Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobate de Hotărârea Guvernului nr. 443 din 30 iunie 2017, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 516 din 4 iulie 2017.
──────────
ART. 1
(1) Beneficiarii Programului, astfel cum sunt definiţi la cap. III din anexa nr. 1, pentru acţiunile prevăzute la cap. II lit. A)-D) din anexa nr. 1, achiziţionează individual şi solicită anual, direct sau prin intermediul persoanei împuternicite notarial ajutorul financiar şi depun la sediul centrelor judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti cererea de solicitare a sprijinului însoţită de documentele justificative aferente fiecărei acţiuni.
(2) În cazul în care beneficiarii solicită prin intermediul persoanei împuternicite notarial cererea de solicitare a sprijinului este însoţită de documentele justificative aferente fiecărei acţiuni, precum şi de copia actului de identitate - B.I./C.I., a persoanei împuternicite prin notariat.
ART. 2
Termenul-limită de depunere a cererii şi a documentelor care o însoţesc este data de 15 august a fiecărui an.
ART. 3
(1) După finalizarea procesului de înregistrare şi verificare a cererilor depuse de beneficiari, centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti întocmesc şi transmit la APIA centralizatorul cu sumele eligibile sprijinului financiar pentru fiecare acţiune în parte, în vederea stabilirii nivelului ajutorului financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016 de aprobare a programelor naţionale de îmbunătăţire a producţiei şi comercializării produselor apicole, prezentate de statele membre în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului.
(2) APIA transmite centrelor sale judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti nivelul sprijinului financiar în cadrul fiecărei acţiuni prevăzute în Program.
ART. 4
(1) Centrele judeţene ale APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, după centralizarea şi antecalculaţia sumelor aferente cererilor, întocmesc şi transmit la APIA o situaţie centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
(2) APIA, după aprobarea sumelor solicitate, întocmeşte şi transmite la MADR o situaţie centralizatoare a sumelor aprobate pentru plata sprijinului financiar.
ART. 5
În baza situaţiilor centralizatoare ale sumelor aprobate pentru plata sprijinului financiar, transmise de APIA, MADR transmite Ministerului Finanţelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţită de situaţia centralizatoare a sumelor aprobate pentru plata sprijinului financiar.
ART. 6
După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul MADR se alimentează contul APIA, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanţilor sprijinului financiar, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 7
(1) În baza prevederilor prezentei hotărâri, APIA elaborează formularistica necesară implementării prezentelor norme, procedurile detaliate de operare, de verificare a cererilor şi a condiţiilor de eligibilitate pentru fiecare dintre acţiunile din Program, precum şi procedura de control, care se aprobă prin decizie a directorului general al APIA.
(2) APIA elaborează Ghidul solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în sectorul apicol, care se avizează de către MADR şi este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare pe site-ul oficial al APIA.
(3) APIA, prin centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pune la dispoziţia beneficiarilor formularistica şi documentaţia necesare realizării acţiunilor cuprinse în Program.
(4) Beneficiarul va anunţa orice modificare privind identificarea lui la centrul judeţean al APIA, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile lucrătoare de la respectiva modificare.
ART. 8
(1) În cazul în care suma solicitată de beneficiari şi aprobată de APIA se încadrează în limita sumei aprobate prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, nivelul sprijinului financiar se stabileşte la valoarea de achiziţie, fără TVA, pentru acţiunile prevăzute la cap. II lit. A)-D) din anexa nr. 1, conform facturii.
(2) În cazul în care suma solicitată de beneficiari şi aprobată de APIA depăşeşte suma aprobată prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, APIA stabileşte nivelul sprijinului financiar la valoarea cea mai mică de achiziţie, fără TVA, pentru acţiunile prevăzute la cap. II lit. A) în funcţie de tipul utilajului şi capacitatea acestuia, B)-D) din anexa nr. 1, conform facturii, pentru toţi beneficiarii.
(3) În cazul în care după aplicarea prevederilor alin. (2) nu se depăşeşte suma aprobată prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, APIA stabileşte procentual nivelul sprijinului financiar pentru beneficiarii care au valoarea de achiziţie, fără TVA, pentru acţiunile prevăzute la cap. II lit. A)-D) din anexa nr. 1 mai mare decât valoarea minimă de achiziţie, fără TVA, fără a se depăşi valoarea de achiziţie, fără TVA, din factură, până la limita sumei aprobate.
(4) În cazul în care şi după aplicarea prevederilor alin. (2) se depăşeşte suma aprobată prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, APIA stabileşte nivelul sprijinului financiar ca procentaj din valoarea cea mai mică de achiziţie, fără TVA, pentru acţiunile prevăzute la cap. II lit. A)-D) din anexa nr. 1, conform facturii, pentru toţi beneficiarii, până la limita sumei aprobate.
(5) În cazul în care în urma controlului efectuat de reprezentanţii APIA şi/sau organismul delegat pentru efectuarea controalelor la faţa locului se identifică neconcordanţe între informaţiile furnizate în cererea de plată, documentele justificative şi situaţia de la faţa locului, beneficiarilor li se aplică la suma eligibilă o reducere a ajutorului cuvenit cu 20% sau se respinge cererea de plată, după caz.
ART. 9
(1) Beneficiarii selectaţi care au depus cerere de solicitare a sprijinului trebuie să fie prezenţi la data comunicată pentru efectuarea controlului la faţa locului sau să mandateze un reprezentant.
(2) Refuzul controlului la faţa locului la data comunicată atrage excluderea de la plată.
(3) Netransmiterea documentelor solicitate de APIA, caracterul incomplet, neconcordanţa dintre documente, lipsa de coerenţă a datelor cuprinse în documente, orice fals în declaraţii sau înscrisuri determină reducerea sau respingerea sprijinului solicitat, precum şi sesizarea organelor competente, potrivit prevederilor legale în vigoare, dacă este cazul.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: