Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 22 octombrie 2002  de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 22 octombrie 2002 de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 777 din 25 octombrie 2002

1. În înţelesul prezentelor norme, notiunile de mai jos se definesc astfel:
a) magazine duty-free - depozite autorizate de Ministerul Finanţelor Publice, amplasate numai pe partea dreapta a sensului de ieşire din ţara, în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat terestre şi navale, în care se vand mãrfuri cu amãnuntul, în valuta, provenite din import şi/sau din producţia interna, persoanelor care cãlãtoresc înspre o destinaţie internationala;
b) magazine duty-free diplomatice - depozite autorizate de Ministerul Finanţelor Publice, în care se vand mãrfuri cu amãnuntul, în valuta, provenite din import şi/sau din producţia interna, în exclusivitate reprezentantelor diplomatice şi personalului acestora.
Necesitatea şi amplasarea acestor magazine se avizeazã de Ministerul Afacerilor Externe;
c) mãrfuri în regim duty-free - mãrfuri vândute în magazine duty-free sau/şi duty-free diplomatice, mãrfuri vândute la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, precum şi mãrfuri distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
d) operatori - personalul care lucreazã efectiv în magazinele duty-free şi duty-free diplomatice, cel care aprovizioneaza aceste magazine, precum şi personalul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri şi care are în atribuţii vânzarea în regim duty-free sau distribuirea gratuita a mãrfurilor la bordul acestor aeronave;
e) cumpãrãtori - persoanele care cãlãtoresc înspre o destinaţie internationala, precum şi pasagerii şi membrii echipajelor aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri. În cazul magazinelor duty-free diplomatice noţiunea de cumpãrãtor se referã la reprezentantele diplomatice şi personalul acestora;
f) aparate de marcat electronice fiscale - casele de marcat, precum şi alte sisteme ce includ dispozitive cu funcţii de case de marcat, care înglobeazã constructiv un modul fiscal prin intermediul cãruia controleazã memoria fiscalã, dispozitivul dublu de imprimare şi afisajul client;
g) birou vamal de control şi vamuire - autoritate vamalã în a carei competenta se afla supravegherea magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, precum şi a depozitelor din aeroporturile internaţionale;
h) cantitãţile destinate uzului personal - cantitãţile care sunt destinate folosirii la un nivel rezonabil pentru consumul individual, familial sau pentru cadouri, fãrã a fi utilizate în scopul vânzãrii;
i) autorizaţie - documentul eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, prin care se conferã dreptul de înfiinţare a unui magazin duty-free sau duty-free diplomatic, de vânzare a unor mãrfuri în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri şi de distribuire gratuita a unor mãrfuri pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
j) autorizat - persoana juridicã constituitã potrivit legii, titulara a autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, iar în cazul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, persoana juridicã romana care deţine contract de societate cu Societatea Comercialã "Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane - TAROM" - S.A. sau contract de aprovizionare a aeronavelor încheiat cu companii aeriene autorizate sa desfãşoare curse în trafic extern de pasageri;
k) aeronave care efectueazã curse în trafic extern de pasageri - mijloace de transport aerian, indiferent de ţara de înmatriculare sau de naţionalitate, utilizate în trafic internaţional pentru transportul de persoane.
2. Amplasarea şi amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free nu trebuie sa permitã accesul în incinta al persoanelor care nu cãlãtoresc înspre o destinaţie internationala. Amplasarea şi amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free nu trebuie sa permitã introducerea sau scoaterea de mãrfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele stabilite de organele vamale.
3. Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care se vor infiinta, destinate magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, vor fi avizate de birourile vamale în a cãror raza de competenta urmeazã sa funcţioneze magazinele. Aceste documente vor sta la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare.
4. Dacã necesitãţile de funcţionare a magazinelor duty-free impun folosirea unor spaţii-anexe, acestea trebuie amplasate în aceeaşi clãdire sau în imediata ei apropiere, care se afla în aceeaşi zona de supraveghere vamalã, calea de comunicare dintre acestea considerându-se parte integrantã a perimetrului magazinelor.
5. Ministrul finanţelor publice, la propunerea Direcţiei Generale a Vamilor, cu avizul Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscalã, autorizeaza persoanele juridice care au dreptul sa comercializeze mãrfuri în regim duty-free, numãrul de magazine duty-free, precum şi locul de amplasare a acestora în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat.
Dispoziţiile alin. 1 se aplica şi magazinelor duty-free diplomatice, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe.
Ministrul finanţelor publice, la propunerea Direcţiei Generale a Vamilor, cu avizul Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscalã, autorizeaza persoanele juridice care comercializeazã mãrfuri cu amãnuntul, în valuta, în regim duty-free, la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri.
6. Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare persoana juridicã solicitanta va depune la Direcţia Generalã a Vamilor o cerere de autorizare care trebuie sa conţinã urmãtoarele elemente:
- denumirea persoanei juridice, forma şi sediul acesteia;
- codul fiscal al persoanei juridice solicitante;
- denumirea punctului de control pentru trecerea frontierei de stat în care este sau se amplaseaza magazinul pentru care se solicita eliberarea autorizaţiei;
- datele personale ale celor care reprezintã persoana juridicã, respectiv: numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul actual, funcţia detinuta;
- conturile bancare, bãncile la care are deschise conturi, în valuta şi în lei, valoarea capitalului social.
Cererea va fi semnatã de persoanele care angajeazã legal persoana juridicã solicitanta.
Cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente, în copie sau în original, dupã caz:
- actele constitutive ale persoanei juridice (în copie);
- cazierul judiciar al persoanei fizice care reprezintã persoana juridicã (în original);
- date cu privire la magazinul pentru care se cere eliberarea autorizaţiei, respectiv: amplasarea, suprafata, reprezentarea grafica;
- documente prin care se face dovada dotãrii cu aparate de marcat electronice fiscale, precum şi numãrul avizului de utilizare/distribuire eliberat de Comisia de avizare a distribuţiei şi utilizãrii aparatelor de marcat electronice fiscale (în copie);
- acordul pentru desfãşurarea activitãţii de comercializare dat de deţinãtorul legal al spaţiului în care se va desfasura activitatea (în copie);
- contractul de închiriere a terenului pe care va fi amplasata construcţia sau a clãdirii ce va fi utilizata cu scop comercial (în copie);
- autorizaţia de construire eliberata de autoritatea competenta (în copie);
- avizul biroului vamal, în original, pe planurile şi pe schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care vor fi destinate magazinului duty-free, precum şi avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a magazinului duty-free;
- avizul biroului vamal referitor la amplasarea depozitelor în aeroporturile internaţionale, pentru mãrfurile destinate comercializãrii în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extern de pasageri.
Demararea construcţiilor aferente clãdirilor destinate magazinelor duty-free pentru care se solicita autorizarea este permisã numai dupã obţinerea autorizaţiilor de funcţionare pentru aceste magazine.
Pentru obţinerea autorizaţiei de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor, cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
- actele constitutive ale persoanei juridice solicitante (în copie);
- avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a depozitului pentru mãrfurile care vor fi destinate comercializãrii în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri;
- contractul de societate cu Societatea Comercialã "Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane - TAROM" - S.A. sau contractul de aprovizionare a aeronavelor încheiat cu companiile aeriene autorizate sa desfãşoare curse în trafic extern de pasageri (în copie);
- cazierul judiciar al persoanei fizice care reprezintã persoana juridicã (în original).
Autorizaţia se întocmeşte în doua exemplare de Direcţia Generalã a Vamilor. Avizul Direcţiei Generale a Vamilor, cele doua exemplare ale autorizaţiei, original şi copie, se transmit împreunã cu intreaga documentaţie Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscalã.
Autorizaţia aprobatã de conducerea Ministerului Finanţelor Publice se elibereazã de cãtre Direcţia generalã de politica şi legislaţie fiscalã persoanei juridice solicitante numai dupã plata taxei de autorizare de 10.000 dolari S.U.A., certificatã prin prezentarea ordinului de plata şi a extrasului de cont (în copie).
Al doilea exemplar al autorizaţiei de funcţionare împreunã cu documentaţia ce a stat la baza eliberãrii acesteia se arhiveaza la Direcţia generalã de politica şi legislaţie fiscalã.
Direcţia generalã de politica şi legislaţie fiscalã va informa în scris Direcţia Generalã a Vamilor asupra deciziei luate de conducerea Ministerului Finanţelor Publice pentru fiecare solicitare.
Cererile şi autorizaţiile emise se vor înscrie în registre de evidenta speciale ale Direcţiei Generale a Vamilor şi Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscalã.
7. Aprovizionarea magazinelor duty-free se poate face cu mãrfuri care provin direct din strãinãtate, din zonele libere sau din ţara, atunci când se afla în regim vamal de antrepozitare.
În vederea introducerii mãrfurilor în magazinele duty-free persoanele juridice autorizate sa comercializeze mãrfuri în regim duty-free urmeazã sa solicite birourilor vamale acordarea regimului de antrepozit vamal.
Introducerea mãrfurilor în magazinele duty-free se face numai sub supraveghere vamalã.
Pe timpul antrepozitarii mãrfurile sunt scutite de la garantarea datoriei vamale.
Transferul mãrfurilor de la un magazin duty-free la un alt magazin duty-free aparţinând aceluiaşi agent economic este permis numai cu avizul prealabil al Direcţiei Generale a Vamilor şi cu acordul biroului vamal. Nu este permis transferul mãrfurilor de la un magazin duty-free aparţinând unui agent economic la un magazin duty-free aparţinând altui agent economic.
Avizul Direcţiei Generale a Vamilor menţionat mai sus nu este necesar în situaţia în care mãrfurile provenind direct din strãinãtate, din zonele libere sau din antrepozite (altele decât magazinele duty-free) sunt dirijate direct cãtre magazinele duty-free, caz în care acestea circula sub regimul vamal de tranzit.
În vederea exercitãrii optime a supravegherii vamale pentru operaţiunile de transfer birourile vamale în a cãror raza de competenta funcţioneazã magazine duty-free vor organiza un registru special de evidenta, potrivit anexei nr. 3.
Transportul mãrfurilor din strãinãtate, din zonele libere sau din antrepozite, altele decât magazinele duty-free, cãtre magazinele duty-free se face sub supraveghere vamalã. Pe timpul transportului pe teritoriul României mãrfurile sunt supuse regimului vamal de tranzit, cu garantarea drepturilor de import aferente fiecãrui transport.
Deblocarea garanţiei se va face de cãtre biroul vamal de plecare în termen de 24 de ore de la primirea confirmãrii transmise de biroul vamal de destinaţie, prin procedura informatica sau prin fax.
8. Prin magazinele duty-free pot fi vândute numai mãrfurile prevãzute în anexa nr. 1.
9. Mãrfurile admise la vânzare prin magazinele duty-free pot fi comercializate numai în cantitãţi destinate uzului personal.
10. Mãrfurile pot fi comercializate numai în ambalaje şi în cantitãţi uzuale pentru comerţul cu amãnuntul.
11. Toate mãrfurile aprovizionate în scopul vânzãrii prin magazinele dutyfree vor fi însoţite de documente legale, datate, semnate de cei în drept şi stampilate, din care sa rezulte cu claritate:
- furnizorul (denumirea, sediul social, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului);
- data livrãrii;
- mijlocul de transport utilizat, precum şi numele şi prenumele delegatului sau soferului şi documentul de identitate al acestuia;
- denumirea mãrfii;
- cantitatea;
- unitatea de mãsura;
- preţul de achiziţie.
Toate mãrfurile vor fi comercializate în cadrul termenelor de valabilitate prescrise de furnizor.
12. Preţurile de vânzare ale produselor vor fi exprimate în dolari S.U.A. şi/sau în euro şi vor fi afişate la vedere. Orice modificãri ulterioare ale preţurilor de vânzare vor fi evidentiate pe documentele prin care acestea au fost stabilite, cu precizarea datei la care s-au fãcut modificãrile.
13. Justificarea vânzãrilor de mãrfuri prin magazinele duty-free se face prin bonuri fiscale sau prin facturi.
Bonurile fiscale vor conţine urmãtoarele date:
- denumirea persoanei juridice autorizate, sediul acesteia şi codul fiscal;
- numãrul bonului fiscal (numerele se dau în ordine crescatoare);
- identitatea cumpãrãtorului: numele şi prenumele, felul şi numãrul documentului de trecere a frontierei de stat;
- numãrul cursei, în cazul transportului aerian;
- felul bunului vândut;
- unitatea de mãsura;
- cantitatea;
- valoarea unitarã şi totalã;
- data vânzãrii.
Facturile vor fi utilizate pentru produse de folosinta îndelungatã, cum ar fi: aparatura foto, aparatura electronica, aparatura electrocasnica etc. Pe lângã informaţiile conţinute în bonurile fiscale facturile vor evidenţia în plus marca, tipul, seriile produselor vândute, precum şi alte elemente cerute de reglementãrile în vigoare.
14. Toate documentele care atesta aprovizionarea, vânzarea sau distrugerea mãrfurilor se vor pãstra timp de 5 ani la dispoziţia birourilor vamale.
Un centralizator al acestora se va prezenta autoritãţii vamale lunar, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare.
15. Bonurile fiscale şi facturile vor avea imprimat textul "DUTY-FREE EXPORT".
Toate mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free trebuie sa aibã aplicatã pe ele sau pe ambalaj o eticheta autocolanta cu urmãtorul text: "DUTY-FREE EXPORT".
Eticheta se va realiza conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
Eticheta va fi aplicatã în asa fel încât sa fie vizibila şi sa nu restrângã informaţiile despre produsul oferit spre comercializare.
16. Mãrfurile din producţia interna pot fi introduse în magazinele duty-free numai pe baza documentelor de provenienta a acestora de la furnizorul intern.
O copie de pe aceste documente va fi transmisã birourilor vamale în a cãror raza de competenta funcţioneazã magazinele.
Documentele de provenienta a mãrfurilor de la furnizorii interni, livrate succesiv cãtre un magazin duty-free, vor însoţi mãrfurile la fiecare livrare.
Livrãrilor de mãrfuri din producţia interna cãtre magazinele duty-free li se aplica reglementãrile în vigoare privind taxa pe valoarea adãugatã.
17. Pentru mãrfurile din producţia interna vândute în cursul unei luni se va depune lunar câte o singura declaraţie vamalã de export, pentru mãrfurile provenite de la acelaşi furnizor.
Pentru mãrfurile provenite direct din strãinãtate, din antrepozite sau din zonele libere, vândute în cursul unei luni, se va depune lunar câte o singura declaraţie vamalã de import, pentru mãrfurile provenite de la acelaşi furnizor.
Declaraţiile vamale de export şi declaraţiile vamale de import se depun în primele 10 zile ale lunii pentru intreaga cantitate de mãrfuri vândutã în cursul lunii anterioare, la biroul vamal în a cãrui raza de competenta funcţioneazã magazinul. Declaraţiile vamale vor fi însoţite de o lista specificativa în care se vor evidenţia numerele bonurilor fiscale şi ale facturilor în baza cãrora au fost vândute mãrfurile ce fac obiectul acestora.
Documentele care atesta felul şi cantitatea mãrfurilor înscrise în declaraţiile vamale sunt bonurile fiscale şi facturile emise.
18. Magazinele duty-free au obligaţia sa efectueze controlul zilnic al intrãrilor şi iesirilor de mãrfuri, iar rezultatele vor fi consemnate într-un registru sigilat de biroul vamal.
Lunar magazinele vor remite biroului vamal un borderou în care sunt trecute, cantitativ şi valoric, urmãtoarele date:
- stocul iniţial;
- intrãrile;
- ieşirile;
- distrugerile de mãrfuri;
- stocul final.
Titularul autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free este rãspunzãtor de plata tuturor taxelor prevãzute de lege pentru orice marfa care se constata ca lipseşte la inventar sau ca a fost sustrasa din magazin.
19. În cazul distrugerii totale sau parţiale a mãrfurilor, acestea se scot din evidenta pe baza documentelor justificative legal întocmite, prezentate biroului vamal de cãtre titularul autorizaţiei.
20. Toate sortimentele de mãrfuri introduse în magazine, dupã receptionarea lor de cãtre gestionar, vor fi expuse spre vânzare.
Cumpãrãtorul poate achitã contravaloarea mãrfurilor achiziţionate în oricare dintre valutele liber convertibile înscrise în listele cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Nationala a României.
Lista zilnica cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Nationala a României se va afişa la loc vizibil, pentru informarea cumparatorilor şi pentru calculul operativ al paritatii în dolari S.U.A. şi/sau în euro a valutelor liber convertibile în care se face plata.
21. Zilnic sumele în valuta încasate din vânzarea mãrfurilor se centralizeazã în borderoul de vânzãri, se înregistreazã în registrul de gestiune şi se depun la banca sau la casieria persoanei juridice cãreia îi aparţine magazinul, în termen de 24 de ore, dacã prin instrucţiunile Bãncii Naţionale a României nu se prevãd alte termene.
Din sumele încasate se va retine moneda divizionara în limita unui plafon stabilit de conducerea persoanei juridice cãreia îi aparţine magazinul, cu avizul Bãncii Naţionale a României, în vederea asigurãrii condiţiilor pentru a da restul cuvenit cumparatorilor.
22. Controlul activitãţii de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free se face de cãtre organele Direcţiei Generale a Vamilor, de Garda financiarã şi de celelalte organe de control abilitate prin lege şi poate consta în verificãri inopinate ale tranzacţiilor, în examinarea mãrfurilor care sunt comercializate şi în verificãri ale evidentelor operative, contabile şi fiscale.
Biroul vamal în a cãrui raza de competenta se afla magazinul duty-free are obligaţia sa efectueze controale trimestriale.
23. Mãsura anulãrii autorizaţiei de funcţionare se ia în urmãtoarele situaţii:
- vânzarea unor bunuri care nu se regãsesc în anexa nr. 1;
- neplata taxei de autorizare anuala la termenul prevãzut la <>art. 8 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al mãrfurilor comercializate în regim duty-free.
Anularea autorizaţiei de funcţionare se face de cãtre ministrul finanţelor publice, în baza actului constatator întocmit în condiţiile legii de organele de control abilitate.
24. Metodologia de obţinere a autorizaţiei de funcţionare pentru magazinele duty-free, stabilitã prin prezentele norme, se aplica în mod corespunzãtor şi la obţinerea autorizaţiei de funcţionare pentru magazinele duty-free diplomatice, cu condiţia avizãrii cererii de autorizare de cãtre Ministerul Afacerilor Externe cu privire la necesitatea şi locul infiintarii unor astfel de magazine.
În urma obţinerii autorizaţiei magazinele vor purta denumirea "duty-free diplomatice".
25. Direcţia Generalã a Vamilor va nominaliza birourile vamale de control şi vamuire în a cãror raza de competenta urmeazã sa îşi desfãşoare activitatea magazinele duty-free diplomatice.
26. Amplasarea magazinelor duty-free diplomatice, precum şi construcţia acestora nu trebuie sa permitã accesul în incinta al persoanelor care nu au calitatea de cumpãrãtor în sensul prezentelor norme.
Amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free diplomatice trebuie sa facã imposibila introducerea sau scoaterea de mãrfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele destinate acestor activitãţi.
Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care urmeazã sa fie construite cu destinaţia de magazine duty-free diplomatice vor fi avizate de birourile vamale în a cãror raza de competenta urmeazã sa îşi desfãşoare activitatea magazinele.
27. Vânzãrile de mãrfuri din magazinele duty-free diplomatice se pot face numai pe baza carnetelor de identitate CD eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
Reprezentantele diplomatice şi personalul acestora pot cumpara mãrfuri din magazinele duty-free diplomatice pe baza de comenzi întocmite în 3 exemplare, cu avizul prealabil al Ministerului Afacerilor Externe. Un exemplar al comenzii se va retine de Ministerul Afacerilor Externe. Dupã onorarea parţialã sau totalã a comenzii magazinul va confirma, sub semnatura persoanei abilitate, pe celelalte doua exemplare, felul şi cantitatea mãrfurilor vândute.
Un exemplar va fi pãstrat la magazin, iar celãlalt exemplar va fi restituit reprezentantei diplomatice.
Comanda va cuprinde urmãtoarele elemente:
- denumirea reprezentantei diplomatice;
- numele, prenumele şi numãrul documentului de identitate ale persoanei împuternicite de reprezentanta diplomaticã sa efectueze cumpãrãturile;
- denumirea, unitatea de mãsura şi cantitatea mãrfurilor solicitate spre cumpãrare;
- data emiterii comenzii;
- semnatura şefului reprezentantei diplomatice.
Vânzarea bãuturilor alcoolice cu concentraţie de peste 22% alcool, a tigarilor şi a autoturismelor se face în baza cererilor de import, avizate de Ministerul Afacerilor Externe, în condiţiile legii. Ministerul Afacerilor Externe va tine seama, la avizarea cantitãţilor pentru aceste categorii de mãrfuri, de limitele pe an calendaristic prevãzute de Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, de condiţiile de reciprocitate, precum şi de convenţiile la care România este parte.
28. Pentru toate mãrfurile vândute prin magazinele duty-free diplomatice justificarea vânzãrilor o constituie bonurile fiscale sau facturile.
Bonurile fiscale trebuie sa cuprindã urmãtoarele date:
- numãrul bonului fiscal; numerele se vor da în ordine crescatoare, începând cu 1 ianuarie pentru fiecare an calendaristic;
- denumirea persoanei juridice autorizate, deţinãtoare a magazinului, sediul acesteia şi codul fiscal;
- numãrul carnetului de identitate CD eliberat de Ministerul Afacerilor Externe, aferent cumpãrãtorului;
- natura, valoarea unitarã şi numãrul de articole vândute;
- unitatea de mãsura;
- valoarea totalã;
- data vânzãrii.
Facturile sunt utilizate pentru produse de folosinta îndelungatã, ca de exemplu: aparatura electronica, electrotehnica şi altele de acest gen, precum şi pentru mãrfuri vândute pe baza de comenzi. Facturile trebuie sa cuprindã, pe lângã datele înscrise în bonurile fiscale, menţiuni suplimentare privind identificarea mãrfurilor: mãrci, tipuri, serii, precum şi alte elemente cerute de reglementãrile în vigoare.
Facturile vor fi însoţite şi de certificatul de calitate al produsului respectiv.
29. Bonurile fiscale şi facturile trebuie sa aibã imprimat urmãtorul text: "Mãrfuri numai pentru uzul reprezentantelor diplomatice şi al personalului acestora."
Textul va fi redactat în limbile engleza şi romana.
30. Toate mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free diplomatice, fie ca se vand ca atare sau ambalate, trebuie sa aibã aplicatã o eticheta cu urmãtorul text: "DUTY-FREE DIPLOMATIC", conform anexei nr. 2.
Eticheta trebuie astfel aplicatã încât sa nu restrângã informaţiile despre produsele în cauza, furnizate de producãtor sau de comerciant.
31. Dispoziţiile prevãzute la pct. 1, 2, 4, 6-12, 14, 16-23 se aplica în mod corespunzãtor şi magazinelor duty-free diplomatice.
32. Persoanele juridice care desfãşoarã activitãţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic au obligaţia sa aducã la cunostinta operatorilor dispoziţiile legale privind aceste activitãţi.
33. Taxa anuala pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare a magazinelor duty-free, duty-free diplomatice şi de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri se plãteşte la unitãţile trezoreriei statului, în contul 20.17.01.03 "Taxe pentru licenţe şi autorizaţii de funcţionare".
34. Schimbarea locului de amplasare a unui magazin duty-free sau dutyfree diplomatic atrage reluarea procedurii de autorizare şi plata taxei anuale aferente.
35. Reglementãrile prevãzute la pct. 1, 8-12, 14, 17-19, 21-23 se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul activitãţii de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri.
36. Mãrfurile din import destinate aprovizionarii la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri sunt depozitate numai în zonele de supraveghere vamalã din aeroporturi.
37. Documentul de livrare a mãrfurilor din depozit cãtre aeronava, emis de cãtre deţinãtorul depozitului şi vizat de autoritatea vamalã cu ocazia imbarcarii produselor la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, constituie documentul legal în baza cãruia se întocmesc declaraţiile vamale de import.
38. Pentru mãrfurile din import distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajului sau comercializate în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, persoanele juridice romane autorizate în acest sens vor depune lunar declaraţiile vamale de import la biroul vamal în a cãrui raza de competenta îşi desfãşoarã activitatea, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat livrãrile.
39. Depozitele de mãrfuri destinate aprovizionarii la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri pot fi amplasate numai în zona de supraveghere vamalã din aeroporturi, iar sistemul de închidere a acestora trebuie sa permitã accesul numai în comun al titularului depozitului şi al autoritãţii vamale.
40. Titularii depozitelor sunt obligaţi sa ţinã o evidenta operativã a mãrfurilor aflate în depozit, în forma stabilitã de autoritatea vamalã.
41. Mãrfurile din import destinate aprovizionarii, care au fost livrate la bordul aeronavelor, dar care nu au fost vândute, pot fi returnate în depozitele aflate în zona de supraveghere vamalã din aeroporturi, pe baza documentului de livrare emis de cãtre persoana juridicã romana autorizata şi vizat de autoritatea vamalã, depus în cadrul termenului prevãzut la pct. 38.
42. Pentru produsele intrate în depozite, a cãror ieşire nu este justificatã prin imbarcare la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extern de pasageri, autoritãţile vamale încheie acte constatatoare şi aplica sancţiunile potrivit legii.
43. Pentru reautorizare, cu 30 de zile calendaristice înainte de expirarea anului de funcţionare, persoanele juridice interesate vor transmite la Direcţia Generalã a Vamilor urmãtoarele documente:
a) cerere de reautorizare care va conţine aceleaşi date ca şi cererea iniţialã;
b) cazierul judiciar, în original, al persoanei care reprezintã persoana juridicã;
c) contractul de închiriere a terenului pe care este amplasata construcţia sau a clãdirii ce este utilizata cu scop comercial (în copie);
d) avizul biroului vamal de control şi vamuire în a cãrui raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a magazinului duty-free.
44. Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
-------
la norme
--------

LISTA
cuprinzând mãrfurile care pot fi comercializate
în regim duty-free

1. Tigarete, tigari, trabucuri, tutun de pipa, tutun
2. Vin
3. Bãuturi alcoolice şi slab alcoolice
4. Bãuturi racoritoare
5. Apa minerala
6. Produse alimentare (dulciuri, cacao, cafea, ceai, nes, biscuiti, conserve din fructe, sosuri, condimente, mezeluri, branzeturi)
7. Produse de parfumerie
8. Produse de infrumusetare şi machiaj
9. Produse pentru îngrijirea şi întreţinerea pielii
10. Articole de toaleta
11. Ceasuri, brichete, gaz pentru brichete
12. Accesorii de birou
13. Jucarii
14. Produse electronice şi electrocasnice, inclusiv suporturile aferente
15. Casete video şi audio, baterii, compact-discuri
16. Articole optice
17. Articole din piele naturala (posete, serviete, manusi, curele, incaltaminte)
18. Articole din blana naturala
19. Articole şi accesorii de îmbrãcãminte
20. Bijuterii
21. Articole de sport
22. Instrumente muzicale
23. Articole din sticla, cristal, portelan, lemn (exclusiv mobila)
24. Aparatura de calcul de mici dimensiuni
25. Cãrţi, reviste
26. Autoturisme din producţia interna (numai pentru magazinele duty-free diplomatice)
27. Artizanat.



ANEXA 2


la norme
--------

MODELUL
etichetei autocolante pentru mãrfurile destinate vânzãrii
prin magazinele duty-free şi duty-free diplomatice




<─── 2 cm ────> <──── 2 cm ────>
^ ┌───────────────┐ ^ ┌─────────────────┐
│ │ DUTY-FREE │ │ │ DUTY-FREE │
1 cm EXPORT │ 1 cm DIPLOMATIC │
│ │ │ │ │ │
v └───────────────┘ v └─────────────────┘






ANEXA 3


la norme
--------



┌────────┬───────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ │ │ Plecare │ Sosire │
│ │ ├─────┬─────┬─────┬─────┬─────┼─────┬─────┬─────┬────┬────┤
│ Nr. │ Denumirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│avizului│ societãţii│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
│ D.G.V. │comerciale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴────┴────┘

1 = Data plecãrii din magazin
2 = Nr. declaraţiei vamale de antrepozitare
3 = Denumirea mãrfurilor
4 = Cantitatea şi valoarea mãrfurilor
5 = Biroul vamal cãtre care au plecat mãrfurile
6 = Data introducerii în magazin
7 = Nr. declaraţiei vamale de antrepozitare
8 = Denumirea mãrfurilor
9 = Cantitatea şi valoarea mãrfurilor
10 = Biroul vamal de la care au plecat mãrfurile



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016