Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 5 din 1 iulie 2013, republicată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1185 din 28 noiembrie 2024.────────── În temeiul prevederilor art. 38 alin. (1) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, „În scopul exercitării mandatului în circumscripţiile electorale, deputaţilor şi senatorilor li se acordă lunar o sumă forfetară din bugetul Camerei Deputaţilor şi, respectiv, al Senatului, pentru cheltuieli de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare. Cuantumul sumei este stabilit prin hotărâre a birourilor permanente reunite ale celor două Camere, în funcţie de resursele bugetare, dar nu mai puţin de o indemnizaţie şi jumătate brută a deputatului, respectiv a senatorului.“ În cuprinsul prezentelor norme, fondul pentru cheltuieli de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare reprezintă suma forfetară din bugetul Camerei Deputaţilor şi, respectiv, al Senatului, pentru cheltuieli de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare, denumită în continuare fondul. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Suma forfetară lunară, în cuantumul stabilit prin hotărâre a birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, este destinată să acopere cheltuielile de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare ale deputaţilor şi senatorilor din circumscripţiile electorale, potrivit legii. (2) Modul de constituire, utilizare şi justificare a acesteia se stabileşte prin prezentele norme. CAP. II Constituirea fondului ART. 2 (1) Fondul este prevăzut anual în bugetele Camerei Deputaţilor şi Senatului, reprezentând cel puţin o indemnizaţie şi jumătate brută a deputaţilor şi senatorilor, pe perioada unui an, inclusiv perioada vacanţelor parlamentare. (2) Fondul se majorează de la data indexării sau majorării indemnizaţiei de deputat ori de senator, corespunzător cu suma ce reprezintă indexarea sau majorarea indemnizaţiei de deputat ori de senator. (3) Fondul este prevăzut în bugetul Camerei Deputaţilor şi al Senatului la capitolul „Cheltuieli curente - Cheltuieli de personal.“ (4) Fondul prevăzut în bugetul anual se defalcă pe lunile anului bugetar. Economiile realizate în luna anterioară se reportează pentru luna următoare; economiile realizate la sfârşitul anului se varsă la bugetul de stat. ART. 3 (1) Fondul se constituie lunar, global şi separat pentru fiecare deputat sau senator, ţinându-se seama de numărul deputaţilor sau al senatorilor din luna respectivă. (2) Constituirea fondului se face din fondul global, începând cu data întrunirii legale a Camerei Deputaţilor/Senatului, sub condiţia validării alegerii şi a depunerii jurământului; deputaţilor/ senatorilor care intră în exercitarea mandatului în cursul legislaturii li se constituie fondul de cheltuieli de la data validării şi depunerii jurământului. (3) Fondul nu se mai constituie pentru deputatul sau senatorul căruia îi încetează mandatul prin demisie, prin pierderea drepturilor electorale, prin incompatibilitate ori deces, începând cu luna următoare celei în care are loc evenimentul respectiv. ART. 4 Evidenţa constituirii şi utilizării fondului se ţine pe fiecare deputat sau senator de către Direcţia decontări cu deputaţii din cadrul serviciilor Camerei Deputaţilor, respectiv Serviciul birouri senatoriale din cadrul serviciilor Senatului. CAP. III Organizarea activităţii în circumscripţiile electorale ART. 5 Deputaţii şi senatorii pot organiza birouri parlamentare în circumscripţiile electorale, potrivit legii, după cum urmează: a) fiecare deputat sau senator în circumscripţia electorală în care a fost ales; b) în alte circumscripţii electorale, la solicitarea partidelor politice pe lista cărora au candidat, cu aprobarea Biroului permanent al Camerei Deputaţilor sau al Senatului; c) prin asociere. ART. 6 (1) Deputaţii şi senatorii pot înfiinţa unul sau mai multe birouri parlamentare în circumscripţiile electorale în care au fost aleşi, indiferent de forma de organizare prevăzută la art. 5. (2) Birourile parlamentare pot funcţiona în orice localitate de pe teritoriul circumscripţiei electorale respective. Localităţile în care funcţionează birouri se stabilesc de către deputaţi, respectiv senatori. (3) Deputaţii care reprezintă organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, aleşi la nivel naţional, pot organiza birouri parlamentare oriunde pe teritoriul României, în limitele sumei prevăzute la art. 2. (4) Deputaţii şi senatorii aleşi în circumscripţia electorală pentru românii cu domiciliul în afara României pot organiza birouri parlamentare în afara ţării, cu respectarea legislaţiei statului respectiv, sau în România, cu aprobarea Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului, în limita sumei prevăzute la art. 2. Decontarea cheltuielilor pentru chirie şi utilităţi se va face conform procedurilor fiscale ale statului pe teritoriul căruia a fost organizat biroul parlamentar. (5) Localităţile în care funcţionează birourile parlamentare se comunică în scris Direcţiei decontări cu deputaţii de către deputat, respectiv Serviciului birouri senatoriale de către senator. (6) Birourile parlamentare funcţionează în localităţile stabilite pe întreaga durată a mandatului, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 3 alin. (3), când pot interveni modificări în structura deputaţilor sau senatorilor pe circumscripţiile electorale. (7) Spaţiile destinate birourilor parlamentare nu pot fi închiriate în imobile aflate în proprietatea deputaţilor sau senatorilor, a membrilor familiilor sau rudelor acestora, până la gradul al III-lea. Interdicţia este aplicabilă şi pentru acele spaţii aflate în patrimoniul unor societăţi comerciale la care deputaţii sau senatorii, membrii familiilor sau rudele acestora sunt asociaţi ori acţionari. (8) Pot fi organizate birouri parlamentare în spaţiile prevăzute la alin. (7) doar dacă acestea sunt puse la dispoziţie cu titlu gratuit. (9) În cadrul birourilor parlamentare se poate angaja personal cu contract de muncă pe perioadă determinată, potrivit anexei nr. 5 şi nomenclatorului funcţiilor prevăzut în anexa nr. 4, sau colaboratori, pe bază de convenţie civilă*) conform anexei nr. 6*), cărora li se stabilesc atribuţii şi răspunderi potrivit legii. Angajarea personalului birourilor parlamentare ale deputaţilor şi senatorilor se face prin încheierea unui contract de muncă sau a unei convenţii civile*), ambele pe durată determinată. În cazul angajării pe baza unui contract de muncă, încadrarea salariaţilor se face la propunerea deputatului sau a senatorului în cauză, iar în cazul convenţiei civile*), aceasta se încheie între deputatul sau senatorul în cauză şi persoana fizică. (10) Contractele de muncă şi convenţiile civile*) pentru birourile parlamentare ale deputaţilor se depun la Direcţia generală resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei Deputaţilor, iar contractele de muncă şi contractele civile*) pentru birourile parlamentare ale senatorilor se depun la Direcţia resurse umane şi la Serviciul salarizare din cadrul Senatului. (11) Contractul individual de muncă al personalului biroului deputatului/senatorului încetează la data încetării mandatului de deputat/senator. În perioada exercitării mandatului de deputat/ senator, contractul individual de muncă poate înceta în condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (12) Membrii familiei deputatului sau senatorului ori rudele/afinii acestuia până la gradul al III-lea nu pot fi angajaţi la biroul parlamentar al acestuia. (13) Angajaţii cu contract de muncă sau convenţie civilă*) ai unui birou parlamentar pot fi reangajaţi la biroul parlamentar al aceluiaşi deputat sau senator şi într-un mandat ulterior. *) Abrogată implicit conform modificărilor dispuse prin art. I pct. 1 din Legea nr. 203/2017 pentru modificarea art. 38, 41 şi 49 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 30 octombrie 2017. ART. 7 Fondul lunar se acordă în funcţie de opţiunea fiecărui deputat sau senator, astfel: a) în numerar, la casieria Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului; b) prin alte modalităţi de plată, potrivit instrucţiunilor de plată transmise de deputaţi şi senatori. CAP. IV Efectuarea cheltuielilor ART. 8 Orice plată sau cheltuieli se efectuează pe baza documentelor justificative, potrivit anexelor nr. 1-3. ART. 9 (1) Deputatul sau senatorul ori deputaţii sau senatorii desemnaţi (în cazul asocierii) aprobă efectuarea cheltuielilor. (2) Confirmarea realităţii şi legalităţii cheltuielilor efectuate se face de către deputat, respectiv senator, conform legii. ART. 10 (1) Cheltuielile de personal se pot efectua prin angajarea personalului cu contract de muncă pe perioadă determinată care să nu depăşească perioada mandatului deputatului sau senatorului. Contractul de muncă va conţine clauze care să permită încetarea raporturilor de muncă înainte de expirarea perioadei normale a mandatului pentru situaţiile prevăzute la art. 3 alin. (3). (2) Salariile stabilite pentru personalul angajat în birourile parlamentare nu pot depăşi salariile personalului cu funcţii similare din serviciile Camerei Deputaţilor sau serviciile Senatului, după caz. (3) Convenţiile civile pentru colaboratori se încheie pe perioade determinate sau pentru executarea unor lucrări. În aceste cazuri, plata se face cu ora, conform statului de plată, dar nu mai mult de 170 de ore/lună. Documentele necesare întocmirii acestor convenţii civile se transmit, anterior începerii activităţii, Direcţiei generale resurse umane şi salarizare a Camerei Deputaţilor, respectiv Direcţiei resurse umane şi Serviciului salarizare din cadrul Senatului.**) **) Abrogat implicit conform modificărilor dispuse prin art. I pct. 1 din Legea nr. 203/2017 pentru modificarea art. 38, 41 şi 49 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 30 octombrie 2017. (4) Cuantumul sumei de plată se stabileşte în funcţie de natura atribuţiilor sau a lucrărilor de executat, utilizându-se funcţiile din nomenclatorul prevăzut în anexa nr. 4. ART. 11 (1) În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii pot efectua cheltuieli din suma forfetară după cum urmează: a) cheltuieli de personal necesare pentru plata drepturilor salariale ale personalului angajat cu contract individual de muncă în cadrul birourilor parlamentare; b) diurna, cazarea sau transportul personalului angajat pentru deplasările în circumscripţii şi la Parlament, precum şi alte cheltuieli aferente exercitării mandatului se decontează pe bază de documente justificative. Diurna se decontează în cuantumul stabilit prin hotărâre a Guvernului pentru personalul din instituţiile bugetare; c) cheltuieli efectuate pentru: furnituri de birou şi materiale consumabile pentru imprimante, copiatoare, faxuri etc., protocol efectuat cu ocazia primirii invitaţilor, materiale de curăţenie şi întreţinere; d) chiria aferentă spaţiilor, cheltuielile de întreţinere, gospodărire, precum şi alte utilităţi şi servicii (încălzire, energie electrică, gaze, apă, canal, salubritate, abonament radio-TV, abonament cablu TV, abonament internet, asigurare şi monitorizare pază, reparaţia şi igienizarea spaţiului şi alte prestaţii de servicii necesare pentru funcţionarea biroului parlamentar) se justifică pe baza contractelor încheiate cu prestatorul de servicii şi a documentelor justificative de plată. Chiriile se justifică pe baza contractelor de închiriere, subînchiriere sau comodat şi a documentelor justificative de plată. În cazul în care spaţiile necesare birourilor parlamentare nu pot fi asigurate de autorităţile administraţiei locale, acestea se pot închiria de la alte persoane juridice sau fizice. Cheltuielile pentru reparaţii curente efectuate la sediile birourilor parlamentare se justifică pe bază de contracte, facturi fiscale şi/sau, după caz, cu deviz de lucrări. Fiecare deputat sau senator are dreptul la un abonament de telefonie mobilă. Decontarea se face în conformitate cu hotărârile birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului; e) cheltuielile pentru revizia, întreţinerea şi reparaţia bunurilor din patrimoniul Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului, ce au fost repartizate birourilor parlamentare în scopul exercitării mandatului, care se justifică pe baza contractelor încheiate cu prestatorii de servicii, devize de lucrări şi a documentelor justificative de plată; f) cheltuieli privind serviciile în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă în înţelesul Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul din cadrul birourilor parlamentare; g) cheltuieli pentru servicii de publicitate, editare, proiectare, anunţuri prin mass-media, producţie şi difuzare de materiale de promovare video şi audio pentru televiziune şi sistemul local de internet şi radio, precum şi prin anunţuri plătite online (inclusiv platforme de socializare online) în vederea promovării şi prezentării activităţilor parlamentarului; h) cheltuieli privind servicii de telefonie fixă, telefonie mobilă, fax, inclusiv chiria echipamentelor; i) cheltuieli pentru proiectarea şi mentenanţa paginii web a biroului parlamentar şi a altor conturi de socializare online; j) cheltuieli pentru revista presei online, abonamente la presa scrisă, cheltuieli pentru expedieri poştale, servicii SMS -eveniment; k) cheltuieli pentru articole în presa scrisă: declaraţii, intervenţii, răspunsuri; l) cheltuieli privind taxa de parcare a autoturismelor la aeroportul cel mai apropiat de domiciliul deputatului, respectiv senatorului; m) cheltuieli privind organizarea de evenimente pentru promovarea activităţii parlamentare în circumscripţie (închiriere sală şi servicii tehnice); n) cheltuieli privind servicii de consultanţă şi asistenţă juridică de specialitate, servicii de consultanţă şi asistenţă economică, servicii de reprezentare şi asistenţă mediatică, servicii de transmitere de informaţii în reţelele de socializare din mediul digital, servicii de traducere decontate în baza contractelor încheiate cu societăţi specializate sau cu persoane fizice autorizate; o) cheltuieli privind decontarea serviciilor pe platformele online de conferinţe (videoconferinţe/teleconferinţe) destinate activităţii parlamentare; p) cheltuieli pentru pachete şi soluţii software pentru activitatea biroului parlamentar; q) cheltuieli privind cursuri de formare profesională, respectiv cursuri de perfecţionare cu o durată de 30-70 de ore sau specializare cu o durată de 180-300 de ore, susţinute de către furnizorii acreditaţi în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru dobândirea competenţelor care au legătură cu fişa postului, respectiv activitatea prestată la biroul parlamentar; r) alte prestaţii similare necesare funcţionării biroului parlamentar. (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se decontează potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme. ART. 12 (1) Cheltuielile decontate pe baza declaraţiei pe propria răspundere se stabilesc în limita maximă de 50% din suma forfetară. Declaraţia pe propria răspundere a deputatului, respectiv a senatorului, prevăzută în anexa nr. 2, constituie document justificativ pentru decontare. (2) Sumele neutilizate pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1) se reportează pentru lunile următoare. ART. 13 (1) Din suma forfetară se pot achiziţiona obiecte de inventar de mică valoare sau de folosinţă scurtă, bunuri pentru dotarea autoturismelor de serviciu, definite potrivit legii. (2) Deputaţii şi senatorii vor face propuneri privind achiziţionarea de mijloace fixe, propuneri care sunt supuse aprobării birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului, în vederea includerii acestora în bugetele celor două Camere pe anul următor. ART. 14 Fondul poate fi utilizat şi pentru alte cheltuieli numai dacă acestea sunt prevăzute în normele legale şi nu contravin prezentelor norme. CAP. V Evidenţa şi decontarea cheltuielilor ART. 15 (1) Documentele justificative se îndosariază şi se transmit lunar, împreună cu decontul de cheltuieli, Direcţiei decontări cu deputaţii a Camerei Deputaţilor, respectiv Serviciului birouri senatoriale din cadrul Senatului. (2) Pentru perioada vacanţei parlamentare de vară (iulie, august) documentele justificative şi decontul de cheltuieli se transmit cumulat, până la data de 15 septembrie. (3) Centralizatorul deconturilor de cheltuieli pentru deputaţi, verificate de Serviciul decontări, avizate de controlul financiar propriu şi aprobate de directorul Direcţiei decontări cu deputaţii, se transmite Direcţiei financiar-contabile pentru înregistrarea în contabilitatea Camerei Deputaţilor. (4) Centralizatorul deconturilor de cheltuieli pentru senatori, verificate la Serviciul birouri senatoriale, avizate de controlul financiar preventiv propriu şi aprobate de şeful Serviciului birouri senatoriale, se transmite Direcţiei buget, finanţe, contabilitate pentru înregistrarea în contabilitatea Senatului. ART. 16 (1) Cheltuielile efectuate cu activitatea în circumscripţiile electorale se decontează lunar, întocmindu-se decontul de cheltuieli, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, care cuprinde: a) decontul de cheltuieli; b) documentele justificative de cheltuieli. (2) Decontul de cheltuieli, potrivit alin. (1), se prezintă de către deputaţi la Serviciul decontări din cadrul Direcţiei decontări cu deputaţii, iar de către senatori la Serviciul birouri senatoriale, care verifică: a) exactitatea calculelor şi corectitudinea înregistrărilor; b) legalitatea cheltuielilor şi a altor operaţiuni patrimoniale efectuate. ART. 17 (1) Decontul de cheltuieli se prezintă cel mai târziu până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna precedentă. (2) Nedepunerea în termen a decontului atrage neeliberarea sumei cuvenite pentru perioada următoare. ART. 18 Suma necheltuită se reportează pentru lunile următoare. ART. 19 (1) Sumele neutilizate la sfârşitul anului se restituie la casieria Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului, până cel mai târziu la data de 25 decembrie a anului bugetar. (2) Pentru nedepunerea la termen a sumelor prevăzute la alin. (1) se aplică majorări de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, conform reglementărilor legale în vigoare, care se suportă de deputat sau de senator, după caz. CAP. VI Dispoziţii finale ART. 20 Camera Deputaţilor şi Senatul vor pune la dispoziţia fiecărui deputat şi senator câte o ştampilă cu însemnele Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului. ART. 21 (1) Obiectele de inventar achiziţionate din fond intră în patrimoniul Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului. (2) Casarea sau declasarea obiectelor de inventar se face de Comisia de casare numită, prin ordin, de către secretarul general al Camerei Deputaţilor, respectiv de secretarul general al Senatului, în condiţiile stabilite de lege. ART. 22 (1) Comisia permanentă a Camerei Deputaţilor şi Senatului privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, organizarea şi funcţionarea şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului soluţionează litigiile apărute prin aplicarea prezentelor norme, care nu sunt de competenţa Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi din Camera Deputaţilor, a Comisiei juridice de numiri, disciplină, imunităţi şi validări a Senatului şi, respectiv, a instanţelor judecătoreşti. (2) Comisia este sesizată de deputaţii sau senatorii interesaţi, de preşedintele Senatului ori al Camerei Deputaţilor, de biroul permanent al uneia dintre cele două Camere, de un grup parlamentar, de o comisie permanentă sau de secretarul general al Camerei Deputaţilor ori al Senatului. Comisia se poate sesiza şi din oficiu. (3) Hotărârile comisiei sunt definitive şi executorii. ART. 23 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA 1 la norme Cheltuielile ce se efectuează din fondul pentru activitatea deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale şi documentele justificative ale acestora
┌────┬────────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │Natura │Documente necesare şi │
│crt.│cheltuielilor │justificative │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│0 │1 │2 │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Salariile │a) Contractul individual │
│ │personalului │de muncă │
│1. │angajat pe │b) Stat de plată a │
│ │perioadă │salariilor │
│ │determinată │c) Foi colective de │
│ │ │prezenţă │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Contribuţiile │ │
│ │angajatorului şi│ │
│ │ale angajatului │ │
│ │la bugetul de │ │
│ │stat, bugetul │ │
│2. │asigurărilor │Ordine de plată │
│ │sociale de stat,│ │
│ │la fondul de │ │
│ │şomaj, la fondul│ │
│ │de sănătate │ │
│ │etc., conform │ │
│ │legii │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Contravaloarea │ │
│ │cheltuielilor │ │
│ │pentru: │ │
│ │furnituri de │ │
│ │birou şi │ │
│ │materiale │ │
│ │consumabile │ │
│ │pentru │Declaraţie pe propria │
│3. │imprimante, │răspundere │
│ │copiatoare, │ │
│ │faxuri etc., │ │
│ │protocol pentru │ │
│ │primirea │ │
│ │invitaţilor, │ │
│ │materiale de │ │
│ │curăţenie şi │ │
│ │întreţinere │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Chiria aferentă │ │
│ │spaţiilor, │ │
│ │cheltuielile de │ │
│ │întreţinere, │ │
│ │gospodărire, │ │
│ │precum şi alte │ │
│ │utilităţi şi │ │
│ │servicii │ │
│ │(încălzire, │ │
│ │energie │Contracte de │
│ │electrică, gaze,│închiriere-subînchiriere,│
│ │apă, canal, │convenţii pentru spaţiu │
│ │salubritate, │şi pentru prestări de │
│ │abonament │servicii, precum şi alte │
│4. │radio-TV, │contracte, convenţii sau │
│ │abonament cablu │încheieri, după caz, │
│ │TV, abonament │factură fiscală, │
│ │internet, │chitanţă, bon fiscal, │
│ │asigurare şi │ordin de plată, deviz de │
│ │monitorizare │lucrări etc. │
│ │pază, reparaţia │ │
│ │şi igienizarea │ │
│ │spaţiului şi │ │
│ │alte prestaţii │ │
│ │de servicii │ │
│ │necesare pentru │ │
│ │funcţionarea │ │
│ │biroului │ │
│ │parlamentar) │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind servicii│Contract, factură │
│ │de telefonie │fiscală, deviz de │
│5. │fixă, telefonie │lucrări, chitanţă sau bon│
│ │mobilă, fax, │fiscal, ordin de plată │
│ │inclusiv chiria │etc. │
│ │echipamentelor │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Reparaţii şi │Contract, factură │
│ │revizii ale │fiscală, deviz de │
│6. │bunurilor aflate│lucrări, chitanţă sau bon│
│ │în dotarea │fiscal, ordin de plată │
│ │birourilor │etc. │
│ │parlamentare │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind │ │
│ │serviciile în │ │
│ │domeniul │ │
│ │sănătăţii şi │Contract, autorizaţie, │
│ │securităţii în │fişă de aptitudini, │
│ │muncă, în │factură (după caz), │
│7. │înţelesul Legii │chitanţă/ordin de plată/ │
│ │securităţii şi │extras de cont/ foaie de │
│ │sănătăţii în │vărsământ │
│ │muncă nr. 319/ │ │
│ │2006, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările │ │
│ │ulterioare │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru servicii │ │
│ │de publicitate, │ │
│ │proiectare, │ │
│ │editare │ │
│ │materiale în │ │
│ │vederea │ │
│ │difuzării, │ │
│ │anunţuri prin │ │
│ │mass-media, │ │
│ │abonamente │ │
│ │pentru presă, │ │
│ │producţie şi │ │
│ │difuzare de │Contract, factură │
│ │materiale │fiscală, chitanţă, ordin │
│8. │promovare video │de plată etc. │
│ │şi audio pentru │sau │
│ │televiziune şi │Declaraţie pe propria │
│ │sistemul local │răspundere │
│ │de internet şi │ │
│ │radio, precum şi│ │
│ │prin anunţuri │ │
│ │plătite online │ │
│ │(inclusiv │ │
│ │platforme de │ │
│ │socializare │ │
│ │online) în │ │
│ │vederea │ │
│ │promovării şi │ │
│ │prezentării │ │
│ │activităţilor │ │
│ │parlamentarului │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru │ │
│ │proiectarea şi │Contract, factură │
│ │mentenanţa │fiscală, chitanţă, ordin │
│9. │paginii web a │de plată, raport etc. │
│ │biroului │sau │
│ │parlamentar şi a│Declaraţie pe propria │
│ │altor conturi de│răspundere │
│ │socializare │ │
│ │online │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru revista │ │
│ │presei online, │ │
│ │abonamente la │Contract, factură │
│10. │presa scrisă, │fiscală, chitanţă sau bon│
│ │cheltuieli │fiscal, ordin de plată │
│ │pentru expedieri│etc. │
│ │poştale, │ │
│ │servicii SMS - │ │
│ │eveniment │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind │ │
│ │organizarea de │Contract, factură │
│ │evenimente │fiscală, chitanţă, ordin │
│ │pentru │de plată, raport │
│11. │promovarea │eveniment etc. │
│ │activităţii │sau │
│ │parlamentare în │Declaraţie pe propria │
│ │circumscripţie │răspundere │
│ │(închiriere sală│ │
│ │şi servicii │ │
│ │tehnice) │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind servicii│ │
│ │de consultanţă │ │
│ │şi asistenţă │ │
│ │juridică de │ │
│ │specialitate, │ │
│ │servicii de │ │
│ │consultanţă şi │ │
│ │asistenţă │ │
│ │economică, │ │
│ │servicii de │ │
│ │reprezentare şi │ │
│ │asistenţă │Contract, factură │
│ │mediatică, │fiscală, chitanţă, ordin │
│ │servicii de │de plată, raport etc. │
│12. │transmitere de │sau │
│ │informaţii în │Declaraţie pe propria │
│ │reţelele de │răspundere │
│ │socializare din │ │
│ │mediul digital, │ │
│ │servicii de │ │
│ │traducere │ │
│ │decontate în │ │
│ │baza │ │
│ │contractelor │ │
│ │încheiate cu │ │
│ │societăţi │ │
│ │specializate sau│ │
│ │cu persoane │ │
│ │fizice │ │
│ │autorizate │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind │ │
│ │decontarea │ │
│ │serviciilor pe │Contract (după caz), │
│ │platformele │factură fiscală, │
│ │online de │chitanţă, ordin de plată,│
│13. │conferinţe/ │raport etc. │
│ │comunicare │sau │
│ │(videoconferinţe│Declaraţie pe propria │
│ │/teleconferinţe)│răspundere │
│ │destinate │ │
│ │activităţii │ │
│ │parlamentare │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru pachete │ │
│ │şi soluţii │Declaraţie pe propria │
│14. │software pentru │răspundere │
│ │activitatea │ │
│ │biroului │ │
│ │parlamentar │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cursuri de │ │
│ │formare │ │
│ │profesională, │ │
│ │respectiv │ │
│ │cursuri de │ │
│ │perfecţionare, │ │
│ │susţinute de │ │
│ │către furnizori │ │
│ │acreditaţi din │Contract, factură │
│15. │România, pentru │fiscală, chitanţă, ordin │
│ │dobândirea │de plată, copie │
│ │competenţelor │certificate atestare etc.│
│ │care au legătură│ │
│ │cu fişa │ │
│ │postului, │ │
│ │respectiv │ │
│ │activitatea │ │
│ │prestată la │ │
│ │biroul │ │
│ │parlamentar │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Diurna de │ │
│ │deplasare, │ │
│ │cazare şi │Ordin de deplasare, │
│ │transport în │factură fiscală şi │
│16. │circumscripţiile│chitanţă de plată pentru │
│ │electorale şi la│cazare, bilete pentru │
│ │Parlamentul │transport etc. │
│ │României, pentru│ │
│ │personalul │ │
│ │angajat │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Obiecte de │Factură fiscală şi │
│17. │inventar de mică│chitanţă, certificat de │
│ │valoare sau de │garanţie │
│ │scurtă durată │ │
└────┴────────────────┴─────────────────────────┘
ANEXA 2 la norme DECLARAŢIE Subsemnatul, ........................................., deputat/senator în Circumscripţia electorală ................... nr. ........, legitimaţia nr. ........, declar pe propria răspundere că în luna ........................ am efectuat, conform art. 11 din Normele privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare pentru cheltuielile de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare, aprobate prin Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 5/2013, republicată, cheltuieli în sumă totală de ...................................... lei. Data .......................... Deputat/Senator, ................................ ANEXA 3 la norme Deputatul/Senatorul ...................... Legitimaţia nr. ........ DECONT DE CHELTUIELI pe luna ........................
┌────┬──────────┬──────────┬──────────────────────────────────────┐
│Data│Documentul│Explicaţii│Suma │
├────┴──────────┴──────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│TOTAL CHELTUIELI: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│I. Fondul de cheltuieli │
├──────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│TOTAL, │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│din care: │......................................│
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│- sume rămase din luna │......................................│
│precedentă │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│- sume nerepartizate şi │......................................│
│primite în luna curentă │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│II. Cheltuieli efectuate │......................................│
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│III. Sume rămase │......................................│
│disponibile (I-II) │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│IV. Sume cuvenite pe luna │......................................│
│............. │ │
├──────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│V. Fond disponibil de │......................................│
│cheltuit (III + IV) │ │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
Verificat Camera Deputaţilor Serviciul decontări .................... Senat Serviciul birouri senatoriale .................. Semnătura deputatului/senatorului, ......................................... Data ............................. ANEXA 4 la norme PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL NOMENCLATORUL funcţiilor privind încadrarea personalului din circumscripţiile electorale
┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Funcţia │Nivelul │
│crt.│ │studiilor│
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Conform nomenclatorului│ │
│ │de funcţii şi listei de│ │
│ │meserii comunicate de │ │
│ │structurile de resort │ │
│ │ale Camerei Deputaţilor│ │
│ │/ Senatului │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┘
NOTĂ: Nivelul salariilor se comunică birourilor parlamentare ori de câte ori intervin modificări ale acestora. ANEXA 5 la norme PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ încheiat şi înregistrat cu nr. ............ din ........................... Modelul contractului individual de muncă şi al anexelor la contract se stabileşte de structurile organizatorice de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, conform procedurilor operaţionale aplicate la data încheierii acestuia. ANEXA 6 *) Abrogată implicit conform modificărilor dispuse prin art. I pct. 1 din Legea nr. 203/2017 pentru modificarea art. 38, 41 şi 49 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 30 octombrie 2017. la norme CONVENŢIE CIVILĂ Nr. ............. din ...................................... Modelul contractului civil se stabileşte de structurile organizatorice de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, conform procedurilor operaţionale aplicate la data încheierii acestuia. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.