Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 13 septembrie 2022  privind calculul tarifelor de prestări servicii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 13 septembrie 2022 privind calculul tarifelor de prestări servicii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 923 din 21 septembrie 2022
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 275 din 13 septembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 923 din 21 septembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, reglementează modalitatea de stabilire a structurii tarifelor de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile.

    ART. 2
    (1) Tarifele de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile se stabilesc astfel încât să nu creeze prejudicii Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, denumită în continuare Agenţie, prin neacoperirea cheltuielilor.
    (2) Principiile care stau la baza modului de stabilire a structurii şi a calculului tarifelor de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile sunt următoarele:
    a) lucrările executate de Agenţie cu forţe proprii sau cu terţi corespund obiectului de activitate şi atribuţiilor Agenţiei, conform Legii îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) efectul lucrărilor de îmbunătăţiri funciare se manifestă pe toată suprafaţa amenajării fără să ţină seama de limitele de proprietate şi nu poate fi influenţat de voinţa deţinătorului de teren sau de voinţa administratorului de îmbunătăţiri funciare.

    (3) Tarifele de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile pot fi:
    a) tarifele percepute beneficiarilor activităţilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât cele de irigaţii;
    b) tarifele de prestări de servicii de alimentare cu apă a unor localităţi, incinte agricole şi industriale, a unor amenajări piscicole şi de evacuare a apelor pluviale, menajere şi industriale uzate, care respectă normele în vigoare;
    c) tarifele pentru închirierea bunurilor din domeniul public şi privat al statului aflate în patrimoniul propriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    d) tarifele de trecere pe digurile aflate în administrarea sa, percepute pentru întreţinerea secţiunii acestora şi a rampelor de acces;
    e) tarifele pentru valorificarea materialului lemnos rezultat în urma lucrărilor de întreţinere şi regenerare a plantaţiilor silvice pentru combaterea eroziunii solului, în condiţiile legii;
    f) tarifele pentru valorificarea masei ierboase, obţinute în urma lucrărilor de întreţinere a digurilor şi a reţelei de canale, în condiţiile legii;
    g) tarifele pentru exploatarea patrimoniului propriu, corelate cu activităţile şi atribuţiile Agenţiei, în conformitate cu prevederile legale.


    CAP. II
    Tarifele de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile
    SECŢIUNEA 1
    Structura tarifelor
    ART. 3
    (1) Tarifele de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile au următoarea structură generală:
    a) cheltuieli materiale;
    b) cheltuieli cu munca vie;
    c) cheltuieli cu terţi prestatori de servicii;
    d) cheltuieli indirecte.

    (2) Structura detaliată a tarifelor menţionate la alin. (1) este prevăzută în anexa nr. 1.
    (3) Tariful-cadru privind cheltuielile cu terţi prestatori de servicii este prevăzut în anexa nr. 2.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Metodologia de calcul al tarifelor
    ART. 4
    Tarifele de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile se calculează prin parcurgerea următoarelor etape:
    a) se estimează cheltuielile cu apa prelevată din sursă;
    b) se estimează costul energiei electrice sau termice (inclusiv taxe);
    c) se estimează alte cheltuieli materiale;
    d) se estimează cheltuielile de personal;
    e) se estimează cheltuielile cu terţi prestatori de servicii.


    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 5
    (1) Răspunderea asupra realităţii, oportunităţii şi necesităţii cheltuielilor cuprinse în tarifele pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile, revine Agenţiei şi filialelor teritoriale care fac propunerile de tarife.
    (2) Agenţia exercită controlul permanent al legalităţii şi oportunităţii includerii în tarife de către filialele teritoriale a cheltuielilor de exploatare şi a celor de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile.

    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme.

    ANEXA 1

    la norme
    STRUCTURA
    tarifului de prestaţii pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare decât irigaţiile

┌────┬───────────────────────────┬─────┐
│Nr. │Categorii de cheltuieli │Tarif│
│crt.│ │UM │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│A. │CHELTUIELI DIRECTE (1 + 2 +│ │
│ │3) - total, din care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│1. │CHELTUIELI MATERIALE - (1.1│ │
│ │+ 1.2) total, din care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│1.1.│Materii prime - total (a + │ │
│ │b), din care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli cu apa prelevată│ │
│ │din sursă (comandă, │ │
│a) │abonament, autorizaţie GA) │ │
│b) │Cheltuieli cu energia │ │
│ │electrică sau termică │ │
│ │(inclusiv taxe) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Alte cheltuieli materiale -│ │
│1.2.│total (a + b + c + d + e + │ │
│ │f), din care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │
│ │combustibil │ │
│ │Cheltuieli transport (taxa │ │
│ │RCA, roviniete, │ │
│a) │amortisment, impozit, │ │
│b) │revizii etc.) │ │
│c) │Cheltuieli aferente │ │
│d) │utilajelor utilizate │ │
│e) │Amortismente │ │
│f) │Rechizite diverse │ │
│ │Alte cheltuieli de materii │ │
│ │şi materiale care concură │ │
│ │la realizarea activităţii, │ │
│ │după caz │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│2. │CHELTUIELI DE PERSONAL │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli cu munca vie - │ │
│2.1.│total (a + b + c), din │ │
│ │care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Salarii directe │ │
│a) │Sporuri │ │
│b) │CAM (cota contribuţiei │ │
│c) │obligatorii pentru muncă) -│ │
│ │(2,25%) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│3* │CHELTUIELI CU TERŢI │ │
│ │PRESTATORI DE SERVICII │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│B │CHELTUIELI INDIRECTE - │ │
│ │total, din care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│1. │Regia filialei teritoriale,│ │
│ │UA - A x (12% până la 20%) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│2. │Regia sediului central - A │ │
│ │x (2% până la 5%) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│C. │CHELTUIELI TOTALE A + B │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│D. │Rotunjiri │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│E. │TOTAL TARIF C + D │ │
└────┴───────────────────────────┴─────┘

    * Structura cheltuielilor cu terţi prestatori de servicii este prevăzută în anexa nr. 2 la norme şi va fi luată în calcul doar în situaţia în care pentru prestarea unei activităţi sunt necesare lucrări pe care Agenţia nu le poate efectua conform legislaţiei în vigoare.
    NOTE:
    Tariful nu include TVA.
    În estimarea cheltuitelor se vor lua în calcul preţurile de piaţă ale elementelor de cost (apă, energie electrică, rechizite, taxa RCA, roviniete etc.).
    În estimarea cheltuielilor de personal se vor lua în calcul salariile din grila de salarizare a Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare şi sporurile legale, ţinând cont de numărul de personal şi timpul necesare efectuării fiecărui tip de prestaţie.
    Rotunjirile reprezintă adăugarea zecimalelor necesare obţinerii unui tarif întreg.
    Tariful calculat se modifică în funcţie de variaţia elementelor de cost la data efectuării prestaţiei.


    ANEXA 2

    la norme
    TARIF-CADRU
    privind cheltuielile cu terţi prestatori de servicii

┌────┬───────────────────────────┬─────┐
│Nr. │Categorii de cheltuieli │Tarif│
│crt.│ │UM │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│A. │CHELTUIELI DIRECTE (1 + 2 +│ │
│ │3) - total, din care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli de personal - │ │
│1. │total, (1.1 + 1.2), din │ │
│ │care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli cu munca vie - │ │
│1.1.│total (a + b + c), din │ │
│ │care: │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Salarii directe │ │
│ │Sporuri │ │
│a) │CAM (cota contribuţiei │ │
│b) │obligatorii pentru muncă) │ │
│c) │(conform domeniului de │ │
│ │activitate al terţului │ │
│ │prestator) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Alte cheltuieli cu │ │
│1.2.│personalul (cazare, │ │
│ │transport, diurnă) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli materiale │ │
│ │(materii prime, │ │
│ │combustibil, energie │ │
│2. │electrică tehnologică, │ │
│ │piese de schimb, │ │
│ │consumabile, obiecte de │ │
│ │inventar) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │Cheltuieli cu utilajele de │ │
│3. │construcţii, de mică │ │
│ │mecanizare şi mijloace de │ │
│ │transport │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│ │CHELTUIELI INDIRECTE ale │ │
│B. │prestatorului de servicii │ │
│ │(maximum 8% A) │ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│C. │PROFIT [maximum 5% (A + B)]│ │
├────┼───────────────────────────┼─────┤
│D. │CHELTUIELI TOTALE A + B + C│ │
└────┴───────────────────────────┴─────┘

    NOTĂ:
    Prezenta anexă se va întocmi pentru fiecare tip de serviciu contractat cu terţii în vederea realizării activităţii generatoare de venituri proprii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016