Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 209 din 14 februarie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 154 din 15 februarie 2022.────────── CAP. I Programarea bugetară a fondurilor necesare implementării reformelor şi investiţiilor în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă ART. 1 (1) În aplicarea dispoziţiilor art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, beneficiarii cuprind creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii aprobate în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, denumit în continuare PNRR, pe titluri de clasificaţie distincte, respectiv titlul XII „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“ şi titlul XIII „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“, la articolele „Fonduri externe nerambursabile“, „Fonduri din împrumut rambursabil“, „Finanţare publică naţională“ şi „Sume aferente TVA“, codificate în mod corespunzător, în formularele destinate Programelor de investiţii, stabilite prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget. (2) Creditele de angajament şi creditele bugetare se cuprind în bugetele beneficiarilor instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, precum şi în bugetele coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii/Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, potrivit dispoziţiilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, şi se aprobă pentru anul bugetar cu ocazia aprobării legilor bugetare anuale şi a legilor de rectificare. (3) Creditele de angajament şi creditele bugetare prevăzute la art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 pentru coordonatorii de reforme şi/sau investiţii/Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării pentru Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii se cuprind în bugetul acestora potrivit formularelor bugetare stabilite prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget prevăzută la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii/Ordonatorul principal de credite care au/are în subordine/coordonare/sub autoritate entităţi responsabile cu implementarea componentelor aferente reformelor şi/sau investiţiilor cuprind/cuprinde în anexa la bugetul lor/lui creditele de angajament şi bugetare prevăzute la art. 23 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 pe categorii de beneficiari şi tipuri de cheltuieli în formularul bugetar care evidenţiază imaginea totală a finanţării reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin PNRR, stabilit prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget prevăzută la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare. (5) În formularul prevăzut la alin. (4) se cuprinde distinct finanţarea pentru beneficiarii finanţaţi în conformitate cu dispoziţiile art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. (6) Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, în calitate de coordonator de reforme şi/sau investiţii, cuprinde creditele de angajament şi bugetare destinate reformelor şi/sau investiţiilor în anexa la bugetul propriu la nivelul sumelor aprobate cu această destinaţie în bugetul de stat prin bugetul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, potrivit art. 13 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. (7) Modul de cuprindere în buget a creditelor de angajament şi creditelor bugetare prevăzute la alin. (2), (4)-(6) şi poziţiile de clasificaţie corespunzătoare, după caz, vor fi detaliate în instrucţiunile de completare a formularelor bugetare anexă la scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul bugetar respectiv, prevăzută la alin. (1) al art. 33 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare. (8) Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget la nivelul beneficiarilor va cuprinde în buget creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii aprobate în cadrul PNRR pe baza contractului/ordinului/deciziei aferent/aferente proiectului. (9) Ordonatorii principali de credite au obligaţia de a întocmi şi solicita deschiderea creditelor bugetare aferente implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt entităţi prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, în termen de 10 zile lucrătoare de la data solicitării acestora. ART. 2 (1) Creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii cuprinse în bugetele beneficiarilor prevăzuţi la art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 se aprobă pentru anul bugetar curent potrivit dispoziţiilor art. 19 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Beneficiarii prevăzuţi la art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 vor cuprinde creditele de angajament şi creditele bugetare prevăzute la alin. (1), pe titluri de clasificaţie distincte, respectiv titlul XII „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR“ şi titlul XIII „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“, la articolele „Fonduri externe nerambursabile“, „Fonduri din împrumut“, „Finanţare publică naţională“ şi „Sume aferente TVA“, codificate în mod corespunzător, în formularele stabilite prin scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul bugetar respectiv, prevăzută la alin. (1) al art. 37 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia să asigure integral şi cu prioritate sumele necesare implementării proiectelor propuse la finanţare/finanţate PNRR, atât pentru proiectele proprii, cât şi ale beneficiarilor entităţi publice locale finanţate integral din bugetul local. (4) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia de a deschide şi a repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt entităţi publice din subordine finanţate integral din bugetul local, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor transferate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii pe baza cererii de transfer transmise de beneficiari. (5) Modul de cuprindere în buget a creditelor de angajament şi creditelor bugetare prevăzute la alin. (2) şi poziţiile de clasificaţie corespunzătoare, după caz, vor fi detaliate în instrucţiunile de completare a formularelor bugetare anexă la scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul bugetar respectiv, prevăzută la alin. (1) al art. 37 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 3 (1) Limitele admise pentru depăşirile prevăzute la art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 se aprobă de către coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, cu încadrarea în creditele de angajament aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale. (2) Verificarea de către fiecare coordonator de reforme şi/sau investiţii a respectării prevederilor alin. (1) se face prin transformarea în euro a valorilor respective cumulate pentru contractele/deciziile/ordinele de finanţare încheiate, luându-se în considerare cursul InforEuro din luna în care s-a solicitat aprobarea limitelor admise pentru depăşirile prevăzute la art. 24 alin. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. CAP. II Fluxurile financiare ale sumelor din asistenţa financiară rambursabilă şi nerambursabilă ART. 4 (1) În cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 care au în implementare proiecte proprii finanţate din fonduri europene aferente PNRR, execuţia bugetară se reflectă în bugetele acestora. (2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii notifică în scris beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 cu privire la sumele transferate în conturile de venituri corespunzătoare sumelor efectiv utilizate aferente fondurilor europene nerambursabile. ART. 5 Transferul către beneficiari al sumelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, solicitate prin cererile de transfer, se realizează în condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin contractele/ deciziile/ordinele de finanţare, precum şi conform documentaţiei justificative stabilite prin ghiduri specifice ale coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii. ART. 6 Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii sau responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale au obligaţia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare a termenilor şi condiţiilor privind derularea operaţiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a: a) condiţiilor de acordare a sumelor solicitate prin cererile de transfer; b) termenului maxim de efectuare de către coordonatorul de reforme şi/sau investiţii sau responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale a plăţilor aferente sumelor solicitate prin cererile de transfer; c) calendarului/graficului estimativ privind termenele de depunere a estimărilor trimestriale de fonduri; d) calendarului/graficului estimativ privind termenele de depunere a cererilor de transfer, precum şi obligativitatea actualizării acestuia; e) obligaţiei ca fiecare cerere de transfer transmisă de beneficiar să reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate în cadrul proiectului; f) regulilor conform cărora beneficiarii care efectuează plăţi în valută în cadrul proiectului solicită prin cererile de transfer contravaloarea în lei a acestora la cursul Băncii Naţionale a României, denumită în continuare BNR, din data întocmirii documentelor de plată în valută. ART. 7 (1) Beneficiarii de proiecte finanţate din fonduri europene au obligaţia să ţină pentru fiecare proiect o evidenţă contabilă distinctă, folosind conturi analitice distincte. (2) Beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 care implementează proiecte potrivit prezentelor norme metodologice înregistrează în conturi în afara bilanţului transferurile de sume aferente fondurilor europene, pe baza notificărilor primite de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii. (3) Instituţiile publice de subordonare locală finanţate integral din bugetul local care implementează proiecte potrivit prezentelor norme metodologice înregistrează în conturi în afara bilanţului transferurile de sume aferente fondurilor europene efectuate de către coordonatorii de reforme şi/sau investiţii. CAP. III Estimarea şi utilizarea sumelor din fonduri europene ART. 8 (1) În aplicarea prevederilor art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, până la data de 15 a ultimei luni a trimestrului anterior sumele estimate a fi utilizate în trimestrul următor, în lei, pentru proiectele finanţate din fonduri europene în cadrul PNRR, defalcate pentru proiecte finanţate din asistenţa financiară nerambursabilă şi, respectiv, din asistenţă financiară rambursabilă, pentru toţi beneficiarii. (2) În aplicarea prevederilor alin. (1), beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 şi responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, până la data de 7 a ultimei luni a trimestrului anterior, sumele estimate a fi utilizate în trimestrul următor, pentru proiectele finanţate din fonduri europene în cadrul PNRR, defalcate pentru proiecte finanţate din asistenţa financiară nerambursabilă şi, respectiv, din asistenţă financiară rambursabilă. (3) Sumele estimate a fi utilizate trimestrial se includ în formularul prevăzut în anexă, care cuprinde cel puţin următoarele informaţii: date de identificare privind coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, lista reformelor/investiţiilor în cadrul cărora urmează a fi utilizate, date privind bugetul alocat, respectiv alocarea din PNRR, cuantum TVA, cuantum finanţare publică naţională, date privind acordul de finanţare, suma utilizată în trimestrul anterior, respectiv alocarea din PNRR, cuantum TVA, cuantum finanţare publică naţională, suma estimată a fi utilizată în trimestrul următor pentru a cărei estimare se ia în calcul şi suma rămasă neutilizată în trimestrul anterior, respectiv alocarea din PNRR, cuantum TVA, cuantum finanţare publică naţională. (4) În aplicarea dispoziţiilor art. 19 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, MIPE transmite către Ministerul Finanţelor - Autoritatea pentru Certificare şi Plată, denumită în continuare MF - ACP, până la data de 23 a ultimei luni a trimestrului, situaţia centralizată a sumelor estimate a fi utilizate în trimestrul următor primite de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii. (5) Sumele menţionate la alin. (4), reprezentând echivalentul în lei rezultat în urma schimbului valutar al sumelor estimate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, conform situaţiei centralizate de MIPE, calculate la cursul BNR valabil în ziua efectuării schimbului valutar, se virează de către Ministerul Finanţelor, denumit în continuare MF, prin Trezoreria Operativă Centrală, la solicitarea MF - ACP, în contul distinct de venituri al bugetului de stat 20.A.49.01.00 „Sume aferente PNRR în curs de alocare“, codificat cu codul de identificare fiscală al MF, în primele 5 zile lucrătoare ale trimestrului pentru care a fost trimisă estimarea, cu excepţia primului trimestru al anului bugetar, pentru care virarea sumelor se efectuează în termen de 5 zile lucrătoare de la data de 12 a primei luni a anului următor, prevăzută la art. 19 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. (6) După primirea de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii a solicitărilor de fonduri pentru toţi beneficiarii care au utilizat sume în trimestrul anterior şi asumate de aceştia, MF - ACP transferă sumele solicitate din contul distinct de venituri al bugetului de stat 20.A.49.01.00 „Sume aferente PNRR în curs de alocare“, codificat cu codul de identificare fiscală al MF, în conturile distincte de venituri bugetare prevăzute la art. 26 alin. (4), lit. b) şi c) şi alin. (10) lit. a.1), a.5), a.9), a.13) şi a.17), codificate cu codul de identificare fiscală al coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii sau codul de identificare fiscală al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. (7) În aplicarea prevederilor alin. (6), beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 şi responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, în primele 7 zile lucrătoare de la finele fiecărui trimestru, solicitările de fonduri, în vederea distribuirii sumelor efectiv utilizate în trimestrul anterior aferente asistenţei financiare nerambursabile. ART. 9 (1) În aplicarea prevederilor art. 20 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii raportează lunar MIPE, până la data de 15 a lunii, cheltuielile efectuate în cadrul reformelor şi/sau investiţiilor asociate componentei de împrumut în luna anterioară lunii de raportare, pentru toţi beneficiarii. (2) În raportările prevăzute la alin. (1) se evidenţiază cheltuielile efectuate în luna anterioară de la poziţia bugetară „Fonduri din împrumut rambursabil“ din cadrul titlului XIII „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“ şi vor fi însoţite de o declaraţie de conformitate prin care se certifică legalitatea, realitatea şi conformitatea cheltuielilor raportate. (3) Modelul formatului de raportare şi cel al declaraţiei de conformitate, prevăzute la alin. (2), vor fi stabilite în baza prezentelor norme prin ordin al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al ministrului finanţelor. (4) MIPE va transmite MF o situaţie lunară consolidată a raportărilor menţionate la alin. (1) şi a declaraţiilor prevăzute la alin. (2) până la data de 20 a lunii pentru cheltuielile efectuate în luna anterioară raportării. (5) Pe baza raportărilor primite şi a cheltuielilor efectuate, prevăzute la alin. (4), MF va utiliza din prefinanţare echivalentul în euro al sumelor respective, calculat la cursul BNR, valabil în ziua efectuării schimbului valutar, pe măsura necesităţilor de finanţare a deficitului bugetului de stat şi de refinanţare a datoriei publice guvernamentale, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 10 Sumele din tragerile din împrumut disponibilizate de Comisia Europeană, denumită în continuare CE, la cererea MF potrivit art. 20 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, inclusiv sumele asociate tranşei respective deduse din prefinanţare corespunzător prevederilor acordului de împrumut, vor fi utilizate de MF pe măsura încasării lor în contul analitic denominat în euro deschis cu această destinaţie la BNR de către MF, pentru finanţarea deficitului bugetului de stat şi de refinanţare a datoriei publice guvernamentale, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 11 Informaţiile cuprinse de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii în raportările periodice prevăzute la art. 20 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 au la bază raportările, documentele, informaţiile şi/sau orice alte evidenţe relevante prezentate de beneficiari, responsabilii de implementarea reformelor şi a investiţiilor, care probează îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor şi/sau, după caz, cheltuielile efectuate în cadrul reformelor şi investiţiilor aferente jaloanelor şi ţintelor. ART. 12 (1) În aplicarea dispoziţiilor art. 37 alin. (5) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit MF solicitări de fonduri centralizate întocmite pe baza solicitărilor distincte prevăzute la art. 37 alin. (3) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, cuprinzând cheltuielile efectuate de beneficiari în cadrul reformelor şi investiţiilor aferente componentei de împrumut începând cu data de 1 februarie 2020 până la data încheierii contractelor de finanţare sau, după caz, până la data emiterii ordinelor/deciziilor de finanţare. (2) Solicitările de fonduri centralizate prevăzute la alin. (1) vor fi transmise MF în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea de către coordonatori a solicitărilor distincte de la beneficiari. (3) Solicitările de fonduri prevăzute la alin. (1) vor fi însoţite de o declaraţie de conformitate prin care se certifică legalitatea, realitatea şi conformitatea cheltuielilor raportate. (4) Modelul solicitării de fonduri şi al declaraţiei de conformitate se aprobă prin ordin al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al ministrului finanţelor. CAP. IV Mecanismul cererilor de transfer şi al cererilor de transfer de fonduri ART. 13 (1) Beneficiarii/Liderii de parteneriat depun la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii sau la responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, după caz, cereri de transfer pentru plăţile care urmează a fi efectuate, cu excepţia cazului în care plăţile au fost efectuate începând cu data de 1 februarie 2020, în condiţiile art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, înainte de semnarea contractului de finanţare sau, după caz, înainte de emiterea ordinului/deciziei de finanţare, pentru care se întocmesc cereri de transfer distincte care se transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii în termen de 15 zile lucrătoare de la aprobarea/ emiterea contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare. (2) În termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii de către beneficiarul/liderul de parteneriat la coordonatorul de reforme şi/sau investiţii sau la responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale, după caz, a cererii de transfer întocmite conform contractului de finanţare, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii sau responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale autorizează cheltuielile cuprinse în cererea de transfer şi efectuează plata sumelor autorizate în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobarea documentelor de către ordonatorul principal de credite. După efectuarea plăţii, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii sau responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale notifică beneficiarilor/ liderilor de parteneriat plata aferentă cheltuielilor autorizate din cererea de transfer. (3) Pentru depunerea de către beneficiarul/liderul de parteneriat a unor documente adiţionale sau clarificări solicitate de coordonatorul de reforme şi/sau investiţii sau responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale, termenul de 10 zile lucrătoare prevăzut la alin. (2) poate fi întrerupt fără ca perioadele de întrerupere cumulate să depăşească 10 zile lucrătoare. (4) În cazul ultimei cereri de transfer depuse de beneficiarul/liderul de parteneriat în cadrul proiectului, termenul prevăzut la alin. (2) poate fi prelungit cu durata necesară efectuării tuturor verificărilor procedurale, fără a depăşi 45 de zile. (5) Pentru proiectele implementate în parteneriat, liderul de parteneriat depune cererea de transfer, iar coordonatorul de reforme şi/sau investiţii sau responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale transferă, după efectuarea verificărilor, sumele autorizate la plată în conturile liderilor de parteneriat/partenerilor, pentru plăţile care urmează să fie efectuate, în conformitate cu prevederile contractului/ordinului/ deciziei de finanţare şi a acordului de parteneriat, parte integrantă a acestuia/acesteia. (6) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, format din două sau mai multe entităţi cu personalitate juridică, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale Uniunii Europene, finanţate din fonduri europene, pentru partenerii publici externi care nu au obligaţia să se înregistreze fiscal în România, iar legislaţia incidentă acestora în ţara de origine le interzice să se înregistreze fiscal într-o altă ţară, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii virează, după efectuarea verificărilor, valoarea cheltuielilor autorizate în contul de disponibilităţi deschis de liderul de parteneriat la o bancă comercială, în vederea primirii de la coordonatorul de reforme şi/sau investiţii a sumelor aferente transferului cheltuielilor efectuate la nivelul proiectului de partenerii publici externi neînregistraţi fiscal în România. ART. 14 (1) Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale au obligaţia de a depune la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii cereri de transfer de fonduri lunar sau ori de câte ori este nevoie, în vederea efectuării plăţilor către beneficiari cu respectarea art. 23 alin. (10)-(12) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 pentru patru tipuri de beneficiari: a) instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii, de subordonare centrală sau locală; b) instituţii publice finanţate integral din bugetele locale; c) întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare; d) entităţi de drept privat. (2) Termenele de depunere a cererilor de transfer de fonduri, precum şi documentele justificative ce vor însoţi aceste cereri sunt stabilite prin convenţiile de finanţare încheiate între coordonatorii de reforme şi/sau investiţii şi responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale. CAP. V Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor ART. 15 (1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii care efectuează angajarea şi lichidarea la nivel de reformă/investiţie pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 au obligaţia să respecte prevederile prezentului capitol. (2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, care efectuează angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, la nivel de reformă/investiţie, pentru responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale şi pentru beneficiarii alţii decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 au obligaţia să respecte prevederile prezentului capitol. (3) Operaţiunile privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se efectuează pe baza formularelor aprobate în anexele nr. 1a), 2 şi 3 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Formularele respective pot conţine şi alte informaţii specifice, aprobate prin ordin/decizie al/a coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii. ART. 16 (1) În vederea angajării cheltuielilor, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii efectuează următoarele operaţiuni: a) întocmeşte lista cu proiectele selectate, respectiv formularul - Lista proiectelor selectate, şi completează formularul - „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament aprobate în anexa prevăzută la art. 1 alin. (4) pentru beneficiarii de la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021; b) întocmeşte lista cu proiectele selectate, respectiv formularul - Lista proiectelor selectate, şi completează formularul - „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament din bugetul propriu potrivit art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 pentru ceilalţi beneficiari decât cei prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021; c) completează formularul - „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din bugetul propriu potrivit art. 23 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 pentru responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale; d) semnează contractele/deciziile/ordinele de finanţare cu beneficiarii, pe baza formularului - Lista proiectelor selectate, vizate anterior de control financiar preventiv; e) înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele legale. (2) Formularele privind rezervarea creditelor de angajament prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) sunt supuse vizei de control financiar preventiv şi, ulterior, sunt aprobate de către ordonatorul de credite cu rol de coordonator de reforme şi/sau investiţii. ART. 17 Formularul - „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ este completat şi în cazul în care coordonatorul de reforme şi/sau investiţii realizează propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat. ART. 18 (1) În vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanţare şi plată, potrivit prevederilor art. 23 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii rezervă, după caz, în prima lună a anului bugetar, în totalitate, creditele bugetare prevăzute în bugetul ordonatorului de credite cu rol de coordonator de reforme şi/sau investiţii, respectiv în bugetul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, completând formularul - Angajament bugetar individual/global. (2) În cazul în care valoarea creditelor bugetare se modifică pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplică în luna în care a intervenit modificarea respectivă, pentru formularul - Angajament bugetar individual/global. (3) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele bugetare pentru anul bugetar în curs. ART. 19 În faza de lichidare a cheltuielilor, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii efectuează următoarele operaţiuni: a) verifică existenţa cererilor de transfer, precum şi a documentelor justificative anexate, primite de la beneficiari, conform prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finanţare; b) verifică existenţa cererilor de transfer de fonduri, precum şi a documentelor justificative anexate, primite de la responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, conform prevederilor din convenţiile de finanţare; c) în cazul în care se confirmă corectitudinea documentelor verificate, coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, prin persoanele desemnate cu astfel de atribuţii, certifică în privinţa legalităţii şi regularităţii datele cuprinse în cererea de transfer, pe baza unei note de autorizare şi o înregistrează în contabilitate, continuând cu parcurgerea fazei de ordonanţare şi plată a cheltuielilor. ART. 20 (1) Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, folosind formularul - Ordonanţare de plată, în limita disponibilului din contul de angajamente bugetare. (2) În cazul în care ordonanţarea se face pentru mai multe cereri de transfer, formularul - Ordonanţare de plată va fi însoţit de o anexă, conform formularului - anexă la ordonanţarea de plată, care trebuie să cuprindă toate informaţiile necesare completării ordinelor de plată. ART. 21 (1) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii şi cele ale beneficiarilor pentru proiectele implementate în cadrul PNRR, beneficiarii au obligaţia transmiterii trimestriale, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, a formularului - Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, din care să rezulte sumele primite de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, conform prevederilor din contractele/deciziile/ ordinele de finanţare. (2) Coordonatorul de reforme şi/sau investiţii are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile privind debitele şi registrul debitorilor, existente la nivelul acesteia. (3) Coordonatorul de reforme şi/sau investiţii are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile şi înregistrările din sistemul informatic de management al PNRR aferente operaţiunilor derulate la nivelul acesteia. CAP. VI Prevederi aplicabile responsabililor de implementarea investiţiilor specifice locale/structurilor de implementare ART. 22 (1) Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale îndeplinesc atribuţiile prevăzute la art. 16, 17 şi art. 19 lit. a) şi c) din prezentele norme metodologice potrivit dispoziţiilor art. 6 alin. (4) şi art. 23 alin. (9)-(12) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, şi în acest sens folosesc, după caz, formularele prevăzute la art. 15-18 din prezentele norme metodologice. (2) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale responsabilului de implementarea investiţiilor specifice locale şi cele ale beneficiarilor pentru proiectele implementate în cadrul PNRR, beneficiarii au obligaţia transmiterii trimestriale, până la data de 15 a lunii următoare perioadei de raportare, a formularului - Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, din care să rezulte sumele primite de la responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale, conform prevederilor din contractele de finanţare. (3) În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale coordonatorului de reforme şi/sau investiţii şi cele ale responsabilului de implementarea investiţiilor specifice locale pentru investiţiile specifice locale implementate în cadrul PNRR, responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale au obligaţia transmiterii trimestriale, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, a formularului - Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, din care să rezulte sumele primite de la coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, conform prevederilor din contractele de finanţare. (4) Responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile privind debitele şi registrul debitorilor, existente la nivelul acesteia. (5) Responsabilul de implementarea investiţiilor specifice locale are obligaţia efectuării reconcilierii între înregistrările contabile şi înregistrările din sistemul informatic de management al PNRR aferente operaţiunilor derulate la nivelul acestuia. CAP. VII Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat ART. 23 Liderul unui parteneriat, beneficiar al unui proiect în conformitate cu prevederile art. 27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, este responsabil cu asigurarea implementării proiectului şi a respectării tuturor prevederilor contractului/deciziei/ordinului de finanţare încheiat(e) cu coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, precum şi cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice. ART. 24 (1) Termenii, condiţiile şi responsabilităţile părţilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat încheiat între lider şi parteneri. (2) Acordul de parteneriat este supus legislaţiei din România şi se încheie anterior semnării contractului/emiterii deciziei/ ordinului de finanţare. (3) Acordul de parteneriat este parte integrantă a contractului/ deciziei/ordinului de finanţare. (4) Acordul de parteneriat cuprinde obligatoriu următoarele informaţii: a) datele de identificare ale liderului de parteneriat şi partenerilor; b) durata; c) descrierea activităţilor aflate în responsabilitatea fiecărui partener, respectiv a liderului de parteneriat; d) valoarea estimată a fiecărei activităţi, defalcată pentru fiecare partener, respectiv pentru liderul de parteneriat; e) conturile deschise pe numele liderului de parteneriat pentru activităţile proprii şi conturile deschise pe numele partenerilor pentru activităţile proprii ale acestora, în care se efectuează transferurile sumelor solicitate prin cererile de transfer; f) contribuţia financiară proprie a fiecărui partener la implementarea proiectului; g) prevederi referitoare la răspunderea fiecărei părţi privind recuperarea cheltuielilor afectate de nereguli aferente activităţilor proprii din cadrul proiectului. (5) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii au obligaţia stabilirii, prin ghidurile specifice, a informaţiilor suplimentare necesar a fi cuprinse în acordurile de parteneriat, precum şi a tipurilor de activităţi care nu pot fi implementate de parteneri. (6) Alegerea partenerilor este în exclusivitate de competenţa entităţii care are calitatea de lider al parteneriatului, în cazul în care aceasta iniţiază stabilirea parteneriatului. (7) Autorităţile/Instituţiile finanţate din fonduri publice au obligaţia de a face publică intenţia de a stabili un parteneriat cu entităţi private în vederea implementării unui proiect finanţat din fonduri europene, menţionând, totodată, principalele activităţi ale proiectului, bugetul, precum şi condiţiile minime pe care trebuie să le îndeplinească partenerii. (8) Procedura privind alegerea partenerilor din sectorul privat, prevăzută la art. 28 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, se consideră îndeplinită numai dacă liderul face dovada că în selecţia partenerului/partenerilor a respectat următoarele condiţii: a) a selectat una sau mai multe dintre entităţile private care au răspuns anunţului public cel puţin în baza criteriilor transparenţă, tratament egal, nediscriminare şi utilizarea eficientă a fondurilor publice; b) organizaţia/organizaţiile selectate are/au domenii de activitate în concordanţă cu obiectivele specifice ale proiectului. ART. 25 (1) Liderul parteneriatului este responsabil cu transmiterea cererilor de transfer către coordonatorul de reforme şi/sau investiţii, conform prevederilor contractului/deciziei de finanţare. (2) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul de parteneriat pentru activităţile proprii şi partenerii au obligaţia deschiderii conturilor corespunzătoare în vederea primirii de la coordonatorul de reforme şi/sau investiţii a sumelor solicitate prin cererile de transfer. CAP. VIII Conturile aferente derulării asistenţei financiare nerambursabile şi împrumutului ART. 26 (1) Pe numele Ministerului Finanţelor se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti următoarele conturi: a) contul de venituri ale bugetului de stat 20.A.49.01.00 „Sume aferente PNRR în curs de alocare“, codificat cu codul de identificare fiscală al Ministerului Finanţelor - pentru gestionarea echivalentului în lei al sumelor în valută aferente asistenţei financiare nerambursabile; b) contul de disponibil 50.01.64 „Disponibil din sume aferente PNRR în curs de alocare, rămase nedistribuite la sfârşitul anului“ codificat cu codul de identificare fiscală al Ministerului Finanţelor - pentru gestionarea sumelor potrivit art. 19 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. (2) Ministerul Finanţelor, pentru gestionarea sumelor aprobate în bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale, efectuează plăţile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, din conturile de cheltuieli bugetare 23.A „Cheltuieli ale bugetului de stat“ deschise pe numele acestuia la Trezoreria Operativă Centrală, articolul 60.09 „Alte cheltuieli ocazionate de implementarea PNRR“ şi, respectiv, 61.09 „Alte cheltuieli ocazionate de implementarea PNRR“, în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.A „Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din bugetul de stat“. (3) Din contul de cheltuieli bugetare 23.A „Cheltuieli ale bugetului de stat“, articolul 60.09 „Alte cheltuieli ocazionate de implementarea PNRR“, MF - ACP transferă sumele în contul de disponibil 50.01.65 „Disponibil din sume aferente plăţii dobânzii negative pentru disponibilităţile din asistenţă financiară nerambursabilă“ deschis la Trezoreria Operativă Centrală pe numele Ministerului Finanţelor în vederea plăţii dobânzii negative bonificate de BNR pentru disponibilităţile din asistenţă financiară nerambursabilă; până la finele anului bugetar, sumele aflate în soldul contului 50.01.65 „Disponibil din sume aferente plăţii dobânzii negative pentru disponibilităţile din asistenţă financiară nerambursabilă“ se restituie de titularul contului în contul din care acestea au fost încasate. (4) Ordonatorii de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii deschid/deschide la unităţile Trezoreriei Statului următoarele conturi de credite bugetare deschise şi repartizate, conturi de venituri bugetare şi conturi de cheltuieli bugetare: a) contul de cheltuieli bugetare 23.A „Cheltuieli ale bugetului de stat“, aferente articolelor şi alineatelor din cadrul titlului 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR“ şi respectiv în cadrul titlului 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.A „Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din bugetul de stat“; b) contul de venituri bugetare 20.A.49.02.01 „Venituri ale bugetului de stat - Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent“ şi respectiv contul de venituri bugetare 20.A.49.02.02 „Venituri ale bugetului de stat - Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior“, codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/ Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii - pentru încasarea sumelor din contul prevăzut la alin. (1) lit. a), în cazul solicitărilor de fonduri aferente beneficiarilor, alţii decât cei finanţaţi integral din bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021; c) conturi de venituri bugetare ale bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale: c.1) conturi de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat: - 22.A.49.02.01 „Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent“; – 22.A.49.02.02 „Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior“; c.2) conturi de venituri ale bugetului asigurărilor pentru şomaj: - 28.A.49.02.01 „Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent“; – 28.A.49.02.02 „Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior“; c.3) conturi de venituri ale Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate: - 26.A.49.02.01 „Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul curent“; – 26.A.49.02.02 „Sume rambursate din PNRR în contul proiectelor din anul anterior“, codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/ Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii - pentru încasarea sumelor din contul prevăzut la alin. (1) lit. a), în cazul solicitărilor de fonduri aferente beneficiarilor finanţaţi integral din bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale prevăzuţi la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, după caz. (5) Pe numele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii se deschide la Trezoreria Statului contul de cheltuieli bugetare 23.F „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică centrală finanţate integral din venituri proprii“, aferente articolelor şi alineatelor din cadrul titlului 60 „Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR“ şi respectiv în cadrul titlului 61 „Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“, din care instituţia publică dispune plăţi către beneficiari în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.F „Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din venituri proprii“. (6) Pe numele agenţiilor pentru dezvoltare regională, în calitate de responsabili de implementarea investiţiilor specifice locale, în vederea gestionării sumelor încasate de la coordonatorii de reformă şi/sau investiţii, pe baza acordurilor de finanţare/convenţiilor de finanţare încheiate, prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 aferente investiţiilor specifice locale, se deschid la unităţile Trezoreriei Statului în raza cărora sunt înregistrate fiscal următoarele conturi de disponibilităţi: d.1) 50.13.01 „Disponibil din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR - fonduri externe nerambursabile“; d.2) 50.13.02 „Disponibil din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR - finanţare publică naţională“; d.3) 50.13.03 „Disponibil din sume reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă aferentă PNRR - sume aferente TVA“; d.4) 50.23.01 „Disponibil din sume aferente componentei de împrumuturi a PNRR - fonduri din împrumut rambursabil“; d.5) 50.23.02 „Disponibil din sume aferente componentei de împrumuturi a PNRR - finanţare publică naţională“; d.6) 50.23.03 „Disponibil din sume aferente componentei de împrumuturi a PNRR - sume aferente TVA“. (7) Conturile de venituri bugetare care se deschid la Trezoreria Statului, pe numele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, pentru încasarea sumelor de la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării din contul prevăzut la alin. (4) lit. a) sunt: a) 20.F.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; b) 20.F.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; c) 20.F.42.88.03 „Sume aferente TVA“; d) 20.F.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; e) 20.F.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; f) 20.F.42.89.03 „Sume aferente TVA“. (8) Conturile de venituri bugetare care se deschid la unităţile Trezoreriei Statului, pe numele beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor, sunt următoarele: A. pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetul local, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii, în vederea încasării sumelor de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii: A.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii: a.1) 20.F.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.2) 21.F.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.3) 22.F.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.4) 28.F.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.5) 26.F.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.6) 20.F.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.7) 21.F.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.8) 22.F.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.9) 28.F.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.10) 26.F.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.11) 20.F.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.12) 21.F.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.13) 22.F.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.14) 28.F.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.15) 26.F.42.88.03 „Sume aferente TVA“; A.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii: a.1) 20.F.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.2) 21.F.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.3) 22.F.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.4) 28.F.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.5) 26.F.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.6) 20.F.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.7) 21.F.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.8) 22.F.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.9) 28.F.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.10) 26.F.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.11) 20.F.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.12) 21.F.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.13) 22.F.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.14) 28.F.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.15) 26.F.42.89.03 „Sume aferente TVA“; A.3) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii: a.1) 20.G.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.2) 21.G.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.3) 22.G.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.4) 28.G.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.5) 26.G.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.6) 20.G.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.7) 21.G.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.8) 22.G.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.9) 28.G.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.10) 26.G.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.11) 20.G.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.12) 21.G.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.13) 22.G.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.14) 28.G.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.15) 26.G.42.88.03 „Sume aferente TVA“; A.4) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii: a.1) 20.G.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.2) 21.G.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.3) 22.G.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.4) 28.G.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.5) 26.G.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.6) 20.G.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.7) 21.G.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.8) 22.G.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.9) 28.G.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.10) 26.G.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.11) 20.G.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.12) 21.G.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.13) 22.G.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.14) 28.G.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.15) 26.G.42.89.03 „Sume aferente TVA“; A.5) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice, ale instituţiilor publice: a.1) 20.E.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.2) 21.E.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.3) 22.E.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.4) 28.E.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.5) 26.E.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; a.6) 20.E.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.7) 21.E.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.8) 22.E.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.9) 28.E.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.10) 26.E.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; a.11) 20.E.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.12) 21.E.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.13) 22.E.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.14) 28.E.42.88.03 „Sume aferente TVA“; a.15) 26.E.42.88.03 „Sume aferente TVA“; A.6) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice, ale instituţiilor publice: a.1) 20.E.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.2) 21.E.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.3) 22.E.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.4) 28.E.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.5) 26.E.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; a.6) 20.E.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.7) 21.E.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.8) 22.E.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.9) 28.E.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.10) 26.E.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; a.11) 20.E.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.12) 21.E.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.13) 22.E.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.14) 28.E.42.89.03 „Sume aferente TVA“; a.15) 26.E.42.89.03 „Sume aferente TVA“. B. Pentru instituţii publice finanţate integral din bugetele locale în vederea încasării sumelor de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii: B.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR: b.1) 21.A.42.88.01 „Fonduri europene nerambursabile“; b.2) 21.A.42.88.02 „Finanţare publică naţională“; b.3) 21.A.42.88.03 „Sume aferente TVA“; B.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR: b.1) 21.A.42.89.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; b.2) 21.A.42.89.02 „Finanţare publică naţională“; b.3) 21.A.42.89.03 „Sume aferente TVA“. C. Pentru beneficiarii întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare, în vederea încasării sumelor de la coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, respectiv de la responsabilii de implementare a investiţiilor specifice locale, după caz: C.1) pentru sumele din asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR: - contul 50.25.01 „Disponibil din asistenţă financiară nerambursabilă PNRR al beneficiarilor întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare“; C.2) pentru sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR: - contul 50.36.01 „Disponibil din componenta de împrumuturi a PNRR al beneficiarilor întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare“. D. Pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetul local, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii, în vederea încasării sumelor de la responsabilii de implementare a investiţiilor specifice locale: D.1) Conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii: d.1) 20.F.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; d.2) 21.F.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; d.3) 20.F.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; d.4) 21.F.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; d.5) 20.F.42.90.03 „Sume aferente TVA“; d.6) 21.F.42.90.03 „Sume aferente TVA“; D.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii: d.1) 20.F.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; d.2) 21.F.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; d.3) 20.F.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; d.4) 21.F.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; d.5) 20.F.42.91.03 „Sume aferente TVA“; d.6) 21.F.42.91.03 „Sume aferente TVA“; D.3) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii: d.1) 20.G.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; d.2) 21.G.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; d.3) 20.G.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; d.4) 21.G.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; d.5) 20.G.42.90.03 „Sume aferente TVA“; d.6) 21.G.42.90.03 „Sume aferente TVA“; D.4) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii: d.1) 20.G.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; d.2) 21.G.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; d.3) 20.G.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; d.4) 21.G.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; d.5) 20.G.42.91.03 „Sume aferente TVA“; d.6) 21.G.42.91.03 „Sume aferente TVA“; D.5) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice, ale instituţiilor publice: d.1) 20.E.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; d.2) 21.E.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; d.3) 20.E.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; d.4) 21.E.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; d.5) 20.E.42.90.03 „Sume aferente TVA“; d.6) 21.E.42.90.03 „Sume aferente TVA“; D.6) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă unele instituţii publice, ale instituţiilor publice: d.1) 20.E.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; d.2) 21.E.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; d.3) 20.E.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; d.4) 21.E.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; d.5) 20.E.42.91.03 „Sume aferente TVA“; d.6) 21.E.42.91.03 „Sume aferente TVA“. E. Pentru instituţii publice finanţate integral din bugetele locale în vederea încasării sumelor de la responsabilii de implementare a investiţiilor specifice locale: E.1) conturile de venituri bugetare aferente asistenţei financiare nerambursabile aferente PNRR: e.1) 21.A.42.90.01 „Fonduri europene nerambursabile“; e.2) 21.A.42.90.02 „Finanţare publică naţională“; e.3) 21.A.42.90.03 „Sume aferente TVA“; E.2) conturile de venituri bugetare aferente componentei de împrumuturi a PNRR: e.1) 21.A.42.91.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“; e.2) 21.A.42.91.02 „Finanţare publică naţională“; e.3) 21.A.42.91.03 „Sume aferente TVA“. F. Pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 15 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 care optează pentru deschiderea conturilor la Trezoreria Statului: F.1) pentru sumele din asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR: - contul 50.25.02 „Disponibil din asistenţă financiară nerambursabilă PNRR al beneficiarilor prevăzuţi la art. 15 alin. (1) lit. b) din OUG nr. 124/2021“; F.2) pentru sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR: - contul 50.36.02 „Disponibil din componenta de împrumuturi a PNRR al beneficiarilor prevăzuţi la art. 15 alin. (1) lit. b) din OUG nr. 124/2021“. (9) Compania Naţională de Investiţii, în calitate de agenţie de implementare a proiectelor/structură de implementare pentru anumite obiective de investiţii din cadrul componentelor PNRR, în numele beneficiarilor, poate solicita deschiderea la Trezoreria Statului a contului 50.25.03 „Disponibil din asistenţă financiară nerambursabilă PNRR al agenţiei de implementare“ şi a contului 50.36.03 „Disponibil din componenta de împrumuturi a PNRR al agenţiei de implementare“. (10) Conturile de venituri bugetare care se deschid în scopul aplicării prevederilor art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 sunt următoarele: a.1) 20.A.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.2) 20.E.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.3) 20.F.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.4) 20.G.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.5) 21.A.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.6) 21.E.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.7) 21.F.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.8) 21.G.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.9) 22.A.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.10) 22.E.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.11) 22.F.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.12) 22.G.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.13) 26.A.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.14) 26.E.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.15) 26.F.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.16) 26.G.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.17) 28.A.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.18) 28.E.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.19) 28.F.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR“; a.20) 28.G.46.05.00 „Alte sume primite din fonduri europene în contul cheltuielilor devenite eligibile aferente PNRR, codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de coordonatori de reforme şi/sau investiţii/Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării în cazul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii în cazul sumelor virate potrivit prevederilor art. 37 alin. (5) lit. a), respectiv codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite cu rol de beneficiari în cazul sumelor virate potrivit prevederilor art. 37 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. (11) Pe numele instituţiilor publice care au calitatea de beneficiari/lideri de parteneriat/parteneri se deschid la unităţile Trezoreriei Statului conturi de credite bugetare deschise şi repartizate şi conturi de cheltuieli bugetare, astfel: A. pentru instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat, instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii: a.1) contul de cheltuieli bugetare 23.A „Cheltuieli ale bugetului de stat“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.A „Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din bugetul de stat“; a.2) contul de cheltuieli bugetare 23.E „Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din administraţia publică centrală“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.E „Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din administraţia publică centrală“; a.3) contul de cheltuieli bugetare 23.F „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică centrală finanţate integral din venituri proprii“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.F „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate integral din venituri proprii“; a.4) contul de cheltuieli bugetare 23.G „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 01.G „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii“; B. pentru instituţii publice finanţate integral de la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii: b.1) contul de cheltuieli bugetare 25.A „Cheltuieli ale instituţiilor publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.A „Credite deschise şi repartizate ale instituţiilor publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“; b.2) contul de cheltuieli bugetare 25.E „Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.E „Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“; b.3) contul de cheltuieli bugetare 25.F „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.F „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“; b.4) contul de cheltuieli bugetare 25.G „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii, din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi respectiv articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 03.G „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii din sectorul bugetului asigurărilor sociale de stat“; b.5) contul de cheltuieli bugetare 27.A „Cheltuieli ale instituţiilor publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.A „Credite deschise şi repartizate ale instituţiilor publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“; b.6) contul de cheltuieli bugetare 27.E „Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.E „Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“; b.7) contul de cheltuieli bugetare 27.F „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.F „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“; b.8) contul de cheltuieli bugetare 27.G „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii, din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 05.G „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii din sectorul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate“; C. pentru instituţii publice finanţate integral din bugetele locale, instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetele locale, inclusiv activităţi finanţate integral din venituri proprii: c.1) contul de cheltuieli bugetare 24.A „Cheltuieli ale bugetelor instituţiilor publice din administraţia publică locală“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.A „Credite bugetare deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate integral din bugetele locale“; c.2) contul de cheltuieli bugetare 24.E „Cheltuieli ale bugetelor activităţilor finanţate integral din venituri proprii ale instituţiilor publice din administraţia publică locală“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.E „Credite deschise şi repartizate din bugetele activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă instituţiile publice din administraţia publică locală“; c.3) contul de cheltuieli bugetare 24.F „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică locală finanţate integral din venituri proprii“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.F „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate integral din venituri proprii“; c.4) contul de cheltuieli bugetare 24.G „Cheltuieli ale bugetului instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii“, articolele 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“, 60.02 „Finanţare publică naţională“, 60.03 „Sume aferente TVA“ şi, respectiv, articolele 61.01 „Fonduri din împrumut rambursabil“, 61.02 „Finanţare publică naţională“, 61.03 „Sume aferente TVA“, din care ordonatorii de credite dispun plăţi în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate în contul 02.G „Credite deschise şi repartizate din bugetele instituţiilor publice din administraţia publică locală, finanţate din venituri proprii şi subvenţii“. (12) Codurile IBAN aferente conturilor de venituri şi cheltuieli bugetare prevăzute la prezentul articol sunt publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor, la adresa: www.mfinante.gov.ro/ANAF/ Asistenta contribuabili/Plata obligaţiilor fiscale/Codurile IBAN. CAP. IX Implementare, monitorizare, raportare ART. 27 (1) În implementarea reformelor şi investiţiilor finanţate prin PNRR, coordonatorii de reforme şi sau investiţii sau responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale se asigură de îndeplinirea obligaţiilor incluse în acordurile/ contractele/deciziile/ordinele de finanţare/acordurile de implementare, precum şi în acordurile de tip operaţional, în termenele stipulate în acestea. (2) MIPE realizează verificări în scopul de a se asigura că normele europene şi naţionale privind achiziţiile publice au fost respectate în efectuarea cheltuielilor realizate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii, precum şi de beneficiari, în baza prevederilor art. 5 alin. (3) lit. cc) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. ART. 28 (1) În vederea planificării fluxurilor financiare şi a resurselor umane şi de timp, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit MIPE, până la data de 15 decembrie a fiecărui an, lista achiziţiilor publice planificate a fi realizate în anul următor. (2) Pentru îndeplinirea obligaţiei de la alin. (1), responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale transmit coordonatorului de reforme şi/sau investiţii, până la data de 10 decembrie a fiecărui an lista achiziţiilor publice planificate a fi realizate în anul următor. (3) Lista prevăzută la alin. (2) va fi actualizată de către coordonatorii de reforme şi/sau investiţii după aprobarea legii bugetului, ori de câte ori este nevoie, precum şi la solicitarea MIPE. (4) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii asigură monitorizarea, comunicarea şi raportarea cu instituţiile beneficiare, prin utilizarea unor platforme informatice. ART. 29 În scopul elaborării de către MIPE a cererii de plată şi declaraţiei de gestiune, coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit acestuia, până la data de 31 martie, respectiv 15 septembrie, datele necesare însoţite de documente justificative, pe care le actualizează, după caz, la solicitarea MIPE, până la data transmiterii cererii de plată şi declaraţiei de gestiune către CE. ART. 30 (1) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit către MIPE, trimestrial, rapoarte privind progresul tehnic şi financiar al reformelor şi/sau investiţiilor stabilite prin acordurile/deciziile/ordinele de finanţare încheiate, al căror format standard se stabileşte prin procedura operaţională de monitorizare a coordonatorului naţional al PNRR, aprobată de conducătorul structurii de specialitate a MIPE, prevăzută la art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021. (2) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii sau responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale asigură introducerea, în sistemul informatic de management al PNRR, a datelor privind stadiul îndeplinirii ţintelor şi jaloanelor, a datelor privind cheltuielile efectuate, inclusiv a datelor prevăzute la art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă. (3) Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii transmit MIPE datele privind indicatorii comuni şi datele privind cheltuielile sociale, inclusiv ale celor pentru copii şi tineret prevăzute la art. 29 alin. (4) lit. b) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021, până la data de 31 ianuarie, respectiv 31 iulie a anului de raportare. Perioada de raportare acoperă întreaga perioadă de implementare a planului, începând cu 1 februarie 2020, după caz, până la datele-limită respective, şi anume 31 decembrie şi 30 iunie în fiecare an. (4) Responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale transmit coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii datele privind cheltuielile sociale, inclusiv în ceea ce priveşte copiii şi tineretul, până la data de 15 ianuarie, respectiv 15 iulie a anului de raportare. Perioada de raportare acoperă întreaga perioadă de implementare a planului, începând cu 1 februarie 2020, după caz, până la datele-limită respective, şi anume 31 decembrie şi 30 iunie în fiecare an. (5) În calitate de coordonator naţional, MIPE asigură introducerea în sistemul informatic FENIX, gestionat de CE, a datelor privind stadiul îndeplinirii ţintelor şi jaloanelor, furnizate de coordonatorii de reforme şi/sau investiţii. (6) În calitate de coordonator naţional, MIPE asigură introducerea în sistemul informatic FENIX, gestionat de CE, a datelor privind indicatorii comuni şi a datelor privind cheltuielile sociale, inclusiv în ceea ce priveşte copiii şi tineretul. ART. 31 Coordonatorii de reforme şi/sau investiţii se asigură de includerea, în cadrul contractelor/ordinelor/deciziilor de finanţare încheiate cu beneficiarii, a unor indicatori de proiect care să furnizeze informaţii relevante pentru măsurarea stadiului de îndeplinire a jaloanelor/ţintelor. CAP. X Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 32
Formatul standard al formularelor, cu excepţia formularelor bugetare care se stabilesc prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget, se aprobă prin ordin al ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al ministrului finanţelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.
ART. 33 (1) În aplicarea prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, la nivelul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii, structurile de specialitate se organizează după cum urmează: a) în cazul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii care lansează apeluri de proiecte se organizează o structură de specialitate care îndeplineşte toate atribuţiile menţionate la alin. (1) al art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021; b) în cazul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii care încheie contracte de finanţare/emit decizii de finanţare cu/pentru entităţi aflate în subordine/coordonare, se organizează la nivelul coordonatorului o structură de specialitate cu rol de coordonare a reformelor şi/sau investiţiilor care îndeplineşte toate atribuţiile menţionate la alin. (1) al art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, iar la nivelul entităţii aflate în subordine/coordonare se organizează o structură de specialitate cu rol de unitate de implementare; c) în cazul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii care implementează direct reformele şi/sau investiţiile se organizează o structură de specialitate cu rol de coordonare care îndeplineşte toate atribuţiile menţionate la alin. (1) al art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, cât şi structuri de specialitate cu rol de unitate de implementare; d) în cazul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii care încheie contracte de finanţare/acorduri de parteneriat cu entităţi care nu sunt în subordinea/coordonarea acestora se organizează o structură de specialitate cu rol de coordonare care îndeplineşte toate atribuţiile menţionate la alin. (1) al art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, cât şi structuri de specialitate cu rol de unităţi de implementare; e) în cazul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii care implementează direct reformele, iar investiţiile le realizează în baza acordurilor de implementare şi a convenţiilor de finanţare cu responsabilii de implementarea investiţiilor specifice locale, se organizează o structură de specialitate cu rol de coordonare la nivelul coordonatorului, care îndeplineşte toate atribuţiile menţionate la alin. (1) al art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, precum şi structuri de specialitate cu rol de unităţi de implementare a reformelor. (2) Structura de specialitate cu rol de implementare menţionată la alin. (1) lit. b), c), d) şi e) poate fi organizată fie la nivel de compartiment/birou/serviciu/direcţie, fie la nivel de echipă de proiecte în baza nominalizării prin act administrativ al conducătorului unităţii. (3) Structurile menţionate la alin. (1) pot folosi sistemul de implementare/verificare/control existent în cadrul instituţiei/ entităţii în care funcţionează. (4) La nivelul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii se elaborează metodologii de implementare a proiectelor, care să permită planificarea şi realizarea activităţilor necesare pentru atingerea obiectivelor din diferite domenii. ART. 34 În cazul contractelor încheiate cu instituţii financiare internaţionale a căror valoare este prevăzută în valută, va fi utilizat cursul de schimb valutar al BNR de la data efectuării fiecărei plăţi şi a schimbului valutar. ANEXA la normele metodologice Formular estimare trimestrială pentru trimestrul ... din anul ... Credite de angajament I Credite bugetare II
┌────┬───────────┬─────────┬──────────┬──────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ │Denumire │ │ │ │Total buget alocat (mii lei),│Buget anual (mii lei), din │Estimat trimestrial (mii │Execuţie bugetară (mii │Sumă rămasă neutilizată │
│ │coordonator│ │ │ │din care: │care: │lei), din care: │lei), din care: │(mii lei), din care: │
│Nr. │de reforme │Acord de │Componenta│Reforma/ ├─────────┬─────────┬─────────┼────────┬─────────┬────────┼─────────┬─────────┬─────────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┤
│crt.│şi/sau │finanţare│ │Investiţia│Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │Fonduri │Finanţare│Sume │
│ │investiţii │ │ │ │europene │publică │aferente │europene│publică │aferente│europene │publică │aferente │europene│publică │aferente│europene│publică │aferente│
│ │ │ │ │ │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │ │naţională│TVA │
├────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼─────────┴─────────┴─────────┼────────┴─────────┴────────┼─────────┴─────────┴─────────┼────────┴─────────┴────────┼────────┴─────────┴────────┤
│ │ │ │ │ │4 │5 │6 │7 │8 │
├────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────┬────┬───┬─────┬────┬────┼───┬────┬───┬─────┬───┬────┼────┬────┬───┬─────┬────┬────┼────────┬─────────┬────────┼────────┬─────────┬────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │8.1 = │8.2 = 6.4│8.3 = │
│ │0 │1 │2 │3 │4.1 │4.2 │4.3│4.4 │4.5 │4.6 │5.1│5.2 │5.3│5.4 │5.5│5.6 │6.1 │6.2 │6.3│6.4 │6.5 │6.6 │7.1 │7.2 │7.3 │6.2 – │– 7.2 │6.6 – │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │7.1 │ │7.3 │
├────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼───┼─────┼───┼────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │I │II │I │II │I │II │I │II │I │II │I │II │I │II │I │II │I │II │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼───┼─────┼───┼────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼──────────┼──────────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼───┼────┼───┼─────┼───┼────┼────┼────┼───┼─────┼────┼────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴─────────┴──────────┴──────────┴────┴────┴───┴─────┴────┴────┴───┴────┴───┴─────┴───┴────┴────┴────┴───┴─────┴────┴────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┘
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.