───────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea serviciilor Numãrul
de puncte
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. serviciile prevãzute la cap. I lit. A pct. 1
lit. a) şi b) din anexa nr. 1 12
2. serviciile prevãzute la cap. I lit A pct. 1
lit. c) - g) din anexa nr. 1 8
3. serviciile prevãzute la cap. I lit. A pct. 1
lit. h) - i) din anexa nr. 1 6
4. serviciile prevãzute la cap. I lit A pct. 3
lit. a) din anexa nr. 1 10
5. serviciile prevãzute la cap. I lit. A pct. 3
lit. b) din anexa nr. 1 8/luna
6. serviciile prevãzute la cap. I lit A pct. 3
lit. c) din anexa nr. 1 8
7. serviciile prevãzute la cap. I lit A pct. 7 4/inoculare
lit. a) - k) din anexa nr. 1 sau doza
orala
Pentru imunizarile efectuate în colectivitãţi, acolo unde nu exista medic şcolar, acestea se efectueazã de cãtre medicii de familie desemnaţi de direcţiile de sãnãtate publica şi casele de asigurãri de sãnãtate. În acest caz se acorda medicului de familie 4 puncte pe inoculare sau doza orala, dacã imunizeaza un numãr de pana la 10 persoane inclusiv şi 2 puncte pe inoculare sau doza orala, pentru un numãr ce depãşeşte 10 persoane.
Pentru medicii de familie care vaccineaza, pentru fiecare tip de vaccin, peste 95% din totalul persoanelor eligibile catagrafiate, decontarea imunizarilor realizate peste acest nivel se face la punctaj dublu. La stabilirea procentului de persoane vaccinate se iau în considerare şi cele vaccinate în cadrul unitãţilor şcolare.
8. serviciile prevãzute la cap. I lit. B
pct. 6 din anexa nr. 1 40/luna
9. serviciile prevãzute la cap. II lit. A
pct. 1 lit a) din anexa nr. 1 10
10. serviciile prevãzute la cap. II lit. A
pct. 1 lit b) din anexa nr. 1 8/luna
11. serviciile prevãzute la cap. II lit. A
pct 1 lit. c) din anexa nr. 1 8
12. serviciile prevãzute la cap. II lit. A
pct. 2 din anexa nr. 1 4/solicitare
13. serviciile prevãzute la cap. II lit. B
din anexa nr. 1 6/solicitare
14. serviciile prevãzute la cap. II lit. C
din anexa nr. 1 10/caz confirmat
15. serviciile medicale prevãzute la Cap. I
lit. B pct.7 din anexa nr. 1 acordate
în cadrul programului de lucru stabilit
(maximum 4 deplasãri/zi) 10/solicitare
16. servicii medicale acordate de medicul de
familie din localitãţile rurale în care nu
sunt organizate centre de permanenta (în
afarã orelor de program):
a) între orele 20,00 - 8,00 20 puncte/
solicitare
b) pana la orele 20,00 15 puncte/
solicitare
17. Servicii medicale acordate în cadrul
centrelor de permanenta 20 puncte/ora
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) plati suplimentare
1. bolnav TBC nou, descoperit activ de medicul
de familie, trimis şi confirmat de specialist 20/caz
3. depistare activa de cãtre medicul de familie
a bolilor cu transmitere sexualã: lues,
gonoree, HIV, chlamydia trachomatis, herpes
genital cu determinarea prezentei de herpes
simplex 2 şi includerea pacientelor în programul
de supraveghere oncologica pentru cancerul de col,
papilomatoza genitala cu determinarea serotipului
cu risc oncologic, cu confirmare de cãtre medicul
de specialitate 20/caz
c) la calculul numãrului lunar de puncte pe serviciu, conform alin. (3), se iau în considerare numãrul de puncte aferente serviciilor medicale acordate asiguraţilor înscrişi în lista medicului de familie, existenţi în luna curenta şi numãrul de puncte aferent serviciilor medicale acordate persoanelor care beneficiazã de serviciile medicale prevãzute în pachetul minimal de servicii medicale.
ART. 2
Acordarea serviciilor se face în urmãtoarele condiţii:
a) medicamentele prescrise trebuie sa fie în concordanta cu diagnosticul stabilit. Pentru medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã, prescripţia medicalã se completeazã în 3 exemplare, dintre care 1 exemplar rãmâne la medicul de familie;
b) investigaţiile paraclinice recomandate trebuie sa fie în concordanta cu diagnosticul prezumtiv, care se consemneazã în biletul de trimitere. Biletul de trimitere pentru investigaţiile paraclinice este formular tipizat şi se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care un exemplar rãmâne la medicul de familie şi doua sunt înmânate asiguratului, pe care le depune la furnizorul de servicii medicale paraclinice;
c) în cazul depistarii unor cazuri de boli transmisibile trebuie sa se ia mãsuri de izolare şi raportare a cazurilor şi sa se acorde serviciile medicale necesare pentru preîntâmpinarea sau restrangerea unor endemii/epidemii, inclusiv supravegherea trimiterii la spital pentru bolile contagioase cu internare obligatorie. Pentru cazul în care se refuza internarea obligatorie, medicii vor apela la sprijinul organelor de poliţie şi al autoritãţilor publice locale.
În unitãţile de învãţãmânt în care nu exista medic şcolar sau în centrele de vaccinari, pentru acele vaccinuri care se livreaza în fiole cu mai multe doze individuale imunizarile se efectueazã de medicii de familie desemnaţi de direcţiile de sãnãtate publica şi de casele de asigurãri de sãnãtate, care rãspund atât de efectuarea inocularilor, cat şi de verificarea stãrii de sãnãtate a persoanelor care trebuie imunizate. Medicii care au efectuat imunizarile sunt obligaţi sa raporteze nominal caselor de asigurãri de sãnãtate şi direcţiilor de sãnãtate publica vaccinarile efectuate. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sa informeze medicii de familie pe a cãror lista se regãsesc persoanele imunizate despre efectuarea acestor servicii medicale, pentru a fi trecute în registrul propriu de vaccinari şi în carnetul de vaccinari, dar fãrã a fi raportate ca activitate proprie.
ART. 3
(1) Pentru perioadele de absenta medicul de familie organizeazã preluarea activitãţii sale medicale de cãtre un alt medic de familie; în cazurile în care acesta este în imposibilitate de a organiza preluarea, casele de asigurãri de sãnãtate numesc un înlocuitor, cu avizul direcţiilor de sãnãtate publica. În ambele situaţii medicul înlocuitor trebuie sa aibã licenta de înlocuire temporarã. Licenta de înlocuire temporarã se acorda de consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor din România, respectiv al municipiului Bucureşti, cu înştiinţarea casei de asigurãri de sãnãtate şi a direcţiei de sãnãtate publica. Pentru asigurarea condiţiilor în vederea preluãrii activitãţii unui medic de familie de cãtre alt medic, consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor din România, respectiv al municipiului Bucureşti, pun la dispoziţie medicilor de familie listele cu medicii cu licenta de înlocuire, fãrã obligaţii contractuale, cum este şi cazul medicilor pensionari, care pot prelua activitatea în condiţiile legii.
(2) Perioadele de absenta a medicului de familie se referã la: incapacitate temporarã de munca, concediu de sarcina/lehuzie, concediu pentru creşterea şi îngrijirea copilului pana la 2 ani, vacanta pentru o perioada de maximum 30 de zile lucrãtoare pe an, studii medicale de specialitate, perioada cat ocupa funcţii de demnitate publica alese sau numite, perioada în care unul dintre soţi îl urmeazã pe celãlalt trimis în misiune permanenta în strãinãtate sau sa lucreze într-o organizaţie internationala în strãinãtate.
(3) Pentru perioade de absenta mai mici de 14 zile calendaristice înlocuirea medicului absent se poate face şi pe baza de reciprocitate între medici. În acest caz medicul înlocuitor îşi va prelungi programul de lucru în mod corespunzãtor, în funcţie de numãrul de servicii medicale solicitate de asiguraţii din lista proprie şi cei din lista medicului înlocuit. Situaţiile de înlocuire pe baza de reciprocitate vor fi comunicate caselor de asigurãri de sãnãtate şi afişate la cabinetul medical cu indicarea programului medicului înlocuitor.
(4) Suma cuvenitã prin plata "per capita" şi pe serviciu, aferentã perioadei de absenta, se vireazã de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate în contul titularului contractului sau în contul medicului înlocuitor, dupã caz, urmând ca în convenţia de înlocuire sa se stipuleze în mod obligatoriu condiţiile de plata a medicului înlocuitor.
(5) Medicul înlocuitor va îndeplini toate obligaţiile ce revin medicului înlocuit conform contractului de furnizare de servicii medicale încheiat de acesta cu casa de asigurãri de sãnãtate.
ART. 4
(1) Reprezentantul legal al cabinetului medical încheie o convenţie de înlocuire cu medicul înlocuitor pentru perioade de absenta mai mici de doua luni, avizatã de casa de asigurãri de sãnãtate, prin care se stabilesc condiţiile de înlocuire.
(2) Convenţia de înlocuire se încheie între casele de asigurãri de sãnãtate şi medicul înlocuitor agreat de medicul înlocuit, pentru perioade de absenta mai mari de 2 luni sau când medicul înlocuit se afla în imposibilitate de a încheia convenţie cu medicul înlocuitor.
(3) Convenţia de înlocuire devine anexa la contractul de furnizare de servicii medicale al reprezentantului legal al cabinetului medical.
ART. 5
(1) Medicul de familie poate angaja în cabinetul medical individual organizat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale republicatã cu modificãrile ulterioare, medici pe baza de contract individual de munca, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. Medicii angajaţi nu au lista de asiguraţi proprie şi nu raporteazã activitate medicalã proprie; prescrierea medicamentelor cu sau fãrã contribuţie personalã se face folosindu-se formularul-tip cu ştampila cabinetului şi parafa medicului angajat. Intreaga activitate a cabinetului medical se desfãşoarã respectându-se contractul încheiat de reprezentantul legal al cabinetului medical cu casa de asigurãri de sãnãtate.
(2) Programul de activitate al medicului de familie care angajeazã medici, precum şi al medicilor angajaţi în condiţiile alin. (1) se stabileşte conform prevederilor art. 5 din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 .
ART. 6
(1) Medicii de familie nou veniti într-o localitate, în cabinete medicale existente sau nou-înfiinţate, pe un post considerat a fi necesar de cãtre direcţia de sãnãtate publica şi casa de asigurãri de sãnãtate, încheie cu casa de asigurãri de sãnãtate o convenţie de furnizare de servicii medicale pe o perioada de 3 luni - perioada consideratã necesarã pentru înscrierea asiguraţilor în lista proprie -, în care se prevãd obligaţiile şi drepturile furnizorului de servicii medicale, potrivit anexei nr. 6 la ordin.
(2) În situaţia în care înainte de încheierea perioadei de 3 luni numãrul de asiguraţi înscrişi în lista proprie ajunge la nivelul minim necesar pentru încheierea unui contract de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã primara, medicii respectivi pot încheia un astfel de contract şi înainte de data de expirare a convenţiei.
(3) În cazul în care medicul care a încheiat o convenţie potrivit alin. (1) nu reuşeşte sa înscrie pe lista proprie, în termenul prevãzut, numãrul minim de asiguraţi, relaţia contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate înceteazã.
ART. 7
Fondul aferent asistenţei medicale primare are urmãtoarea structura:
1. 70% pentru plata "per capita" şi 30% pentru plata pe serviciu din fondul aferent asistenţei medicale primare, dupã ce s-au reţinut sumele ce rezulta potrivit pct. 2 şi sumele reprezentând indemnizaţiile de instalare;
2. suma destinatã cabinetelor medicale nou-înfiinţate sau deja existente, în care îşi desfãşoarã activitatea medicii de familie nou-veniti într-o localitate, pentru o perioada de maximum 3 luni, perioada pentru care medicul de familie are încheiatã o convenţie cu casa de asigurãri de sãnãtate este formatã din:
a) venitul medicului de familie nou-venit, stabilit potrivit prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 ;
b) suma pentru cheltuielile de întreţinere şi funcţionare a cabinetului medical, inclusiv pentru cheltuielile de personal aferente personalului angajat, cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta, egala cu de 1,5 ori venitul medicului respectiv, potrivit lit. a).
ART. 8
Pentru calculul trimestrial al valorilor definitive ale punctelor, fondul anual aferent asistenţei medicale primare se defalcheaza pe trimestre.
ART. 9
(1) Valoarea minima garantatã a punctului "per capita" este unica pe ţara, este valabilã pentru un an şi este în valoare de 9.565 lei.
(2) Valoarea unui punct "per capita" se regularizeazã trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, în funcţie de fondul aferent pentru trimestrul respectiv, destinat pentru plata "per capita" a medicilor de familie şi de numãrul de puncte "per capita" efectiv realizat, conform art. 1 alin. (2) şi reprezintã valoarea definitiva a unui punct "per capita" unica pe ţara pentru trimestrul respectiv. Valoarea definitiva a unui punct "per capita" nu poate fi mai mica decât valoarea minima garantatã a unui punct "per capita".
(3) Valoarea minima garantatã a unui punct pentru plata pe serviciu este unica pe ţara, este valabilã pentru un an şi este în valoare de 6.050 lei.
(4) Valoarea unui punct pentru plata pe serviciu medical se regularizeazã trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, în funcţie de fondul aferent pentru trimestrul respectiv, destinat pentru plata pe serviciu medical a medicilor de familie şi de numãrul de puncte pe serviciu medical efectiv realizat şi reprezintã valoarea definitiva a unui punct pe serviciu medical unica pe ţara pentru trimestrul respectiv. Valoarea definitiva a unui punct pe serviciu medical nu poate fi mai mica decât valoarea minima garantatã a unui punct pe serviciu medical.
(5) Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia de a verifica lunar situaţiile în care cabinetele medicale au raportat un numãr de puncte "per capita" şi pe serviciu mai mare decât cel avut în vedere la stabilirea valorii minime garantate a unui punct "per capita" şi pe serviciu transmis de cãtre Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi vor lua mãsurile corespunzãtoare.
ART. 10
(1) Suma cuvenitã lunar medicilor de familie se calculeazã prin totalizarea sumelor rezultate ca urmare a inmultirii numãrului de puncte "per capita" efectiv realizate şi a numãrului de puncte pe serviciu efectiv realizate cu valoarea minima garantatã pentru un punct "per capita", respectiv cu valoarea minima garantatã pentru un punct pe serviciu medical.
(2) Suma cuvenitã medicilor de familie pentru un trimestru se calculeazã prin totalizarea sumelor rezultate prin înmulţirea numãrului de puncte "per capita" şi a numãrului de puncte pe serviciu medical efectiv realizate în trimestrul respectiv cu valoarea definitiva a punctului "per capita", respectiv cu valoarea definitiva a punctului pe serviciu medical.
ART. 11
Lunar medicul de familie transmite caselor de asigurãri de sãnãtate, pana cel mai târziu la data de 3 a lunii urmãtoare, prin reprezentantul legal, intreaga activitate efectiv realizatã care se verifica de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate în vederea decontãrii. Nerespectarea termenului de raportare atrage dupã sine nedecontarea la termenele stabilite a serviciilor medicale prestate de medicul respectiv pentru perioada aferentã.
ART. 12
Asiguraţii care doresc sa îşi schimbe medicul de familie vor adresa o cerere medicului de familie la care doresc sa se înscrie, precizând numele medicului de la care pleacã. Medicul de familie primitor are obligaţia sa anunţe în scris, în maximum 15 zile, medicul de familie de la care a plecat asiguratul, precum şi casa de asigurãri de sãnãtate. Medicul de familie de la care pleacã asiguratul trebuie sa transfere fişa medicalã, prin posta, medicului primitor, în termen de 15 zile de la solicitare. Cabinetul medical de la care pleacã asiguratul pãstreazã minimum 1 an o copie dupã fişa medicalã a acestuia.
ART. 13
(1) Erorile de calcul constatate în cadrul unui trimestru se corecteaza la sfârşitul trimestrului, o data cu recalcularea drepturilor bãneşti cuvenite medicului de familie.
(2) Erorile de calcul constatate dupã expirarea unui trimestru se corecteaza pana la sfârşitul anului, astfel: suma corespunzãtoare numãrului de puncte plãtit eronat, în plus sau în minus fata de cel efectiv realizat, într-un trimestru anterior, se calculeazã în trimestrul în care s-a constatat eroarea, la valoarea definitiva a punctului "per capita" şi pe serviciu, stabilitã pentru trimestrul în care s-a produs eroarea, sumele respective afectand fondul pentru calculul valorii definitive a punctului pentru trimestrul în care s-a constatat eroarea şi implicit valoarea definitiva a punctului pentru trimestrul respectiv. În situaţia în care dupã încheierea anului financiar precedent se constata erori de calcul aferente acestuia, sumele plãtite în plus sau în minus se regularizeazã conform legii.
ART. 14
Persoanele din cabinetul medical beneficiazã de plata concediilor medicale şi de plata concediilor pentru creşterea copilului în varsta de pana la 2 ani, conform reglementãrilor în vigoare din legislaţia de asigurãri sociale. Persoanele încadrate cu contract individual de munca beneficiazã şi de plata concediilor de odihna şi a altor concedii ale salariaţilor, potrivit legii.
ART. 15
Reprezentantul legal al cabinetului medical are obligaţia de a angaja personal mediu sanitar şi poate angaja şi alte categorii de personal, în condiţiile prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 republicatã cu modificãrile ulterioare, achitand lunar toate contribuţiile prevãzute de lege pentru personalul angajat. Drepturile salariale ale personalului angajat se stabilesc prin negociere, cu respectarea nivelurilor minime ale funcţiilor şi gradelor/treptelor profesionale prevãzute de reglementãrile în vigoare privind sistemul de salarizare din sectorul sanitar bugetar. Medicul de familie are obligaţia sa stabileascã programul de lucru şi sarcinile de serviciu pentru aceste categorii de personal, atât la cabinetul medical, cat şi la domiciliul asiguraţilor.
ART. 16
În cadrul programului de lucru stabilit de medicul de familie personalul mediu sanitar acorda îngrijiri la domiciliu conform unui plan elaborat de medicul de familie direct sau la recomandarea medicului de specialitate care are asiguratul în îngrijire.
ART. 17
Casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica vor organiza trimestrial activitãţi de instruire a furnizorilor din asistenta medicalã primara, cu recomandarea ca furnizorii sa participe la aceste activitãţi.
ART. 18
(1) Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor din România, respectiv al municipiului Bucureşti, vor efectua controlul furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara privind respectarea obligaţiilor contractuale, inclusiv respectarea criteriilor de calitate a serviciilor medicale furnizate.
(2) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, direcţiile de sãnãtate publica împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor din România, respectiv al municipiului Bucureşti, vor efectua controlul furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara privind respectarea obligaţiilor asumate de furnizori, prin care se asigura acces la serviciile medicale, precum şi modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în domeniul sãnãtãţii şi vor informa casele de asigurãri de sãnãtate despre constatãrile efectuate.
(3) Controlul se efectueazã din proprie initiativa sau la sesizarea asiguraţilor ori a organelor administraţiei publice centrale sau locale.
ART. 19
În aplicarea art. 15 lit. g) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 , prin nerespectarea programului de lucru, se înţelege absenta nemotivatã de la programul de lucru afişat pentru activitatea desfasurata în cabinetul medical.
Absenta motivatã se ia în considerare în urmãtoarele situaţii: caz de boala, citaţii de la instanţele judecãtoreşti sau alte organe care au dreptul, potrivit legii, de a solicita prezenta la instituţiile respective, cu condiţia numirii unui înlocuitor pe baza de reciprocitate sau convenţie de înlocuire, ale cãrui numãr de telefon şi adresa vor fi afişate la cabinetul medical. Pentru aceste situaţii medicii de familie trebuie sa depunã la casa de asigurãri de sãnãtate copia documentelor justificative. Constatarea absentelor nemotivate de la programul de lucru afişat se face de organele prevãzute la art. 18, care întocmesc un proces-verbal, iar rezilierea contractului de furnizare de servicii medicale se va face odatã cu a treia constatare în decursul derulãrii contractului.
ART. 20
(1) În cazul în care se reziliazã contractul de furnizare de servicii medicale cu cabinete medicale în condiţiile prevãzute de Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 , toate documentele referitoare la persoanele asigurate (registrul de consultaţii, fişele medicale etc.) se depun, pe baza de proces-verbal, la casa de asigurãri de sãnãtate cu care acele cabinete au avut încheiat contract de furnizare de servicii medicale, cu asigurarea confidenţialitãţii documentelor transmise.
(2) Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa transmitã fişele medicale ale asiguraţilor medicului de familie pe lista cãruia asiguraţii respectivi s-au înscris.
ANEXA 3
CONTRACT DE FURNIZARE
de servicii medicale în asistenta medicalã primara
1. Pãrţile contractante
Casa de asigurãri de sãnãtate .............., cu sediul în municipiul/oraşul ................., str. ................, nr. ......, judeţul/sectorul ................, tel/fax ................, reprezentatã prin director general ....................................,
şi
Cabinetul medical de asistenta medicalã primara .........., organizat astfel:
- cabinet individual ................................, cu sau fãrã punct sanitar ........., reprezentat prin medicul titular ..............
- cabinet asociat sau grupat ........................, cu sau fãrã punct sanitar ........., reprezentat prin medicul delegat ...........
- societate civilã medicalã ........................., cu sau fãrã punct sanitar ........., reprezentatã prin administratorul ..........
- cabinet care funcţioneazã în structura unei unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţele sanitare proprii ..............., cu sau fãrã punct sanitar ........., reprezentat prin ..............
- unitate medico-sanitarã cu personalitate juridicã, înfiinţatã potrivit <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã cu modificãrile ulterioare ................, reprezentatã prin .........., cu certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale nr. ..., autorizaţie sanitarã pentru cabinet nr. ..., autorizaţie sanitarã pentru punctul sanitar nr. ....., având sediul cabinetului medical în municipiul/oraşul/comuna ..............., str. .............., nr. ..., bl. .., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul .........., telefon ........., şi sediul punctului sanitar în comuna ............., str. ......., nr. ....., telefon ............., cont nr. ............., deschis la trezoreria statului, cod numeric personal al reprezentantului legal ......................, cod fiscal ............., copie dupã dovada asigurãrii de rãspundere civilã pentru activitatea medicalã pentru fiecare medic pe care îl reprezintã, certificatul de acreditare al unitãţii sanitare nr. ..........
II. Obiectul contractului
ART. 1 - Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de servicii medicale în asistenta medicalã primara, conform Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002, şi normelor metodologice de aplicare a acestuia.
III. Servicii medicale furnizate
ART. 2 - Serviciile medicale furnizate în asistenta medicalã primara sunt cuprinse în pachetul de servicii de baza şi în pachetul minimal de servicii medicale, prevãzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 20/12/2003 pentru probarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002.
ART. 3 - Furnizarea serviciilor medicale se face, pentru asiguraţii înscrişi pe lista proprie şi pentru persoanele care beneficiazã de serviciile medicale prevãzute în pachetul minimal de servicii medicale, de cãtre urmãtorii medici de familie:
1. ...................., având un numãr de ....... asiguraţi înscrişi pe lista proprie;
2. ...................., având un numãr de ....... asiguraţi înscrişi pe lista proprie;
3. ...................., având un numãr de ....... asiguraţi înscrişi pe lista proprie.
IV. Durata contractului
ART. 4 - Prezentul contract este valabil de la data încheierii pana la 31 decembrie 2003.
ART. 5 - Durata prezentului contract se poate prelungi prin acordul pãrţilor pe toatã durata de aplicabilitate a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002.
V. Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
ART. 6 - Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii:
a) sa încheie contracte numai cu furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara autorizaţi şi acreditaţi;
b) sa controleze activitatea furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara, conform contractelor încheiate cu aceştia;
c) sa verifice prescrierea medicamentelor şi recomandarea investigatiilor paraclinice de cãtre furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
d) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale contravaloarea serviciilor contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfasuratoarele privind activitatea realizatã;
e) sa comunice medicilor de familie, în vederea actualizãrii listelor proprii, persoanele care şi-au pierdut calitatea de asigurat sau pentru care nu s-a virat integral contribuţia de asigurãri pentru sãnãtate; sa nu solicite medicilor de familie documentele în baza cãrora se stabileşte calitatea de asigurat a persoanelor sau plata contribuţiei de asigurãri pentru sãnãtate a asiguraţilor înscrişi în lista proprie;
f) sa informeze permanent furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara asupra condiţiilor de contractare şi sa facã publice valorile definitive ale punctelor rezultate în urma regularizãrii trimestriale, atât prin afişare la sediul caselor de asigurãri de sãnãtate cat şi pe pagina electronica a acestora, începând cu ziua urmãtoare transmiterii acestora de cãtre Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate.
B. Obligaţiile furnizorului de servicii medicale
ART. 7 - Furnizorul de servicii medicale are urmãtoarele obligaţii:
a) sa acorde servicii de asistenta medicalã primara asiguraţilor înscrişi în lista proprie, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate unde se vireazã contribuţia la fondul de asigurãri de sãnãtate, respectând criteriile de calitate elaborate de organele abilitate prevãzute de lege. Serviciile medicale care se acorda de medicul de familie sunt cele prevãzute în pachetul de servicii de baza care se acorda în asistenta medicalã primara;
b) sa asigure în cadrul serviciilor furnizate potrivit pachetului de servicii de baza toate activitãţile care sunt cuprinse în baremul de activitãţi practice obligatorii din curricula de pregãtire în specialitatea de medicina de familie. De asemenea, are obligaţia de a interpreta investigaţiile necesare în afectiunile prevãzute în tematica pe aparate şi sisteme;
c) sa acorde serviciile medicale cuprinse în pachetul minimal de servicii medicale persoanelor care nu fac dovada calitãţii de asigurat sau plãţii contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurãri sociale pentru sãnãtate, precum şi pentru categoriile de persoane care se asigura facultativ pentru sãnãtate, potrivit legii;
d) sa actualizeze lista proprie cuprinzând asiguraţii înscrişi, ori de câte ori apar modificãri în cuprinsul acesteia, în funcţie de miscarea lunarã a asiguraţilor şi sa comunice aceste modificãri caselor de asigurãri de sãnãtate precum şi sa actualizeze lista proprie în funcţie de comunicãrile transmise de casele de asigurãri de sãnãtate cu privire la asiguraţii care nu mai fac dovada calitãţii de asigurat şi plata contribuţiei la fondul naţional unic de asigurãri sociale pentru sãnãtate; sa comunice caselor de asigurãri de sãnãtate, datele de identificare a persoanelor cãrora li s-au acordat serviciile medicale prevãzute în pachetul minimal de servicii medicale;
e) sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa prescrie medicamentele prevãzute în Nomenclatorul de medicamente, conform reglementãrilor în vigoare. Medicamentele prescrise şi investigaţiile paraclinice recomandate trebuie sa fie în concordanta cu diagnosticul;
f) sa nu refuze acordarea asistenţei medicale în caz de urgenta medicalã, ori de câte ori se solicita aceste servicii medicale;
g) sa înscrie din oficiu copiii care nu au fost înscrişi pe lista unui medic de familie, odatã cu prima consultatie a copilului bolnav în localitatea de resedinta a acestuia. Nou-nascutul va fi înscris pe lista medicului de familie care a îngrijit gravida, dacã pãrinţii acestuia nu au alta opţiune;
h) sa înscrie pe lista proprie gravidele neînscrise pe lista unui medic de familie, care îndeplinesc condiţiile de persoana asigurata, la prima consultatie, în localitatea de resedinta a acestora sau la solicitarea sistemului de asistenta medicalã comunitara;
i) sa nu refuze înscrierea pe lista de asiguraţi a copiilor, la solicitarea mamei sau la anunţarea de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate cu care are încheiat contract de furnizare de servicii ori de primãrie, precum şi la solicitarea sistemului de asistenta medicalã comunitara sau a direcţiilor de protecţie a copilului, pentru copiii aflaţi în dificultate din centrele de plasament sau familii substitutive;
j) sa respecte criteriile de calitate a serviciilor medicale furnizate şi a activitãţii desfãşurate la nivelul cabinetelor de medicina primara;
k) sa informeze asiguraţii despre serviciile oferite şi despre modul în care sunt furnizate;
l) sa respecte confidenţialitatea prestaţiei medicale;
m) sa factureze lunar, pana la data de 3 ale lunii urmãtoare în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, activitatea realizatã conform contractului de furnizare de servicii medicale, fiind direct rãspunzãtor de corectitudinea datelor. Factura va fi însoţitã de desfasuratoarele privind activitãţile realizate. Nerespectarea termenelor de depunere a facturii pentru o perioada de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru conduce la mãsuri mergand pana la rezilierea contractului de furnizare de servicii medicale;
n) sa raporteze la casele de asigurãri de sãnãtate şi la direcţiile de sãnãtate publica datele necesare pentru urmãrirea desfãşurãrii activitãţii în asistenta medicalã primara, potrivit formularelor de raportare stabilite prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei şi care se pun la dispoziţie în mod gratuit;
o) sa respecte prevederile actelor normative privind raportarea bolilor şi efectuarea vaccinarilor;
p) sa respecte dreptul la libera alegere de cãtre asigurat a medicului şi dreptul asiguratului de a-şi schimba medicul de familie dupã expirarea a cel puţin 3 luni de la data înscrierii pe lista acestuia; în situaţia în care nu se respecta aceasta obligaţie, la sesizarea asiguratului casa de asigurãri de sãnãtate cu care furnizorul a încheiat contract de furnizare de servicii medicale va efectua actualizarea listei medicului de familie de la care asiguratul doreşte sa plece, prin eliminarea de pe lista a asiguratului;
q) sa solicite asiguraţilor, la înscrierea pe lista proprie, documentele justificative care atesta calitatea acestora de asigurat;
r) sa îşi stabileascã programul de activitate în funcţie de condiţiile specifice din zona, cu respectarea prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia;
s) sa furnizeze servicii medicale de urgenta în afarã programului de lucru şi sa participe la activitatea de asigurare a asistenţei medicale continue în centrele de permanenta, conform reglementãrilor din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 ;
t) sa afiseze la loc vizibil la cabinetul medical pachetul de servicii de baza, pachetul minimal de servicii medicale şi obligaţiile sale ca furnizor de servicii medicale primare aflat în relatie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate;
u) sa anunţe casele de asigurãri de sãnãtate atunci când:
- i-a fost retrasã sau suspendatã autorizaţia de libera practica;
- i-a fost ridicatã autorizaţia sanitarã sau a expirat termenul de valabilitate a acesteia;
- i-a încetat acreditarea;
- a renunţat sau a pierdut calitatea de membru a Colegiului Medicilor din România;
- sa anunţe în scris în momentul înscrierii pe lista proprie a unui asigurat plecat de la un alt medic de familie, atât medicul de familie de la care a plecat asiguratul cat şi casa de asigurãri de sãnãtate, în maximum 15 zile; Medicul de familie de la care a plecat asiguratul transfera fişa medicalã a asiguratului, în maximum 15 zile lucrãtoare de la solicitare prin serviciul poştal şi pãstreazã minimum 1 an o copie de pe fişa medicalã a acestuia;
v) sa accepte controlul din partea serviciilor specializate ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, ale casei de asigurãri de sãnãtate cu care a încheiat contract, ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, ale direcţiei de sãnãtate publica, împreunã cu Colegiul Medicilor din România organizat la nivel naţional şi judeţean, precum şi altor organe abilitate de lege;
x) sa angajeze asistenţi medicali în vederea asigurãrii calitãţii actului medical;
y) sa stabileascã programul de lucru şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;
z) sa organizeze preluarea activitãţii medicale de cãtre un alt medic de familie pentru perioadele de absenta.
VI. Modalitãţi de plata
ART. 8 - Modalitãţile de plata în asistenta medicalã primara sunt:
1. plata "per capita", prin tarif pe persoana asigurata;
2. tarif pe serviciu medical, cuantificat în puncte, pentru asiguraţii din lista proprie şi pentru persoanele care nu fac dovada calitãţii de asigurat sau plãţii contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurãri sociale pentru sãnãtate, precum şi pentru categoriile de persoane care se asigura facultativ pentru sãnãtate, potrivit legii.
3. Plata "per capita" se face conform art. 1 alin. (2) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 20/12/2003 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în asistenta medicalã primara, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1512/2002 .
Valoarea minima garantatã a unui punct pentru plata "per capita" este unica pe ţara, de ........ lei. În condiţiile în care bugetul Fondului unic naţional de asigurãri sociale de sãnãtate este diminuat prin acte normative, se recalculeazã valoarea minima garantatã pentru un punct.
Clauze speciale - se completeazã pentru fiecare cabinet medical şi medic de familie din componenta cabinetului medical cu care s-a încheiat contractul:
a) Medic de familie
Nume .............. Prenume ............
Cod numeric personal ...................
Grad profesional .......................
Codul medicului ........................
Program de lucru .......................
Medic de familie angajat*)
Nume .............. Prenume ............
Cod numeric personal ...................
Grad profesional .......................
Codul medicului ........................
Program de lucru .......................