Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 17 mai 2023  de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 17 mai 2023 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 450 din 24 mai 2023
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 463 din 17 mai 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2023.
──────────
    CAP. I
    Programarea bugetară a fondurilor europene şi a contribuţiei publice naţionale totale
    ART. 1
    (1) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor/cobeneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor.
    (2) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente subvenţiilor/transferurilor necesare pentru finanţarea tuturor sumelor care trebuie asigurate de beneficiarii/cobeneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 se aprobă prin bugetele ordonatorilor principali de credite ierarhic superiori şi se cuprind în bugetele acestora, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor.
    (3) În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la alin. (1) şi (2), beneficiarii/cobeneficiarii prevăzuţi la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 au obligaţia să completeze formularul Fişa de fundamentare a proiectului finanţat/propus la finanţare din fonduri europene dedicate afacerilor interne, denumit în continuare formularul FB1, prevăzut în anexa nr. 1.
    (4) Formularul FB1 este elaborat de structura responsabilă cu implementarea proiectului/proiectului propus şi va fi semnat de către reprezentantul legal al beneficiarului/cobeneficiarului. Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul instituţiilor ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite ai bugetului de stat va cuprinde în buget sumele prevăzute la alin. (1) sau (2) în baza formularului FB1, avizat de Autoritatea de management Afaceri interne, denumită în continuare autoritate de management, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.

    ART. 2
    (1) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor/cobeneficiarilor prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobă pentru anul bugetar curent conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, sau cu ocazia rectificărilor bugetare.
    (2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la alin. (1), beneficiarii/cobeneficiarii prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 au obligaţia să completeze formularul FB1.
    (3) Formularul FB1 este elaborat de structura/entitatea responsabilă cu implementarea proiectului şi va fi semnat de către reprezentantul legal al beneficiarului/cobeneficiarului. Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul instituţiilor ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite ai bugetului local va cuprinde în buget sumele prevăzute la alin. (1) în baza formularului FB1, avizat de autoritatea de management, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.
    (4) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia să asigure integral atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul programelor naţionale afaceri interne, cât şi pe cele necesare implementării proiectelor ai căror beneficiari/cobeneficiari sunt entităţi finanţate integral din bugetul local.
    (5) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia de a deschide şi a repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor ai căror beneficiari/cobeneficiari sunt entităţi publice din subordine, finanţate integral din bugetul local, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor transferate de autoritatea de management, pe baza solicitării de finanţare transmise de beneficiari.

    ART. 3
    Formularul FB1 este utilizat pentru fundamentarea formularelor destinate reflectării în buget a cheltuielilor aferente proiectelor implementate în cadrul perioadei de programare 2021-2027, stabilite prin Scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget.

    ART. 4
    (1) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente fondurilor europene dedicate şi cofinanţării publice pentru fiecare program naţional se cuprind în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în formularul stabilit prin Scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget.
    (2) Sumele prevăzute la art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 se cuprind în bugetul Ministerului Afacerilor Interne.

    ART. 5
    (1) Autoritatea de management este autorizată să încheie/să emită contracte/decizii de finanţare conform art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în limitele aprobate de ordonatorul principal de credite al Ministerului Afacerilor Interne, cu încadrarea în creditele de angajament aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale.
    (2) Respectarea prevederilor alin. (1) se verifică de către structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin transformarea în euro a valorilor cumulate ale contractelor/deciziilor de finanţare încheiate, luându-se în considerare cursul InforEuro din luna în care a fost aprobată depăşirea alocărilor de către ordonatorul principal de credite.

    CAP. II
    Fluxuri financiare şi evidenţa contabilă
    ART. 6
    (1) În cazul proiectelor individuale, sumele cuvenite a fi rambursate beneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, reprezentând contribuţia financiară nerambursabilă din fonduri europene dedicate aferentă cheltuielilor eligibile efectuate, se virează de către autoritatea de management, conform art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele respective prevăzute la art. 31 alin. (1).
    (2) În cazul proiectelor individuale, sumele cuvenite a fi rambursate beneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 se virează de către autoritatea de management, conform art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în conturile de venituri bugetare ale bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile de către instituţiile publice respective pentru realizarea proiectelor în limita sumelor reprezentând subvenţii/transferuri virate de către ordonatorii principali de credite.
    (3) Sumele cuvenite cu titlu de prefinanţare/rambursare beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 care implementează individual proiecte se virează de către autoritatea de management în conturile de venituri prevăzute la art. 31 alin. (2).
    (4) Sumele cuvenite cu titlu de prefinanţare/rambursare beneficiarilor privaţi care implementează individual proiecte se virează de către autoritatea de management în conturile prevăzute la art. 31 alin. (3) lit. a) sau b), după caz.
    (5) Beneficiarii care implementează individual proiecte, instituţii publice prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, au obligaţia de a restitui, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării, sumele rambursate aferente contribuţiei financiare nerambursabile, acordate sub formă de subvenţii/transferuri conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în conturile comunicate de ordonatorii principali de credite din care au fost asigurate iniţial.
    (6) În cazul în care restituirea subvenţiei/transferului menţionat la alin. (5) se efectuează în anul bugetar următor celui în care au fost primite subvenţiile/transferurile, se aplică prevederile art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008).
    (7) Restituirea sumelor potrivit prevederilor alin. (5) şi (6) se efectuează de către instituţii publice din contul de venituri bugetare in care sumele respective au fost încasate iniţial de la ordonatorii principali de credite.

    ART. 7
    (1) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, sumele cuvenite cu titlu de prefinanţare/rambursare aferente contribuţiei financiare nerambursabile se virează de către autoritatea de management în conturile de disponibilităţi ale beneficiarilor prevăzute la art. 32 alin. (2).
    (2) În aplicarea art. 11 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării sumelor prevăzute la alin. (1), beneficiarul are obligaţia de a transfera sumele în conturile proprii şi în cele ale cobeneficiarilor, cuvenite în conformitate cu prevederile acordurilor/declaraţiilor de parteneriat, în unul dintre conturile de venituri prevăzute la art. 31 alin. (1) şi (2) deschise atât pe numele lor, cât şi ale cobeneficiarilor la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, iar în cazul în care beneficiarii/ cobeneficiarii nu au calitatea de instituţie publică, virarea se realizează în conturile deschise potrivit art. 31 alin. (3).
    (3) În cazul în care restituirile de subvenţii/transferuri menţionate la alin. (2) se efectuează în anul bugetar următor celui în care au fost primite subvenţiile/transferurile se aplică prevederile art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008.

    ART. 8
    (1) Sumele prevăzute la art. 6 şi 7 aferente contribuţiei financiare nerambursabile de la bugetul de stat se virează de către autoritatea de management din conturile de cheltuieli bugetare corespunzătoare, iar sumele aferente contribuţiei financiare nerambursabile din fondurile europene dedicate se virează de către autoritatea de management din conturile de disponibil prevăzute la art. 30.
    (2) Autoritatea de management notifică în scris beneficiarii cu privire la sumele virate în conturile acestora, în termenul prevăzut la art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, utilizând formularul Notificare privind plata sumelor cu titlu de prefinanţare/rambursare a cheltuielilor aferente fondurilor europene dedicate, denumit în continuare formularul FB2, prevăzut în anexa nr. 2. În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii notifică în scris cobeneficiarii cu privire la sumele virate în conturile acestora, în termen de 5 zile lucrătoare de la data efectuării plăţii.

    ART. 9
    (1) Beneficiarii şi cobeneficiarii au obligaţia să ţină evidenţa contabilă pentru fiecare proiect în parte, folosind conturi analitice distincte.
    (2) Sumele încasate cu titlu de rambursare potrivit art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 se înregistrează de către beneficiarii/cobeneficiarii instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat în conturi extrabilanţiere, pe baza notificărilor primite de la autoritatea de management sau de la beneficiari, după caz, conform art. 8 alin. (2).
    (3) Sumele primite de la Comisia Europeană se păstrează în euro, în conturi deschise la o instituţie de credit, pentru fiecare fond în parte, pe numele Ministerului Afacerilor Interne, iar operaţiunile de schimb valutar se efectuează în funcţie de sumele solicitate de beneficiari prin cererile de plată, cu titlu de rambursare sau prefinanţare.

    CAP. III
    Mecanisme de finanţare, prefinanţarea şi rambursarea
    ART. 10
    (1) Prefinanţarea se acordă şi se justifică conform condiţiilor prevăzute la art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 şi în contractele de finanţare.
    (2) Dacă sumele primite cu titlu de prefinanţare nu sunt justificate conform prevederilor explicite menţionate în contractul/decizia de finanţare, autoritatea de management şi organismele intermediare au obligaţia să asigure recuperarea sumelor acordate cu titlu de prefinanţare, conform art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.
    (3) Sumele recuperate de autoritatea de management/ organismul intermediar sau restituite de beneficiar, după caz, sting obligaţia de plată.
    (4) Pentru a primi sume cu titlu de prefinanţare/rambursare, beneficiarii şi cobeneficiarii privaţi au obligaţia să deschidă, în sistemul Trezoreriei Statului sau la instituţii de credit, conturi dedicate exclusiv pentru încasarea sumelor cu titlu de prefinanţare/rambursare şi pentru efectuarea cheltuielilor aferente implementării proiectului.
    (5) Suma reprezentând dobânda netă corespunzătoare prefinanţării încasate în conturile prevăzute la alin. (4), respectiv diferenţa dintre dobânda brută acumulată şi valoarea totală a impozitelor şi comisioanelor bancare aferente, se virează în contul comunicat de autoritatea de management, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la utilizarea integrală a prefinanţării sau împreună cu restituirea prefinanţării neutilizate, în baza deciziei de reziliere/recuperare, întocmită conform art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, după caz.
    (6) În aplicarea art. 12 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, prefinanţarea acordată beneficiarilor şi cobeneficiarilor rămasă la sfârşitul exerciţiului bugetar în conturile acestora se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.

    ART. 11
    (1) Pentru rambursarea cheltuielilor efectuate şi/sau justificarea prefinanţărilor acordate, beneficiarul are obligaţia să transmită cereri de plată, conform art. 12 alin. (5) sau art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 şi condiţiilor din contractele/deciziile de finanţare.
    (2) Autoritatea de management şi/sau organismele intermediare au următoarele obligaţii:
    a) să verifice cheltuielile declarate şi sumele solicitate de către beneficiar prin cererile de plată, în scopul autorizării cheltuielilor eligibile şi/sau a sumelor solicitate cu titlu de prefinanţare/rambursare;
    b) să transmită beneficiarilor notificări privind autorizarea prevăzută la lit. a), pentru fiecare cerere de plată transmisă.

    (3) Beneficiarii au obligaţia să transmită cererile de plată conform alin. (1), inclusiv în situaţiile în care valoarea cheltuielilor eligibile declarate este „0“ şi/sau nu se solicită sume cu titlu de prefinanţare/rambursare.
    (4) Pentru cererile de plată transmise conform alin. (3), autoritatea de management şi/sau organismele intermediare nu au obligaţia transmiterii notificărilor prevăzute la alin. (2) şi art. 8 alin. (2), după caz.

    ART. 12
    (1) Instituţiile publice notificate potrivit art. 8 alin. (2) au obligaţia de a efectua, în termen de 3 zile lucrătoare, regularizarea conturilor de venituri ale bugetelor proprii, prin reflectarea sumelor autorizate de autoritatea de management conform art. 11 alin. (2), la subdiviziunile de venituri specifice cofinanţării publice asigurate din bugetul de stat şi la subdiviziunile de venituri specifice programelor respective „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“ sau „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“, după caz, concomitent cu diminuarea sumelor evidenţiate la subdiviziunea de venituri „Prefinanţare“.
    (2) Regularizarea prevăzută la alin. (1) se efectuează de către beneficiarii instituţii publice pe bază de ordin de plată pentru Trezoreria Statului prin virarea sumelor corespunzătoare din contul aferent subdiviziunii de venituri bugetare „Prefinanţare“ în conturile aferente subdiviziunilor de venituri specifice cofinanţării publice asigurate din bugetul de stat şi subdiviziunii de venituri specifice programelor respective, după caz.

    ART. 13
    Sumele aferente fondurilor europene dedicate rezultate din operaţiunile prevăzute la art. 10 alin. (3) şi (5) se utilizează conform art. 11 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, iar sumele aferente contribuţiei financiare nerambursabile acordate de la bugetul de stat, rezultate din operaţiunile prevăzute la art. 10 alin. (5), sunt virate lunar de către autoritatea de management în contul de venit al bugetului de stat.

    ART. 14
    (1) În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (2) şi art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, sumele virate beneficiarilor şi cobeneficiarilor pe baza cererilor de plată nu pot fi utilizate pentru o altă destinaţie decât cea pentru care au fost acordate conform contractelor/deciziilor de finanţare.
    (2) Beneficiarii şi cobeneficiarii sunt responsabili de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor şi au obligaţia restituirii integrale sau parţiale a sumelor virate cu titlu de prefinanţare care nu sunt justificate, conform art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.

    CAP. IV
    Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate la nivelul programelor naţionale
    ART. 15
    Organismele intermediare cărora li s-a delegat de către autoritatea de management faza de angajare şi/sau de lichidare a cheltuielilor, conform art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, au obligaţia să respecte prevederile din prezentul capitol.

    ART. 16
    În cazul în care autoritatea de management a delegat parţial unui organism intermediar faza de angajare a cheltuielilor se efectuează următoarele operaţiuni:
    a) organismul intermediar întocmeşte şi transmite autorităţii de management formularul Lista proiectelor selectate, denumit în continuare formularul FB3, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    b) autoritatea de management completează, pe baza formularului FB3 transmis de organismul intermediar, formularul Propunere de angajare pentru acţiuni multianuale în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne - Autoritatea de management Afaceri interne, denumit în continuare formularul FB4, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, cu suma propusă a fi angajată, în limita creditelor de angajament disponibile reflectate în anexă la bugetul propriu, conform art. 4 alin. (1). Formularul FB4 se vizează pentru control financiar preventiv propriu şi ulterior se aprobă de către ordonatorul principal de credite, împreună cu formularul FB3;
    c) autoritatea de management transmite organismului intermediar formularul FB3 aprobat, în vederea semnării angajamentelor legale individuale, respectiv a contractelor/ deciziilor de finanţare cu beneficiarii;
    d) organismul intermediar semnează contractele/deciziile de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, întocmeşte şi transmite autorităţii de management formularul Lista contractelor/deciziilor de finanţare semnate, denumit în continuare formularul FB5, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;
    e) autoritatea de management înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele legale;
    f) etapele prevăzute la lit. a)-e) sunt aplicabile şi în cazul modificărilor contractelor/deciziilor de finanţare semnate care au implicaţii privind sumele angajate iniţial;
    g) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, autoritatea de management are obligaţia verificării încadrării valorii contractelor/deciziilor de finanţare semnate cu beneficiarii în valoarea formularului FB3 aprobat de autoritatea de management.


    ART. 17
    În cazul în care autoritatea de management a delegat integral unui organism intermediar faza de angajare se efectuează următoarele operaţiuni:
    a) autoritatea de management comunică organismului intermediar limita creditelor de angajament în cadrul căreia acesta poate semna angajamente legale, având în vedere limita creditelor de angajament reflectate în anexă la bugetul Ministerului Afacerilor Interne, conform art. 4 alin. (1);
    b) organismul intermediar întocmeşte formularul FB3 şi completează formularul FB4 cu suma propusă a fi angajată în limita creditelor de angajament disponibile, prevăzută la lit. a). Formularul FB4 se vizează pentru control financiar preventiv propriu şi ulterior se aprobă de către conducătorul organismului intermediar, împreună cu formularul FB3;
    c) organismul intermediar semnează contractele/deciziile de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza formularului FB3, şi completează formularul FB5;
    d) organismul intermediar transmite autorităţii de management formularul FB4 şi formularul FB5, în vederea înregistrării în contabilitatea proprie a angajamentelor legale;
    e) etapele prevăzute la lit. b)-d) sunt aplicabile şi în cazul modificărilor contractelor/deciziilor de finanţare semnate care au implicaţii privind sumele angajate iniţial;
    f) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, autoritatea de management are obligaţia verificării încadrării valorii contractelor/deciziilor de finanţare semnate cu beneficiarii în limita creditelor de angajament prevăzute la lit. a).


    ART. 18
    În cazul în care faza de angajare nu se deleagă unui organism intermediar, autoritatea de management efectuează următoarele operaţiuni:
    a) întocmeşte formularul FB3 şi completează formularul FB4 cu suma propusă a fi angajată în limita creditelor de angajament disponibile în anexa la bugetul propriu, conform art. 4 alin. (1). Formularul FB4 se vizează pentru control financiar preventiv propriu şi ulterior se aprobă de către ordonatorul principal de credite;
    b) semnează contractele/deciziile de finanţare cu beneficiarii, care se vizează pentru control financiar preventiv propriu şi ulterior se aprobă de către ordonatorul principal de credite;
    c) înregistrează angajamentele legale în contabilitatea proprie.


    ART. 19
    (1) Formularele FB3 şi FB4 se completează şi în cazul în care autoritatea de management sau organismul intermediar realizează propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.
    (2) Formularele FB3 şi FB4 se completează şi în cazul în care autoritatea de management sau organismul intermediar acceptă modificări ale valorilor aferente proiectelor selectate anterior.

    ART. 20
    (1) În vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanţare şi plată, autoritatea de management rezervă în prima lună a anului bugetar, în totalitate, creditele bugetare prevăzute, conform art. 4 alin. (1), în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne, completând formularul FB6 - Angajament bugetar global, prevăzut în anexa nr. 6.
    (2) În cazul în care valoarea creditelor bugetare se modifică pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplică în luna în care a intervenit modificarea respectivă.

    ART. 21
    În cazul în care autoritatea de management a delegat unui organism intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, se efectuează următoarele operaţiuni:
    a) organismul intermediar verifică existenţa şi corectitudinea cererilor de plată, precum şi a documentelor justificative anexate, primite de la beneficiari, conform prevederilor din contractele/deciziile de finanţare;
    b) în cazul în care se confirmă corectitudinea documentelor verificate, legalitatea şi regularitatea cheltuielilor declarate şi a plăţilor solicitate, organismul intermediar acordă viza „Bun de plată“, dacă această operaţiune a fost delegată prin acordul de delegare, elaborează şi comunică beneficiarului notificarea prevăzută la art. 11 alin. (2) lit. b) şi transmite autorităţii de management documentele întocmite conform acordului de delegare, în vederea înregistrării în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi plată a cheltuielilor;
    c) în cazul în care acordarea vizei „Bun de plată“ nu a fost delegată, organismul intermediar transmite autorităţii de management documentele întocmite conform acordului de delegare, în vederea continuării de către autoritatea de management a fazei de lichidare prin acordarea vizei „Bun de plată“ conform procedurilor interne, a înregistrării în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi plată a cheltuielilor.


    ART. 22
    În cazul în care nicio parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor nu a fost delegată unui organism intermediar, autoritatea de management are responsabilitatea realizării operaţiunilor prevăzute la art. 21.

    ART. 23
    (1) Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul autorităţii de management, folosind formularul Ordonanţare de plată, denumit în continuare formularul FB7, prevăzut în anexa nr. 7, în limita disponibilului din contul de angajamente bugetare pentru cota-parte de cheltuieli aferentă cofinanţării publice şi pentru cota-parte de cheltuieli aferentă fondurilor europene dedicate.
    (2) Formularul FB7 va fi însoţit de o anexă, conform formularului Anexă la ordonanţarea de plată, denumit în continuare formularul FB8, prevăzut în anexa nr. 8, care cuprinde toate informaţiile necesare completării ordinelor de plată.
    (3) Formularul FB7 se completează separat pentru fiecare tip de plată, respectiv prefinanţare sau rambursare.

    ART. 24
    Contabilitatea proprie a autorităţii de management se organizează de ordonatorul principal de credite al Ministerului Afacerilor Interne, în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilităţii.

    ART. 25
    (1) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale autorităţii de management şi cele ale beneficiarilor pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor naţionale, beneficiarii au obligaţia să transmită trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, formularul Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, denumit în continuare formularul FB9, prevăzut în anexa nr. 9, din care să rezulte sumele primite de la autoritatea de management şi cele plătite acestora, conform prevederilor din contractele/deciziile de finanţare.
    (2) Autoritatea de management are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile privind debitele şi registrul debitorilor.
    (3) Autoritatea de management are obligaţia efectuării reconcilierii între contabilitatea proprie şi înregistrările din sistemele informatice de comunicare oficială şi gestionare a fondurilor europene dedicate afacerilor interne pentru perioada de programare 2021-2027.

    CAP. V
    Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat
    ART. 26
    (1) Beneficiarul este responsabil cu asigurarea implementării proiectului şi a respectării tuturor prevederilor contractului/deciziei de finanţare încheiat(e) cu autoritatea de management/organismul intermediar, precum şi cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
    (2) Prevederile alin. (1) nu exonerează cobeneficiarii de obligaţia implementării proiectului conform prevederilor acordului/declaraţiei de parteneriat, de respectarea prevederilor contractului/deciziei de finanţare încheiat(e) de beneficiar cu autoritatea de management/organismul intermediar, precum şi de respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.

    ART. 27
    (1) Termenii, condiţiile şi responsabilităţile părţilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul/declaraţia de parteneriat încheiat(ă) între beneficiari şi cobeneficiari.
    (2) Acordul/Declaraţia de parteneriat este supus(ă) legislaţiei din România şi se încheie până cel târziu la semnarea contractului/deciziei de finanţare.
    (3) Acordul/Declaraţia de parteneriat este parte integrantă a contractului/deciziei de finanţare şi cuprinde obligatoriu următoarele informaţii minime:
    a) datele de identificare ale beneficiarului şi cobeneficiarului;
    b) descrierea activităţilor aflate în responsabilitatea fiecărui cobeneficiar, respectiv a beneficiarului;
    c) valoarea estimată a fiecărei activităţi, defalcată pentru fiecare cobeneficiar, respectiv pentru beneficiar;
    d) contribuţia financiară proprie a fiecărui cobeneficiar la implementarea proiectului;
    e) prevederi referitoare la răspunderea beneficiarului şi cobeneficiarului privind recuperarea cheltuielilor afectate de nereguli aferente activităţilor proprii din cadrul proiectului.

    (4) Autoritatea de management/Organismul intermediar are obligaţia stabilirii, prin ghidurile aferente operaţiunilor finanţate din fonduri europene, a informaţiilor suplimentare necesar a fi cuprinse în acordurile/declaraţiile de parteneriat, precum şi a tipurilor de activităţi care nu pot fi implementate de cobeneficiari.
    (5) Alegerea cobeneficiarilor este în exclusivitate de competenţa autorităţii/instituţiei/organizaţiei care are calitatea de beneficiar al proiectului.
    (6) Autorităţile/Instituţiile finanţate din fonduri publice au obligaţia de a face publică intenţia de a stabili un parteneriat cu entităţi private în vederea implementării unui proiect finanţat din fonduri europene, menţionând totodată principalele activităţi ale proiectului, bugetul, precum şi condiţiile minime pe care trebuie să le îndeplinească partenerii.
    (7) Procedura privind alegerea partenerilor din sectorul privat, prevăzută la art. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, se consideră îndeplinită numai dacă beneficiarul face dovada îndeplinirii obligaţiei prevăzute la alin. (6) prin intermediul paginii proprii de internet şi demonstrează, prin elaborarea unui raport, că în selecţia cobeneficiarului, cobeneficiarilor a respectat următoarele condiţii:
    a) a selectat una sau mai multe dintre entităţile private care au răspuns anunţului public în baza unor criterii transparente;
    b) entităţile private selectate au domenii de activitate în concordanţă cu obiectivele specifice ale proiectului;
    c) în procesul de selecţie a cobeneficiarului/cobeneficiarilor s-a respectat principiul utilizării eficiente a fondurilor publice.

    (8) În aplicarea art. 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, autoritatea de management poate stabili, prin ghidurile aferente operaţiunilor finanţate din fonduri europene dedicate, metodologii/proceduri de evaluare şi selecţie a cobeneficiarilor din sectorul privat de către entităţile finanţate din fonduri publice.

    ART. 28
    (1) Beneficiarul este responsabil cu transmiterea cererilor de plată către autoritatea de management sau către organismul intermediar, după caz, conform prevederilor contractului/deciziei de finanţare.
    (2) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii au obligaţia deschiderii conturilor corespunzătoare în vederea primirii de la autoritatea de management atât a sumelor aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate la nivelul proiectului, cât şi a sumelor reprezentând prefinanţare, după caz.
    (3) În aplicarea art. 12 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii privaţi şi beneficiarii prevăzuţi la art. 5 din acelaşi act normativ solicită acordarea prefinanţării pentru activităţile proprii şi cele aferente cobeneficiarilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.
    (4) În aplicarea art. 12 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, în cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii prevăzuţi la art. 4 din acelaşi act normativ solicită acordarea prefinanţării numai pentru activităţile aferente cobeneficiarilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022.

    CAP. VI
    Decizia de reziliere/recuperare
    ART. 29
    (1) În aplicarea art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, sumele de restituit individualizate prin decizia de reziliere/recuperare emisă de autoritatea de management sau organismul intermediar pe numele beneficiarilor/cobeneficiarilor se virează din conturile beneficiarilor/cobeneficiarilor în conturile de disponibilităţi ale programelor naţionale respective prevăzute la art. 30 alin. (2), în vederea reîntregirii conturilor aferente contribuţiei financiare nerambursabile.
    (2) Operaţiunile prevăzute la alin. (1) pentru sumele virate în conturi de venituri bugetare se realizează pe baza unui referat de restituire adresat unităţii Trezoreriei Statului la care sunt deschise conturile de venituri bugetare, elaborat conform formularului FB10, prevăzut în anexa nr. 10.

    CAP. VII
    Conturile aferente derulării fondurilor europene dedicate şi a contribuţiei publice naţionale totale
    ART. 30
    (1) În vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de gestionarea programelor naţionale, reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului.
    (2) Pe numele Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de autoritate de management şi de organism intermediar financiar-contabil conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027, se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti următoarele conturi de disponibilităţi aferente fondurilor europene dedicate:
    a) 56.06.01.54 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Fondul azil, migraţie şi integrare, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    b) 56.06.05.54 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente - Fondul azil, migraţie şi integrare, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    c) 56.06.01.55 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Fondul securitate internă, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    d) 56.06.05.55 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente - Fondul de Securitate Internă, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    e) 56.06.01.56 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Instrumentul pentru managementul frontierelor şi politica de vize, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    f) 56.06.05.56 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente - Instrumentul pentru managementul frontierelor şi politica de vize, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    g) 56.06.01.57 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Asistenţă tehnică şi finanţarea nelegată de costuri, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    h) 56.06.05.57 „Disponibil din sume recuperate aferente creanţelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente - Asistenţă tehnică şi finanţarea nelegată de costuri, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“.

    (3) Pentru gestionarea sumelor prevăzute la art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022, pe numele Ministerului Afacerilor Interne se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul 01 „Credite bugetare deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanţaţi din bugetul de stat“ şi contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“, cu detaliere potrivit clasificaţiei bugetare.
    (4) Ministerul Afacerilor Interne efectuează, în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate, plăţi către beneficiari din contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“ deschis pe numele Ministerului Afacerilor Interne la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.

    ART. 31
    (1) Sumele reprezentând rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate pentru acţiunile proprii se gestionează de către beneficiarii/cobeneficiarii care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului de stat, prin conturi de venituri bugetare ale bugetelor din care aceştia sunt finanţaţi, deschise la solicitarea acestora la unităţile Trezoreriei Statului, pe codurile de identificare fiscală ale instituţiilor publice respective.
    (2) În cazul beneficiarilor/cobeneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, inclusiv instituţii finanţate integral din bugetul local, sumele se încasează în conturile de venituri bugetare codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite ai bugetului local în care au fost aprobate sumele aferente finanţării valorii totale a proiectelor acestor entităţi publice. Încasarea sumelor se efectuează în conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului local, codificate cu codurile de identificare fiscală ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, atât în cazul proiectelor implementate de acestea, cât şi al proiectelor implementate de instituţiile publice finanţate integral din bugetul local din subordinea acestora.
    (3) În cazul beneficiarilor/cobeneficiarilor privaţi, sumele reprezentând prefinanţare şi/sau rambursare de cheltuieli eligibile efectuate în scopul implementării proiectelor proprii se încasează în conturi deschise în sistemul Trezoreriei Statului sau la instituţii de credit, în funcţie de opţiunea acestora. Conturile de disponibilităţi care se deschid la unităţile Trezoreriei Statului pe numele beneficiarilor/cobeneficiarilor, alţii decât instituţiile publice, sunt următoarele:
    a) 50.38.09 „Disponibil al beneficiarilor/cobeneficiarilor, alţii decât instituţii publice, reprezentând prefinanţarea aferentă proiectelor finanţate din Programele naţionale 2021-2027 Afaceri Interne, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“;
    b) 50.38.10 „Disponibil al beneficiarilor/cobeneficiarilor, alţii decât instituţii publice, reprezentând rambursarea aferentă proiectelor finanţate din Programele naţionale 2021-2027 Afaceri Interne, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“.


    ART. 32
    (1) Pentru evidenţierea sumelor aferente perioadei de programare 2021-2027, la unităţile Trezoreriei Statului se deschid pe numele beneficiarilor şi cobeneficiarilor în calitate de instituţii publice, în funcţie de bugetul prin care se finanţează proiectul respectiv, conturi de venituri şi cheltuieli bugetare, în structura Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
    (2) Pentru proiectele implementate în parteneriat, contul de disponibilităţi care se deschide pe numele beneficiarului în vederea primirii de la autoritatea de management a sumelor aferente proiectului este 50.14.05 „Disponibil aferent proiectelor implementate în parteneriat conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022“.
    (3) Pentru conturile de disponibilităţi prevăzute la alin. (2), precum şi pentru conturile de venituri prevăzute la art. 31, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont beneficiarilor/cobeneficiarilor, după caz, pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective.
    (4) În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cât şi pentru sumele cuvenite instituţiilor publice finanţate integral din bugetele acestora.
    (5) Sumele aferente contribuţiei financiare nerambursabile virate eronat de către autoritatea de management în conturile de venituri ale bugetului de stat se restituie de către unităţile Trezoreriei Statului din conturile de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate în conturile din care au fost dispuse plăţile, la cererea scrisă a autorităţii de management sau a organismului intermediar, întocmită potrivit modelului din formularul FB11 - Cerere de restituire a sumelor virate eronat în conturile de venituri ale bugetului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11. Răspunderea privind sumele ce se restituie din conturile de venituri ale bugetului de stat în care sa efectuat plata eronată revine exclusiv autorităţilor de management sau organismului intermediar care solicită restituirea.
    (6) Sumele care pot fi restituite cu respectarea alin. (5) sunt următoarele:
    a) sumele virate la subdiviziunile corespunzătoare de venituri ale bugetului de stat, neconforme cu documentele justificative aferente sau codificate eronat cu codul de identificare fiscală al altor entităţi decât cei cărora li se cuvin sumele;
    b) sumele virate eronat la alte subdiviziuni de venituri ale bugetului de stat, altele decât cele prevăzute la lit. a).


    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 33
    (1) Atribuţiile delegate organismelor intermediare se stabilesc prin acordurile de delegare încheiate între autoritatea de management şi organismele intermediare.
    (2) Atribuţiile autorităţii de management privind organizarea contabilităţii, reconcilierea contabilă, efectuarea şi notificarea plăţilor se realizează de către structura financiar-contabilă a Ministerului Afacerilor Interne, respectiv Organismul intermediar financiar-contabil desemnat conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022.

    ART. 34
    Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    Formularul FB1 - Fişă de fundamentare a proiectului finanţat/propus
    la finanţare din fonduri europene dedicate afacerilor interne
    Ordonator de credite: ...............
    Departamentul (care propune/implementează proiectul): ..........
    Bugetul din care este finanţat: ...............
    Codul şi titlul proiectului/propunerii de proiect: ................
    Programul naţional şi fondul extern nerambursabil (FEN): .................
    Tipul proiectului/propunerii de proiect (individual/parteneriat): ...............
    Rolul entităţii în proiect: beneficiar/cobeneficiar

┌────────────┬────────┬────┬────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │- mii lei - │
├────────────┼────────┼────┼────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │Bugetul proiectului - Activităţi proprii │
│ │ │ ├─────┬───────────────┬───────────┬──────────┤
│ │ │ │ │Contribuţia │ │ │
│ │ │ │ │financiară │ │ │
│Perioada de │Estimat/│CA/ │ │nerambursabilă │ │Alte │
│implementare│Realizat│CB*)│Total│cheltuieli │Cofinanţare│cheltuieli│
│ │ │ │ │eligibile │publică │decât cele│
│ │ │ │ ├───┬───────────┤ │eligibile │
│ │ │ │ │FEN│Cofinanţare│ │ │
│ │ │ │ │ │publică**) │ │ │
├────────────┼────────┼────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │3 = 4│ │ │ │ │
│0 │1 │2 │+ 5 +│4 │5 │6 │7 │
│ │ │ │6 + 7│ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │CA │ │ │ │ │ │
│… (anul 1) │ ├────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │CB │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │CA │ │ │ │ │ │
│… (anul 2) │ ├────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │CB │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │CA │ │ │ │ │ │
│… (anul n) │ ├────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │CB │ │ │ │ │ │
├────────────┴────────┼────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │CA │ │ │ │ │ │
│TOTAL ├────┼─────┼───┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │CB │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴────┴─────┴───┴───────────┴───────────┴──────────┘

    *) Credite de angajament (CA)/Credite bugetare (CB).
    **) Numai pentru beneficiarii care sunt ordonatori de credite ai bugetului local, cofinanţarea publică acordată de la bugetul de stat.
    Descrierea activităţilor proprii eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    Reprezentant legal beneficiar/cobeneficiar,
    ...........................................................
    (numele complet, funcţia, data şi semnătura)
    Date de contact responsabil proiect
    ...........................................................
    (numele complet, funcţia, telefon, e-mail)
    Avizat
    Reprezentant legal Autoritatea de management Afaceri interne,
    ...........................................................
    (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 2

    la normele metodologice




    Formularul FB2 - Notificare privind plata sumelor cu titlu de prefinanţare/
    rambursare a cheltuielilor aferente fondurilor europene dedicate
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar
    Către (beneficiar): ............................................
    Referitor la: Codul şi titlul proiectului: ......................................................
    Programul naţional şi fondul extern nerambursabil (FEN): ......................................................
    Notificare privind plata sumelor cu titlu de prefinanţare/rambursare a cheltuielilor aferente fondurilor europene dedicate Nr. ........... din data de .......................
    Având în vedere aprobarea Cererii de plată nr. ......... din ................., conform Notificării nr. ...... din .........., de către ................., vă informăm că au fost virate următoarele sume:

┌────────────┬──────────────┬──────┬───────┬──────────┬──────┐
│ │Total sume │ │Suma │ │ │
│Tip sumă │virate │Suma │virată │ │ │
│virată │aferente │virată│din │IBAN │Data │
│prefinanţare│contribuţiei │din │bugetul│beneficiar│plăţii│
│/ │financiare │FEN │de stat│ │ │
│rambursare*)│nerambursabile│(lei) │(lei) │ │ │
│ │(lei) │ │**) │ │ │
├────────────┼──────────────┼──────┼───────┼──────────┼──────┤
│1 │2 = 3 + 4 │3 │4 │5 │6 │
├────────────┼──────────────┼──────┼───────┼──────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──────────────┼──────┼───────┼──────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴──────────────┴──────┴───────┴──────────┴──────┘

    *) Sumele cu titlu de prefinanţare pot fi virate numai beneficiarilor privaţi şi instituţiilor finanţate din bugetul local.
    **) Sumele din bugetul de stat, reprezentând contribuţie financiară nerambursabilă, pot fi virate numai beneficiarilor privaţi şi instituţiilor finanţate din bugetul local.
    Reprezentant legal al Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar,
    ........................................................................................
                                                                        (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 3

    la normele metodologice




    Formularul FB3 - Lista proiectelor selectate
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar
    Aprobat*)
    *) Numai în situaţia în care faza de angajare este delegată parţial organismului intermediar, conform art. 16 din normele metodologice.
    Reprezentant legal al Autorităţii de management,
    .......................................................................
             (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    Lista proiectelor selectate Nr. ......... din data de ................

┌────┬───────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────────────┐
│ │ │ │ │Valoarea contribuţiei│
│ │Codul şi │Codul de │ │financiare │
│Nr. │titlul │identificare │Denumirea │nerambursabile │
│crt.│proiectului│fiscală al │beneficiarului├─────────┬───────────┤
│ │ │beneficiarului│ │Finanţare│Cofinanţare│
│ │ │ │ │UE (FEN) │publică │
├────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
├────┴───────────┴──────────────┴──────────────┼─────────┼───────────┤
│SUBTOTAL │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┴─────────┼───────────┤
│TOTAL │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

    Reprezentant legal al Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar,
    .........................................................................................
                                                                         (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 4

    la normele metodologice




    Formularul FB4 - Propunere de angajare (pentru acţiuni multianuale
    în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul
    Ministerului Afacerilor Interne - Autoritatea de management Afaceri interne)
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar
    Compartimentul de specialitate .................
    Propunerea de angajare (pentru acţiuni multianuale în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne - Autoritatea de management Afaceri interne) Nr. ........... din data de .......................
    Lista proiectelor selectate nr. ..... din data de .............

┌───────────┬──────────┬──────────┬──────────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │- mii lei │
│ │ │ │ │ │- │
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Anexa │ │ │Disponibil│ │Disponibil│
│referitoare│Credite de│Credite de│de credite│ │de credite│
│la │angajament│angajament│de │Suma │de │
│finanţarea │(cont │angajate │angajament│angajată│angajament│
│programelor│8071) │(cont │ce mai │ │rămas de │
│Formular 24│ │8072) │poate fi │ │angajat │
│/25 │ │ │angajat │ │ │
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 = 1 – 2 │4 │5 = 3 – 4 │
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Finanţare │ │ │ │ │ │
│UE, din │ │ │ │ │ │
│care: │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Cofinanţare│ │ │ │ │ │
│publică │ │ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
└───────────┴──────────┴──────────┴──────────┴────────┴──────────┘


┌────────────┬───────────────┬─────────┐
│ │ │Control │
│Compartiment│ │financiar│
│de │Compartiment de│preventiv│
│specialitate│contabilitate*)│propriu -│
│Data │Data ……………….. │CFFP │
│……………….. │Semnătura…………….│Data │
│Semnătura │ │……………… │
│…………….. │ │Viza │
│ │ │Semnătura│
└────────────┴───────────────┴─────────┘

    *) Răspunde de datele înscrise în coloanele 1, 2 şi 3.
    Ordonatorul principal de credite/Conducătorul organismului intermediar,
    .......................................................................
    Data ................
    Semnătura ...........

    ANEXA 5

    la normele metodologice




    Formularul FB5 - Lista contractelor/deciziilor de finanţare semnate
    Antet Autoritatea de management/organismul intermediar
    Lista contractelor/deciziilor de finanţare semnate
    Nr. ....... din data de ...........

┌────┬───────────┬────────────┬────────────┬────────────┬─────────────────────┐
│ │ │Codul │ │ │Valoarea finanţării │
│ │Codul şi │contractului│Data │ │nerambursabile │
│Nr. │titlul │/ │contractului│Beneficiarul│eligibile - lei - │
│crt.│proiectului│deciziei de │/deciziei de│ ├─────────┬───────────┤
│ │ │finanţare │finanţare │ │Finanţare│Cofinanţare│
│ │ │ │ │ │UE │naţională │
├────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────┴────────────┴────────────┴────────────┼─────────┼───────────┤
│SUBTOTAL │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┴─────────┼───────────┤
│TOTAL │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

    Reprezentant legal al Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar,
    ...........................................................................................
                                                                (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 6

    la normele metodologice




    Formularul FB6 - Angajament bugetar global (în limita creditelor
    bugetare reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne -
    Autoritatea de management Afaceri interne)
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne
    Compartimentul de specialitate .........................
    Angajament bugetar global (în limita creditelor bugetare reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne - Autoritatea de management Afaceri interne) Nr. ...... din data de .............................

┌──────────────────────────────────────┐
│Finanţare UE, din care: │
│……………………………………………….. │
├──────────────────────────────────────┤
│………………. Cofinanţare publică ………………….. │
├──────────────────────────────────────┤
│TOTAL ………………………. │
├──────────────────────────────────────┤
│Compartiment de specialitate │
├──────────────────────────────────────┤
│Data: ………………. │
├──────────────────────────────────────┤
│Semnătura: ……………………… │
├──────────────────────────────────────┤
│Spaţiu rezervat CFFP Data: ……………….. │
├──────────────────────────────────────┤
│- Viza Semnătura: ……………….. │
├──────────────────────────────────────┤
│- Refuz viză │
├──────────────────────────────────────┤
│- Înregistrare individuală Nr. ……. │
│Data …………… │
└──────────────────────────────────────┘

    Ordonator principal de credite,
    ................................................
    Data .....................
    Semnătura ......................

    ANEXA 7

    la normele metodologice




    Formularul FB7 - Ordonanţare de plată
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne
    Compartimentul de specialitate ...................................
    Ordonanţare de plată Nr. ................. din data de ...................

┌──────────────────────────────────────┐
│Tipul plăţii: │
├┬─────────────────────────────────────┤
││PREFINANŢARE │
├┼─────────────────────────────────────┤
││RAMBURSARE │
└┴─────────────────────────────────────┘

    Lista documentelor justificative, conform Anexei formular FB8 nr. .......... din data de ....................
    Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare:

┌───────────┬──────────┬─────┬──────────┐
│ │Disponibil│ │ │
│ │înaintea │ │ │
│ │efectuării│ │Disponibil│
│ │plăţii*) │Suma │după │
│ │(cont │de │efectuarea│
│ │8066770/ │plată│plăţii │
│ │5xx – doc.│ │ │
│ │în │ │ │
│ │decontare)│ │ │
├───────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 = col. 1│
│ │ │ │– 2 │
├───────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│Finanţare │ │ │ │
│UE, din │ │ │ │
│care: │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│Cofinanţare│ │ │ │
│publică**) │ │ │ │
├───────────┼──────────┼─────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└───────────┴──────────┴─────┴──────────┘

    *) Disponibilul din prima ordonanţare emisă la începutul anului bugetar este format din disponibilul din contul de angajamente bugetare.
    **) Se detaliază pe subdiviziunea clasificaţiei bugetare (capitol, subcapitol, paragraf, titlu, articol, alineat).

┌────────────────────┬─────────────────┐
│CIF şi denumirea │Nr. cont IBAN, │
│beneficiarului/ │trezoreria │
│beneficiarilor - │(banca), cod │
│conform anexei │conform anexei │
└────────────────────┴─────────────────┘


┌──────────────┬─────────────────┬─────────┐
│ │ │Control │
│Compartimentul│ │financiar│
│de │Compartimentul de│preventiv│
│specialitate │contabilitate***)│propriu │
│Data …………………… │Data ………………….. │Data │
│Semnătura │Semnătura │………………… │
│………………. │……………….. │Viza │
│ │ │Semnătura│
│ │ │……………….. │
└──────────────┴─────────────────┴─────────┘

    ***) Răspunde de datele înscrise în coloana 1.

             Ordonator principal de credite,
    .....................................................................
    Data .............................................................
    Semnătura ...................................................

    ANEXA 8

    la normele metodologice




    Formularul FB8 - Anexă la ordonanţarea de plată
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne
    Anexă la Ordonanţarea de plată nr. ........... din data de ..................

┌────┬───────────┬────────────┬──────────┬──────────────┬──────────┬──────────┬───────────┬───────┬─────────┬───────────┬─────┐
│ │ │Data │ │ │ │ │Codul │Nr. şi │Suma │Suma (lei) │Suma │
│Nr. │Codul şi │contractului│CIF │Denumirea │IBAN │Trezoreria│trezoreriei│data │(lei) - │- │(lei)│
│crt.│titlul │/ deciziei │beneficiar│beneficiarului│beneficiar│/ │/ │cererii│finanţare│cofinanţare│- │
│ │proiectului│de finanţare│ │ │ │Banca │Băncii │de │UE │publică │TOTAL│
│ │ │ │ │ │ │ │ │plată │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────┴────────────┴──────────┴──────────────┴──────────┴──────────┴───────────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│TOTAL │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────┴───────────┴─────┘

    Reprezentant legal al Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar,
    ..................................................................................
                                                   (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 9

    la normele metodologice




    Formularul FB9 - Notificare cu privire la reconcilierea contabilă
    Antet beneficiar
    Notificare cu privire la reconcilierea contabilă
    De la: ........................... (beneficiar)

    Către: Autoritatea de management Afaceri interne/Organismul intermediar
    Referitor: Codul şi titlul proiectului ...............................................
    Vă informăm că la data de ......................... situaţia încasărilor/plăţilor a fost următoarea:
    1. sumele încasate de la Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar..........., conform:
    - O.P. nr./data .............................., suma .................................., reprezentând ....................................................;
    – O.P. nr./data .................., suma ...................., reprezentând .....................;
    – ..............................................................;

    2. sume plătite (restituite) către Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar ......................., conform:
    - O.P. nr./data ......................., suma ........................, reprezentând .....................;
    – O.P. nr./data ................................., suma ................., reprezentând ............................;
    – ............................................................. .

    Sumele de mai sus sunt înregistrate în contabilitate.
    Reprezentant legal al beneficiarului,
    ............................................................
      (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 10

    la normele metodologice




    Formularul FB10 - Referat de restituire a sumelor rambursate
    în contul de venituri bugetare
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar
    Referat de restituire a sumelor rambursate în contul de venituri bugetare Nr. ......... din data de ...........................
    Către ..................................... ^1)
    ^1) Denumirea unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului la care sunt deschise conturile de venituri bugetare în care au fost virate sumele rambursate.

    Prin prezenta, ..................... ^2), cu sediul în localitatea ......................, str. .................................. nr. ........, judeţul/sectorul .................., având CIF ..................., în temeiul prevederilor art. 18 şi art. 19 alin. (5) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027, şi al ........................... ^3), solicităm restituirea sumei de ................. ^4), rambursată în contul de venituri bugetare nr. .............., codificat cu CIF ................, cod IBAN ........................, reprezentând .............., achitată cu Ordinul de plată nr. ............. din data de ......................... .
    ^2) Denumirea autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene.
    ^3) Decizia de reziliere/recuperare a contractului de finanţare.
    ^4) Cuantumul sumei pentru care se solicită restituirea, în cifre şi în litere.

    Restituirea va fi efectuată în contul nr. ...................... ^5), CIF ..................., cod IBAN ........................, deschis la Trezoreria .................................................. .
    ^5) Contul în care vor fi recuperate sumele pentru reîntregirea fondurilor europene, conform reglementărilor în vigoare pentru fiecare program.

    Reprezentant legal al Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar,
    .......................................................................................
                                            (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    ANEXA 11

    la normele metodologice




    Formularul FB11 - Cerere de restituire a sumelor virate eronat
    în conturile de venituri ale bugetului de stat
    Antet Autoritatea de management Afaceri interne/Organism intermediar
    Cerere de restituire a sumelor virate eronat în conturile de venituri ale bugetului de stat Nr. .......... din data de ....................
    De la .................................................................................... ^1)
    ^1) Denumirea Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar care a efectuat eronat viramentul.

    Către ................................................................. ^2)
    ^2) Denumirea unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului la care este deschis contul de venituri ale bugetului de stat în care a fost virată eronat suma.

    Prin prezenta cerere, ........................................... (denumirea autorităţii de management/organismului intermediar), cu sediul în ..........................., având CIF ...................., în temeiul prevederilor ............................. ^3), solicităm restituirea sumei de ................... ^4), virată eronat în contul de venituri ale bugetului de stat nr. ............, codificat cu CIF ..............., cod IBAN ......................., reprezentând ....................., achitată cu OP nr. ................ din data de ..................... .
    ^3) Actul normativ în temeiul căruia se solicită restituirea sumei.
    ^4) Cuantumul sumei pentru care se solicită restituirea, în cifre şi în litere.

    Restituirea va fi efectuată în contul nr. ....... ^5), CIF .................., cod IBAN ...................., deschis la Trezoreria (Bancă) ......................................... .
    ^5) Contul din care a fost dispusă plata eronat de către instituţia publică.

    Reprezentant legal al Autorităţii de management Afaceri interne/organismului intermediar,
    .....................................................................................
                                                    (numele complet, funcţia, data şi semnătura)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016