Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 20.608 din 19 mai 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 7 iunie 2023.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Organizarea şi funcţionarea parcurilor de specializare inteligentă, denumite în continuare parcuri, se realizează în conformitate cu prevederile capitolului III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2022 privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investiţiilor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienţei energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari şi întreprinderi mici şi mijlocii, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităţilor publice locale, precum şi unele măsuri în domeniul specializării inteligente, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 112/2022. (2) Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, reglementează cadrul general privind acordarea, suspendarea şi retragerea titlului de parc de specializare inteligentă şi pentru emiterea avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă, denumit în continuare parc. (3) Prezentele norme promovează şi susţin dezvoltarea unor infrastructuri de tip parc de specializare inteligentă, în vederea susţinerii unui ecosistem de cercetare şi inovare atractiv şi competitiv, prin stimularea cooperării public-privat şi formării de parteneriate sustenabile între autorităţile locale, organizaţiile de cercetare şi întreprinderile competitive, care să contribuie la dezvoltarea regională şi la atingerea obiectivelor din strategiile de specializare inteligentă la nivel naţional şi/sau la nivel regional. ART. 2 (1) Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID), în calitate de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare, este instituţia de specialitate a administraţiei publice centrale în domeniul parcurilor de specializare inteligentă abilitată cu acordarea, suspendarea şi retragerea titlului de parc de specializare inteligentă. (2) În aplicarea prevederilor alin. (1) se constituie o comisie de autorizare şi evaluare a parcurilor, denumită în continuare comisia de autorizare, care analizează şi evaluează documentaţia depusă, o comisie de soluţionare a contestaţiilor şi un secretariat tehnic. (3) Comisia de autorizare este formată din minimum trei membri, specialişti cu atribuţii în domeniul entităţilor de inovare şi transfer tehnologic, din cadrul direcţiei de specialitate a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării. (4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată din trei membri din cadrul direcţiei de specialitate a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării. (5) Comisia de autorizare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt asistate de un secretariat tehnic, fără drept de vot, din cadrul MCID, care gestionează înregistrarea, transmiterea şi arhivarea documentelor. (6) Componenţa comisiei de autorizare, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi a secretariatului tehnic se aprobă prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. ART. 3 Pentru îndeplinirea rolului prevăzut la art. 2 în domeniul parcurilor de specializare inteligentă, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării are următoarele atribuţii: a) analizează cererea depusă de fondatori sau, după caz, de administratorul parcului desemnat de fondatori în acest scop şi evaluează documentaţia depusă în vederea acordării titlului de parc de specializare inteligentă; b) acordă avizul provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă; c) acordă titlul de parc de specializare inteligentă; d) evaluează şi monitorizează activitatea parcurilor în vederea respectării condiţiilor de constituire şi funcţionare; e) suspendă titlul de parc de specializare inteligentă; f) retrage titlul de parc de specializare inteligentă. ART. 4 Definiţiile, termenii şi expresiile utilizate în cuprinsul prezentelor norme metodologice au semnificaţia prevăzută la art. 34 din OUG nr. 112/2022. CAP. II Acordarea avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă ART. 5 (1) Pentru acordarea avizului provizoriu de funcţionare a parcului fondatorii depun următoarele documente: a) cererea pentru acordarea avizului provizoriu de funcţionare a parcului, conform anexei nr. 1; b) contractul aprobat de finanţare a proiectului de investiţii pentru crearea/dezvoltarea/modernizarea parcului de specializare inteligentă sau alte documente doveditoare ale asigurării surselor de finanţare în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (3) din OUG nr. 112/2022; c) planul de dezvoltare a parcului care cuprinde investiţiile necesare pentru crearea/dezvoltarea/modernizarea acestuia, elaborat conform Ordinului ministrului cercetării, inovării şi digitalizării şi al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 20.585/1.928/2023 privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la conţinutul planului de dezvoltare a parcului de specializare inteligentă. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun în termen de maximum 6 luni de la semnarea contractului de finanţare a proiectului de investiţii sau altor documente doveditoare ale asigurării surselor de finanţare. (3) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării prin mijloace electronice, cu semnătură electronică calificată, sau la registratura MCID. ART. 6 (1) Membrii comisiei de autorizare analizează şi evaluează documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) şi întocmesc fişa de evaluare a documentaţiei. (2) În cazul în care comisia de autorizare constată că documentaţia depusă este incompletă şi/sau neconformă, solicită fondatorului să transmită în termen de 10 zile documentele solicitate. (3) Cererea pentru acordarea avizului provizoriu a parcului se respinge în următoarele situaţii: a) fondatorul nu depune documentele în maximum 6 luni de la semnarea contractului de finanţare, conform art. 5 alin. (2); b) fondatorul nu prezintă, la solicitarea comisiei de autorizare, documentaţia completă şi conformă în termenul stabilit în condiţiile alin. (2). (4) Pe baza fişei de evaluare, comisia de autorizare elaborează referatul privind rezultatul analizei şi evaluării documentaţiei, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii de acordare a avizului provizoriu de funcţionare a parcului, într-un termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii, pe care îl prezintă spre aprobare ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. (5) Respingerea cererii de acordare a avizului provizoriu de funcţionare a parcului se comunică, în scris, fondatorului, în termen de 5 zile de la aprobarea referatului. ART. 7 (1) Fondatorul are drept de contestaţie în termen de 10 zile de la data comunicării respingerii. (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor comunică rezultatul contestaţiei în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării acesteia. (3) În cazul în care este nemulţumit de rezultatul soluţionării contestaţiei, fondatorul se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 8 (1) Avizul provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă se acordă fondatorilor parcului, în baza referatului de aprobare a cererii, prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. (2) Avizul provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă este valabil până la acordarea titlului de parc de specializare inteligentă, respectiv maximum doi ani de la semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de investiţii efectuate pentru crearea/dezvoltarea/modernizarea parcului de specializare inteligentă, în baza contractului de finanţare încheiat între fondatori şi autoritatea de management. CAP. III Acordarea titlului de parc de specializare inteligentă ART. 9 Parcurile de specializare inteligentă care au obţinut avizul provizoriu de funcţionare pot depune la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării cererea pentru acordarea titlului de parc de specializare inteligentă. ART. 10 (1) În vederea acordării titlului de parc de specializare inteligentă, fondatorii parcului sau, după caz, administratorul parcului delegat de fondatori depun următoarele documente: a) cererea pentru acordarea titlului de parc de specializare inteligentă, conform anexei nr. 2; b) declaraţie pe propria răspundere privind încadrarea fondatorului/fondatorilor în categoria autorităţilor publice locale/asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară, individual sau în asociere cu institute naţionale de cercetare-dezvoltare sau alte unităţi şi instituţii de drept public care au în obiectul de activitate cercetarea-dezvoltarea, potrivit prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, care înfiinţează parcul de specializare inteligentă, în conformitate cu prevederile art. 34 alin. (1) lit. b) din OUG nr. 112/2022; c) acordul de asociere a fondatorilor; d) actul de desemnare/delegare de către fondatori a administratorului în vederea gestionării parcului; e) declaraţie pe propria răspundere a administratorului cu privire la respectarea formei de organizare prevăzute la art. 40 alin. (2) din OUG nr. 112/2022, precum şi cu privire la îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 40 alin. (3) din OUG nr. 112/2022; f) fişa de prezentare a parcului, conform anexei nr. 3; g) documentul eliberat/emis de administraţia publică locală/asociaţia de dezvoltare intercomunitară privind acordul cu privire la alocarea infrastructurii aferente parcului de specializare inteligentă şi asigurarea utilităţilor publice; h) planul de dezvoltare a parcului, prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. c), dacă acesta a suferit modificări; i) regulamentul de organizare şi funcţionare a parcului de specializare inteligentă, elaborat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului cercetării, inovării şi digitalizării şi al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 20.585/1.928/2023 privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la conţinutul planului de dezvoltare a parcului de specializare inteligentă; j) strategia de dezvoltare pentru realizarea obiectivelor parcului în domeniile de specializare inteligentă, conform structurii-cadru prezentate în anexa nr. 4; k) procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de investiţii efectuate pentru crearea/dezvoltarea/modernizarea parcului de specializare inteligentă, în baza contractului de finanţare încheiat între fondatori şi autoritatea de management; l) lista rezidenţilor parcului cu situaţia suprafeţelor alocate şi a activităţilor desfăşurate de aceştia, cu precizarea codului CAEN pentru activitatea de cercetare-dezvoltare din obiectul de activitate al acestora; m) declaraţie pe propria răspundere cu privire la respectarea condiţiilor prevăzute la art. 41 din OUG nr. 112/2022 privind terenul şi infrastructura alocate parcului. (2) Acordul de asociere a fondatorilor, prevăzut la alin. (1) lit. c), cuprinde clauze cu privire la: a) componenţă, conform art. 34 alin. (1) lit. b) din OUG nr. 112/2022; b) obiect şi durată; c) aportul fondatorilor cu privire la: (i) clădiri, cu specificaţia destinaţiei acestora: laboratoare, spaţii de producţie, birouri, utilitare şi altele asemenea (dacă este cazul) care pot fi localizate şi în afara parcurilor, dar pe teritoriul administrativ al unuia dintre fondatori; (ii) terenuri, cu specificaţia destinaţiei acestora: construcţii, drumuri, poduri, parcări, de cultură şi altele asemenea; (iii) instalaţii şi utilităţi: sisteme de alimentare cu apă şi canalizare, sisteme de alimentare cu energie electrică sau termică, reţele de gaz, comunicaţii şi altele asemenea; (iv) dotări specifice importante; (v) alte valori aduse în cadrul acordului: capital depus, investiţii în derulare şi altele asemenea; d) conducere şi administrare, precum şi modalitatea de adoptare a deciziilor; e) modalitatea de administrare a parcului, cu precizarea formei de organizare a administratorului parcului, conform art. 40 alin. (2) din OUG nr. 112/2022; f) obiective şi activităţi specifice parcului, cu precizarea încadrării în domeniile de specializare inteligentă prevăzute în strategiile de specializare inteligentă, elaborate la nivel naţional şi/sau la nivel regional; g) drepturi şi obligaţii, precum şi repartizarea beneficiilor sau a pierderilor, clauze legate de încetarea acordului, forţa majoră, notificări, modalitatea de soluţionare a divergenţelor; h) orice alte clauze necesare pentru o bună funcţionare parcului. (3) Actul de delegare a administratorului parcului prevăzut la alin. (1) lit. d) se întocmeşte cu respectarea art. 50 şi 52 din OUG nr. 112/2022 şi cuprinde obligatoriu clauze cu privire la: a) drepturile şi obligaţiile părţilor; b) modalitatea în care acestea îşi îndeplinesc obligaţiile asumate; c) limitele de răspundere; d) clauze cu privire la sursele de venituri şi cheltuielile previzionate pe capitole; e) durata delegării; f) condiţiile de prelungire a delegării; g) condiţiile de retragere a calităţii de administrator; h) modalitatea de soluţionare a divergenţelor; i) orice alte clauze necesare pentru o bună funcţionare parcului corelate cu obiectivele din planul/strategia de dezvoltare pentru realizarea obiectivelor parcului. (4) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării prin mijloace electronice, cu semnătură electronică calificată, sau la registratura MCID. (5) În cazul în care comisia de autorizare constată că documentaţia depusă este incompletă şi/sau neconformă, solicită fondatorului să transmită în termen de 15 zile documentele solicitate. ART. 11 Comisia de autorizare analizează şi evaluează documentaţia prevăzută la art. 10 alin. (1) şi verifică îndeplinirea cumulativă a condiţiilor generale şi specifice prevăzute la art. 47 din OUG nr. 112/2022, după cum urmează: a) fondatorii se încadrează în următoarele categorii: autorităţi publice locale/asociaţii de dezvoltare intercomunitară, individual sau în asociere cu institute naţionale de cercetare-dezvoltare sau alte unităţi şi instituţii de drept public care au în obiectul de activitate cercetarea-dezvoltarea, potrivit prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare; b) administratorul desemnat pentru gestionarea parcului are una dintre următoarele forme de organizare, în conformitate cu art. 40 alin. (2) din OUG nr. 112/2022: (i) structură proprie a consiliului local, judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti; (ii) societate constituită conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înfiinţată de către fondatorii parcului, cu respectarea art. 40 alin. (3) din OUG nr. 112/2022; (iii) societate constituită conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor legislative din domeniul achiziţiilor publice; c) terenul şi infrastructura alocate parcului respectă următoarele condiţii: (i) se asigură acces la un drum naţional, judeţean sau european şi permite racordarea la infrastructura utilităţilor publice; (ii) suprafaţa este de cel puţin 3,00 ha; (iii) se află în proprietatea privată a unităţii administrativ-teritoriale, asociaţiei de dezvoltare intercomunitară sau se află în administrarea unităţii administrativ-teritoriale; (iv) sunt libere de orice sarcini şi servituţi; (v) nu fac obiectul unor litigii în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti cu privire la situaţia juridică; d) sunt realizate investiţiile stabilite prin planul de dezvoltare, conform calendarului/etapelor aprobate prin contractul de finanţare; e) activităţile desfăşurate în parc sunt activităţi de cercetare-dezvoltare-inovare specifice domeniilor de specializare inteligentă, producţie de serie/serie zero, individuală, precum şi alte categorii de activităţi specifice domeniilor de specializare inteligentă prevăzute în strategiile de specializare inteligentă elaborate la nivel naţional şi/sau la nivel regional, în condiţiile prevăzute la art. 34 alin. (2) şi (4) din OUG nr. 112/2022; f) rezidenţii desfăşoară activităţi specifice parcului de specializare inteligentă şi se încadrează în categoria unităţilor şi instituţiilor de drept public şi privat care au în obiectul de activitate cercetarea-dezvoltarea potrivit prevederilor art. 7 şi 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, întreprinderilor, individual sau în cooperare cu unităţile şi instituţiile de drept public şi privat, care au în obiectul de activitate cercetarea-dezvoltarea. ART. 12 (1) Comisia de autorizare întocmeşte fişa de evaluare în baza analizei şi evaluării documentaţiei, precum şi a verificării îndeplinirii condiţiilor generale şi specifice. (2) Pe baza fişei de evaluare, comisia de autorizare elaborează referatul privind rezultatul analizei şi evaluării documentaţiei, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii de acordare a titlului de parc de specializare inteligentă, într-un termen de 45 de zile de la data înregistrării cererii, pe care îl prezintă spre aprobare ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. (3) Respingerea cererii de acordare a titlului de parc de specializare inteligentă se comunică, în scris, fondatorului, în termen de 5 zile de la aprobarea referatului. ART. 13 (1) Fondatorul are drept de contestaţie în termen de 10 zile de la data comunicării respingerii. Se stabileşte ca dată a comunicării data poştei de pe confirmarea de primire. (2) Analizarea şi soluţionarea contestaţiilor se realizează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 20 de zile de la data depunerii. (3) Rezultatul contestaţiei este prezentat ministrului cercetării, inovării şi digitalizării spre avizare/aprobare şi se comunică fondatorului în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii acesteia. (4) În cazul în care este nemulţumit de rezultatul soluţionării contestaţiei, fondatorul se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 14 (1) Titlul de parc de specializare inteligentă se acordă fondatorilor parcului, prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, pe baza referatului de aprobare a cererii, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Titlul de parc de specializare inteligentă se acordă pentru o perioadă de 10 ani, cu posibilitatea de prelungire pentru o nouă perioadă de 10 ani, în condiţiile prevederilor art. 19. CAP. IV Monitorizarea parcului de specializare inteligentă ART. 15 (1) Administratorul parcului are obligaţia de a elabora anual un raport de activitate al parcului, în perioada deţinerii titlului de parc de specializare inteligentă, conform structurii-cadru prezentate în anexa nr. 5. (2) Raportul prevăzut la alin. (1) se aprobă la nivelul fondatorilor şi se depune la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării până la data de 30 martie a anului următor celui pentru care se realizează raportarea. (3) În cazul în care raportul anual de activitate nu este depus în termenul prevăzut la alin. (2), acesta se poate prelungi, pentru situaţii obiective şi temeinic justificate, până la data de 31 mai, la cerere, cu acordul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării. (4) Raportul anual de activitate conţine informaţii privind activitatea desfăşurată în cadrul parcului, infrastructura pusă la dispoziţie, dotările şi facilităţile acordate, situaţia economico-financiară, stadiul îndeplinirii obiectivelor din strategia de dezvoltare, precum şi alte informaţii legate de proiectele de specializare inteligentă derulate de rezidenţii parcului. ART. 16 (1) Comisia de autorizare monitorizează activitatea parcului, în baza raportului de activitate, prin misiuni de verificare la amplasamentul parcului, denumite în continuare vizite la faţa locului, şi/sau verificare prin mijloace electronice. (2) Vizita comisiei de autorizare este anunţată în scris cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de efectuarea acesteia şi se desfăşoară la o dată stabilită de comun acord. (3) Pe toată durata vizitei, fondatorii sau, după caz, administratorul sunt/este obligaţi/obligat să ofere toate informaţiile solicitate de comisia de autorizare. (4) Comisia de autorizare întocmeşte, în termen de 15 zile de la data la care s-a efectuat vizita la faţa locului, un raport de monitorizare ce cuprinde, în principal, elemente cu privire la: a) menţinerea îndeplinirii cumulative a condiţiilor generale şi specifice prevăzute la art. 11; b) stadiul realizării obiectivelor conform strategiei de dezvoltare a parcului în domeniile de specializare inteligentă; c) schimbările în structura fondatorului şi în patrimoniul asociat, diminuări sau creşteri, precum şi respectarea condiţiilor de modificare a acordului de asociere, dacă este cazul; d) respectarea drepturilor şi obligaţiilor asumate de fondator, administrator şi rezidenţi; e) gradul de ocupare al parcului de specializare inteligentă; f) investiţiile realizate de către fondatori şi rezidenţi; g) măsuri corective luate de fondatori, după caz. (5) Comisia de autorizare propune spre avizare ministrului cercetării, inovării şi digitalizării raportul de monitorizare, care cuprinde următoarele concluzii, după caz: a) constată îndeplinirea cumulativă a condiţiilor generale şi specifice şi propune menţinerea titlului de parc de specializare inteligentă sau prelungirea acestuia, după caz; b) constată existenţa situaţiilor prevăzute de art. 49 alin. (1) din OUG nr. 112/2022 şi propune suspendarea titlului de parc de specializare inteligentă; c) constată existenţa situaţiei prevăzute la art. 49 alin. (4) din OUG nr. 112/2022 şi propune retragerea titlului de parc de specializare inteligentă. (6) Raportul de monitorizare se comunică fondatorilor sau administratorului, după caz, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data avizării acestuia. (7) Cheltuielile de deplasare şi cazare pentru membrii comisiei de autorizare care efectuează vizita la faţa locului sunt suportate de fondatorii parcului pentru un număr de maximum 10 vizite la faţa locului pe întreaga durată a perioadei de deţinere a titlului de parc de specializare inteligentă. CAP. V Suspendarea şi retragerea titlului de parc de specializare inteligentă ART. 17 (1) Titlul de parc de specializare inteligentă se suspendă prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, în baza raportului de monitorizare, pentru situaţiile prevăzute la art. 49 alin. (1) din OUG nr. 112/2022. (2) În termen de maximum două luni de la emiterea ordinului prin care se suspendă titlul de parc de specializare inteligentă, fondatorii sau, după caz, administratorul parcului elaborează un plan de măsuri, cu termene de implementare, pentru remedierea deficienţelor identificate prin raportul de monitorizare, pe care îl transmit(e) spre avizare Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării. (3) Comisia de autorizare analizează planul de măsuri şi formulează observaţii şi recomandări sau avizează planul de măsuri, după caz. (4) Comisia de autorizare comunică fondatorilor avizul pentru planul de măsuri în termen de maximum 20 de zile de la data înregistrării acestuia. (5) Comisia de autorizare verifică implementarea planului de măsuri de către fondatori sau, după caz, de către administratorul parcului, prin solicitarea periodică de raportări sau prin vizite la faţa locului. (6) În situaţia în care comisia de autorizare constată implementarea corespunzătoare şi în termen a planului de măsuri pentru remedierea deficienţelor, înaintează spre aprobare ministrului cercetării, inovării şi digitalizării ordinul de încetare a suspendării titlului de parc de specializare inteligentă. ART. 18 În situaţia în care planul de măsuri pentru remedierea deficienţelor nu este implementat în mod corespunzător în termen de 12 luni de la data la care planul de măsuri fost avizat de MCID, comisia de autorizare înaintează spre aprobare ministrului cercetării, inovării şi digitalizării ordinul de retragere a titlului de parc de specializare inteligentă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. CAP. VI Prelungirea valabilităţii titlului de parc de specializare inteligentă ART. 19 Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării poate prelungi valabilitatea titlului de parc de specializare inteligentă, la cerere, pentru o perioadă de 10 ani, prin ordin de ministru, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 20 Prelungirea valabilităţii titlului de parc de specializare inteligentă se acordă în următoarele condiţii cumulative: a) fondatorul depune o cerere de prelungire a valabilităţii titlului de parc de specializare inteligentă, cu cel puţin 6 luni înainte de data la care încetează perioada de valabilitate; b) fondatorul depune documentele prevăzute la art. 21; c) prin raportul de monitorizare al comisiei de autorizare se propune prelungirea valabilităţii titlului de parc de specializare inteligentă. ART. 21 Pentru prelungirea valabilităţii titlului de parc de specializare inteligentă fondatorul depune următoarele documentele: a) strategia de dezvoltare pentru realizarea obiectivelor parcului în domeniile de specializare inteligentă pentru o perioadă de 10 ani; b) un raport pentru anul în curs care cuprinde situaţia actualizată a infrastructurilor existente, dotărilor şi facilităţile acordate în cadrul parcului, gradul de ocupare al parcului, stadiul realizării investiţiilor de către rezidenţi şi situaţia economico-financiară. CAP. VII Dispoziţii finale ART. 22 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA 1 la normele metodologice MINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ŞI DIGITALIZĂRII Nr. ...../...... SOLICITANT Nr. ....../....... CERERE pentru acordarea avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă În calitate de fondatori: 1. ...... (denumirea fondatorului).... Adresa ...................................................... Localitatea ...................................., codul poştal ...................... Telefon/Fax/E-mail ..................................................... 2. (.....) solicită acordarea avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă ........ (Se trec denumirea parcului şi amplasamentul.)....… La prezenta cerere anexăm documentele prevăzute la art. 5 alin. (1) din Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.608/2023 privind aprobarea Normelor metodologice pentru acordarea, suspendarea şi retragerea titlului de parc de specializare inteligentă şi pentru emiterea avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă. Prin prezenta îmi exprim acordul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal de către Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în scopul acordării avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor). Reprezentant legal al fondatorilor ............................... Numele şi prenumele ......................................... Funcţia ................................. Semnătura .......................... Data ............................ ANEXA 2 la normele metodologice MINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ŞI DIGITALIZĂRII Nr. ...../........ SOLICITANT Nr. ...../....... CERERE pentru acordarea titlului de parc de specializare inteligentă I. Date de identificare ale fondatorilor 1. Denumire ............................................... Adresa sediului social .......................................... Localitatea ......................................., codul poştal .................. Telefon/Fax ................................, e-mail ................................ 2. (....) II. Date de identificare ale administratorului [Se completează în situaţia în care cererea se depune de către administrator, dacă această activitate a fost delegată, în conformitate cu prevederile art. 52 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2022 privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investiţiilor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienţei energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari şi întreprinderi mici şi mijlocii, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităţilor publice locale, precum şi unele măsuri în domeniul specializării inteligente, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.] Denumirea ................................................................................................ Adresa sediului social ............................................................................... Localitatea .........................................................., codul poştal ................... Telefon/Fax ......................., e-mail ........................................................... solicită acordarea titlului de parc de specializare inteligentă ............. (Se trec denumirea parcului şi amplasamentul.).............. III. La prezenta cerere anexăm documentele prevăzute la art. 10 din Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.608/2023 privind aprobarea Normelor metodologice pentru acordarea, suspendarea şi retragerea titlului de parc de specializare inteligentă şi pentru emiterea avizului provizoriu de funcţionare a parcului de specializare inteligentă. Prin prezenta îmi exprim acordul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal de către Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în scopul acordării titlului de parc de specializare inteligentă, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor). Reprezentant legal al fondatorilor/administratorului ........................................ Numele şi prenumele ......................................................... Funcţia ............................................ Semnătura ........................................... Data ..................................................... ANEXA 3 la normele metodologice FIŞA de prezentare a parcului I. Date de identificare ale fondatorilor
┌─────────────┬────────────────────────┐
│Denumire │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
│Formă de │ │
│organizare │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
│Act de │ │
│constituire │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
│Cod unic de │ │
│înregistrare │ │
│fiscală │ │
├─────────────┼───────────┬────────────┤
│ │Localitatea│Strada: │
│Sediu social ├───────────┼────┬───────┤
│ │Judeţul/ │Nr.:│Codul: │
│ │Sectorul: │ │ │
├─────────────┼───────────┼────┴───────┤
│Reprezentant │Numele: │Prenumele: │
│legal: ├───────────┼────┬───────┤
│ │Telefon: │Fax:│E-mail:│
└─────────────┴───────────┴────┴───────┘
II.1. Date de identificare ale administratorului
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Denumire │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│Formă de │ │
│organizare │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│Act de │ │
│constituire │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│An de │ │
│înfiinţare/ │ │
│înregistrare│ │
│şi număr de │ │
│înregistrare│ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│Formă de │ │
│proprietate │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│Cod unic de │ │
│înregistrare│ │
│fiscală │ │
├────────────┼────────────┬────────────┤
│ │Localitatea:│Strada: │
│Sediu social├────────────┼────┬───────┤
│ │Judeţul/ │Nr.:│Codul: │
│ │Sectorul: │ │ │
├────────────┼────────────┼────┴───────┤
│Reprezentant│Numele: │Prenumele: │
│legal: ├────────────┼────┬───────┤
│ │Telefon: │Fax:│E-mail:│
└────────────┴────────────┴────┴───────┘
II.2. Date economico-financiare
┌─────────────────────────────────┬────┐
│Indicatori economico-financiari │Mii │
│din bilanţul contabil │lei │
├─────────────────────────────────┼────┤
│1. Venituri totale │ │
│2. Cheltuieli totale │ │
│3. Profit net/Excedent │ │
└─────────────────────────────────┴────┘
III. Informaţii despre parcul de specializare inteligentă 1. Denumirea şi amplasamentul parcului de specializare inteligentă (PSI) 2. Domeniile de specializare inteligentă în care activează parcul de specializare inteligentă (conform Hotărârii Guvernului nr. 933/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027 şi/sau domeniile/priorităţile de specializare inteligentă identificate la nivel regional)
┌────────────┬─────────────────────────┐
│ │1. Descrierea domeniilor │
│ │de specializare │
│ │inteligentă, precum şi │
│ │motivarea selectării │
│Domeniul/ │acestora │
│Domeniile de├─────────────────────────┤
│specializare│2. Impactul regional/ │
│inteligentă │naţional al activităţii │
│ │parcului pe domeniul de │
│ │specializare inteligentă,│
│ │cu evidenţierea efectelor│
│ │sociale şi economice │
│ │preconizate │
├────────────┼─────────────────────────┤
│.......... │ │
└────────────┴─────────────────────────┘
3. Prezentarea obiectivelor şi indicatorilor stabiliţi conform Strategiei pentru realizarea obiectivelor parcului în domeniile de specializare inteligentă 3.1. Obiective generale şi specifice (cu includerea de informaţii precum: creşterea capacităţii de inovare, transfer tehnologic, dezvoltare experimentală, produs/serviciu/proces inovator obţinut prin activităţi de cercetare-dezvoltare-inovare, creare de locuri de muncă, dezvoltarea parteneriatelor public-privat, creşterea gradului de valorificare a rezultatelor de cercetare-dezvoltare şi ţinte privind gradul de ocupare în cadrul parcului)
┌──────────────────────────────────────┐
│Obiective pe termen scurt (anul 1-3) │
│şi mediu (anul 4-6) │
├──────────────────────────────────────┤
│1. │
├──────────────────────────────────────┤
│... │
├──────────────────────────────────────┤
│Obiective pe termen lung (anul 6-10) │
├──────────────────────────────────────┤
│1. │
├──────────────────────────────────────┤
│... │
└──────────────────────────────────────┘
3.2. Rezultate estimate (corelate cu pct. 3.1)
┌──────────────────────┬───────┬───────┐
│Indicatori planificaţi│Ipoteze│Riscuri│
│(cuantificabili) │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│1. │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│... │ │ │
└──────────────────────┴───────┴───────┘
4. Prezentarea mediului socioeconomic şi a grupurilor-ţintă existente şi vizate 4.1. Analiza sectoarelor economice vizate (cu prezentarea surselor relevante - rapoarte, baze de date, statistici etc.) 4.2. Zona geografică acoperită (cu descrierea provocărilor şi oportunităţilor) 4.3. Categorii de beneficiari identificaţi 5. Informaţii privind amplasamentul, infrastructura şi facilităţile acordate 5.1. Informaţii privind amplasamentul parcului (informaţii privind terenul destinat parcului de specializare inteligentă): Amplasament total PSI (suprafaţă în mp): 5.2. Informaţii actualizate privind ocuparea suprafeţelor de teren din parcul de specializare inteligentă către rezidenţi (cu evidenţierea gradului de ocupare) (a se vedea imaginea asociată) 5.3. Informaţii actualizate privind infrastructura existentă: A. Prezentare construcţii, echipamente, spaţii tehnologice şi alte dotări specifice activităţii de cercetare-dezvoltare B. Suprafaţă totală construită (în mp): 5.4. Informaţii actualizate privind facilităţile acordate 6. Informaţii privind activităţile desfăşurate în cadrul parcului 6.1. Activităţi de cercetare, dezvoltare şi inovare care pot fi desfăşurate de rezidenţi, cu menţionarea codurilor CAEN specifice domeniului de cercetare-dezvoltare 6.2. Activităţi de producţie de bunuri şi/sau, după caz, de prestări servicii, activităţile de marketing şi desfacere, precum şi alte categorii de activităţi necesare activităţilor de producţie şi servicii, care se pot desfăşura numai dacă au la bază activităţile de inovare şi/sau de cercetare (Se prezintă codurile CAEN aferente.) 6.3. Activităţile desfăşurate în alte locaţii decât cea a parcului, în infrastructuri deţinute de institutele naţionale de cercetare-dezvoltare şi/sau alte organizaţii de cercetare, în conformitate cu prevederile art. 34 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 112/2022 privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investiţiilor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienţei energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari şi întreprinderi mici şi mijlocii, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităţilor publice locale, precum şi unele măsuri în domeniul specializării inteligente, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare (cu menţionarea explicită a locaţiilor) 7. Informaţii actualizate privind sursele de finanţare (atât a celor existente, cât şi a celor previzionate), precum şi stadiul privind realizarea investiţiilor ANEXA 4 la normele metodologice STRATEGIA de dezvoltare pentru realizarea obiectivelor parcului în domeniile de specializare inteligentă - structură-cadru - 1. Cadrul legal şi instituţional 2. Situaţia actuală a parcului, cu prezentarea stadiului de implementare a planului de dezvoltare a parcului pentru crearea/dezvoltarea/modernizarea acestuia pe baza căruia a fost obţinută finanţarea (Se prezintă elemente precum: principalii indicatori economico-financiari, domeniile de specializare inteligentă, investiţiile efectuate, facilităţi acordate, situaţia rezidenţilor.) 3. Analiza pieţei în corelare cu obiectivele stabilite prin Strategia naţională de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027 şi strategiile regionale pentru domeniile de specializare inteligentă 4. Analiza SWOT 5. Obiective generale şi specifice pentru dezvoltarea parcului în domeniile de specializare inteligentă 6. Plan de măsuri şi ţinte de performanţă (acţiuni şi termene de implementare, indicatori) 7. Strategie de marketing ANEXA 5 la normele metodologice RAPORT DE ACTIVITATE - structură-cadru - (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.