Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME DE APLICARE din 16 martie 2011  a Programului National Apicol pentru perioada 2011-2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME DE APLICARE din 16 martie 2011 a Programului National Apicol pentru perioada 2011-2013

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 213 din 28 martie 2011

    ART. 1
    (1) Beneficiarii Programului Naţional Apicol pentru perioada 2011-2013 (Program), astfel cum sunt definiţi în anexa nr. 1 la hotãrâre, solicitã anual sprijinul financiar prin intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituitã conform legislaţiei în vigoare, şi depun la sediul acesteia urmãtoarele documente justificative:
    a) cerere pe baza cãreia solicitã sprijinul financiar cuvenit şi în care se menţioneazã acordul acestora de derulare a sprijinului prin intermediul formei asociative;
    b) declaraţie pe propria rãspundere din care sã reiasã cã aceştia nu au mai solicitat sprijin financiar prin intermediul altei forme asociative;
    c) declaraţie pe propria rãspundere cã achiziţioneazã familiile de albine şi/sau mãtcile şi/sau roiurile la pachet şi/sau roiurile pe faguri din rase omologate în România şi/sau stupii, numai prin mãsurile prevãzute în Program şi nu solicitã finanţare şi din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR);
    d) copia actului de identificare - B.I./C.I., în cazul persoanelor fizice;
    e) copia certificatului de înregistrare de la oficiul registrului comerţului/a certificatului de înregistrare fiscalã, dupã caz;
    f) copia adeverinţei care sã ateste proprietatea şi numãrul familiilor de albine înscrise în Registrul agricol, eliberatã de consiliul local;
    g) copia atestatului sau certificatului ori diplomei care sã confirme pregãtirea apicultorului în domeniul apicol;
    h) copia documentului de înregistrare/autorizare sanitar-veterinarã, eliberat de direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cãreia îşi desfãşoarã permanent activitatea exploataţia/unitatea;
    i) copia ordinului de deplasare eliberat de forma asociativã din care face parte, din care sã rezulte cã apicultorul a efectuat deplasarea în pastoral, avizat de cãtre consiliul local;
    j) copia buletinului de analize fizico-chimice ale mierii;
    k) copia facturii fiscale de efectuare a plãţii analizelor fizico-chimice ale mierii.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. i), pentru anul 2011, apicultorii care solicitã sprijin financiar pentru achiziţionarea de stupi în vederea reformãrii stupilor uzaţi în urma deplasãrii acestora în pastoral şi nu au ordin de deplasare în pastoral pe anul 2010 trebuie sã depunã copia paginii vizate de forma asociativã din care face parte, la rubrica "deplasãri în pastoral", din carnetul de stupinã.
    (3) Beneficiarii Programului care sunt crescãtori de albine ecologice solicitã anual sprijinul financiar prin intermediul formei asociative din care fac parte, legal constituitã conform legislaţiei în vigoare, şi depun la sediul acesteia, pe lângã documentele prevãzute la alin. (1), urmãtoarele:
    a) copia fişei de înregistrare a producãtorului în agricultura ecologicã, aprobatã de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
    b) copia contractului producãtorului ecologic încheiat cu un organism de inspecţie şi certificare aprobat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
    c) copia certificatului de confirmare/conformitate elaborat de organismul de inspecţie şi certificare, pentru familiile de albine aflate în perioada de conversie sau certificate.
    ART. 2
    (1) Forma asociativã legal constituitã are obligaţia de a pãstra la sediul acesteia urmãtoarele:
    a) documentele prevãzute la art. 1;
    b) procesul-verbal din care sã reiasã cã membrii formei asociative au primit de la aceasta medicamentele, produsele biologice, suplimentele nutritive, biostimulatorii şi fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa în vederea combaterii varoozei, mãtcile, roiurile la pachet, roiurile pe faguri sau familiile de albine solicitate, precum şi stupii;
    c) calendarul tratamentelor, întocmit şi urmãrit de aceasta;
    d) registrul membrilor care au solicitat sprijin financiar.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) se arhiveazã conform legislaţiei în vigoare şi sunt puse la dispoziţia reprezentanţilor compartimentului de inspecţie din cadrul centrelor judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi reprezentanţilor altor instituţii de control abilitate.
    ART. 3
    (1) Pentru acţiunile prevãzute în anexa nr. 1 la hotãrâre, cap. II lit. b)-e), forma asociativã legal constituitã, pe baza cererilor şi a documentelor depuse de beneficiari, depune la centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza cãruia îşi are sediul înregistrat în actele de constituire, urmãtoarele documente:
    a) cererea de solicitare a sprijinului financiar pentru fiecare acţiune în parte;
    b) copia documentului din care sã rezulte cã forma asociativã are membrii cu stupi identificaţi de cãtre aceasta, prin Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu", conform Sistemului unitar de identificare a stupinelor şi stupilor;
    c) centralizatorul membrilor formei asociative legal constituite, care solicitã sprijin financiar pentru fiecare acţiune în parte;
    d) copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;
    e) documentul de identitate bancarã al formei asociative legal constituite;
    f) copia facturii fiscale de achiziţie a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor şi a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei;
    g) copia facturii fiscale de achiziţie a mãtcilor, roiurilor la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine din rase omologate în România;
    h) copia facturii fiscale de achiziţie a stupilor;
    i) copia documentelor fiscale de efectuare a plãţii medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor şi a fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru combaterea varoozei;
    j) copia documentelor fiscale de efectuare a plãţii mãtcilor, roiurilor la pachet, roiurilor pe faguri sau familiilor de albine din rase omologate în România;
    k) copia documentului fiscal de efectuare a plãţii stupilor;
    l) copia documentului fiscal al apicultorului de efectuare a plãţii analizelor fizico-chimice ale mierii;
    m) copia certificatului de origine, care atestã provenienţa mãtcilor din ferme de elitã autorizate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu" şi autorizate sanitar veterinar;
    n) copia declaraţiei de conformitate, care atestã provenienţa mãtcilor din ferme de multiplicare autorizate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. Dr. G. K. Constantinescu" şi autorizate sanitar veterinar.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) trebuie sã fie în limba românã sau însoţite de traduceri legalizate ale acestora, dupã caz.
    (3) Pentru acţiunea prevãzutã la anexa nr. 1 la hotãrâre, cap. II lit. a), forma asociativã legal constituitã care elaboreazã, tipãreşte şi multiplicã Ghidul de bune practici pentru apiculturã, precum şi materialele informative, respectiv flayere, afişe, broşuri, depune cererea la Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) copii ale actelor de constituire ale formei asociative legal constituite;
    b) documentul de identitate bancarã al formei asociative legal constituite;
    c) copia Ghidului de bune practici pentru apiculturã avizat, precum şi copii ale materialelor informative, respectiv flayere, afişe, broşuri;
    d) copia facturii fiscale de efectuare a plãţii pentru tipãrirea şi multiplicarea Ghidului de bune practici pentru apiculturã şi a materialelor informative, respectiv flayere, afişe, broşuri;
    e) copia centralizatorului celor cãrora li s-a distribuit gratuit Ghidul de bune practici pentru apiculturã şi materialele informative, respectiv flayere, afişe, broşuri, care sã cuprindã numele instituţiei/organizatorului de târguri şi expoziţii apicole, numãrul de exemplare, data distribuirii, datele de identificare şi semnãtura beneficiarilor.
    ART. 4
    Fundurile de stupi pentru control sau fundurile de stupi antivarooa şi stupii achiziţionaţi prin prezentul program trebuie sã respecte cerinţele tehnice prevãzute în Ghidul de bune practici pentru apiculturã.
    ART. 5
    Pentru acţiunile prevãzute în Program, termenul-limitã de depunere a cererii şi a documentelor care o însoţesc este 1 august a fiecãrui an.
    ART. 6
    (1) Dupã finalizarea procesului de înregistrare şi verificare a cererilor depuse de formele asociative legal constituite, centrele judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, întocmesc şi transmit Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã centralizatorul cu solicitãrile sprijinului financiar pentru fiecare acţiune în parte, în vederea stabilirii nivelului sprijinului financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010.
    (2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã transmite centrelor sale judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, nivelul sprijinului financiar în cadrul fiecãrei acţiuni prevãzute în Program.
    ART. 7
    (1) Centrele judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, dupã centralizarea şi antecalculaţia sumelor aferente cererilor, întocmesc şi transmit Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã o situaţie centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
    (2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, dupã aprobarea sumelor solicitate, întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale o situaţie centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
    ART. 8
    În baza situaţiilor centralizatoare ale sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar, transmise de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale transmite Ministerului Finanţelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoţitã de situaţia centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.
    ART. 9
    Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã contul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, care, pe baza cererilor aprobate, vireazã sumele cuvenite în conturile solicitanţilor sprijinului financiar, conform legislaţiei în vigoare.
    ART. 10
    (1) În baza prevederilor prezentei hotãrâri, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã elaboreazã formularistica necesarã implementãrii prezentelor norme, procedurile detaliate de operare, de verificare a cererilor şi a condiţiilor de eligibilitate pentru fiecare dintre acţiunile din Program, precum şi procedura de control, care se aprobã prin decizie a directorului general al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã.
    (2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã elaboreazã ghidul solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în sectorul apicol, care se avizeazã de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare pe site-ul oficial al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã.
    (3) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, prin centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pune la dispoziţia solicitanţilor formularistica şi documentaţia necesare realizãrii acţiunilor cuprinse în Program.
    (4) Forma asociativã legal constituitã, pe parcursul unui an, prezintã o singurã datã, la prima solicitare, actele de identificare, în copie, precum şi originalele pentru autentificare.
    (5) Forma asociativã legal constituitã va anunţa orice modificare privind identificarea ei la centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 5 de zile lucrãtoare de la respectiva modificare.
    ART. 11
    (1) În cazul în care suma solicitatã de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite şi aprobatã de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã se încadreazã în limita sumei aprobate prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, nivelul sprijinului financiar se stabileşte la valoarea de achiziţie, fãrã TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor şi fundurilor de stupi pentru control sau a fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convenţionalã/ecologicã, a mãtcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine şi a stupilor, precum şi la valoarea, fãrã TVA, a setului de bazã de analize fizico-chimice care sã ateste calitatea mierii, conform facturii.
    (2) În cazul în care suma solicitatã de beneficiari prin intermediul formei asociative legal constituite şi aprobatã de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã depãşeşte suma aprobatã prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã stabileşte nivelul sprijinului financiar la valoarea cea mai micã de achiziţie, fãrã TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor şi fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convenţionalã/ecologicã, a mãtcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine şi a stupilor, precum şi la valoarea cea mai micã, fãrã TVA, a setului de bazã de analize fizico-chimice care sã ateste calitatea mierii, conform facturii, pentru toţi beneficiarii.
    (3) În cazul în care şi dupã aplicarea prevederilor alin. (2) se depãşeşte suma aprobatã prin Decizia Comisiei Europene din data de 14 septembrie 2010, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã stabileşte nivelul sprijinului financiar ca procent din valoarea cea mai micã de achiziţie, fãrã TVA, a medicamentelor, produselor biologice, suplimentelor nutritive, biostimulatorilor şi fundurilor de stupi pentru control sau fundurilor de stupi antivarooa pentru rase de albine omologate în România din apicultura convenţionalã/ecologicã, a mãtcilor, a roiurilor la pachet, a roiurilor pe faguri, a familiilor de albine şi a stupilor, precum şi din valoarea cea mai micã, fãrã TVA, a setului de bazã de analize fizico-chimice care sã ateste calitatea mierii, conform facturii, pentru toţi beneficiarii, pânã la limita sumei aprobate.

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016