Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
NORME METODOLOGICE din 16 februarie 2023 privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 2.661 din 16 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 8 martie 2023. ────────── CAP. I Stoparea şi recuperarea ajutoarelor de minimis dispusă de Unitatea de Management a Proiectului - Ministerul Culturii ca urmare a monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7 ART. 1 (1) Unitatea de Management a Proiectului din cadrul Ministerului Culturii (MC-UMP), în calitatea sa de coordonator de reforme şi investiţii, precum şi de furnizor şi administrator al schemei de ajutor de minimis, are obligaţia monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7, denumită în continuare Schema, prin personalul său din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare din cadrul UMP - Investiţia 7. (2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), MC-UMP poate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, angaja experţi externi sau poate externaliza monitorizarea către entităţi cu experienţă specifică, atunci când personalul angajat nu este suficient. (3) Procesul de monitorizare a ajutorului de minimis este un proces continuu care începe la data semnării contractului de finanţare între beneficiar şi furnizor şi se încheie în momentul în care beneficiarul şi-a îndeplinit integral obligaţiile cuprinse în prevederile specifice din contractul încheiat de beneficiar cu MC-UMP şi prevăzute în legislaţia incidentă, inclusiv în prevederile Schemei de ajutor de minimis. (4) Procesul de monitorizare prevăzut la alin. (1) se realizează la depunerea cererilor de transfer şi a declaraţiilor de utilizare a sumelor primite, prin verificări de documente, solicitări de informaţii şi/sau documente de la beneficiari, prin introducerea datelor şi plăţilor efectuate în sistemul RegAS şi/sau prin controale la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau la filialele ori punctele de lucru ale acestuia/acestora, după caz. (5) Personalul desemnat conform alin. (1) sau (2) are obligaţia de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), beneficiarului ajutorului de minimis lista documentelor sau, după caz, informaţiile pe care le consideră relevante în cadrul procesului de monitorizare, iar beneficiarul are obligaţia de a transmite documentele sau informaţiile solicitate în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării. (6) Personalul desemnat conform alin. (1) sau (2) are obligaţia de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte, data la care urmează să aibă loc controlul la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele sau punctele de lucru ale acestuia/acestora. (7) Controalele prevăzute la alin. (4) se efectuează pe baza aprobării coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare - Investiţia 7, în urma propunerilor justificate ale personalului desemnat potrivit alin. (1) sau (2). (8) În cazul în care, din motive temeinice şi obiective, beneficiarul se află în imposibilitatea de a asigura condiţiile de efectuare a controlului la data comunicată potrivit alin. (6), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la aceasta va putea solicita reprogramarea controlului la o dată ulterioară.
ART. 2 (1) În situaţia în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) sau (2) pentru monitorizarea Schemei constată nerespectarea condiţiilor prevăzute în Schemă, coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare din cadrul UMP va emite o decizie în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care, în funcţie de situaţia constatată, poate fi de: a) stopare a acordării ajutorului de minimis, în cazul în care beneficiarul/beneficiarii urmează să depăşească intensitatea maximă, valoarea sprijinului financiar nerambursabil sau cumulul ajutorului de minimis, prevăzute de legislaţie; b) recuperare parţială/integrală a ajutorului de minimis, în cazul în care se constată că beneficiarul/beneficiarii nu respectă condiţiile prevăzute în schema de acordare a ajutoarelor de minimis şi în contractul de finanţare.
(2) Ajutorul de minimis se recuperează integral în situaţiile în care se constată că beneficiarul nu a respectat prevederile Schemei, inclusiv faptul că: a) se află în situaţia unei nereguli grave sau a unei nereguli pentru care contractul de finanţare prevede sancţiunea rezilierii şi recuperării integrale a ajutorului de minimis acordat; b) se află în situaţia dublei finanţări, care afectează întreaga valoare a ajutorului de minimis acordat; c) a făcut declaraţii incomplete sau neconforme cu realitatea pentru a obţine ajutorul de minimis; d) ulterior încheierii contractului de finanţare se constată neconcordanţe între starea de fapt şi cele declarate de către beneficiarul ajutorului de minimis în dosarul de finanţare, inclusiv, dar fără a se limita la, neîndeplinirea condiţiilor de eligibilitate a beneficiarului ajutorului de minimis şi a proiectului/activităţilor; e) este încălcată interdicţia privind cesiunea totală sau parţială, novaţia, subrogaţia sau a oricărui alt mecanism de transmisiune şi/sau transformare a obligaţiilor şi drepturilor din contractul de finanţare de către beneficiarul ajutorului de minimis; f) nu a îndeplinit valoarea minimă a oricăruia dintre indicatorii obligatorii prevăzuţi în Ghidul solicitantului şi în Schema de ajutor de minimis.
(3) Furnizorul poate decide recuperarea parţială a ajutorului de minimis, în limita sumei utilizate abuziv, dacă în urma analizei efectuate constată că au fost încălcate alte condiţii decât cele prevăzute la alin. (2). (4) În situaţiile prezentate la alin. (2) şi (3), la suma respectivă se adaugă şi dobânzile aferente, datorate de la data plăţii ajutorului până la data recuperării acestuia.
ART. 3 (1) Decizia de stopare a ajutorului de minimis şi decizia de recuperare parţială sau integrală a ajutorului de minimis constituie titlu executoriu din momentul comunicării lor, fără ca prin aceasta să se prejudicieze dreptul beneficiarilor ajutorului de minimis de a formula contestaţii la deciziile emise, în termenul legal de 30 de zile de la comunicare. (2) Deciziile de stopare sau de recuperare a ajutorului de minimis se comunică beneficiarilor.
ART. 4 (1) Deciziile de stopare a acordării ajutoarelor de minimis sau de recuperare totală ori parţială a acestora sunt elaborate de către personalul desemnat potrivit art. 1 alin. (1) sau (2) în urma acţiunilor de control derulate, a verificărilor efectuate, inclusiv pe baza informaţiilor/documentelor primite de la beneficiarii de ajutor de minimis. (2) Modelele deciziei de stopare şi de recuperare a ajutoarelor de minimis sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi nr. 2, care constituie parte integrantă din prezentele norme.
CAP. II Mecanismul de stopare a ajutorului de minimis ART. 5 (1) În cazul în care personalul desemnat conform art. 1 alin. (1) sau (2) pentru monitorizarea Schemei de ajutor de minimis constată o situaţie care, în conformitate cu legislaţia în domeniu, determină stoparea acordării ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă de constatare care cuprinde constatările şi propunerile legate de această situaţie, precum şi proiectul de decizie aferent în termen de 5 zile lucrătoare de la data constatării. (2) Nota de constatare şi proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare şefului serviciului financiar, managerului de proiect, consilierului juridic şi expertului în management cu atribuţii în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri.
ART. 6 (1) Proiectul deciziei de stopare a ajutorului de minimis, avizată în maximum 3 zile lucrătoare de şeful serviciului financiar, managerul de proiect, consilierul juridic şi expertul în management cu atribuţii în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri, se înaintează coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare spre aprobare. (2) Coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare analizează şi semnează, după caz, decizia de stopare a ajutorului de minimis, în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea acesteia.
ART. 7 Deciziile de stopare a ajutorului de minimis trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente: a) denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de stopare a ajutorului de minimis, sediul social şi codul de identificare ale acestuia; b) numărul şi data deciziei de stopare a ajutorului de minimis; c) denumirea beneficiarului; d) codul unic de înregistrare al beneficiarului; e) domiciliul fiscal al beneficiarului; f) obiectul deciziei de stopare a ajutorului de minimis; g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare a ajutorului de minimis; h) temeiul legal şi modalitatea de acordare a ajutorului de minimis; i) cuantumul ajutorului de minimis de care are dreptul să beneficieze; j) temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de minimis; k) data la care se realizează stoparea acordării ajutorului de minimis, respectiv data producerii situaţiei de fapt care determină, potrivit prevederilor legale, măsura stopării; l) temeiul legal al puterii executorii a deciziei de stopare a ajutorului de minimis; m) identificarea furnizorului ajutorului de minimis drept organul la care se poate depune contestaţia şi menţionarea termenului de 30 de zile calendaristice de la comunicare ca termen de depunere a acesteia; n) numele şi semnătura coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare sau ale persoanei înlocuitoare de drept.
ART. 8 (1) Decizia de stopare a ajutorului de minimis, semnată de/pentru coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare, se transmite, în termen de maximum 1 zi lucrătoare, de către furnizorul ajutorului de minimis următorilor: a) beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ..... (numele beneficiarului).....; b) personalului desemnat cu monitorizarea Schemei de ajutor de minimis; c) expertului în management cu atribuţii în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis, consilierului juridic şi şefului serviciului financiar din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare - Investiţia 7.
(2) Decizia de stopare a ajutorului de minimis se transmite, dacă este cazul, împreună cu confirmarea de primire a acesteia de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data aprobării, în vederea stopării ajutoarelor de minimis, inclusiv a dobânzilor aferente, organelor fiscale competente, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Orice notificare/decizie transmisă beneficiarului produce efecte de la data comunicării, chiar dacă destinatarul nu a luat cunoştinţă de aceasta din motive care nu îi sunt imputabile. (3) Decizia de stopare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către şeful serviciului financiar şi consilierul juridic din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare - Investiţia 7.
CAP. III Mecanismul de recuperare a ajutorului de minimis ART. 9 (1) În cazul în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) sau (2) pentru monitorizarea Schemei de ajutor de minimis constată o situaţie care, în conformitate cu prevederile Schemei, ale contractului de finanţare, ale prezentelor norme, precum şi ale legislaţiei aplicabile, determină recuperarea acordării ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă de constatare care cuprinde constatările şi propunerile legate de această situaţie, precum şi proiectul de decizie aferent, în termen de 5 zile lucrătoare de la data constatării. (2) Nota de constatare şi proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare şefului serviciului financiar, managerului de proiect, consilierului juridic şi expertului în management cu atribuţii în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri.
ART. 10 (1) Proiectul deciziei de recuperare, avizată în maximum 3 zile lucrătoare de şeful serviciului financiar, managerul de proiect, consilierul juridic şi expertul în management cu atribuţii în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri, se înaintează coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare spre aprobare. (2) Coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare analizează şi semnează, după caz, decizia de recuperare a ajutorului de minimis în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea acesteia.
ART. 11 Deciziile prin care se dispune recuperarea ajutorului de minimis trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente: a) denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de recuperare, sediul social şi codul de identificare ale acestuia; b) numărul şi data deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; c) denumirea beneficiarului; d) codul unic de înregistrare al beneficiarului; e) domiciliul fiscal; f) obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; h) data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului; i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare; j) cuantumul ajutorului de minimis, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate; k) rata dobânzii; l) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de minimis, precum şi a dobânzilor aferente; m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; n) identificarea furnizorului ajutorului de minimis drept organul la care se poate depune contestaţia şi menţionarea termenului de 30 de zile de la comunicare ca termen de depunere a acesteia; o) data de la care îşi produce efectele decizia de recuperare a ajutorului de minimis; p) numele şi semnătura coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare sau ale persoanei înlocuitoare de drept.
ART. 12 (1) Decizia de recuperare a ajutorului de minimis, semnată de/pentru coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare, se transmite, în termen de maximum 1 zi lucrătoare de către MC-UMP, următorilor: a) beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ...... (numele beneficiarului)........; b) personalului desemnat cu monitorizarea Schemei de ajutor de minimis; c) expertului în management cu atribuţii în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis, consilierului juridic şi şefului serviciului financiar din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare - Investiţia 7.
(2) Deciziile de recuperare constituie titlu de creanţă, iar ajutoarele de minimis, inclusiv dobânda aferentă, se recuperează în condiţiile legii. (3) În vederea rambursării voluntare a ajutorului de minimis, beneficiarul are la dispoziţie un termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de recuperare. (4) Deciziile de recuperare a ajutorului de minimis se transmit Consiliului Concurenţei, spre informare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării. (5) Deciziile de recuperare a ajutorului de minimis sunt puse în aplicare de către şeful serviciului financiar şi consilierul juridic din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare - Investiţia 7.
ART. 13 Deciziile de recuperare a ajutorului de minimis se transmit, dacă este cazul, împreună cu confirmarea de primire a acestora de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data aprobării, în vederea recuperării ajutoarelor de minimis, inclusiv a dobânzilor aferente, organelor fiscale competente, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Orice notificare/decizie transmisă beneficiarului produce efecte de la data comunicării, chiar dacă destinatarul nu a luat cunoştinţă de aceasta din motive care nu îi sunt imputabile.
ART. 14 (1) Până la emiterea deciziei prin care se dispune recuperarea ajutoarelor de minimis acordate, furnizorul poate solicita organelor fiscale competente instituirea măsurilor asigurătorii, în condiţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, asupra activelor beneficiarului/ beneficiarilor de ajutor de minimis, într-un cuantum echivalent cu valoarea ajutorului de minimis ce trebuie recuperat, estimat de acesta. (2) Beneficiarul care face obiectul deciziilor prevăzute în prezentele norme are obligaţia de a rambursa suma reprezentând echivalentul ajutorului de minimis a cărui recuperare a fost dispusă de furnizor, cu excepţia situaţiei în care punerea în aplicare a deciziei a fost suspendată. (3) Furnizorul ajutorului de minimis are obligaţia transmiterii către Consiliul Concurenţei a unei informări, în termen de 5 zile lucrătoare de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti pronunţate de instanţele naţionale privind măsurile de recuperare a ajutorului de minimis.
CAP. IV Procedura de calculare a dobânzii aferente ajutorului de minimis care trebuie rambursat sau recuperat ART. 15 (1) Ajutorul de minimis care trebuie rambursat sau recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii acestuia până la data recuperării sau a rambursării integrale. (2) Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, ale dispoziţiilor Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis, precum şi ale Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat. (3) Rata dobânzii ce urmează să se aplice este rata stabilită de către Comisia Europeană, specifică României, în vigoare la data la care ajutorul de minimis care trebuie rambursat sau recuperat a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată, la care se adaugă 100 de puncte de bază. (4) Rata dobânzii prevăzută la alin. (3) se aplică de-a lungul întregii perioade, pe o bază compusă până la data recuperării sau rambursării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor. (5) În cazul în care trec mai mult de 12 luni de la data la care ajutorul de minimis în cauză a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării sau rambursării acestuia, rata dobânzii se recalculează la intervale de 12 luni, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării. (6) Furnizorul ajutorului de minimis calculează valoarea dobânzii pentru perioada cuprinsă între data plăţii ajutorului de minimis inclusiv şi data emiterii deciziei de recuperare inclusiv, iar organele fiscale competente vor calcula valoarea dobânzii pentru perioada cuprinsă între data emiterii deciziei de recuperare şi data recuperării sau a rambursării integrale a sumelor datorate de către beneficiar. (7) Se va utiliza următoarea formulă de calcul: (a se vedea imaginea asociată) unde: - S1 - suma totală care trebuie recuperată, inclusiv dobânda; – S - valoarea ajutorului de minimis care trebuie recuperat; – r% - rata de referinţă în vigoare în momentul recalculării, comunicată de către Comisia Europeană pentru România; – 1% - 100 puncte de bază; – n - numărul de zile calculate de la data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziţia beneficiarului până la data recuperării sale.
ART. 16 Prevederile prezentelor norme se completează de drept cu dispoziţiile Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, ale Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis, precum şi ale Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat, ale Ordinului ministrului culturii nr. 2.515/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7.
ANEXA 1 la normele metodologice
DECIZIE DE STOPARE Nr. ...../......../...... a ajutorului de minimis acordat ............... în baza ................................ În temeiul prevederilor: - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare; – Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene; – Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis; – Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat; – Ordinului ministrului culturii nr. 2.817/2020*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Culturii, cu modificările ulterioare; – Ordinului ministrului culturii nr. 2.955/2022*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Unităţii de Management a Proiectului, cu modificările ulterioare; – Ordinului ministrului culturii nr. 3.503/2022*) privind constituirea structurilor de specialitate cu rol de coordonare, respectiv de unitate de implementare a reformelor/investiţiilor din cadrul PNRR; *) Ordinele ministrului culturii nr. 2.817/2020, nr. 2.955/2022 şi nr. 3.503/2022 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
– Ordinului ministrului culturii nr. 2.515/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7,
şi având în vedere următoarele considerente: 1. Date de identificare ale furnizorului: Denumire: MC-UMP Cod unic de înregistrare: ............. Sediul: ...............;
2. Date de identificare ale beneficiarului: Denumire: ....................................... Număr de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului/în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor: ........................... Cod unic de înregistrare: ................................ Sediul social/Domiciliul fiscal: .................................................;
3. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare: În conformitate cu prevederile ........................ a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin ............., în cuantum de ......, acordat sub formă de ............. pentru ........ . Ajutorul de minimis s-a acordat ............, astfel …………....... . Având în vedere faptul că .................. se află în următoarea situaţie de fapt .............., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ................................., drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de minimis.
4. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia: ...................... Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, decizia se poate contesta la MC-UMP în termen de 30 de zile de la comunicare. Procedura de contestaţie este cea prevăzută de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în mod corespunzător.
5. Data la care îşi produce efectele decizia de stopare: Decizia de stopare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis/administratorul judiciar/Casa de Insolvenţă ......................................, cu sediul social în ..................................,
coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare decide: ART. 1 Stoparea ajutorului de minimis acordat sub formă de ........................ .
ART. 2 Prezenta decizie constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării.
ART. 3 Prezenta decizie a fost încheiată în …. exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către MC-UMP beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al .................. .
ANEXA 2 la normele metodologice
DECIZIE DE RECUPERARE Nr. ...../......../...... a ajutorului de minimis acordat ............... în baza ................ În temeiul prevederilor: - art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare; – Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene; – Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis; – Ordinului preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat; – Ordinului ministrului culturii nr. 2.817/2020*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Culturii, cu modificările ulterioare; – Ordinului ministrului culturii nr. 2.955/2022*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Unităţii de Management a Proiectului, cu modificările ulterioare; – Ordinului ministrului culturii nr. 3.503/2022*) privind constituirea structurilor de specialitate cu rol de coordonare, respectiv de unitate de implementare a reformelor/investiţiilor din cadrul PNRR; *) Ordinele ministrului culturii nr. 2.817/2020, nr. 2.955/2022 şi nr. 3.503/2022 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
– Ordinului Ministrului Culturii nr. 2.515/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7,
şi având în vedere următoarele considerente: 1. Date de identificare ale furnizorului: Denumire: MC-UMP ................ Cod unic de înregistrare: ......... Sediul: ................;
2. Date de identificare ale beneficiarului: Denumire: ....................................... Număr de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului/în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor: ........................... Cod unic de înregistrare: ................................ Sediul social/Domiciliul fiscal: .................................................;
3. Obiectul deciziei, motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare: În conformitate cu prevederile ......................... a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin ..........…………., în cuantum de ......, acordat sub formă de ......... pentru ......................., pe o perioadă de ........................, astfel: ......................... . Având în vedere faptul că .................. se află în următoarea situaţie de fapt .............., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la .................................., drept care se impune luarea măsurii de recuperare parţială/totală a ajutorului de minimis în sumă totală de .............. .
4. Cuantumul ajutorului de minimis, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperate: Cuantumul ajutorului de minimis ce trebuie recuperat de la .................. este în sumă totală de .............. lei. Dobânda ce trebuie recuperată este în sumă de .......... lei, calculată de la data de ......... până la data de ............
5. Organul la care se poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia: ........................................ Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu executoriu se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la autoritatea publică emitentă a titlului executoriu.
6. Data la care îşi produce efectele decizia de recuperare: Decizia de recuperare îşi produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis ............/ administratorul judiciar/Casa de Insolvenţă ......................................, cu sediul social în ..................................,
coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare decide: ART. 1 Recuperarea ajutorului de minimis, acordat sub formă de ................ pentru realizarea proiectului de .............., este în cuantum de ......... lei, la care se adaugă dobânda de recuperat aferentă acestuia, în cuantum de ............ lei, calculată până la data de ................. .
ART. 2 Rata dobânzii este de ............... . De la data de .............. şi până la data recuperării efective a ajutorului de minimis, cuantumul dobânzii este de............. lei, conform formulei de calcul prevăzute la art. 15 din Normele metodologice privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea iniţiativelor culturale de accelerare a digitalizării producţiei şi distribuţiei de filme, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul IV, componenta 11 - Turism şi cultură, investiţia 7, aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 2.661/2023.
ART. 3 Beneficiarul ajutorului de minimis are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, în contul .............................. .
ART. 4 Prezenta decizie constituie titlu executoriu şi îşi produce efectele de la data comunicării.
ART. 5 Prezenta decizie a fost încheiată în ..... exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către MC-UMP beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ........................... .
Coordonator Structură de specialitate cu rol de Unitate de Implementare, ................................................
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email