din formularul "BILANŢ" (cod 01) = rd. 32 col. 02 din formularul "CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL" (cod 02); Nu se respectă în cazul Trezoreriei Centrale a Statului datorită efectuării închiderii contului de finanţare a bugetului Trezoreriei Statului prin contul de disponibil al bugetului Trezoreriei Statului. Corelaţii între formularele: Anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) şi anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17) Următoarele corelaţii se modifică: - rd. 14 col. 08 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11) col. 01 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17); – rd. 15 col. 08 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11) col. 02 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17), fiind înlocuite de următoarele: - rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11) col. 01 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17); – rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11) col. 02 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17) NOTĂ: Corelaţiile de mai sus nu se respectă în cazul Trezoreriei Centrale a Statului. În locul acestora, se vor respecta următoarele corelaţii: - rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 16 + rd. 21) col. 01 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17); – rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 16 + rd. 21) col. 02 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17). Corelaţii între formularele: Anexa 4 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) şi anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17) Rd. 14 col. 01 din formularul anexa 4 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd. 34 + rd. 39 + rd. 55 + rd. 58 + 61 + 62 + rd. 82 + 86) col. 01 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17); - rd. 17 col. 01 din formularul anexa 4 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd. 34 + rd. 39 + rd. 55 + rd. 58 + 61 + 62 + rd. 82 + 86) col. 02 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17). NOTĂ: Corelaţiile de mai sus nu se respectă în cazul Trezoreriei Centrale a Statului. În locul acestora, se vor respecta următoarele corelaţii: - rd. 14 col. 01 din formularul anexa 4 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd. 34 + rd. 39 + rd. 42 + rd. 55 + rd. 58 + rd. 61 + rd. 62 + rd. 63 + rd. 66) col. 01 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17). – rd. 17 col. 01 din formularul anexa 4 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd. 34 + rd. 39 + rd. 42 + rd. 55 + rd. 58 + rd. 61 + rd. 62 + rd. 63 + rd. 66) col. 02 din formularul anexa 40 a "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17). Corelaţii între formularele: Anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) şi anexa 40 b "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18) Următoarele corelaţii se modifică: - rd. 14 col. 08 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 01 din formularul anexa 40 b "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18); – rd. 15 col. 08 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 02 din formularul anexa 40 b "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18), fiind înlocuite de următoarele: - rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 01 din formularul anexa 40 b "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18); – rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 02 din formularul anexa 40 b "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18). Corelaţii între formularele: Anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) şi anexa 40 c "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19) Următoarele corelaţii se modifică: - rd. 14 col. 08 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 14) col. 01 din formularul anexa 40 c "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19); – rd. 15 col. 08 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 14) col. 02 din formularul anexa 40 c "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19), fiind înlocuite de următoarele: - rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 14) col. 01 din formularul anexa 40 c "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19); – rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 "SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 14) col. 02 din formularul anexa 40 c "SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19). ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.