Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 12 ianuarie 2005  de organizare, finantare si monitorizare a programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat, raportarea si controlul indicatorilor specifici in anul 2005*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 12 ianuarie 2005 de organizare, finantare si monitorizare a programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul de stat, raportarea si controlul indicatorilor specifici in anul 2005*)

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 61 bis din 18 ianuarie 2005
_______________
*) Aprobate prin <>Ordinul nr. 10 din 12 ianuarie 2005 , Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 61 din 18 ianuarie 2005



I. Organizarea, finantarea si monitorizarea programelor si
subprogramelor de sanatate

1. Ministerul Sanatatii proiecteaza, implementeaza, coordoneaza si finanteaza programe, respectiv subprograme de sanatate, in scopul realizarii obiectivelor politicii de sanatate publica.
2. Institutele medicale, institutele de sanatate publica si alte unitati sanitare desemnate de Ministerul Sanatatii pot coordona si finanta programe, subprograme sau interventii de sanatate.
3. Sumele alocate pentru programe se cuprind in bugetele de venituri si cheltuieli ale unitatilor sanitare, se aproba odata cu acestea si se utilizeaza potrivit destinatiilor stabilite.
4. Sumele aferente contractelor incheiate, in sistem direct, cu unitatile din coordonarea sau de sub autoritatea Ministerului Sanatatii, prin directiile coordonatoare de programe, in conditiile art. 3 alin. (1) din prezentul ordin se vor utiliza astfel:
a) In cadrul subprogramului Supravegherea si controlul bolilor transmisibile, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie "Cantacuzino" va efectua teste si alte servicii de laborator privind sanatatea publica pentru directiile de sanatate publica, pe baza contractului incheiat cu Institutul de Sanatate Publica Bucuresti.
b) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti va efectua studii, lucrari si activitati in cadrul Programului de administratie sanitara si politici de sanatate privind:
- monitorizarea performantei unitatilor sanitare cu paturi din Romania (directie coordonatoare - Directia Generala Asistenta Medicala);
- proiectul "Evaluare a costurilor spitalicesti la nivel de pacient" (directie coordonatoare - Directia Generala Asistenta Medicala);
- studiul pilot "Politici in domeniul sanatatii mintale" (directie coordonatoare - Directia Generala Asistenta Medicala).
5. a) In anul 2005, cheltuielile prevazute in bugetul Ministerului Sanatatii sunt structurate pe patru programe si anume: Programul comunitar de sanatate publica, Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile, Programul de sanatate a femeii si copilului si Programul de administratie sanitara si politici de sanatate;
b) Programele de sanatate, respectiv Programul comunitar de sanatate publica, Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile si Programul de sanatate a femeii si copilului se finanteaza de la titlurile 20 "Cheltuieli materiale si servicii" si 38 "Transferuri".
6. In sumele prevazute la subprogramele de sanatate care se executa prin unitati finantate integral de la bugetul de stat de la titlul 20 "Cheltuieli materiale si servicii" se cuprind hrana, medicamente si materiale sanitare, materiale si prestari servicii cu caracter functional, obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata, reparatii curente, reparatii capitale, carti si publicatii, alte cheltuieli.
7. Finantarea subprogramelor de sanatate de la titlul 20 "Cheltuieli materiale si servicii" se face, lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite, in raport cu gradul de utilizare a fondurilor puse la dispozitie anterior si in limita bugetului aprobat, avandu-se in vedere urmatoarele precizari:
a) Cheltuielile de intretinere si gospodarire ale unitatilor sanitare sunt incluse distinct in Programul comunitar de sanatate publica;
b) Cheltuielile de intretinere si gospodarire aferente activitatilor din cadrul Programului comunitar de sanatate publica precum si ale inspectiilor sanitare de stat sunt cuprinse la subprogramele Supravegherea si controlul bolilor transmisibile si Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc; cele aferente Programului de sanatate a femeii si copilului sunt incluse la interventia Profilaxia distrofici la sugar si copil;
c) Sumele aferente procurarii vaccinurilor prin licitatie la nivel national sunt cuprinse in Programul comunitar de sanatate publica subprogramul Supravegherea si controlul bolilor transmisibile, in bugetul Institutului de Sanatate Publica Bucuresti.
d) In sumele prevazute la subprogramul Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc sunt cuprinse si cheltuielile reprezentand componenta locala a proiectului PHARE privind imbunatatirea capacitatii institutionale pentru monitorizarea calitatii apei potabile si de imbaiere.
e) Laptele praf ce se acorda gratuit in cadrul programului Sanatatea femeii si copilului se achizitioneaza si se distribuie in conditiile prevazute de <>Legea nr. 321/2001 privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varste cuprinse intre 0-12 luni, publicata in Monitorul Oficial nr. 341/27.06.2001 si Ordinul comun al ministrului sanatatii si familiei si ministrului administratiei publice nr. 449/410/2001 de aprobare a Normelor metodologice privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varste cuprinse intre 0-12 luni.
f) Tiparirea, distribuirea si evidenta formularelor cu regim special pentru prescriptiile medicale cu timbru sec, potrivit OMS/CNAS nr. 849/297/2003, se asigura de catre directiile de sanatate publica din cheltuielile de intretinere si gospodarire prevazute la lit. a).
8. Finantarea subprogramelor de sanatate de la titlul 38 "Transferuri" se face, lunar, pe baza cererilor justificate ale ordonatorilor de credite si in limita bugetului aprobat.
9. a) Din sumele aprobate subprogramelor de sanatate ce se realizeaza prin unitatile sanitare finantate integral din venituri proprii, se asigura cheltuielile de personal pentru personalul angajat cu contract individual pe durata determinata cu norma intreaga sau cu fractiune de norma, in conditiile legii, cheltuielile materiale si servicii si cheltuielile de capital (strict legate de desfasurarea programului si numai cu aprobarea directiei coordonatoare, ca anexa la bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii respective). Ocuparea posturilor se face cu aprobarea directiei de sanatate publica sau a Ministerului Sanatatii, dupa caz;
b) Sumele prevazute la programele cu finantare externa nerambursabila se vor utiliza in cadrul subprogramului de sanatate Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA de la titlul 38 "Transferuri";
c) In sumele aferente subprogramului Supravegherea si controlul infectiilor HIV/SIDA sunt incluse cheltuielile pentru centrele regionale HIV precum si cele reprezentand contributia publica nationala la proiectul PHARE privind supravegherea si controlul infectiei HIV;
d) Din sumele prevazute la subprogramul Evaluarea starii de sanatate si a factorilor de risc se finanteaza cheltuielile de personal pentru cabinetele de medicina muncii, clinicile de boli profesionale si cabinetele de medicina sportiva;
e) Din sumele aprobate la subprogramul Reabilitarea serviciilor de urgenta prespitaliceasca se finanteaza mentinerea si intretinerea sistemelor informatice de comunicare; interventia la dezastre; organizarea monitorizarii activitatii ambulantelor de tip B si C; transporturi neonatologice in cazuri speciale; formarea continua a personalului de la statiile judetene de ambulanta si de la Unitatile de primire a urgentelor (cheltuieli de deplasare); cheltuielile aferente organizarii transportului in cazuri speciale si cu aeronave, cu aprobarea Directiei generale de asistenta medicala; asigurarea cu truse de urgenta a centrelor de permanenta prin serviciile de ambulanta judetene;
f) La subprogramul Transplant de organe si tesuturi sunt prevazute si fondurile necesare pentru transportul de organe si transportul personalului specializat pentru transplant de organe, potrivit prevederilor <>art. 7 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 126/2003 privind operarea, functionarea si finantarea asistentei de urgenta acordate cu elicopterele Ministerului Sanatatii si repartizate operatorilor medicali Institutul Clinic Fundeni si Spitalul Clinic de Urgenta Targu Mures;
g) Din sumele alocate Programului de sanatate a copilului si familiei se pot achizitiona, de catre unitatile sanitare prin care se deruleaza aceste interventii/obiective, in conditiile respectarii reglementarilor privind achizitiile publice, tipurile adecvate de lapte praf, respectiv: lapte fara fenilalanina, lapte fara lactoza, lapte destinat copiilor prematuri, in vederea prevenirii intarzierilor in dezvoltarea neuropsihica a copiilor diagnosticati cu fenilcetonurie, a malnutritiei la copiii prematuri, a profilaxiei diareei cronice si a malnutritiei si se suporta cheltuielile aferente organizarii transportului in cazuri speciale pentru nou-nascuti;
h) Sumele aprobate la Subprogramul "Dezvoltarea asistentei medicale primare in zone defavorizate medical din mediul rural" se utilizeaza pentru stimularea medicilor de familie in vederea asigurarii continuitatii activitatii medicale in zonele defavorizate medical din mediul rural, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii. Subprogramul se deruleaza sub coordonarea Directiei Generale Asistenta Medicala.

II. Responsabilitati in elaborarea, implementarea si monitorizarea
programelor si subprogramelor de sanatate

10. Ministerul Sanatatii, prin Directia generala buget si achizitii, asigura fondurile pentru finantarea programelor, respectiv subprogramelor de la bugetul de stat, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite care vor solicita finantarea in functie de realizarea indicatorilor.
11. Ordonatorii de credite secundari si tertiari au obligatia utilizarii fondurilor in limita bugetului alocat si potrivit destinatiei specificate, cu respectarea dispozitiilor legale, a gestionarii eficiente a mijloacelor materiale si banesti, a organizarii evidentei contabile a cheltuielilor pe fiecare subprogram si pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atat pentru bugetul aprobat cat si in executie, precum si a raportarii indicatorilor fizici si de eficienta.
12. Coordonatorii nationali raspund de organizarea, monitorizarea si controlul, raportarea si analiza indicatorilor fizici, de eficienta si de rezultate specifici fiecarui program si subprogram de sanatate.
13. Coordonatorii nationali pot elabora norme tehnice, aprobate prin ordin al ministrului sanatatii.
14. Coordonatorii locali vor urmari utilizarea fondurilor alocate potrivit destinatiei aprobate, efectuarea cheltuielilor de capital exclusiv pentru realizarea obiectivelor si activitatilor subprogramelor si raspund de organizarea activitatilor specifice, raportarea, analiza si controlul indicatorilor fizici, de eficienta si de rezultate.
15. Directorii generali ai unitatilor sanitare vor nominaliza prin decizie cate un responsabil pentru fiecare subprogram derulat, cu specificarea atributiilor in fisa postului. Medicii responsabili dispun masurile necesare aplicarii metodologiei de program in vederea asigurarii indeplinirii obiectivelor prevazute; raspund de organizarea, monitorizarea si buna desfasurare a activitatilor medicale din cadrul subprogramului de sanatate si de raportarea la timp a datelor catre directiile de sanatate publica; evalueaza impactul asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in subprogramele de sanatate si elaboreaza raportul medical trimestrial.
16. Contabilul sef si directorul economic al unitatii sanitare raspund de modul de organizare a contabilitatii, a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinatiilor aprobate, cu respectarea legilor in vigoare, de exactitatea si realitatea datelor raportate directiilor de sanatate publica.

III. Raportarea indicatorilor din programele si
subprogramele de sanatate

17. a) Indicatorii fizici si de eficienta prevazuti in programele si subprogramele de sanatate se monitorizeaza pe baza evidentei tehnico-operative conduse la nivelul unitatilor sanitare, al directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si, dupa caz, al institutelor de sanatate publica. Indicatorii se raporteaza directiilor coordonatoare de programe din Ministerul Sanatatii pentru centralizare, analiza si luare de masuri si vor sta la baza raportarilor trimestriale si anuale efectuate de acestea pe formularele anexa la Situatia financiara.
b) Raportarea indicatorilor fizici si de eficienta prevazuti in programe si subprograme se face trimestrial (dupa caz, cumulat de la inceputul anului) de catre coordonatorii locali de programe, utilizandu-se modalitatile de raportare (suport de hartie, magnetic, etc.) convenite cu directiile coordonatoare din minister. Indicatorii de rezultat se vor raporta anual, directiilor coordonatoare din minister pentru analiza si centralizare si vor sta la baza stabilirii indicatorilor de rezultat pe total program;
c) Medicii responsabili de program din cadrul unitatilor sanitare elaboreaza trimestrial un raport medical care include: stadiul realizarii obiectivelor propuse, probleme intampinate in desfasurarea activitatilor, propuneri de imbunatatire si evaluarea impactului asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in subprogramele de sanatate.
18. Costul mediu/indicator fizic se calculeaza atat ca raport intre platile nete de casa si numarul de indicatori fizici realizati cat si ca raport intre cheltuielile efective si numarul de indicatori fizici realizati. In cazul in care, au fost finantate si alte actiuni pentru care nu au fost stabiliti indicatori fizici sau au fost efectuate cheltuieli de capital acestea vor fi evidentiate distinct, indicandu-se cheltuiala pe fiecare actiune sau mijloc fix.
19. La finele anului, nivelul costurilor medii realizate va sta la baza unor analize comparative atat cu nivelul indicatorilor prevazut a se realiza cat si cu cel efectiv realizat pe unitati.
20. Unitatile sanitare care deruleaza programe si subprograme de sanatate vor raporta, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, directiilor de sanatate publica sau Ministerului Sanatatii, dupa caz, indicatorii fizici si cheltuielile aferente realizarii acestora. Dupa centralizare, directiile de sanatate publica ii remit directiilor coordonatoare de programe din Ministerul Sanatatii, pana la data de 20 a primei luni din trimestrul urmator si pana la 31 ianuarie 2006, pentru indicatorii ce se raporteaza anual.
21. In termen de 15 zile de la primirea datelor anuale, directiile coordonatoare de programe din Ministerul Sanatatii centralizeaza si analizeaza indicatorii raportati, pe judete si unitati direct subordonate, dupa caz, stabilind nivelul indicatorilor de rezultate, pe total program.
22. Rezultatele analizelor insotite, dupa caz, de propuneri de imbunatatire a activitatilor de elaborare, finantare si raportare a indicatorilor prevazuti in programele de sanatate vor fi prezentate conducerii Ministerului Sanatatii pana la finele lunii februarie 2006.

IV. Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele
si subprogramele de sanatate

23. Indicatorii prevazuti in programele aprobate prin bugetul de stat sunt supusi controlului ce se efectueaza de catre organele abilitate.
24. Controlul raportarii indicatorilor din programele si subprogramele de sanatate va fi efectuat, trimestrial, de catre coordonatorii locali precum si de catre coordonatorii nationali, prin sondaj.
25. Controlul indicatorilor va urmari, in principal, urmatoarele:
a) realizarea indicatorilor aprobati;
b) incadrarea in bugetul aprobat precum si masura in care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinatiilor stabilite;
c) respectarea de catre persoanele implicate a responsabilitatilor legate de derularea programelor si subprogramelor de sanatate;
d) realitatea indicatorilor raportati;
e) acuratetea si validitatea datelor colectate;
f) eventualele disfunctionalitati in derularea programului sau subprogramului de sanatate.
26. In urma fiecarui control se va intocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile in derularea subprogramelor respective, in vederea remedierii eventualelor disfunctionalitati, urmand ca, in termen de 30 de zile, sa se stabileasca rezultatele finale ale controlului. In cazul in care, directia de sanatate publica identifica probleme ce nu pot fi solutionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre solutionare directiilor coordonatoare din Ministerul Sanatatii.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016