Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 2 iunie 2022  pentru identificarea obiectivelor strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 2 iunie 2022 pentru identificarea obiectivelor strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 553 din 7 iunie 2022
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 733 din 2 iunie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 553 din 7 iunie 2022.
──────────
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice reglementează modalitatea de selectare şi evaluare a proiectelor de investiţii, în vederea identificării obiectivelor strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare.

    ART. 2
    Dispoziţiile prezentei metodologii se aplică tuturor persoanelor juridice de drept public sau privat, potrivit legislaţiei în domeniul protecţiei infrastructurilor critice naţionale/europene, denumite în continuare ICN/ICE.

    ART. 3
    (1) Selectarea obiectivelor strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare prevăzute la art. 1 se realizează anual, de către fiecare entitate, în concordanţă cu responsabilităţile stabilite prin legile proprii de organizare şi funcţionare, pentru domeniile/sectoarele/subsectoarele în care au fost realizate proiectele, iar identificarea acestora se face pe baza criteriilor prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.
    (2) Evaluarea proiectelor prevăzute la alin. (1) se realizează de către comisii constituite din experţi desemnaţi prin ordin al conducătorilor instituţiilor la nivelul cărora au fost elaborate proiectele.

    ART. 4
    În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile utilizate au înţelesul stabilit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Obiectivele strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare selectate şi evaluate în condiţiile art. 3, pot dobândi calitatea de infrastructuri critice naţionale, după parcurgerea următoarelor etape:
    a) etapa I - evaluarea impactului nerealizării proiectului din perspectiva afectării intereselor de securitate naţională şi a angajamentelor asumate la nivel NATO şi UE, în concordanţă cu efectul esenţial pentru dezvoltarea economică, menţinerea funcţiilor vitale ale societăţii şi siguranţa cetăţenilor;
    b) etapa a II-a - iniţierea demersurilor pentru desemnarea lor prin decizie a prim-ministrului, clasificată conform legislaţiei în vigoare, de către entităţile interesate;
    c) etapa a III-a - parcurgerea etapelor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea desemnării ca ICN.


    ART. 6
    (1) Obiectivele evaluate aflate în stadiul de proiectare şi care au fost desemnate prin decizie a primministrului ca obiective strategice de interes naţional vor fi supuse de către autorităţile publice responsabile procesului de identificare şi desemnare ca infrastructuri critice naţionale, stabilit în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Autorităţile publice responsabile vor transmite Centrului naţional de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, denumit în continuare CNCPIC, propunerea pentru desemnarea ca ICN a obiectivelor strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare.
    (3) CNCPIC va elabora proiectul de hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea actului normativ privind desemnarea ICN, în conformitate cu prevederile art. 6^1 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    (1) Procesul de evaluare a proiectelor se desfăşoară individualizat, pentru fiecare proiect în parte.
    (2) Documentaţia privind desemnarea obiectivului aflat în fază de proiectare ca obiectiv strategic de interes naţional se constituie ca anexă la proiectul acestuia.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    CRITERII
    privind selectarea şi evaluarea proiectelor de investiţii, în vederea identificării
    obiectivelor strategice de interes naţional, aflate în stadiul de proiectare
    Pentru a fi desemnate obiective strategice de interes naţional, proiectele evaluate trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii minime obligatorii:
    a) criteriul privind selectarea - să constituie o prioritate a Programului de guvernare sau să fie incluse în alte documente strategice naţionale aprobate la nivelul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT);
    b) criteriul privind fezabilitatea - să vizeze atingerea gradului de maturitate necesar în faza de pregătire pentru demararea implementării propriu-zise;
    c) criteriul interdisciplinar - să fie fundamentat pe transferul de concepte şi funcţionalităţi între două sau mai multe sectoare, obiectivul strategic de interes naţional fiind în relaţie de interdependenţă cu alte infrastructuri critice naţionale/europene din sectoarele/subsectoarele prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) criteriul privind importanţa strategică - să contribuie la atingerea obiectivelor conform documentelor de planificare strategică şi la soluţionarea nevoilor specifice grupului-ţintă dintr-un anumit sector de infrastructură critică naţională/europeană;
    e) criteriul privind sustenabilitatea - să contribuie la dezvoltarea socioeconomică a ţării, ţinând cont de principiul echităţii intergeneraţionale şi de ţintele UE referitoare la dezvoltarea durabilă pe termen lung;
    f) criteriul privind consolidarea coeziunii economice, sociale şi teritoriale - să contribuie la dezvoltarea tuturor regiunilor ţării, să asigurare accesul la resurse şi să stimuleze dezvoltarea echilibrată a ţării;
    g) criteriul privind securitatea obiectivului ce urmează a fi realizat - să îndeplinească cerinţele de securitate specifice infrastructurilor critice naţionale/europene.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016