Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 14 aprilie 2009  privind conditiile de acordare a sprijinului financiar in vederea promovarii vinurilor pe pietele tarilor terte in campaniile viticole 2008/2009-2012/2013, cheltuielile eligibile, modalitatile de plata, de verificare si control    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 14 aprilie 2009 privind conditiile de acordare a sprijinului financiar in vederea promovarii vinurilor pe pietele tarilor terte in campaniile viticole 2008/2009-2012/2013, cheltuielile eligibile, modalitatile de plata, de verificare si control

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 22 aprilie 2009


ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc, la nivel naţional, condiţiile de acordare a sprijinului financiar în vederea promovãrii vinurilor pe pieţele ţãrilor terţe în campaniile viticole 2008/2009-2012/2013, cheltuielile eligibile, modalitãţile de platã, de verificare şi control.
ART. 2
În condiţiile prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) program de promovare - un ansamblu de acţiuni coerente de o amploare suficientã pentru a contribui la creşterea volumului informaţiilor cu privire la vinurile cu denumire de origine controlatã şi/sau indicaţie geograficã şi a exportului acestora pe pieţele ţãrilor terţe;
b) mãsurã - activitatea de informare ori promovare care se referã la vinurile cu denumire de origine controlatã şi/sau indicaţie geograficã;
c) ţãri terţe - ţãri - altele decât statele membre ale Uniunii Europene - unde pot fi realizate acţiuni de informare sau de promovare;
d) solicitanţi - societãţi româneşti producãtoare de vinuri cu denumire de origine controlatã şi/sau indicaţie geograficã ori organizaţii de producãtori, organizaţii profesionale şi organizaţii interprofesionale care propun programe de promovare a acestor vinuri în ţãrile terţe;
e) beneficiarii sprijinului financiar - solicitanţii menţionaţi mai sus ale cãror programe au fost selectate şi care au încheiat cu Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã contractul-tip de punere în aplicare a programului propus;
f) organism de punere în aplicare - persoane juridice cãrora li se încredinţeazã printr-o procedurã concurenţialã de cãtre solicitanţi execuţia integralã sau parţialã a acţiunilor cuprinse în programul de promovare. Organismul (organismele) de punere în aplicare trebuie sã fie independent(e) de solicitanţi.
ART. 3
Mãsurile eligibile pentru acordarea sprijinului financiar în cadrul programului de promovare a vinurilor pe pieţele ţãrilor terţe sunt:
a) acţiuni de relaţii publice, mãsuri de promovare sau de publicitate, inclusiv la locul de desfacere cãtre consumatorul final, care subliniazã în mod special avantajele vinurilor comunitare, în principal în ceea ce priveşte calitatea, siguranţa alimentarã ori respectarea mediului;
b) participarea la evenimente, concursuri, târguri sau expoziţii de importanţã internaţionalã;
c) campanii de informare, în special privind regimurile comunitare referitoare la denumirile de origine, indicaţiile geografice şi producţia ecologicã, însoţite şi de degustãri;
d) studii ale noilor pieţe, necesare pentru extinderea pieţelor de desfacere;
e) studii de evaluare a rezultatelor mãsurilor de promovare şi informare.
ART. 4
La finanţarea mãsurilor de promovare a vinurilor pe pieţele ţãrilor terţe, din valoarea cheltuielilor eligibile contribuţia Comunitãţii Europene nu depãşeşte 50%, cea de la bugetul de stat este de 30%, iar contribuţia beneficiarului este de minimum 20%.
ART. 5
Condiţii de eligibilitate:
a) vinurile sã fie destinate consumului direct ori sã facã parte din categoria celor care se exportã sau pentru care existã posibilitatea de a fi exportate ori posibilitatea deschiderii de noi pieţe de desfacere în ţãrile terţe vizate şi care prezintã o valoare adãugatã ridicatã;
b) originea vinurilor sã fie precizatã în cadrul operaţiunii de informare ori de promovare pentru vinul cu denumire de origine controlatã şi/sau indicaţie geograficã;
c) mãsura eligibilã care beneficiazã de sprijin trebuie sã fie clar definitã, precizându-se inclusiv vinurile care pot fi luate în considerare, acţiunea de marketing şi costul estimativ;
d) durata sprijinului pentru promovare şi informare nu poate sã depãşeascã 3 ani pentru acelaşi beneficiar şi aceeaşi ţarã terţã;
e) mesajele de informare şi/sau de promovare se bazeazã pe calitãţile vinului, cu respectarea legislaţiei în vigoare în ţãrile terţe pentru care sunt concepute;
f) beneficiarii trebuie sã fie capabili sã facã faţã constrângerilor specifice ale comerţului cu ţãri terţe şi sã dispunã de suficiente resurse pentru a asigura punerea în aplicare a mãsurii în cel mai eficient mod cu putinţã;
g) disponibilitatea vinurilor propuse pentru promovare din punct de vedere calitativ şi cantitativ, astfel încât sã fie acoperitã cererea de pe piaţã pe termen lung dupã finalizarea operaţiunii de promovare.
ART. 6
(1) Propunerile de programe de promovare a vinurilor pe pieţele ţãrilor terţe se vor întocmi cu respectarea cerinţelor şi formatului din caietul de sarcini şi se depun la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare M.A.P.D.R., însoţite de urmãtoarele documente:
a) cerere pentru aprobarea programului de promovare a vinurilor europene pe pieţele ţãrilor terţe;
b) fişa de identificare a programului;
c) fişa de informaţii privind solicitantul;
d) fişa de informaţii privind organismul de execuţie, numai în cazul în care organismul de execuţie a fost selectat;
e) un buget estimativ exprimat în euro, suficient de detaliat, care sã permitã identificarea, monitorizarea şi controlul programului de promovare, precizând în special tipurile de cheltuieli prevãzute în anexa la contractul-tip, semnat de persoana responsabilã de program;
f) angajamentul financiar semnat al solicitantului de a-şi onora partea care îi revine din finanţare pe toatã durata programului;
g) declaraţia semnatã a solicitantului prin care se atestã faptul cã programul nu beneficiazã de niciun alt sprijin financiar din partea Uniunii Europene sau naţional;
h) certificat constatator de la registrul comerţului/act de înregistrare în Registrul asociaţilor şi fundaţiilor, copii ale bilanţului contabil din ultimii 3 ani, raport de activitate al solicitantului, orice alt document care sã permitã evaluarea capacitãţii financiare, tehnice şi profesionale a solicitantului, respectiv a organismului de execuţie;
i) descriere a acţiunilor similare realizate pe parcursul ultimilor 2 ani, dacã au existat.
(2) M.A.P.D.R. asigurã întocmirea şi publicarea pe propriul site a anunţului privind selecţia de oferte şi a caietului de sarcini în termen de 7 zile lucrãtoare de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Data-limitã de depunere la M.A.P.D.R. - Direcţia politici de piaţã în horticulturã şi industrie alimentarã a propunerilor de programe de promovare este 30 aprilie 2009, pentru campania viticolã 2008/2009, şi 6 august, pentru campaniile viticole urmãtoare.
(4) Beneficiarii trebuie sã selecteze organismele responsabile de punerea în aplicare a acţiunilor de informare şi promovare pe bazã concurenţialã, de preferinţã înainte de transmiterea programelor de promovare la M.A.P.D.R.
(5) Punerea în aplicare de cãtre solicitant a anumitor pãrţi din program se poate realiza cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) sã dispunã de o experienţã de cel puţin 5 ani în punerea în aplicare a acestui tip de acţiuni;
b) sã dispunã de mijloacele necesare (financiare, tehnice şi de personal de specialitate) pentru punerea în aplicare a acţiunilor;
c) partea din program care urmeazã a fi realizatã de solicitant sã nu reprezinte mai mult de 50% din costul total al programului;
d) solicitantul sã se asigure cu privire la costul acţiunilor pe care intenţioneazã sã le realizeze cã nu depãşeşte tarifele practicate în mod curent pe piaţã.
(6) Documentaţia programelor de promovare a vinurilor pe pieţele ţãrilor terţe va fi analizatã şi selectatã de cãtre o comisie stabilitã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(7) Criteriile pe baza cãrora se face selecţia programelor sunt urmãtoarele:
a) coerenţa strategiilor propuse cu obiectivele fixate;
b) calitatea acţiunilor propuse;
c) impactul estimat în ceea ce priveşte creşterea cererii pentru produsele în cauzã;
d) asigurãri conform cãrora operatorii implicaţi posedã competenţa necesarã (capacitate tehnicã, financiarã şi profesionalã, inclusiv cunoaşterea mediului de afaceri specific din ţara-ţintã), iar costul mãsurilor ce urmeazã a fi puse în aplicare de cãtre aceştia se încadreazã în preţurile normale de pe piaţã.
(8) În cazul în care documentaţia este incompletã, comisia M.A.P.D.R. va solicita, în termen de 5 zile lucrãtoare de la constatare, completarea acesteia. Solicitantul trebuie sã prezinte documentaţia cerutã cel târziu în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii de completare.
(9) Comisia M.A.P.D.R. va comunica solicitanţilor rezultatul selecţiei pânã la data de 20 mai 2009, pentru campania viticolã 2008/2009, şi pânã la 10 septembrie, pentru campaniile viticole urmãtoare.
ART. 7
Comisia M.A.P.D.R. va transmite Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã rezultatul selecţiei şi originalul documentaţiilor pânã la data de 3 iunie 2009, pentru campania viticolã 2008/2009, şi pânã la 20 septembrie, pentru campaniile viticole urmãtoare.
ART. 8
(1) Pânã la 23 iunie 2009, pentru campania viticolã 2008/2009, şi pânã la 20 octombrie, pentru campaniile viticole urmãtoare, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã va încheia cu solicitantul selecţionat contractul-tip de punere în aplicare a programului de promovare.
(2) Încheierea contractului este condiţionatã de constituirea în favoarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã de cãtre solicitant a unei garanţii bancare de bunã execuţie în cuantum de 5% din valoarea totalã a sprijinului financiar comunitar şi naţional.
(3) Garanţia de bunã execuţie va fi valabilã pe toatã perioada de derulare a programului şi încã 6 luni de la finalizarea acestuia şi se elibereazã la cererea scrisã a contractantului, dupã constatarea de cãtre Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã a îndeplinirii obligaţiilor contractuale.
(4) Se poate face platã în avans, dupã semnarea contractului, constituirea unei garanţii bancare în favoarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã în valoare de 110% din suma a cãrei platã se cere în avans, la cererea beneficiarului.
(5) Cererea de platã a avansului privind sprijinul financiar anual comunitar şi naţional se depune la Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã nu mai târziu de 25 iunie pentru fiecare exerciţiu financiar.
(6) Decontarea avansului se face pe baza documentelor justificative înaintate la Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã.
(7) Acordarea avansului pentru anul 2, respectiv 3 de derulare a contractului se face numai dupã justificarea de cãtre beneficiar a modului de utilizare a avansului acordat pentru anul precedent.
(8) Începând cu anul financiar 2009/2010, în funcţie de acţiunile desfãşurate, plata se efectueazã pe baza cererii de platã, însoţitã de documentele justificative, şi/sau a cererii de platã în avans.
(9) Sprijinul financiar anual comunitar şi naţional se plãteşte în termen de 45 de zile lucrãtoare de la depunerea cererii de platã, dar nu mai târziu de 15 octombrie, în funcţie de creditele bugetare deschise.
ART. 9
(1) Plata sprijinului financiar se realizeazã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.228/2008 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar comunitar producãtorilor din sectorul vitivinicol, cu modificãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţãrii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 492/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din bugetul M.A.P.D.R., de la titlul VIII "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare", art. 56.06 "Programe din Fondul European de Garantare Agricolã".
(2) Plata sprijinului financiar se face într-un cont bancar al beneficiarului, care va fi utilizat exclusiv pentru toate operaţiunile financiare (venituri şi cheltuieli) ce vor fi efectuate în cadrul contractului de punere în aplicare a programului selectat.
(3) Beneficiarul şi organismul/organismele de execuţie trebuie sã ţinã o evidenţã contabilã analiticã, care sã permitã identificarea veniturilor şi cheltuielilor aferente executãrii acţiunilor prevãzute în contract, şi sunt obligaţi sã punã la dispoziţia Comisiei Europene, M.A.P.D.R. şi a Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã toate informaţiile şi documentele necesare pentru verificarea respectãrii obligaţiilor asumate prin contract.
ART. 10
Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã efectueazã controale la locul de desfãşurare a acţiunilor de promovare, la sediul beneficiarului şi al organismului de execuţie privind documentele justificative prezentate şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor stipulate în contract.
ART. 11
(1) În caz de platã necuvenitã, beneficiarul ramburseazã sumele plus dobânzile calculate în funcţie de perioada dintre platã şi rambursarea efectuatã de cãtre beneficiar conform art. 97 din Regulamentul (CE) nr. 555/2008 al Comisiei din 27 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului privind organizarea comunã a pieţei vitivinicole în ceea ce priveşte programele de sprijin, comerţul cu ţãrile terţe, potenţialul de producţie şi privind controalele în sectorul vitivinicol. Rata dobânzii aplicate este stabilitã conform art. 86 alin. 2 lit. (b) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene.
(2) În caz de fraudã sau neglijenţe grave, beneficiarul ramburseazã diferenţa dublã dintre suma plãtitã iniţial şi suma datoratã efectiv.
(3) Sumele recuperate, precum şi dobânzile aferente se plãtesc în contul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã şi sunt deduse de aceasta din cheltuielile finanţate de Fondul European de Garantare Agricolã (FEGA) proporţional cu participarea financiarã comunitarã.
ART. 12
Nu se acordã sprijin financiar unei acţiuni care beneficiazã de sprijin conform art. 20 lit. (c) pct. (iii) din Regulamentul (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului din 20 septembrie 2005 privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR) sau conform art. 2 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 3/2008 al Consiliului din 17 decembrie 2007 privind acţiunile de informare şi promovare pentru produsele agricole pe piaţa internã şi în ţãrile terţe.
ART. 13
Comunicãrile cãtre Comisia Europeanã privind previziunile şi executarea programelor de promovare vor fi fãcute de M.A.P.D.R. în conformitate cu art. 21 din Regulamentul (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comunã a pieţei vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 şi a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/1986 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, şi cu anexa VIII la Regulamentul (CE) nr. 555/2008.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016