Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 19 decembrie 2022  de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 19 decembrie 2022 de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1234 din 21 decembrie 2022
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 1.506 din 19 decembrie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1234 din 21 decembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice sunt emise în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, denumită în continuare Ordonanţa de urgenţă.

    ART. 2
    Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, denumită în continuare ANDIS sau agenţia, va funcţiona şi îşi va desfăşura activitatea în scopul şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă şi ale prezentelor norme metodologice.

    CAP. II
    Activităţile detaliate realizate de ANDIS în exercitarea atribuţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă
    ART. 3
    În exercitarea atribuţiilor reglementate de Ordonanţa de urgenţă, ANDIS va realiza următoarele activităţi detaliate:
    a) analizează şi fundamentează necesitatea adoptării/aprobării de proiecte de acte normative cu impact în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructura de sănătate, în procesul de elaborare a acestora;
    b) analizează şi fundamentează necesitatea emiterii/ adoptării de instrucţiuni, orientări şi recomandări, conform prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă, în procesul de elaborare a acestora;
    c) identifică instrumente şi surse de finanţare a obiectivelor/proiectelor de investiţii în infrastructura de sănătate şi dezvoltă strategiile de finanţare potrivite;
    d) în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă, elaborează, pentru beneficiarii externi, cereri de finanţare aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    e) colaborează, în vederea implementării în bune condiţii a programelor şi proiectelor, cu structurile Ministerului Sănătăţii, cu autorităţile de management şi alte structuri similare, Comisia Europeană, alte instituţii publice naţionale şi internaţionale, pe nivelul de competenţă specific;
    f) derulează procedurile necesare pentru contractarea programelor şi proiectelor finanţate din bugetul de stat sau din fonduri externe rambursabile sau nerambursabile pentru care ANDIS devine beneficiar;
    g) realizează diseminarea informaţiilor privind lansarea obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    h) gestionează activităţile la nivel de obiectiv/proiect de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    i) deschide anual un apel public de proiecte dedicat obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, pentru punerea în aplicare a prevederilor referitoare la alte elemente relevante pentru realizarea analizei multicriteriale, prevăzute la art. 8 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă, în vederea identificării, definirii şi planificării obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate care intră sub incidenţa dispoziţiilor art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă;
    j) oferă îndrumare metodologică beneficiarilor externi;
    k) coordonează şi, respectiv, asigură resursele materiale, financiare şi umane necesare pentru implementarea obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    l) asigură elaborarea documentaţiilor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate având ca obiect investiţii în spitalele din reţeaua sanitară a Ministerului Sănătăţii, selectate potrivit dispoziţiilor art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă, dacă finanţarea acestora este asigurată în integralitate sau în majoritate de la bugetul de stat, inclusiv prin utilizarea fondurilor externe rambursabile sau nerambursabile;
    m) organizează periodic întâlniri de lucru, conferinţe tehnice, programe de formare şi perfecţionare, schimburi de experienţă cu instituţii publice, organisme internaţionale, precum şi cu entităţi private cu experienţă în gestionarea şi implementarea obiectivelor de investiţii în infrastructura de sănătate, pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (1) lit. o)-q) din Ordonanţa de urgenţă;
    n) inventariază nevoile de formare profesională şi consultanţă şi monitorizează procesul de formare profesională organizată de ANDIS potrivit dispoziţiilor art. 4 alin. (1) lit. q) din Ordonanţa de urgenţă;
    o) asigură elaborarea documentaţiilor de atribuire şi a celorlalte documente necesare pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică în cadrul obiectivelor/proiectelor de investiţii în infrastructura de sănătate cu privire la care ANDIS exercită atribuţiile reglementate de Ordonanţa de urgenţă;
    p) îndeplineşte obligaţiile prevăzute în contractele de finanţare şi asigură managementul financiar-contabil al obiectivelor/proiectelor de investiţii pentru care ANDIS este beneficiar individual sau în parteneriat;
    q) îndeplineşte activităţile delegate de către beneficiar, potrivit acordului de delegare încheiat cu acesta, în cazul obiectivelor/proiectelor de investiţii implementate de către ANDIS în calitate de agenţie de implementare ori în altă calitate delegată, potrivit acordului de delegare;
    r) stabileşte necesarul de fonduri pentru deschiderea de credite aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii;
    s) urmăreşte modul de execuţie a bugetului la nivelul fiecărui obiectiv/proiect de investiţii, precum şi deschiderile de credite bugetare;
    ş) monitorizează situaţia plăţilor şi rambursărilor pentru obiectivele/proiectele de investiţii gestionate de către ANDIS;
    t) asigură asistenţă specializată pentru beneficiarii externi în activităţile de pregătire a obiectivelor/proiectelor de investiţii în vederea obţinerii finanţării acestora;
    ţ) asigură realizarea planificării, colectării şi analizării datelor pentru realizarea studiilor şi cercetărilor de piaţă, inclusiv organizarea de consultări cu piaţa;
    u) asigură identificarea potenţialelor surse de finanţare pentru derularea în bune condiţii a programului multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    v) publică şi comunică, în mod transparent, informaţii privind obiectivele/proiectele de investiţii implementate, pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 19 din Ordonanţa de urgenţă;
    w) verifică modul de îndeplinire şi evoluţia obiectivelor/ proiectelor de investiţii prin utilizarea capacităţii profesionale şi a resurselor existente la nivelul agenţiei;
    x) stabileşte şi ierarhizează obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, potrivit dispoziţiilor art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă;
    y) elaborează strategii, studii comparative, priorităţi şi proiecte de acte normative în legătură cu realizarea unuia sau anumitor obiective/proiecte de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate;
    z) elaborează, monitorizează şi implementează calendarul apelurilor publice de proiecte pentru selectarea solicitărilor beneficiarilor externi pentru care ANDIS acordă asistenţă tehnică, în aplicarea prevederilor art. 10 din Ordonanţa de urgenţă.


    CAP. III
    Detalierea criteriilor prevăzute la art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă pentru selecţia obiectivelor/proiectelor de investiţii considerabile având ca obiect investiţii în spitalele din reţeaua sanitară a Ministerului Sănătăţii, încredinţate de către Ministerul Sănătăţii ANDIS, şi metodologia de aplicare a acestora
    ART. 4
    Îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă va fi verificată având în vedere următoarele subcriterii:
    a) obiectivul/proiectul de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la îndeplinirea măsurii conexe „Investiţia 2. Dezvoltarea infrastructurii spitaliceşti publice“, ţinta 377 „Construirea şi/sau dotarea de noi unităţi medicale/spitale publice“, cu termen de realizare trimestrul II 2026, prevăzută în anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de redresare şi rezilienţă al României;
    b) obiectivul/proiectul de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la îndeplinirea unor priorităţi de investiţii din cuprinsul programelor operaţionale aprobate de către Comisia Europeană;
    c) obiectivul/proiectul de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la implementarea Strategiei naţionale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.028/2014 privind aprobarea Strategiei naţionale de sănătate 2014-2020 şi a Planului de acţiuni pe perioada 2014-2020 pentru implementarea Strategiei naţionale, ori la implementarea Strategiei naţionale de sănătate aprobate de Guvern, în vigoare la data aplicării criteriului;
    d) obiectivul/proiectul de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la implementarea planurilor regionale privind serviciile de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.376/2016, cu modificările ulterioare, sau a oricăror alte planuri regionale de servicii de sănătate în vigoare la data aplicării criteriului.


    ART. 5
    Criteriul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă este îndeplinit în situaţia care cel puţin unul dintre subcriteriile prevăzute la art. 4 este îndeplinit.

    ART. 6
    (1) Îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă va fi verificată având în vedere resursele materiale şi umane care pot fi alocate de către ANDIS pentru îndeplinirea în mod corespunzător a activităţilor legate de pregătirea şi implementarea obiectivului/proiectului de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, precum şi eventuala identificare de către ANDIS a posibilităţii de a beneficia de asistenţă tehnică externalizată.
    (2) În cazul în care, în urma verificării interne realizate de ANDIS potrivit alin. (1), se constată că ANDIS poate îndeplini în mod corespunzător activităţile care să permită pregătirea şi implementarea obiectivului/proiectului de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, astfel încât acesta să fie finalizat la termen, conform specificaţiilor şi în cadrul bugetului aprobat, la solicitarea Ministerului Sănătăţii, ANDIS va transmite o comunicare în acest sens Ministerului Sănătăţii în raport cu fiecare obiectiv/proiect cu privire la care agenţia este solicitată să îşi exercite atribuţiile.
    (3) Criteriul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. b) este îndeplinit în situaţia în care prin comunicarea prevăzută la alin. (2) ANDIS a confirmat deţinerea capacităţii administrative care să permită pregătirea şi implementarea obiectivului/proiectului de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, astfel încât acesta să fie finalizat la termen, conform specificaţiilor şi în cadrul bugetului aprobat.

    ART. 7
    Ministerul Sănătăţii selectează obiectivele/ proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate în legătură cu care ANDIS îşi exercită atribuţiile, prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă, dacă acestea îndeplinesc ambele criterii prevăzute la art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă.

    CAP. IV
    Dispoziţii privind implementarea de către ANDIS a proiectelor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) şi alin. (4) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă
    ART. 8
    (1) ANDIS organizează procedurile de atribuire, încheie şi execută acordurile-cadru/contractele de achiziţie publică în legătură cu proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă.
    (2) În cazul obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă, repartizarea rolurilor, responsabilităţilor, drepturilor şi obligaţiilor în ceea ce priveşte implementarea proiectelor, organizarea procedurilor de atribuire şi executarea contractelor în legătură cu proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate se stabileşte prin acordul încheiat intre ANDIS, în calitate de beneficiar în parteneriat sau de agenţie de implementare, după caz, şi beneficiarul care implementează proiectul respectiv.
    (3) În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (1) lit. m) din Ordonanţa de urgenţă, în ceea ce priveşte realizarea, în calitate de beneficiar, individual sau în parteneriat, şi implementarea, în calitate de agenţie de implementare, de proiecte finanţate din fonduri europene în domeniul dezvoltării infrastructurii de sănătate, ANDIS:
    a) poate dobândi, potrivit art. 297-299 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, calitatea de titular al dreptului de administrare asupra imobilelor, terenuri şi/sau construcţii, proprietate publică sau privată a statului, utilizate pentru realizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, până la finalizarea acestora;
    b) în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă, privind modalitatea de colaborare cu celelalte entităţi implicate în realizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii în infrastructura de sănătate, poate prelua pe bază de protocol amplasamentele destinate construcţiilor de la titularul dreptului de proprietate publică sau privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale ori de la titularul dreptului de administrare, pe perioada şi în scopul realizării investiţiei.

    (4) La finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, odată cu recepţia la terminarea lucrărilor sau recepţia punerii în funcţiune, după caz, pe bază de protocol de transfer, ANDIS predă obiectivul de investiţii către entitatea care are calitatea de beneficiar al obiectivului/proiectului de investiţie considerabilă finanţat din fonduri structurale.
    (5) Modelul protocolului de transfer al elementelor prevăzute la alin. (4) se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.

    CAP. V
    Dispoziţii privind implementarea de către ANDIS a proiectelor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) şi alin. (4) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă, pentru punerea în aplicare a prevederilor referitoare la alte elemente relevante pentru realizarea analizei multicriteriale, prevăzute la art. 8 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă
    ART. 9
    (1) Obiectivele/Proiectele de investiţii în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă pentru care ANDIS va acorda asistenţă tehnică şi care urmează să fie incluse în portofoliul ANDIS pe baza solicitărilor beneficiarilor externi sunt selectate prin intermediul unui apel public de proiecte, organizat periodic de către ANDIS.
    (2) Proiectele de asistenţă tehnică pentru care ANDIS va acorda asistenţă tehnică şi care urmează să fie incluse în portofoliul ANDIS se selectează de către ANDIS cu luarea în considerare a capacităţii sale şi pe baza unui set de criterii transparente, obiective, proporţionale şi nediscriminatorii care vor fi publicate în apelul public de proiecte.

    CAP. VI
    Metodologia de realizare a analizei multicriteriale pentru stabilirea obiectivelor/proiectelor de investiţii considerabile care urmează a fi incluse în programul multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate
    ART. 10
    (1) Ministerul Sănătăţii comunică anual ANDIS lista obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă, pe care le-a selectat potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă. Lista va fi însoţită de enunţarea criteriilor îndeplinite de respectivele obiective/proiecte de investiţii, precum şi de valoarea totală estimată a investiţiei.
    (2) Pentru punerea în aplicare a prevederilor referitoare la alte elemente relevante pentru realizarea analizei multicriteriale, reglementate în cuprinsul art. 8 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă, ANDIS stabileşte lista obiectivelor/proiectelor de investiţii care intră sub incidenţa dispoziţiilor art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă, pe baza apelului de proiecte prevăzut la art. 9.

    ART. 11
    În vederea elaborării programului multianual al obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, ANDIS realizează analiza multicriterială prevăzută la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă pe baza criteriilor de prioritizare detaliate şi a indicatorilor aferenţi, a ponderilor şi a modului de aplicare a criteriilor de prioritizare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ART. 12
    (1) Programul multianual al obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate cuprinde cel puţin două liste distincte, una pentru obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă, iar alta pentru obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă. În cadrul fiecăreia dintre aceste două liste sunt grupate obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate care beneficiază de finanţare, respectiv obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate care nu beneficiază de finanţare.
    (2) Periodicitatea realizării analizei multicriteriale prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă este anuală.
    (3) În cazul în care un obiectiv/proiect de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate nu a avut finanţarea integral asigurată la momentul includerii în programul multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, dar o are ulterior aprobării programului multianual prin hotărâre a Guvernului, atunci ANDIS va gestiona cu prioritate respectivul obiectiv/proiect faţă de obiectivele/proiectele din programul multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate care deţin un punctaj mai ridicat, dar care nu au finanţarea integral asigurată.

    ART. 13
    Pe baza analizei multicriteriale prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă preşedintele ANDIS elaborează programul multianual al obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate şi îl transmite către Consiliul de supraveghere al ANDIS. Subsecvent obţinerii avizului emis în baza art. 17 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă, ANDIS elaborează proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea programului multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate, prevăzută de art. 2 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă, şi îl transmite către Ministerul Sănătăţii în vederea aprobării iniţierii acestuia.

    CAP. VII
    Modalitatea de colaborare a ANDIS cu celelalte entităţi implicate în realizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii în infrastructura de sănătate
    ART. 14
    Contractul sau acordul încheiat între ANDIS şi beneficiarul extern, în baza prevederilor art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă, privind activităţile îndeplinite de ANDIS în legătură cu proiectul de investiţii considerabil implementat de beneficiarul extern va stabili în concret activităţile de asistenţă tehnică realizată de ANDIS dintre cele prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă, inclusiv, dacă este cazul, furnizarea de către ANDIS de activităţi de achiziţie auxiliare, conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, în legătură cu procedurile de achiziţie publică pe care beneficiarul, în calitate de autoritate contractantă, are obligaţia să le organizeze.

    CAP. VIII
    Dispoziţii specifice privind executarea în continuare a contractelor de finanţare pentru proiectele de investiţii privind realizarea spitalelor regionale de urgenţă Iaşi, Cluj şi Craiova, în vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 26 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă
    ART. 15
    (1) Pregătirea, implementarea şi finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgenţă Iaşi, Cluj şi Craiova se realizează de către ANDIS, în calitate de agenţie de implementare a proiectului, pentru Ministerul Sănătăţii, în calitate de beneficiar, conform acordului încheiat potrivit alin. (2).
    (2) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, Ministerul Sănătăţii şi ANDIS încheie un acord prin care stabilesc atribuţiile şi obligaţiile fiecărei părţi, corelativ activităţilor prevăzute de contractele de finanţare încheiate între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Sănătăţii nr. 5.046 din 31.12.2019 aferent proiectului cod SMIS 133903, nr. 5.305 din 5.05.2020 aferent proiectului cod SMIS 134195, nr. 5.441 din 30.04.2020 aferent proiectului cod SMIS 134201, care urmează să fie realizate de ANDIS în calitate de agenţie de implementare a proiectului, potrivit alin. (1).
    (3) Activităţile care urmează să fie realizate de ANDIS în calitate de agenţie de implementare a proiectului potrivit alin. (1), în temeiul acordului prevăzut la alin. (2), vor viza cel puţin activităţile prevăzute la art. 16 alin. (1).

    ART. 16
    (1) ANDIS are calitatea de autoritate contractantă şi organizează procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică în legătură cu obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgenţă Iaşi, Cluj şi Craiova, încheie contractele cu operatorii economici, exercită drepturile şi execută obligaţiile rezultate din acestea.
    (2) În aplicarea dispoziţiilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă, ANDIS:
    a) preia de la Ministerul Sănătăţii activităţile în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire, încheierea şi executarea contractelor de achiziţie publică în legătură cu obiectivele/ proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgenţă Iaşi, Cluj şi Craiova;
    b) continuă şi finalizează procedurile de atribuire în curs de desfăşurare, începute de Ministerul Sănătăţii, precum şi contractele în curs de executare încheiate de Ministerul Sănătăţii înainte de intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, în legătură cu implementarea şi finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgenţă Iaşi, Cluj şi Craiova.

    (3) Prin protocolul prevăzut la art. 26 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă, Ministerul Sănătăţii şi ANDIS identifică activităţile, procedurile de atribuire şi contractele prevăzute la alin. (2) preluate de către ANDIS de la Ministerul Sănătăţii şi stabilesc orice alte detalii necesare pentru operaţionalizarea transferului acestora.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    Criteriile detaliate de prioritizare şi indicatorii aferenţi, ponderile şi modul de aplicare
    a criteriilor de prioritizare în cadrul metodologiei de realizare a analizei multicriteriale,
    prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă
    (i) Obiectivele/Proiectele de investiţii considerabile sunt incluse în programul multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate în urma unei analize multicriteriale pe baza criteriilor de prioritizare şi indicatorilor listaţi în anexa la normele metodologice. Indicatorii reprezintă elemente care detaliază criteriile de prioritizare.
    (ii) Pentru fiecare criteriu de prioritizare se vor acorda punctajele menţionate în tabelul „Criterii de prioritizare şi indicatori“ de mai jos. Punctajele acordate pentru fiecare criteriu vor fi însumate pentru a obţine un scor total al evaluării, care va fi de maximum 100 de puncte. Prin excepţie, în cazul în care criteriul de prioritizare B este îndeplinit ca urmare a îndeplinirii indicatorului (a), atunci scorul total final acordat obiectivului/proiectului de investiţii considerabile este de 100 de puncte, fără ca celelalte criterii să mai fie aplicate.
    (iii) Obiectivele/Proiectele de investiţii considerabile vor fi incluse în programul multianual al proiectelor de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate în ordinea descrescătoare a scorurilor finale, având prioritate proiectele cu cele mai mari scoruri finale obţinute.
    (iv) Analiza obiectivelor/proiectelor de investiţii considerabile pe baza criteriilor de prioritizare şi a indicatorilor listaţi mai jos se realizează în mod distinct pentru obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă, respectiv pentru obiectivele/proiectele de investiţii de importanţă considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă.

┌──────────────────────────────────────┐
│Criterii de prioritizare şi indicatori│
├──────────────────────────────────────┤
│A. Existenţa unor obligaţii expres │
│prevăzute în acte normative în │
│legătură cu realizarea unuia sau │
│anumitor obiective/proiecte de │
│investiţii de importanţă considerabilă│
│în infrastructura de sănătate │
│Pentru îndeplinirea criteriului se │
│acordă 5 puncte, iar dacă acesta nu │
│este îndeplinit se acordă 0 puncte. │
├──────────────────────────────────────┤
│B. Includerea unuia sau mai multor │
│obiective/proiecte de investiţii de │
│importanţă considerabilă în │
│infrastructura de sănătate în │
│cuprinsul Acordului de parteneriat │
│încheiat cu Comisia Europeană, al │
│programelor operaţionale aprobate de │
│Comisia Europeană, al PNRR sau al │
│altor documente aprobate de │
│instituţiile Uniunii Europene. │
│Punctajul criteriului este egal fie cu│
│cel al indicatorului (a), fie, în │
│cazul în care indicatorul (a) nu este │
│îndeplinit, cu cel al indicatorului │
│(b). │
├───┬──────────────────────────────────┤
│ │Includerea obiectivului/ │
│ │proiectului de investiţii de │
│ │importanţă considerabilă în │
│ │infrastructura de sănătate în │
│ │cuprinsul PNRR │
│ │Indicatorul este îndeplinit dacă │
│ │obiectivul/proiectul de investiţii│
│ │este selectat de către Ministerul │
│ │Sănătăţii ca unul dintre │
│ │proiectele finanţate în cadrul │
│ │PNRR care vor fi coordonate de │
│(a)│ANDIS, conform ţintei 377 │
│ │„Construirea şi/sau dotarea de noi│
│ │unităţi medicale/spitale publice“,│
│ │prevăzută în anexa la Decizia de │
│ │punere în aplicare a Consiliului │
│ │din 3 noiembrie 2021 de aprobare a│
│ │evaluării Planului de redresare şi│
│ │rezilienţă al României. │
│ │Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 100 de puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Includerea obiectivului/ │
│ │proiectului de investiţii de │
│ │importanţă considerabilă în │
│ │infrastructura de sănătate în │
│ │cuprinsul Acordului de parteneriat│
│ │încheiat cu Comisia Europeană, al │
│(b)│programelor operaţionale aprobate │
│ │de Comisia Europeană sau al altor │
│ │documente aprobate de instituţiile│
│ │Uniunii Europene │
│ │Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 5 puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┴──────────────────────────────────┤
│C. Includerea obiectivului/proiectului│
│de investiţii de importanţă │
│considerabilă în infrastructura de │
│sănătate în cuprinsul documentelor │
│strategice în domeniul sănătăţii, │
│precum Strategia naţională de sănătate│
│aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.│
│1.028/2014 ori Strategia naţională de │
│sănătate în vigoare la data aplicării │
│criteriului sau precum masterplanurile│
│regionale de servicii de sănătate │
│aprobate prin Ordinul ministrului │
│sănătăţii nr. 1.376/2016 pentru │
│aprobarea Planurilor regionale de │
│servicii de sănătate, cu modificările │
│ulterioare, sau oricare alte planuri │
│regionale de servicii de sănătate în │
│vigoare la data aplicării criteriului │
│Pentru îndeplinirea criteriului se │
│acordă 5 puncte, iar dacă acesta nu │
│este îndeplinit se acordă 0 puncte. │
├──────────────────────────────────────┤
│D. Compatibilitatea, │
│complementaritatea şi alinierea │
│obiectivului/proiectului de investiţii│
│de importanţă considerabilă în │
│infrastructura de sănătate cu │
│obiectivele stabilite în cuprinsul │
│Strategiei naţionale de sănătate şi al│
│altor documente strategice în domeniul│
│sănătăţii │
│Punctajul criteriului se calculează │
│prin însumarea punctajelor acordate │
│pentru indicatorii aferenţi. │
├──────────────────────────────────────┤
│Indicatori aferenţi lit. D │
├───┬──────────────────────────────────┤
│ │Conformitatea cu ţinta/obiectivul │
│ │privind numărul total de paturi de│
│ │spitalizare continuă menţionată în│
│ │cuprinsul Strategiei naţionale de │
│ │sănătate aprobate prin Hotărârea │
│ │Guvernului nr. 1.028/2014 ori în │
│ │cuprinsul Strategiei naţionale de │
│(a)│sănătate aprobate de Guvernul │
│ │României, în vigoare la data │
│ │aplicării criteriului, şi/sau în │
│ │alte documente strategice │
│ │Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 7 puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Respectarea obiectivelor generale │
│ │şi a obiectivelor specifice legate│
│ │de investiţiile în infrastructura │
│ │de sănătate, integrarea │
│ │serviciilor medicale menţionate în│
│ │cuprinsul Strategiei naţionale de │
│ │sănătate, inclusiv: │
│ │- creşterea capacităţii regionale │
│ │pentru una sau mai multe dintre │
│ │următoarele: unităţi de tratament │
│ │al accidentului vascular cerebral,│
│(b)│oncologie, cardiologie │
│ │intervenţională, unităţi de arşi, │
│ │asistenţă medicală de urgenţă, │
│ │boli infecţioase; │
│ │- creşterea numărului de paturi de│
│ │terapie intensivă din aria de │
│ │adresabilitate ce urmează să fie │
│ │deservită. │
│ │Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 7 puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Alinierea la ţinta/obiectivul │
│ │privind capacităţile de îngrijire │
│ │de zi şi ambulatorie stabilite în │
│ │cuprinsul Strategiei naţionale de │
│(c)│sănătate şi/sau în alte documente │
│ │strategice │
│ │Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 7 puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┴──────────────────────────────────┤
│E. Potenţialul de finanţare al │
│obiectivului/proiectului de investiţii│
│de importanţă considerabilă în │
│infrastructura de sănătate din punctul│
│de vedere al sursei de finanţare şi al│
│asigurării finanţării │
│Punctajul criteriului este egal fie cu│
│cel al indicatorului (a), fie, în │
│cazul în care indicatorul (a) nu este │
│îndeplinit, cu cel al indicatorului │
│(b). │
├──────────────────────────────────────┤
│Indicatori aferenţi lit. E │
├───┬──────────────────────────────────┤
│ │Obiectivul/Proiectul de investiţii│
│ │de importanţă considerabilă în │
│ │infrastructura de sănătate are │
│(a)│finanţarea integral asigurată. │
│ │Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 20 de puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Este identificată integral sau │
│ │parţial sursa de finanţare. │
│(b)│Pentru îndeplinirea indicatorului │
│ │se acordă 10 puncte, iar dacă │
│ │acesta nu este îndeplinit se │
│ │acordă 0 puncte. │
├───┴──────────────────────────────────┤
│F. Creşterea rezilienţei sistemului de│
│sănătate în situaţii de criză sanitară│
│Măsurile propuse pentru a creşte │
│rezilienţa sistemului de sănătate sunt│
│clar demonstrate de nota conceptuală │
│propusă şi de tema de proiectare a │
│proiectului de investiţii, precum o │
│temă de proiectare care promovează o │
│planificare a structurii spitaliceşti │
│care să asigure rezilienţa, creşterea │
│capacităţii serviciilor de urgenţă. │
│Pentru îndeplinirea criteriului se │
│acordă 8 puncte, iar dacă acesta nu │
│este îndeplinit se acordă 0 puncte. │
├──────────────────────────────────────┤
│G. Stadiul de progres al proiectului │
│Punctajul criteriului se calculează │
│prin însumarea punctajelor acordate │
│pentru indicatorii aferenţi. │
├──────────────────────────────────────┤
│Indicatori aferenţi lit. G │
├───┬──────────────────────────────────┤
│ │Documentaţie existentă conform │
│ │Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 │
│ │privind etapele de elaborare şi │
│ │conţinutul-cadru al │
│ │documentaţiilor tehnico-economice │
│ │aferente obiectivelor/proiectelor │
│ │de investiţii finanţate din │
│ │fonduri publice, cu modificările │
│ │şi completările ulterioare │
│ │Indicatorul este îndeplinit dacă, │
│ │potrivit prevederilor art. 5 din │
│ │Hotărârea Guvernului nr. 907/2016,│
│ │cu modificările şi completările │
│ │ulterioare, există documentaţie │
│ │cel puţin la nivel de studiu de │
│ │fezabilitate, în cazul │
│(a)│obiectivelor noi de investiţii, │
│ │sau cel puţin la nivel de │
│ │documentaţie de avizare a │
│ │lucrărilor de intervenţii, în │
│ │cazul intervenţiilor la │
│ │construcţii existente, ori cel │
│ │puţin la nivel de studiu de │
│ │fezabilitate, completat cu │
│ │elementele specifice din │
│ │documentaţia de avizare a │
│ │lucrărilor de intervenţii, în │
│ │cazul obiectivelor mixte de │
│ │investiţii. │
│ │Pentru îndeplinirea criteriului se│
│ │acordă 12 puncte, iar dacă acesta │
│ │nu este îndeplinit se acordă 0 │
│ │puncte. │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Starea proiectului: │
│ │1. beneficiarul proiectului deţine│
│ │dreptul de proprietate sau de │
│ │administrare asupra │
│ │amplasamentului şi/sau terenului │
│ │şi statusul legal al acestuia este│
│ │clar; │
│ │2. proiectul a fost aprobat de │
│ │către autorităţile administraţiei │
│ │publice locale sau naţionale; │
│ │3. ancheta preliminară la faţa │
│ │locului este finalizată pentru a │
│ │verifica caracterul adecvat al │
│ │amplasamentului şi măsurile de │
│ │precauţie privind infrastructura │
│ │necesare, precum absenţa │
│(b)│contaminării aerului/solului, │
│ │rezistenţa la cutremur; │
│ │4. amplasamentul şi/sau suprafaţa │
│ │de teren sunt suficiente pentru a │
│ │se adapta standardelor de spaţiu │
│ │şi dezvoltare necesare, cu │
│ │existenţa potenţialului de │
│ │extindere. │
│ │Pentru îndeplinirea fiecărui │
│ │subindicator al indicatorului │
│ │„starea proiectului“ se acordă 3 │
│ │puncte, iar dacă acesta nu este │
│ │îndeplinit se acordă 0 puncte. │
│ │Punctajul indicatorului „starea │
│ │proiectului“ se calculează prin │
│ │însumarea punctajelor acordate │
│ │pentru subindicatorii aferenţi. │
├───┴──────────────────────────────────┤
│H. Tipul infrastructurii de sănătate, │
│nouă sau existentă, şi tipul de │
│intervenţie asupra infrastructurii de │
│sănătate existente │
│Punctajul criteriului este reprezentat│
│fie de punctajul acordat indicatorului│
│(a), în cazul în care infrastructura │
│de sănătate este nouă, fie de │
│punctajul acordat indicatorului (b), │
│în cazul în care infrastructura de │
│sănătate este existentă. │
├──────────────────────────────────────┤
│Indicatori aferenţi lit. H │
├───┬──────────────────────────────────┤
│ │Infrastructură de sănătate nouă │
│ │Dacă infrastructura este nouă se │
│(a)│acordă 12 puncte. Dacă │
│ │infrastructura este existentă se │
│ │acordă doar punctajul │
│ │indicatorului (b). │
├───┼──────────────────────────────────┤
│ │Infrastructura de sănătate este │
│ │existentă; tipul de intervenţie │
│ │asupra infrastructurii de sănătate│
│ │existente: │
│ │1. extindere │
│ │Pentru îndeplinirea │
│ │subindicatorului se acordă 3,5 │
│ │puncte, iar dacă acesta nu este │
│ │îndeplinit se acordă 0 puncte. │
│ │2. reabilitare/modernizare/ │
│ │consolidare - se acordă 2 puncte │
│ │Pentru îndeplinirea │
│ │subindicatorului se acordă 2 │
│ │puncte, iar dacă acesta nu este │
│ │îndeplinit se acordă 0 puncte. │
│(b)│3. dotare cu echipamente şi/sau │
│ │aparatură medicală - se acordă 1 │
│ │punct │
│ │Pentru îndeplinirea │
│ │subindicatorului se acordă 1 │
│ │punct, iar dacă acesta nu este │
│ │îndeplinit se acordă 0 puncte. │
│ │4. dotare cu mobilier - se acordă │
│ │0,5 puncte │
│ │Pentru îndeplinirea │
│ │subindicatorului se acordă 0,5 │
│ │puncte, iar dacă acesta nu este │
│ │îndeplinit se acordă 0 puncte. │
│ │Punctajul indicatorului se │
│ │calculează prin însumarea │
│ │punctajelor acordate pentru │
│ │subindicatorii aferenţi. │
└───┴──────────────────────────────────┘


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016