Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 (1) În sensul prezentelor norme metodologice, beneficiarilor prevãzuţi la <>art. 2 din Legea nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulãrii achiziţionãrii de calculatoare li se acordã un ajutor financiar ce reprezintã echivalentul în lei a 200 de euro pentru achiziţionarea unui calculator personal nou. (2) Configuraţia minimã obligatorie a calculatoarelor pentru achiziţionarea cãrora se acordã ajutor financiar potrivit <>Legii nr. 269/2004 este un calculator cu procesor 1,6 GHz, 128 MB RAM şi 40 GB hard disk sau echivalent. (3) Calculatorul personal este constituit cel puţin din procesor, memorie volatilã, dispozitive de stocare permanentã (hard disk), tastaturã, mouse şi monitor. ART. 2 (1) Beneficiari ai acestui ajutor sunt persoanele prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 269/2004 care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii: a) sunt elevi/studenţi în învãţãmântul de stat sau particular acreditat, în vârstã de pânã la 26 de ani; b) au un venit brut pe membru de familie sub 1,5 milioane lei. (2) Ajutorul se acordã o singurã datã în cadrul unei familii. (3) În sensul prezentelor norme metodologice, termenul familie desemneazã soţul şi soţia sau soţul, soţia şi copiii lor necãsãtoriţi, care locuiesc şi gospodãresc împreunã. (4) Este asimilatã termenului "familie" şi situaţia persoanei necãsãtorite care locuieşte împreunã cu copiii aflaţi în întreţinerea sa. (5) În sensul definiţiei prevãzute la alin. (3) se asimileazã termenului "familie" bãrbatul şi femeia necãsãtoriţi, cu copiii lor şi ai fiecãruia dintre ei, care locuiesc şi gospodãresc împreunã. (6) Prin termenul copil se înţelege copilul provenit din cãsãtoria soţilor, copilul unuia dintre soţi, copilul adoptat, precum şi copilul încredinţat unuia sau ambilor soţi ori dat în plasament familial ori pentru care s-a instituit tutela sau curatela potrivit legii. ART. 3 (1) Pentru obţinerea ajutorului aferent achiziţionãrii unui calculator în baza <>Legii nr. 269/2004 , beneficiarii întocmesc o cerere conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, pe care o depun la unitatea/instituţia de învãţãmânt la care este înscris elevul/studentul. (2) Cererea prevãzutã la alin. (1) va fi completatã de studentul care solicitã acest ajutor ori, în cazul elevilor, de un pãrinte, tutore sau curator, dupã caz. (3) Cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de urmãtoarele documente: a) copie a certificatului de naştere sau a actului de identitate al elevului/studentului, iar în cazul elevilor, împreunã cu o copie a actului de identitate al pãrintelui/ocrotitorului legal, precum şi a actului care sã dovedeascã calitatea de ocrotitor legal, dupã caz; b) copii ale certificatelor de naştere sau ale actelor de identitate, dupã caz, ale celorlalţi membri ai familiei; c) adeverinţã de la instituţiile de învãţãmânt/unitãţile din care sã rezulte calitatea de elev sau student a celorlalţi fraţi/surori; d) acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei. (4) Documentele prevãzute la alin. (3) lit. a) şi b) se vor depune în copie, cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul sã prezinte şi actele în original. (5) Persoanele din cadrul unitãţii/instituţiei de învãţãmânt, desemnate de cãtre preşedintele comisiei din unitatea/instituţia de învãţãmânt, vor confrunta actele prevãzute la alin. (3) cu copiile, iar pe acestea din urmã vor trece menţiunea "conform cu originalul" pe fiecare paginã, sub care vor semna atât primitorul, cât şi solicitantul. ART. 4 La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei în luna precedentã depunerii cererii, cu excepţia: alocaţiei de stat, alocaţiei suplimentare pentru familiile cu mulţi copii, burselor de studii şi burselor sociale. ART. 5 (1) Cererea prevãzutã la art. 3, însoţitã de documentele prevãzute la art. 3 şi 4, se depune pânã la data de 1 septembrie pentru anul 2004 şi pânã la data de 31 martie, începând cu anul 2005, la comisia din unitatea/instituţia de învãţãmânt la care este înscris elevul/studentul care solicitã ajutorul financiar. (2) Solicitanţii vor actualiza cererile şi documentele anexate, pânã cel târziu la data limitã prevãzutã de lege pentru depunerea cererilor, respectiv 1 septembrie 2004 şi 31 martie, începând cu anul 2005. ART. 6 (1) La nivelul fiecãrei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar se constituie o comisie formatã din 3 persoane, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice. (2) Componenţa comisiei este urmãtoarea: a) directorul unitãţii de învãţãmânt - preşedinte; b) profesorul responsabil de burse - membru; c) secretarul unitãţii de învãţãmânt - membru. (3) Comisia constituitã potrivit prevederilor alin. (2) are urmãtoarele atribuţii: a) afişeazã la loc vizibil în unitatea de învãţãmânt <>Legea nr. 269/2004 , normele metodologice şi lista documentelor necesare pentru întocmirea dosarului; b) verificã existenţa tuturor documentelor necesare prevãzute de prezentele norme metodologice şi certificã conformitatea copiilor cu documentele în original; c) înregistreazã dosarele cuprinzând cererile şi documentele care dovedesc eligibilitatea, cu numãr şi datã; d) dupã verificarea documentelor elibereazã persoanelor beneficiare un document care sã ateste primirea dosarului; e) verificã eligibilitatea solicitanţilor şi transmite comisiei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, situaţia centralizatoare a dosarelor înregistrate; f) dupã aprobarea cererilor de ajutor conform art. 10 din prezentele norme metodologice, elibereazã beneficiarilor <>Legii nr. 269/2004 bonuri valorice pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulãrii achiziţionãrii de calculatoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, şi înregistreazã eliberarea acestora. Fiecare bon valoric este identificat unic la nivel naţional prin serie şi numãr. Bonurile valorice sunt valabile numai pentru anul calendaristic în curs; g) dupã achiziţionarea calculatorului de cãtre fiecare elev beneficiar al prevederilor <>Legii nr. 269/2004 , comisia primeşte de la acesta dovezile achiziţiei (factura sau factura fiscalã, dupã caz, şi procesul-verbal de predare-primire a calculatorului) şi le înainteazã comisiei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Cele douã documente se vor depune de cãtre elev în copie, cu condiţia ca la depunerea lor solicitantul sã prezinte şi actele în original. Comisia şi solicitantul vor semna copiile depuse pe fiecare paginã pentru conformitate cu originalul. ART. 7 (1) La nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se constituie o comisie formatã din 3 persoane, prin numire de cãtre inspectorul şcolar general, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice. (2) Componenţa comisiei este urmãtoarea: a) inspectorul şcolar general adjunct - preşedinte; b) secretarul inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti - membru; c) un informatician - membru. (3) Comisia constituitã la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, are urmãtoarele atribuţii: a) verificã şi centralizeazã, la nivel de judeţ sau al municipiului Bucureşti, situaţiile centralizatoare ale documentelor primite de la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar; b) înregistreazã elevii eligibili pe portalul pentru achiziţii PC cu ajutor financiar; c) transmite cãtre comisiile din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar bonurile valorice necesare pentru achiziţionarea calculatorului; d) centralizeazã de la comisiile din unitãţile de învãţãmânt şi transmite Comisiei centrale pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 269/2004 , denumitã în continuare Comisia centralã, din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii situaţia centralizatoare a documentelor doveditoare achiziţionãrii calculatoarelor de cãtre beneficiari; e) informeazã Comisia centralã asupra situaţiei eliberãrii bonurilor valorice, achiziţionãrii de calculatoare, cererilor de decontare depuse de cãtre agenţii economici şi efectuãrii plãţilor cãtre agenţii economici. (4) Comisiile constituite la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, asigurã preluarea certificatului digital care permite accesul protejat la portalul pentru achiziţii PC cu ajutor financiar şi asigurã introducerea în portal a tuturor informaţiilor despre beneficiarii prevederilor <>Legii nr. 269/2004 . ART. 8 (1) La nivelul fiecãrei instituţii de învãţãmânt superior de stat sau particular acreditate se constituie o comisie formatã din 3-7 persoane, prin numire de cãtre rectorul instituţiei, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice. (2) Componenţa comisiei este stabilitã de cãtre biroul senatului instituţiei de învãţãmânt superior prevãzute la alin. (1). (3) Comisia prevãzutã la alin. (2) are urmãtoarele atribuţii: a) afişeazã la loc vizibil în cadrul facultãţilor <>Legea nr. 269/2004 , prezentele norme metodologice şi lista documentelor necesare pentru întocmirea dosarului; b) înregistreazã dosarele cuprinzând cererile şi documentele anexate cu numãr şi datã; c) verificã existenţa tuturor documentelor necesare prevãzute de prezentele norme metodologice şi certificã conformitatea cu originalul; d) dupã verificarea documentelor elibereazã persoanelor beneficiare un document care sã ateste primirea dosarului; e) verificã eligibilitatea solicitanţilor şi înregistreazã pe portalul pentru achiziţii PC cu ajutor financiar studenţii eligibili; f) dupã aprobarea cererilor de ajutor conform art. 10 din prezentele norme metodologice, elibereazã beneficiarilor <>Legii nr. 269/2004 bonurile valorice pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulãrii achiziţionãrii de calculatoare şi înregistreazã eliberarea acestora; g) dupã achiziţionarea calculatorului de cãtre fiecare student beneficiar al <>Legii nr. 269/2004 , primeşte documentele doveditoare ale achiziţiei (factura sau factura fiscalã, dupã caz, şi procesulverbal de predare-primire a calculatorului). Cele douã documente se vor depune de cãtre student în copie, cu condiţia ca la depunerea lor solicitantul sã prezinte şi actele în original. Comisia şi solicitantul vor semna copiile depuse pe fiecare paginã pentru conformitate cu originalul; h) întocmeşte şi transmite Comisiei centrale din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii situaţia centralizatoare a documentelor doveditoare ale achiziţionãrii calculatoarelor de cãtre beneficiari, în vederea obţinerii alocaţiilor bugetare necesare plãţii furnizorilor; i) informeazã Comisia centralã asupra situaţiei cererilor depuse, situaţiei eliberãrii bonurilor valorice, achiziţionãrii de calculatoare, cererilor de decontare depuse de cãtre agenţii economici, efectuãrii plãţilor cãtre agenţii economici. (3) Comisiile constituite la nivelul fiecãrei universitãţi asigurã preluarea certificatului digital care permite accesul protejat la portalul pentru achiziţii PC cu ajutor financiar şi asigurã introducerea în portalul pentru achiziţii PC cu ajutor financiar a tuturor informaţiilor despre beneficiarii prevederilor prezentelor norme metodologice. ART. 9 (1) La nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii se constituie Comisia centralã pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 269/2004 . (2) Comisia centralã se stabileşte şi se numeşte prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice. (3) Comisia prevãzutã la alin. (2) are urmãtoarele atribuţii: a) coordoneazã activitatea comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, a comisiilor din unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt; b) centralizeazã situaţiile centralizatoare primite de la comisiile judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi comisiile din instituţiile de învãţãmânt superior; c) valideazã lista persoanelor beneficiare ale prevederilor <>Legii nr. 269/2004 , în ordinea crescãtoare a venitului brut lunar pe membru de familie, cu încadrarea în bugetul aprobat anual cu aceastã destinaţie Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, şi atribuie numere unice de identificare fiecãrui beneficiar de ajutor financiar. Lista se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii; d) distribuie comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi comisiilor din instituţiile de învãţãmânt superior lista beneficiarilor conform ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii; e) distribuie comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi comisiilor din instituţiile de învãţãmânt superior bonurile valorice aferente beneficiarilor ajutorului financiar; f) centralizeazã situaţia eliberãrii bonurilor valorice, achiziţionãrii de calculatoare, cererilor de decontare depuse de cãtre agenţii economici, efectuãrii plãţilor cãtre agenţii economici; g) publicã în cadrul portalului dedicat informaţii de interes public, raportãri despre activitãţile comisiilor; lista beneficiarilor; informaţii de contact al comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al comisiilor din unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt; informaţii despre achiziţiile efectuate. ART. 10 (1) Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii pentru aprobarea listei nominale a beneficiarilor <>Legii nr. 269/2004 şi venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acordã ajutorul financiar se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Modelul listei beneficiarilor prevederilor <>Legii nr. 269/2004 care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi prin intermediul portalului pentru achiziţii PC cu ajutor financiar este prevãzut în anexa nr. 4. ART. 11 (1) În termen de 2 zile de la data publicãrii listei nominale a solicitãrilor aprobate în Monitorul Oficial al României, Partea I, solicitanţii pot depune contestaţii la comisia de contestaţii din cadrul inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, respectiv din cadrul instituţiei de învãţãmânt superior. (2) Comisia de contestaţii va rezolva eventualele contestaţii în termen de 15 zile de la depunerea acestora. (3) Comisia de contestaţii este compusã din inspectorul şcolar general şi 2 inspectori şcolari, la nivelul inspectoratului şcolar general, respectiv al municipiului Bucureşti, respectiv din rector şi 2 membri ai senatului la instituţiile de învãţãmânt superior. (4) La nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii se constituie o comisie de contestaţii numitã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. ART. 12 (1) Beneficiarii <>Legii nr. 269/2004 se pot prezenta la oricare agent economic care comercializeazã calculatoare şi pot achiziţiona calculatoare în baza bonului valoric în original, achitând diferenţa de preţ care depãşeşte contravaloarea ajutorului financiar. (2) În situaţia în care furnizorul acceptã, diferenţa de preţ prevãzutã la alin. (1) poate fi plãtitã de beneficiar şi în rate. În aceste cazuri, bonul valoric obţinut de cãtre beneficiarii <>Legii nr. 269/2004 de la unitãţile/instituţiile de învãţãmânt poate constitui avans pentru achiziţionarea calculatoarelor. (3) Este interzisã acordarea de cãtre agentul economic a unui rest de bani la bonul valoric. ART. 13 (1) Agentul economic va vinde calculatorul numai dupã verificarea autenticitãţii bonului valoric şi a identitãţii persoanei solicitante, în raport cu lista publicatã în Monitorul Oficial al României şi prin intermediul portalului pentru achiziţii PC cu ajutor financiar. (2) Între agentul economic şi beneficiar se va încheia un proces-verbal de predare-primire, conform modelului prezentat în anexa nr. 5. (3) În cazul vânzãrii în rate, între agentul economic şi beneficiar se va încheia atât un proces-verbal de predare-primire, cât şi un contract. (4) Agentul economic ţine evidenţa beneficiarilor şi a calculatoarelor vândute acestora şi pãstreazã bonurile valorice în original pentru remitere cãtre comisia judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti/din instituţia de învãţãmânt superior/ inspectoratele şcolare. ART. 14 (1) Agentul economic vânzãtor va elibera elevului/studentului beneficiar o facturã sau o facturã fiscalã, dupã caz, corespunzãtoare valorii calculatorului achiziţionat, pe care se va nota faptul cã inspectoratul şcolar/instituţia de învãţãmânt superior va achita echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţionalã a României pentru ultima zi a lunii precedente achiziţiei. (2) Persoanele beneficiare ale prevederilor <>Legii nr. 269/2004 sunt obligate ca în termen de 5 zile de la data primirii facturii sau a facturii fiscale, dupã caz, şi semnãrii procesului-verbal de predare-primire sã predea o copie a acestora la unitatea/instituţia de învãţãmânt care i-a eliberat bonul valoric. ART. 15 Agentul economic care vinde calculatorul este obligat sã emitã un certificat de garanţie pe o perioadã de 24 de luni de la data vânzãrii calculatorului. ART. 16 Agentul economic transmite cãtre comisiile judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv cãtre comisiile constituite în instituţiile de învãţãmânt superior, bonurile valorice în original, o copie a facturii sau a facturii fiscale, dupã caz, şi o copie a procesului-verbal de predare-primire semnate şi ştampilate ca fiind conforme cu originalul, însoţite de certificatul de înmatriculare a agentului economic, de datele aferente contului în care se face viramentul, precum şi de certificatul de garanţie. ART. 17 Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, respectiv instituţiile de învãţãmânt superior, au obligaţia de a transfera agentului economic contravaloarea în lei a bonurilor valorice primite în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la depunerea documentelor de cãtre agentul economic. Plata se va efectua pe baza: a) documentelor prevãzute la art. 16, primite de la agentul economic; b) copiei facturii sau a facturii fiscale, dupã caz, şi a copiei procesului-verbal de predare-primire, depuse de elev/student la comisia din unitatea/instituţia de învãţãmânt; c) copiei certificatului de garanţie. ART. 18 (1) Bonurile valorice sunt hârtii de valoare reprezentând documente cu regim special de tipãrire, înseriere şi numerotare, care se emit de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se distribuie de cãtre unitãţile de învãţãmânt preuniversitar şi instituţiile de învãţãmânt superior titularilor de ajutor pentru achiziţionarea unui calculator. (2) Valoarea înscrisã pe bonul valoric este de 200 de euro. Decontarea cuponului se face în lei, la cursul din ultima zi a lunii precedente achiziţionãrii calculatorului. (3) Achiziţia bonurilor valorice se realizeazã de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în regim de urgenţã, de la Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A. (4) Toate costurile legate de tipãrirea, distribuirea şi completarea bonurilor valorice sunt suportate de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii din bugetul alocat acestui program. (5) Modelul bonului valoric este prezentat în anexa nr. 3. (6) Fiecare bon valoric este identificat unic la nivel naţional prin serie şi numãr. Bonurile valorice sunt valabile numai pentru anul calendaristic în care au fost elaborate. (7) Falsificarea bonurilor valorice se pedepseşte conform legii. ART. 19 Evidenţa contabilã a operaţiunilor privind achiziţionarea, emiterea şi utilizarea bonurilor valorice se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare. ART. 20 (1) Bonurile valorice se anuleazã de cãtre comisiile constituite la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, respectiv de cãtre comisiile constituite la nivelul fiecãrei instituţii de învãţãmânt superior. (2) Bonurile valorice se anuleazã în urmãtoarele situaţii: a) sunt deteriorate sau prezintã modificãri, adãugãri sau ştersãturi; b) sunt pierdute sau sustrase; c) sunt nedistribuite cãtre titulari. ART. 21 În cazul pierderii, deteriorãrii ori sustragerii bonurilor valorice, Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" S.A., comisiile şi beneficiarii au urmãtoarele obligaţii: a) sã anunţe în scris comisiile constituite la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, respectiv comisiile constituite la nivelul fiecãrei instituţii de învãţãmânt superior, în termen de 72 de ore de la constatarea deteriorãrii ori sustragerii, iar în cazul sustragerii, şi organele de poliţie; b) sã transmitã în scris Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A., în termen de 72 de ore de la constatare, lista seriilor şi plajelor de numere ale bonurilor valorice pierdute, deteriorate ori sustrase. ART. 22 (1) Bonurile valorice anulate în condiţiile art. 20 alin. (2) lit. a) şi c) se restituie de cãtre Comisia centralã pe bazã de aviz de însoţire şi proces-verbal de predare-primire, urmând a fi distruse contra cost de cãtre Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.. (2) Bonurile valorice care au fost utilizate pentru achiziţionarea unui calculator se pãstreazã de cãtre Comisia centralã o perioadã de 6 luni. ART. 23 Bonurile valorice anulate în condiţiile art. 20 alin. (2) lit. a) şi b) se publicã în Monitorul Oficial al României sau într-un ziar de circulaţie naţionalã de cãtre comisiile constituite la nivelul fiecãrui inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, respectiv de cãtre comisiile constituite la nivelul fiecãrei instituţii de învãţãmânt superior şi se declarã nule. ART. 24 (1) Constituie contravenţie încãlcarea de cãtre agentul economic a prevederilor art. 12 alin. (3) şi ale art. 15 şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei. (2) Prevederile privind contravenţia prevãzute la alin. (1) se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare. ART. 25 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice. ANEXA 1 la normele metodologice CALENDARUL pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziţionãrii de calculatoare în anul 2004 Numirea Comisiei centrale, a comisiilor judeţene, a comisiilor din unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt 5 zile de la data publicãrii ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii Depunerea cererilor pânã la 1 septembrie 2004 Evaluarea cererilor de cãtre comisiile din unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt pânã la 15 septembrie 2004 Centralizarea cererilor la Comisia centralã, prin intermediul portalului dedicat 1-20 septembrie 2004 Afişarea pe Internet a listei de cereri eligibile 25 septembrie 2004 Afişarea pe Internet a listei de beneficiari 2004 1 octombrie 2004 Depunerea contestaţiilor 1-3 octombrie 2004 Rezolvarea contestaţiilor 1-13 octombrie 2004 Eliberarea bonurilor valorice 1-15 octombrie 2004 Achiziţionarea de calculatoare în termen de 30 de zile de la primirea bonului valoric 1 octombrie - 15 noiembrie 2004 Depunerea copiilor de pe facturi şi procese-verbale de predare-primire de cãtre elevi-studenţi 1 octombrie - 20 noiembrie 2004 Depunerea de cãtre agenţii economici a bonurilor valorice, a copiilor de pe facturi şi procesele-verbale de predare-primire spre decontare la comisia judeţeanã/a municipiului Bucureşti, respectiv la comisiile din instituţiile de învãţãmânt superior; înregistrarea agenţilor economici pe portalul dedicat 1 octombrie - 20 noiembrie 2004 Afişarea şi actualizarea listei cu agenţii economici înregistraţi, împreunã cu numãrul de cereri primite 1 octombrie - 22 noiembrie 2004 Decontarea cãtre agenţii economici 1 octombrie - 10 decembrie 2004 ANEXA 2 la normele metodologice Nr. înreg./data: ................ Unitatea/instituţia de învãţãmânt (nume, localitate, judeţ, cod SIRUES):..... ................................. Cerere pentru acordarea unui ajutor financiar din partea statului în vederea achiziţionãrii unui calculator personal nou (1) Subsemnatul (numele, iniţiala tatãlui, prenumele) ......................................................................, fiul/fiica lui .....................şial ............................, domiciliat în (str. nr. bl. sc. et. ap. jud. sect.localitate) ............................................................................................................................................................cod poştal nr. ................, cod numeric personal..................., CI/BI..............................., telefon/fax: ....................., e-mail:....................., ocupaţie ....................., venit (în lei, conform ade-verinţei ataşate): ................... (2) în calitate de pãrinte [] / ocrotitor legal [] / altã calitate []: .........al ..........................., cod numeric personal: ....................., CI/ BI..................., elev la (unitatea de învãţãmânt) ................................................ din localitatea ..................., judeţul .........., Solicit acordarea unui ajutor financiar din partea statului în vederea achizi-ţionãrii unui calculator personal nou, reprezentând echivalentul în lei a 200 deEURO pentru un calculator. Mã angajez sã fac dovada achiziţiei unui calculator nou în termen de 30 de zilede la primirea bonului valoric şi sã nu-l înstrãinez înainte de expirarea perioadeide 3 ani de la cumpãrare. Sun de acord ca în cazul nerespectãrii angajamentului sãrestitui echivalentul în lei a ajutorului financiar acordat, calculat la cursul deschimb de la data constatãrii abaterii. Declar pe proprie raspundere cã familia mea nu a beneficiat de un ajutor dinpartea statului pentru achiziţionarea unui calculator personal şi cã aceasta estesingura cerere pentru acordarea ajutorului depusã de familia mea. Sunt de acord ca datele cu caracter personal sa fie folosite la întocmirea bazelorde date care vor cuprinde beneficiarii ajutorului financiar acordat în vederea stimulãriiachiziţionãrii de calculatoare şi sã fie parţial publicate, inclusiv pe internet,cu minim de expunere publicã necesarã. Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii,confirm pe proprie rãspundere cã toate informaţiile prezentate sunt corecte, exacte şicomplete şi susţinute de actele autentice depuse. Mã angajez ca în cazul schimbãriivaliditãţii informaţiilor înainte de termenul legal pentru depunerea cererilor, sãinformez Comisia de aceste schimbãri. Semnãtura ............... Rezervat pentru comisie: Informaţiile sunt corecte şi conforme cu actele doveditoare prezentate. Cererease incadreazã în prevederile legale pentru acordarea ajutorului. L.S. Nr. înreg / data: ................... (3) Toţi ceilalţi membri ai familiei care se încadreazã în prevederile pentruacordarea ajutorului (fie aceştia elevi sau studenţi, minori sau majori) sunt:
┌─────────────┬────────┬──────────┬────────────┬────────────┬────────────────┐
│Nume,iniţiala│Cod │CI/BI/CN │Relaţia faţã│Venit(în lei│Unitatea/insti- │
│tatãlui, │numeric │ │de declarant│conf.actelor│tuţia de învãţã-│
│prenume │prsonal │ │în cadrul │ dovedi- │mânt (denumire, │
│ │ │ │familiei ( │ toare │adresã, cod poş-│
│ │ │ │fiu,fiicã, │ │tal,telefon,fax │
│ │ │ │ │ │email) │
├─────────────┼────────┼──────────┼────────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼──────────┼────────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼──────────┼────────────┼────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴────────┴──────────┴────────────┴────────────┴────────────────┘
(4) Toţi ceilalţi membri ai familiei care nu se încadreazã în prevederile
pentru acordarea ajutorului sunt:
┌─────────────┬────────┬────────┬───────────────────────────┬────────────────┐
│Nume,iniţiala│Cod │CI/BI/CN│ Relaţia faţã de declarant │Venit (în lei, │
│tatãlui, │numeric │ │ (pãrinte, ocrotitor legal,│conform actelor │
│prenume │prsonal │ │ fiu, frate, etc.) │doveditoare) │
├─────────────┼────────┼────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────┼────────┼───────────────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ Venit TOTAL: │ │
└─────────────┴────────┴────────┴───────────────────────────┴────────────────┘
┌─────────────┬────────┬────────┬───────────────────────────┬────────────────┐
│ │ │ │Venit pe membru de familie:│ │
└─────────────┴────────┴────────┴───────────────────────────┴────────────────┘
Notã: Secţiunea 2 se completeazã numai în cazul elevilor/studenţilor minori.
Secţiunile 1, 3 şi 4 se completeazã obligatoriu.
Nr. de înregistrare al cererii şi denumirea unitãţii/instituţiei se com-
pleteazã de cãtre comisia din unitatea/instituţia de învãţãmînt.
Semnãtura ..................
ANEXA 3 la normele metodologice MODELUL bonului valoric pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulãrii achiziţionãrii de calculatoare GUVERNUL ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL (STEMA) (STEMA) MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII BON VALORIC BON VALORIC AJUTOR FINANCIAR AJUTOR FINANCIAR ÎN VEDEREA ACHIZIŢIONĂRII ÎN VEDEREA ACHIZIŢIONĂRII UNUI CALCULATOR UNUI CALCULATOR 200 EURO 200 EURO Numele ................ *) Numele ........................ Prenumele .............. Prenumele ..................... CNP .................... CNP ........................... Adresa ................. Adresa ........................ Semnãtura persoanã Semnãtura persoanã autorizatã autorizatã L.S. L.S. Seria.... Seria ..... Nr. ............ Nr. ................ NETRANSMISIBIL Bonul valoric se va utiliza exclusiv Tipãrit la conform destinaţiei sale C.N. "Imprimeria Naţionalã S.A." *) Falsificarea acestor bilete se pedepseşte conform legilor ANEXA 4 la normele metodologice
MODELUL
listei beneficiarilor ajutorului financiar în
vederea stimulãrii achiziţionãrii de calculatoare,
care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I
┌─────┬───────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Nr. │ Seria şi numã-│ │ │ │ │Pãrintele/│
│ crt.│rul bonului va-│ Numele │ Prenumele│ Adresa │ Judeţul │ tutorele │
│ │ loric │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
ANEXA 5 la normele metodologice MODELUL procesului-verbal de predare-primire încheiat între agentul economic furnizor şi elevul/studentul beneficiar PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE Încheiat astãzi, ............, pentru a certifica predarea de cãtre: ............................, (numele agentului economic)cu sediul în ...................., telefon/fax ................, nr. unic de înregistrare la registrulcomerţului: ..........................................., în calitate de furnizor, cãtre: ........................................... cod numeric personal .................... , posesor al (numele elevului/studentului)cãrţii/buletinului de identitate .........., reprezentat legal de .................................., (numele pãrintelui/tutorelui, dacã este cazul)cod numeric personal ............, în calitate de pãrinte/ocrotitor legal/altã calitate, domiciliat înlocalitatea ......................., str. ............................. nr...., bl...., sc...., ap....,judeţul/sectorul ................, cod poştal ..........................., în calitate de beneficiar,a unui calculator personal nou cu specificaţiile conform Facturii nr. ............................ dindata ............................, ataşatã. Furnizor, Beneficiar, LS LS ----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.