Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 25 septembrie 2013  privind atribuirea contractelor de prestari de servicii de amenajare si decorare de pavilioane nationale, standuri specializate sau miniexpozitii si servicii conexe in cadrul manifestarilor expozitionale de turism la care participa Autoritatea Nationala pentru Turism, in tara si in strainatate, cu finantare de la bugetul de stat si din Fondul European de Dezvoltare Regionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 25 septembrie 2013 privind atribuirea contractelor de prestari de servicii de amenajare si decorare de pavilioane nationale, standuri specializate sau miniexpozitii si servicii conexe in cadrul manifestarilor expozitionale de turism la care participa Autoritatea Nationala pentru Turism, in tara si in strainatate, cu finantare de la bugetul de stat si din Fondul European de Dezvoltare Regionala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TURISM
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 659 din 28 octombrie 2013

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentele norme reglementează procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică de servicii de amenajare şi decorare de pavilioane naţionale, standuri specializate sau miniexpoziţii şi servicii conexe în cadrul manifestărilor expoziţionale de turism (manifestări expoziţionale) interne şi internaţionale la care participă/pe care le organizează Autoritatea Naţională pentru Turism, denumită în continuare Autoritate, cu finanţare de la bugetul de stat şi din Fondul European de Dezvoltare Regională, precum şi modalităţile de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva actelor emise în legătură cu aceste proceduri.
    (2) Atribuirea contractelor de prestări de servicii prevăzute la alin. (1), finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională, se realizează cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 665/2.604/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie 5.3 "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică" al axei prioritare "Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului" din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Pe parcursul întregului proces de achiziţie publică, astfel cum este reglementat în prezentele norme, la adoptarea oricărei decizii trebuie avute în vedere următoarele principii:
    1. nediscriminarea;
    2. tratamentul egal;
    3. recunoaşterea reciprocă;
    4. transparenţa;
    5. proporţionalitatea;
    6. eficienţa utilizării fondurilor.
    (4) Aplicarea prezentelor norme se va face prin asigurarea utilizării eficiente a fondurilor în procesul de atribuire, prin promovarea concurenţei dintre operatorii economici, şi garantarea nediscriminării, recunoaşterii reciproce şi tratamentului egal al operatorilor economici care participă la atribuirea contractului.
    (5) Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire se vor lua toate măsurile necesare pentru evitarea apariţiei unor situaţii de natură să determine existenţa unui conflict de interese şi/sau manifestarea concurenţei neloiale. În cazul în care se constată apariţia unor astfel de situaţii, se va proceda la eliminarea efectelor rezultate dintr-o astfel de împrejurare, adoptându-se potrivit competenţelor, după caz, măsuri corective de modificare, încetare, revocare, anulare şi altele asemenea ale actelor care au afectat aplicarea corectă a procedurii de atribuire sau ale activităţilor care au legătură cu acestea.
    (6) Prezentele norme respectă obligaţia de transparenţă şi asigură o publicitate adecvată pentru toţi operatorii economici cu sediul în ţară, precum şi pentru cei cu sediul într-un alt stat membru al Uniunii Europene, Autoritatea asigurând acces la informaţiile necesare referitoare la contractele ce vor fi încheiate, mai înainte de atribuirea lor, prin publicarea informaţiilor pe paginile de internet ale instituţiei, astfel încât operatorii economici să poată fi în măsură să îşi exprime interesul de a încheia contractul respectiv.
    ART. 2
    (1) Prezentele norme asigură cadrul organizatoric şi metodologia unitară privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru atribuirea contractului de prestări de servicii având ca obiect achiziţionarea de servicii de amenajare şi decorare de pavilioane naţionale, standuri specializate sau miniexpoziţii şi servicii conexe, precum şi criteriile de natură economică şi tehnică care vor sta la baza atribuirii acestor contracte, prin utilizarea sistemului concurenţial.
    (2) În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 34/2006, obligativitatea respectării prevederilor actului normativ cadru în domeniul achiziţiilor publice se impune numai pentru contractele a căror valoare este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 şi se limitează numai la prevederile art. 35-38 şi 56 din O.U.G. nr. 34/2006 şi la aplicarea, pe tot parcursul procedurii de atribuire, a principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006.
    (3) În cazul în care contractul de prestări de servicii prevăzut la alin. (1) are ca obiect, alături de prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B, şi prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2A la O.U.G. nr. 34/2006, prevederile alin. (1) sunt aplicabile numai dacă valoarea estimată a serviciilor incluse în anexa nr. 2B este mai mare decât valoarea estimată a serviciilor incluse în anexa nr. 2A la O.U.G. nr. 34/2006.

    CAP. II
    Dispoziţii comune aplicabile tuturor procedurilor

    SECŢIUNEA 1
    Procedura aprobării manifestărilor expoziţionale

    ART. 3
    (1) Reprezentanţele de promovare turistică cu sediul în străinătate întocmesc şi comunică direcţiei de specialitate până la data de 30 iunie a fiecărui an propunerile de participare ale Autorităţii la manifestările expoziţionale din străinătate.
    (2) Propunerile de participare sunt însoţite de note de fundamentare care cuprind informaţii privind datele statistice, pentru manifestările din anii anteriori, precum şi de invitaţiile de participare, după caz.
    (3) În baza propunerilor reprezentanţelor de promovare turistică din străinătate, direcţia de specialitate cu atribuţii în domeniul realizării şi implementării programului multianual de marketing şi promovare turistică şi/sau direcţia de specialitate cu atribuţii în implementarea brandului, denumită în continuare direcţie de specialitate iniţiatoare a acţiunii, întocmesc/ întocmeşte şi avizează lista manifestărilor expoziţionale din ţară şi din străinătate la care participă/pe care le organizează Autoritatea, pe care o transmit/transmite pe circuitul intern de avizare.
    ART. 4
    (1) Lista cu manifestările expoziţionale se aprobă prin ordin al ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi turism, cu avizul prealabil al conducătorului instituţiei.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 3 alin. (1), direcţia de specialitate iniţiatoare a acţiunii poate iniţia şi după împlinirea termenului reglementat la articolul menţionat o solicitare de completare a listei cu manifestările expoziţionale, pe baza unui referat de necesitate.
    (3) Referatul va conţine, în mod obligatoriu, justificarea privind oportunitatea participării Autorităţii la manifestarea expoziţională, avantajele ce decurg din această participare, precum şi o propunere cu privire la modul de desfăşurare a acţiunii.
    ART. 5
    (1) Ordinul de aprobare a listei cu manifestările expoziţionale se publică pe paginile de internet ale instituţiei. Odată cu publicarea ordinului se stabileşte şi se aduce la cunoştinţa societăţilor comerciale cu activitate de turism, asociaţiilor profesionale, patronale şi organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale şi altor entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului şi termenul-limită până la care se pot depune cererile pentru participare.
    (2) Cererile primite cu depăşirea termenului precizat se analizează separat, urmând a fi soluţionate în măsura în care termenele stabilite de către organizatorul manifestării expoziţionale permit acest lucru.

    SECŢIUNEA a 2-a

    2.1. Întocmirea documentaţiilor. Etape premergătoare
    ART. 6
    (1) În baza ordinului ministrului delegat de aprobare a listei cu manifestările expoziţionale, precum şi a propunerilor reprezentanţelor din străinătate pentru manifestările expoziţionale externe, direcţia de specialitate iniţiatoare a acţiunii întocmeşte şi avizează referatul de necesitate pentru organizarea manifestării expoziţionale şi îl înaintează pe circuitul intern de avizare cu minimum 30 de zile înainte de organizarea manifestării expoziţionale, după care îl supune spre aprobare conducerii Autorităţii.
    (2) Referatul de necesitate va cuprinde, în mod obligatoriu, informaţii privind prezentarea manifestării expoziţionale, avantajele ce decurg din participarea Autorităţii la respectiva manifestare, necesitatea achiziţionării serviciilor respective, determinarea obiectului achiziţiei, enunţarea firmelor participante, estimarea valorii, precum şi fundamentarea determinării acesteia, indicarea codului CPV al serviciului respectiv, indicarea sursei de finanţare: din bugetul de stat, cu precizarea capitolului din bugetul Autorităţii sau cu specificarea proiect cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN), programe din Fondul European de Dezvoltare Regională, precum şi efectele şi beneficiile previzionate a se obţine şi orice alte informaţii utile.
    (3) Referatul de necesitate va fi însoţit de următoarele documente:
    a) devizul estimativ, care va cuprinde identificarea tuturor serviciilor prestate sau produselor, dacă este cazul şi valoarea totală estimată. Devizul va fi avizat de către direcţia de specialitate şi de compartimentul cu atribuţii în domeniul economic;
    b) fişa tehnică, cu excepţia standului standard, va cuprinde în mod obligatoriu enunţarea tuturor serviciilor ce fac obiectul contractului şi va fi întocmită şi avizată de către direcţia de specialitate iniţiatoare a acţiunii. În cazul manifestărilor expoziţionale externe fişa tehnică se întocmeşte şi se avizează pe baza propunerilor transmise de reprezentanţele de promovare turistică din străinătate.
    (4) În cazul procedurilor de achiziţie finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN), programe din Fondul European de Dezvoltare Regională, se vor specifica categoriile de cheltuieli eligibile, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 665/2.604/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Estimarea valorii contractului se stabileşte înainte de iniţierea procedurii de atribuire, cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2006.
    ART. 7
    (1) Pe baza referatului de necesitate menţionat la art. 6 şi a documentaţiei aferente, compartimentul cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice va elabora o notă justificativă care cuprinde informaţii cu privire la: alegerea procedurii, determinarea valorii estimate a contractului, alegerea cerinţelor minime de calificare, a criteriului de atribuire şi, eventual, a factorilor de evaluare şi a algoritmului de calcul, după caz, încadrarea achiziţiei în planul anual al achiziţiilor publice şi în vocabularul comun al achiziţiilor (CPV), precum şi încadrarea în bugetul aprobat.
    (2) În situaţia în care se impun cerinţe minime de calificare/selecţie referitoare la situaţia economică şi financiară ori la capacitatea tehnică şi/sau profesională, nota justificativă va cuprinde, în mod obligatoriu, motivele alegerii acestor cerinţe.

    2.2. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de selecţie
    ART. 8
    Documentaţia de selecţie care va fi promovată în vederea atribuirii contractului ce face obiectul prezentelor norme va include fişa de date a achiziţiei, caietul de sarcini, formularele şi clauzele contractuale obligatorii.
    ART. 9
    Fişa de date a achiziţiei va cuprinde, fără a se limita la cele ce urmează, cel puţin:
    a) informaţii generale privind autoritatea contractantă, în special cu privire la adresă - inclusiv telefon, fax, e-mail -, persoane de contact, mijloace de comunicare etc.;
    b) instrucţiuni privind date-limită care trebuie respectate şi formalităţi care trebuie îndeplinite în legătură cu participarea la procedura de atribuire;
    c) criterii de calificare/selecţie privind situaţia personală a operatorilor economici care pot atrage după sine excluderea acestora din urmă, precum şi informaţiile/documentele prin care aceştia dovedesc faptul că nu se încadrează în cazurile ce justifică excluderea; criterii de calificare/selecţie privind situaţia economico-financiară, precum şi capacitatea tehnică şi profesională a operatorului economic; informaţii/documente pe care trebuie să le prezinte operatorul economic pentru evaluarea capacităţilor minime cu caracter economic şi tehnic, dacă acestea au fost impuse;
    d) cuantumul garanţiei de participare şi al garanţiei de bună execuţie;
    e) fişa tehnică;
    f) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;
    g) perioada de timp în care ofertantul trebuie să îşi menţină oferta valabilă;
    h) informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire menţionat în caietul de sarcini, aplicat pentru stabilirea ofertei câştigătoare, corespunzător prevederilor prezentelor norme;
    i) termenul în care se comunică rezultatul procedurii de selecţie;
    j) denumirea şi adresa organismului competent de rezolvare a contestaţiilor; informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, după caz, denumirea, adresa, numărul de telefon, numărul de fax şi adresa de e-mail a biroului de la care se pot obţine aceste informaţii;
    k) sursa de finanţare;
    l) numele persoanelor ce deţin funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante;
    m) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii.
    ART. 10
    (1) Caietul de sarcini va include cerinţe/prescripţii/caracteristici care să permită achiziţia serviciilor vizate de Autoritate, cu respectarea necesităţilor acesteia. Cerinţele vor fi elaborate astfel încât să poată fi îndeplinite de prestatorii de specialitate din domeniul respectiv.
    (2) Caietul de sarcini pentru fiecare manifestare expoziţională va conţine elementele minimale şi unitare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele norme, urmând a fi completat cu elementele specifice fiecărei manifestări expoziţionale.
    ART. 11
    (1) Procedura se iniţiază printr-o invitaţie de participare, care se publică împreună cu documentaţia de selecţie pe paginile de internet ale instituţiei, cu cel puţin 10 (zece) zile înainte de data stabilită pentru deschiderea ofertelor.
    (2) În cazul manifestărilor expoziţionale externe, reprezentanţele de promovare turistică vor transmite invitaţia de participare împreună cu documentaţia de selecţie şi la minimum 5 (cinci) firme specializate, cu cel puţin 10 (zece) zile înainte de data stabilită pentru deschiderea ofertelor.
    (3) Invitaţia de participare va cuprinde:
    a) denumirea, adresa, numărul de telefon şi de fax, adresa de e-mail ale autorităţii contractante;
    b) scurtă descriere a manifestării expoziţionale;
    c) data şi ora-limită stabilite pentru depunerea ofertelor;
    d) limba/limbile în care trebuie elaborată oferta;
    e) adresa la care se transmit ofertele;
    f) termenul-limită până la care se pot depune ofertele şi data întrunirii comisiei de selecţie în vederea stabilirii ofertei câştigătoare;
    g) modul de transmitere a ofertelor: în plic sigilat, cu ştampila ofertantului şi cu menţiunea "A nu se deschide înainte de data ..., orele ...";
    h) perioada de timp în care ofertantul trebuie să îşi menţină oferta valabilă;
    i) criteriul de selecţie, şi anume preţul cel mai scăzut în condiţiile respectării cerinţelor caietului de sarcini;
    j) criterii de calificare/selecţie privind situaţia personală a operatorilor economici care pot atrage după sine excluderea acestora din urmă, precum şi informaţiile/documentele prin aceştia dovedesc faptul că nu se încadrează în cazurile ce justifică excluderea; criterii de calificare/selecţie privind situaţia economico-financiară, precum şi capacitatea tehnică şi profesională a operatorului economic; informaţii/documente pe care trebuie să le prezinte operatorul economic pentru evaluarea capacităţilor minime cu caracter economic şi tehnic, dacă acestea au fost impuse, cuantumul garanţiei de participare şi al garanţiei de bună execuţie;
    k) perioada de timp în care ofertantul trebuie să îşi menţină oferta valabilă;
    l) termenul în care se comunică rezultatul procedurii de selecţie, calculat de la data deliberării comisiei de selecţie;
    m) denumirea şi adresa organismului competent de rezolvare a contestaţiilor; informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, după caz, denumirea, adresa, numărul de telefon, numărul de fax şi adresa de e-mail a biroului de la care se pot obţine aceste informaţii;
    n) data publicării invitaţiei de participare;
    o) sursa de finanţare;
    p) numele persoanelor ce deţin funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante;
    q) persoana de contact (nume, telefon, fax, e-mail) care poate să dea detalii suplimentare despre conţinutul caietului de sarcini şi despre program.
    (4) Calculul termenelor se va face cu respectarea prevederilor art. 47.
    ART. 12
    Atribuirea contractului de prestări de servicii se va realiza pe baza criteriului "preţul cel mai scăzut în condiţiile respectării cerinţelor caietului de sarcini".
    ART. 13
    (1) Documentaţiile întocmite în etapa premergătoare, precum şi documentaţia de selecţie vor fi elaborate de direcţiile/compartimentele având atribuţii în derularea contractului de servicii ce urmează a fi încheiat, iar definitivarea acestora, incluzând avizarea şi aprobarea corespunzătoare, va respecta regulile şi procedurile interne aplicabile la nivelul Autorităţii.
    (2) Formularele care vor fi incluse în documentaţie vor avea în vedere modelele utilizate în domeniul achiziţiilor publice, urmând a fi adaptate, pe cât posibil, la obiectul/specificul achiziţiei.

    CAP. III
    Participarea Autorităţii la manifestările expoziţionale externe şi interne

    SECŢIUNEA 1
    Participarea Autorităţii la manifestările expoziţionale externe şi interne cu stand amenajat

    ART. 14
    (1) Pentru manifestările expoziţionale în cadrul cărora Autoritatea va participa cu stand amenajat se aplică procedura reglementată de secţiunea a 3-a a prezentului capitol.
    (2) Participarea Autorităţii la manifestări expoziţionale externe cu standuri având o suprafaţă mai mare de 30 mp se va face numai dacă sunt înscrişi cel puţin 5 (cinci) operatori economici/autorităţi publice pentru respectiva manifestare, suprafaţa standului corelându-se cu numărul de participanţi înscrişi, cu respectarea proporţiei de 5 mp/participant.
    (3) În situaţia în care nu se înscriu la respectiva manifestare expoziţională minimum 5 participanţi sau în cazul în care o parte din cei înscrişi renunţă la a se mai prezenta, conducerea Autorităţii va decide cu privire la oportunitatea participării instituţiei la manifestarea expoziţională, de la caz la caz.

    1.1. Închirierea spaţiului expoziţional
    ART. 15
    (1) Reprezentanţele de promovare turistică din străinătate au obligaţia de a rezerva, în timp rezonabil, spaţiile necesare în vederea participării Autorităţii la manifestările expoziţionale internaţionale de la organizatorul extern.
    (2) Închirierea suprafeţei de expunere se realizează în baza formularului de înscriere emis de către organizator şi a condiţiilor de participare menţionate în acesta.
    (3) Şeful reprezentanţei de promovare turistică din străinătate este mandatat să semneze documentul de angajare/formularul de înscriere privind închirierea suprafeţei de expunere de la organizatorul manifestării.
    (4) Şeful reprezentanţei de promovare turistică din străinătate va întocmi şi va comunica direcţiei de specialitate iniţiatoare a acţiunii devizul de cheltuieli privind închirierea şi amenajarea suprafeţei de expunere, în vederea avizării şi iniţierii procedurii de atribuire a contractului de prestări de servicii.
    (5) În cazul manifestărilor expoziţionale interne, obligaţiile şefului reprezentanţei de promovare turistică din străinătate prevăzute la alin. (1)-(4) cad în sarcina direcţiei de specialitate iniţiatoare a acţiunii.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Participarea Autorităţii la manifestări expoziţionale externe şi interne cu stand standard

    ART. 16
    Pentru manifestările expoziţionale interne şi externe de turism în cadrul cărora Autoritatea va participa cu stand standard, se aplică procedura reglementată de prezenta secţiune.
    ART. 17
    (1) Autoritatea participă la manifestări expoziţionale cu stand standard - stand amenajat de organizatori, cuprinzând toate facilităţile minimale necesare la dimensiunile solicitate - prin atribuirea contractului, prin procedura negocierii directe.
    (2) Participarea Autorităţii la manifestări expoziţionale externe de turism cu stand standard se poate face în unul din următoarele moduri:
    a) pe bază de formular de înscriere/adeziune contract etc., care va conţine termenele şi condiţiile de participare, înscris care va ţine loc de document justificativ;
    b) prin negociere directă cu ofertantul, procedură care se realizează de către şeful reprezentanţei, prin încheierea unui proces-verbal de negociere cu organizatorul sau cu firma agreată de către acesta.
    ART. 18
    (1) Participarea Autorităţii la manifestări expoziţionale interne de turism cu stand standard se face prin procedura de negociere directă.
    (2) Negocierea directă cu ofertantul se realizează de către o comisie de negociere desemnată în acest sens de conducătorul Autorităţii şi se finalizează prin încheierea unui proces-verbal de negociere cu organizatorul sau cu firma agreată de către acesta.
    (3) Dispoziţiile art. 3-7 şi ale art. 43 şi următoarele referitoare la încheierea contractului se aplică în mod corespunzător.
    (4) Pentru manifestările expoziţionale externe şi interne se va întocmi un proces-verbal de recepţie a standului, încheiat între organizatori şi şeful reprezentanţei de promovare/ persoana/persoanele desemnată/desemnate în acest sens de conducătorul Autorităţii.

    SECŢIUNEA a 3-a

    3.1. Procedura de atribuire a contractului de prestări de servicii pentru stand amenajat
    ART. 19
    (1) Atribuirea contractului de prestări servicii se realizează pe bază de selecţie de oferte - procedura prin care orice ofertant are dreptul de a depune ofertă, urmând a fi selectată oferta care îndeplineşte condiţiile din caietul de sarcini pe baza criteriului de atribuire stabilit.
    (2) Procedura va fi derulată de comisia de selecţie potrivit dispoziţiilor prezentei secţiuni.
    3.2. Calificarea ofertanţilor
    ART. 20
    Orice ofertant, persoană fizică/juridică română sau străină, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme, la procedura pentru atribuirea contractelor de prestări servicii ce fac obiectul prezentelor norme.
    ART. 21
    (1) Orice operator economic are dreptul de a solicita clarificări privind caietul de sarcini.
    (2) Autoritatea va răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cât mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic.
    (3) Răspunsurile la clarificări, însoţite de întrebările aferente, vor fi publicate pentru toţi operatorii economici, fără a se dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective, nu mai târziu de două zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor, anexate anunţului de participare pe site-ul instituţiei şi/sau pe celelalte pagini de internet ale instituţiei, în funcţie de obiectul contractului.
    (4) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (2), totuşi Autoritatea va răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care perioada necesară pentru elaborarea şi transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data-limită de depunere a ofertelor.
    ART. 22
    (1) Prin caietul de sarcini se pot solicita documente considerate necesare calificării.
    (2) Documentele de calificare cuprind informaţii referitoare la:
    a) situaţia personală a ofertantului: declaraţii emise în conformitate cu prevederile art. 180 şi 181 din O.U.G. nr. 34/2006, precum şi orice documente considerate edificatoare, din acest punct de vedere, în ţara de origine sau în ţara în care ofertantul este stabilit, cum ar fi certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autorităţi competente din ţara respectivă;
    b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale: documente edificatoare care să dovedească forma de înregistrare ca persoană fizică sau juridică şi, după caz, de atestare ori apartenenţă din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile din ţara în care ofertantul este stabilit;
    c) situaţia economică şi financiară: documente edificatoare care să dovedească situaţia economică şi financiară a ofertantului, astfel cum sunt reglementate de dispoziţiile art. 185 şi 186 din O.U.G. nr. 34/2006, precum declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; bilanţul contabil sau extrase de bilanţ, în cazul în care publicarea acestor bilanţuri este prevăzută de legislaţia ţării în care este stabilit ofertantul; declaraţii privind cifra de afaceri globală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară, care vizează activitatea din cel mult ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sunt disponibile etc.
    ART. 23
    Ofertantul are obligaţia de a prezenta toate documentele prevăzute în caietul de sarcini, în forma solicitată şi în condiţiile impuse de acesta. În caz contrar, comisia de selecţie numită în acest scop poate decide respingerea ofertei ca neconformă.
    ART. 24
    (1) Prin caietul de sarcini se va stabili şi perioada de valabilitate a ofertelor. Aceasta se va calcula astfel încât să se întindă până la momentul încheierii contractului.
    (2) Perioada de valabilitate a ofertei reprezintă perioada de timp în care valoarea ofertei nu poate fi modificată.

    3.3. Depunerea ofertelor
    ART. 25
    Ofertele se depun la sediul Autorităţii, se înregistrează în registrul de intrări/ieşiri, specificându-se data şi ora, şi se păstrează nedeschise, urmând a fi puse la dispoziţia comisiei de selecţie constituite în acest scop.

    3.4. Modul de lucru al comisiei de selecţie
    ART. 26
    (1) Comisia de selecţie are obligaţia de a deschide ofertele şi, după caz, alte documente prezentate de participanţi, la data, ora şi în locul indicate în invitaţia de participare. În cazul în care devine necesară prelungirea termenului de depunere a ofertelor, Autoritatea are obligaţia de a preciza această modificare printr-o erată la invitaţia de participare, care trebuie însă publicată cu cel puţin 3 zile înainte de data anunţată iniţial pentru deschiderea ofertelor.
    (2) Orice ofertant are dreptul de a fi prezent la deschidere. Comisia de selecţie nu are dreptul de a respinge o ofertă având ca singură motivaţie absenţa de la deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivă.
    ART. 27
    (1) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor comisia de selecţie verifică modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.
    (2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de selecţie, care are obligaţia de a anunţa următoarele informaţii:
    a) denumirea (numele) ofertanţilor;
    b) modificările şi retragerile de oferte;
    c) elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv preţul;
    d) orice alte detalii şi precizări pe care comisia de selecţie/negociere le consideră necesare.
    (3) Nicio ofertă nu poate fi respinsă la deschidere, cu excepţia cu excepţia celor care se încadrează într-una dintre următoarele situaţii:
    a) au fost depuse după data şi ora-limită de depunere sau la o altă adresă decât cele stabilite în anunţul de participare;
    b) nu sunt însoţite de garanţia de participare, în cuantumul, forma şi având perioada de valabilitate solicitate în documentaţia de selecţie.
    ART. 28
    (1) După deschiderea ofertelor, comisia de selecţie redactează un proces-verbal de deschidere a şedinţei, în care consemnează denumirea participanţilor, preţul ofertelor, precum şi toţi paşii urmaţi în cadrul respectivei şedinţe.
    (2) Procesul-verbal se semnează de toţi membrii comisiei de selecţie şi de reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor, după care se comunică tuturor ofertanţilor participanţi la procedură.
    ART. 29
    (1) Pe parcursul analizării şi verificării documentelor prezentate de ofertanţi, comisia de selecţie are dreptul de a solicita clarificări sau completări ale acestora, fără însă ca răspunsul la acestea să modifice în mod substanţial propunerea financiară/tehnică.
    (2) Clarificările solicitate nu trebuie să fie de natură să avantajeze un operator economic în detrimentul altuia.
    ART. 30
    (1) Orice decizie a comisiei de selecţie trebuie să întrunească votul majorităţii membrilor săi.
    (2) În cazul în care apar eventuale divergenţe de păreri între membrii comisiei de selecţie, preşedintele acesteia are obligaţia de a solicita reanalizarea punctelor de divergenţă, în scopul finalizării în timp util a etapei de selecţie a ofertelor şi de stabilire a ofertei câştigătoare. În cazul în care comisia de selecţie nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii.
    (3) Membrii comisiei de selecţie care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se ataşează la raportul procedurii de atribuire.
    ART. 31
    (1) Oferta este declarată inacceptabilă în următoarele situaţii:
    a) se încadrează în categoria celor care nu au corespuns cerinţelor de funcţionare şi performanţă prevăzute în caietul de sarcini;
    b) a fost depusă de un ofertant care nu îndeplineşte cerinţele minime de calificare/selecţie, stabilite în caietul de sarcini, sau nu a prezentat documente relevante în acest sens;
    c) constituie o alternativă la prevederile caietului de sarcini, alternativă care nu poate fi luată în considerare din următoarele motive:
    - în invitaţia de participare nu este precizată în mod explicit posibilitatea depunerii unor oferte alternative;
    - respectiva ofertă alternativă nu respectă cerinţele minime prevăzute în caietul de sarcini;
    d) ofertantul nu transmite în perioada precizată de comisia de selecţie clarificările/completările solicitate;
    e) preţul, fără TVA, inclus în propunerea financiară depăşeşte valoarea estimată şi nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;
    f) preţul, fără TVA, inclus în propunerea financiară depăşeşte valoarea estimată şi, deşi există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv, se constată existenţa a cel puţin uneia dintre următoarele situaţii:
    1. preţul este cu mai mult de 10% mai mare decât valoarea estimată prevăzută în invitaţia de participare;
    2. încheierea contractului la preţul respectiv ar conduce la eludarea aplicării acelor prevederi ale O.U.G. nr. 34/2006 care instituie obligaţii ale autorităţii contractante în raport cu anumite praguri valorice;
    g) în urma verificărilor efectuate de comisia de selecţie se constată că oferta are un preţ neobişnuit de scăzut, în sensul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, pentru serviciul ce urmează a fi prestat, astfel încât nu se poate asigura îndeplinirea contractului la parametrii cantitativi şi calitativi solicitaţi prin caietul de sarcini;
    h) oferta este depusă cu nerespectarea prevederilor art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, raportat la data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor.
    (2) Oferta este considerată neconformă în următoarele situaţii:
    a) nu satisface în mod corespunzător cerinţele caietului de sarcini;
    b) conţine propuneri de modificare a clauzelor contractuale stabilite în cadrul caietului de sarcini, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru autoritatea contractantă, iar ofertantul, deşi a fost informat cu privire la respectiva situaţie, nu acceptă renunţarea la clauzele respective;
    c) conţine în cadrul propunerii financiare preţuri care nu sunt rezultatul liberei concurenţe şi care nu pot fi justificate;
    ART. 32
    (1) Ofertele care nu se încadrează în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 31 sunt singurele oferte care pot fi considerate admisibile.
    (2) Oferta câştigătoare se stabileşte numai dintre ofertele admisibile şi numai pe baza criteriului de atribuire precizat în invitaţia de participare şi în documentaţia de selecţie.
    ART. 33
    Comisia de selecţie are obligaţia de a respinge toate ofertele declarate inacceptabile/neconforme.
    ART. 34
    (1) În urma şedinţei/şedinţelor de evaluare a ofertelor, comisia de selecţie va întocmi raportul procedurii de atribuire, care va conţine toţi paşii procedurii, precum şi rezultatul evaluării. Raportul procedurii va fi înaintat spre aprobare preşedintelui şi înaintat spre luare la cunoştinţă ministrului delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi turism.
    (2) Raportul procedurii de atribuire se elaborează înainte de încheierea contractului de prestări servicii şi cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) denumirea şi sediul autorităţii contractante;
    b) obiectul contractului de prestări de servicii;
    c) denumirea ofertanţilor participanţi la procedură;
    d) descrierea succintă a modului de desfăşurare a şedinţei de deschidere, după caz, a şedinţelor de selecţie;
    e) denumirea/numele ofertanţilor respinşi şi motivele care au stat la baza acestei decizii;
    f) denumirea/numele ofertantului/ofertanţilor a cărui/căror ofertă a fost declarată câştigătoare şi motivele care au stat la baza acestei decizi;
    g) dacă este cazul, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire.
    ART. 35
    (1) Preşedintele comisiei de selecţie comunică rezultatul procedurii către toţi ofertanţii care au depus oferte.
    (2) În comunicările către cei declaraţi necâştigători se vor preciza următoarele: motivul respingerii ofertei, numele câştigătorului, preţul oferit de acesta, precum şi temeiul legal pentru soluţionarea eventualelor contestaţii.
    (3) În comunicarea către ofertantul câştigător se va menţiona preţul ofertat şi data la care acesta este invitat să încheie contractul, având în vedere termenul de depunere al contestaţiilor.
    ART. 36
    În cazul în care la selecţia de ofertă se prezintă un singur ofertant, oferta acestuia poate fi acceptată dacă respectă condiţiile caietului de sarcini.

    3.5. Anularea procedurii
    ART. 37
    Procedura de atribuire a contractului de prestări de servicii va fi anulată, în cazul în care se ia această decizie, de regulă, înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de atribuire şi, oricum, înainte de data semnării contractului şi numai în următoarele cazuri:
    a) au fost prezentate numai oferte inacceptabile şi/sau neconforme;
    b) nu a fost depusă nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/sau financiare;
    c) dacă abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului;
    d) orice alte situaţii reglementate de dispoziţiile art. 209 din O.U.G. nr. 34/2006.
    ART. 38
    Decizia de anulare nu creează vreo obligaţie a Autorităţii faţă de participanţii la procedura de atribuire.
    ART. 39
    Decizia de anulare va fi comunicată, în scris, tuturor ofertanţilor, menţionându-se motivele anulării în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data adoptării acesteia.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Constituirea garanţiei de participare şi garanţiei de bună execuţie

    ART. 40
    (1) Garanţia de participare se constituie de către ofertant în scopul de a proteja Autoritatea faţă de riscul unui eventual comportament necorespunzător al acestuia pe întreaga perioadă derulată până la încheierea contractului.
    (2) Cuantumul garanţiei de participare, menţionat şi în invitaţia de participare, se stabileşte în sumă fixă ce nu poate depăşi 2% din valoarea estimată a contractului.
    (3) Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi cel puţin egală cu perioada minimă de valabilitate a ofertei, astfel cum a fost solicitată prin documentaţia de selecţie.
    (4) Garanţia de participare se constituie, se reţine şi se restituie într-una din modalităţile reglementate de art. 86 şi următoarele din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 41
    (1) Garanţia de bună execuţie a contractului se constituie de către contractant în scopul asigurării Autorităţii de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului.
    (2) Autoritatea stabileşte în documentaţia de selecţie modalitatea de constituire a garanţiei de bună execuţie, precum şi cuantumul acesteia, care însă nu trebuie să depăşească 10% din preţul contractului, fără TVA.
    (3) Garanţia de bună execuţie se constituie se reţine şi se restituie într-una din modalităţile reglementate de art. 90 şi următoarele din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 42
    Modalitatea de constituire a garanţiei de participare/garanţiei de bună execuţie, cuantumul şi perioada de valabilitate a garanţiei de participare vor fi stabilite prin documentaţia de selecţie.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Încheierea contractului

    ART. 43
    (1) Autoritatea va încheia contractul de prestări de servicii având ca obiect achiziţionarea de servicii de amenajare şi decorare de pavilioane naţionale, standuri specializate sau miniexpoziţii şi servicii conexe cu ofertantul declarat câştigător numai după 5 zile de la data transmiterii comunicării rezultatului aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată a contractului respectiv este egală ori mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro şi numai după 10 zile în cazul în care valoarea estimată a contractului respectiv depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro.
    (2) În situaţia în care ofertantul declarat câştigător nu semnează contractul, fie va fi invitat în vederea contractării ofertantul clasat pe locul al doilea, cu respectarea dispoziţiilor prezentului articol, fie se va repeta procedura de atribuire a contractului de prestări de servicii.
    ART. 44
    Contractele care intră în sfera de aplicare a prezentelor norme pot fi încheiate înainte de împlinirea termenelor prevăzute la art. 43 alin. (1) numai în cazul în care contractul respectiv urmează să fie perfectat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedură de atribuire şi nu există alţi operatori economici implicaţi în procedura de atribuire.
    ART. 45
    Contractul va fi elaborat de compartimentul având atribuţii în acest sens, iar definitivarea acestuia, incluzând avizarea şi aprobarea corespunzătoare, va respecta regulile şi procedurile interne aplicabile la nivelul Autorităţii.
    ART. 46
    Dosarul original al procedurii se păstrează la compartimentul cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice, o copie a acestuia fiind păstrată la direcţia iniţiatoare.

    CAP. IV
    Termene

    ART. 47
    (1) Termenele, în afară de cazul în care legea dispune altfel, se calculează după cum urmează:
    1. când termenul se socoteşte pe ore, acesta începe să curgă de la ora zero a zilei următoare;
    2. când termenul se socoteşte pe zile, nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlineşte;
    3. când termenul se socoteşte pe săptămâni, luni sau ani, el se împlineşte în ziua corespunzătoare din ultima săptămână ori lună sau din ultimul an. Dacă ultima lună nu are zi corespunzătoare celei în care termenul a început să curgă, termenul se împlineşte în ultima zi a acestei luni.
    (2) Când ultima zi a unui termen cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungeşte până în prima zi lucrătoare care urmează.
    (3) Termenul care se socoteşte pe zile, săptămâni, luni sau ani se împlineşte la ora 24,00 a ultimei zile în care se poate depune înscrisul.
    (4) Cu toate acestea, dacă este vorba de un act ce trebuie depus la sediul instituţie sau într-un alt loc, termenul se va împlini la ora la care activitatea încetează în acel loc în mod legal.
    (5) Înscrisurile depuse înăuntrul termenului prevăzut de lege prin scrisoare recomandată la oficiul poştal sau depus la un serviciu de curierat rapid ori la un serviciu specializat de comunicare este socotit a fi făcut în termen.
    (6) În cazurile prevăzute la alin. (1) şi (2), recipisa oficiului poştal, precum şi înregistrarea ori atestarea făcută, după caz, de serviciul de curierat rapid, de serviciul specializat de comunicare, de unitatea militară sau de administraţia locului de deţinere, pe actul depus, servesc ca dovadă a datei depunerii actului de către partea interesată.
    (7) Termenele încep să curgă de la data comunicării înscrisurilor.
    (8) Nedepunerea ofertelor în termenele stabilite atrage decăderea din termen.

    CAP. V
    Constituirea comisiei de selecţie a ofertelor

    ART. 48
    (1) Compartimentul cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice va supune spre aprobare preşedintelui, pentru manifestările expoziţionale la care Autoritatea va participa/pe care le organizează, componenţa comisiei de selecţie a ofertelor, pe baza propunerilor primite de la structurile din cadrul instituţiei.
    (2) Comisia de selecţie este formată din 3 sau 5 membri şi 2 membri supleanţi. Din componenţa comisiei pot face parte reprezentanţi ai direcţiei de specialitate iniţiatoare a acţiunii, compartimentului cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice, compartimentului cu atribuţii în domeniul economic, compartimentului cu atribuţii în domeniul juridic, precum şi reprezentanţi ai altor structuri din cadrul Autorităţii.
    (3) Persoana responsabilă cu aplicarea procedurii de atribuire a contractului este preşedintele comisiei de selecţie.
    (4) În situaţia în care un membru al comisiei de selecţie nu are posibilitatea, din motive obiective (concediu legal de odihnă, concediu medical, delegaţie etc.), de a-şi îndeplini atribuţiile rezultate din calitatea de membru al comisiei de selecţie, acesta va fi înlocuit cu membrul supleant desemnat, urmând ca în procesul-verbal să se facă menţiune despre aceasta.
    (5) În cazul în care preşedintele comisiei nu are posibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile ce îi revin, din motive obiective (concediu legal de odihnă, concediu medical, delegaţie etc.), acesta va fi înlocuit de membrul supleant desemnat, care va deţine şi calitatea de preşedinte al comisiei.
    (6) După procedura înlocuirii, calitatea de membru al comisiei de selecţie este preluată de membrul supleant, care îşi va exercita atribuţiile aferente până la finalizarea procedurii de atribuire.
    ART. 49
    Atribuţiile comisiei sunt:
    a) deschiderea ofertelor;
    b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către ofertanţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin caietul de sarcini;
    c) realizarea selecţiei ofertelor;
    d) realizarea negocierilor ulterioare cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurii de negociere;
    e) verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini;
    f) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al încadrării în fondurile aprobate pentru fiecare acţiune în parte;
    g) stabilirea ofertelor declarate inacceptabile şi neconforme şi a motivelor care au stat la baza încadrării ofertelor respective în această categorie;
    h) aplicarea criteriului de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în caietul de sarcini, şi stabilirea ofertei câştigătoare;
    i) în cazuri justificate, conform prevederilor din cap. III secţiunea a 3-a, elaborarea unei propuneri de anulare a procedurii de atribuire;
    j) elaborarea procesului-verbal de deschidere şi selecţie/negociere şi a raportului de atribuire în situaţiile prevăzute de prezentele norme.
    ART. 50
    Pot fi admişi la lucrările comisiei, la solicitarea membrilor acesteia, pentru a participa cu statut de observator, membrii desemnaţi de asociaţiile profesionale şi patronale din turism.

    CAP. VI
    Notificări şi contestaţii

    ART. 51
    (1) Înainte de a formula contestaţii, ofertanţii care se consideră vătămaţi într-un drept ori într-un interes legitim printr-un act al Autorităţii în cadrul procedurii de atribuire a contractelor de servicii a căror valoare este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 pot notifica autoritatea contractantă cu privire la pretinsa încălcare a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice.
    (2) Notificarea prevăzută la alin. (1) nu are ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire. După primirea notificării, autoritatea contractantă poate adopta orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis în cadrul respectivei proceduri.
    (3) Măsurile adoptate potrivit alin. (2) se comunică în termen de o zi lucrătoare atât persoanei care a notificat autoritatea contractantă, cât şi celorlalţi operatori economici implicaţi.
    ART. 52
    Contestaţiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B la O.U.G. nr. 32/2006, a căror valoare este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 32/2006, se soluţionează potrivit dispoziţiilor cap. IX din O.U.G. nr. 34/2006.
    ART. 53
    (1) Contestaţiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B la O.U.G. nr. 34/2006, a căror valoare este sub pragul prevăzut la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006, se depun, în termen de 5 zile începând cu ziua următoare comunicării rezultatului procedurii, la sediul Autorităţii şi se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea acestora.
    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se numeşte prin ordin al preşedintelui şi este formată din 3 membri şi 3 membri supleanţi, dispoziţiile art. 48 alin. (4), (5) şi (6) aplicându-se în mod corespunzător.
    (3) Organizarea, funcţionarea, competenţele, precum şi modul de lucru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se stabilesc prin regulamentul de lucru al comisiei aprobat prin ordin al preşedintelui.
    (4) După soluţionarea contestaţiei, Autoritatea va comunica operatorului economic, în termen de două zile, decizia Comisiei privind modul de soluţionare a contestaţiei.
    (5) Împotriva deciziei comisiei, operatorul economic poate face plângere la instanţa competentă, potrivit cap. IX din O.U.G. nr. 34/2006, în termen de 10 zile de la comunicarea deciziei.
    ART. 54
    În cazul primirii unei contestaţii, autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiei, în condiţiile O.U.G. nr. 34/2006, pentru contestaţiile reglementate la art. 52 sau, după caz, după comunicarea deciziei, în condiţiile art. 53, dar nu înainte de expirarea termenelor de aşteptare prevăzute la art. 43 alin. (1).

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    ART. 55
    (1) Prevederile prezentelor norme se completează, după caz, cu dispoziţiile O.U.G. nr. 34/2006, ale Hotărârii Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 302/2011 privind aprobarea formularelor standard ale Procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor şi Raportului procedurii, aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii şi cu dispoziţiile Codului de procedură civilă.
    (2) Prevederile prezentelor norme procedurale nu se aplică procedurilor în curs de desfăşurare, contractelor aflate în curs de executare şi contestaţiilor aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentelor norme, acestea rămânând supuse normelor în vigoare la data iniţierii, respectiv a încheierii acestora. Prin procedură în curs de desfăşurare se înţelege orice procedură pentru care s-a transmis o invitaţie de participare până la data intrării în vigoare a prezentelor norme.
    ART. 56
    La elaborarea prezentelor norme s-au avut în vedere recomandările Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.


    ANEXĂ
    la norme

                                                Aprobat
                                               ─────────
                                               Preşedinte,
                                              ..............

                             CAIET DE SARCINI
       pentru atribuirea contractelor de prestări de servicii de amenajare
        şi decorare de pavilioane naţionale, standuri specializate sau
         miniexpoziţii şi servicii conexe în cadrul manifestărilor
          expoziţionale de turism la care participă Autoritatea Naţională
           pentru Turism, în ţară şi în străinătate, cu finanţare de la
         bugetul de stat şi din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)

    CAP. I
    Date generale

    ● Perioada de desfăşurare
    ● Caracterul manifestării expoziţionale
    ● Suprafaţa
    ● Număr infodesk-uri
    ● Organizator extern

    CAP. II
    Documentele ofertantului

    (1) Oferta tehnică conţine memoriul tehnic şi schiţa de amenajare a standului în perspectiva axonometrică, prezentare tridimensională în policromie. Se precizează: tipul de structură modulară utilizată, modul de personalizare a standului (logo, imagini reprezentative etc.), materialele şi grafica utilizată, modul de evidenţiere a caracterului manifestării, elementele de etalare suficiente pentru numărul de firme participante (podiumuri, vitrine, standere, etajere, bar, hostesse, scaune din metal eloxat cu acoperire material textil, mese structură metalică eloxată etc.).
    (2) Oferta financiară va cuprinde, după caz, şi costurile legate de:
    - catering şi deservire personal;
    - realizarea de obiecte promoţionale;
    - servicii conexe - apă, curăţenie, electricitate;
    - transportul broşurilor la stand;
    - execuţia a 5 poze format A4 cu standul Autorităţii Naţionale pentru Turism.

    CAP. III
    Conceptul tehnico-organizatoric al standului

    (1) Concepţia şi realizarea standului sau, în funcţie de caz, amenajarea lui, are în vedere asigurarea unui ambient care să garanteze o prezentare modernă, crearea unui cadru adecvat pentru activitatea de promovare. Stabilirea structurilor modulare care vor fi utilizate la amenajarea standului se face de către şeful reprezentanţei de promovare. Se vor introduce elemente de personalizare a standului inspirate din tradiţiile, cultura şi valorile româneşti, după caz, butaforie, în proporţie de maximum 50% din concepţia de amenajare, care se vor menţiona distinct în oferta tehnică.
    (2) În funcţie de configuraţia spaţiului, structura standului va asigura o funcţionalitate optimă, o imagine particularizată, originală şi atrăgătoare. Amenajarea interioară urmăreşte limitarea la minimum a utilizării panourilor opace, preferându-se panourile vitrate, standurile transparente, cu intenţia obţinerii unei imagini luminoase, clare, a unei imagini cât mai cuprinzătoare în ansamblu. Se ţine cont de tema principală de promovare a anului şi de predominarea culorilor tricolorului românesc.
    (3) Destinaţia categoriilor de suprafeţe ce intră în componenţa standului (expunere, discuţii/tratative, anexe, căi de acces) şi proporţiile dintre ele vor avea ca finalitate o folosire cât mai judicioasă a spaţiului şi o eficienţă corespunzătoare.
    (4) Suprafeţele de expunere şi mesele de discuţii/tratative se corelează cu numărul de participanţi.
    (5) Standul va fi prevăzut cu dotări specifice personalizate pentru fiecare manifestare în funcţie de adresabilitate - pentru specialişti sau pentru public, va avea un spaţiu de depozitare în funcţie de suprafaţa totală a standului, dotat cu dulap cu cheie, etajere, cuier etc.
    (6) La manifestările de turism cu mai mult de 5 expozanţi se are în vedere amplasarea, la intrarea în stand, a unui panou care să cuprindă lista firmelor participante şi realizarea unui pliant/flyer pe suport lucios cu numele expozanţilor şi alte date despre aceştia (date de contact, tip de produs oferit etc.).
    (7) Nu se acceptă utilizarea de structuri modulare sau dotări uzate care prezintă exfolieri, zgârieturi, pete, murdărie.
    (8) Evidenţierea desk-ului Autorităţii Naţionale pentru Turism.
    (9) În standul Autorităţii Naţionale pentru Turism, acolo unde este cazul, pentru o mai bună vizibilitate a mesajelor transmise, se va apela la tehnologie de nouă generaţie. Se vor utiliza astfel, după caz, dar fără a se limita la acestea: ecrane cu tehnologie led cu suprafaţa de minimum 6 m2, video wall-uri, sisteme de proiecţie video, ecran led (cu diagonala de minimum 1 m) şi sisteme audio pe care se transpun informaţiile/prezentările şi produsele turistice înregistrate pe CD/DVD furnizat de Direcţia management brand.
    (10) Prezenţa standului naţional se marchează şi prin înscrierea numelui ţării în limbile stabilite, pe o supraînălţare maximă, cu respectarea regulamentului de organizare a manifestării expoziţionale.
    (11) Pentru organizarea unor acţiuni promoţionale se închiriază veselă.
    (12) Societatea organizatoare desemnează o persoană care să asigure urgenţele tehnice pe întreaga perioadă de desfăşurare a manifestării expoziţionale.
    (13) Instalaţiile electrice vor asigura funcţionalitatea echipamentelor electrice/electronice, iluminarea corespunzătoare a panourilor foto etc., precum şi iluminatul general al standului. Instalaţiile de apă şi reziduuri vor fi în conformitate cu standardele internaţionale.
    (14) Standul va fi prevăzut cu racord la apă/canalizare, electricitate, aranjamente de flori naturale, depozit dotat cu frigider, cafetieră şi chiuvetă şi alte elemente ambientale, în conformitate cu standardele internaţionale. Se vor prevedea fonduri pentru asigurarea curăţeniei în stand şi colectarea deşeurilor.
    (15) Nerealizarea standului şi a programului promoţional în conformitate cu prevederile caietului de sarcini, se consemnează în procesul-verbal de constatare, care se semnează pe perioada manifestării expoziţionale şi constituie, împreună cu contractul, bază legală pentru derularea procedurilor jurisdicţionale de recuperare a prejudiciului cauzat, aşa cum se stabileşte în contract.

    CAP. IV
    Condiţii financiare

    Valoarea totală a ofertei financiare se defalcă pe elemente constitutive, respectiv servicii sau produse furnizate şi valoarea corespunzătoare, în euro, respectiv lei, pentru manifestările expoziţionale care au loc în ţară.
    Oferta financiară cuprinde valoarea totală exprimată în euro/lei la care se adaugă TVA (în ţările în care este cazul).

                     _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016