Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 18 iulie 2024  privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME din 18 iulie 2024 privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 709 din 19 iulie 2024
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 877 din 18 iulie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 709 din 19 iulie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Recoltarea mostrelor biologice de la persoanele implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive, se realizează în cadrul instituţiilor medicale prevăzute la art. 88 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare instituţii medicale autorizate.
    (2) Unităţile de asistenţă medicală prevăzute la art. 88 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, autorizate în vederea recoltării mostrelor biologice, sunt:
    a) spitale publice care au în structură unitate de primire a urgenţelor, compartiment de primire a urgenţelor sau cameră de gardă;
    b) centre de permanenţă.

    (3) Decizia privind posibilitatea recoltării mostrelor biologice în condiţiile art. 88 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aparţine medicului, asistentului medical sau persoanei cu pregătire medicală de specialitate din echipajul ambulanţei sau autospecialei aparţinând Serviciului mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare.
    (4) Stabilirea îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive se realizează în cadrul instituţiilor medico-legale autorizate.

    ART. 2
    (1) Recoltarea mostrelor biologice se face de către personalul abilitat al instituţiilor medicale autorizate, în prezenţa poliţistului rutier, pe baza consimţământului consemnat în procesul-verbal întocmit de poliţistul rutier.
    (2) Personalul abilitat al instituţiilor medicale autorizate nu efectuează recoltarea sau întrerupe recoltarea atunci când constată că persoana, prin declaraţiile sau comportamentul manifestat, refuză prelevarea mostrelor biologice.
    (3) Poliţistul rutier completează un proces-verbal de recoltare mostre biologice, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1.
    (4) Procesul-verbal prevăzut la alin. (3) se întocmeşte în 3 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se semnează de către poliţistul rutier, de către personalul care a efectuat recoltarea, precum şi de către persoana supusă recoltării.

    ART. 3
    Recoltarea mostrelor biologice de la persoanele implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, în vederea determinării îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive, este asimilată urgenţelor medicale şi nu poate fi refuzată de către personalul instituţiilor medicale autorizate, cu excepţia situaţiilor în care prin recoltare se pune în pericol iminent viaţa persoanei.

    ART. 4
    (1) Mostrele biologice ce pot fi recoltate de la persoanele implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier, în vederea determinării alcoolemiei sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive, sunt reprezentate prin:
    a) sânge, pentru determinarea alcoolemiei;
    b) sânge şi urină, pentru determinarea prezenţei în organism a substanţelor psihoactive.

    (2) Mostrele biologice menţionate la alin. (1) se recoltează cu truse standard destinate recoltării, depozitării şi transportului în condiţii de securitate a acestora, denumite în continuare truse standard, ale căror componente obligatorii sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) Instituţia medico-legală autorizată va refuza primirea mostrelor biologice recoltate în orice alte recipiente decât cele aflate în trusa standard, securizată în conformitate cu prevederile art. 15.

    ART. 5
    (1) Trusele standard se achiziţionează de către instituţiile medico-legale, acestea putând fi utilizate în cadrul instituţiilor medico-legale sau puse, la cerere, la dispoziţia organelor de poliţie rutieră sau a instituţiilor medicale autorizate, în vederea recoltării de mostre biologice.
    (2) Trusele standard deteriorate sau cele desigilate şi neutilizate vor fi returnate, cu precizarea motivului neutilizării, la instituţiile medico-legale autorizate, care au obligaţia de a avea o evidenţă a truselor standard într-un registru special.

    ART. 6
    Recoltarea mostrelor biologice se va face în cel mai scurt timp de la producerea evenimentului rutier sau a împrejurării care impune recoltarea acestora.

    ART. 7
    (1) Pentru determinarea îmbibaţiei de alcool în sânge se recoltează două mostre de sânge la interval de o oră una faţă de cealaltă, fiecare mostră fiind reprezentată de o cantitate de 10 ml.
    (2) Imediat după recoltare mostra de sânge se distribuie în mod egal, în cantităţi de câte 5 ml, în două tuburi speciale de recoltare vidate, care se agită imediat în vederea omogenizării conţinutului.
    (3) Mostrele de sânge recoltate se introduc în containerul trusei standard, care ulterior se va securiza.

    ART. 8
    Supravegherea persoanei implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier în intervalul de timp de o oră dintre cele două recoltări de sânge revine poliţistului rutier.

    ART. 9
    (1) Pentru determinarea prezenţei în organism a substanţelor psihoactive se recoltează:
    a) o mostră de sânge în cantitate de 15 ml;
    b) o mostră de urină în cantitate de cel puţin 20 ml.

    (2) Mostra de sânge recoltată va fi imediat distribuită în mod egal în cantităţi de câte 5 ml în 3 tuburi speciale de recoltare vidate.
    (3) Mostra de urină care, de regulă, se recoltează după mostra de sânge, chiar şi după un oarecare interval de timp necesar acumulării urinei, va fi recoltată în flaconul special din trusa standard.
    (4) Supravegherea persoanei implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier până la recoltarea mostrei de urină sau, după caz, a celei de sânge revine poliţistului rutier.
    (5) Recoltarea mostrei de urină se realizează de către persoana în cauză într-un spaţiu adecvat, sub supravegherea unui poliţist rutier de acelaşi sex cu persoana supusă recoltării, cu respectarea demnităţii umane, fără a se permite prezenţa altor persoane sau animale în incinta respectivă şi fără a se permite compromiterea în orice mod a mostrei de urină.
    (6) Mostrele biologice recoltate se introduc în containerele trusei standard adecvate, care ulterior va fi securizată.

    ART. 10
    (1) În cazul în care persoana de la care sunt recoltate mostrele biologice solicită şi recoltarea contraprobelor biologice se vor utiliza concomitent două truse standard, costurile aferente recoltării şi analizei contraprobelor biologice fiind suportate de solicitant.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1) se recoltează cantităţi duble de mostre biologice care se repartizează în cele două truse standard, prevederile art. 7-9 aplicându-se corespunzător.
    (3) Valoare de contraprobă poate avea şi mostra biologică rămasă, în cantitate suficientă pentru efectuarea unei alte analize, după determinarea toxicologică realizată în cadrul instituţiei medico-legale, caz în care solicitantul contraprobelor va suporta exclusiv contravaloarea prestaţiei medico-legale de analiză a contraprobei.
    (4) Analiza contraprobei se poate realiza, la solicitarea persoanei, la un institut de medicină legală, cu respectarea prezentelor norme.

    ART. 11
    Dezinfecţia tegumentului în vederea recoltării mostrelor biologice de sânge se realizează cu tamponul de unică folosinţă, impregnat cu dezinfectant nonalcoolic, existent în trusa standard.

    ART. 12
    (1) Examinarea medicală a persoanei, în vederea interpretării stării clinice induse de consumul recent de băuturi alcoolice sau substanţe psihoactive, se efectuează în toate cazurile în care se recoltează mostre biologice.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), medicul care a efectuat examinarea medicală va completa formularul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.
    (3) În cazul în care nu poate fi realizată examinarea medicală ori nu pot fi evaluate anumite elemente clinice dintre cele prevăzute în anexa nr. 3, medicul consemnează pentru fiecare situaţie în parte motivele în formular.

    ART. 13
    Procesul-verbal de recoltare mostre biologice se aduce la cunoştinţa persoanei supuse recoltării, sub semnătură. Dacă persoana refuză să semneze, poliţistul consemnează despre aceasta în procesul-verbal.

    ART. 14
    (1) În vederea recoltării mostrelor biologice, trusa standard se deschide în prezenţa poliţistului rutier şi a persoanei în cauză.
    (2) Mostrele biologice recoltate se introduc în containerele trusei standard imediat după recoltare, în prezenţa poliţistului rutier şi a persoanei în cauză.
    (3) După introducerea în trusa standard a containerelor ce conţin mostrele biologice recoltate, a componentelor nefolosite, precum şi a procesului-verbal de recoltare mostre biologice şi a formularului de examinare medicală, completate şi semnate, trusa standard va fi securizată în prezenţa poliţistului rutier şi a persoanei în cauză.

    ART. 15
    (1) Securizarea trusei standard, după introducerea elementelor menţionate la art. 14 alin. (3), se realizează prin aplicarea cumulativă a elementelor de siguranţă existente în trusa standard:
    a) banderola autocolantă, pe containerul în care se introduc recipientele ce conţin mostrele biologice;
    b) sigiliul de unică folosinţă, înseriat, ce împiedică desfacerea cutiei trusei standard.

    (2) După securizarea trusei standard, personalul care a efectuat recoltarea va completa rubricile inscripţionate pe capacul cutiei trusei standard.

    ART. 16
    (1) După securizare, trusa standard va fi preluată de către poliţistul rutier care va asigura transportul către instituţia medico-legală autorizată sau, după caz, va fi reţinută la instituţia medico-legală în vederea înaintării către laboratorul de toxicologie unde se va efectua analiza mostrelor biologice.
    (2) Trusa standard va fi menţinută la frigider la o temperatură de 4-8°C până la efectuarea transportului către laboratorul de toxicologie al instituţiei medico-legale.
    (3) Transportul trusei standard către laboratorul de toxicologie al instituţiei medico-legale se realizează de către echipaje ale Poliţiei Române, cu respectarea condiţiilor de temperatură prevăzute la alin. (2), dacă durata de transport depăşeşte trei ore.
    (4) Trusa standard va fi predată instituţiei medico-legale autorizate, însoţită de cererea de analiză, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, şi de procesul-verbal de recoltare mostre biologice.

    ART. 17
    (1) Rezultatele obţinute în urma determinărilor de laborator efectuate asupra mostrelor biologice de sânge în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau asupra mostrelor biologice de sânge şi urină în vederea stabilirii prezenţei în organism a substanţelor psihoactive se consemnează în buletinul de analiză toxicologică, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5.
    (2) Originalul buletinului de analiză toxicologică prevăzut la alin. (1) poate fi ridicat de la sediul instituţiei medico-legale care a efectuat analizele sau poate fi comunicat solicitantului prin poştă, în funcţie de menţiunile cuprinse în cererea de analiză.
    (3) O copie a buletinului prevăzut la alin. (1) se transmite, în cel mai scurt timp de la întocmirea acestuia, prin mijloace de comunicare la distanţă, la datele de contact indicate de solicitant.
    (4) În situaţia în care se constată prezenţa substanţelor psihoactive, după eliberarea buletinului de analiză toxicologică prevăzut la alin. (1), instituţiile medico-legale vor elibera, la finalizarea procedurilor analitice, un buletin de analiză toxicologică care va cuprinde rezultatul analizelor de confirmare, inclusiv concentraţiile substanţelor psihoactive identificate şi ale metaboliţilor acestora, dacă este cazul.
    (5) Buletinul de analiză toxicologică întocmit după efectuarea determinărilor toxicologice potrivit alin. (4) se comunică solicitantului.

    ART. 18
    (1) Prestaţia medico-legală reprezentată de determinarea alcoolemiei sau a prezenţei substanţelor psihoactive în organismul unei persoane se realizează contra cost.
    (2) Costul prestaţiei medico-legale menţionate la alin. (1) se achită către instituţia medico-legală care a efectuat analizele toxicologice, iar preţul trusei standard se achită către instituţia medico-legală care a pus-o la dispoziţie.
    (3) Plata serviciilor medico-legale se efectuează lunar, ulterior comunicării buletinelor de analiză toxicologică, pe baza facturilor lunare în care sunt evidenţiate serviciile prestate.

    ART. 19
    Formularele existente în cadrul truselor standard aflate în dotarea instituţiilor medicale autorizate se utilizează până la epuizare, dar nu mai mult de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, fiind efectuate olograf menţiunile cu informaţiile suplimentare prevăzute în anexa nr. 1.

    ART. 20
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme.

    ANEXA 1

    la norme




    PROCES-VERBAL
    de recoltare mostre biologice
    La data de ............................, la .............(instituţia medicală autorizată).............., din dispoziţia reprezentantului Poliţiei Române, au fost recoltate mostrele biologice (sânge/urină) de la numitul/numita ......................................., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, identificat prin: document ............................. seria ...... nr. ...........

┌──────────────────────────────────────┐
│Sânge recoltat în vederea determinării│
│alcoolemiei: │
│Recoltare mostra de sânge I: anul │
│............, luna │
│...................., ziua ......, ora│
│......, min. ...... │
│Recoltare mostra de sânge II: anul │
│............, luna │
│..................., ziua ......, ora │
│......, min. ...... │
└──────────────────────────────────────┘


    Menţiuni (Se vor preciza motivele pentru care nu s-a putut efectua recoltarea.)
    ........................................................
    .......................................................

    Poliţist rutier ....... (semnătura)........ Personal medical ......... (semnătura).......

┌──────────────────────────────────────┐
│Mostre biologice recoltate în vederea │
│determinării prezenţei în organism a │
│substanţelor psihoactive │
│Recoltare sânge: anul ............, │
│luna ...................., ziua │
│......, ora ......, min. ...... │
│Recoltare urină: anul ............, │
│luna ......................, ziua │
│......, ora ......, min. ...... │
└──────────────────────────────────────┘


    Menţiuni (Se vor preciza motivele pentru care nu s-au putut respecta prevederile legale.)
    ......................................................
    ......................................................

    Poliţist rutier ...... (semnătura)........ Personal medical ....... (semnătura).........

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Parametrii antropometrici: greutatea (kg) ............... înălţimea (cm) │
│...................... │
│Menţiuni formulate de persoana supusă recoltării mostrelor biologice în │
│legătură cu consumul de alcool şi/sau de substanţe psihoactive, alimente, │
│antecedente patologice │
│1. Neagă consumul │
│2. Confirmă consumul de │
│...................................................................................... │
│2.1. Tip şi cantitate de băutură/substanţe psihoactive etc. │
│................................... │
│2.2. Intervalul de consum │
│...................................................................................... │
│2.3. Consum alimente (tip, cantitate, fel, interval de timp) │
│.................................... │
│2.4. Boli declarate │
│..................................................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Recoltarea mostrelor biologice a fost efectuată cu respectarea Normelor privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive în cazul persoanelor implicate în evenimente sau împrejurări în legătură cu traficul rutier.
    Procedurile de recoltare a mostrelor biologice au fost finalizate la data: anul ........., luna ...................., ziua ......, ora ......, min. ...... .
    A fost realizată examinarea medicală şi a fost completat formularul anexat.
    Trusa standard a fost securizată cu Sigiliul nr. ......................

┌─────────┬──────────────┬─────────────┐
│ │Poliţist │Personal │
│ │rutier │medical │
│Semnătura│(gradul, │(numele, │
│persoanei│numele, │gradul │
│ │unitatea) │profesional, │
│ │ │unitatea) │
├─────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │Semnătura │Semnătura/ │
│ │ │Parafa │
└─────────┴──────────────┴─────────────┘



    ANEXA 2

    la norme
    A. Componentele trusei standard de prelevare a mostrelor biologice pentru determinarea alcoolemiei
    1. Cutie de carton, împachetată antiefracţie şi inscripţionată, pentru introducerea componentelor necesare prelevării mostrelor biologice
    2. Container de plastic pentru cele patru tuburi speciale de recoltare vidate
    3. Container de plastic pentru materialele consumabile necesare recoltării
    4. Patru tuburi speciale de recoltare vidate, cu capacitatea de câte 6 ml, cu substanţă anticoagulantă, respectiv fluorură de sodiu şi fie oxalat de potasiu, fie citrat de sodiu, cu etichete diferit colorate, inscripţionate cu numărul mostrei, seria sigiliului şi casetă liberă pentru consemnarea numelui persoanei supuse recoltării, datei şi orei recoltării mostrei biologice
    5. Mănuşi de latex
    6. Holder şi două ace de puncţie venoasă
    7. Două tampoane de unică folosinţă cu dezinfectant tegumentar nonalcoolic (clorură de benzalconiu)
    8. Două benzi adezive (plasture)
    9. Sigiliu autocolant pentru containerul cu tuburile speciale de recoltare vidate
    10. Sigiliu de unică folosinţă, înseriat, cu grad de securitate sporit, cu fir de plastic şi inel metalic, cu părţile componente lipite
    11. Formulare înseriate pe hârtie autocopiativă care trebuie completate cu ocazia recoltării (proces-verbal de recoltare mostre biologice, fişă de examinare medicală şi cerere de analiză)

    B. Componentele trusei standard de prelevare a mostrelor biologice pentru determinarea prezenţei în organism a substanţelor psihoactive
    1. Cutie din carton, împachetată antiefracţie şi inscripţionată, pentru introducerea componentelor necesare prelevării mostrelor biologice
    2. Container de plastic pentru cele trei tuburi speciale de recoltare vidate şi recipientul de urină
    3. Container de plastic pentru materialele consumabile necesare recoltării
    4. Un tub special de recoltare vidat, cu capacitate de 6 ml, fără substanţă anticoagulantă, cu activator de coagulare cu microparticule de silicat, inscripţionat cu seria sigiliului, şi casetă liberă pentru consemnarea numelui persoanei supuse recoltării, datei şi orei recoltării mostrei biologice
    5. Două tuburi speciale de recoltare, vidate, cu capacitate de câte 6 ml, cu substanţă anticoagulantă, respectiv fluorură de sodiu şi fie oxalat de potasiu, fie citrat de sodiu, inscripţionate cu seria sigiliului, şi casetă liberă pentru consemnarea numelui persoanei supuse recoltării, datei şi orei recoltării mostrei biologice
    6. Un recipient din plastic cu capacitatea de 60 ml, pentru urină, cu capac etanş, inscripţionat cu seria sigiliului, şi casetă liberă pentru consemnarea numelui persoanei supuse recoltării, datei şi orei recoltării mostrei biologice
    7. Mănuşi de latex
    8. Holder şi ac de puncţie venoasă
    9. Tampon de unică folosinţă impregnat cu dezinfectant tegumentar nonalcoolic (clorură de benzalconiu)
    10. O bandă adezivă (plasture)
    11. Sigiliu autocolant pentru containerul cu vacuette şi recipientul de urină
    12. Sigiliu de unică folosinţă, înseriat, cu grad de securitate sporit, cu fir de plastic şi inel metalic, cu părţile componente lipite
    13. Formulare înseriate pe hârtie autocopiativă care trebuie completate cu ocazia recoltării (proces-verbal de recoltare mostre biologice, fişă de examinare medicală şi cerere de analiză)


    ANEXA 3

    la norme




    EXAMINARE MEDICALĂ
    La data de: .........................., ora ............., la ...........(unitatea sanitară)..........., medic ........(numele, gradul profesional)............., am evaluat pe numitul/numita ........................................., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, constatând:
    1. Ţinută: ordonată/dezordonată ...............................................
    2. Atitudine:
    2.1. adecvată/neadecvată situaţional;
    2.2. cooperantă/necooperantă.

    3. Comportament:
    3.1. liniştit/neliniştit/agitat
    ..........................................................................;

    3.2. ostil/revendicativ/agresiv (verbal/fizic; auto/hetero)/expansiv
    ......................................................................... .


    4. Comunicare verbală: coerentă/incoerentă
    5. Orientare:
    5.1. temporală: orientat/dezorientat;
    5.2. spaţială: orientat/dezorientat;
    5.3. alopsihică: orientat/dezorientat;
    5.4. autopsihică: orientat/dezorientat.

    6. Tulburări emoţional-instinctuale (râs/plâns/dezinhibiţie): prezente/absente
    ...........................................................................

    7. Tulburări de echilibru:
    7.1. static (proba Romberg, proba braţelor întinse): prezente/absente;
    7.2. dinamic (mers cu ochii deschişi/închişi): prezente/absente;
    7.3. bază lărgită de susţinere: da/nu.

    8. Incoordonare motorie:
    8.1. tremor: prezent/absent;
    8.2. imprecizie în mişcări (proba: indice-nas, indice-ureche, indice-indice): prezentă/absentă.

    9. Facies: necaracteristic/palid/hiperemic
    10. Halenă alcoolică: prezentă/absentă
    11. Evaluare oculară:
    11.1. pupilă: normală/midriază/mioză/inegalitate pupilară (O.D. >; =; < O.S.);
    11.2. nistagmus: prezent/absent;
    11.3. secuse pupilare (hippus): prezente/absente;
    11.4. reflex fotomotor: prezent/absent/diminuat;
    11.5. reflex de acomodare - convergenţă: prezent/absent/diminuat;
    11.6. îngustarea fantei palpebrale: prezentă/absentă.

    12. Alte aspecte (boli declarate, medicamente administrate etc.):
    ......................................................................................

    Medic,
    .....................
    (semnătură/ parafă)
    Ştampila unităţii sanitare
    ...................................
    Sus-numitul/Sus-numita a cooperat/nu a cooperat la efectuarea examinării medicale.

┌───────────────────────────┬──────────┐
│Poliţist rutier, │Medic, │
│…………………………… │………… │
└───────────────────────────┴──────────┘


    ANEXA 4

    la norme




    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE
    ................................................................
    Nr. ......................... din ..........................
    CERERE DE ANALIZĂ
    Către .................................. Nr. de înregistrare .......................
    Vă rugăm să analizaţi mostrele biologice, aflate în trusa standard pe care o înaintăm odată cu prezenta, recoltate de la numitul/numita ......................................................., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, în vederea determinării alcoolemiei şi/sau a prezenţei în organism a substanţelor psihoactive.
    Observaţii (împrejurarea care a determinat recoltarea mostrelor biologice): ................................
    [ ] Testarea sus-numitului/sus-numitei cu un mijloc tehnic efectuată la data:................................
    Test alcool expirat: ora: .................., valoarea: .............................. mg/l alcool pur în aer expirat
    Test substanţe psihoactive: ora: ................, pozitiv la ...................................................................
    [ ] A refuzat testarea cu un mijloc tehnic.
    Anexăm procesul-verbal de recoltare a mostrelor biologice, însoţit de formularul de examinare medicală.
    Analiza mostrelor se încadrează/nu se încadrează în prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2024 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul siguranţei rutiere.
    Buletinul de analiză toxicologică va fi:
    [ ] ridicat de la sediul instituţiei medico-legale
    [ ] comunicat prin poştă

    Copia buletinului de analiză toxicologică va fi comunicată la următoarele adrese de e-mail:
    1. ..........................
    2. ..........................

    Identitate solicitant ..............
    (gradul, numele şi prenumele)
    Semnătura .................................
    Am primit trusa standard securizată cu sigiliul nr. ................. .
    (Se completează numai pe exemplarul ce va fi preluat de către poliţistul rutier.)
    Anul ..............., luna .................., ziua ........., ora ............., min. .................
    Instituţia medico-legală ......................................................................
    Numele persoanei care preia trusa ...............................................................
    Semnătura persoanei care a preluat trusa .....................................................

    ANEXA 5

    la norme




    Nr. de înregistrare ........................
    Unitatea emitentă .........................
    Laborator de toxicologie
    Către .......................................................
    BULETIN DE ANALIZĂ TOXICOLOGICĂ
    Nr. ..............
    Materialul trimis: .................. adus de: ........................................
    Identitatea persoanei ................................................................,
    CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, posesor al documentului .............................., seria ....... nr. ..................
    Data recoltării mostrelor biologice: anul ............, luna ...................., ziua ..........., ora .....
    Data primirii mostrelor biologice în laborator: anul ........, luna ........., ziua ........, ora .....
    Data prelucrării mostrelor biologice: anul ............, luna ......................, ziua ........, ora .....
    Numele înscris pe flacon ...........................................................................
    Seria trusei standard ...........................................................................
    Starea sigiliului/cutiei ...........................................................................
    REZULTATUL
    1. Cantitatea de alcool exprimată în g la 1.000 ml sânge:
    1.1. Proba I: ora recoltării ...................... alcoolemie: ...............................
    1.2. Proba II: ora recoltării..................... alcoolemie: ............................
    Metoda folosită ..............................................
    Alte menţiuni: .......................................

    2. Prezenţa/Absenţa în organism a substanţelor psihoactive:
    2.1. Mostra de sânge ....................... metoda utilizată ...........................
    2.2. Mostra de urină ....................... metoda utilizată ............................

    Alte menţiuni: .....................................
    Lucrat de:
    1. ........(farmacist, chimist, biolog etc.)...........
    2. ........(asistent laborator)............

    Şef de laborator ........................................

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016