Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 28 septembrie 2007  de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 28 septembrie 2007 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 7 noiembrie 2007

CAP. I
Condiţii generale

1. Conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, pensia de serviciu are regimul unei pensii de limitã de vârstã şi se acordã, la cerere, categoriilor de personal prevãzute la pct. 3 din prezentele norme, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenţã, în situaţia în care solicitanţii îndeplinesc simultan urmãtoarele condiţii:
a) au vârsta de 60 de ani şi stagiul complet de cotizare de 30 de ani;
b) au o vechime în muncã în structurile Ministerului Afacerilor Externe în centrala proprie, misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale României din strãinãtate şi/sau în structurile activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã de cel puţin 18 ani, din care pentru categoriile de personal prevãzute la pct. 3 lit. b) şi c) este necesarã şi îndeplinirea condiţiei minime de misiune permanentã sau temporarã în strãinãtate pe funcţii diplomatice, aşa cum se precizeazã mai jos.
2. În perioada 1 iulie 2007 - 31 decembrie 2008, condiţiile de vârstã, stagiu şi vechime în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţã, pentru pensionarea femeilor, sunt cele prevãzute în anexele nr. 1-3 la aceeaşi ordonanţã de urgenţã, respectiv în tabelul nr. 1 de mai jos:





Tabelul nr. 1
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Luna şi anul Perioada Vârsta Stagiul Vechimea
crt. naşterii pensionãrii minimã pentru complet în structurile
persoanei pensionare de cotizare reglementate
pensionabile ───────────────────────────────────────────────────
Ani Luni Ani Luni Ani Luni
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Iunie 1949 Iulie 2007 58 1 26 2 15 0
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Iulie 1949 Septembrie 2007 58 2 26 7 15 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. August 1949 Noiembrie 2007 58 3 27 0 15 8
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Septembrie 1949 Ianuarie 2008 58 4 27 5 16 0
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Octombrie 1949 Martie 2008 58 5 27 10 16 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Noiembrie 1949 Mai 2008 58 6 28 3 16 8
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Decembrie 1949 Iulie 2008 58 7 28 8 17 0
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Ianuarie 1950 Septembrie 2008 58 8 29 1 17 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Febr.-mar. 1950 Noi.-dec. 2008 58 9 29 6 17 8
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Dupã luna Data împlinirii 60 0 30 0 18 0
martie 1950 vârstei de
pensionare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



3. În sensul ordonanţei de urgenţã, beneficiazã de pensie de serviciu urmãtoarele categorii de personal:
a) personalul diplomatic şi consular reprezentând actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic încadrat la cabinetele demnitarilor din centrala acestui minister. Gradele şi funcţiile acestui personal sunt cele precizate în Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, şi anume: ambasador, ministru plenipotenţiar, ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consul general, consul, viceconsul şi agent consular;
b) personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual, actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, trimişi în misiune permanentã la reprezentanţele diplomatice ale României din strãinãtate, notificaţi în ţãrile respective pe funcţii diplomatice, pe o perioadã cumulatã de cel puţin 4 ani;
c) personalul direcţiilor generale, direcţiilor şi compartimentelor cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi al cabinetului demnitarului din subordinea ministrului delegat sau a secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, trimis cel puţin 4 ani în misiune permanentã la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României din strãinãtate, cu grade diplomatice sau consulare. De la condiţia de cel puţin 4 ani în misiune permanentã la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României din strãinãtate sunt exceptate persoanele care realizeazã o vechime de cel puţin 4 ani, pe funcţii diplomatice în centrala Ministerului Afacerilor Externe, precum şi persoanele care au fost trimise în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, pe parcursul desfãşurãrii activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, în perioade cumulate de cel puţin 4 ani. Gradele, funcţiile diplomatice şi funcţiile publice de execuţie ale personalului din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt: ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consilier (expert) clasa I, gradul profesional superior, consilier (expert) clasa I, gradul profesional principal, consilier (expert) clasa I, gradul profesional asistent. Gradele şi funcţiile personalului din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã sunt: ministru consilier, consilier economic, secretar economic, economist principal, inginer principal, economist, inginer, consilier juridic, inspector general, consilier IA, consilier I, consilier II, consilier A/I/1, consilier A/I/2 şi consilier A/I/3.
4. Prevederile ordonanţei de urgenţã, în sensul acordãrii pensiei de serviciu la împlinirea vârstei de 60 de ani şi la realizarea stagiului complet de cotizare de 30 de ani, se aplicã şi urmãtoarelor categorii:
a) persoanelor care au îndeplinit timp de minimum 10 ani funcţii de demnitate publicã în Ministerul Afacerilor Externe, în coordonarea direcţiilor generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior;
b) persoanelor care au exercitat unul sau douã mandate de ambasador al României în strãinãtate pe o perioadã totalã de minimum 8 ani;
c) personalului diplomatic şi consular şi persoanelor care realizeazã o vechime de minimum 10 ani prin cumularea vechimii în funcţii de demnitate publicã, îndeplinite în instituţiile menţionate la lit. a), cu mandatul sau mandatele de ambasador în strãinãtate.

CAP. II
Vechimea în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţã

5. Constituie vechime în muncã în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfãşuratã de membrii personalului diplomatic şi consular începând cu data dobândirii calitãţii respective pânã la data pensionãrii sau transferãrii din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugã:
a) perioadele aferente cursurilor postuniversitare şi stagiilor de pregãtire, respectiv de specializare pentru activitatea diplomaticã şi consularã efectuate, inclusiv în cadrul Institutului de Relaţii Internaţionale patronat de Ministerul Afacerilor Externe;
b) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de persoanele menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã la Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul şi Guvernul României, ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politicã externã, relaţii internaţionale şi protocol;
c) durata mandatelor membrilor personalului diplomatic şi consular aleşi sau numiţi în funcţii de demnitate publicã;
d) perioadele lucrate de membri ai personalului diplomatic şi consular ca funcţionari internaţionali trimişi de statul român şi salarizaţi de organizaţii internaţionale, dacã dovedesc cu documente bancare cã au retras sumele ce le-au fost reţinute din salarii pentru pensii şi le-au transferat în contul statului român;
e) perioadele lucrate dupã pensionare de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de alte persoane în instituţiile menţionate în prezentul articol şi la art. 4 din ordonanţa de urgenţã, în diplomaţie sau în comerţ exterior, în baza aceluiaşi contract de muncã sau a unui nou contract de muncã, prin cumul sau fãrã cumul cu pensia din sistemul public sau pensia de serviciu;
f) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane prevãzute la alin. (1) din ordonanţa de urgenţã în instituţiile menţionate la art. 4 din ordonanţa de urgenţã, în fostele centre culturale ale României din strãinãtate şi în fostul Institut Român pentru Relaţii Culturale cu Strãinãtatea;
g) perioadele lucrate anterior intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã de juriştii angajaţi în Ministerul Afacerilor Externe, de la data încadrãrii lor în direcţii şi compartimente cu specific juridic şi atribuţii în desfãşurarea activitãţii diplomatice şi consulare pânã la data dobândirii calitãţii de membru al personalului diplomatic şi consular;
h) perioadele lucrate anterior intrãrii în vigoare a legii de aprobare a ordonanţei de urgenţã de angajaţii cu studii superioare ai Ministerului Afacerilor Externe, de la data încadrãrii lor ca referenţi ajutori, referenţi, interpreţi relaţii, referenţi ajutori relaţii şi referenţi relaţii, pânã la data dobândirii calitãţii de membru al personalului diplomatic şi consular;
i) perioadele în care membrii personalului diplomatic şi consular au fost detaşaţi, în calitate de consilieri diplomatici, la cancelariile unor ministere ale Guvernului României;
j) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane prevãzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã pe bazã de contracte individuale de muncã în Institutul Diplomatic Român, Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia Fulbright şi Asociaţia Internaţionalã de Studii Sud-Est Europene, care se aflã în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Clubul Diplomatic, care funcţioneazã sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe.
6. Constituie de asemenea vechime în muncã în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfãşuratã de personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - de la data angajãrii sau de la data dobândirii studiilor superioare şi pânã la data pensionãrii sau transferãrii din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugã perioadele prevãzute la pct. 5 lit. f) şi j). Pentru acest personal, la stabilirea vechimii în specialitate se va lua în calcul şi jumãtate din activitatea desfãşuratã în structurile Ministerului Afacerilor Externe în funcţii cu studii medii, postliceale sau superioare de scurtã duratã.
7. În situaţia întreruperii activitãţii din diverse motive, perioadele lucrate în structurile Ministerului Afacerilor Externe în centrala proprie, misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale României din strãinãtate, precum şi în celelalte subunitãţi precizate la pct. 5 din prezentele norme se însumeazã.
8. Se considerã vechime în muncã în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã perioadele lucrate în direcţiile generale, direcţiile şi compartimentele cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, din administraţiile centrale ale fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi în unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã definite la art. 1 alin. (3) lit. e) din ordonanţa de urgenţã, nominalizate şi la lit. a), pânã la data pensionãrii sau transferãrii, la care se adaugã perioadele prevãzute la pct. 5 lit. b)-e), precum şi:
a) perioadele aferente cursurilor postuniversitare şi stagiilor de pregãtire şi specializare pentru activitatea de comerţ exterior şi relaţii economice internaţionale, precum şi cele lucrate în unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, respectiv Centrul Român de Comerţ Exterior, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondialã (care a funcţionat pânã la data de 31 decembrie 1989), fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior aflate în subordinea fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostelor ministere de resort pânã la data de 31 decembrie 1989, precum şi fosta Comisie Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-tiinţificã Internaţionalã;
b) perioadele lucrate de juriştii angajaţi în Ministerul Economiei şi Comerţului, în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, încadraţi în compartimente sau servicii cu specific juridic şi atribuţii în desfãşurarea activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
9. În situaţia întreruperii activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din diverse motive, perioadele lucrate în acest domeniu se însumeazã.

CAP. III
Stabilirea pensiei de serviciu

10. (1) Cuantumul pensiei de serviciu este de 80% din venitul salarial lunar net, corespunzãtor funcţiilor personalului pensionabil din administraţiile centrale ale celor douã ministere la data pensionãrii. Venitul salarial lunar net, pe baza cãruia se stabileşte pensia de serviciu, se determinã prin scãderea impozitului aferent din venitul salarial lunar brut realizat. Venitul salarial lunar brut se compune din salariul de bazã şi suma aferentã procentului de spor de vechime avut la data pensionãrii.
(2) La calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. 1 şi care s-au pensionat înainte sau care se vor pensiona dupã intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţã din alte instituţii decât din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe şi, respectiv, din cadrul activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, se iau în considerare pentru stabilirea venitului net gradele diplomatice şi/sau funcţiile avute la data transferãrii din structurile respective sau, dupã caz, gradul diplomatic de ambasador pentru persoanele care au îndeplinit funcţia de ambasador în strãinãtate.
(3) Cuantumul pensiei de serviciu se majoreazã cu 1% din venitul salarial net, stabilit în condiţiile precizate în alin. (2) pentru fiecare an în plus peste vechimea în muncã de 18 ani prevãzutã la pct. 1 din prezentele norme, în structurile Ministerului Afacerilor Externe, în direcţiile generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale şi în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã. Aceastã majorare se aplicã şi personalului prevãzut la art. 10^2 din ordonanţa de urgenţã.
(4) Cuantumul pensiilor de serviciu, pentru personalul pensionat din funcţii de execuţie, se majoreazã cu o cotã procentualã din venitul salarial net, stabilit în condiţiile menţionate la alin.(1) pentru fiecare an, respectiv pentru fiecare lunã în care a exercitat o funcţie de conducere, conform art. 11^2 din ordonanţa de urgenţã, astfel:
a) cu 1% pentru fiecare an, pentru exercitarea funcţiilor de şef serviciu şi şef birou;
b) cu 1,5% pentru fiecare an, pentru exercitarea funcţiilor de director general, director şi director adjunct;
c) cu 2% pentru fiecare an, pentru exercitarea funcţiilor de secretar general şi secretar general adjunct.
(5) Majorãrile de la alin. (3) şi (4) se aplicã fãrã a se depãşi 100% din venitul net, stabilit conform alin. (1).

CAP. IV
Pensia de urmaş

11. (1) Pensia de urmaş se calculeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din pensia de serviciu aflatã în platã sau la care ar fi avut dreptul în condiţiile ordonanţei de urgenţã susţinãtorul decedat, dacã aceasta este mai avantajoasã decât pensia pentru limitã de vârstã.
(2) Soţia/soţul supravieţuitoare/supravieţuitor beneficiazã, la cerere, de pensie de urmaş calculatã din pensia de serviciu la împlinirea vârstei de 60 de ani. Pânã la aceastã vârstã soţia supravieţuitoare sau soţul supravieţuitor poate beneficia de pensie de urmaş potrivit prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Copiii urmaşi ai persoanelor îndreptãţite la pensie de serviciu au dreptul la pensie de urmaş calculatã din pensia de serviciu, la cerere, în condiţiile de stabilire şi platã prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
12. (1) Cuantumul pensiei de urmaş din pensia de serviciu se stabileşte prin aplicarea asupra cuantumului pensiei de serviciu a procentelor prevãzute la <>art. 77 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în funcţie de numãrul urmaşilor îndreptãţiţi.
(2) Partea din pensia de urmaş calculatã din pensia de serviciu, care depãşeşte nivelul pensiei de urmaş din sistemul public, se suportã din bugetul de stat.
13. Drepturile de pensie, ca urmare a opţiunii de trecere de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmaş stabilitã din pensia de serviciu, se cuvin şi se acordã începând cu luna urmãtoare depunerii cererii.

CAP. V
Pensia suplimentarã

14. - În situaţiile în care contribuţiile la pensia suplimentarã au fost achitate în valutã, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 751/2004 privind criteriile şi procentele de majorare a pensiei de serviciu a membrilor personalului diplomatic şi consular pentru contribuţiile la pensia suplimentarã achitatã în valutã, toate categoriile de pensii de serviciu reglementate de ordonanţa de urgenţã se majoreazã cu 0,3% din venitul salarial lunar net, calculat conform pct. 10 alin. (1), pentru fiecare an de contribuţie în valutã, respectiv cu 0,025% pentru fiecare lunã de contribuţie în valutã, fãrã ca pensia de serviciu sã depãşeascã 100% din acest venit.

CAP. VI
Stabilirea pensiei de serviciu pentru cei pensionaţi pentru limitã de vârstã

15. (1) În cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, actualizarea pensiilor de limitã de vârstã din sistemul public aflate în platã pânã la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţã se face la cerere.
(2) Venitul salarial lunar net, pe baza cãruia se calculeazã pensia de serviciu, este corespunzãtor limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii, aflaţi în activitate în Ministerul Afacerilor Externe şi avute de aceştia la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã.
(3) Pentru persoanele cu decizie emisã în sistemul public şi nepusã în platã, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouã, avându-se în vedere şi perioada lucratã dupã stabilirea dreptului de pensie în sistemul public.
(4) Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi se plãtesc, la cerere, începând cu data de 29 iunie 2007, data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, cu respectarea termenului general de prescripţie.
16. (1) În cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţã şi care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decât din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiilor de limitã de vârstã din sistemul public aflate în platã pânã la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 se face la cerere.
(2) Venitul salarial lunar net, pe baza cãruia se calculeazã pensia de serviciu, se stabileşte în funcţie de gradul şi/sau funcţia avute la data transferului corespunzãtoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii, aflaţi în activitate în cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi avute de aceştia la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 .
(3) Pentru personalul cu decizie emisã şi nepusã în platã în sistemul public, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouã, avându-se în vedere şi perioada lucratã dupã stabilirea dreptului de pensie în sistemul public.
(4) Drepturile de pensie de serviciu, în cazul persoanelor prevãzute la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, astfel stabilite, se cuvin şi se plãtesc, la cerere, începând cu data de 29 iunie 2007, data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 , cu respectarea termenului general de prescripţie.
17. (1) Stabilirea pensiilor persoanelor prevãzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã se face prin echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã cu funcţiile persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, luându-se în considerare salariile de bazã ale acestora la limita maximã de încadrare valabile la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 .
(2) Responsabilitatea privind legalitatea şi corectitudinea pentru aceastã echivalare revine în exclusivitate ministerului respectiv.
18. (1) La stabilirea venitului net utilizat la calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din unitãţile cu specific de comerţ exterior sau din unitãţi care nu au specific de comerţ exterior se va avea în vedere salariul corespunzãtor funcţiei de consilier superior, treapta 3 de salarizare, respectiv funcţia contractualã de consilier I A.
(2) Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior se aplicã prevederile Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 102/2003 pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului.
(3) Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi se plãtesc, la cerere, începând cu data de 29 iunie 2007, data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 80/2007 , cu respectarea termenului general de prescripţie.

CAP. VII
Actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş din pensia de serviciu

19. În conformitate cu prevederile art. 7 din ordonanţa de urgenţã, actualizarea pensiilor de serviciu se face odatã cu majorarea salariilor de bazã ale personalului în activitate în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale de comerţ exterior din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. La fiecare actualizare casele teritoriale de pensii vor emite o nouã decizie pe baza datelor transmise de aceste instituţii.
20. (1) Majorarea salariilor de bazã ale personalului aflat în activitate în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale de comerţ exterior din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale constituie baza legalã şi pentru actualizarea pensiilor de serviciu pentru persoanele prevãzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, precum şi pentru cele pensionate, dupã intrarea în vigoare a aceleiaşi ordonanţe, din alte instituţii decât din Ministerul Afacerilor Externe sau din direcţiile generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(2) Actualizarea se face în funcţie de evoluţia salariilor de bazã majorate, corespunzãtoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau consulare şi a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
21. În cazul în care se va introduce o limitã minimã, respectiv maximã, şi la salarizarea membrului personalului diplomatic şi consular cu gradul şi funcţia de ambasador, aflat în activitate în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiei de serviciu pentru membrii personalului diplomatic şi consular prevãzuţi la art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã se efectueazã, conform alin. (1) al aceluiaşi articol, în funcţie de limita maximã de salarizare a ambasadorului.
22. În situaţia în care în grila de salarizare a personalului diplomatic şi consular şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual din cele douã ministere - nu se mai regãsesc sau apar noi grade şi funcţii, pentru respectarea principiilor egalitãţii de tratament şi de şanse, precum şi pentru evitarea apariţiei unor discriminãri între personalul pensionabil şi cel deja pensionat, care desfãşoarã sau a desfãşurat activitate asemãnãtoare, ministrul de resort va emite un ordin pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii cu gradele şi funcţiile noi ale persoanelor aflate în activitate, în aşa fel încât persoanele care au desfãşurat sau desfãşoarã aceeaşi muncã sã primeascã pensie egalã.
23. Pensiile persoanelor pensionate din administraţia centralã a Departamentului de Comerţ Exterior şi a celorlalte ministere şi departamente de comerţ exterior menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, indiferent dacã acestea sunt sau nu în platã la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, se actualizeazã, la cerere, în conformitate cu prevederile alin. (3) al aceluiaşi articol.
24. Pensiile de urmaş calculate din pensiile de serviciu se actualizeazã în concordanţã cu prevederile art. 7 din ordonanţa de urgenţã.
25. În aplicarea prevederilor art. 7 şi art. 8 alin.(4) din ordonanţa de urgenţã, referitoare la actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu, se stabileşte urmãtoarea procedurã:
a) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor informa în scris Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori de câte ori va avea loc o majorare a salariilor de bazã ale personalului aflat în activitate;
b) Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale va transmite celor douã instituţii listele cu titularii pensiilor de serviciu şi ai pensiilor de urmaş din pensia de serviciu, aflaţi în platã, conform anexelor nr. 5 şi 6;
c) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor completa aceste liste cu datele necesare actualizãrii pensiilor de serviciu şi le vor transmite caselor teritoriale de pensii în vederea punerii în aplicare.

CAP. VIII
Recalcularea pensiei de serviciu

26. Recalcularea pensiei de serviciu prin adãugarea unor perioade nevalorificate la calculul iniţial sau realizate dupã pensionare, care conform ordonanţei de urgenţã pot fi avute în vedere la calculul pensiei de serviciu, se face în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
27. (1) Recalcularea pensiilor de serviciu în baza <>art. II din Legea nr. 595/2003 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular se face la cerere, în baza adeverinţei-tip eliberate de instituţia aparţinãtoare, şi se aplicã în cazul persoanelor care au pensia de serviciu stabilitã pânã la 8 ianuarie 2004, data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 595/ 2003 .
(2) Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza <>art. II din Legea nr. 595/2003 se cuvin şi se plãtesc de la data de 8 ianuarie 2004, data intrãrii în vigoare a acesteia, cu respectarea termenului general de prescripţie.

CAP. IX
Constituirea dosarului

28. În vederea stabilirii pensiei de serviciu, în conformitate cu prevederile art. 2 şi ale art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, a membrilor personalului diplomatic şi consular şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, a diplomaţilor şi funcţionarilor publici din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi a personalului de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, dosarul de pensie trebuie sã cuprindã:
a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) adeverinţa-tip necesarã stabilirii pensiei de serviciu, prevãzutã în anexa nr. 1 sau 3, întocmitã de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, care va cuprinde vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Externe sau, dupã caz, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, vechimea utilizatã pentru majorarea pensiei de serviciu conform art. 5 şi art. 11^2 din ordonanţa de urgenţã, perioada de contribuţie la pensia suplimentarã, precum şi venitul salarial lunar net la data acordãrii, recalculãrii sau actualizãrii dreptului la pensie de serviciu.
29. În cazul persoanelor prevãzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, dosarul trebuie sã cuprindã cererea, adeverinţa-tip prevãzutã în anexa nr. 2 sau 4, întocmitã de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, şi o copie dupã decizia/talonul de pensie.

CAP. X
Dispoziţii finale

30. (1) Stabilirea, actualizarea, recalcularea şi plata pensiilor de serviciu şi a pensiilor de urmaş din pensiile de serviciu se efectueazã de cãtre casele teritoriale de pensii. Cererea de înscriere la pensie, actualizare şi recalculare, însoţitã de documentaţia de pensionare şi adeverinţa corespunzãtoare, prevãzutã în anexele nr. 1-4 şi 7-10, se depune la casa teritorialã de pensii în raza cãreia îşi are domiciliul persoana îndreptãţitã, care calculeazã atât pensia din sistemul public, conform <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi pensia de serviciu stabilitã potrivit prevederilor ordonanţei de urgenţã.
(2) Casa teritorialã de pensii va emite o singurã decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor douã categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu, precum şi diferenţa dintre cele douã pensii, care urmeazã a fi suportatã de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţã. Aceastã diferenţã urmeazã a fi evidenţiatã distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor bãneşti ale pensionarului.
(3) Pensia care se achitã titularului este pensia cea mai avantajoasã.
31. Ministerul Afacerilor Externe elibereazã adeverinţe-tip pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau care se vor pensiona din administraţia centralã a acestui minister şi pentru persoanele care s-au transferat sau se vor transfera din aceastã instituţie şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor instituţii, cu excepţia celor din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostele unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã;
b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi care au îndeplinit funcţia de ambasador în strãinãtate;
c) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 10^1 din ordonanţa de urgenţã. Adeverinţa-tip pentru aceste persoane se întocmeşte conform anexei nr. 7;
d) urmaşii persoanelor decedate care, la data decesului, îndeplineau condiţiile de acordare a pensiei de serviciu.
32. Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale elibereazã adeverinţe-tip pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, precum şi de la Centrul Român de Comerţ Exterior;
b) persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de Economie Mondialã şi fosta Comisie Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-tiinţificã Internaţionalã;
c) persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate mai sus, la instituţii şi întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul acestora;
d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de Comerţ Exterior şi Promovare Economicã, în perioada în care acest departament fãcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.
În acest scop persoanele îndreptãţite la pensia de serviciu vor prezenta la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale carnetul de muncã (copie şi original), copie de pe decizia de pensionare (dupã caz) şi adeverinţã eliberatã de unitãţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, din care sã rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, calculatã pânã la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel puţin 4 ani realizatã în misiune permanentã în strãinãtate, cu grade diplomatice şi consulare de ministru consilier, consilier economic sau secretar economic.
33. (1) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale elibereazã adeverinţele-tip pe baza înscrisurilor din carnetele de muncã, a documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de urmãtoarele instituţii:
a) Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul, Guvernul României şi unele ministere, pentru persoanele care au lucrat în aceste instituţii ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politicã externã, relaţii internaţionale politice, economice, juridice, tehnico-ştiinţifice, consiliere diplomaticã, precum şi de protocol, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, funcţiile avute şi specificul activitãţii desfãşurate;
b) Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul şi Guvernul României, ministere şi alte instituţii de stat, pentru persoanele care au îndeplinit funcţii de demnitate publicã, care vor menţiona în adeverinţe durata mandatelor, funcţiile avute, precum şi numãrul decretului sau deciziei de numire.
Prin Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul şi Guvernul României se înţelege şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.
Prin Guvernul României, în sensul ordonanţei de urgenţã, se înţelege administraţia centralã a acestuia, care formeazã aparatul de lucru al Guvernului.
c) ambasadele, oficiile consulare, misiunile permanente şi celelalte reprezentanţe ale României din strãinãtate, pentru personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post pânã la data adoptãrii prezentelor norme şi care a fost notificat la autoritãţile locale pe funcţii diplomatice, menţionând în adeverinţã perioada şi gradul diplomatic în care s-a fãcut acreditarea. Dovada acreditãrii în funcţii diplomatice se poate face şi prin prezentarea de persoanele în cauzã a fotocopiilor legitimaţiilor de serviciu, eliberate de autoritãţile din ţãrile respective sau orice alt înscris din care sã rezulte notificarea în funcţie diplomaticã;
d) instituţiile prevãzute de <>Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistraturã, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;
e) Centrul Român de Comerţ Exterior, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondialã, fostul Institut Român pentru Relaţii Culturale cu Strãinãtatea, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru persoanele care au lucrat în aceste unitãţi, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute în misiunile permanente în strãinãtate şi specificul activitãţii desfãşurate.
(2) Vechimea în muncã realizatã în instituţiile menţionate la alin. (1) lit. a), b), d) şi e), în funcţii de demnitate publicã sau în funcţii publice, se însumeazã cu vechimea din celelalte instituţii prevãzute în ordonanţa de urgenţã, indiferent de ordinea cronologicã în care s-au realizat.
(3) Pentru personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post dupã adoptarea prezentelor norme, nu se vor mai solicita adeverinţele menţionate mai sus. În vederea eliminãrii lor, în ordinul ministrului prin care se aprobã trimiterea la post a personalului respectiv se va preciza şi funcţia diplomaticã în care va fi notificat la oficialitãţile din ţara în care este trimis, urmând ca pe aceastã bazã sã se facã precizarea respectivã şi în carnetul de muncã al salariatului.
34. Pentru persoanele care au lucrat atât în diplomaţie, cât şi în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale elibereazã, dupã caz, adeverinţe în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activitãţii desfãşurate de aceste persoane.
35. Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor clarifica situaţiile în care din evidenţele unitãţilor cu specific de comerţ exterior sau ale ambasadelor nu rezultã gradul diplomatic sau consular avut de unele persoane în timpul misiunilor permanente în strãinãtate.
36. Adeverinţele-tip necesare stabilirii şi actualizãrii pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, dupã caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10.
37. (1) Rãspunderea asupra corectitudinii şi legalitãţii stabilirii venitului salarial lunar net şi a vechimii în diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã revine în exclusivitate instituţiei care elibereazã adeverinţa-tip.
(2) Rãspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelor-tip conform anexelor nr. 1-4 şi 7-10 revine în exclusivitate instituţiilor emitente.
38. (1) La deschiderea dreptului de pensie de serviciu pentru persoanele transferate din magistraturã se cumuleazã vechimea în diplomaţie, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi vechimea în magistraturã, iar drepturile de pensie de serviciu se acordã numai dacã vechimea în diplomaţie sau vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã este de cel puţin 9 ani.
(2) În cadrul vechimii de cel puţin 9 ani în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã persoanele în cauzã trebuie sã îndeplineascã condiţiile de vechime în misiuni permanente în strãinãtate, prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţã.
(3) Întregirea prevãzutã la art. 4^1 din aceeaşi ordonanţã de urgenţã se face o singurã datã, dupã însumarea acestor vechimi.
(4) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplicã persoanelor ale cãror drepturi de pensie de serviciu se stabilesc potrivit art. 10^1 din ordonanţa de urgenţã.
39. (1) Pentru înscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmaş stabilitã din pensia de serviciu, drepturile se cuvin şi se plãtesc în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Potrivit prevederilor art. 91 din ordonanţa de urgenţã, pensia de serviciu stabilitã pentru persoanele care nu îndeplinesc condiţiile de pensionare prevãzute de legislaţia privind sistemul public de pensii, pânã la îndeplinirea condiţiilor de stabilire a pensiei de limitã de vârstã în sistemul public se suportã de la bugetul de stat.
40. Perioada în care persoanele prevãzute la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã au beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
41. Perioadele lucrate în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã pe bazã de convenţii civile de colaborare şi contracte de prestãri de servicii nu se valorificã la calcularea pensiei de serviciu.
42. Adaosul la vechimea în muncã acordat în baza <>Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi sã lucreze în ţãri cu climã greu de suportat constituie stagiu de cotizare în sistemul public, dar nu se valorificã la stabilirea pensiei de serviciu.
43. (1) Întregirea vechimii prevãzutã de art. 4^1 din ordonanţa de urgenţã se aplicã la limitele de vechime prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi la art. 4 alin. (1) lit. b), precum şi la art. 5 şi 10^1 din ordonanţa de urgenţã.
(2) Prevederile art. 4^1 din ordonanţa de urgenţã nu se aplicã la limita de vechime de 4 ani în misiune permanentã efectuatã în strãinãtate cu grad diplomatic sau consular, prevãzutã pentru personalul de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi nici pentru personalul din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, prevãzutã la art. 4 alin. (1) din aceeaşi ordonanţã de urgenţã.
44. Perioadele necontributive, denumite perioade asimilate, în care personalul pensionabil a urmat cursurile de zi ale învãţãmântului universitar şi în care personalul respectiv a satisfãcut serviciul militar constituie vechime în sistemul public, dar nu se valorificã la stabilirea pensiei de serviciu.
45. Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
-------
la norme
--------

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea .........................
Judeţul/Sectorul ....................
Telefon .............................
Direcţia resurse umane nr. ...../....
Direcţia contabilitate şi salarizare nr. ...../......


ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic
şi consular, precum şi a personalului de specialitate
- funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. 2
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea
nr. 595/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ............, domiciliat (ã) în............, str. ............... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ..., sectorul ..., judeţul ........., act de identitate ........... seria ..... nr. ..........., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ...........
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii ..........
Numit ambasador prin Decretul nr. ..............
Funcţia la data pensionãrii ..................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã │ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 din │cu 1%: │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu ├───────────┤
│modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile │cu 1,5%: │
│şi completãrile ulterioare (ani, luni) ├───────────┤
│ │cu 2%: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia resurse umane Direcţia contabilitate şi salarizare
Director, Director,

Subsemnatul, ........, sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ........................
................ B.I./C.I seria ..... nr. ....
Eliberat(ã) la data de ......
De ..........................



ANEXA 2
-------
la norme
--------

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea ........................
Judeţul/Sectorul ...................
Telefon ............................
Direcţia resurse umane nr. ..../....
Direcţia contabilitate şi salarizare nr. ..../.......

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului diplomatic
şi consular, precum şi a personalului de specialitate
- funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. 3 din Ordonanţa
de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ............, domiciliat (ã) în............, str. ......... nr. .., bl. .., sc. .., ap. .., sectorul .., judeţul ......, act de identitate ...... seria ... nr. ....., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ......................
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii ..............
Numit ambasador prin Decretul nr. ......................................
Funcţia la data pensionãrii ................................................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã │ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 din │cu 1%: │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu ├───────────┤
│modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile │cu 1,5%: │
│şi completãrile ulterioare (ani, luni) ├───────────┤
│ │cu 2%: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia resurse umane Direcţia contabilitate şi salarizare
Director, Director,

Subsemnatul, ........, sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ........................
................ B.I./C.I seria ..... nr. ....
Eliberat(ã) la data de ......
De ..........................



ANEXA 3
-------
la norme
--------

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea ......................................
Judeţul/Sectorul .................................
Telefon ..........................................
Direcţia generalã resurse umane nr. ........./....
Direcţia generalã economicã nr. ........../.......

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic
şi consular, precum şi a personalului de specialitate
- funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna .................., domiciliat (ã) în............, str. ......... nr. .., bl. .., sc. .., ap. .., sectorul .., judeţul ......, act de identitate ...... seria ... nr. ....., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii .............................
Funcţia la data pensionãrii ....................................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã │ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 din │cu 1%: │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu ├───────────┤
│modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile │cu 1,5%: │
│şi completãrile ulterioare (ani, luni) ├───────────┤
│ │cu 2%: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,

Subsemnatul, ........, sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ........................
................ B.I./C.I seria ..... nr. ....
Eliberat(ã) la data de ......
De ..........................



ANEXA 4
-------
la norme
--------

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea ......................................
Judeţul/Sectorul .................................
Telefon ..........................................
Direcţia generalã resurse umane nr. ........./....
Direcţia generalã economicã nr. ........../.......

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului diplomatic
şi consular, precum şi a personalului de specialitate
- funcţionari publici şi personal contractual -
din Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa
de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna .................., domiciliat (ã) în............, str. ......... nr. .., bl. .., sc. .., ap. .., sectorul .., judeţul ......, act de identitate ...... seria ... nr. ......, CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii ......................................
Funcţia la data pensionãrii .............................................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã │ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 din │cu 1%: │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu ├───────────┤
│modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile │cu 1,5%: │
│şi completãrile ulterioare (ani, luni) ├───────────┤
│ │cu 2%: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,

Subsemnatul, ........, sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ........................
................ B.I./C.I seria ..... nr. ....
Eliberat(ã) la data de ......
De ..........................



ANEXA 5
-------
la norme
--------

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea ..................................
Judeţul/Sectorul .............................
Telefon ......................................
Direcţia resurse umane nr. ...................
Direcţia contabilitate şi salarizare nr. .....

LISTA
pensionarilor care beneficiazã de actualizarea pensiei de serviciu






JUDEŢ (SECTOR)
┌───┬───────┬───────┬────────┬──────────────────┬──────────────────┬────────┬────────┬────┐
│Nr.│Nume/ │Nr. │Cod │Vechimea utilizatã│Vechimea utilizata│Perioada│Venitul │Data│
│crt│prenume│decizie│numeric │pentru majoritatea│pentru majoritatea│ de │salarial│ cu │
│ │ │ │personal│de 1% prevãzutã de│ prevãzutã la │contri- │ lunar │care│
│ │ │ │ │ art. 5 din Ordo- │ art. 11^2 din │buţie la│ net │ se │
│ │ │ │ │ nanţa de urgenţã │ Ordonanţa de ur- │ pensia │ (lei) │ ac-│
│ │ │ │ │ a Guvernului nr. │genţã a Guvernului│ supli- │ │ tu-│
│ │ │ │ │36/2003, aprobatã │nr. 36/2003, apro-│mentarã │ │ali-│
│ │ │ │ │ cu modificãri şi │batã cu modificãri│achitatã│ │zea-│
│ │ │ │ │completãri şi prin│şi completãri prin│ în │ │zã │
│ │ │ │ │<>Legea nr. 595/2003 │<>Legea nr. 595/2003 │ valutã │ │drep│
│ │ │ │ │cu modificãrile şi│cu modificãrile şi│ (ani, │ │tul │
│ │ │ │ │ completãrile │completãrile ulte-│ luni) │ │ de │
│ │ │ │ │ ulterioare (ani) │rioare (ani, luni)│ │ │pen-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ sie│
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴───────┴────────┴──────────────────┴──────────────────┴────────┴────────┴────┘

Direcţia resurse umane Direcţia contabilitate şi salarizare
Director, Director,
...................... ...................................



ANEXA 6
-------
la norme
--------

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea ......................................
Judeţul/Sectorul .................................
Telefon ..........................................
Direcţia generalã resurse umane nr. ........./....
Direcţia generalã economicã nr. ........../.......

LISTA
pensionarilor care beneficiazã de actualizarea pensiei de serviciu






JUDEŢ (SECTOR)
┌───┬───────┬───────┬────────┬──────────────────┬──────────────────┬────────┬────────┬────┐
│Nr.│Nume/ │Nr. │Cod │Vechimea utilizatã│Vechimea utilizata│Perioada│Venitul │Data│
│crt│prenume│decizie│numeric │pentru majoritatea│pentru majoritatea│ de │salarial│ cu │
│ │ │ │personal│de 1% prevãzutã de│ prevãzutã la │contri- │ lunar │care│
│ │ │ │ │ art. 5 din Ordo- │ art. 11^2 din │buţie la│ net │ se │
│ │ │ │ │ nanţa de urgenţã │ Ordonanţa de ur- │ pensia │ (lei) │ ac-│
│ │ │ │ │ a Guvernului nr. │genţã a Guvernului│ supli- │ │ tu-│
│ │ │ │ │36/2003, aprobatã │nr. 36/2003, apro-│mentarã │ │ali-│
│ │ │ │ │ cu modificãri şi │batã cu modificãri│achitatã│ │zea-│
│ │ │ │ │completãri şi prin│şi completãri prin│ în │ │zã │
│ │ │ │ │<>Legea nr. 595/2003 │<>Legea nr. 595/2003 │ valutã │ │drep│
│ │ │ │ │cu modificãrile şi│cu modificãrile şi│ (ani, │ │tul │
│ │ │ │ │ completãrile │completãrile ulte-│ luni) │ │ de │
│ │ │ │ │ ulterioare (ani) │rioare (ani, luni)│ │ │pen-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ sie│
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───────┼───────┼────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────┼────────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───────┴───────┴────────┴──────────────────┴──────────────────┴────────┴────────┴────┘

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
............................... ...........................



ANEXA 7
-------
la norme
--------

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA RESURSE UMANE DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. .................. Nr. ...............................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea pensiei)
pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile art. 10^1 din
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/ doamna ........................., domiciliat(ã) în ...................., str. ............. nr. .., bl. .., sc. .., ap. .., sectorul ..., judeţul .........., act de identitate ....... seria .... nr. ....., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>art. 10^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la nivelul pensiei de serviciu.
Funcţii de demnitate publicã îndeplinite şi nr. decretelor sau deciziilor de numire: .....................................................................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net al ambasadorului la data de ........ pe│ │
│baza cãruia se stabileşte/actualizeazã pensia de serviciu (în lei)│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia resurse umane Direcţia contabilitate şi salarizare
Director, Director,
...................... ....................................

Subsemnatul, ........, sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ............................
............... B.I./C.I seria ........ nr. .....
Eliberat(ã) la data de ..........
De ..............................



ANEXA 8
-------
la norme
--------

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA RESURSE UMANE DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. .................. Nr. .................................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din pensia
de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul/doamna ............................., decedat(ã) la data de ............, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizatã), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ............ din ....................
Gradul diplomatic sau funcţia publicã la data pensionãrii, transferãrii sau a decesului ............................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã │ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 din │cu 1%: │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu ├───────────┤
│modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile │cu 1,5%: │
│şi completãrile ulterioare (ani, luni) ├───────────┤
│ │cu 2%: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia resurse umane Direcţia contabilitate şi salarizare
Director, Director,
...................... ....................................

Subsemnatul (subsemnata), ................, în calitate de .............,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei,
dacã este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura Data ............................
.......... B.I./C.I seria ........ nr. .....
Eliberat(ã) la data de ..........
De ..............................
CNP .............................



ANEXA 9
-------
la norme
--------

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE

DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ
Nr. ........................... Nr. .......................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din pensia
de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin
<>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul (doamna) ..........................., decedat(ã) la data de ..........., conform certificatului de deces anexat (în copie legalizatã), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ................ din ..................
Funcţia la data pensionãrii, transferãrii sau a decesului ..........................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 │ │
│din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã │ │
│cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu │ │
│modificãrile şi completãrile ulterioare (ani) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea prevãzutã la art. 11^2 din │cu 1%: │
│<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu ├───────────┤
│modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile │cu 1,5%: │
│şi completãrile ulterioare (ani, luni) ├───────────┤
│ │cu 2%: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net pe baza cãruia se stabileşte │ │
│pensia de serviciu (lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia generalã resurse umane Direcţia generalã economicã
Director general, Director general,
............................... ...........................

Subsemnatul (subsemnata), ..........., în calitate de ............,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.

Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei,
dacã este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura Data ............................
.......... B.I./C.I seria ........ nr. .....
Eliberat(ã) la data de ..........
De ..............................
CNP .............................



ANEXA 10
--------
la norme
--------

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA RESURSE UMANE DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr. .................. Nr. ................................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din pensia
de serviciu conform art. 10^1 din Ordonanţa de urgenţã
a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 ,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Adeverim prin prezenta cã domnul (doamna) .............................., decedat(ã) la data de ..........., conform certificatului de deces anexat (în copie legalizatã), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ................................... din ........................



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani)│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã │ │
│în valutã (ani, luni) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤
│Venitul salarial lunar net la ........ pe baza cãruia │ │
│se stabileşte pensia de serviciu (în lei) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta
adeverinţã.

Direcţia resurse umane Direcţia contabilitate şi salarizare
Director, Director,
...................... ....................................

Subsemnatul (subsemnata), ..............., în calitate de ...........,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund
realitãţii.

Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei,
dacã este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura Data ............................
............... B.I./C.I seria ........ nr. .....
Eliberat(ã) la data de ..........
De ..............................
CNP .............................



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016