Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1
Societatile comerciale prevazute la art. 1 din prezenta hotarire vor solicita autorizarea pentru desfasurarea activitatii de transport maritim international numai dupa ce au obtinut licenta de transport naval potrivit normelor metodologice aprobate prin <>Hotarirea Guvernului nr. 112/1996 .
ART. 2
In afara documentelor prevazute a fi prezentate in conformitate cu normele metodologice aprobate prin <>Hotarirea Guvernului nr. 112/1996 , societatea comerciala va mai prezenta dovada constituirii garantiei in cuantumul prevazut la art. 2 din prezenta hotarire.
In cazul constituirii garantiei prin depunerea unei sume intr-un cont deschis la o banca din Romania, va trebui sa existe o clauza de operare numai la solicitarea Ministerului Transporturilor.
In cazul constituirii garantiei prin contractarea unei polite de asigurare la o societate romaneasca de asigurari, polita se va depune la Ministerul Transporturilor.
Polita de asigurare care va fi incheiata sau, dupa caz, garantia care va fi constituita va trebui sa asigure plata salariilor neachitate, cheltuielile ocazionate de repatrierea personalului navigant, alte drepturi banesti neachitate la termen acestuia. Polita de asigurare va putea fi executata din dispozitia Ministerului Transporturilor.
ART. 3
Caietul de sarcini, anexa la autorizatia emisa, va cuprinde si obligativitatea reintregirii cuantumului garantiei, in termen de 10 zile, in cazurile in care garantia este executata partial sau total sau in cazurile in care creste numarul navelor aflate in gestiune si in exploatare.
ART. 4
Prin nava aflata in gestiunea si in exploatarea societatii comerciale autorizate se intelege, dupa caz, nava aflata in proprietate, locatiune, locatie de gestiune sau management, apta pentru operare.
Cuantumul garantiei se stabileste pentru fiecare societate comerciala care solicita autorizarea, in functie de numarul de nave declarat de aceasta ca se afla simultan sub operare.
Cuantumul garantiei pentru societatile comerciale care sint proprietare de nave se stabileste in functie de numarul de nave aflate in management propriu, insumat cu numarul de nave avind la bord personal navigant roman, aflate sub diverse contracte de operare cu persoane fizice sau juridice straine.
Societatea comerciala autorizata are obligatia sa-si reintregeasca cuantumul garantiei ori de cite ori este cazul si sa prezinte dovada la Ministerul Transporturilor in termenul prevazut la art. 4 din prezenta hotarire.
ART. 5
In cazul diminuarii numarului de nave, societatea comerciala poate solicita Ministerului Transporturilor aprobarea diminuarii in mod corespunzator a cuantumului garantiei.
Societatea comerciala are obligatia prezentarii dovezilor pentru noile sume constituite ca garantie, in termen de maximum 5 zile de la modificarea acestora.
ART. 6
Personalul navigant poate solicita, prin intermediul serviciului consular roman din zona unde se afla nava, plata drepturilor salariale neachitate, precum si repatrierea in cazul in care:
a) drepturile salariale si diurna nu au fost achitate pentru o perioada de doua luni, in conformitate cu contractul individual de munca;
b) neplata drepturilor salariale si de diurna este confirmata de sindicatul cu care s-a semnat contractul colectiv de munca;
c) indeplinirea obligatiilor, din contractul individual de munca, ale membrilor echipajului este confirmata de comandantul navei.
Ministerul Transporturilor va dispune plata drepturilor salariale neachitate si a sumelor pentru repatriere din garantia constituita de societatea comerciala care are autorizatia de transport maritim international, numai daca sint indeplinite conditiile mai sus mentionate.
ART. 7
Societatea comerciala sau societatea de asigurare va transmite sumele corespunzatoare persoanelor indreptatite in contul indicat de acestea sau direct persoanelor imputernicite sa ridice drepturile navigatorului.
ART. 8
(1) In cazul in care, in termen de 30 de zile, societatea comerciala nu efectueaza plata drepturilor mentionate, Ministerul Transporturilor ii va retrage autorizatia de transport maritim international.
(2) Atunci cind societatea comerciala aduce dovezi ca personalul navigant nu a respectat conditiile contractuale, Ministerul Transporturilor poate sa nu ia in considerare solicitarile personalului navigant, urmind ca obligatiile contractuale sa se execute conform legii.
ART. 9
(1) In situatia in care societatea comerciala autorizata isi inceteaza activitatea, aceasta este obligata sa predea autorizatia de transport maritim international organului emitent, dupa care va putea solicita eliberarea garantiei constituite.
(2) Garantia se va elibera in termen de 60 de zile de la depunerea autorizatiei de transport maritim international si numai dupa prezentarea documentelor care atesta ca toate persoanele din echipajele navelor au obtinut integral drepturile banesti cuvenite.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: