Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 16 iulie 2009  privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 16 iulie 2009 privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 508 din 23 iulie 2009
NORME METODOLOGICE din 16 iulie 2009
privind procedura de acordare a amânãrii la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 508 din 23 iulie 2009


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Amânarea la platã se acordã pentru obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, precum şi pentru majorãrile de întârziere aferente acestora.
(2) Amânarea la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen se acordã la cererea contribuabililor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, modul de organizare şi data înfiinţãrii.
(3) Prin obligaţii fiscale neachitate la termen se înţelege impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat, datorate şi neachitate la termenele legale de platã, precum şi majorãri de întârziere aferente acestora.
(4) Prin majorãri de întârziere aferente acestora se înţelege obligaţiile fiscale accesorii pentru care organul fiscal competent a comunicat decizii referitoare la obligaţiile de platã accesorii şi pentru care s-a împlinit termenul de platã conform prevederilor <>art. 111 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Codul de procedurã fiscalã .
(5) Într-un an calendaristic, amânarea la platã se poate acorda o singurã datã.
ART. 2
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, prin unitãţile subordonate acesteia, acordã amânarea la platã pentru perioada solicitatã de contribuabil, dar care nu poate fi mai mare de 6 luni. Amânarea la platã nu poate depãşi data de 20 decembrie a anului fiscal în care se acordã.
(2) Amânarea la platã se acordã pe numãr de luni, iar termenul începe sã curgã de la data emiterii deciziei de acordare a amânãrii la platã.

CAP. II
Competenţa de soluţionare a cererilor de amânare la platã şi procedura de soluţionare a acestora

ART. 3
(1) Amânarea la platã se solicitã de cãtre contribuabili în baza unei cereri depuse la organele fiscale competente.
(2) În cazul în care contribuabilii au organizate sedii secundare plãtitoare de impozit pe venitul din salarii, cererea de amânare la platã va fi depusã la organul fiscal competent în administrarea contribuabililor în structura cãrora funcţioneazã aceste sedii secundare.
(3) Concomitent cu depunerea cererii de amânare la platã, contribuabilul solicitã şi eliberarea certificatului de atestare fiscalã care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânãrii la platã. În certificatul de atestare fiscalã, eliberat în vederea acordãrii amânãrii la platã, se vor menţiona creanţele fiscale principale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi neachitate la data eliberãrii acestuia, precum şi majorãrile de întârziere aferente acestora.
(4) Cererea de amânare la platã trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului: denumirea/numele şi prenumele acestuia, al reprezentantului fiscal/împuternicitului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscalã, numãrul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum şi numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile cu terţii;
b) perioada pentru care se solicitã amânarea la platã exprimatã în luni;
c) suma totalã pentru care se solicitã amânarea la platã, defalcatã pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat şi, separat, majorãrile de întârziere aferente acestora. În cazul contribuabililor care au organizate sedii secundare plãtitoare de impozit pe venitul din salarii, acestea se defalcã pe fiecare sediu secundar.
(5) Contribuabilii fãrã domiciliu fiscal în România, care au obligaţii fiscale neachitate la termen, pot beneficia de amânare la platã numai dacã acestea desemneazã un împuternicit potrivit art. 18 din Codul de procedurã fiscalã.
(6) Amânarea la platã se acordã de organele fiscale competente prin emiterea unei decizii conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
(7) Deciziile de acordare a amânãrilor la platã care privesc şi obligaţiile fiscale ale sediilor secundare se vor comunica, în copie, şi organelor fiscale competente pentru administrarea acelor sedii secundare.
(8) Pierderea valabilitãţii amânãrii la platã se constatã de cãtre organul fiscal competent prin emiterea unei decizii ale cãrei model şi conţinut sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 4
(1) Dupã depunerea de cãtre contribuabili a cererilor de amânare la platã, organul fiscal competent verificã dacã aceştia îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) nu înregistreazã obligaţii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008, pentru care va consulta şi va edita fişa analiticã pe plãtitori la data de 30 septembrie 2008, din care sã rezulte cã la aceastã datã aveau toate declaraţiile depuse şi nu înregistreazã obligaţii fiscale restante.
Dacã un contribuabil înregistreazã la data de 30 septembrie 2008 obligaţii fiscale restante, dar are depuse înainte de aceastã datã un decont cu sumã negativã de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare şi/sau o cerere de restituire, în curs de soluţionare la data depunerii cererii de amânare, condiţia este îndeplinitã dacã:
1. suma obligaţiilor fiscale restante este mai micã sau egalã cu suma de rambursat/restituit;
2. sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data stingerii în cazul compensãrii conform <>art. 122 alin. (1) din Codul de procedurã fiscalã .
Diferenţele rezultate în urma soluţionãrii deconturilor cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de restituire se considerã obligaţii de platã începând cu data comunicãrii modului de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor <>art. 111 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã ;
b) şi-au depus toate declaraţiile fiscale conform legii pentru perioada 1 octombrie 2008 şi data depunerii cererii de amânare la platã. Dovada depunerii acestora va fi editatã din baza de date a organului fiscal;
c) nu au înscrise fapte în cazierul fiscal pentru care va solicita compartimentului cu atribuţii în eliberarea cazierului fiscal informaţii privind existenţa sau inexistenţa faptelor sancţionate de legile fiscale, financiare, precum şi cele care privesc disciplina financiarã;
d) nu s-a atras rãspunderea pentru contribuabilii persoane fizice, potrivit prevederilor <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi/sau nu s-a atras rãspunderea solidarã pentru contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice, potrivit prevederilor <>art. 27 şi <>28 din Codul de procedurã fiscalã . În acest sens, contribuabilul va depune o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu s-a atras rãspunderea potrivit acestor prevederi legale.
(2) Condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) trebuie îndeplinite la data depunerii cererii.
(3) Dupã verificãrile efectuate potrivit alin. (1), organul fiscal competent, în termen de cel mult 3 zile de la data eliberãrii certificatului de atestare fiscalã, întocmeşte referatul conform modelului prezentat în anexa nr. 3.
(4) Referatul va fi însoţit de documentele doveditoare îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1).
(5) Pentru contribuabilii care au organizate sedii secundare plãtitoare de impozit pe venitul din salarii, organul fiscal competent în administrarea sediilor secundare va aplica prevederile art. 5 şi va întocmi referatul prevãzut în anexa nr. 3.
(6) Organul fiscal competent în administrarea sediului secundar va transmite referatul, împreunã cu certificatul de atestare fiscalã, organului fiscal competent în administrarea contribuabilului.
(7) Organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va elibera certificatul de atestare fiscalã, care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânãrii la platã atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru cele ale sediilor secundare şi va întocmi un referat final, dupã caz.
(8) Pe baza constatãrilor din referat, organul fiscal va emite decizia de acordare a amânãrii la platã sau, dupã caz, decizia de respingere.
(9) Modelul şi conţinutul deciziei de respingere sunt prezentate în anexa nr. 4.
(10) În situaţia în care organul fiscal constatã neîndeplinirea unei condiţii, înaintea emiterii deciziei de respingere, se va efectua audierea contribuabililor potrivit <>art. 9 din Codul de procedurã fiscalã .
ART. 5
(1) Atunci când se constatã neconcordanţe între obligaţiile fiscale cuprinse în cererea contribuabilului şi cele din certificatul de atestare fiscalã, organul fiscal competent va solicita, în scris, prezentarea contribuabilului la sediul sãu pentru clarificarea situaţiei fiscale a acestuia. Odatã cu solicitarea se va transmite contribuabilului şi o copie a certificatului de atestare fiscalã.
(2) Dupã clarificarea neconcordanţelor, organul fiscal competent întocmeşte, în douã exemplare, o notã de constatare conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, pe baza cãreia va proceda la eliberarea unui nou certificat de atestare fiscalã. Aceastã notã va fi semnatã de funcţionarul desemnat pentru soluţionarea cererii şi avizatã de şeful compartimentului cu atribuţii privind evidenţa analiticã pe plãtitori şi de reprezentantul legal al contribuabilului. Un exemplar al acesteia va fi comunicat contribuabilului, iar altul va fi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
(3) Ca urmare a eliberãrii noului certificat de atestare fiscalã, organul fiscal competent va proceda la emiterea deciziei de amânare la platã cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (3).
ART. 6
(1) Termenul general de soluţionare a cererilor de amânare la platã este de maximum 15 zile de la data depunerii cererilor.
(2) În situaţia în care pentru soluţionarea cererilor de amânare la platã este necesarã clarificarea aspectelor prevãzute la art. 5, termenul general de soluţionare menţionat la alin. (1) se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data solicitãrii de prezentare a contribuabilului în vederea punerii de acord asupra diferenţelor constatate şi data eliberãrii noului certificat de atestare fiscalã.
ART. 7
(1) În cazul în care pentru amânarea la platã contribuabilul depune o garanţie sub forma unei scrisori de garanţie bancarã, aceasta va avea o valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la platã.
(2) În cazul în care contribuabilul oferã bunuri libere de orice sarcini, organul fiscal competent va dispune instituirea mãsurilor asiguratorii. Bunurile oferite vor fi însoţite de raportul de evaluare întocmit de un expert independent, realizat conform prevederilor <>art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã. Comunicarea Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzãrile de terenuri şi clãdiri de cãtre autoritãţile publice, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997, poate fi vizualizatã prin accesarea portalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, respectiv http://anaf.mfinante.ro
(3) În cazul în care contribuabilul oferã bunuri mobile libere de orice sarcini, organul fiscal competent poate sã verifice existenţa fapticã a acestora, eventualele sarcini înscrise în registrele de publicitate prevãzute de lege şi sã informeze organul de executare asupra rezultatelor constatãrilor. În vederea realizãrii acestor verificãri, organul fiscal competent va putea accesa baza de date a Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare.
(4) În cazul în care contribuabilul oferã bunuri imobile libere de orice sarcini, acesta va prezenta organului fiscal competent extras de carte funciarã.
(5) Dacã pentru sumele amânate la platã sunt deja instituite sechestre şi organul fiscal care le-a aplicat are prioritate în faţa oricãrui alt creditor, condiţia prevãzutã la <>art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se considerã îndeplinitã în limita valorii determinate potrivit <>art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã . În acest caz contribuabilul are obligaţia de a prezenta, în termen de 15 zile de la data comunicãrii deciziei de amânare la platã, raportul de evaluare pentru bunurile sechestrate, care se va întocmi conform Comunicãrii Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzãrile de terenuri şi clãdiri de cãtre autoritãţile publice, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997.
(6) Odatã cu identificarea, organul de executare competent în a cãrui razã teritorialã se aflã bunurile proprietatea contribuabilului va proceda la indisponibilizarea lor, prevederile cap. 6 privind mãsurile asiguratorii al titlului VIII din <>Codul de procedurã fiscalã aplicându-se în mod corespunzãtor.
(7) În cazul pierderii valabilitãţii amânãrii la platã sau la data expirãrii perioadei de amânare la platã, organul fiscal competent va executa garanţia sau, dupã caz, va trece la valorificarea bunului în contul obligaţiilor fiscale rãmase de platã sau pentru stingerea obligaţiilor fiscale amânate la platã nestinse.
(8) Pe perioada amânãrii la platã contribuabilii sunt obligaţi sã îşi achite, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de platã începând cu data emiterii deciziei de amânare la platã.
(9) Obligaţiile fiscale prevãzute la alin. (8) pot fi stinse prin orice modalitate şi în condiţiile prevãzute de <>Codul de procedurã fiscalã .
Obligaţia de platã se considerã îndeplinitã şi în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacã:
a) suma obligaţiilor de platã este mai micã sau egalã cu suma de rambursat/restituit;
b) sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data stingerii în cazul compensãrii conform <>art. 122 alin. (1) din Codul de procedurã fiscalã .
Diferenţele rezultate în urma soluţionãrii deconturilor cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de restituire se considerã obligaţii de platã începând cu data comunicãrii modului de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor <>art. 111 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã .
(10) Orice alte obligaţii fiscale care nu fac obiectul amânãrii la platã, inclusiv majorãrile de întârziere comunicate pânã la emiterea deciziei de amânare, aferente obligaţiilor fiscale principale care au fãcut obiectul amânãrii la platã, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Începând cu data emiterii deciziei de amânare la platã, pentru obligaţiile fiscale care fac obiectul amânãrii la platã, executarea silitã nu începe sau nu continuã, dupã caz.
(12) Decizia referitoare la obligaţiile de platã accesorii se emite la data stingerii sumelor amânate la platã, dacã acestea au fost stinse anticipat, sau în ziua imediat urmãtoare expirãrii termenului de amânare la platã.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 8
Pe perioada amânãrii la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, cu excepţiile prevãzute de lege, se datoreazã majorãri de întârziere conform prevederilor <>art. 123 din Codul de procedurã fiscalã .
ART. 9
Organele fiscale competente în administrarea contribuabililor care acordã amânãri la platã vor organiza evidenţa cererilor de amânare la platã, a amânãrilor la platã acordate şi vor urmãri modul de respectare a acestora.
ART. 10
(1) Cererile de amânare la platã depuse şi nesoluţionate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi soluţionate conform prevederilor acestora.
(2) Cererile de amânare la platã depuse şi nesoluţionate înainte de 30 iunie 2010 se vor soluţiona conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 11
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

- Model -
(persoane juridice şi persoane fizice)

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ

Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Direcţia generalã a finanţelor publice ....................
Administraţia finanţelor publice ..........................

Nr. .........../...............

DECIZIE
de acordare a amânãrii la platã

Cãtre: Denumire/Nume şi prenume ........................
Domiciliul fiscal:
Localitatea ............., str. .......................
nr. ....., bl. ......, et. ....., judeţul/sectorul ..........
Codul de identificare fiscalã ..............................

În temeiul prevederilor <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânãrii la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã,
având în vedere Cererea dumneavoastrã nr. ......., înregistratã sub nr. ...... din data de ......., precum şi Certificatul de atestare fiscalã nr. ......./.......,
se emite urmãtoarea decizie:
1. Se acordã amânarea la platã pânã la data de .......... a obligaţiilor fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv ......., şi nestinse pânã la data eliberãrii certificatului de atestare fiscalã, în sumã totalã de .........., reprezentând*):



- lei -
┌─────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐
│ Denumirea obligaţiei fiscale │ Debite │Majorãri de întârziere │
│ amânate la platã │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘



2. Pentru sumele amânate la platã, cu excepţiile prevãzute de lege, se datoreazã majorãri de întârziere în conformitate cu prevederile <>art. 123 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în sumã de ........ lei.
3. (1) Pentru sumele amânate la platã conform pct. 1 se constituie o garanţie, în termen de 15 zile de la data comunicãrii prezentei decizii la nivelul obligaţiilor fiscale amânate la platã conform pct. 1 şi a majorãrilor de întârziere datorate pe perioada amânãrii la platã conform pct. 2.
(2) Garanţia poate fi constituitã sub formã de scrisoare de garanţie bancarã şi/sau se vor oferi bunuri libere de orice sarcini în vederea instituirii mãsurilor asiguratorii.
(3) În cazul scrisorii de garanţie, aceasta se va constitui pe o perioadã de valabilitate mai mare cu 60 de zile decât perioada de amânare la platã prevãzutã la pct. 1.
(4) Dupã data pierderii valabilitãţii amânãrii la platã sau dupã expirarea perioadei de amânare la platã, garanţiile se vor executa dupã cum urmeazã:
a) în cazul scrisorii de garanţie bancarã, organul fiscal competent va solicita bãncii garante utilizarea garanţiei în vederea stingerii sumelor rãmase de platã din decizia de amânare la platã;
b) în cazul bunurilor libere de orice sarcini oferite de contribuabil, organul fiscal competent în administrarea contribuabilului va proceda la valorificarea acestora, potrivit legii.
4. (1) Pe perioada amânãrii la platã contribuabilii sunt obligaţi sã îşi achite, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de platã începând cu data emiterii deciziei de amânare la platã.
(2) Obligaţiile fiscale prevãzute la alin. (1) pot fi stinse prin orice modalitate şi în condiţiile prevãzute de Codul de procedurã fiscalã.
Obligaţia de platã se considerã îndeplinitã şi în cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacã:
a) suma obligaţiilor de platã este mai micã sau egalã cu suma de rambursat/restituit;
b) sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data stingerii în cazul compensãrii conform <>art. 122 alin. (1) din Codul de procedurã fiscalã .
Diferenţele rezultate în urma soluţionãrii deconturilor cu sumã negativã de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cererilor de restituire se considerã obligaţii de platã începând cu data comunicãrii modului de soluţionare a acestora, conform dispoziţiilor <>art. 111 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã .
5. Orice alte obligaţii fiscale care nu fac obiectul amânãrii la platã, inclusiv majorãrile de întârziere comunicate pânã la emiterea deciziei de amânare la platã, aferente obligaţiilor fiscale principale care au fãcut obiectul amânãrii la platã, se vor stinge conform prevederilor legale în vigoare.
6. (1) Amânarea la platã prevãzutã în prezenta decizie îşi pierde valabilitatea dacã:
a) .................**) nu respectã prevederile pct. 3;
b) în situaţia în care ...........**) nu îşi achitã, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de platã începând cu data emiterii prezentei decizii.
(2) Nerespectarea condiţiilor prevãzute la pct. 6. (1) în care s-a acordat amânarea la platã prin prezenta decizie atrage anularea acesteia, începerea imediatã sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru întreaga sumã neplãtitã.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile <>art. 209 alin. (2) din Codul de procedurã fiscalã , în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit prevederilor <>art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.


Conducãtorul unitãţii fiscale
Numele şi prenumele ..............


Semnãtura şi ştampila unitãţii ..............

-------------
*) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul de la pct. 1 se va întocmi atât pe total societate, cât şi defalcat pe activitatea proprie şi cea a sediilor secundare.
**) Se va menţiona, dupã caz, denumirea contribuabilului persoanã juridicã sau persoanã fizicã.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
------------------------


- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ

Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Direcţia generalã a finanţelor publice ........................
Administraţia finanţelor publice ................................

Nr. ......../.........


DECIZIE
de comunicare a pierderii valabilitãţii amânãrii la platã

Cãtre: Denumire/Nume şi prenume ..............................
Domiciliul fiscal:
Localitatea .........., str. ....... nr. ....., bl. ....., et. ......., judeţul/sectorul ...........
Codul de identificare fiscalã ..............

În temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi al prevederilor art. 3 alin. (8) din Normele metodologice privind procedura de acordare a amânãrii la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009,
vã comunicãm cã amânarea la platã, aprobatã prin Decizia de acordare a amânãrii la platã nr. ......, şi-a pierdut valabilitatea, începând cu data de ......., datoritã nerespectãrii dispoziţiilor ........*) din acest act administrativ.
De asemenea, vã precizãm cã potrivit prevederilor <>art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 pierderea valabilitãţii amânãrii la platã atrage anularea acesteia, precum şi începerea sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite.
Garanţia constituitã de dumneavoastrã va fi executatã în contul sumelor amânate la platã şi a majorãrilor de întârziere aferente, rãmase nestinse.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile <>art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit prevederilor <>art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.


Conducãtorul unitãţii fiscale
Numele şi prenumele ..............


Semnãtura şi ştampila unitãţii .................
------------
*) Se vor menţiona condiţiile neîndeplinite din decizia de acordare a amânãrii la platã.


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

- Model -

Organul fiscal competent ............
(care aprobã sau respinge cererea)


Aprobat/data ..........
Conducãtorul unitãţii fiscale
Semnãtura


REFERAT

Subsemnatul (a), ........., având funcţia de .......... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ........, ca urmare a cererii depuse de ........., C.I.F. ........, înregistratã sub nr. ........ din data de ........, am procedat la verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economicofinanciare şi de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânãrii la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, şi am constatat cã au fost/nu au fost îndeplinite condiţiile de acordare a amânãrii la platã, respectiv:

Secţiunea A: Condiţii de acordare a amânãrii la platã


┌──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Condiţii de acordare a amânãrii la platã │ Modul de respectare │
│ │ a condiţiilor │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│a) nu înregistreazã obligaţii fiscale restante la │ │
│data de 30 septembrie 2008 │ [] [] │
│ │ Da Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│b) şi-a depus toate declaraţiile fiscale │ [] [] │
│ │ Da Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│c) nu are înscrise fapte în cazierul fiscal │ [] [] │
│ │ Da Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│d) nu s-a stabilit rãspunderea potrivit prevederilor │ [] [] │
│<>Legii nr. 85/2006 , cu modificãrile şi completãrile │ Da Nu │
│ulterioare, şi/sau rãspunderea solidarã potrivit │ │
│prevederilor <>art. 27 şi <>28 din Ordonanţa Guvernului │ │
│nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , │ │
│republicatã, cu modificãrile şi completãrile │ │
│ulterioare │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘



Secţiunea B: Sume ce vor face obiectul amânãrii la platã*)


- lei -
┌─────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐
│ Denumirea obligaţiei fiscale │ Debite │Majorãri de întârziere │
│ amânate la platã │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘



Faţã de cele mai sus constatate propun aprobarea/respingerea cererii de amânare la platã.
De asemenea, anexãm la prezentul referat şi documentele doveditoare ale îndeplinirii condiţiilor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 , precum şi Certificatul de atestare fiscalã nr. .../...**)


Întocmit
Inspector,
............ Avizat
Şef compartiment,
..................

-------------
*) Se va completa numai în situaţia în care condiţiile de acordare a amânãrii la platã sunt îndeplinite, atât pe total societate, cât şi pentru fiecare sediu secundar şi activitate proprie.
**) Se vor menţiona şi anexa toate certificatele de atestare fiscalã eliberate atât pentru contribuabil, cât şi pentru sediile secundare, dupã caz.


ANEXA 4
-------
la normele metodologice
------------------------

- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ

Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Direcţia generalã a finanţelor publice ..................
Administraţia finanţelor publice ........................

Nr. ...../.......


DECIZIE
de respingere a cererii de amânare la platã

Cãtre: Denumire/Nume şi prenume .....................
Domiciliul fiscal:
Localitatea ..........., str. .......................
nr. ........, bl. ........., et. ......., judeţul/sectorul .........
Codul de identificare fiscalã .............................

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (9) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânãrii la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã,
se respinge Cererea dumneavoastrã nr. ........, prin care solicitaţi amânarea la platã a sumei de ......., reprezentând obligaţii fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi nestinse pânã la data eliberãrii Certificatului de atestare fiscalã nr. ....... din data de ......, datoritã nerespectãrii dispoziţiilor ......*) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la platã a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent în conformitate cu prevederile <>art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit prevederilor <>art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.


Conducãtorul unitãţii fiscale
Numele şi prenumele ..............

Semnãtura şi ştampila unitãţii .............

---------------
*) Se va menţiona, dupã caz, art. 2 alin. (1) lit. a), b), c) sau d).


ANEXA 5
-------
la normele metodologice
-----------------------

- Model -

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ

Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Direcţia generalã a finanţelor publice ...............
Administraţia finanţelor publice .....................
Serviciul/Compartimentul .............................
Nr. ......../.........


NOTÃ DE CONSTATARE
încheiatã astãzi, ..../...., la sediul unitãţii fiscale

Subsemnatul (a), .............., având funcţia de ........ în cadrul Serviciului/Compartimentului ......., am procedat la reglarea fişei sintetice pe plãtitori a ........., C.I.F. ........ . Drept urmare, am constatat cã ........... figureazã în evidenţe cu urmãtoarele obligaţii fiscale datorate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, respectiv ..................., şi nestinse la data eliberãrii certificatului de atestare fiscalã ........, care vor face obiectul amânãrii la platã:



- lei -
┌─────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐
│ Denumirea obligaţiei fiscale │ Debite │Majorãri de întârziere │
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
├─────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘



Sunt de acord.
Contribuabil,
.................. Avizat
Şef serviciu/compartiment,
.....................

Întocmit
Inspector,
..................

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016