Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 21.144 din 19 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 6 octombrie 2023.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare MCID, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare, prin direcţia de specialitate, monitorizează activitatea entităţilor infrastructurii ReNITT pe durata acreditării acestora, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 346/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea, funcţionarea, evaluarea şi acreditarea entităţilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, precum şi modalitatea de susţinere a acestora, denumită în continuare H.G. nr. 346/2023, şi ale prezentelor norme metodologice. (2) Prezentele norme metodologice pentru monitorizarea activităţilor entităţilor infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic (ReNITT) stabilesc modalitatea de desfăşurare a procesului de monitorizare, responsabilităţile specifice şi modalitatea de desfăşurare a misiunii de verificare, precum şi modelul-cadru al raportului de activitate anual al entităţii din infrastructura ReNITT şi al raportului de verificare. (3) Prezentele norme metodologice se aplică entităţilor de inovare şi transfer tehnologic acreditate, care deţin titlul de entitate a infrastructurii ReNITT, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 346/2023. CAP. II Procesul de monitorizare - cadrul general şi responsabilităţile specifice ART. 2 Pentru evaluarea în vederea acreditării şi acordării titlului de entitate a infrastructurii ReNITT, precum şi pentru monitorizarea activităţii entităţilor infrastructurii ReNITT, la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării se desemnează responsabili ReNITT pentru fiecare regiune de dezvoltare, care constituie comitetul de acreditare. ART. 3 Procesul de monitorizare presupune efectuarea de misiuni de verificare care se desfăşoară periodic, prin vizite la sediul entităţii ReNITT şi/sau prin mijloace electronice, în scopul verificării menţinerii condiţiilor de eligibilitate generale şi a nivelului de performanţă asumat de entitatea ReNITT. ART. 4 Obiectivul misiunii de verificare poate fi, după caz: a) monitorizarea periodică în interiorul perioadei de acreditare; b) monitorizarea îndeplinirii măsurilor corective; c) monitorizarea în ultimul an de acreditare pentru entităţile ReNITT care au depus în termen cererea de prelungire a acreditării şi a valabilităţii titlului de entitate a infrastructurii ReNITT; d) monitorizarea în ultimul an al perioadei de acreditare pentru entităţile ReNITT care nu au depus cererea de prelungire a acreditării şi a valabilităţii titlului de entitate a infrastructurii ReNITT sau nu au depus cererea în termen. ART. 5 În derularea procesului de monitorizare, echipa de monitorizare, constituită din responsabilii ReNITT pentru fiecare regiune de dezvoltare, are următoarele responsabilităţi specifice: a) înregistrează rapoartele de activitate ale entităţilor din regiunea pentru care a fost desemnată; b) analizează raportul anual de activitate al entităţii; c) elaborează planul misiunii de verificare, cu stabilirea obiectivului corespunzător; d) stabileşte perioada şi modalitatea de desfăşurare a misiunii de verificare prin consultare cu entitatea; e) transmite planul misiunii de verificare către entitate; f) evaluează şi monitorizează activitatea entităţii; g) constată îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor de eligibilitate generale şi a nivelului de performanţă asumat de entitate; h) propune măsuri corective şi stabileşte termenul de îndeplinire a acestora de către entitate; i) elaborează raportul misiunii de verificare; j) formulează concluzia misiunii de verificare şi o supune spre avizare directorului direcţiei de specialitate; k) comunică cu directorul entităţii pe tot parcursul procesului de monitorizare; l) transmite entităţii raportul misiunii de verificare. ART. 6 Comitetul de acreditare, constituit în conformitate cu prevederile art. 2, analizează şi aprobă propunerea de prelungire a acreditării şi valabilităţii titlului de entitate a infrastructurii ReNITT, respectiv propunerea de retragere a acreditării şi a titlului de entitate a infrastructurii ReNITT. CAP. III Procesul de monitorizare - obligaţia de raportare a entităţii din infrastructura ReNITT ART. 7 (1) Entitatea din infrastructura ReNITT are obligaţia de a elabora un raport de activitate anual, pentru fiecare an calendaristic, pe toată durata acreditării, cu respectarea condiţiilor şi termenelor prevăzute la art. 20 din anexa la H.G. nr. 346/2023, conform modelului-cadru prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. (2) În situaţia în care entitatea din infrastructura ReNITT nu poate transmite raportul de activitate în termenul prevăzut la art. 20 alin. (2) lit. a) din anexa la H.G. nr. 346/2023, aceasta transmite o cerere prin care solicită acordul direcţiei de specialitate cu privire la prelungirea termenului, cu respectarea prevederilor art. 20 alin. (3) şi (4) din anexa la H.G. nr. 346/2023, cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de expirarea termenului. ART. 8 (1) Raportul de activitate aprobat de solicitant se transmite direcţiei de specialitate din cadrul MCID prin mijloace electronice, cu semnătură electronică calificată. (2) În situaţia în care entitatea transmite raportul de activitate incomplet sau fără respectarea modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, echipa de monitorizare poate solicita completarea corespunzătoare a acestuia. CAP. IV Modalitatea de desfăşurare a misiunii de verificare ART. 9 (1) Misiunile de verificare se desfăşoară în baza unui plan aprobat la nivelul direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării. (2) Planul misiunii de verificare se transmite entităţii cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de efectuarea misiunii de verificare. (3) Planul misiunii de verificare poate fi modificat cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de efectuarea misiunii de verificare, de comun acord cu directorul entităţii. ART. 10 (1) Pe durata desfăşurării misiunii de verificare, entitatea are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de verificare următoarele documente: a) raportul anual de activitate al entităţii; b) documentele justificative în susţinerea indicatorilor de performanţă raportaţi; c) documentele prevăzute la art. 13 alin. (1) din anexa la H.G. nr. 346/2023, în cazul în care au fost modificate/actualizate; d) alte documente privind activitatea entităţii în domeniul inovării şi transferului tehnologic, expertiza personalului, portofoliul de rezultate şi resursele alocate, situaţia economico-financiară. (2) Entitatea are obligaţia să răspundă solicitărilor de clarificare ale echipei de monitorizare pe toată durata misiunii de verificare. ART. 11 Pe durata desfăşurării misiunii de verificare, echipa de monitorizare analizează indicatorii de performanţă şi portofoliul de rezultate, verifică infrastructura alocată şi solicită informaţii în cadrul întâlnirilor organizate cu personalul din cadrul entităţii. ART. 12 (1) După finalizarea misiunii de verificare, echipa de monitorizare elaborează raportul de verificare, conform modelului-cadru prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. (2) Echipa de monitorizare transmite entităţii raportul de verificare prin mijloace electronice, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data încheierii misiunii de verificare. (3) În situaţia în care echipa de monitorizare constată neîndeplinirea condiţiilor de eligibilitate generale şi/sau a nivelului de performanţă asumat de entitate, prin raportul de verificare se stabilesc măsuri corective şi termene de îndeplinire a acestora. (4) Verificarea îndeplinirii măsurilor corective stabilite se efectuează în cadrul unei noi misiuni de verificare, care se finalizează cu un nou raport de verificare. (5) În situaţia în care echipa de monitorizare constată neîndeplinirea măsurilor corective stabilite, prin raportul de verificare se propune retragerea acreditării şi a titlului de entitate a infrastructurii ReNITT. (6) Raportul de verificare este avizat de către directorul direcţiei de specialitate. ART. 13 În baza raportului de verificare, în funcţie de concluziile misiunii de verificare, se emite ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării de prelungire a perioadei de acreditare şi a valabilităţii titlului de entitate a infrastructurii ReNITT sau de retragere a acreditării entităţii şi a titlului de entitate a infrastructurii ReNITT, după caz. ART. 14 Certificatul de acreditare şi acordare a titlului de entitate a infrastructurii ReNITT prevăzut la art. 10 alin. (4) din anexa la H.G. nr. 346/2023 este emis cu respectarea modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA 1 la normele metodologice
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. MCID: .................../..../.............. │Nr. entitate ReNITT: .................../..../.............. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│RAPORT DE ACTIVITATE*1) Nr. .................. │
│PERIOADA ...................... │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumire entitate din infrastructura ReNITT │
│........................................................................................................................................................│
│Regiunea de dezvoltare: │
│................................................................................................................ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Elaborat de: │Aprobat de: │
│Director entitate: │Reprezentant legal al persoanei juridice: │
│Numele şi prenumele: │Numele şi prenumele: │
│Semnătura: ...................... │Semnătura: ........................... │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*1) Anual, aferent anului calendaristic pentru care se face raportarea. SECŢIUNEA A. Date generale
┌──────────────────────────────────────┐
│1. Informaţii despre entitatea de │
│inovare şi transfer tehnologic │
├────────────────────┬─────────────────┤
│Denumire: │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Denumire abreviată: │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Tip entitate: │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Act de constituire │ │
│(număr, dată, organ │ │
│emitent): │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Act de atribuire a │ │
│sediului │ │
│(număr, dată, organ │ │
│emitent): │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Act de numire a │ │
│directorului │ │
│(număr, dată, organ │ │
│emitent): │ │
├────────────────────┼────────┬────────┤
│ │Nume: │Prenume:│
│Director: ├────────┼────────┤
│ │Telefon:│E-mail: │
├────────────────────┴────────┴────────┤
│Ordin MCID nr. ........... │
│/............... de acreditare şi │
│acordare a titlului de entitate a │
│infrastructurii ReNITT │
├──────────────────────────────────────┤
│2. Domeniile de activitate pentru care│
│entitatea este acreditată │
│1. .......... │
│2. .......... │
│3. .......... │
└──────────────────────────────────────┘
SECŢIUNEA B. Prezentarea obiectivelor*2) şi a rezultatelor *2) Obiectivele raportate sunt cele stabilite la data solicitării acreditării şi detaliate în Fişa de prezentare depusă la dosarul de acreditare, în concordanţă cu Planul de afaceri actualizat, pe parcursul celor 5 ani de acreditare, după caz.
┌─────────┬─────────────────────────────────┬────────────┬───────┐
│ │Rezultate*3) │Cauze │ │
│1. │ │(factori de │ │
│Obiective├───────────┬─────────┬───────────┤influenţă) │Măsuri │
│pe termen│ │ │Planificate│care au │propuse│
│scurt şi │Estimate*4)│Realizate│pentru anul│condus la │ │
│mediu │ │ │următor │modificarea │ │
│ │ │ │ │rezultatelor│ │
├─────────┼───────────┼─────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├─────────┼───────────┼─────────┼───────────┼────────────┼───────┤
├─────────┼───────────┼─────────┼───────────┼────────────┼───────┤
├─────────┼───────────┼─────────┼───────────┼────────────┼───────┤
├─────────┼───────────┼─────────┼───────────┼────────────┼───────┤
└─────────┴───────────┴─────────┴───────────┴────────────┴───────┘
*3) Rezultatele trebuie să fie cuantificabile şi să contribuie la realizarea obiectivelor, fiind raportate pentru fiecare an calendaristic. *4) Rezultatele estimate sunt pentru primul an de raportare cele prezentate/stabilite în Fişa de prezentare depusă la dosarul de acreditare, iar pentru anii 2-5 de acreditare sunt cele planificate prin rapoartele anuale de activitate.
┌─────────┬────────────┬───────────┬───────┐
│2. │Stadiul │ │ │
│Obiective│realizării │Acţiuni │Acţiuni│
│pe termen│obiectivelor│întreprinse│propuse│
│lung │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │
├─────────┼────────────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────┼───────┤
│ │ │ │ │
└─────────┴────────────┴───────────┴───────┘
SECŢIUNEA C. Prezentare activităţi, sector economic
┌──────────────┬──────────┬────────┬──────────┐
│Activităţi │Zona │Sectorul│Grup-ţintă│
│desfăşurate*5)│geografică│economic│atins │
│ │acoperită │ │ │
├──────────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├──────────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │
├──────────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│... │ │ │ │
└──────────────┴──────────┴────────┴──────────┘
*5) Se prezintă activităţile desfăşurate aferente anului calendaristic pentru care se face raportarea.
┌──────────────┬──────────┬────────┬──────────┐
│Activităţi │Zona │Sectorul│Grup-ţintă│
│planificate*6)│geografică│economic│atins │
│ │acoperită │ │ │
├──────────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├──────────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │
├──────────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│... │ │ │ │
└──────────────┴──────────┴────────┴──────────┘
*6) Se prezintă activităţile planificate pentru următorul an calendaristic de raportare. SECŢIUNEA D. Prezentarea serviciilor specializate pe categorii de beneficiari*7) *7) Se prezintă în mod obligatoriu serviciile specializate, pe tip de entitate, în conformitate cu art. 27 din anexa la H.G. nr. 346/2023.
┌────────────┬──────────┬───────────┬──────────┬──────────┐
│Servicii │Denumire │Categorie │Domeniu de│ │
│specializate│beneficiar│beneficiari│activitate│Localizare│
│furnizate │ │ │ │ │
├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │
├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │
├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│... │ │ │ │ │
└────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴──────────┘
SECŢIUNEA E. Prezentarea valorilor indicatorilor specifici, pe tip de entitate
┌────────────┬────┬───────────┬─────────┬───────────┬─────────┐
│ │ │ │ │Valoare │ │
│Denumire │ │Valoare │Valoare │indicator │ │
│indicator*8)│U.M.│indicator │indicator│planificată│Descriere│
│ │ │estimată*9)│realizată│pentru anul│ │
│ │ │ │ │următor │ │
├────────────┼────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────────────┼────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────────────┼────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│... │ │ │ │ │ │
└────────────┴────┴───────────┴─────────┴───────────┴─────────┘
*8) Se prezintă indicatorii specifici, pe tip de entitate, în conformitate cu indicatorii enumeraţi în H.G. nr. 346/2023 în anexa nr. 3 la normele metodologice, pct. 2.10 - Indicatori de performanţă specifici tipului de entitate. *9) Valorile estimate ale indicatorilor sunt pentru primul an de raportare cele prezentate/stabilite în Fişa de prezentare depusă la dosarul de acreditare, iar pentru anii 2-5 de acreditare sunt cele planificate prin rapoartele anuale de activitate. SECŢIUNEA F. Prezentarea situaţiei economico-financiare
┌────────────────────┬────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Valoare │Valoare │Valoare │
│Indicatori │estimate*10)│realizată│planificată│
│economico-financiari│(lei) │(lei) │pentru anul│
│ │ │ │următor │
├────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│1. Venituri totale │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│2. Cheltuieli totale│ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│3. Cheltuieli de │ │ │ │
│investiţii │ │ │ │
├────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│4. Cheltuieli de │ │ │ │
│personal │ │ │ │
└────────────────────┴────────────┴─────────┴───────────┘
*10) Valorile estimate ale indicatorilor economico-financiari sunt cele prezentate/stabilite în Fişa de prezentare depusă la dosarul de acreditare pentru primul an de raportare, iar pentru anii 2-5 de acreditare sunt cele planificate prin rapoartele anuale de activitate. SECŢIUNEA G. Prezentarea capacităţii financiare şi logistice
┌─────────────────┬────────┬───────────┐
│1. Sursa de │Pondere │Detalii*12)│
│finanţare*11) │(%) │ │
├─────────────────┼────────┼───────────┤
│1 │2 │3 │
├─────────────────┼────────┼───────────┤
│1. │ │ │
├─────────────────┼────────┼───────────┤
│... │ │ │
├─────────────────┼────────┼───────────┤
│ │maximum │ │
│ │100% │ │
└─────────────────┴────────┴───────────┘
*11) Se menţionează sursele proprii şi atrase (naţionale şi internaţionale). *12) Se precizează proiectele în derulare, contractele, acordurile şi altele asemenea, aferente surselor de finanţare enumerate.
┌─────────────────┬─────────┬──────────┐
│2. Spaţiu alocat │Suprafaţa│Destinaţie│
│ │(mp) │ │
├─────────────────┼─────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │
├─────────────────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │
├─────────────────┼─────────┼──────────┤
│... │ │ │
└─────────────────┴─────────┴──────────┘
┌────────────────────────┬─────────────┐
│3. Denumire │ │
│echipamente*13) şi │Descriere*14)│
│infrastructură de │ │
│comunicare utilizate │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│1 │2 │
├────────────────────────┼─────────────┤
│1. │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│... │ │
└────────────────────────┴─────────────┘
*13) Se menţionează echipamentele utilizate pentru realizarea de prototipuri, produse, tehnologii, instalaţii-pilot, servicii tehnologice şi altele asemenea, specifice activităţii entităţii. *14) Se prezintă gradul de utilizare (%) şi forma de proprietate. SECŢIUNEA H. Prezentarea resursei umane
┌────────────┬────────┬────────┬────────┐
│Denumire │Denumire│Nr. de │Nr. de │
│compartiment│post │posturi │posturi │
│/departament│ │ocupate │vacante │
├────────────┼────────┼────────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├────────────┼────────┼────────┼────────┤
│1. │1. │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┤
│.... │.... │ │ │
└────────────┴────────┴────────┴────────┘
┌──────────────────────┬───────────────┐
│Modificare │Detalii │
├──────────────────────┼───────────────┤
│1 │2 │
├──────────────────────┼───────────────┤
│1. │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│.... │ │
└──────────────────────┴───────────────┘
┌───────┬────────┬───────┬──────────┬─────────┐
│ │ │ │Experienţă│ │
│ │ │ │în │Atribuţii│
│Nume şi│Profesia│Funcţia│domeniul │(conform │
│prenume│/Titlul │ │ITT │fişei de │
│ │ │ │(nr. de │post) │
│ │ │ │ani) │ │
├───────┼────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │
├───────┼────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │
├───────┼────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │
├───────┼────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│3. │ │ │ │ │
├───────┼────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│4. │ │ │ │ │
├───────┼────────┼───────┼──────────┼─────────┤
│.... │ │ │ │ │
└───────┴────────┴───────┴──────────┴─────────┘
SECŢIUNEA I. Prezentarea sistemului relaţional*15) *15) Se prezintă relaţiile de cooperare şi colaborare cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, clustere, reţele naţionale şi internaţionale, asociaţii profesionale, platforme/grupuri de lucru de dezbatere programe, politici, strategii şi altele asemenea. SECŢIUNEA J. Prezentarea rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare diseminate şi/sau valorificate SECŢIUNEA K. Prezentarea proiectelor naţionale şi internaţionale în care entitatea este implicată*16) *16) Se evidenţiază contribuţia entităţii în implementarea proiectului. ANEXA 2 la normele metodologice RAPORT DE VERIFICARE Nr. ......./.............. I. Informaţii generale: 1. Entitate monitorizată*1): *1) Se menţionează: denumire entitate, adresă, director entitate. 2. Perioadă de acreditare*2): *2) Se menţionează data începerii şi a încetării acreditării, conform ordinului ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. 3. Plan misiune de verificare (nr. /data): 4. Modalitate de desfăşurare a misiunii de verificare: [ ] la sediul entităţii [ ] prin mijloace electronice 5. Perioada de desfăşurare a misiunii de verificare*3): *3) Se menţionează data de început/data de finalizare conform planului misiunii de verificare. II. Obiectivul misiunii de verificare: [ ] monitorizare periodică în interiorul perioadei de acreditare; [ ] monitorizare îndeplinire măsuri corective*4); *4) Se completează doar secţiunile corespunzător îndeplinirii măsurilor corective. [ ] monitorizare în ultimul an al perioadei de acreditare pentru entităţi care au depus în termen cerere de prelungire; [ ] monitorizare în ultimul an de acreditare pentru entităţi care nu au depus în termen cerere de prelungire/nu au depus cerere de prelungire. III. Documente de referinţă: - Hotărârea Guvernului nr. 346/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea, funcţionarea, evaluarea şi acreditarea entităţilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, precum şi modalitatea de susţinere a acestora; – Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.144/2023 privind aprobarea Normelor metodologice pentru monitorizarea activităţilor entităţilor infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic (ReNITT); – Planul misiunii de verificare; – Raportul anual de activitate al entităţii. IV. Elemente analizate: 1. Îndeplinirea condiţii de eligibilitate generale: a) să aibă numărul minim de posturi prevăzute în structura organizatorică, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 346/2023; b) să nu fie în procedură de dizolvare, lichidare, reorganizare judiciară sau faliment; c) să nu fie în incapacitate de plată; d) să nu aibă poprire pe veniturile şi disponibilităţile băneşti; e) să nu fi încălcat prevederile altui contract de finanţare încheiat anterior cu autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare sau cu o altă autoritate contractantă. 2. Stadiul realizării obiectivelor specifice stabilite pe termen scurt şi mediu 3. Rezultatele obţinute în baza activităţii desfăşurate şi a serviciilor specifice prestate 4. Indicatorii de monitorizare a nivelului de performanţă 5. Măsuri corective, după caz V. Concluzia misiunii de verificare: [ ] Se constată îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate generale şi a nivelului de performanţă asumat. [ ] Se constată neîndeplinirea condiţiilor de eligibilitate generale şi/sau a nivelului de performanţă asumat şi se stabilesc măsuri corective. [ ] Se constată neîndeplinirea măsurilor corective şi se propune retragerea acreditării şi a titlului de entitate a infrastructurii ReNITT. [ ] Se constată îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate generale şi a nivelului de performanţă asumat şi se propune prelungirea perioadei de acreditare şi a valabilităţii titlului de entitate a infrastructurii ReNITT. [ ] Se constată îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate generale şi a nivelului de performanţă asumat şi încetează perioada de acreditare şi valabilitatea titlului de entitate a infrastructurii ReNITT conform actului administrativ emis de conducătorul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare (entitatea se află în ultimul an de acreditare şi nu a depus/nu a depus în termen cerere de prelungire). VI. Anexe la raportul de verificare: 1. lista documentelor prezentate şi analizate; 2. stadiul realizării obiectivelor specifice stabilite pe termen scurt şi mediu, mod de realizare, concluzii, observaţii, recomandări; 3. rezultatele obţinute în baza activităţii desfăşurate şi a serviciilor specifice prestate; 4. analiza indicatorilor de performanţă; 5. lista măsurilor corective pentru neconformităţile identificate, după caz, termene de îndeplinire a măsurilor corective şi modalitatea de îndeplinire; 6. lista persoanelor intervievate; 7. lista de difuzare a raportului de verificare.
┌───────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Avizat, │Întocmit, │
│...............................│...............................│
└───────────────────────────────┴───────────────────────────────┘
ANEXA 3 *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. la normele metodologice (a se vedea imaginea asociată) ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.