Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 17 august 2009  pentru ocuparea posturilor permanente in strainatate de catre personalul Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 17 august 2009 pentru ocuparea posturilor permanente in strainatate de catre personalul Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 26 august 2009

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale selecţioneazã şi trimite personal militar şi civil pentru a ocupa posturi permanente în strãinãtate, denumite în continuare posturi, în cadrul delegaţiilor şi misiunilor României pe lângã organizaţiile internaţionale, reprezentanţele militare naţionale, structurile ONU, NATO, UE, OSCE, precum şi în cadrul altor structuri internaţionale la care România este parte.
(2) Termenii şi definiţiile utilizate în prezentele norme sunt prezentate în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Evidenţa posturilor prevãzute la art. 1 şi a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale care le încadreazã se ţine de cãtre Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare şi Statul Major General prin structurile de resurse umane.
(2) Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare ţine evidenţa pentru:
a) posturile din cadrul Delegaţiei României la NATO;
b) posturile din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã.
(3) Statul Major General ţine evidenţa pentru:
a) posturile din cadrul Misiunii permanente a României la ONU;
b) posturile din cadrul Reprezentanţei Militare Permanente la OSCE, Reprezentanţei Militare a României la NATO şi UE, Reprezentanţei Statului Major General la Comandamentul Suprem al Forţelor Aliate din Europa - SHAPE şi Reprezentanţei Naţionale de Legãturã la Comandamentul Aliat pentru Transformare;
c) posturile de ofiţeri de legãturã pe lângã comandamentele şi agenţiile NATO;
d) posturile de administratori la elementele de sprijin naţional de pe lângã comandamentele NATO;
e) posturile alocate României în structurile NATO şi UE, în regim QUOTA, rotaţional sau de contribuţie naţionalã voluntarã;
f) posturile repartizate Ministerului Apãrãrii Naţionale în cadrul iniţiativelor regionale la care România este parte.
ART. 3
(1) Posturile prevãzute la art. 1 se ocupã prin concurs/examen, care presupune parcurgerea urmãtoarelor etape:
a) selecţia şi evaluarea iniţialã a candidaţilor pe baza documentelor existente în memoriile originale/dosarele profesionale şi a rezultatelor testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat;
b) interviu;
c) stabilirea ierarhiei finale de cãtre comisia de selecţie, în baza evaluãrii iniţiale şi a rezultatelor obţinute la interviu.
(2) Posturile prevãzute cu grade de generali/similari se ocupã în conformitate cu prevederile normelor privind organizarea şi funcţionarea sistemului de selecţie şi ierarhizare în vederea evoluţiei în carierã a cadrelor militare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, aprobate prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 4
(1) Scopul concursului/examenului este de a evalua şi ierarhiza candidaţii, în vederea ocupãrii posturilor.
(2) Pentru organizarea şi desfãşurarea concursului/examenului se abiliteazã urmãtoarele structuri:
a) Direcţia management resurse umane;
b) Direcţia personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General;
c) Serviciul coordonare activitãţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare.
(3) Concursul/examenul se organizeazã, de regulã, cu minimum 6 luni înainte de data stabilitã pentru trimiterea la post sau cu cel puţin 30 de zile înainte de aceastã datã, în situaţii deosebite precum întoarcerea din misiune înainte de încheierea acesteia din cauza unor motive obiective, lansarea cu întârziere a ofertei de cãtre structurile/organizaţiile internaţionale sau imposibilitatea participãrii la misiune, din motive obiective, a celor care au câştigat concursul/examenul.
ART. 5
(1) Posturile scoase la concurs/examen sunt aduse la cunoştinţa personalului de cãtre structurile care ţin evidenţa acestora, potrivit art. 2, astfel:
a) prin publicare în Buletinul Informativ al Armatei, în trimestrul al III-lea al anului precedent celui în care posturile urmeazã sã fie încadrate;
b) prin publicare pe site-ul INTRANET al Ministerului Apãrãrii Naţionale, însoţite de fişele posturilor;
c) prin transmitere pe cale ierarhicã, de cãtre Direcţia management resurse umane structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi celor subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale şi de cãtre Direcţia personal şi mobilizare structurilor din compunerea şi subordinea Statului Major General.
(2) În cazul în care unele posturi trebuie ocupate în timp scurt, în situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (3), aducerea la cunoştinţa personalului se realizeazã numai prin transmitere pe cale ierarhicã.
(3) Responsabilitatea aducerii la cunoştinţa întregului personal revine structurilor de resurse umane de la toate eşaloanele.

CAP. II
Organizarea, componenţa, competenţele şi funcţionarea comisiilor de selecţie

ART. 6
(1) În vederea selecţiei candidaţilor care participã la concurs/examen pentru ocuparea posturilor permanente în strãinãtate, se constituie comisii de selecţie, astfel:
a) Comisia de selecţie nr. 1/PS - pentru posturile militare şi civile de conducere, precum şi pentru posturile de vizibilitate, indiferent de grad/nivel, stabilite în şedinţa de analizã şi planificare a posturilor;
b) Comisia de selecţie nr. 2/PS - pentru posturile militare şi civile care nu intrã în competenţa Comisiei de selecţie nr. 1/PS.
(2) Comisia de selecţie nr. 1/PS are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: locţiitorul şefului/directorul general al Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare, în funcţie de posturile analizate;
b) vicepreşedinte: locţiitorul pentru resurse/operaţii şi instrucţie la Statul Major General sau locţiitorul/directorul general adjunct al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii - când se evalueazã prin interviu numai candidaţi pentru posturile specifice din domeniul de activitate;
c) membri: câte un reprezentant din Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare, Direcţia management resurse umane, Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, iar pentru posturile specifice domeniului de activitate şi câte un reprezentant din Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii, Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publicã, Departamentul pentru armamente, Direcţia financiarcontabilã şi structura de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenţã al postului pentru care se organizeazã concursul/examenul;
d) secretar: şeful Serviciului coordonare activitãţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare.
(3) Comisia de selecţie nr. 2/PS are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: locţiitorul pentru resurse/operaţii şi instrucţie la Statul Major General, în funcţie de posturile analizate;
b) vicepreşedinte: şeful direcţiei/directorul adjunct din Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare sau şeful direcţiei/locţiitorul şefului Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii - numai când se evalueazã prin interviu candidaţi pentru posturile specifice din domeniul de activitate;
c) membri: câte un reprezentant din Departamentul pentru politica de apãrare şi planificare, Direcţia management resurse umane, Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, iar pentru posturile specifice domeniului de activitate şi câte un reprezentant din Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii, Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publicã, Departamentul pentru armamente, Direcţia financiarcontabilã şi structura de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenţã al postului pentru care se organizeazã concursul/examenul;
d) secretar: un ofiţer din Direcţia personal şi mobilizare a Statului Major General.
(4) Comisiile de selecţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin 2/3 din totalul membrilor acestora.
ART. 7
(1) Structurile care desemneazã reprezentanţi în comisiile de selecţie nominalizeazã persoana care urmeazã sã participe la şedinţe, astfel încât nivelul de reprezentare sã fie pentru Comisia de selecţie nr. 1/PS de cel puţin şef secţie/birou cu grad de colonel/echivalent civil, iar pentru Comisia de selecţie nr. 2/PS, cu grad/echivalent civil cel puţin egal cu cel al candidaţilor evaluaţi, iar experienţa/pregãtirea acestora sã fie în domeniul de specialitate al posturilor scoase la concurs/examen.
(2) Secretariatul comisiei de selecţie informeazã structurile în cauzã despre data şi locul de desfãşurare a şedinţei, posturile scoase la concurs/examen, precum şi gradele candidaţilor care urmeazã a fi evaluaţi.
(3) Gradul/echivalentul civil al membrilor comisiilor de selecţie nu poate fi mai mare decât al preşedintelui comisiei de selecţie.
ART. 8
Repartizarea posturilor pe comisii de selecţie se face de cãtre Comisia de selecţie nr. 1/PS, într-o şedinţã de analizã şi planificare, dupã lansarea ofertei de posturi şi se trimite de cãtre secretariatul acesteia la Direcţia management resurse umane şi la secretariatul Comisiei de selecţie nr. 2/PS.
ART. 9
Pentru rezolvarea problemelor tehnice de organizare şi desfãşurare a concursului/examenului se înfiinţeazã secretariatul tehnic al comisiei de selecţie, denumit în continuare secretariat, dupã cum urmeazã:
a) pentru Comisia de selecţie nr. 1/PS - 2 sau 3 membri din cadrul Serviciului coordonare activitãţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare;
b) pentru Comisia de selecţie nr. 2/PS - 2 sau 3 membri din cadrul Direcţiei personal şi mobilizare a Statului Major General.

CAP. III
Organizarea şi desfãşurarea concursului/examenului

SECŢIUNEA 1
Selecţia şi evaluarea iniţialã a candidaţilor

ART. 10
Etapa de selecţie a candidaţilor cuprinde:
a) înscrierea candidaţilor pe bazã de raport personal în care aceştia nominalizeazã posturile pentru care opteazã;
b) centralizarea datelor şi documentelor necesare analizei candidaţilor: raportul personal, fişa cu principalele date întocmitã de cãtre structura de resurse umane, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2, memoriul original/dosarul profesional al candidatului şi înaintarea acestora, pe cale ierarhicã, la structurile abilitate pentru desfãşurarea etapelor concursului/examenului, potrivit prezentului ordin;
c) analiza îndeplinirii de cãtre candidaţii propuşi a cerinţelor de personal prevãzute în fişele posturilor: grad, categorie de forţe ale armatei, armã/specialitate militarã, permis de conducere, abilitãţi în lucrul cu computerul, experienţã în domeniu şi evaluarea iniţialã pe baza datelor din documentele de evidenţã a personalului;
d) susţinerea testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat de cãtre candidaţii care îndeplinesc cerinţele de personal din fişele posturilor;
e) susţinerea testului de specialitate de cãtre candidaţii care participã la concurs/examen pentru ocuparea posturilor din domeniul financiar.
ART. 11
(1) Pentru selecţia candidaţilor se abiliteazã urmãtoarele structuri:
a) Direcţia management resurse umane, pentru personalul din structurile centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi cele subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale, pentru activitãţile prevãzute la art. 10 lit. c) şi d);
b) Direcţia personal şi mobilizare, pentru personalul din Statul Major General şi structurile subordonate acestuia, pentru activitãţile prevãzute la art. 10 lit. b) şi c);
c) Direcţia financiar-contabilã, pentru activitãţile prevãzute la art. 10 lit. e);
d) Comandanţii/şefii unitãţilor militare şi structurile de resurse umane de la toate eşaloanele, pentru activitãţile prevãzute la art. 10 lit. a) şi b).
(2) În urma desfãşurãrii selecţiei, candidaţii sunt declaraţi "admişi" sau "respinşi".
ART. 12
(1) Evaluarea iniţialã a candidaţilor declaraţi admişi se face de cãtre Direcţia management resurse umane care stabileşte nota pentru experienţa profesionalã corespunzãtor cerinţelor postului, potrivit anexei nr. 3, şi trimite tabelul centralizator secretariatului comisiei de selecţie.
(2) Candidaţii care nu îndeplinesc cerinţele de personal din fişele posturilor sau au obţinut calificative inferioare celui de "bun" în aprecierile de serviciu/evaluãrile profesionale individuale din ultimii 3 ani de activitate, au fost judecaţi şi gãsiţi vinovaţi de cãtre consiliile de onoare şi/sau de judecatã sau au fost condamnaţi cu suspendarea condiţionatã a executãrii pedepsei şi menţinuţi în activitate sunt declaraţi "respinşi" şi nu pot participa la interviu.
(3) Tabelele cu candidaţii declaraţi "respinşi", cu precizarea standardului care nu a fost îndeplinit, sunt întocmite de Direcţia management resurse umane şi trimise structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale de unde provin candidaţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi desfãşurarea interviului

ART. 13
Interviul se organizeazã pe posturi şi se desfãşoarã individual, în ordine alfabeticã, cu fiecare dintre candidaţi, de regulã, în limba englezã.
ART. 14
(1) În cadrul interviului se evalueazã urmãtoarele criterii:
a) cunoştinţele din tematica generalã;
b) cunoştinţele de specialitate din domeniul de referinţã al postului;
c) capacitatea de comunicare.
(2) Tematica şi bibliografia generalã pentru susţinerea interviului sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Tematica şi bibliografia specificã domeniului de apartenenţã al postului pentru care se organizeazã interviul se stabilesc de cãtre structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi se comunicã secretariatelor comisiilor de selecţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii interviului.
ART. 15
(1) Durata interviului pentru fiecare candidat este de aproximativ 30 de minute, iar rezultatele se concretizeazã în fişa de evaluare a candidatului, prevãzutã în anexa nr. 5.
(2) Fişa de evaluare a candidatului se completeazã individual de cãtre fiecare membru al comisiei, care acordã note pe o scarã de la 1 la 10 la rubricile D2, D3 şi D4.
ART. 16
(1) Nota pentru fiecare criteriu la interviu este datã de media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de selecţie.
(2) În situaţia în care între notele acordate de membrii comisiei de selecţie existã diferenţe mai mari de 3 puncte, notele cea mai mare şi cea mai micã acordate se anuleazã, iar nota finalã la fiecare criteriu al interviului se calculeazã pe baza mediei aritmetice a notelor rãmase.
(3) Nota finalã se calculeazã dupã formula prevãzutã în anexa nr. 5.
(4) Candidaţii care nu obţin cel puţin 6 la nota acordatã la criteriile D2 şi D3 sunt declaraţi "respinşi".
ART. 17
Rezultatele se comunicã participanţilor la terminarea concursului/examenului pentru fiecare post în parte.
ART. 18
(1) Pentru organizarea şi desfãşurarea interviului secretariatul are urmãtoarele atribuţii:
a) solicitã structurilor prevãzute la art. 6 alin. (2) şi (3) desemnarea reprezentanţilor în cadrul comisiei de selecţie;
b) solicitã structurilor de specialitate stabilirea tematicii şi bibliografiei aferente domeniului de apartenenţã al postului pentru care se organizeazã concursul/examenul;
c) informeazã Direcţia management resurse umane, Direcţia personal şi mobilizare şi membrii comisiei de selecţie despre data şi locul desfãşurãrii interviului şi le trimite fişele posturilor scoase la concurs/examen, tematica şi bibliografia aferentã domeniului de apartenenţã al postului pentru care se organizeazã concursul/examenul;
d) pregãteşte fişele de evaluare ale candidaţilor, conform modelului prezentat în anexa nr. 5;
e) completeazã rubrica "Experienţa profesionalã" corespunzãtoare cerinţelor postului (D1) din fişa de evaluare a candidatului cu nota acordatã de Direcţia management resurse umane pentru experienţa profesionalã corespunzãtor cerinţelor postului;
f) pune la dispoziţia membrilor comisiei de selecţie fişele de evaluare necesare interviului, conform modelului prezentat în anexa nr. 5, tabelul cu evaluarea iniţialã a candidaţilor şi fişele cu principalele date ale acestora;
g) centralizeazã rezultatele din fişele de evaluare pentru interviu şi aduce la cunoştinţa comisiei de selecţie rezultatele finale;
h) comunicã Direcţiei management resurse umane şi structurilor care ţin evidenţa posturilor, potrivit art. 2, rezultatele finale ale concursului/examenului.
(2) Pentru organizarea şi desfãşurarea interviului Direcţia management resurse umane are urmãtoarele atribuţii:
a) informeazã structurile pentru care are competenţe de selecţie despre: data şi locul desfãşurãrii interviului, tematica, bibliografia şi ţinuta pentru interviu cu cel puţin 20 de zile înainte de desfãşurarea acestuia;
b) comunicã structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi celor subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale rezultatele finale ale concursului/examenului, inclusiv tabelul cu candidaţii declaraţi "respinşi" şi standardul care nu a fost îndeplinit.
(3) Pentru organizarea şi desfãşurarea interviului Direcţia personal şi mobilizare are urmãtoarele atribuţii:
a) informeazã candidaţii din Statul Major General şi structurile subordonate acestuia, declaraţi admişi în urma desfãşurãrii procesului de selecţie, prin structurile din care provin, despre: data şi locul desfãşurãrii interviului, tematica, bibliografia şi ţinuta pentru interviu cu cel puţin 20 de zile înainte de desfãşurarea acestuia;
b) comunicã rezultatele finale ale concursului/examenului structurilor din Statul Major General şi celor subordonate acestuia, inclusiv tabelul cu candidaţii declaraţi "respinşi" şi standardul care nu a fost îndeplinit.
ART. 19
Pentru stabilirea salariului de bazã al personalului civil care urmeazã sã ocupe posturi permanente ale Ministerului Apãrãrii Naţionale în strãinãtate, performanţa profesionalã a salariatului, respectiv punctajul total realizat la angajare se obţin prin împãrţirea notei finale la 2.

SECŢIUNEA a 3-a
Stabilirea ierarhiei finale şi numirea la post

ART. 20
(1) Ierarhia finalã a candidaţilor se stabileşte pe baza notei finale.
(2) În cazul în care 2 sau mai mulţi candidaţi la acelaşi post au rezultate egale, aceştia se departajeazã pe baza mediei notelor acordate de membrii comisiei la cunoştinţele de specialitate din domeniul de referinţã al postului. În situaţia în care egalitatea persistã, departajarea se efectueazã în baza mediei notelor obţinute la celelalte criterii, în urmãtoarea ordine: experienţã profesionalã, cunoştinţe din tematica generalã şi capacitatea de comunicare.
ART. 21
Dupã stabilirea ierarhiei finale, personalul nominalizat pentru ocuparea posturilor se testeazã psihologic şi se examineazã din punct de vedere medical, astfel:
a) testare psihologicã - de cãtre Laboratorul de psihologie al Statului Major General;
b) examinare medicalã - la Spitalul Clinic de Urgenţã Militar Central "Dr. Carol Davila".
ART. 22
(1) Raportul cu ierarhia finalã a candidaţilor şi propunerile de nominalizare se semneazã de cãtre preşedintele comisiei de selecţie şi se înainteazã spre aprobare ministrului apãrãrii naţionale în termen de 7 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii concursului/examenului.
(2) În situaţia în care pentru ocuparea unui post sunt mai mulţi candidaţi, cel clasat pe primul loc este declarat câştigãtor dupã aprobarea raportului de cãtre ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 23
Structurile care ţin evidenţa posturilor iniţiazã demersurile necesare ocupãrii posturilor de cãtre candidaţii declaraţi câştigãtori.
ART. 24
(1) În situaţia în care personalul aprobat pentru ocuparea unui post a fost declarat respins la testele prevãzute la art. 21 sau se retrage ulterior din motive obiective - probleme personale, de familie, medicale, aceasta determinã în mod automat trimiterea la post a candidatului clasat pe locul urmãtor, dupã testarea psihologicã şi examinarea medicalã.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1), când la selecţie nu au mai participat şi alţi candidaţi, se organizeazã o nouã selecţie.
ART. 25
Candidaţii pot contesta rezultatele, în scris, în termen de 24 de ore de la luarea la cunoştinţã a rezultatului. Contestaţia se adreseazã preşedintelui comisiei de selecţie, se depune la secretariat şi se soluţioneazã în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunere.
ART. 26
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: locţiitorul şefului Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publicã;
b) membri: câte un reprezentant al Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţã juridicã, Departamentului pentru politica de apãrare şi planificare, Direcţiei management resurse umane, Direcţiei personal şi mobilizare, Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii sau al structurii de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenţã al postului pentru a cãrui încadrare se organizeazã concursul/examenul.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are în componenţa sa ofiţeri cu gradul cel puţin egal cu gradul persoanei care a depus contestaţia. Persoanele care au fãcut parte din comisia de selecţie nu pot face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Actul de constatare, întocmit în urma analizãrii contestaţiilor, se trimite preşedintelui comisiei de selecţie care a condus şedinţa, în vederea înaintãrii acestuia cãtre ministrul apãrãrii naţionale, împreunã cu documentele întocmite de comisia de selecţie, pentru luarea deciziei.
(4) Rezultatul contestaţiei se aduce la cunoştinţa petentului dupã soluţionare.

CAP. IV
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 27
(1) Personalul care îşi încheie mandatul se încadreazã în funcţii, cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare.
(2) Personalul care se înapoiazã de la post poate candida din nou pentru ocuparea unui post permanent în strãinãtate, dupã o perioadã de timp cel puţin egalã cu durata mandatului anterior, cu excepţia persoanelor care candideazã pentru încadrarea posturilor NON-QUOTA, cu aprobarea ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 28
Personalul aflat la post nu poate participa pe durata mandatului la concursurile/examenele organizate de Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru ocuparea altor posturi permanente în strãinãtate.
ART. 29
(1) Limita de vârstã pentru trimiterea la post a personalului din Ministerul Apãrãrii Naţionale este datã de principiul folosirii în ţarã a acestuia, dupã încheierea mandatului, pentru o perioadã de timp cel puţin egalã cu durata unui mandat.
(2) Excepţie de la prevederile alin. (1) fac ofiţerii cu gradul de colonel/comandor a cãror limitã de vârstã pentru trimiterea la post este datã de principiul utilizãrii în ţarã a acestora pentru o perioadã de cel puţin 6 luni dupã încheierea mandatului ce urmeazã a fi efectuat în strãinãtate.
ART. 30
Pentru lãrgirea bazei de selecţie şi oferirea de şanse egale cât mai multor candidaţi care îndeplinesc cerinţele de specialitate ale posturilor, pânã la armonizarea metodologiei de testare a competenţelor lingvistice cu cea folositã în cadrul structurilor NATO, sunt admişi la interviu urmãtorii:
a) pentru posturile de reprezentare naţionalã, candidaţii cu nivel de competenţã lingvisticã inferior cu o treaptã la cele 4 deprinderi faţã de nivelul cerut de fişa postului, dar nu mai mic de nivelul 2;
b) pentru posturile din comandamente NATO/UE cu nivel 4 de cunoaştere a limbii strãine, candidaţii cu nivel de competenţã lingvisticã inferior cu o treaptã la cele 4 deprinderi, iar pentru posturile cu nivel 3 se admit candidaţi cu nivel inferior cu o treaptã, respectiv nivel 2, la douã deprinderi.
ART. 31
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1


───────
la norme
────────

GLOSAR
Termeni şi definiţii

Mandat - perioada de ocupare a postului permanent în strãinãtate
Posturi de vizibilitate - posturi internaţionale, indiferent de grad, stabilite în şedinţa de analizã şi planificare a posturilor, care prin natura atribuţiilor din fişa postului determinã o poziţie prioritarã în relaţia cu celelalte posturi din cadrul organismelor internaţionale
Posturi permanente în strãinãtate - posturi din structurile internaţionale sau structurile de reprezentare naţionalã în strãinãtate pentru care durata misiunii este de cel puţin 1 an şi care se încadreazã prin eliberarea personalului din funcţiile deţinute în ţarã şi numirea în funcţiile respective din strãinãtate
Posturi QUOTA - posturi permanente din structurile militare internaţionale pe care o naţiune membrã a organizaţiei din care fac parte posturile a acceptat sã le încadreze pe termen nedefinit
Posturi NON-QUOTA - posturi permanente din structurile militare internaţionale deschise tuturor naţiunilor membre care se încadreazã cu persoana selecţionatã de structura internaţionalã dintre candidaţii nominalizaţi de naţiuni, pe durata unui tur de serviciu
Posturi VNC - posturi permanente din structurile NATO pe care o naţiune membrã a Alianţei a acceptat sã le încadreze pe termen limitat, de 1-3 ani, pentru a sprijini activitatea unui comandament pentru un proiect delimitat în timp
PS - posturi în strãinãtate


ANEXA 2
───────
la norme
────────

FIŞA
cu principalele date de evaluare ale candidaţilor pentru selecţia
organizatã în vederea ocupãrii posturilor permanente în strãinãtate
- model -





┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Candidat │ (gradul, arma/specialitatea militarã, numele, prenumele │
│ │ tatãlui şi prenumele) │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Funcţia pe care este│ │
│încadrat │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data numirii în │ │
│funcţie │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Postul pentru care │ │
│candideazã │ │
├────────────────────┼──────────────────┬────────────────┬─────────────────────┤
│Vechimea în grad │(Anul ultimei │Limita de vârstã│(Anul împlinirii) │
│ │înaintãri în grad)│în grad │ │
├────────────────────┼──────────────────┴────────────────┴─────────────────────┤
│Data şi locul │(data naşterii, localitatea, judeţul) │
│naşterii │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Stare civilã │ │
├────────────────────┼───────────┬─────────────────────────────────────────────┤
│Limbi strãine │engleza │(nivelul PLS, data obţinerii) │
│ ├───────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ │ │(nivelul PLS, data obţinerii) │
│ ├───────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ │ │(nivelul PLS, data obţinerii) │
├────────────────────┼───────────┴─────────────────────────────────────────────┤
│Abilitãţi în lucrul │ │
│cu computerul │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Permis de conducere │(categoriile deţinute şi anul obţinerii acestora) │
├────────────────────┼───────────────────────────┬──────────────────┬──────────┤
│Calificativele în │ │ │ │
│aprecierile de │ │ │ │
│serviciu pe ultimii │ │ │ │
│3 ani │ │ │ │
├────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────┬────┴───────────────────────────┴──────────────────┴──────────┤
│Dimensiuni │ │
│evaluate │ Detalii │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│PROFESIONALĂ ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│C 1 ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│INTERNAŢIONALĂ ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│C 2 ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ├──────────────────────────────────────────────────────────────┤
└───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘

(Şeful structurii de resurse umane) (Candidat)
(data) (data)



NOTE:
1. Pentru cele douã dimensiuni evaluate se înscriu funcţia/misiunea, structura, locul şi perioada numirii începerii/terminãrii (încetãrii) acesteia (zi, lunã, an).
2. Se trec funcţiile/misiunile din ultimii 10 ani de activitate, corespunzãtoare domeniului de apartenenţã al funcţiei scoase la concurs/examen.


ANEXA 3


───────
la norme
─────────

CRITERIILE
care se iau în calcul la stabilirea notei pentru experienţa profesionalã
corespunzãtoare cerinţelor postului
- model -





┌─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────┐
│ Criteriul evaluat │ Puncte │Observaţii│
├───────────────────────────┬─────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│1. Experienţã profesionalã │Sub un an │2 puncte │ │
│corespunzãtoare cerinţelor ├─────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│postului │Între 1 şi 3 ani │+ 1,5 punct pentru │ │
│ │ │fiecare an │ │
│ ├─────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ │Peste 3 ani │+ 6 puncte │ │
├───────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│2. Experienţã în misiuni │Mai micã sau │0,5 puncte │ │
│şi/sau posturi internaţio- │egalã cu 6 luni │ │ │
│nale ├─────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ │Între 6 luni │1 punct │ │
│ │şi 1 an │ │ │
│ ├─────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
│ │Peste un an │2 puncte │ │
└───────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────────┴──────────┘



NOTE:
1. Nota finalã se stabileşte prin însumarea punctelor obţinute la cele douã criterii.
2. La primul criteriu, fracţiunile peste 6 luni se rotunjesc la un an, iar cele sub 6 luni nu se iau în considerare.


ANEXA 4


───────
la norme
────────

TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA GENERALĂ
pentru susţinerea interviului

A. Tematica generalã
1. Evoluţii relevante ale mediului internaţional de securitate dupã anul 1990
2. Eforturile comunitãţii internaţionale de rãspuns la principalele ameninţãri şi riscuri la adresa securitãţii globale
3. Transformarea NATO:
3.1. Structura şi principalele misiuni ale NATO
3.2. Sistemul de planificare a apãrãrii în NATO
3.3. Parteneriate NATO
4. Mecanisme de cooperare interinstituţionalã ale organizaţiilor internaţionale în domeniul securitãţii (NATO, UE, ONU, OSCE)
5. Obiectivele politicii europene de securitate şi apãrare şi mecanismele de implementare
6. Structura şi principalele obiective ale ONU. Procesul de reformã al organizaţiei
7. Structura şi principalele obiective ale OSCE
8. Operaţii şi misiuni NATO, UE, ONU, OSCE

B. Bibliografia generalã
1. Strategia de securitate naţionalã a României, www.mapn.ro, www.presidency.ro
2. Carta Albã a Apãrãrii, www.mapn.ro/diepa/
3. Strategia naţionalã de apãrare a României
4. Strategia militarã a României, www.mapn.ro
5. NATO Handbook, NATO Office of Information and Press, www.nato.int, www.mapn.ro
6. Documentele summiturilor şi reuniunilor ministeriale NATO, www.nato.int
7. Conceptul strategic al NATO, Washington 1999, www.nato.int
8. Strategia europeanã de securitate, www.europa.eu.int
9. Carta ONU, www.un.org
10. OSCE Handbook, www.osce.org
11. www.europa.eu.int
12. www.un.org
13. www.osce.org


ANEXA 5
───────
la norme
─────────

FIŞA DE EVALUARE A CANDIDATULUI
- model -





┌────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│Numele candidatului: │ Data evaluãrii: │
├────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┤
│Codul postului: │
├──────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤
│Aspectul care va fi notat │ Se noteazã candidatul în limitele stabilite pentru│
│ │ fiecare aspect. │
├──────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┤
│ Experienţã profesionalã corespunzãtoare cerinţelor postului (D1) │
├────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┬─────┬────┤
│ Cunoştinţe │Nu are cunoştinţe │ 1-4 │ │
│din tematica generalã ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ (D2) │Are cunoştinţe superficiale │ 5-6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Cunoaşte bine domeniul │ 7-8 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Posedã un bagaj bogat de cunoştinţe, duse │ │ │
│ │chiar la nivel de subtilitate │ 9 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Are o pregãtire de excepţie │ 10 │ │
├────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼────┤
│Cunoştinţele de specia- │Cunoştinţe elementare │ 1-4 │ │
│litate din domeniul de ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│referinţã al postului │Cunoştinţe minime în domeniul de │ │ │
│ (D3) │specialitate │ 5-6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Dispune de cunoştinţe bune │ 7-8 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Este foarte bine informat asupra │ │ │
│ │domeniului │ 9 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Cunoştinţe excepţionale asupra domeniului │ │ │
│ │cãruia îi aparţine postul şi a altora │ │ │
│ │înrudite │ 10 │ │
├────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼────┤
│Capacitatea de comuni- │Exprimare cu multe greşeli │ 1-4 │ │
│care ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ (D4) │Trece de la o idee la alta, vocabularul │ │ │
│ │fiind sãrac │ 5-6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Are unele dificultãţi în exprimare │ 7-8 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Transmite clar, logic şi precis ideile │ 9 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┤ │
│ │Are o exprimare fluentã, elocventã, │ │ │
│ │utilizând un vocabular bogat │ 10 │ │
└────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┴─────┴────┘

Funcţia/Structura Secretarul comisiei de selecţie nr. .....
(gradul) (gradul)
(numele şi prenumele) (numele şi prenumele)



Data:
Ora:

NOTĂ:
Nota finalã se calculeazã dupã urmãtoarea formulã:
Nf = D1 x 0,20 + D2 x 0,20 + D3 x 0,50 + D 4 x 0,10,
unde:
Nf reprezintã nota finalã;
D1 reprezintã nota acordatã pentru experienţa profesionalã corespunzãtor cerinţelor postului;
D2, D3, D4 reprezintã media notelor acordate de membrii comisiei de selecţie pentru fiecare candidat.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016