────────── Aprobate prin ORDINUL nr. M.139 din 4 iulie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 27 iulie 2023.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Prezentele norme stabilesc cadrul legal al procedurii de certificare a Institutului Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu“, denumit în continuare institut, pentru a desfăşura activităţile de selecţie şi expertiză medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare. (2) Certificatul de autorizare este un document emis de Ministerul Apărării Naţionale prin Autoritatea Aeronautică Militară Naţională, denumită în continuare AAMN, care atestă îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor specifice stabilite pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (1). (3) Ministerul Apărării Naţionale, prin AAMN, asigură eliberarea, modificarea, suspendarea sau revocarea certificatului de autorizare în condiţiile prezentelor norme. (4) Valabilitatea certificatului de autorizare este nelimitată şi este condiţionată de respectarea de către institut a cerinţelor prezentelor norme. ART. 2 AAMN supraveghează continuu institutul în ceea ce priveşte respectarea criteriilor şi condiţiilor de autorizare. CAP. II Condiţii privind eliberarea, modificarea, suspendarea sau revocarea certificatului de autorizare SECŢIUNEA 1 Eliberarea certificatului de autorizare ART. 3 (1) În vederea eliberării certificatului de autorizare, institutul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a) să fie organizat potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi să deţină autorizările specifice unităţilor sanitare; b) să deţină, în folosinţă exclusivă pentru activităţile selecţiei şi expertizării medicale şi psihologice a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare, un număr de cabinete sau laboratoare obligatorii, necesar desfăşurării activităţilor medicale din specialităţile: medicină internă, chirurgie generală, oftalmologie, otorinolaringologie, neurologie, psihiatrie, ginecologie, dermatologie, medicină dentară, radiologie, testarea rezistenţei fizice şi psihice la hipoxie şi hipobarism şi proba rotatorie, evenimente de zbor, iar pentru activitatea de evaluare psihologică, un laborator pentru examinări specifice, în aceeaşi locaţie în toată perioada declarată pentru acestea; c) să deţină autorizările necesare pentru efectuarea investigaţiilor clinice şi paraclinice obligatorii în laboratorul propriu, conform prevederilor legale în vigoare; d) să facă dovada deţinerii aparaturii necesare efectuării investigaţiilor medicale clinice şi paraclinice obligatorii şi/sau a aparaturii, probelor şi instrumentelor necesare efectuării examinărilor psihologice, conform prevederilor legale în vigoare; e) să respecte normele de încadrare cu personal pentru o durată a timpului de lucru alocat pentru desfăşurarea activităţii privind selecţia şi expertizarea medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare, care poate fi ajustat în funcţie de numărul de programări zilnice, de comun acord între institut şi AAMN. (2) Pentru eliberarea certificatului de autorizare, institutul transmite la AAMN o cerere la care anexează un dosar format din următoarele documente: a) copie a actului de înfiinţare sau de organizare al unităţii medicale/psihologice; b) copie a autorizaţiei sanitare de funcţionare; c) copie a certificatului de înregistrare emis de Colegiul Psihologilor din România; d) dovada deţinerii spaţiului şi schiţa cu amplasarea cabinetelor care fac obiectul prezentelor norme; e) extras din organigrama institutului cuprinzând microstructurile implicate în activităţile de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare; f) lista cu personalul implicat în activităţile de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare şi responsabilităţile acestora; g) copii după certificate de membru al colegiului judeţean al medicilor sau al Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti; h) copii după atestate de liberă practică emise de Colegiul Psihologilor din România; i) copii după certificate de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; j) copie după acreditarea RENAR a laboratorului clinic propriu; k) listă cu aparatura existentă necesară desfăşurării activităţii de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare pe specialităţi medicale şi psihologică; l) copie după procedura de transmitere a datelor din dosarul medical al personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare în format electronic către medicul unităţii; m) copie după ultimul raport de audit intern al sistemului calităţii în domeniul activităţilor de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare; n) copia manualului sistemului calităţii; o) copia manualului managementului siguranţei activităţilor aeronautice; p) copii ale protocoalelor de colaborare/contractelor cu unităţi sanitare sau persoane fizice autorizate pentru desfăşurarea unor investigaţii/consulturi de specialitate în cazul în care acestea nu sunt disponibile la nivelul institutului. (3) Toate documentele prevăzute la alin. (2) se transmit la AAMN în copie certificată pentru conformitate cu originalul, de personalul desemnat de comandantul institutului. ART. 4 (1) În vederea analizării dosarului şi executării evaluărilor la sediul institutului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cererii de eliberare a certificatului, şeful AAMN numeşte o comisie alcătuită din membri cu experienţă relevantă în activităţi aeronautice, dintre care cel puţin un medic cu atestat de studii complementare în medicină aerospaţială. (2) În situaţia în care dosarul nu este complet AAMN notifică institutul, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea dosarului, în vederea completării acestuia. (3) La finalul analizei dosarului menţionat, comisia întocmeşte fişa de analiză a dosarului de certificare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care conţine concluzia de dosar conform pentru evaluarea la sediul institutului sau dosar neconform, cu menţionarea motivelor care au stat la baza acestei decizii. Rezultatul analizei dosarului se comunică institutului de către AAMN, în scris, în termen de 72 de ore de la data înregistrării fişei de analiză a dosarului. ART. 5 (1) În situaţia de neconformitate a dosarului, institutul are la dispoziţie un termen de 30 de zile pentru completarea dosarului. (2) Comunicarea deciziei de admitere a dosarului este însoţită de menţionarea perioadei de desfăşurare a evaluării la sediul institutului. ART. 6 (1) La finalizarea activităţii de evaluare la sediul institutului, comisia încheie un proces-verbal de verificare în vederea certificării, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care este adus la cunoştinţa reprezentantului legal al institutului. (2) În urma evaluării, comisia propune şefului AAMN, după caz: a) eliberarea certificatului de autorizare, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; b) notificarea institutului cu privire la neconformităţile constatate. (3) În situaţia prevăzută la alin. (2) lit. a), şeful AAMN semnează certificatul de autorizare, care se transmite institutului în termen de 5 zile lucrătoare de la data eliberării. (4) La primirea notificării prevăzute la alin. (2) lit. b), comandantul institutului dispune întocmirea, de îndată, a unui plan de acţiuni corective pentru eliminarea neconformităţilor, aprobat de AAMN. (5) După remedierea neconformităţilor, institutul informează AAMN pentru continuarea evaluării. SECŢIUNEA a 2-a Modificarea certificatului de autorizare ART. 7 (1) Dacă este necesară modificarea certificatului de autorizare, institutul depune la AAMN o cerere însoţită de documentaţia justificativă. (2) Modificarea certificatului de autorizare intervine ca urmare a schimbării denumirii sau adresei sediului institutului ori în alte situaţii. ART. 8 Pentru eliberarea noului certificat se aplică în mod corespunzător prevederile art. 4-6. SECŢIUNEA a 3-a Suspendarea sau revocarea certificatului de autorizare ART. 9 Dacă pe timpul supravegherii continue, în mod direct sau ca urmare a sesizărilor primite, sunt identificate situaţii care arată neconformarea cu cerinţele de certificare, AAMN ia următoarele măsuri: a) pentru neconformităţi majore, în funcţie de natura şi amploarea acestora, AAMN suspendă sau revocă certificatul de autorizare, până când solicitantul pune în aplicare cu succes acţiunile corective; b) pentru neconformităţi minore, AAMN agreează cu solicitantul o perioadă de realizare a acţiunilor corective corespunzătoare naturii neconformităţii; în anumite circumstanţe şi în funcţie de natura neconformităţii, AAMN poate acorda o extindere a perioadei de realizare a acţiunilor corective, dacă există un plan de acţiuni corective satisfăcător, aprobat de AAMN. Nefinalizarea remedierii unei neconformităţi minore în perioada de timp acordată de către AAMN atrage suspendarea certificatului de autorizare. ART. 10 AAMN comunică în scris institutului decizia de suspendare imediat ce constată existenţa condiţiilor pentru suspendarea certificatului de autorizare. Notificarea cuprinde motivele care au stat la baza deciziei de suspendare. ART. 11 (1) Certificatul de autorizare poate fi suspendat pe o perioadă de cel mult 6 luni, iar dacă la expirarea perioadei de suspendare nu sunt eliminate cauzele care au condus la suspendare, acesta se revocă prin decizia de revocare a AAMN. (2) Decizia prevăzută la alin. (1) cuprinde motivele care au stat la baza emiterii ei şi se comunică institutului, în scris, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data emiterii. ART. 12 (1) În cazul revocării, certificatul de autorizare se returnează AAMN în maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii deciziei de revocare. (2) La cererea institutului, procedura de certificare se reia conform prevederilor art. 3-6. ART. 13 (1) Decizia de suspendare sau revocare a certificatului de autorizare poate fi contestată în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii ei printr-o cerere depusă de institut la AAMN. (2) Depunerea contestaţiei nu suspendă executarea deciziei de suspendare sau revocare a AAMN. (3) Decizia necontestată în termenul prevăzut la alin. (1) rămâne definitivă. (4) Şeful AAMN numeşte, de îndată, o comisie de soluţionare a contestaţiei, care să respecte criteriile de integritate. (5) AAMN transmite către institut decizia de soluţionare, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei. CAP. III Supravegherea continuă şi responsabilităţile institutului SECŢIUNEA 1 Supravegherea continuă ART. 14 (1) Supravegherea continuă se execută, pe baza planului anual de supraveghere, care cuprinde minimum o inspecţie planificată şi minimum o inspecţie neplanificată de către comisii de supraveghere, nominalizate de şeful AAMN, alcătuite din membri cu experienţă relevantă în activităţi aeronautice, din care să facă parte cel puţin un medic cu atestat de studii complementare în medicină aerospaţială. (2) Numărul inspecţiilor, atât cele planificate, cât şi cele neplanificate, este variabil, depinzând de rezultatele supravegherii continue, de existenţa unor informaţii care trebuie verificate sau pentru verificarea remedierii neconformităţilor constatate în urma inspecţiilor efectuate. (3) Supravegherea continuă a institutului urmăreşte respectarea următoarelor obligaţii: a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) pe toată durata valabilităţii certificatului de autorizare; b) afişarea la loc vizibil a programului de lucru destinat activităţilor de selecţie şi expertiză medicală şi psihologică a personalului aeronautic care execută activităţi aeronautice militare; c) deţinerea şi completarea zilnică şi corectă a evidenţelor privind activităţile de selecţie şi expertiză medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare; d) examinările medicale şi psihologice din cadrul selecţiei şi expertizei medicale şi psihologice se desfăşoară până la stabilirea diagnosticului şi hotărârea aptitudinii; e) transmiterii concluziilor dosarului medical şi psihologic, în format electronic sau fotocopie, către AAMN în termen de 30 de zile de la efectuarea expertizei personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare, iar pentru cazurile de apt cu restricţii, apt cu limitări în termen de 7 zile sau inapt temporar, inapt în termen de maximum 24 de ore; f) păstrarea în format letric, pentru o perioadă de minimum 90 de ani, a dosarului cu toate documentele medicale şi psihologice ce au stat la baza emiterii avizului pentru toate grupele de personal aeronautic; g) transmiterea în format electronic către AAMN, până în data de 10 a lunii următoare, a rapoartelor lunare privind activitatea desfăşurată, care conţin numărul total de examinări pe grupe de personal aeronautic şi pe tipuri de examinare (selecţie/expertiză/control intercurent), conform modelului prevăzut în anexa nr. 4; h) afişarea la loc vizibil a certificatului de autorizare emis de către AAMN; i) punerea la dispoziţie a tuturor documentelor solicitate de către AAMN, prevăzute la art. 3 alin. (2). ART. 15 Evaluările din cadrul supravegherii continue pentru verificarea menţinerii condiţiilor de certificare şi a respectării reglementărilor legale privind efectuarea selecţiei şi expertizei medicale şi psihologice a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare sunt urmate de încheierea unui proces-verbal, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. ART. 16 Pe timpul procesului de supraveghere continuă, dacă AAMN identifică neconformităţi faţă de cerinţele de certificare, la finalizarea evaluării la faţa locului, se notifică institutul în legătură cu neconformităţile constatate. ART. 17 Neconformităţile se clasifică astfel: a) minore, care reprezintă orice nerespectare a cerinţelor de certificare care ar putea diminua standardul de siguranţă şi ar putea pune în pericol siguranţa aeronautică, cum ar fi: lipsă documente de la dosarele arhivate, disfuncţii minore ale sistemului de asigurare a calităţii şi ale sistemului de management al siguranţei activităţilor aeronautice, manuale sau proceduri necorespunzătoare, pregătire incompletă a personalului; b) majore, care reprezintă orice nerespectare semnificativă a cerinţelor de certificare care diminuează standardul de siguranţă şi pune serios în pericol siguranţa aeronautică, cum ar fi: refuzul fără justificare a auditului AAMN sau refuzul prezentării documentelor solicitate, lipsa nominalizării personalului managerial esenţial, sistem nefuncţional de înregistrare/ monitorizare a activităţii care face obiectul certificării, nerespectarea confidenţialităţii datelor medicale. ART. 18 După primirea notificării privind neconformităţile, institutul trebuie să identifice cauza principală a neconformităţii, să stabilească un plan de acţiuni corective şi termene de implementare. SECŢIUNEA a 2-a Modificarea condiţiilor care au stat la baza eliberării certificatului de autorizare ART. 19 (1) Institutul informează AAMN cu cel puţin 30 de zile înainte de iniţierea oricăror demersuri de modificare a stării de fapt constatate la data eliberării certificatului de autorizare. (2) În cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute care modifică starea de fapt constatată la data eliberării certificatului de autorizare, informarea AAMN se face în termen de 72 de ore. ART. 20 AAMN evaluează situaţia nou-apărută conform prevederilor prezentelor norme şi notifică institutul asupra condiţiilor în care poate să îşi desfăşoare activitatea în situaţiile prevăzute la art. 19, cu excepţia cazului în care stabileşte că certificatul de autorizare ar trebui suspendat din cauza naturii sau dimensiunii modificărilor. SECŢIUNEA a 3-a Responsabilităţile institutului ART. 21 (1) Institutul are următoarele responsabilităţi: a) să asigure instruirea şi respectarea de către personalul său a politicilor şi procedurilor de siguranţă; b) să transmită AAMN orice modificare la nivelul acestuia, amendamentele la manuale şi proceduri, relevante pentru desfăşurarea activităţilor care fac obiectul certificării; c) să informeze agenţii aeronautici cu care interacţionează despre orice modificare a procedurilor care ar putea afecta siguranţa activităţilor aeronautice militare. (2) Institutul asigură persoanelor autorizate de AAMN care îndeplinesc sarcini de certificare şi/sau supraveghere următoarele: a) accesul la orice facilitate, document, înregistrare, proceduri sau alte materiale relevante pentru desfăşurarea activităţilor care fac obiectul certificării; b) furnizarea, la cerere, de copii sau extrase din astfel de înregistrări, date, proceduri şi alte materiale relevante pentru desfăşurarea activităţilor care fac obiectul certificării; c) furnizarea de explicaţii verbale, informaţii relevante, la faţa locului în legătură cu obiectul certificării/supravegherii, la cerere; d) facilitarea realizării de audituri/inspecţii sau orice alte evaluări/teste pe care le consideră necesare pentru a se convinge că sunt respectate procedurile aplicabile activităţilor certificate. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 22 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA 1 la norme FIŞĂ de analiză a dosarului de certificare Nr. ...... din..... Denumirea solicitantului: Adresa solicitantului: Data: 1. Cerere de solicitare
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
2. Copie a autorizaţiei sanitare de funcţionare
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
3. Documentele de firmă (sau de formă de organizare): - certificatul de înregistrare cu anexe (dacă este cazul)
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
– certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale (dacă este cazul)
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
– actul de înfiinţare sau de organizare al unităţii medicale/psihologice
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
– pentru formele de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, dovada deţinerii certificatului de înregistrare şi a anexelor la certificat, eliberate de Colegiul Psihologilor din România
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Observaţii: .............................................................................. ............................................................................................. 4. Dovada deţinerii spaţiului: [ ] Contract de vânzare-cumpărare .............................................. [ ] Contract de închiriere ..................., valabil până la ................... [ ] Contract de comodat ....................., valabil până la .................. [ ] Altele: .............................................. – schiţă cu amplasarea cabinetelor medicale şi laboratorului psihologic
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
5. Extras din organigrama institutului cuprinzând microstructurile implicate în activităţile de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare:
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
6. Actele de personal: - lista cu personalul implicat în activităţile de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare şi responsabilităţile acestora;
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Observaţii: ............................................................... .............................................................. – pentru unităţile medicale: certificate de membru al colegiului judeţean al medicilor sau al Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti, vizate la zi;
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Observaţii: ................................................... ......................................................................... – pentru unităţile medicale: certificate de membru al ordinului judeţean sau al municipiului Bucureşti ale asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali, vizate la zi;
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Observaţii: ............................................... ........................................................... – pentru unităţile psihologice: atestate de liberă practică.
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
7. Dovada existenţei unui laborator clinic acreditat RENAR
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Concluzii: .................................................... ............................................................. 8. Lista cu protocoalele de colaborare/contractele cu unităţi sanitare sau persoane fizice autorizate pentru desfăşurarea unor investigaţii/consulturi de specialitate în cazul în care acestea nu sunt disponibile la nivelul institutului:
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Concluzii: ................................................ ........................................................... 9. Există un sistem de management al siguranţei activităţilor aeronautice militare?
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Concluzii: ............................................................ .................................................................... 10. Personalul medical superior implicat are pregătire în domeniul medicinei aeronautice?
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Concluzii: ..................................................... ....................................................................... 11. Reînnoirea pregătirii în medicină aeronautică anual minimum 10 ore (participarea la congrese, cursuri tematice etc.)
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Concluzii: ................................................... ........................................................................ 12. Specialităţile personalului medical Medicină internă
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Oftalmologie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
O.R.L.
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Neurologie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Psihiatrie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Psihologie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Chirurgie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Laborator clinic
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Ginecologie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Dermatologie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Medicină dentară
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Radiologie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Testarea rezistenţei fizice şi psihice la hipoxie şi hipobarism
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Proba rotatorie
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Evenimente de zbor
┌───────────────────┬───────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │
└───────────────────┴───────────────────┘
Concluzii: ............................................... ................................................... 13. Cunoaşterea reglementărilor aeronautice în domeniul medical (se execută prin verificarea rezultatelor testării individuale a personalului medical implicat în expertiza medicală şi psihologică, conform normelor interne ale institutului) .......................................................................................... ......................................................................................... Concluzii: .......................................................... ............................................................. 14. Numărul total de examinări în ultimele: ........ , din care: Grupa 1: ........ ; Grupa 2: ........ ; Grupa 3: ........ ; Grupa 4: ........ Concluzii: ................................................. ............................................................. 15. Sunt asigurate confidenţialitatea datelor medicale şi secretul profesional?
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Concluzii: ..................................................... .................................................................... 16. Accesul la dosarele medicale ale aplicanţilor este permis următorilor: ...................................................................... Concluzii: ............................................................ ..................................................................... 17. Este implementată o procedură de securitate referitoare la gestionarea dosarelor medicale?
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
Concluzii: .................................................... ................................................................. 18. Echipamentele şi dispozitivele medicale - echipamentul este disponibil pentru examenul de Medicină internă
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul de Chirurgie generală
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Psihiatric
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Ginecologic
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Dermatologic
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul de Medicină dentară
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Oftalmologic
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Cardiovascular
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul O.R.L.
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Radiologic, CT, RMN
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru examenul Neurologic
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru teste specifice de laborator
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru teste respiratorii
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru Testarea rezistenţei fizice şi psihice la hipoxie şi hipobarism
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru Proba rotatorie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru Evenimente de zbor
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– echipamentul este disponibil pentru Evaluarea psihologică
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
Concluzii: .......................................................... .......................................................................... 19. Respectarea/Implementarea cerinţelor - se aplică în cadrul institutului reglementările, procedurile, instrucţiunile şi normele emise şi transmise de AAMN?
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– se folosesc formulare standard în activitatea de examinare medicală?
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– se folosesc facilităţi de comunicare a datelor medicale - scrisă sau electronică?
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
Concluzii: .................................................. .................................................................... 20. Verificarea respectării normelor legale în vigoare pentru selecţia şi expertiza personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare - Aparat cardiovascular
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Aparat respirator
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Aparat digestiv
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Sistem endocrin şi sistem metabolic
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Hematologie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Aparat urinar
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Boli infecţioase
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Ginecologie şi obstetrică
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Aparat muscular - scheletic
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Psihiatrie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Psihologie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Neurologie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Oftalmologie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Vedere cromatică
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– O.R.L.
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Dermatologie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
– Oncologie
┌───────┬───────┬──────────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Nu este cazul. │
└───────┴───────┴──────────────────────┘
Concluzii: .................................................................. ...................................................................... 21. Evaluarea sistemului de management Descrierea detaliată a funcţiei de monitorizare a complianţei din cadrul sistemului de management
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Liste/Tabele care să demonstreze procesele şi procedurile folosite pentru obţinerea şi menţinerea complianţei cu fiecare din cerinţele aplicabile
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Metode şi mijloace de realizare a procesului de audit intern
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Metode şi mijloace de realizare a feedbackului neconformităţilor descoperite de auditul intern către comandantul institutului
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Persoanele responsabile nominalizate pentru menţinerea conformităţii cu cerinţele aplicabile
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Mijloace şi metode de responsabilizare a personalului
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Procedura de amendare a documentelor (proceduri interne)
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Mijloace şi metode folosite pentru obţinerea şi menţinerea conformităţii cu activităţile contractate
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Conformitatea cu cerinţele privind responsabilitatea directă asupra activităţilor aeronautice a comandantului institutului
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Conformitatea cu cerinţele privind politica de siguranţă a organizaţiei
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Conformitatea cu cerinţele privind identificarea factorilor de risc pentru siguranţa aviaţiei cu relevanţă pentru obiectul de activitate al organizaţiei (metode şi mijloace)
┌─────────┬─────────┬─────────────────┐
│[ ] Da │[ ] Nu │[ ] Parţial │
└─────────┴─────────┴─────────────────┘
Conformitatea cu cerinţele de evaluare şi management al factorilor de risc pentru siguranţa aviaţiei identificaţi, cu relevanţă pentru obiectul de activitate al organizaţiei (metode şi mijloace) [ ] Da [ ] Nu [ ] Parţial Conformitatea cu cerinţele privind măsurile corective şi evaluarea eficienţei acestora pentru diminuarea factorilor de risc pentru siguranţa aviaţiei identificaţi, cu relevanţă pentru obiectul de activitate al organizaţiei (metode şi mijloace) [ ] Da [ ] Nu [ ] Parţial Conformitatea cu cerinţele privind informarea personalului despre responsabilităţile deţinute în activităţi aeronautice (metode şi mijloace) [ ] Da [ ] Nu [ ] Parţial Descrierea detaliată a funcţiei de monitorizare a conformităţii din cadrul sistemului de management [ ] Da [ ] Nu [ ] Parţial Concluzii: ....................................................... ................................................................. ................................................................... ................................................................... Membrii comisiei Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale Numele Semnătura ANEXA 2 la norme PROCES-VERBAL de verificare în vederea certificării Întocmit astăzi, ......................., la unitatea .............................., la sediul din ......................... Subsemnaţii: .........................................................................................., reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale, în prezenţa ............................................................................., reprezentant legal al Institutului Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială, am procedat la verificarea concordanţei datelor transmise şi am constatat următoarele: 1. condiţii de spaţiu: ........................................................................ ........................................................................ 2. autorizaţii de funcţionare: ........................................................................ ...................................................................... 3. resurse umane: ......................................................................... ......................................................................... 4. condiţii de dotare cu aparatură: ...................................................................... ...................................................................... 5. transmiterea datelor în format electronic: .................................................................... .......................................................................... Membrii comisiei Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale Reprezentantul legal al INMAS Numele ...................... Semnătura ....................... Numele ....................... Semnătura ....................... ANEXA 3 la norme *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) ANEXA 4 la norme Supravegherea continuă a activităţii Institutului Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială Numărul total de examinări pe grupe de personal aeronautic
┌───────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┐
│ │Nr. total│Nr. total│Nr. total│Nr. total│
│Tip de │de │de │de │de │
│examinare │examinări│examinări│examinări│examinări│
│ │Gr. I │Gr. a │Gr. a │Gr. a │
│ │ │II-a │III-a │IV-a │
├───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Selecţie │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Expertiză │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Control │ │ │ │ │
│intercurent│ │ │ │ │
└───────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┘
ANEXA 5 la norme PROCES-VERBAL de verificare a menţinerii condiţiilor de certificare Întocmit astăzi, ..................., la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu“ (INMAS), la sediul din ..........................................., cu ocazia verificării menţinerii condiţiilor care au stat la baza certificării şi a respectării reglementărilor legale privind efectuarea selecţiei şi expertizării medicale şi psihologice a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare. Subsemnaţii, ..............................., reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale, în prezenţa ................................., reprezentant legal al INMAS, am procedat la verificarea menţinerii condiţiilor care au stat la baza certificării şi am constatat următoarele: 1. menţinerea condiţiilor de spaţiu/autorizaţiilor de funcţionare [ ] Da [ ] Nu Observaţii: ............................................................. .............................................................................. 2. menţinerea resurselor umane [ ] Da [ ] Nu Observaţii: .................................................................... ................................................................................... 3. menţinerea condiţiilor de dotare cu aparatură [ ] Da [ ] Nu Observaţii: ........................................................ .......................................................................... 4. respectarea reglementărilor în vigoare în ceea ce priveşte condiţiile de desfăşurare a activităţii: a) programul de lucru destinat activităţilor de selecţie şi expertizare medicală şi psihologică a personalului aeronautic care desfăşoară activităţi aeronautice militare este afişat la loc vizibil [ ] Da [ ] Nu Observaţii: ............................................... .................................................................... b) certificatul de autorizare este afişat la loc vizibil [ ] Da [ ] Nu Observaţii: ................................................. ................................................................... c) există registru unic de evidenţă a examinărilor [ ] Da [ ] Nu Observaţii: ........................................................ .............................................................. d) fişele de examinare şi avizele eliberate sunt întocmite conform prevederilor legale în vigoare [ ] Da [ ] Nu Observaţii: ............................................................... ............................................................................... Membrii comisiei Autorităţii Aeronautice Militare Naţionale Reprezentantul legal al INMAS Numele .................... Semnătura .................... Numele .................... Semnătura .................... -----