Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 20 decembrie 2024  de organizare şi funcţionare a programelor postuniversitare de conversie profesională a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 20 decembrie 2024 de organizare şi funcţionare a programelor postuniversitare de conversie profesională a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1331 din 31 decembrie 2024
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 7.877 din 20 decembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1331 din 31 decembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    Programele de studii postuniversitare de conversie profesională, denumite în continuare programe de conversie profesională, sunt programe de formare profesională a adulţilor care se adresează cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, cu definitivare/licenţiere în învăţământ, titulare sau suplinitoare, absolvente cu diplomă de licenţă sau echivalentă, care doresc să dobândească o nouă specializare.

    ART. 2
    (1) În baza unui regulament propriu de organizare şi funcţionare aprobat de senatul universitar, instituţiile de învăţământ superior acreditate pot organiza programe de conversie profesională fundamentate doar pe programele de studii universitare de licenţă acreditate.
    (2) Programele de conversie profesională se pot organiza numai în limbile şi la formele de învăţământ în care sunt şcolarizate programele de studii universitare de licenţă pe care se fundamentează.
    (3) Programele de conversie profesională pentru specializarea „Educaţie tehnologică“ pot fi organizate de instituţiile de învăţământ superior care au programe de studii universitare de licenţă acreditate în domeniul fundamental „Ştiinţe inginereşti“.

    ART. 3
    (1) La programul de conversie profesională de 4 semestre, corespunzătoare acumulării unui număr de 120 de credite de studii transferabile, se pot înscrie cadrele didactice prevăzute la art. 1, care doresc să dobândească o nouă specializare într-un alt domeniu fundamental decât cel în care au finalizat studiile universitare de licenţă.
    (2) La programul de reconversie profesională de 3 semestre, corespunzătoare acumulării unui număr de 90 de credite de studii transferabile, se pot înscrie cadrele didactice prevăzute la art. 1, care doresc să dobândească o nouă specializare în acelaşi domeniu fundamental cu cel în care au finalizat studiile universitare de licenţă.
    (3) Prin excepţie de la prevederile art. 1, la programele de conversie/reconversie profesională se pot înscrie şi absolvenţii învăţământului superior cu diplomă de licenţă sau echivalentă incluşi în Programul-pilot Teach for Romania în baza Protocolului de colaborare nr. 11.690/2023, încheiat între Ministerul Educaţiei şi Asociaţia Teach for Romania, încadraţi în sistemul de învăţământ preuniversitar cu statut de cadru didactic fără studii corespunzătoare postului.
    (4) Cererile pentru înscrierea la programul de conversie profesională trebuie însoţite de:
    a) adeverinţă eliberată de o unitate de învăţământ preuniversitar care atestă că solicitantul este încadrat în anul şcolar respectiv, postul/catedra ocupată, statutul acestuia (titular/suplinitor), precum şi informaţii referitoare la acordarea definitivării în învăţământ, respectiv a gradului didactic, după caz;
    b) copie a diplomei de licenţă sau echivalentă şi, după caz, copie a diplomei de master.


    ART. 4
    (1) Planurile de învăţământ pentru programele de conversie profesională cu durata de 3 sau 4 semestre se elaborează de către departamente/facultăţi pe baza procedurilor proprii, cu respectarea cerinţelor impuse de profilul şi standardele profesionale ale cadrului didactic din învăţământul, preuniversitar aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 7.386/2024 pentru aprobarea Profilului şi standardelor profesionale ale cadrului didactic din învăţământul preuniversitar, pe etape de carieră şi pe niveluri de învăţământ, şi includ obligatoriu disciplinele „Didactica specialităţii“ şi „Practica pedagogică“ în specializarea programului.
    (2) Activitatea de practică pedagogică (predare la clasă) reprezintă minimum 25% din orele aferente planului de învăţământ.
    (3) Pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de practică pedagogică, instituţiile de învăţământ superior încheie contracte cu unităţi de învăţământ preuniversitar cu statut de şcoli de aplicaţie cuprinse în reţeaua naţională a şcolilor de aplicaţie, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
    (4) Acordarea creditelor de studii transferabile se stabileşte în baza legislaţiei specifice în vigoare.
    (5) Circuitul intern de elaborare a planurilor de învăţământ pentru programele de conversie profesională se încheie cu prezentarea acestora, împreună cu programul de studii universitare de licenţă pe care se fundamentează, în senatul universitar în vederea aprobării.
    (6) Programul de conversie profesională şi planul de învăţământ aprobat de senatul universitar se transmit Direcţiei generale management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar pentru diseminarea informaţiei în sistemul de învăţământ preuniversitar.

    ART. 5
    (1) Programele de conversie profesională se finalizează cu examen de absolvire care se susţine numai la instituţia de învăţământ superior care a asigurat şcolarizarea.
    (2) Absolvenţilor programului de conversie profesională, care au promovat inclusiv examenul de absolvire, li se eliberează, de către instituţia de învăţământ superior organizatoare, diploma de conversie profesională, însoţită de suplimentul la diplomă, cu respectarea prevederilor alin. (2) al art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 30/2024 privind tipurile de informaţii şi formatul actelor de studii care vor fi eliberate absolvenţilor şi personalului didactic din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar.
    (3) Diploma de conversie profesională conferă titularului dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar în concordanţă cu noua specializare.
    (4) Cadrele didactice care finalizează programe de conversie/reconversie profesională după finalizarea cu diplomă a ciclului I de studii universitare de licenţă se pot încadra numai în învăţământul antepreşcolar, preşcolar, primar, gimnazial, profesional, pe catedre de pregătire-instruire practică, în palate/cluburi ale copiilor sau cluburi sportive şcolare, după caz.
    (5) Cadrele didactice care finalizează programe de conversie profesională după finalizarea cu diplomă de studii universitare de lungă durată sau cu diplomă a ciclului II de studii universitare de master se pot încadra la orice nivel al învăţământului preuniversitar, inclusiv în palate/cluburi ale copiilor şi cluburi sportive şcolare.
    (6) Definitivarea în învăţământ şi gradele didactice II şi I obţinute de către cadrele didactice se recunosc automat pentru orice specializare dobândită prin finalizarea unui program de conversie/reconversie profesională.

    ART. 6
    (1) Activitatea în cadrul programelor de conversie profesională se normează separat.
    (2) Numărul maxim de ore pe care un cadru didactic îl poate desfăşura în programele de conversie profesională se stabileşte de către senatul universitar.
    (3) Cheltuielile pentru programele de conversie profesională sunt suportate din taxe de studii sau din alte surse de finanţare.

    ART. 7
    Până la data de 31 august a fiecărui an calendaristic, instituţiile de învăţământ superior care organizează programe de conversie profesională au obligaţia de a transmite la Ministerul Educaţiei lista centralizatoare a programelor de conversie profesională aprobate de senatul universitar pe care le vor derula în anul universitar/şcolar următor, care conţine următoarele informaţii: denumirea programului de conversie profesională, durata, numărul de credite de studii transferabile, denumirea domeniului şi a programului de studii universitare de licenţă pe care se fundamentează programul de conversie şi hotărârea de guvern care atestă acreditarea programului de studii universitare de licenţă pe care se fundamentează programul de conversie. Lista se publică pe site-ul Ministerului Educaţiei.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016