Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 2.014 din 10 august 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 819 din 19 august 2022.────────── CAP. I Transmiterea către Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv către Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, precum şi pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare ART. 1 Beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, transmit către Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicitarea cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate de Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, proiectelor implementate prin Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, precum şi proiectelor preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme. ART. 2 (1) Beneficiarii depun o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziţie publică din cadrul unui proiect, şi aceasta are ca obiect exclusiv corecţiile financiare şi accesoriile acestora aplicate pe valoarea contractelor finanţate prin intermediul Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013. (2) Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal. (3) Documentele ataşate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea menţiunea „Conform cu originalul“ şi semnătura managerului de proiect. ART. 3 Beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, transmit către Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicitarea privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate de Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, precum şi pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, conform modelului prevăzut în anexă. ART. 4 (1) Beneficiarii depun o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziţie publică din cadrul unui proiect, şi aceasta are ca obiect exclusiv corecţiile financiare şi accesoriile acestora aplicate la valoarea contractelor finanţate prin intermediul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020. (2) Solicitările pentru încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, a corecţiilor financiare şi accesoriilor acestora se fac atât pentru sumele care au beneficiat de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, cât şi pentru cele care nu au beneficiat de prevederile actului normativ menţionat. (3) Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal. (4) Documentele ataşate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea menţiunea „Conform cu originalul“ şi semnătura managerului de proiect. CAP. II Verificarea şi certificarea de către Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv de către Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, precum şi pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare ART. 5 (1) Solicitările se depun de către beneficiari la registratura Autorităţii de management al Programului operaţional sectorial Mediu, denumită în continuare AM POS Mediu, pentru creanţele stabilite şi reducerile aplicate de aceasta şi vor fi înaintate spre analiză Direcţiei management financiar. (2) În scopul verificării şi certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcţia management financiar realizează următoarele activităţi: a) solicită Direcţiei generale juridice şi relaţia cu Parlamentul confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; b) solicită structurii de specialitate responsabile confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; c) stabileşte valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari şi valoarea debitelor recuperate. (3) În situaţia în care Direcţia management financiar constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, solicită Serviciului verificare achiziţii publice analiza solicitării beneficiarului şi a documentelor care o însoţesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (4) În cazul în care din analiza solicitării şi a documentelor care o însoţesc se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia management financiar întocmeşte Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 şi o supune aprobării conducerii AM POS Mediu. (5) În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia management financiar întocmeşte Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 şi o supune aprobării conducerii AM POS Mediu. (6) În baza Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată de şeful AM POS Mediu, se întocmeşte nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (7) După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se ataşează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora. (8) După aprobarea notei prevăzute la alin. (5) de către conducerea AM POS Mediu, aceasta se comunică beneficiarului. (9) Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (5), comunicată potrivit alin. (8), în termen de 10 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la registratura AM POS Mediu, însoţită de documente justificative, şi va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a conducerii AM POS Mediu. (10) Contestaţia prevăzută la alin. (9) se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie aprobată de către conducerea AM POS Mediu, care se comunică beneficiarului în termen de 5 zile de la aprobare. (11) Modelele notelor prevăzute la alin. (4) şi (5) se aprobă prin decizie a conducerii AM POS Mediu. ART. 6 (1) Solicitările se depun de către beneficiari la registratura Autorităţii de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, denumită în continuare AM POIM, pentru creanţele stabilite/reducerile aplicate aferente proiectelor preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, precum şi pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020 şi vor fi înaintate spre analiză Direcţiei management financiar. (2) În scopul verificării şi certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcţia management financiar realizează următoarele activităţi: a) solicită Direcţiei generale juridice şi relaţia cu Parlamentul confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; b) solicită Direcţiei antifraudă, constatare nereguli şi măsuri integritate confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; c) stabileşte valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari şi valoarea debitelor recuperate. (3) În situaţia în care Direcţia generală juridică şi relaţia cu Parlamentul, respectiv Direcţia antifraudă, constatare nereguli şi măsuri integritate constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare: a) solicită Serviciului verificare achiziţii publice analiza solicitării beneficiarului şi a documentelor care o însoţesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; b) solicită Direcţiei antifraudă, constatare nereguli şi măsuri integritate analiza solicitării beneficiarului şi a documentelor care o însoţesc, în vederea stabilirii conformării cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care solicitarea beneficiarului vizează un titlu de creanţă emis de către structura de control a AM POIM. (4) Nota privind încadrarea solicitării beneficiarului în prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, va fi comunicată Direcţiei management financiar de către Serviciul verificare achiziţii publice. (5) În cazul în care din analiza solicitării şi a documentelor care o însoţesc se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia management financiar întocmeşte Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 şi o supune aprobării conducerii AM POIM. (6) În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia management financiar întocmeşte Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 şi o supune aprobării conducerii AM POIM. (7) În baza Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată de conducerea AM POIM, Direcţia management financiar întocmeşte nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (8) După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se ataşează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora. (9) După aprobarea notei prevăzute la alin. (6) de către conducerea AM POIM, aceasta se comunică beneficiarului. (10) Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (6), comunicată potrivit alin. (9), în termen de 10 zile de la comunicare. (11) Contestaţia se depune la registratura AM POIM, însoţită de documente justificative, şi va fi înaintată spre analiză unei comisii special constituite în acest sens prin decizie a directorului general al AM POIM. (12) Contestaţia prevăzută la alin. (10) se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie aprobată de directorul general al AM POIM, care se comunică beneficiarului în termen de 5 zile de la aprobare. (13) Modelele notelor prevăzute la alin. (5) şi (6) se aprobă prin decizie a directorului general al AM POIM. ART. 7 Pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, titlurile de creanţă care beneficiază de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, vor beneficia de aceste prevederi şi pentru valoarea corecţiei aferente părţii din contractul economic finanţate prin Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020. ART. 8 Pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, titlurile de creanţă care beneficiază de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, vor beneficia de aceste prevederi pentru valoarea corecţiei aferente contractelor economice finanţate prin Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020. CAP. III Punerea în aplicare a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite referitoare la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate ART. 9 (1) După aprobarea notelor prevăzute la art. 5 alin. (4) şi (5), Direcţia management financiar efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecţii financiare aplicate şi a debitelor reţinute sau transferate prin plată voluntară. (2) Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanţă întocmite şi comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 5 alin. (8), beneficiarii nu vor mai fi consideraţi debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcţia management financiar realizează următoarele activităţi: a) transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, urmând a se efectua transferul pe surse de finanţare în conturile programului; b) completează sumele recuperate în Registrul debitorilor. (3) Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor prevăzute la art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care nu au fost emise titluri de creanţă, nu vor mai fi stabilite drept creanţe, cu excepţia dobânzii aferente Fondului European de Dezvoltare Regională/Fondului de Coeziune, denumit în continuare FEDR/FC. (4) Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare ca interval de timp prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi până la data comunicării către beneficiar a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Calculul dobânzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin întocmirea procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare. (6) După aprobarea de către conducerea AM POS Mediu a procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Direcţia management financiar realizează următoarele activităţi: a) transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC; b) completează sumele recuperate în Registrul debitorilor. (7) Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcţiei management financiar. ART. 10 Pentru corecţiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziţie publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii şi aprobării de către AM POS Mediu a solicitării prevăzute la art. 5 alin. (1), Direcţia management financiar, în baza notei întocmite conform art. 5 alin. (4), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 11 (1) După aprobarea notelor prevăzute la art. 6 alin. (5), Direcţia management financiar efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecţii financiare aplicate şi a debitelor reţinute sau transferate prin plată voluntară, aferente valorii contractului finanţate prin intermediul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020. (2) Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanţă întocmite şi comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 6 alin. (8), beneficiarii nu vor mai fi consideraţi debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcţia management financiar realizează următoarele activităţi: a) transferă sumele aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul pe surse de finanţare în conturile programului; b) comunică Direcţiei antifraudă, constatare nereguli şi măsuri integritate informaţiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate. (3) Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor prevăzute la art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care nu au fost emise titluri de creanţă, nu vor mai fi stabilite drept creanţe, cu excepţia dobânzii aferente FEDR/FC. (4) Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare ca interval de timp prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi până la data comunicării către beneficiar a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Calculul dobânzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin întocmirea procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare. (6) După aprobarea de către conducerea AM POIM a procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, Direcţia management financiar realizează următoarele activităţi: a) transferă sumele reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC; b) comunică Direcţiei antifraudă, constatare nereguli şi măsuri integritate informaţiile necesare pentru înregistrarea în Registrul debitorilor a sumelor recuperate. (7) Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcţiei management financiar. ART. 12 Pentru corecţiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziţie publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii şi aprobării de către AM POIM a solicitării prevăzute la art. 6 alin. (1), Direcţia management financiar, în baza notei întocmite conform art. 6 alin. (5), efectuează plata către beneficiari din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. CAP. IV Suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, a căror investigare se derulează la data intrării în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, precum şi a celor constatate după intrarea în vigoare a acesteia ART. 13 (1) În vederea identificării debitorului pentru neregulile aferente situaţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, compartimentul de specialitate responsabil cu efectuarea controlului realizează următoarele activităţi: a) solicită beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, copii de pe documentele deţinute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; b) verifică, potrivit evidenţelor proprii, dacă beneficiarul se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, de compartimentul de specialitate responsabil cu efectuarea controlului, prevăzute la alin. (1) lit. a), sunt: a) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP, copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumită în continuare UCVAP/CVAP; b) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP şi copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observaţii“; c) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP; d) pentru situaţiile în care procedura de achiziţie publică a respectat prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie şi anunţul/invitaţia de participare din SEAP; e) în cazul contractelor de achiziţie publică/contractelor de achiziţie sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuţi la art. 1, în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările şi completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau naţional prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract şi pentru care au fost stabilite corecţii financiare, documentul de control al ANAP şi anunţul/invitaţia de participare din SEAP; f) în cazul contractelor de achiziţie publică de lucrări, încheiate de beneficiarii prevăzuţi la art. 1, în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite corecţii financiare, ca urmare a constatării existenţei în documentaţia de atribuire a unor cerinţe restrictive, care conduc la restrângerea concurenţei, prin includerea unor standarde sau specificaţii tehnice fără menţiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziţie publică a fost lansată anterior datei de 18 martie 2020, anunţul/invitaţia de participare din SEAP. ART. 14 În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, rubrica „Debitor“ din Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare nu se completează, făcându-se menţiunea că sumele rezultate din aplicarea corecţiilor, reprezentând creanţe bugetare, se recuperează de autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene în conturile programelor europene respective şi/sau în conturile de la bugetul de stat aferente acestora. ART. 15 Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare aprobată se transmite Direcţiei autorizare şi verificare achiziţii publice şi Direcţiei management financiar, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, care realizează următoarele activităţi: a) transferă sumele reprezentând creanţă datorată aferentă FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1)/art. 2 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR/FC; b) înregistrează sumele recuperate în Registrul debitorilor. ART. 16 Dosarele aferente notelor de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare prin care se stabileşte suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice se arhivează separat la nivelul compartimentului de specialitate responsabil cu efectuarea controlului. ART. 17 Pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, titlurile de creanţă aplicate pentru partea finanţată din Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, încadrate de către echipele de control în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi şi pentru valoarea corecţiei aferente părţii din contractul economic finanţate prin Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013. CAP. V Suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, constatate în cadrul procedurilor de atribuire iniţiate anterior datei de 1 octombrie 2011, precum şi al celor iniţiate după data de 1 octombrie 2011 şi finanţate din Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 ART. 18 (1) În vederea analizei încadrării reducerii procentuale, structurile cu atribuţii de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul AM POIM realizează următoarele activităţi: a) solicită beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, copii ale documentelor deţinute care să ateste încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare; b) solicită Direcţiei antifraudă, constatare nereguli şi măsuri integritate, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Documentele solicitate beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, de structurile cu atribuţii de verificare care aplică reduceri procentuale din cadrul AM POIM, prevăzute la alin. (1) lit. a), sunt: a) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP înainte de 10 iunie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP şi copie de pe raportul de activitate întocmit de UCVAP/CVAP; b) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP şi copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observaţii“; c) pentru situaţiile în care procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011, anunţul/invitaţia de participare din SEAP; d) pentru situaţiile în care procedura de achiziţie publică a respectat prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii, copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie, anunţul/invitaţia de participare din SEAP; e) în cazul contractelor de achiziţie publică/contractelor de achiziţie sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuţi la art. 1, în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările şi completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau naţional prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract şi pentru care au fost stabilite reduceri procentuale, documentul de control al ANAP şi anunţul/ invitaţia de participare din SEAP; f) În cazul contractelor de achiziţie publică de lucrări, încheiate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite reduceri procentuale, ca urmare a constatării existenţei în documentaţia de atribuire a unor cerinţe restrictive care conduc la restrângerea concurenţei, prin includerea unor standarde sau specificaţii tehnice fără menţiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziţie publică a fost lansată anterior datei de 18 martie 2020, anunţul/invitaţia de participare din SEAP. ART. 19 În cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, rubrica „Concluziile activităţii de verificare“ din Raportul de neconformitate se completează cu menţiunea că sumele rezultate din aplicarea reducerilor procentuale sunt suportate din conturile Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020. ART. 20 Dosarele aferente rapoartelor de neconformitate prin care se stabileşte suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice se arhivează separat la nivelul structurilor emitente din cadrul AM POIM, pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020. ART. 21 Pentru proiectele preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, precum şi pentru proiectele aprobate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, reducerile procentuale aplicate pentru partea finanţată din Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, încadrate de către Serviciul verificare achiziţii publice în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, vor beneficia de aceste prevederi şi pentru valoarea corecţiei aferente părţii din contractul economic finanţate prin Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, respectiv pentru valoarea corecţiei aferente contractelor economice finanţate prin Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020. ANEXA 1 la norme Nr. de înregistrare beneficiar ............/............... SOLICITARE pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 Denumirea beneficiarului: Codul SMIS: Domeniul major de intervenţie: Titlul proiectului: I. Tipul beneficiarului (conform art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare Instituţie publică locală [ ] Operator regional [ ] II. Stadiul implementării proiectului În implementare [ ] Finalizat [ ] III.1. Nr./data contractului economic afectat de neregulă*): *) În cazul în care pentru un singur proiect (cod SMIS) există mai multe contracte de achiziţie publică pentru care au fost aplicate corecţii financiare, se reiau pct. III.1-III.6, continuând numerotarea cu IV.1-IV.6 etc. .................................................................. Obiectul contractului: ............................................... Denumirea contractorului: ........................................ Valoarea iniţială a contractului economic (fără TVA): ............ (Nu se ia în calcul valoarea actelor adiţionale ulterioare.) Procentul corecţiei/Reducerea procentuală: ....................... III.2. Procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011: [ ] - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se ataşează copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumită în continuare UCVAP/CVAP. – Se anexează copie de pe nota de constatare. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare. – În situaţia în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu s-a pronunţat, se depune o copie după acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.3. Procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011: - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se ataşează copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP „fără observaţii“. – Se anexează copie de pe nota de constatare. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare. – În situaţia în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu s-a pronunţat, se depune o copie după acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.4. Procedura a fost lansată în SEAP anterior datei de 1 octombrie 2011: - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se anexează copie de pe nota de constatare. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare. – În situaţia în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, se ataşează un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu s-a pronunţat, se depune o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.5. Procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011: - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se anexează copie de pe nota de constatare. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare. – În situaţia în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu s-a pronunţat, se depune o copie după acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.6. Corecţiile financiare/Reducerile procentuale aplicate pentru procedura de achiziţie publică ce au respectat prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii: - Se ataşează copie de pe nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie. – Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se anexează copie de pe nota de constatare/nota de neconformitate. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva notă de constatare. – În situaţia în care nota de constatare a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu s-a pronunţat, se depune o copie după acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.7. În cazul contractelor de achiziţie publică/contractelor de achiziţie sectorială, încheiate de beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, a căror procedură de atribuire a făcut obiectul controlului ex ante exercitat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările şi completările ulterioare, anterior producerii de efecte asupra bugetului Uniunii Europene sau naţional prin rambursarea unor cheltuieli derivate din contract şi pentru care au fost stabilite corecţii financiare/reduceri procentuale: - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se ataşează documentul de control al Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP). – Se anexează copie de pe nota de constatare/raportul de neconformitate. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare/raportului de neconformitate, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare/raportul de neconformitate nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva/respectivul notă de constatare/raport de neconformitate. – În situaţia în care nota de constatare/raportul de neconformitate a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu sa pronunţat, se depune o copie după acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare/raportului de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.8. În cazul contractelor de achiziţie publică de lucrări, încheiate de beneficiarii prevăzuţi la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, pentru care au fost stabilite corecţii financiare/reduceri procentuale, ca urmare a constatării existenţei în documentaţia de atribuire a unor cerinţe restrictive care conduc la restrângerea concurenţei, prin includerea unor standarde sau specificaţii tehnice fără menţiunea „sau echivalent“, dacă procedura de achiziţie publică a fost lansată anterior datei de 18 martie 2020: - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP. – Se anexează copie de pe nota de constatare/raportul de neconformitate. – Se anexează copie de pe confirmarea de primire a notei de constatare/raportului de neconformitate, dacă este cazul. – În situaţia în care nota de constatare/raportul de neconformitate nu a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se depune o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, sub sancţiunea falsului în declaraţii, din care să rezulte că nu a existat un litigiu referitor la respectiva/respectivul notă de constatare/raport de neconformitate. – În situaţia în care nota de constatare/raportul de neconformitate a făcut obiectul unui litigiu în instanţă, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu a redactat hotărârea judecătorească, un certificat de grefă din care să reiasă soluţia. Dacă instanţa nu s-a pronunţat, se depune o copie după acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notei de constatare/raportului de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti. III.9. Solicit suma de: .........., reprezentând Fondul European de Dezvoltare Regională/Fondul de Coeziune, denumit în continuare FEDR/FC (1); suma de ........, reprezentând cofinanţare de la bugetul de stat (2); şi suma de ............, reprezentând TVA (3).
┌────┬────────────────┬────┬───────┬───┐
│ │Cererea de │ │ │ │
│Nr. │rambursare/plată│FEDR│Bugetul│ │
│crt.│în care s-au │/FC │de stat│TVA│
│ │aplicat corecţii│ │ │ │
│ │financiare │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼───────┼───┤
│1. │Cererea de │ │ │ │
│ │rambursare nr. 1│ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼───────┼───┤
│2. │........... │ │ │ │
├────┼────────────────┼────┼───────┼───┤
│3. │........... │ │ │ │
├────┴────────────────┼────┼───────┼───┤
│TOTAL │ │ │ │
└─────────────────────┴────┴───────┴───┘
În cazul în care debitele au fost stinse prin reţineri din cererile de rambursare, se completează următorul tabel:
┌────┬───────────┬────────┬────────┬────────────┐
│ │Cererea de │ │ │ │
│ │rambursare/│ │ │ │
│ │plată în │Suma │Suma │Suma │
│Nr. │care s-au │reţinută│reţinută│reţinută │
│crt.│reţinut │din FEDR│din │reprezentând│
│ │debitele │/FC │bugetul │TVA │
│ │calculate │ │de stat │ │
│ │în nota de │ │ │ │
│ │constatare │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┤
│ │Cererea de │ │ │ │
│1. │rambursare │ │ │ │
│ │nr. 1 │ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┤
│2. │...........│ │ │ │
├────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┤
│3. │...........│ │ │ │
├────┴───────────┼────────┼────────┼────────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└────────────────┴────────┴────────┴────────────┘
În cazul în care debitele au fost achitate parţial sau în totalitate prin plată voluntară:
┌────────┬───────────────────┬─────────┐
│Nr. crt.│Ordin de plată/data│Suma │
│ │ │achitată │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│ │ │ │
├────────┴───────────────────┼─────────┤
│Total debit achitat prin │ │
│plata voluntară │ │
└────────────────────────────┴─────────┘
(Se ataşează ordinele de plată şi extrasele de cont.) Semnătura ........................... Ştampila Numele şi prenumele reprezentantului legal ............. Data ........................ ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.