Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 18 august 2022  pentru recuperarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 18 august 2022 pentru recuperarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei "Delta Dunării"

EMITENT: Ministerul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 842 din 29 august 2022
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 829 din 18 august 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 842 din 29 august 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezentele norme metodologice au ca scop reglementarea unui set de norme pentru stoparea sau recuperarea ajutoarelor de minimis acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 259/2021, cu completările şi modificările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) ajutor de minimis - ajutor limitat conform normelor Uniunii Europene la un nivel care nu distorsionează concurenţa şi/sau comerţul cu statele membre ale Uniunii Europene, în sensul art. 2 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014. Sunt considerate ajutoare de minimis sumele aferente măsurii compensării clienţilor noncasnici decontate furnizorilor în baza cererilor de decontare, precum şi cele aferente cererilor de regularizare şi de actualizare a certificatelor verzi conform art. 15^1 alin. (3)-(7) din anexa la Ordinul nr. 183/112/173/2022;
    b) OUG nr. 77/2014/Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) OUG nr. 118/2021 - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Ordinul nr. 1.155/1.240/1.480/2021 - Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului energiei şi al ministrului finanţelor nr. 1.155/1.240/1.480/2021 pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, a documentelor în baza cărora se realizează decontarea, precum şi a altor măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“;
    e) Ordinul nr. 183/112/173/2022 - Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului energiei şi al ministrului finanţelor nr. 183/112/173/2022 pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, a documentelor în baza cărora se realizează decontarea, precum şi a altor măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) Ordinul nr. 668/315/965/2022 - Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului energiei şi al ministrului finanţelor nr. 668/315/965/2022 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului energiei şi al ministrului finanţelor nr. 183/112/173/2022 pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, a documentelor în baza cărora se realizează decontarea, precum şi a altor măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“;
    g) HG nr. 274/2013 - Hotărârea Guvernului nr. 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investiţiile realizate de întreprinderile mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) Legea nr. 346/2004 - Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) Ministerul Energiei - furnizor de ajutor de minimis, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014;
    j) beneficiar/beneficiarii ajutorului de minimis - furnizorul de energie electrică sau gaze naturale;
    k) Ordinul nr. 386/2020 - Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat;
    l) organe de executare - organele fiscale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală din cadrul Ministerului Finanţelor;
    m) Regulamentul (CE) nr. 794/2004 - Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE;
    n) Codul de procedură fiscală - Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    (3) În conformitate cu prevederile art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, Ministerul Energiei, în calitate de furnizor de ajutor de minimis, dispune măsuri în legătură cu modul de utilizare a ajutoarelor de minimis finanţate în conformitate cu OUG nr. 118/2021.
    (4) În sensul alin. (3), Ministerul Energiei emite decizii prin care dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de minimis acordate.
    (5) Deciziile menţionate la alin. (4) au caracter de titlu executoriu, conform art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014.
    (6) În urma derulării procedurii de decontare aprobate conform art. 2 alin. (3) din OUG nr. 118/2021, sumele declarate neeligibile în conformitate cu regulile din materia ajutorului de stat şi/sau de minimis, precum şi din sfera IMM-urilor se notifică de către Ministerul Energiei furnizorilor de energie electrică şi/sau gaze naturale, în vederea recuperării de către aceştia a sumelor acordate necuvenit drept compensaţie în facturile clienţilor finali, conform art. 11^1 alin. (2^1) din OUG nr. 118/2021.

    ART. 2
    Prevederile privind recuperarea ajutoarelor de minimis, reglementate de prezentele norme metodologice, se aplică beneficiarilor de ajutor de minimis acordat conform OUG nr. 118/2021, în cazul în care se constată că aceştia nu respectă:
    a) condiţiile Schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul OUG nr. 118/2021;
    b) criteriile prevăzute de legislaţia europeană şi naţională în domeniul ajutorului de minimis.


    ART. 3
    (1) Deciziile de recuperare a ajutoarelor de minimis sunt aprobate în urma investigării unei încălcări a legislaţiei în domeniul ajutorului de minimis în conformitate cu procedurile prevăzute în legislaţia-cadru în domeniu şi cu prezentele norme metodologice.
    (2) Modelul deciziei de recuperare a sumelor acordate nejustificat în cadrul schemei de ajutor de minimis este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.

    ART. 4
    Proiectul deciziei de recuperare a ajutorului de minimis se prezintă beneficiarului de ajutor de stat/de minimis supus procedurii de verificare pentru a-şi exprima punctul de vedere cu privire la aceasta, anterior semnării deciziei, conform art. 5.

    ART. 5
    Beneficiarul supus procedurii de verificare are dreptul să prezinte în scris direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei punctul său de vedere cu privire la constatările acesteia în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii proiectului deciziei de recuperare a ajutorului de minimis.

    ART. 6
    (1) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis se aprobă, la propunerea direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei, de către reprezentantul legal al Ministerului Energiei şi de conducătorul direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei, atunci când se constată acordarea nelegală a ajutorului de minimis după perioada de verificare şi acordare conform OUG nr. 118/2021.
    (2) Documentele necesare întocmirii deciziei de recuperare vor fi puse la dispoziţie de către direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul economic. În cazul în care documentaţia în baza căreia a fost făcută plata către furnizorii de energie electrică şi/sau gaze naturale se află în posesia altor structuri din cadrul Ministerului Energiei, acestea le vor înainta cu celeritate direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei, ca urmare a cererii acestora din urmă, în vederea recuperării ajutorului de minimis acordat nelegal/necuvenit.
    (3) În eventualitatea constatării necesităţii altor documente/clarificări care nu se află la direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul economic, direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei va solicita direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul verificărilor documentelor trimise spre analiză şi plată conform OUG nr. 118/2021 respectivele documente/clarificări deoarece la nivelul acestei direcţii s-au făcut verificările prealabile pentru întocmirea documentaţiei de plată a compensărilor conform OUG nr. 118/2021.

    ART. 7
    (1) La stabilirea sumei de recuperat, pe lângă cuantumul ajutorului de minimis se va lua în considerare şi o dobândă.
    (2) Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită de Comisia Europeană pentru România şi se calculează conform procedurii stabilite prin art. 9 din Regulamentul (CE) nr. 794/2004.
    (3) În cuprinsul deciziei de recuperare a ajutoarelor de minimis direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei va proceda la stabilirea cuantumului ajutorului de recuperat şi a dobânzii aferente acestuia de la data plăţii ajutorului şi până la data emiterii deciziei, conform modalităţii de calcul al dobânzii prevăzute în anexa nr. 5, în temeiul Ordinului nr. 386/2020.
    (4) În cazul recuperării voluntare şi conformării beneficiarului la plata ajutorului necuvenit, în termenul procedural, direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei va determina valoarea dobânzilor ce trebuie aplicate pentru perioada cuprinsă între data deciziei de recuperare şi momentul recuperării efective. Dobânda astfel calculată se recuperează de la beneficiarul ajutorului de minimis pe cale voluntară sau potrivit prevederilor prezentelor norme pentru recuperarea ajutorului de minimis acordat nelegal, care se aplică în mod corespunzător.
    (5) În cazul neconformării beneficiarului la plata ajutorului necuvenit, în termenul procedural, organele de executare vor determina valoarea dobânzilor ce trebuie aplicate pentru perioada cuprinsă între data deciziei de recuperare şi momentul recuperării efective.
    (6) Rata dobânzii prevăzută la alin. (2) se aplică până la data recuperării integrale a ajutorului necuvenit. În cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării, precum şi modalitatea de calcul al dobânzii, conform Codului de procedură fiscală.

    ART. 8
    (1) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis se comunică debitorului prin unul dintre următoarele mijloacele alternative:
    a) scrisoare recomandată cu confirmare de primire, potrivit ultimei adrese indicate de beneficiar către Ministerul Energiei;
    b) mijloace electronice dedicate, cu confirmarea primirii de către destinatar;
    c) publicarea pe site-ul oficial al Ministerului Energiei, cu indicarea datei publicării.

    (2) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis se comunică în mod exclusiv prin mijloace electronice dedicate cu confirmarea primirii de către destinatar, conform alin. (1) lit. b), atunci când acesta a solicitat în mod expres această modalitate de comunicare.

    ART. 9
    Decizia de recuperare a ajutorului de minimis constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării sale prin modalităţile prevăzute la art. 8.

    ART. 10
    Un exemplar în original al deciziei se va transmite Consiliului Concurenţei în maximum 5 zile lucrătoare de la aprobare, în conformitate cu prevederile art. 41 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014.

    ART. 11
    Beneficiarul ajutorului de minimis are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, în contul indicat în cuprinsul acesteia.

    ART. 12
    (1) Decizia se poate contesta administrativ la Ministerul Energiei în termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ministerul Energiei are obligaţia să soluţioneze contestaţia administrativă în termen de 30 până la 60 de zile de la data înregistrării acesteia, în concordanţă cu complexitatea dosarului beneficiarului.
    (3) Contestaţia suspendă termenul prevăzut la art. 11, de la data înregistrării la Ministerul Energiei până la soluţionarea acesteia.
    (4) În cazul în care contestaţia implică o procedură administrativă complexă sau o procedură judiciară, se suspendă termenele prevăzute la art. 11 şi art. 12 alin. (2) până la soluţionarea contestaţiei.
    (5) Introducerea contestaţiei administrative menţionate la alin. (1) suspendă executarea titlului de creanţă până la soluţionarea acesteia.

    ART. 13
    (1) Contestaţia este o cale administrativă de atac, care se formulează în scris şi trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare a contestatarului;
    b) obiectul contestaţiei - îl constituie numai sumele şi măsurile stabilite înscrise în decizia de stopare prevăzută în anexa nr. 4/recuperare a ajutorului de minimis, care reprezintă titlul executoriu;
    c) motivele de fapt şi de drept care stau la baza contestaţiei;
    d) probe şi fundamentări concrete pe care se întemeiază;
    e) semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia.

    (2) Dovada calităţii de împuternicit a contestatarului se face potrivit legii.

    ART. 14
    Decizia de recuperare a ajutorului de minimis poate fi atacată de către contestatar la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în termenele şi condiţiile legii, după comunicarea răspunsului Ministerului Energiei la contestaţia administrativă sau la expirarea termenului menţionat la art. 12 alin. (2), atunci când aceasta nu a fost soluţionată în cadrul acestui termen.

    ART. 15
    Stingerea creanţelor principale şi dobânzile individualizate în titlurile executorii se realizează prin executare silită, potrivit art. 220 din Codul de procedură fiscală, prin intermediul organelor de executare.

    CAP. II
    Metodologia de recuperare a ajutorului de minimis
    ART. 16
    (1) Deciziile privind stoparea/recuperarea ajutoarelor de minimis, reglementate de prezentele norme metodologice, se aplică beneficiarilor de ajutor de minimis acordat prin decontarea sumelor aferente schemei de compensare instituite prin OUG nr. 118/2021, în perioada de implementare şi monitorizare.
    (2) Monitorizarea decontării sumelor aferente schemei de compensare instituite prin OUG nr. 118/2021, în perioada de implementare şi monitorizare, se face de către direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei.

    ART. 17
    (1) Furnizorul ajutorului de minimis, prin direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei şi cu avizul direcţiei cu competenţe juridice din cadrul Ministerului Energiei, întocmeşte o notă de stabilire a creanţei bugetare datorate, conform anexei nr. 2 la prezentele norme metodologice, elaborând în acest sens şi decizia de recuperare a ajutorului de minimis.
    (2) Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate, şi decizia de recuperare a ajutorului de minimis (documente care vor include şi valoarea dobânzii aferente ajutorului de minimis acordat nelegal), avizate de responsabilii compartimentelor de specialitate, se înaintează spre aprobare reprezentantului legal al Ministerului Energiei şi conducătorului direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat atunci când se constată acordarea nelegală a ajutorului de minimis după perioada de implementare, respectiv în perioada de monitorizare.

    ART. 18
    (1) Decizia prin care se dispune recuperarea ajutorului de minimis acordat trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
    b) numărul şi data deciziei;
    c) denumirea operatorului economic;
    d) codul unic de înregistrare;
    e) domiciliul fiscal;
    f) obiectul deciziei;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
    h) data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului;
    i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;
    j) cuantumul ajutorului de minimis acordat, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate;
    k) rata dobânzii utilizate pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat;
    l) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de minimis, precum şi a dobânzilor aferente;
    m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    n) organul la care poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
    o) data de la care decizia îşi produce efectele;
    p) numele şi semnătura reprezentantului legal al autorităţii sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.

    (2) Cuantumul ajutorului de minimis acordat potrivit art. 18 alin. (1) lit. j) va include şi valoarea prejudiciilor constatate potrivit art. 19 alin. (1), dacă este cazul.

    ART. 19
    (1) Furnizorul ajutorului de minimis, prin direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei, iniţiază procedura de recuperare a ajutorului de minimis, dacă constată nerespectarea condiţiilor Schemei de ajutor de minimis ca urmare a decontării schemei de compensare instituite prin OUG nr. 118/2021:
    a) în situaţia în care, ulterior acordării ajutorului de minimis, furnizorul de ajutor de minimis, prin direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei, constată că beneficiarul final al schemei de compensare conform OUG nr. 118/2021 nu îndeplinea condiţiile de eligibilitate la data depunerii cererii de finanţare - respectiv la data depunerii sau redepunerii cererii de decontare, iar documentaţia de decontare depusă la data depunerii cererii nu este întemeiată sau reală;
    b) furnizorul ajutorului de minimis înregistrează o sesizare din partea instituţiilor statului cu privire la nerespectarea condiţiilor de eligibilitate în baza cărora beneficiarii au primit ajutorul de minimis;
    c) ori de câte ori caracterul nelegal al ajutorului de minimis sau diverse prejudicii rezultate din aplicarea schemei de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022 conform OUG nr. 118/2021 se constată prin acte ale diverselor organe, instituţii sau entităţi ale statului român sau ale Uniunii Europene, indiferent că aceste aspecte se constată în cadrul unei proceduri de control, audit sau evaluare, pe cale administrativă sau judiciară.

    (2) În cazul constatării uneia sau mai multor situaţii dintre cele prevăzute la alin. (1), recuperarea ajutorului de minimis va opera în proporţie de 100% din suma totală transferată către beneficiar şi care constituie ajutor de minimis, actualizată cu dobânda aferentă şi alte prejudicii conform legii pentru repararea integrală a prejudiciului, până la momentul semnării procesului-verbal de constatare.

    ART. 20
    (1) În cazul în care se constată una dintre situaţiile prevăzute la art. 19, aceasta va fi consemnată de către direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei într-un proces-verbal de constatare a neconformităţilor, conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    (2) Direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei va întocmi nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis, precum şi cuantumul sumei datorate de beneficiarul ajutorului de minimis, conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004, exprimate în moneda naţională.
    (3) Direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei propune direcţiei de specialitate cu competenţe bugetare, financiare, contabilitate, precum şi ordonatorului de credite din cadrul Ministerului Energiei, în temeiul alin. (2), recuperarea totală sau parţială a ajutorului financiar nerambursabil.
    (4) Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis şi decizia de recuperare a ajutorului de minimis, avizate de responsabilii compartimentelor de specialitate, direcţia de specialitate cu competenţe în domeniile ajutor de stat, bugetar, financiar, contabilitate, precum şi direcţia cu competenţe juridice din cadrul Ministerului Energiei, se înaintează spre aprobare reprezentantului legal al Ministerului Energiei.

    ART. 21
    (1) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis acordat, semnată conform art. 6 alin. (1), se transmite, după caz:
    a) operatorului economic beneficiar, pentru executarea voluntară;
    b) organelor de executare, la data expirării termenului de scadenţă al deciziei de recuperare;
    c) spre informare, Consiliului Concurenţei.

    (2) În cazul neconformării operatorului economic la decizia de recuperare a ajutorului de minimis în termen de 30 până la 60 de zile de la comunicare, în concordanţă cu complexitatea documentaţiei şi respectând prevederile prezentei proceduri privind suspendarea termenului, se vor sesiza organele de executare.

    ART. 22
    (1) Suma datorată de către beneficiarul ajutorului financiar nerambursabil necuvenit se calculează de către direcţia de specialitate cu competenţe în ajutor de stat, cu implicarea direcţiilor cu competenţe bugetare, financiare, contabilitate, cu avizul direcţiei cu competenţe juridice din cadrul Ministerului Energiei, astfel:

┌──────────────────────────────────────┐
│suma datorată = suma constatată ca │
│acordată nelegal/necuvenit + dobânda │
│începând cu data la care ajutorul de │
│minimis a fost pus la dispoziţia │
│beneficiarului pentru prima dată şi │
│până la data recuperării sale, conform│
│Regulamentului (CE) nr. 794/2004. │
└──────────────────────────────────────┘



    (2) Conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004, rata dobânzii ce urmează să se aplice este rata în vigoare la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată.
    (3) Rata dobânzii se aplică pe o bază compusă, conform art. 22, până la data recuperării ajutorului de minimis.
    (4) Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită de Comisia Europeană pentru România şi se calculează conform procedurii stabilite prin art. 9 din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare. Rata dobânzii aplicabile este rata în vigoare la data la care ajutorul a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004, cu modificările ulterioare. Această dobândă se va aplica până la momentul recuperării integrale a ajutorului, cu aplicarea principiului capitalizării.
    (5) Cuantumul total al dobânzilor datorate de beneficiar va fi determinat prin însumarea valorilor absolute ale dobânzilor ce au rezultat în urma aplicării ratelor dobânzilor de referinţă la valoarea cheltuielilor identificate pentru recuperare prin decizia de recuperare a ajutorului.
    (6) În cuprinsul deciziei de stopare/recuperare a ajutoarelor se stabilesc cuantumul ajutorului de recuperat şi al dobânzii aferente acestuia de la data plăţii ajutorului şi până la data emiterii deciziei, precum şi modalitatea de calcul al dobânzii.

    ART. 23
    Sumele reprezentând dobânzi datorate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor prevăzute în titlul de creanţă se fac venit la acelaşi buget în care se virează şi creanţa bugetară rezultată din nereguli.

    ART. 24
    (1) Direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei transmite direcţiei cu competenţe juridice din cadrul Ministerului Energiei procesul-verbal de constatare a neconformităţilor şi nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis, în vederea avizării deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, care constituie titlu de creanţă. Titlurile de creanţă constituie titlu executoriu la expirarea termenului de plată.
    (2) Direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei va comunica în termen de minimum 15 zile beneficiarului de ajutor financiar nerambursabil decizia de recuperare a ajutorului de minimis. Decizia de recuperare a ajutorului de minimis se comunică debitorului prin mijloace dedicate, cu confirmare de primire.
    (3) Beneficiarul ajutorului de minimis are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului stat, în contul indicat în cuprinsul acesteia.

    ART. 25
    Împotriva titlului de creanţă se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, după efectuarea procedurii prealabile potrivit prezentelor norme metodologice.

    ART. 26
    (1) În situaţia în care debitorul nu rambursează suma datorată în termenul prevăzut în prezenta procedură, conform titlului de creanţă şi deciziei de recuperare, furnizorul ajutorului de minimis va transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală documentaţia aferentă recuperării ajutorului de minimis acordat, nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis, decizia de recuperare a ajutorului de minimis, dovada comunicării acestora debitorului, în vederea înscrierii debitului în evidenţă după expirarea termenului de contestare, pentru titlurile de creanţă necontestate sau după pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile.
    (2) În cazul debitorilor pentru care s-a pronunţat o decizie executorie privind deschiderea procedurii insolvenţei, înscrierea la masa credală pentru creanţele prevăzute la alin. (1) se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
    (3) Organele de executare, respectiv organele fiscale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor determina valoarea dobânzilor ce trebuie aplicate pentru perioada cuprinsă între data deciziei de recuperare şi momentul recuperării efective.
    (4) Rata dobânzii prevăzute la alin. (3) se aplică până la data recuperării integrale. Cu toate acestea, în cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării, precum şi modalitatea de calcul al dobânzii.

    ART. 27
    Stingerea creanţelor principale şi dobânzile individualizate în titlurile de creanţă se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau de către organismele fiscale competente, potrivit art. 220 din Codul de procedură fiscală şi art. 17 din anexa la Ordinul nr. 183/112/173/2022.

    ART. 28
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    MINISTERUL ENERGIEI
    DIRECŢIA GENERALĂ AJUTOR DE STAT ŞI FONDURI EUROPENE
    DIRECŢIA IMPLEMENTARE SCHEME DE AJUTOR DE STAT
    PROCES-VERBAL
    de constatare a neconformităţilor
    Încheiat astăzi, ....................
    Referitor la: Necesitatea recuperării
    [ ]

    totale
    [ ]

    parţiale
    a ajutorului de minimis acordat beneficiarului ....................
    Temei legal:
    - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, şi prevederilor procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat/de minimis
    – Normele metodologice pentru recuperarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, aprobate prin Ordinul ministrului energiei nr 829/2022:

┌──────┬────────────────────┬──────────┐
│Nr. │Neconformitatea │Observaţii│
│crt. │constatată │ │
├──────┼────────────────────┼──────────┤
│ │ │ │
└──────┴────────────────────┴──────────┘



┌──────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Numele, prenumele şi semnătura membrului │Numele, prenumele şi│
│DIRECŢIA DE IMPLEMENTARE SCHEME DE AJUTOR │semnătura │
│DE STAT: │beneficiarului: │
│..........................................│....................│
├──────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────────┴────────────────────┘




    Prezentul proces-verbal de constatare a neconformităţilor s-a întocmit în două exemplare originale, cu anexele aferente în copie, unul rămânând la beneficiar.

    ANEXA 2

    MINISTERUL ENERGIEI
    DIRECŢIA GENERALĂ AJUTOR DE STAT ŞI FONDURI EUROPENE
    DIRECŢIA IMPLEMENTARE SCHEME DE AJUTOR DE STAT
    NOTĂ
    de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis
    Întocmită astăzi, ...................., în baza procesului-verbal de constatare a neconformităţilor

┌────┬──────────┬─────────┬───────┬────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │Valoarea │Data │ │Dobânda │Cuantumul│ │
│crt.│ajutorului│acordării│Dobânda│datorată│sumei │Observaţii│
│ │de minimis│ │ │ │datorate │ │
├────┼──────────┼─────────┼───────┼────────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴───────┴────────┴─────────┴──────────┘


    Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată.
    Dobânda aferentă ajutorului datorată de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului şi până la data recuperării sale.
    Unitatea de plată:
    Numele şi prenumele:
    Semnătura:
    Numele şi prenumele:
    Semnătura:

    ANEXA 3

    MINISTERUL ENERGIEI
    DIRECŢIA GENERALĂ AJUTOR DE STAT ŞI FONDURI EUROPENE
    DIRECŢIA IMPLEMENTARE SCHEME DE AJUTOR DE STAT
    Ministerul Energiei, în calitate de furnizor al ajutorului de stat, cu sediul în str. .................... nr. .............., localitatea ............, reprezentat legal de ...................., în calitate de ordonator principal de credite, numit prin ............. nr. ............ din data de .............,
    emite prezenta
    DECIZIE
    de recuperare a ajutorului de stat nr. ................... din ....................
    1. Denumirea şi datele de identificare ale debitorului:
    a) denumirea/numele şi prenumele ....................;
    b) sediul/domiciliul ....................;
    c) codul unic de înregistrare/codul numeric personal ....................;
    d) domiciliul fiscal ....................;
    e) reprezentantul legal .....................

    2. Motivele de fapt ....................
    3. Temeiul de drept (Se porneşte de la stabilirea principiilor încălcate - eficienţa utilizării fondurilor - şi se detaliază prevederea încălcată.)
    4. Baza legală prin care s-a dispus recuperarea ajutorului de stat, precum şi a dobânzilor aferente:
    a) Normele metodologice pentru recuperarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, aprobate prin Ordinul ministrului energiei nr. 829/2022;
    b) prevederile Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE;
    c) Procesul-verbal de constatare a neconformităţilor nr. ................... din data .................... al Direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat, din cadrul Ministerului Energiei, conform Normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului energiei nr. 829/2022;
    d) art. 16 şi 17 din Procedura de decontare a sumelor aferente schemei de sprijin reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi documentele în baza cărora se realizează decontarea, prevăzute în Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului energiei şi al ministrului finanţelor nr. 183/112/173/2022 pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, a documentelor în baza cărora se realizează decontarea, precum şi a altor măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis nr. …………............ din data de …………............ a .................................

    5. (1) Debitorul ........... datorează ............ un debit în valoare de .......... lei, la care se adaugă dobânda în cuantum de .......... lei, calculată începând cu data acordării ajutorului de stat şi până la data recuperării.
    (2) În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004, dobânda se datorează de la data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului, respectiv ……………..........., dată la care a fost încheiat Contractul de finanţare nr. ………………............, între Ministerul Energiei ……………………….......... şi ................ .
    (3) Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de către Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

    6. (1) Prezenta decizie privind recuperarea ajutorului de stat constituie titlu de creanţă, conform art. 1 din Normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului energiei nr. 829/2022.
    (2) În conformitate cu prevederile Normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului energiei nr. 829/2022, scadenţa creanţei fiscale este de 30 de zile de la data comunicării prezentului titlu de creanţă debitorului.
    (3) În temeiul art. 1 din Normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului energiei nr. 829/2022, prezenta decizie constituie titlu executoriu la expirarea termenului de plată prevăzut la alin. (2).

    7. Contul bancar al Ministerului Energiei în care urmează să se recupereze debitul care face obiectul prezentei decizii este RO61TREZ23A800130402100X, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, cod fiscal 43507695.
    8. Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţă se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă.
    9. Serviciul/Compartimentul ........... din cadrul Ministerului Energiei ............ va comunica prezenta decizie ..... (denumirea debitorului)....., cu confirmare de primire.

┌──────────────────────────────────────┐
│suma datorată = suma constatată ca │
│acordată nelegal/necuvenit + dobânda │
│începând cu data la care ajutorul de │
│minimis a fost pus la dispoziţia │
│beneficiarului pentru prima dată şi │
│până la data recuperării sale, conform│
│Regulamentului (CE) nr. 794/2004 │
└──────────────────────────────────────┘


              Compartimentul juridic,
    ..................
             (numele şi prenumele, semnătura)
    Direcţia de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat, din cadrul Ministerului Energiei,
    .......................
         (numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)

    ANEXA 4

    MINISTERUL ENERGIEI
    DIRECŢIA GENERALĂ AJUTOR DE STAT ŞI FONDURI EUROPENE
    DIRECŢIA IMPLEMENTARE SCHEME DE AJUTOR DE STAT
    DECIZIE
    de stopare a ajutorului de minimis încheiată la data de ..........., beneficiar ...... (denumirea beneficiarului)......
    1. Denumirea şi datele de identificare ale furnizorului ajutorului de minimis:
    a) denumirea:
    b) sediul:
    c) codul unic de înregistrare:
    d) domiciliul fiscal:
    e) reprezentatul legal:

    2. Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului/clientului de ajutor de minimis:
    a) denumirea:
    b) sediul:
    c) codul unic de înregistrare:
    d) domiciliul fiscal:
    e) reprezentantul legal:

    3. Denumirea şi datele de identificare ale furnizorului de energie electrică sau gaze naturale prin care beneficiarului i-a fost acordat ajutorul de minimis:
    a) valoarea ajutorului de minimis acordat:
    b) sume plătite de administratorul/organismul de implementare a schemei aferente ajutorului de minimis: .........................

    4. Baza legală a verificării:
    - art. 25 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – alte prevederi incidente.

    5. Punctul de vedere formulat de beneficiarul ajutorului de minimis/furnizorul de energie electrică sau gaze naturale
    ............. (Se va menţiona punctul de vedere al beneficiarului ajutorului de minimis/furnizorul de energie electrică sau gaze naturale cu privire la constatările echipei de verificare. În cazul în care nu exprimă un punct de vedere, se menţionează acest fapt.)......

    6. Locul unde s-a desfăşurat verificarea şi perioada
    ......................................

    7. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la decizia de stopare
    Echipa de verificare a Direcţiei de specialitate cu competenţe în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Energiei a procedat la efectuarea unei verificări documentare şi faptice a cazului de încălcare a legislaţiei în domeniul ajutorului de minimis nr. ................................. privind beneficiarul ajutorului de minimis .........(denumirea beneficiarului)........., finanţat prin schema de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările şi completările ulterioare. (Se citează toate constatările din documentul emitentului.) ................................................................. .
    Obiectul verificării îl constituie stabilirea creanţei bugetare, a prejudiciilor şi/sau a persoanelor juridice ori fizice debitoare, ca urmare a nerespectării legalităţii, conformităţii şi regularităţii utilizării fondurilor alocate în cadrul schemei de ajutor de minimis, astfel încât să se asigure protejarea fondurilor naţionale în ceea ce priveşte ajutorul de minimis al cărui beneficiar este ........ (denumirea beneficiarului ajutorului de minimis)............... .
    În conformitate cu prevederile:
    • art. 25 alin. (4) şi art. 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratat;
    • art. 1 pct. 3 şi 4 din Regulamentul (CE) nr. 271/2008 al Comisiei din 30 ianuarie 2008 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 794/2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    • art. 11 din Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, cu modificările şi completările ulterioare, privind rata dobânzii aplicate în cazul recuperării sau rambursării ajutorului de stat sau de minimis ilegal sau a celui interzis;
    • alte prevederi incidente,
    ................... a beneficiat de un ajutor de minimis în cuantum de ............. lei, acordat sub formă de ................ pentru clientul ......................

    Ajutorul de minimis s-a acordat astfel ................................
    Având în vedere faptul că ....................... se află în următoarea situaţie de fapt ..................., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ............, drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de minimis.
    Împotriva măsurilor dispuse prin prezenta decizie se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea emitentă.
    Decizia de stopare îşi produce efecte de la data comunicării către beneficiarul ajutorului de minimis ............................... .
    În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta decizie are caracter de titlu executoriu.

    8. Prezenta decizie a fost întocmită în 4 (patru) exemplare originale.
    9. Prezenta decizie va fi comunicată către:
    - debitorul/furnizorul de energie electrică sau gaze naturale ...................., în calitate de beneficiar al ajutorului de minimis, conform Contractului de finanţare nr. ............ (un exemplar în original).....;
    – Consiliului Concurenţei (un exemplar în original);
    – ANAF/Ministerului Finanţelor (două exemplare în original, însoţite de dovada comunicării către debitor).

┌──────────────────────────────────────┐
│suma datorată = suma constatată ca │
│acordată nelegal/necuvenit + dobânda │
│începând cu data la care ajutorul de │
│minimis a fost pus la dispoziţia │
│beneficiarului pentru prima dată şi │
│până la data recuperării sale, conform│
│Regulamentului (CE) nr. 794/2004 │
└──────────────────────────────────────┘



    Echipa de verificare:
    ....................................................................
           (numele, prenumele, semnătura în clar)
    ....................................................................
    ....................................................................

    ANEXA 5

    MINISTERUL ENERGIEI
    DIRECŢIA GENERALĂ AJUTOR DE STAT ŞI FONDURI EUROPENE
    DIRECŢIA IMPLEMENTARE SCHEME DE AJUTOR DE STAT
    PROCEDURĂ
    de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de minimis care trebuie recuperat
    Conform Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat

┌─────────────────────┬─────────┬──────────┐
│ │ │Rata │
│ │ │anuală a │
│ │Rata │dobânzii │
│Perioada │stabilită│de │
│ │de CE (%)│recuperare│
│ │ │aplicabile│
│ │ │(%) │
├──────────┬──────────┼─────────┴──────────┤
│de la data│până la │ │
│de: │data de: │ │
├──────────┼──────────┼─────────┬──────────┤
│00.00.2022│00.00.2022│ │ │
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────┴──────────┘



┌─────────────────────┬─────────────┬──────────┬────┬─────────┐
│ │Valoarea │Rata │ │ │
│ │principalului│anuală a │ │ │
│ │pe baza │dobânzii │Nr. │Dobândă │
│Perioada specifică │căruia se │de │de │de │
│ │calculează │recuperare│zile│recuperat│
│ │dobânda │aplicabile│ │(lei) │
│ │de recuperat │(%) │ │ │
│ │(lei) │ │ │ │
├──────────┬──────────┼─────────────┴──────────┼────┼─────────┤
│de la data│până la │ │ │ │
│de: │data de: │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┬──────────┼────┼─────────┤
│00.00.2022│00.00.2022│ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴────┴─────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016