Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 12 august 2010  privind activitatea de pregatire in strainatate a personalului din Ministerul Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 12 august 2010 privind activitatea de pregatire in strainatate a personalului din Ministerul Apararii Nationale

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 26 august 2010

CAP. I
Generalitãţi

ART. 1
(1) Participarea la diferite forme de pregãtire în strãinãtate se realizeazã în interesul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi vizeazã formarea şi/sau dezvoltarea performanţelor profesionale ale personalului, în scopul transformãrii armatei într-o organizaţie bazatã pe cunoaştere.
(2) Personalul militar şi civil poate participa la diferite forme de pregãtire în strãinãtate, în cadrul programelor de cooperare bilateralã cu diferiţi parteneri externi sau în afara acestora, în limita numãrului de locuri şi a fondurilor aprobate anual cu aceastã destinaţie, prin bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(3) În sensul prezentelor norme, activitatea de pregãtire în strãinãtate a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale vizeazã doar trimiterea acestuia de cãtre instituţie la formele de pregãtire ce includ: studiile universitare de licenţã, masterat şi doctorat, cursurile, stagiile de practicã şi specializare sau perfecţionare.
ART. 2
(1) Cadrele militare pot participa la formele de pregãtire prevãzute la art. 1 alin. (3), cu excepţia studiilor universitare de licenţã.
(2) Cadrele militare pot participa la studii universitare de masterat şi doctorat organizate în instituţii militare sau civile de învãţãmânt universitar din strãinãtate, conform domeniilor de studii, specializãrilor şi temelor de cercetare ştiinţificã aprobate anual de cãtre ministrul apãrãrii naţionale.
(3) Studenţii militari pot participa la studii universitare de licenţã, cursuri şi stagii în cadrul programelor de cooperare între instituţiile militare de învãţãmânt universitar din ţarã şi instituţii similare, militare sau civile din strãinãtate.
(4) Din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale nu se finanţeazã participarea la studii universitare a personalului civil.
ART. 3
(1) Direcţia management resurse umane asigurã managementul activitãţii de trimitere la diferite forme de pregãtire în strãinãtate a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale şi are urmãtoarele responsabilitãţi:
a) stabileşte normele privind planificarea participãrii personalului la diferite forme de pregãtire în strãinãtate, selecţia şi nominalizarea participanţilor, precum şi demersurile administrative pe timpul studiilor şi dupã finalizarea acestora;
b) stabileşte prioritãţile de pregãtire şi propune anual ministrului apãrãrii naţionale formele de pregãtire, numãrul de locuri şi fondurile necesare;
c) stabileşte criteriile de selecţie pentru fiecare formã de pregãtire pe baza celor comunicate de organizatori şi, în cazul cursurilor de carierã, în conformitate cu regulile aplicate cursurilor similare organizate în ţarã;
d) publicã oferta educaţionalã, la începutul fiecãrui an, în reţeaua MILNET pe site-ul special destinat acestui scop;
e) organizeazã concursul de selecţie, mai puţin în cazul studiilor şi stagiilor universitare pentru care procesul de selecţie este desfãşurat de cãtre instituţia de învãţãmânt din strãinãtate;
f) avizeazã rapoartele pentru aprobarea participãrii la o anumitã formã de pregãtire, promovate la ministrul apãrãrii naţionale, de cãtre structurile beneficiare, cu excepţia Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii;
g) elaboreazã ordinul de detaşare la studii/eliberare din funcţie a cadrelor militare trimise la pregãtire în strãinãtate, cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii;
h) administreazã aplicaţia informaticã pentru gestionarea datelor specifice activitãţii de pregãtire în strãinãtate a personalului;
i) echivaleazã studiile absolvite în strãinãtate de cãtre personalul militar, cu excepţia celor universitare, mai puţin pentru personalul militar al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii;
j) evalueazã activitatea de trimitere la pregãtire în strãinãtate.
(2) În sensul prezentelor norme, prin sintagma structuri beneficiare se înţelege structurile centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi cele din subordinea Statului Major General care gestioneazã programe majore.

CAP. II
Planificarea şi finanţarea activitãţii de pregãtire în strãinãtate a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale

ART. 4
(1) Planificarea activitãţilor de pregãtire în strãinãtate organizate în instituţii militare de învãţãmânt se realizeazã de cãtre Direcţia management resurse umane împreunã cu structurile beneficiare şi presupune parcurgerea urmãtoarelor etape:
a) elaborarea şi transmiterea/publicarea de cãtre Direcţia management resurse umane a ofertei educaţionale;
b) stabilirea la nivelul fiecãrei unitãţi militare a nevoilor de pregãtire în strãinãtate;
c) stabilirea cererii de forme de pregãtire pe baza nevoilor şi prioritãţilor fiecãrei structuri centrale şi transmiterea acesteia la Direcţia management resurse umane, de cãtre structurile beneficiare, cu avizul directorului de program major care asigurã finanţarea structurii respective;
d) aprobarea de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, la propunerea Direcţiei management resurse umane, a Planului de pregãtire în strãinãtate a personalului din Ministerul Apãrãrii Naţionale, denumit în continuare Plan.
(2) Planificarea activitãţilor de pregãtire în strãinãtate organizate în instituţii civile de învãţãmânt se realizeazã de cãtre Direcţia management resurse umane, împreunã cu structurile beneficiare, şi presupune parcurgerea urmãtoarelor etape:
a) identificarea instituţiilor civile de învãţãmânt, domeniilor de studii, specializãrilor şi temelor de cercetare ştiinţificã în strãinãtate de interes pentru Ministerul Apãrãrii Naţionale, în anul de planificare;
b) aprobarea de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, la propunerea Direcţiei management resurse umane, a Listei instituţiilor de învãţãmânt, domeniilor de studii, specializãrilor şi temelor de cercetare ştiinţificã în strãinãtate pentru care personalul din Ministerul Apãrãrii Naţionale poate candida în anul de învãţãmânt urmãtor, denumitã în continuare Listã;
c) identificarea de cãtre structurile centrale, împreunã cu persoanele interesate, a programelor de studii cele mai potrivite din punctul de vedere al interesului Ministerului Apãrãrii Naţionale, având în vedere experienţa profesionalã şi potenţialul de evoluţie în carierã a persoanei respective;
d) introducerea în Plan a programelor de studii prevãzute la lit. c).
(3) Participarea la formele de pregãtire din strãinãtate se finanţeazã din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi/sau din fonduri provenite din alte surse.
(4) Participarea personalului la formele de pregãtire care nu au fost incluse în Plan sau în Listã se realizeazã cu aprobarea ministrului apãrãrii naţionale şi cu avizul Direcţiei management resurse umane şi al directorului de program, la propunerea structurii beneficiare, în cazuri temeinic fundamentate pe criterii de oportunitate, costuri, prioritãţi şi fonduri alocate prin buget.
ART. 5
(1) Fondurile asigurate din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale necesare participãrii la pregãtire în strãinãtate se calculeazã în baza prevederilor legale privind misiunile temporare în strãinãtate, în funcţie de obligaţiile pãrţilor specificate în acordurile de cooperare internaţionalã încheiate între Ministerul Apãrãrii Naţionale şi diferiţi parteneri externi sau în detaliile administrative comunicate de organizatorii programelor de pregãtire.
(2) Fondurile prevãzute la alin. (1) se calculeazã de cãtre Direcţia management resurse umane şi se aprobã de cãtre ministrul apãrãrii naţionale prin Plan.
(3) Pe baza extraselor din Plan, transmise de cãtre Direcţia management resurse umane, directorii de programe majore planificã în buget, la solicitarea structurilor beneficiare, fondurile necesare pregãtirii în strãinãtate a personalului din unitãţile subordonate acestora.
ART. 6
(1) Direcţia management resurse umane este structura care asigurã interfaţa cu partenerii externi în ceea ce priveşte pregãtirea personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu excepţia participãrii la studii în cadrul programelor de cooperare interuniversitarã.
(2) Direcţia management resurse umane negociazã planurile şi programele anuale de cooperare internaţionalã în domeniul pregãtirii personalului, participã la negocierea planurilor bilaterale de cooperare militarã care includ activitãţi de acest gen şi informeazã structurile beneficiare despre rezultatul negocierilor şi a celor convenite cu partenerii strãini.
(3) În funcţie de rezultatul negocierilor, Direcţia management resurse umane repartizeazã structurilor beneficiare locurile la formele de pregãtire oferite de partenerii externi. În situaţia în care numãrul locurilor oferite de partenerul extern pentru un anumit curs este mai mic decât cel solicitat, repartizarea locurilor se face în funcţie de poziţia pe care se aflã cursul respectiv în ordinea prioritãţilor stabilitã de structurile beneficiare în cadrul procesului de planificare.

CAP. III
Organizarea activitãţilor privind trimiterea la pregãtire în strãinãtate a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale

SECŢIUNEA 1
Selecţia personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru trimitere la forme de pregãtire în strãinãtate
ART. 7
(1) Selecţia personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru trimiterea la forme de pregãtire în strãinãtate se realizeazã prin concurs organizat de cãtre Direcţia management resurse umane sau de cãtre instituţia din strãinãtate organizatoare de studii, dupã caz.
(2) Selecţia personalului militar pentru trimiterea la cursuri de carierã în strãinãtate se face respectând criteriile de selecţie comunicate de partenerul extern, adaptate la normele specifice privind cursurile de carierã organizate în ţarã.
ART. 8
(1) Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale care participã la diferite forme de pregãtire în strãinãtate se aprobã de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, pe baza rezultatelor obţinute la concursul de selecţie, la propunerea şefului structurii beneficiare transmisã prin Direcţia management resurse umane, respectiv prin Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii pentru personalul propriu.
(2) Dupã obţinerea aprobãrii, structura beneficiarã transmite la Direcţia management resurse umane o copie a raportului.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplicã Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii.
ART. 9
(1) Structurile beneficiare au obligaţia ca, pentru locurile repartizate, sã trimitã Direcţiei management resurse umane dosarul cu documentele necesare înscrierii la curs a persoanelor selecţionate. În cazul nerespectãrii termenelor de prezentare a documentelor, Direcţia management resurse umane dispune anularea sau redistribuirea locurilor, dacã acest lucru este posibil.
(2) Costurile solicitate de partenerii externi, aferente locurilor neocupate din cauze neprevãzute, sunt rambursate acestora, în urma unei cercetãri efectuate în baza legislaţiei în domeniu.

SECŢIUNEA a 2-a
Situaţia raporturilor de serviciu/muncã ale personalului participant la pregãtire în strãinãtate
ART. 10
(1) Direcţia management resurse umane, respectiv Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii emit urmãtoarele tipuri de documente:
a) ordin de detaşare, pentru personalul militar trimis la diferite forme de pregãtire în strãinãtate a cãror duratã nu depãşeşte 2 ani, situaţie în care acesta rãmâne încadrat în funcţia pe care o îndeplineşte la plecarea din ţarã;
b) ordin de eliberare din funcţie, pentru personalul militar trimis la studii cu durata mai mare de 2 ani, caz în care personalul este pus la dispoziţia unitãţii militare în care a fost încadrat.
(2) Personalului militar participant la diferite forme de pregãtire în strãinãtate, indiferent de durata acestora, i se menţine calitatea de cadru militar în activitate şi beneficiazã, în ţarã, de drepturile bãneşti, potrivit prevederilor referitoare la salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice.
(3) Drepturile bãneşti în lei, în ţarã, ale cadrelor militare se plãtesc de cãtre unitãţile militare în care sunt încadrate sau la dispoziţia cãrora se aflã acestea.
ART. 11
(1) Contractul individual de muncã al personalului civil contractual trimis la forme de pregãtire în strãinãtate se suspendã, conform prevederilor legale în domeniu.
(2) Funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire, indiferent de durata acestora, îşi menţin raporturile de serviciu, conform prevederilor legale în domeniu.
(3) Drepturile bãneşti în lei, în ţarã, se plãtesc de cãtre unitãţile militare în care sunt încadrate persoanele în cauzã.

SECŢIUNEA a 3-a
Obligaţiile personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale aprobat sã participe la pregãtire în strãinãtate
ART. 12
(1) Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale trimis la pregãtire în strãinãtate executã, înaintea plecãrii din ţarã, la structura beneficiarã, pe durata unei zile, pregãtirea misiunii, care se desfãşoarã conform ghidului elaborat de Direcţia management resurse umane în acest sens.
(2) Personalul militar şi funcţionarii publici semneazã angajamentul pe timpul pregãtirii misiunii, iar personalul civil contractual semneazã actul adiţional la contractul de muncã, conform modelelor din anexele nr. 1-3, prin care, în absenţa unor prevederi legale contrare, se obligã ca, dupã terminarea formei de pregãtire, sã îşi desfãşoare activitatea în Ministerul Apãrãrii Naţionale, respectiv în administraţia publicã în cazul funcţionarilor publici, astfel:
a) 10 ani, pentru personalul militar, trimis la forme de pregãtire cu durata mai mare de 3 ani;
b) 5 ani, pentru personalul militar trimis la forme de pregãtire cu durata între 1 şi 3 ani şi personalul civil contractual participant la forme de pregãtire cu durata egalã sau mai mare de un an;
c) 5 ani, pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire finanţate de la bugetul de stat cu durata egalã sau mai mare de un an, în scopul intrãrii într-o categorie a funcţiei publice superioare celei din care face parte funcţia pe care o ocupã la momentul începerii formei de pregãtire;
d) 4 ani şi 6 luni, pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire finanţate de la bugetul de stat cu durata cuprinsã între 180 de zile şi un an, în scopul intrãrii într-o categorie a funcţiei publice superioare celei din care face parte funcţia pe care o ocupã la momentul începerii formei de pregãtire;
e) 4 ani, pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire finanţate de la bugetul de stat cu durata cuprinsã între 90 şi 179 de zile, în scopul intrãrii într-o categorie a funcţiei publice superioare celei din care face parte funcţia pe care o ocupã la momentul începerii formei de pregãtire, precum şi pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire cu durata egalã sau mai mare de un an, altele decât cele prevãzute la lit. c);
f) 3 ani şi 6 luni, pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire cu durata cuprinsã între 180 de zile şi un an, altele decât cele prevãzute la lit. d);
g) 3 ani, pentru personalul militar trimis la forme de pregãtire cu durata mai micã de un an, pentru personalul civil contractual trimis la forme de pregãtire cu durata între 60 de zile şi un an, precum şi pentru funcţionarii publici trimişi la forme de pregãtire cu durata cuprinsã între 90 şi 179 de zile, altele decât cele prevãzute la lit. e).
ART. 13
(1) Angajamentul se întocmeşte/redacteazã în douã exemplare. Un exemplar se înmâneazã personalului în cauzã, iar celãlalt se trimite la unitatea militarã în care acesta este încadrat, pentru a fi pãstrat la memoriul original/dosarul personal.
(2) Actul adiţional la contractul de muncã se întocmeşte şi se semneazã în unitatea militarã în care este încadrat personalul civil contractual. Acesta se prezintã cu o copie a actului adiţional la structura care desfãşoarã pregãtirea misiunii.

SECŢIUNEA a 4-a
Logistica participãrii personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale la pregãtire în strãinãtate
ART. 14
(1) La plecare, structurile beneficiare trebuie sã se asigure cã participantul la curs deţine:
a) paşaportul de serviciu/diplomatic valabil cu vize, dupã caz;
b) documentele de transport internaţional, respectiv biletul de avion sau de tren, cartea verde, dacã se cãlãtoreşte cu autoturismul;
c) drepturile bãneşti ce i se cuvin, în valutã, conform prevederilor legale;
d) asigurare medicalã sau cardul european pentru asigurãri sociale de sãnãtate;
e) ordin de deplasare/travel order întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, atunci când este solicitat de organizatorii cursului;
f) certificatul de securitate NATO sau certificatul de securitate/security clearance, atunci când este solicitat de organizatori, conform menţiunilor din fişa cursului.
(2) Documentele şi drepturile bãneşti prevãzute la alin. (1) sunt asigurate astfel:
a) paşaportul de serviciu cu vizã, contractele nominale pentru asigurarea de asistenţã medicalã şi documentele de transport internaţional sunt eliberate de cãtre Comandamentul logistic întrunit, respectiv de cãtre Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii pentru personalul propriu;
b) drepturile bãneşti în valutã sunt acordate de cãtre statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, pentru activitãţile finanţate din programele majore gestionate de acestea, şi de cãtre Direcţia financiar-contabilã, pentru activitãţile finanţate din celelalte programe majore;
c) certificatul de securitate NATO sau certificatul de securitate/security clearance se înmâneazã cursantului de cãtre structura beneficiarã, prin structura de securitate;
d) ordinul de deplasare/travel order este eliberat de cãtre structura beneficiarã sub semnãtura şefului acesteia.
ART. 15
(1) În situaţia în care drepturile bãneşti în valutã nu se pot asigura în întregime la plecarea la pregãtire în strãinãtate, diferenţa este pusã la dispoziţia personalului în cauzã prin transfer bancar într-un interval de timp care sã nu depãşeascã 20% din durata totalã a formelor de pregãtire. Pentru efectuarea transferului, cursanţii sunt obligaţi sã comunice structurii financiare care finanţeazã activitatea, prin fax şi/sau e-mail, datele referitoare la contul bancar în care se poate face transferul drepturilor în valutã, respectiv: numãrul contului, numele şi adresa bãncii la care este deschis, codul IBAN/SWIFT.
(2) Comisioanele şi taxele bancare plãtite pentru administrarea contului şi efectuarea tuturor operaţiunilor legate de cont aferente sumelor transferate de cãtre structurile financiare ale Ministerului Apãrãrii Naţionale sunt suportate din sumele acordate pentru cheltuieli neprevãzute.
ART. 16
Cu acordul organizatorilor, cursanţii pot fi însoţiţi de membrii de familie pe perioada pregãtirii în strãinãtate. Cheltuielile de întreţinere şi transport internaţional pentru membrii familiei sunt suportate de cãtre cursanţi. Ministerul Apãrãrii Naţionale, prin Comandamentul logistic întrunit, sprijinã membrii de familie ai cursanţilor pentru obţinerea vizelor de şedere pe teritoriul ţãrilor în care se desfãşoarã studiile. Comandantul Comandamentului logistic întrunit poate emite precizãri în acest sens.

CAP. IV
Participarea la pregãtire şi finalizarea acesteia

ART. 17
(1) Pe timpul cât se aflã la pregãtire în strãinãtate, pentru rezolvarea unor probleme de serviciu şi/sau personale, participanţii, denumiţi în continuare cursanţi, pot solicita sprijinul ataşatului militar al României acreditat în ţara în care se desfãşoarã studiile.
(2) Cursanţii sunt obligaţi sã aducã la cunoştinţa conducerii Ministerului Apãrãrii Naţionale aspectele de ordin administrativ şi profesional, pe timpul cât se aflã la studii, prin structura beneficiarã sau prin intermediul ataşatului militar al României acreditat în ţara respectivã.
(3) Ataşatul militar este informat, prin intermediul Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii, de cãtre structura beneficiarã, despre prezenţa personalului propriu la studii pe teritoriul ţãrii în care oficialul român este acreditat.
(4) Pentru formele de pregãtire a cãror duratã depãşeşte un an calendaristic, cursantul este obligat ca la sfârşitul fiecãrui an de învãţãmânt sã solicite organizatorilor şi sã trimitã la unitatea/instituţia militarã în care este încadrat informaţii referitoare la calificativele obţinute, astfel încât acestea sã fie utilizate în procesul de apreciere pe anul respectiv.
ART. 18
(1) Pe timpul studiilor, cursantul poate veni în ţarã o singurã datã într-un an de învãţãmânt, cu suportarea cheltuielilor de transport internaţional de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale, în vacanţa cu durata cea mai lungã, dacã aceasta este prevãzutã în planul de învãţãmânt, iar studiile dureazã mai mult de 6 luni.
(2) Pentru alte tipuri de situaţii, cursantul suportã din fonduri proprii cheltuielile de deplasare în ţarã.
(3) Pentru studiile care se desfãşoarã pe durata unui an calendaristic, pe perioada vacanţelor se efectueazã concediul de odihnã anual al cursantului. Dacã perioada de vacanţã este mai micã decât cea de concediu de odihnã, cursantul beneficiazã de concediul de odihnã neefectuat, la finalizarea studiilor.
(4) Deplasarea în ţarã pentru permisii se face cu acordul organizatorilor, pe baza raportului personal înaintat de cãtre cursant şefului structurii care a propus participarea la curs.
(5) Cursantul are obligaţia sã informeze şeful structurii beneficiare din care face parte unitatea militarã în care este încadrat privind perioadele exacte ale vacanţelor şi locul în care intenţioneazã sã le petreacã. La finalizarea studiilor cursantul îşi poate petrece concediul de odihnã neefectuat pe anul în curs în ţara în care s-a desfãşurat cursul sau în orice altã destinaţie, cu aprobarea prealabilã a şefului structurii beneficiare care a propus participarea la curs şi în condiţiile suportãrii din fonduri proprii a cheltuielilor implicate.
ART. 19
(1) Dupã încheierea studiilor, în prima zi lucrãtoare de la întoarcerea în ţarã, absolventul cursurilor în strãinãtate justificã sumele acordate în avans şi restituie paşaportul de serviciu/diplomatic.
(2) Fiecare comandant/şef al unitãţii militare, începând de la nivel batalion/similar, este responsabil de monitorizarea modului în care competenţele dobândite de absolvenţi sunt utilizate în scopul îndeplinirii atribuţiilor funcţionale şi prezintã, la solicitarea eşaloanelor superioare, situaţii referitoare la acest aspect.
(3) În termen de 10 zile lucrãtoare de la întoarcerea de la studii, absolventul prezintã ierarhic un raport postmisiune şefului Direcţiei management resurse umane, respectiv directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii, dacã personalul este încadrat în aceastã structurã.
(4) Pe baza informaţiilor din rapoartele postmisiune, trimestrial, Direcţia management resurse umane prezintã ministrului apãrãrii naţionale propuneri de soluţionare a problemelor semnalate de cãtre absolvenţi.
(5) Conform competenţelor dobândite de absolvenţii cadre militare şi în funcţie de durata studiilor, la întoarcerea în ţarã, pot fi emise, dupã caz, în baza reglementãrilor în domeniu, ordine pentru numirea acestora în funcţii.

CAP. V
Echivalarea pregãtirii în strãinãtate

ART. 20
(1) Echivalarea pregãtirii în strãinãtate are ca scop asigurarea şanselor egale de promovare în funcţie şi/sau înaintare în grad pentru personalul militar, promovare în funcţie şi/sau grad profesional pentru funcţionarii publici şi promovare în funcţie, grad sau treaptã profesionalã pentru personalul civil contractual, absolvent de studii universitare şi cursuri de carierã, indiferent de locul de desfãşurare a acestora.
(2) Direcţia management resurse umane stabileşte la sfârşitul fiecãrui an, prin dispoziţie a şefului direcţiei, echivalentul naţional al fiecãrui curs de carierã planificat sã se desfãşoare în strãinãtate în anul urmãtor.
(3) Studiile universitare efectuate în strãinãtate se echivaleazã de cãtre Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(4) La solicitarea absolvenţilor cursurilor de carierã, prin raport personal la care se anexeazã documentul de absolvire, în original, eliberat de instituţia organizatoare, Direcţia management resurse umane, respectiv Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii elibereazã certificatul de echivalare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 21
(1) Pe timpul studiilor în strãinãtate studenţii militari se aflã în evidenţa instituţiilor militare de învãţãmânt din care au fost selecţionaţi.
(2) Prevederile angajamentului semnat de cãtre student la începutul studiilor în ţarã sunt aplicabile şi pentru pregãtirea efectuatã de acesta în strãinãtate, pe timpul cât se aflã în evidenţa instituţiei militare de învãţãmânt superior din ţarã.
(3) În cazul nerespectãrii prevederilor angajamentului, cheltuielile efectuate de Ministerul Apãrãrii Naţionale cu pregãtirea în strãinãtate a studenţilor se recupereazã conform legislaţiei în vigoare.
ART. 22
(1) Anual, pânã la data de 15 februarie, Direcţia management resurse umane, respectiv Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii prezintã ministrului apãrãrii naţionale "Sinteza privind participarea personalului militar şi civil din Ministerul Apãrãrii Naţionale la diferite forme de pregãtire în strãinãtate şi utilizarea acestuia în anul precedent". În acest scop, structurile beneficiare, cu excepţia Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii trimit ierarhic, anual, pânã la data de 15 ianuarie, Direcţiei management resurse umane "Darea de seamã privind participarea personalului militar şi civil din subordine la diferite forme de pregãtire în strãinãtate şi utilizarea acestuia în anul precedent".
(2) Cerinţele şi conţinutul dãrii de seamã se stabilesc şi se comunicã de cãtre Direcţia management resurse umane structurilor implicate.
(3) În vederea evaluãrii eficienţei şi oportunitãţii participãrii la anumite programe de pregãtire în strãinãtate, precum şi a selecţiei ofertelor, Direcţia management resurse umane efectueazã anual investigaţii sociologice în acest sens, având ca subiecţi atât absolvenţii, cât şi comandanţii/şefii ierarhici ai acestora. Investigaţiile sociologice sunt desfãşurate şi cu ocazia organizãrii de cãtre structurile beneficiare a unor întâlniri periodice cu absolvenţii de programe de pregãtire din strãinãtate.
(4) Rezultatele analizelor şi investigaţiilor sociologice sunt prezentate ministrului apãrãrii naţionale şi structurilor centrale.
ART. 23
Dacã pe timpul unor activitãţi de cooperare internaţionalã în domeniul apãrãrii se abordeazã probleme referitoare la activitatea de pregãtire în strãinãtate a personalului Ministerului Apãrãrii Naţionale, date sintetice privind conţinutul acestor discuţii se aduc la cunoştinţa Direcţiei management resurse umane, pentru analizã şi decizie.
ART. 24
Şeful Direcţiei management resurse umane emite dispoziţii de aplicare a prezentelor norme, în ceea ce priveşte planificarea formelor de pregãtire, selecţia şi nominalizarea participanţilor, desfãşurarea şi echivalarea pregãtirii, evaluarea activitãţii şi utilizarea ulterioarã a competenţelor dobândite de absolvenţi.
ART. 25
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
la norme

- Model -


ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Exemplarul nr. ........


ANGAJAMENT
Subsemnatul/Subsemnata*1), ......................................................................................................, nãscut(ã) în anul ............., luna ..............., ziua ..........., domiciliat(ã) în localitatea ............................................., str. .......................................... nr. ........, bl. ......., sc. ......, et. ........, ap. ......, încadrat(ã) în funcţia de ............................................................... la*2) ................................................., mã oblig ca, dupã*3) .............................................................................................................................................................., sã îmi desfãşor activitatea în Ministerul Apãrãrii Naţionale, în conformitate cu prevederile legale, în unitatea militarã unde sunt/voi fi încadrat(ã) pe o perioadã de*4) .............................................................. .
-------
*1) Se înscriu gradul militar, numele şi prenumele.
*2) Se completeazã indicativul numeric al unitãţii militare şi garnizoana.
*3) Se înscriu denumirea completã a formei de pregãtire şi ţara în care se desfãşoarã.
*4) Se completeazã perioada, potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) din norme.

De asemenea, mã oblig:
- sã frecventez cu regularitate cursurile;
- sã îmi însuşesc temeinic cunoştinţele predate.
Mã oblig sã restitui cheltuielile efectuate de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale, proporţional cu perioada rãmasã pânã la împlinirea termenului, în situaţia în care nu îndeplinesc obligaţiile asumate prin prezentul angajament, precum şi în oricare dintre cazurile prevãzute de <>art. 5^1 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
De asemenea, în cazul în care, în perioada de valabilitate a angajamentului, îmi înceteazã raporturile de serviciu cu Ministerul Apãrãrii Naţionale din motivele prevãzute la alineatul precedent, mã oblig sã restitui şi cheltuielile suportate de organizaţii sau parteneri externi, numai în cazul în care au solicitat recuperarea acestora, potrivit actelor normative în vigoare sau înţelegerilor legale încheiate cu aceştia.


Data ...................... Semnãtura ..............................
Carte de identitate/buletin de identitate
seria ...... nr. .......................
eliberatã/eliberat de ..................
la data de .............................



ANEXA 2
la norme




ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Exemplarul nr. ..........



ANGAJAMENT
Subsemnatul/Subsemnata*1), ..............................................................................................., nãscut(ã) în anul .................., luna ................., ziua ..........., domiciliat(ã) în localitatea ..................................., str. ........................................... nr. ........, bl. ......, sc. ......, et. ........, ap. ....., încadrat(ã) în funcţia de ..................................................................... la*2) ..............................., mã oblig ca, dupã*3) ............................................................. sã lucrez în administraţia publicã, în conformitate cu prevederile legale, la locul de muncã unde sunt/voi fi încadrat(ã) pe o perioadã de*4) ...................................................... .
-------
*1) Se înscriu numele şi prenumele funcţionarului public.
*2) Se completeazã indicativul numeric al unitãţii militare şi garnizoana.
*3) Se înscriu denumirea completã a formei de pregãtire şi ţara în care se desfãşoarã.
*4) Se completeazã perioada, potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) din norme.

De asemenea, mã oblig:
- sã frecventez cu regularitate cursurile;
- sã îmi însuşesc temeinic cunoştinţele predate.
Mã oblig sã restitui cheltuielile efectuate de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale, proporţional cu perioada rãmasã pânã la împlinirea termenului, în situaţia în care nu îndeplinesc obligaţiile asumate prin prezentul angajament, precum şi în oricare dintre cazurile prevãzute de <>art. 5^1 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau de <>art. 51 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
De asemenea, în cazul în care, în perioada de valabilitate a angajamentului, îmi înceteazã raporturile de serviciu cu Ministerul Apãrãrii Naţionale din motivele prevãzute la alineatul precedent, mã oblig sã restitui şi cheltuielile suportate de organizaţii sau parteneri externi, numai în cazul în care au solicitat recuperarea acestora, potrivit actelor normative în vigoare sau înţelegerilor legale încheiate cu aceştia.



Data ...................... Semnãtura .....................
Carte de identitate/buletin de identitate
seria ...... nr. ................
eliberatã/eliberat de .................
la data de .............................



ANEXA 3
la norme
- Model -


ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Exemplarul nr. ..........




ACT ADIŢIONAL Nr. ......
de modificare şi completare a Contractului
individual de muncã nr. ... din ....

Pãrţile actului adiţional la contractul individual de muncã:
Angajator - U.M. ............., cu sediul în ..................., telefon ........, reprezentatã legal prin ..................., în calitate de ................, şi salariatul/salariata domnul/doamna ................, domiciliat(ã) în localitatea ...................., str. ................. nr. ............, judeţul ............., posesor (posesoare) al/(a) buletinului/cãrţii de identitate seria ............... nr. ..........., eliberat(ã) de ............... la data de .............., CNP ................, am încheiat prezentul act adiţional la contractul individual de muncã în urmãtoarele condiţii, asupra cãrora am convenit:
L. Alte clauze:
e) Dupã absolvirea*1)........................., salariatul se obligã sã lucreze în Ministerul Apãrãrii Naţionale, la locul de muncã unde este/va fi încadrat pe o perioadã de*2) ........................ .
-------
*1) Se înscriu denumirea completã a formei de pregãtire şi ţara în care se desfãşoarã.
*2) Se completeazã perioada, potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) din norme.

De asemenea, salariatul se obligã urmãtoarele:
- sã frecventeze cu regularitate cursurile;
- sã îşi însuşeascã temeinic cunoştinţele predate.
Salariatul se obligã sã restituie cheltuielile efectuate de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale, proporţional cu perioada rãmasã pânã la împlinirea termenului, în situaţia în care nu îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul act adiţional, precum şi în oricare dintre cazurile prevãzute de <>art. 5^1 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau de <>art. 195 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
De asemenea, în cazul în care, în perioada de valabilitate a actului adiţional, salariatului îi înceteazã raporturile de muncã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale din motivele prevãzute la alineatul precedent, acesta se obligã sã restituie şi cheltuielile suportate de organizaţii sau parteneri externi, numai în cazul în care au solicitat recuperarea acestora, potrivit actelor normative în vigoare sau înţelegerilor legale încheiate cu aceştia.
Prezentul act adiţional la contractul individual de muncã s-a încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.



Angajator,
.............................

Salariat,
Consilier juridic, ............................
.............................



ANEXA 4
la norme

- Model -


ROMÂNIA
MINISTRY OF NATIONAL DEFENCE
UNCLASSIFIED
Human Resources Management Directorate

TRAVEL ORDER

Country of origin Personal Identity card (If any):
ROMANIA

1. The bearer (and group as shown hereon or attached list)
(last name (rank) (social security)


2. Will travel from via to

BUCHAREST MUNICH


3. Date of departure: JUNE, 12
4. Expected date of return: JUNE, 18
5. Authority for travel: MOD
6. Authority is granted to possess and carry arms. NO
7. The person named in paragraph 1 is authorised to carry ........ scaled dispatches, containing official documents, numbered ...............
8. I hereby certify that this individual is (are) member (s) of a Force as defined in NATO Status of Forces Agreement, and that is an authorized move under the terms of this agreement.
9. This travel order is to be presented to civil and military authorities upon request.


Officer Authorizing Movement Date: JUNE 08, 2008



TRAVEL ORDER
1. This Travel Order is to be used for both individual and collective movement. When the Travel Order is issued to parties of 20 or over, detailed arrangements are to be made as necessary for movement, reception, staging etc.
2. This Travel Order is to be produced to civil and military authorities on request.
3. It is not to be used for civilian personnel.
4. The country from which travel is authorized and the country (countries) to and through which travel is authorized must be included in paragraph 2. The inclusion of the location (i.e. town, city) from and to which travel is authorized is optional.
5. Paragraph 5 refers to National Military Authority and may be used if required.
6. Personnel are to be in possession of Service Identity Documents.
7. If more than one person is travelling, the list, as referred to paragraph 1 of the form should show Personal/Identity Card Number (if any), Rank, Name, and Unit. This list may be shown on the face, on reverse, or on separate document as appropriate.
8. Any additional details or instructions which issuing nations wish to include should be attached on separate paper, or on the reverse of the form.
9. Print the Order on appropriate organizational letterhead.



ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

Direcţia management resurse umane

ORDIN DE DEPLASARE

Ţara de origine: Seria şi numãrul documentului de identitate:
ROMÂNIA



1. Deţinãtorul (şi grupul, aşa cum este prezentat mai jos sau
conform listei anexate)
(Numele şi prenumele) (gradul)

2. Va cãlãtori de la prin
...........................................................................
3. Data plecãrii:
4. Data întoarcerii:
5. Autoritatea care aprobã deplasarea:
6. Persoanei autorizate sã cãlãtoreascã i se permite sã deţinã asupra sa armament: Da/Nu
7. Persoana nominalizatã la paragraful 1 este autorizatã sã transporte .............. colete sigilate, care conţin documente oficiale, cu numerele: ...........
8. Certific faptul cã aceastã persoanã este membru al forţei, aşa cum este definitã în Acordul NATO privind statutul forţelor, şi cã este o deplasare autorizatã conform termenilor acestui acord.
9. Acest ordin de deplasare se prezintã autoritãţilor civile şi militare, la cerere.


Persoana care autorizeazã deplasarea Data:



ORDIN DE DEPLASARE

1. Acest ordin de deplasare se foloseşte atât pentru deplasãri ale unei singure persoane, cât şi pentru grupuri. Atunci când ordinul de deplasare este eliberat pentru 20 de persoane sau mai mult, trebuie sã se întreprindã demersuri pentru transport, recepţie, staţionare etc.
2. Acest ordin de deplasare se prezintã autoritãţilor civile şi militare, la cerere.
3. Nu se foloseşte pentru personalul civil.
4. Ţara care autorizeazã deplasarea şi ţara (ţãrile) cãtre şi prin care este autorizatã sã se producã deplasarea trebuie sã fie incluse în paragraful 2. Includerea locaţiilor este opţionalã.
5. Se referã la autoritatea militarã naţionalã care aprobã deplasarea - Ministerul Apãrãrii Naţionale.
6. Personalul trebuie sã se afle în posesia documentelor de identitate de serviciu.
7. Dacã se deplaseazã mai mult de o persoanã, aşa cum se specificã la paragraful 1 al formularului, lista trebuie sã evidenţieze seria şi numãrul documentului de identitate, gradul, numele, prenumele şi unitatea militarã. Aceastã listã poate fi pe faţã, pe verso sau pe un document separat.
8. Orice alte detalii sau instrucţiuni pe care naţiunea care elibereazã ordinul doreşte sã le includã ar putea sã fie ataşate ca documente separate sau pe spatele formularului.
9. Ordinul se printeazã pe hârtie instituţionalã potrivitã.

ANEXA 5
la norme

- Model -


*Font* 7

ROMÂNIA ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
Direcţia management resurse umane Direcţia management resurse umane

Seria .... Nr. ....... Seria .... Nr. .......

CERTIFICAT T.S.
DE ECHIVALARE CERTIFICAT DE ECHIVALARE

În baza prevederilor art. __________ din Ordinul
ministrului apãrãrii naţionale nr. _______________ În baza prevederilor art. ___ din Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. ___
se elibereazã prezentul certificat prin care cursul se elibereazã prezentul certificat prin care cursul __________________________,
__________________________________________________, absolvit cu certificatul/diploma seria __________ nr. _________, eliberat/a de
absolvit cu certificatul/diploma seria ___ nr. ___, ________________________ din __________________, pe numele _____________ este
eliberat/a de _______________________________, din echivalat cu __________________________.
_______________, pe numele ___________________ este Certificatul de echivalare asigurã titularului dreptul de a participa la
echivalat cu _________________________________. selecţie în vederea înaintãrii în gradul urmãtor şi a promovãrii în funcţie.
Certificatul de echivalare asigurã titularului
dreptul de a participa la selecţie în vederea
înaintãrii în gradul urmãtor si a promovãrii în
funcţie. Şeful Direcţiei management resurse umane
Şeful Direcţiei management resurse umane L.S.

L.S.

Nr. ____ din _________ Nr. ____ din _________



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016