Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 18 aprilie 2003  pentru punerea in aplicare a prevederilor Codului international de management al sigurantei - Codul I.S.M. amendat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 18 aprilie 2003 pentru punerea in aplicare a prevederilor Codului international de management al sigurantei - Codul I.S.M. amendat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 9 mai 2003

CAP. 1

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi definiţii

ART. 1
Potrivit Codului I.S.M. amendat, fiecare companie de navigaţie are obligaţia sa stabileascã obiectivele în domeniul managementului siguranţei, prevãzute în secţiunea 1.2 a acestuia, precum şi sa dezvolte, sa implementeze şi sa menţinã un sistem de management al siguranţei (SMS) care include cerinţele functionale prevãzute în secţiunea 1.4 din Codul I.S.M. amendat.
ART. 2
Termenii şi expresiile folosite în prezentele norme metodologice au urmãtorul înţeles:
a) Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranta a navelor şi pentru prevenirea poluarii, adoptat de Organizaţia Maritima Internationala (IMO) prin Rezoluţia A 741(18) din 4 noiembrie 1993, astfel cum a fost modificat prin amendamentele adoptate de Organizaţia Maritima Internationala (IMO) prin Rezoluţia 104 (73) din 5 decembrie 2000, denumit în continuare Codul I.S.M.;
b) companie - proprietarul navei sau oricare alta organizaţie ori persoana, cum ar fi managerul sau agentul de închiriere în regim de bareboat, care şi-a asumat rãspunderea pentru operarea navei de la proprietar şi a acceptat sa se achite de toate sarcinile şi responsabilitãţile impuse prin Codul I.S.M.;
c) administraţie - Guvernul statului roman al cãrui pavilion nava este indreptatita sa îl arboreze. Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, denumit în continuare MLPTL, este împuternicit, potrivit legii, ca, în numele Guvernului, sa ducã la îndeplinire prevederile Codului I.S.M. MLPTL elibereazã, prin Autoritatea Navala Romana, denumita în continuare ANR, Documentul de conformitate (DOC) companiilor de navigaţie şi Certificatul de management al siguranţei navelor;
d) sistemul de management al siguranţei (SMS), denumit în continuare SMS - un sistem structurat şi documentat, care permite personalului companiei sa punã efectiv în practica politica companiei în domeniul siguranţei şi în domeniul protecţiei mediului înconjurãtor;
e) document de conformitate (DOC), denumit în continuare DOC - un document eliberat unei companii care respecta cerinţele Codului I.S.M.;
f) document de conformitate interimar - un document eliberat, în condiţiile legii, unei companii care corespunde Codului I.S.M. şi a cãrui valabilitate este de maximum 12 luni;
g) certificatul de management al siguranţei (SMC), denumit în continuare SMC - un document eliberat unei nave, care semnifica faptul ca managementul companiei şi cel de la bordul navei sunt în concordanta cu SMS aprobat;
h) certificatul de management al siguranţei interimar - un document eliberat, în condiţiile legii, unei nave care corespunde Codului I.S.M. şi a cãrui valabilitate este de maximum 6 luni;
i) auditul managementului siguranţei - o examinare sistematica şi independenta pentru a determina dacã activitãţile efectuate în cadrul SMS şi rezultatele legate de acestea sunt în concordanta cu reglementãrile planificate şi dacã aceste reglementãri sunt puse efectiv în practica şi permit realizarea obiectivelor;
j) observatie - o specificare de fapt, facuta în timpul auditului managementului siguranţei şi confirmatã de dovada obiectivã;
k) dovada obiectivã - informaţiile, înregistrãrile sau expunerile asupra unui fapt, cantitative ori calitative, referitoare la siguranta sau la existenta şi punerea în aplicare a unui element al SMS, care se bazeazã pe observatie, mãsurare ori încercare şi care pot fi verificate;
l) nonconformitate - o situaţie observata, în care dovada obiectivã indica neîndeplinirea unei cerinţe specificate;
m) nonconformitate majorã - o abatere identificabila, care constituie o ameninţare serioasã la adresa personalului sau a siguranţei navei ori un pericol serios la adresa mediului ambiant şi care necesita o acţiune corectiva imediata şi care include lipsa unei implementari efective şi sistematice a unei cerinţe a Codului I.S.M.;
n) data aniversara - ziua şi luna fiecãrui an, care corespund cu data expirãrii documentelor sau certificatelor relevante;
o) Convenţie - Convenţia internationala pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974, astfel cum a fost amendata;
p) supraveghere - inspecţia periodicã şi obligatorie pentru verificarea conformitatii cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte;
r) Organizaţie - Organizaţia Maritima Internationala.

SECŢIUNEA a 2-a
Scop şi aplicare

ART. 3
Prin prezentele norme metodologice se reglementeazã proceduri pentru:
a) verificarea conformitatii SMS al unei companii ce opereazã nave şi/sau a SMS al unei/unor nave controlate de companie cu cerinţele Codului I.S.M.;
b) eliberarea şi verificarea anuala sau intermediara a DOC şi eliberarea şi verificarea intermediara a SMC.

CAP. 2

SECŢIUNEA 1
Verificarea conformitatii cu Codul I.S.M.

ART. 4
Pentru a fi în conformitate cu cerinţele Codului I.S.M., companiile trebuie sa elaboreze, sa implementeze şi sa menţinã un SMS care sa asigure siguranta navelor şi protecţia mediului. Politica companiei trebuie sa includã obiectivele definite de Codul I.S.M..
ART. 5
ANR va verifica conformitatea cu cerinţele Codului I.S.M. prin determinarea:
a) conformitatii SMS realizat de companie cu cerinţele Codului I.S.M.;
b) modului în care SMS asigura îndeplinirea obiectivelor prevãzute în paragraful 1.2.3 din Codul I.S.M.
ART. 6
Determinarea conformitatii elementelor SMS, implementat de companie, cu cerinţele specificate de Codul I.S.M. se va face cãtre ANR pe baza rapoartelor de audit extern, întocmite de auditori mandatati de cãtre MLPTL, potrivit legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Concordanta SMS cu obiectivele generale ale managementului siguranţei

ART. 7
Codul I.S.M. identifica obiectivele generale ale managementului siguranţei navelor, care urmãresc:
a) asigurarea siguranţei exploatãrii navei şi a mediului de lucru;
b) stabilirea de practici impotriva tuturor riscurilor identificate;
c) îmbunãtãţirea continua a abilitãţilor personalului de la ţãrm şi de la bordul navei privind managementul siguranţei, inclusiv pregãtirea situaţiilor de urgenta atât în ceea ce priveşte siguranta navelor, cat şi protecţia mediului înconjurãtor.

SECŢIUNEA a 3-a
Concordanta SMS cu cerinţele specifice de siguranta şi prevenirea poluarii

ART. 8
(1) Criteriul de baza pentru efectuarea evaluãrii conformitatii cu cerinţele Codului I.S.M. trebuie sa fie în concordanta cu SMS, cu cerinţele specifice definite de Codul I.S.M. ca standarde specifice de siguranta şi protecţie a mediului.
(2) Standardele specifice privind siguranta navelor şi protecţia mediului prevãzute de Codul I.S.M. sunt:
a) conformitatea cu regulile şi reglementãrile obligatorii prevãzute în:
● Convenţia internationala din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiatã la Londra - (SOLAS 1974), la care România a aderat prin <>Decretul nr. 80/1979 ;
● Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, încheiatã la Londra, modificatã prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978 - (Marpol 73/78), la care România a aderat prin <>Legea nr. 6/1993 ;
● Convenţia internationala privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptatã la Londra la 7 iulie 1978 - (STCW/1978), la care România a aderat prin <>Legea nr. 107/1992 ;
● Convenţia internationala asupra liniilor de încãrcare, încheiatã la Londra la 5 aprilie 1966, şi Protocolul din anul 1978 (LOAD LINE), la care România a aderat prin Decretul nr. 80/1971;
b) luarea în considerare, în conformitate cu prevederile pct. 1.2.3 alin. (2) din Codul I.S.M., a codurilor aplicabile, a liniilor directoare şi a standardelor recomandate de Organizaţie, administraţii, societãţi de clasificare şi de organizaţii din sectorul maritim, care se regãsesc în rezoluţiile la care se face referire în prezenta hotãrâre, respectiv:
● Rezoluţia A. 913 (22) privind liniile directoare revizuite pentru implementarea Codului internaţional de management al siguranţei (Codul I.S.M.) de cãtre administraţii, adoptatã de cãtre Organizaţia Maritima Internationala la 29 noiembrie 2001;
● Rezoluţia A. 739 (18) privind liniile directoare pentru autorizarea organizaţiilor care acţioneazã în numele administraţiei, adoptatã de cãtre Organizaţia Maritima Internationala la 4 noiembrie 1993;
● Rezoluţia A. 789 (19) privind activitãţile de supraveghere şi certificare specifice ale unei organizaţii recunoscute care acţioneazã în numele administraţiei, adoptatã de cãtre Organizaţia Maritima Internationala la 23 noiembrie 1995.
ART. 9
Evaluarea conformitatii cu cerinţele Codului I.S.M. se face de cãtre auditori mandatati de cãtre MLPTL în condiţiile legii.
ART. 10
Toate dovezile care pot facilita verificarea conformitatii cu Codul I.S.M. trebuie sa fie accesibile examinãrii. În acest sens compania pune la dispoziţie auditorilor toate documentele privind certificatele statutare şi de clasa care sa scoatã în evidenta acţiunile întreprinse de companie pentru menţinerea conformitatii cu regulile şi reglementãrile obligatorii. Auditorii vor verifica în mod deosebit autenticitatea şi veridicitatea respectivelor documente.
ART. 11
Pe timpul evaluãrii, pentru cerinţele obligatorii care nu fac obiectul supravegherilor, cum ar fi modul de întreţinere a navei şi a echipamentului sau anumite cerinţe operationale, se vor solicita urmãtoarele documente care sa asigure conformitatea şi dovezi obiective şi necesare pentru verificare:
a) documentele referitoare la procedurile şi instrucţiunile prevãzute în secţiunea 1.4 a Codului I.S.M.;
b) documentele privind verificãrile efectuate de ofiţerii superiori în timpul operaţiunilor zilnice având ca obiectiv asigurarea conformitatii.
ART. 12
(1) Verificarea conformitatii cu regulile şi reglementãrile obligatorii, care reprezintã o parte a certificãrii conform Codului I.S.M., nu dubleazã şi nici nu înlocuieşte supravegherea pentru obţinerea altor certificate maritime.
(2) Verificarea conformitatii cu cerinţele Codului I.S.M. nu absolvã compania, comandantul sau orice alta persoana fizica ori juridicã, implicata în managementul sau în operarea navelor, de responsabilitãţile lor în acest sens.
ART. 13
ANR trebuie sa se asigure ca respectiva companie:
a) şi-a stabilit sistemul de management al siguranţei (SMS) în conformitate cu prevederile pct. 1.2.3 alin. (2) din Codul I.S.M.; şi
b) a stabilit proceduri prin care sa asigure ca prevederile prevãzute la art. 11 lit. a) sunt implementate la ţãrm şi la bordul navei.
ART. 14
În cadrul SMS, implementarea altor coduri, a liniilor directoare şi a standardelor recomandate de Organizaţie, de societãţile de clasificare şi de alte organizaţii din sectorul maritim nu sunt obligatorii în conformitate cu cerinţele Codului I.S.M. Totuşi auditorii trebuie sa incurajeze ca acestea sa fie adoptate atunci când sunt aplicabile activitãţii companiei.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016