Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORME METODOLOGICE din 16 februarie 2011 privind instituirea unor masuri de combatere a proliferarii substantelor/produselor noi cu efecte psihoactive, daunatoare sanatatii, altele decat cele reglementate, precum si de prevenire a consumului acestora
EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 123 din 17 februarie 2011
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezentele norme metodologice sunt elaborate în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, cu modificãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 882/2010 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
(2) Scopul prezentelor norme metodologice îl reprezintã crearea cadrului organizatoric în vederea creşterii eficienţei acţiunilor de prevenire şi combatere a proliferãrii substanţelor/produselor noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare sãnãtãţii, altele decât cele reglementate, precum şi de prevenire a consumului acestora.
(3) Obiectivele prezentelor norme metodologice sunt:
Ministerul Sãnãtãţii, prin structurile de control în sãnãtate publicã din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti:
- verificarea respectãrii prevederilor privind condiţiile igienico-sanitare de funcţionare a unitãţilor;
- verificarea stãrii de sãnãtate a personalului în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- respectarea prevederilor legale privind interdicţia fumatului în spaţii publice închise;
- verificarea conformitãţii produselor cosmetice;
- verificarea conformitãţii produselor biocide;
- constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române - Direcţia de combatere a criminalitãţii organizate, Direcţia de investigare a fraudelor şi Direcţia de ordine publicã:
- sprijinirea şi asigurarea protecţiei membrilor echipelor de control în acţiunile desfãşurate;
- prelevarea probelor în vederea analizãrii acestora în scopul depistãrii substanţelor prevãzute în tabelele-anexã la <>Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- pentru probele ridicate care nu conţin substanţe din categoria celor prevãzute mai sus, efectuarea de cercetãri în vederea stabilirii cu exactitate a normelor legale încãlcate (în special cu privire la infracţiunea de "înşelãciune cu privire la calitatea mãrfurilor", faptã prevãzutã şi pedepsitã de art. 297 din Codul penal);
- asigurarea unui climat de normalitate pe timpul desfãşurãrii acţiunilor de control, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin direcţiile pentru agriculturã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti:
- verificarea conformitãţii îngrãşãmintelor;
- constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Ministerul Finanţelor Publice, prin structurile specializate ale Gãrzii Financiare:
- verificarea autorizaţiilor de funcţionare în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- verificarea documentelor de provenienţã a mãrfurilor;
- verificarea respectãrii legislaţiei în domeniul financiar-contabil;
- verificarea modului de respectare a legislaţiei privind dotarea cu case de marcat;
- verificarea respectãrii normelor fiscale în vigoare.
● Controlul va urmãri verificarea pe lanţul comercial a tuturor livrãrilor, respectiv intrãrilor de marfã, acţiunea urmând sã cuprindã toţi operatorii economici implicaţi în actul comercial al produselor identificate.
Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor:
- verificarea existenţei documentelor de provenienţã a mãrfurilor sub aspectul încadrãrii într-una dintre categoriile: periculoase, falsificate sau contrafãcute;
- verificarea condiţiilor de depozitare, pãstrare şi expunere la comercializare prevãzute de producãtor;
- verificarea prezenţei semnelor organoleptice de alterare, modificãri ale aspectului, deteriorãri ale ambalajului;
- verificarea modului de etichetare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- verificarea posibilitãţii ca activitãţile desfãşurate sã constituie practici comerciale incorecte, înşelãtoare.
Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor:
- verificarea conformitãţii şi siguranţei alimentelor, aşa cum sunt definite prin lege;
- verificarea conformitãţii hranei pentru animale şi a produselor medicinale veterinare;
- constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, în conformitate cu prevederile prevãzute în legislaţia specificã în vigoare.
ART. 2
(1) Echipele de control mixte se constituie în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
(2) Echipele de control mixte efectueazã controale în toate unitãţile identificate ca desfãşurând activitãţi de comercializare a unor substanţe/produse noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare sãnãtãţii, altele decât cele reglementate.
(3) Declanşarea acţiunilor de control se efectueazã în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Mãrfurile ridicate se predau organelor de poliţie în vederea verificãrii acestora sub aspectul existenţei substanţelor stupefiante şi psihotrope (droguri), care, dupã caz, se restituie organului care a efectuat ridicarea. Acesta va proceda la distrugerea mãrfurilor conform prevederilor legale în vigoare.
CAP. II
Dispoziţii finale
ART. 4
Sinteza acţiunilor realizate la nivelul fiecãrui judeţ, respectiv al municipiului Bucureşti se transmite lunar, prin instituţia prefectului, conform modelului ce va fi pus la dispoziţie de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 5
La încheierea controlului, membrii echipei de control întocmesc procese-verbale de aplicare a contravenţiei sau, dupã caz, de constatare a infracţiunii, potrivit competenţelor legale.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: