Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 1 septembrie 2010  privind modul de realizare a raportului de activitate in vederea obtinerii gradatiei de merit pentru personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 1 septembrie 2010 privind modul de realizare a raportului de activitate in vederea obtinerii gradatiei de merit pentru personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 644 din 15 septembrie 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentele norme metodologice reglementeazã modul de realizare a raportului de activitate/portofoliului personal de cãtre personalul didactic de predare din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, unitãţile conexe, palatele şi cluburile copiilor, denumite în continuare unitãţi de învãţãmânt, în vederea participãrii la concursul de acordare a gradaţiei de merit organizat începând cu anul şcolar 2014-2015.
(2) Raportul de activitate/Portofoliul personal se realizeazã în baza proiectului propus şi implementat de cadrul didactic în ultimii 4 ani şcolari.
(3) Proiectul propus de cadrul didactic trebuie realizat împreunã cu un colectiv de preşcolari, respectiv un colectiv de elevi constituit la nivelul unitãţii de învãţãmânt şi poate reprezenta o grupã sau mai multe grupe de preşcolari, respectiv una ori mai multe clase de elevi sau un grup alcãtuit din minimum 10 preşcolari/elevi.
ART. 2
În vederea aprobãrii implementãrii proiectelor se parcurg urmãtoarele etape:
1. Proiectele se depun şi se înregistreazã la secretariatul unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt în care urmeazã a fi implementate, pânã la data de 1 octombrie a fiecãrui an şcolar.
2. Consiliul de administraţie al unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt evalueazã eligibilitatea candidaţilor şi a proiectelor în conformitate cu condiţiile şi criteriile de eligibilitate prezentate în cap. II şi III şi întocmeşte lista candidaţilor şi a proiectelor eligibile, pe care o supune spre avizare consiliului profesoral.
3. Consiliul profesoral avizeazã, dupã caz, proiectele eligibile, menţionând numele candidatului şi titlul proiectului în procesul-verbal al şedinţei.
4. Conducerea unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt transmite candidaţilor ale cãror proiecte au fost avizate de consiliul profesoral acordul scris pentru implementarea proiectului.
ART. 3
Proiectul aprobat este monitorizat permanent de conducerea unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt, care va asigura cadrul legal şi organizatoric necesar desfãşurãrii activitãţilor.
ART. 4
Proiectul propus de cadrul didactic poate fi reactualizat la începutul fiecãrui an şcolar, în funcţie de situaţia încadrãrii cadrului didactic în unitatea de învãţãmânt respectivã sau în altã unitate de învãţãmânt.
ART. 5
Evaluarea activitãţii candidatului se face dupã cum urmeazã:
1. La nivelul unitãţii de învãţãmânt:
a) candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unitãţii de învãţãmânt raportul de autoevaluare a activitãţii desfãşurate şi portofoliul personal;
b) directorul unitãţii de învãţãmânt transmite inspectoratului şcolar raportul de autoevaluare al candidatului, însoţit de portofoliul personal completat cu aprecierea consiliului profesoral şi calificativele anuale.
2. La nivelul inspectoratului şcolar:
a) în urma consultãrii consiliului consultativ de specialitate, inspectorul de specialitate completeazã fişele de evaluare prezentate în anexele nr. 1 şi 2;
b) fişa de evaluare prezentatã în anexa nr. 1 reprezintã evaluarea proiectului şi are o pondere de 80% din punctajul maxim de 100 de puncte care se acordã în vederea obţinerii gradaţiei de merit;
c) fişa de evaluare prezentatã în anexa nr. 2 are o pondere de 20% din punctajul maxim de 100 de puncte şi se acordã pentru performanţe deosebite în inovarea didacticã, în activitatea metodicã, în pregãtirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregãtirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţionalã şi internaţionalã etc., dacã aceste activitãţi nu sunt desfãşurate în cadrul proiectului supus evaluãrii.
3. Punctajul minim acceptat pentru acordarea gradaţiei de merit se aprobã în comisia paritarã de la nivelul inspectoratului şcolar.
4. a) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar primeşte spre analizã raportul de autoevaluare, portofoliul personal şi fişele de evaluare completate de inspectorul de specialitate.
b) Hotãrârea asupra rezultatului concursului, precum şi ponderea pe diferite specialitãţi şi unitãţi de învãţãmânt aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în ordinea descrescãtoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost aprobatã de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia respectãrii proporţiei numãrului de locuri pe discipline/domenii de activitate din unitãţile de învãţãmânt.
5. Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor vor depune raportul de autoevaluare a activitãţii desfãşurate şi portofoliul personal pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
6. Reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti participã, în calitate de observatori, la toate lucrãrile, au drept de acces la documentele comisiilor şi dreptul sã solicite consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.
ART. 6
Comisia paritarã de la nivelul inspectoratului şcolar, prin aplicarea fişei de evaluare prezentate în anexa nr. 2, detaliazã criteriile şi stabileşte punctajul, prin câte o grilã specificã fiecãrei categorii de cadre didactice: educatoare/institutori/profesori pentru învãţãmântul preşcolar; învãţãtori/institutori/profesori pentru învãţãmântul primar; profesori; maiştri-instructori; cadre didactice din învãţãmântul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, din învãţãmântul special. Pentru fiecare criteriu, punctajul maxim care se poate atribui este cel prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
Îndeplinirea activitãţilor cuprinse în fişa postului este condiţie obligatorie pentru participarea la concursul de obţinere a gradaţiei de merit.

CAP. II
Condiţii de eligibilitate pentru candidaţii la concursul de acordare a gradaţiei de merit

ART. 8
La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate depune proiect personalul didactic de predare cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã, precum şi suplinitorii calificaţi, care au obţinut cel puţin definitivarea în învãţãmânt şi calificativul "Foarte bine" în anul şcolar anterior depunerii proiectului, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul:
a) unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar;
b) centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţã educaţionalã, centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã, centrelor logopedice interşcolare şi cabinetelor logopedice, centrelor şi cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã;
c) cluburilor sportive şcolare, cluburilor şi palatelor copiilor şi elevilor cu statut de unitãţi de învãţãmânt subordonate inspectoratului şcolar, Palatului Naţional al Copiilor.
ART. 9
Pentru participarea la evaluarea raportului de activitate în vederea acordãrii gradaţiei de merit, candidaţii care au depus proiecte trebuie sã obţinã calificativul "Foarte bine" în fiecare dintre cei 4 ani şcolari din perioada evaluatã.

CAP. III
Criterii de eligibilitate a proiectelor depuse la concursul de acordare a gradaţiei de merit

ART. 10
Obiectivul general al proiectului trebuie sã fie relevant pentru realizarea obiectivelor din planul de dezvoltare instituţionalã al unitãţii de învãţãmânt, fie prin remedierea punctelor slabe, fie prin stimularea excelenţei, contribuind astfel la creşterea prestigiului unitãţii de învãţãmânt.
ART. 11
(1) Tema proiectului trebuie sã vizeze, în exclusivitate, îmbunãtãţirea activitãţii la clasã/grupã, în specialitatea/specialitãţile predatã/predate.
(2) Sunt eligibile proiectele care contribuie la:
a) îmbunãtãţirea activitãţii proprii prin utilizarea metodelor interactive de învãţare-predare şi tehnologia informaţiei şi comunicãrii (TIC), prin programe de cercetare ştiinţificã realizate în ţarã sau prin cooperare internaţionalã, prin inovare educaţionalã, creaţie ştiinţificã, tehnicã şi artisticã;
b) dezvoltarea competenţelor-cheie şi profesionale ale colectivului de elevi;
c) prevenirea eşecului şcolar;
d) realizarea progresului şcolar;
e) obţinerea performanţei şcolare;
f) dezvoltarea unitãţii de învãţãmânt ca centru de resurse educaţionale pentru comunitate;
g) promovarea conceptului de educaţie incluzivã/incluziune socialã.
ART. 12
Proiectul trebuie sã respecte urmãtoarea structurã minimalã:
a) date privind aplicantul;
b) tema/titlul proiectului;
c) unitatea/unitãţile de învãţãmânt în care se deruleazã proiectul;
d) diagnozã relevantã pentru obiectivele proiectului, la depunerea proiectului/analiza SWOT;
e) obiectivul general (în acord cu planul de dezvoltare instituţionalã al unitãţii de învãţãmânt), obiectivele specifice (conform art. 11);
f) descrierea colectivului de elevi (grupul-ţintã din proiect);
g) relevanţa proiectului în acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect;
h) descrierea activitãţilor propuse în proiect şi a rezultatelor anticipate (se vor avea în vedere obiectivul la care rãspunde activitatea, resursele necesare, orizontul de timp);
i) precizarea indicatorilor de realizare imediatã (output)*1), a indicatorilor de rezultat (result)*2) şi a indicatorilor de impact*3);
-----------
*1) Mãsoarã produsele şi serviciile realizate în cadrul proiectului. Vor fi corelaţi cu activitãţile şi obiectivele specifice ale proiectului.
*2) Reprezintã modalitatea de mãsurare a efectelor, beneficiilor şi avantajelor imediate şi directe ale proiectului pentru grupul-ţintã şi sunt în relaţie cu obiectivul proiectului.
*3) Reprezintã consecinţele indirecte şi pe termen lung ale proiectului.

j) utilizarea TIC;
k) procedura de autoevaluare a proiectului (periodicitate, instrumente, feedback de la elevi, pãrinţi, colegi etc.);
l) alte informaţii relevante despre proiect (legãtura/ complementaritatea cu alte proiecte - Şcoala incluzivã, "A doua şansã" etc., modul în care contribuie la dezvoltarea competenţelor transversale, cursuri de formare absolvite în vederea perfecţionãrii proprii pentru realizarea proiectului).

CAP. IV
Monitorizarea

ART. 13
(1) Responsabilitatea monitorizãrii proiectelor propuse în vederea obţinerii gradaţiei de merit revine consiliului de administraţie al unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt şi şefului de catedrã/responsabilului de comisie metodicã.
(2) În cazul în care şeful de catedrã/responsabilul comisiei metodice a depus proiect în concurs, monitorizarea va fi asiguratã de un cadru didactic propus de consiliul de administraţie.
ART. 14
Monitorizarea se realizeazã permanent şi urmãreşte progresul proiectului, prin examinarea conformitãţii implementãrii cu obiectivele, indicatorii şi calendarul activitãţilor. Rezultatele monitorizãrii se consemneazã anual într-un raport de monitorizare întocmit de şeful de catedrã/responsabilul comisiei metodice şi se avizeazã de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
ART. 15
Raportul de monitorizare anual conţine aprecieri privind stadiul implementãrii proiectului şi recomandãri de mãsuri corective.

CAP. V
Raportul de activitate în vederea participãrii la concursul de acordare a gradaţiei de merit

ART. 16
Raportul de activitate are structura urmãtoare:
I. Raport de autoevaluare privind realizarea proiectului:
a) date privind candidatul/profilul candidatului;
b) tema/titlul proiectului;
c) justificarea alegerii temei de proiect şi prezentarea relevanţei obiectivului general şi a obiectivelor specifice ale proiectului faţã de obiectivele din planul de dezvoltare instituţionalã al unitãţii de învãţãmânt şi faţã de nevoile colectivului de elevi (grupului-ţintã);
d) criteriile de selecţie, respectiv motivaţia alegerii colectivului de elevi;
e) demonstrarea clarã a valorii adãugate a proiectului (proiectul propune noi modalitãţi/soluţii personalizate pentru a rãspunde nevoilor identificate ale grupului-ţintã sau noi modalitãţi de utilizare a instrumentelor existente; proiectul demonstreazã cã nevoile grupului/grupurilor-ţintã identificate nu sunt abordate în mod corespunzãtor ori deloc în cadrul activitãţilor curente etc.);
f) activitãţile realizate şi rezultatele obţinute prin analiza comparativã a valorilor iniţiale şi finale ale indicatorilor de realizare;
g) modul în care feedbackul obţinut prin autoevaluarea şi monitorizarea proiectului au fost utilizate la îmbunãtãţirea/ameliorarea acestuia, respectiv elementele din proiect reactualizate la începutul fiecãrui an şcolar, în funcţie de situaţia încadrãrii.
II. Raport de autoevaluare privind alte performanţe didactice obţinute în ultimii 4 ani: performanţe deosebite în inovarea didacticã, în activitatea metodicã, în pregãtirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregãtirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţionalã şi internaţionalã etc., dacã activitãţile respective nu sunt desfãşurate în cadrul proiectului supus evaluãrii.
ART. 17
Raportul de activitate este certificat de consiliul profesoral al unitãţii de învãţãmânt în care este implementat proiectul.
ART. 18
Raportul de activitate este însoţit de portofoliul personal cuprinzând:
a) proiectul supus evaluãrii în vederea obţinerii gradaţiei de merit cu reactualizãrile anuale, dacã este cazul;
b) acte doveditoare privind rezultatele proiectului şi complementaritatea cu alte proiecte derulate de unitatea de învãţãmânt/inspectoratele şcolare;
c) documente doveditoare privind realizarea indicatorilor prevãzuţi în proiect;
d) rapoartele de monitorizare realizate de consiliul de administraţie al unitãţii/unitãţilor de învãţãmânt şi de şeful de catedrã sau responsabilul/responsabilii comisiei/comisiilor metodice;
e) documente doveditoare privind realizarea activitãţilor/ performanţelor deosebite în inovarea didacticã, în activitatea metodicã, în pregãtirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregãtirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţionalã şi internaţionalã, dacã activitãţile respective nu sunt desfãşurate în cadrul proiectului supus evaluãrii, prevãzute la art. 16 pct. II;
f) aprecierea consiliului profesoral, calificativele anuale.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 19
Personalul de conducere, de îndrumare şi control din învãţãmântul preuniversitar, precum şi personalul didactic de predare, care desfãşoarã activitate de formare continuã a cadrelor didactice din învãţãmântul preuniversitar la casa corpului didactic pot opta pentru participarea la concursul de acordare a gradaţiei de merit în calitate de personal didactic de predare, conform prezentelor norme metodologice.
ART. 20
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Fişa de evaluare a proiectului


┌──────────────────────────────────┬─────────┬─────────────────────────────────┐
│ Criteriul │Punctajul│ Observaţii │
│ │ maxim │ │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│Realizarea activitãţilor din │ 5 p │Se vor utiliza şi concluziile │
│proiect în conformitate cu │ │rapoartelor de monitorizare. │
│graficul stabilit │ │ │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│Existenţa dovezilor privind │ 5 p │Se vor lua în considerare │
│autoevaluarea proiectului │ │periodicitatea autoevaluãrii, │
│ │ │instrumentele, feedbackul de la │
│ │ │elevi, pãrinţi şi colegi. │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│Reactualizarea anualã a proiec- │ 5 p │Existenţa şi implementarea │
│tului în funcţie de situaţia │ │mãsurilor corective │
│încadrãrii cadrului didactic │ │ │
│şi/sau de rapoartele de │ │ │
│monitorizare │ │ │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│Gradul de realizare a │ 50 p │Se vor urmãri în mod special │
│indicatorilor │ │atingerea obiectivelor şi │
│ │ │obţinerea rezultatelor prevãzute │
│ │ │în proiect. │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│Promovarea principiilor egalitãţii│ 5 p │ │
│de şanse, de gen şi a │ │ │
│nediscriminãrii │ │ │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│Gradul de transferabilitate a │ 10 p │Modul în care este asiguratã o │
│proiectului │ │posibilã transferare a activitã- │
│ │ │ţilor/rezultatelor proiectului │
│ │ │cãtre alt grup-ţintã, alte │
│ │ │activitãţi, multiplicare │
├──────────────────────────────────┼─────────┼─────────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ 80 p │ │
└──────────────────────────────────┴─────────┴─────────────────────────────────┘




ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Fişã-cadru de punctaj pentru personalul didactic


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ Criteriul │Punctajul maxim│
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1. Criteriul activitãţilor complexe cu valoare │ │
│ instructiv-educativã │ 10 p │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea │ │
│ didacticã │ 6 p │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 3. Criteriul privind participarea la proiecte regionale, │ │
│ naţionale, europene │ 2 p │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 4. Criteriul privind creşterea prestigiului unitãţii de │ │
│ învãţãmânt │ 2 p │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ TOTAL: │ 20 p │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016