Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA SANITAR-VETERINARA din 17 mai 2010 privind conditiile sanitar-veterinare de functionare a targurilor de animale vii  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA SANITAR-VETERINARA din 17 mai 2010 privind conditiile sanitar-veterinare de functionare a targurilor de animale vii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 333 din 19 mai 2010

ART. 1
Prezenta normã sanitar-veterinarã se aplicã persoanelor fizice şi persoanelor juridice prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) În sensul prezentului ordin, prin târg de animale vii se înţelege un loc special amenajat la nivelul unei unitãţi administrativ-teritoriale, destinat vânzãrii directe de animale vii.
(2) Se pot comercializa numai animale din urmãtoarele specii: ecvidee, bovine, ovine, caprine şi pãsãri vii, provenite din exploataţii nonprofesionale.
(3) Comercializarea porcinelor în târgurile de animale vii este interzisã.
ART. 3
(1) Pentru a funcţiona, un târg de animale vii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie autorizat sanitar-veterinar;
b) sã fie supus controalelor sanitar-veterinare oficiale şi sã deţinã spaţiile şi dotãrile necesare exercitãrii atribuţiilor de cãtre medicul veterinar oficial;
c) sã fie asigurate certificarea, controlul certificãrii, precum şi asistenţa medical-veterinarã prin contract încheiat de administratorul târgului de animale vii cu un medic veterinar de liberã practicã organizat conform legii;
d) sã fie asigurate spaţii corespunzãtoare pentru izolarea animalelor bolnave şi pãstrarea animalelor moarte, pânã la preluarea acestora de cãtre o unitate de neutralizare, în condiţiile legii;
e) sã funcţioneze dupã un program avizat de cãtre autoritatea sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor competentã teritorial;
f) sã fie împrejmuit, pentru a împiedica intrarea/ieşirea persoanelor şi/sau a animalelor prin alt loc decât cel destinat acestui scop;
g) pentru instituirea urgentã a unor mãsuri de control în cazul constatãrii unor suspiciuni de boli la animale, sã fie prevãzut cu utilitãţi pentru dezinfecţie sau sã deţinã contract cu unitãţi specializate;
h) sã deţinã o singurã poartã de acces pentru mijloacele de transport animale, la nivelul cãreia se amplaseazã rampa de descãrcare/încãrcare pentru animale, construitã din materiale care trebuie sã nu punã în pericol asigurarea condiţiilor de bunãstare şi protecţie a animalelor;
i) sã asigure facilitãţi şi soluţii dezinfectante pentru executarea dezinfecţiei mijloacelor de transport şi a încãlţãmintei persoanelor la intrarea şi ieşirea din târgul de animale vii, în caz de necesitate.
(2) În târgul de animale vii trebuie asigurat un spaţiu destinat controlului sanitar-veterinar, pentru:
a) controlul documentelor însoţitoare: formularul de mişcare, certificatul sanitar-veterinar de sãnãtate pentru speciile la care se impune certificarea internã, corelat cu asigurarea identificãrii şi înregistrãrii corecte a animalelor din speciile supuse acestor activitãţi şi a statusului de sãnãtate a acestora, precizat la origine;
b) certificarea suplimentarã;
c) redactarea documentelor de mişcare pentru animalele supuse activitãţii de identificare şi înregistrare, care îşi schimbã destinaţia şi destinatarul în urma vânzãrii;
d) completarea registrului de mişcare a animalelor vii;
e) întocmirea notei de însoţire pentru probele recoltate de la animalele suspecte de boalã, care se expediazã urgent pentru investigaţii, la cel mai apropiat laborator sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
f) aplicarea mãsurilor imediate de încetare a activitãţii târgului de animale vii în cazul suspicionãrii unor boli transmisibile ale animalelor şi notificarea acestora la autoritatea sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor competentã teritorial.
(3) În perioada funcţionãrii târgului de animale vii, localitatea pe teritoriul cãreia este organizat nu trebuie sã fie supusã unor restricţii sanitar-veterinare datorate evoluţiei sau combaterii unor boli notificabile ale animalelor.
(4) Animalele nu trebuie sã provinã din localitãţi ori exploataţii de animale în care se deruleazã programe de eradicare sau sunt supuse unor restricţii sanitare veterinare impuse ca urmare a evoluţiei unor boli transmisibile ale animalelor.
(5) Administratorul târgului de animale vii autorizat este obligat sã se asigure de sprijinul primãriei pentru asigurarea forţelor de ordine necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii.
ART. 4
(1) Proprietarul târgului de animale vii, în calitate de administrator al acestuia, este responsabil pentru asigurarea condiţiilor de funcţionare necesare obţinerii autorizãrii sanitar-veterinare.
(2) Târgul de animale vii funcţioneazã la date/perioade precise, conform programului cu o frecvenţã sãptãmânalã, lunarã sau trimestrialã, în funcţie de opţiunile proprietarului târgului de animale vii.
(3) Programul privind funcţionarea târgului de animale vii se aduce la cunoştinţa deţinãtorilor de animale prin mijloace de informare locale şi se afişeazã la loc vizibil, potrivit legii, inclusiv la intrarea în incinta acestuia.
ART. 5
În târgul de animale vii pot avea acces numai animale vii identificate şi înregistrate potrivit legii, însoţite de documentele sanitar-veterinare legale, emise de cãtre persoanele abilitate.
ART. 6
Pentru buna funcţionare a târgurilor de animale vii, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) realizeazã controalele oficiale;
b) solicitã, prin intermediul medicului veterinar oficial, sprijinul instituţiilor teritoriale aparţinând Ministerului Administraţiei şi Internelor, atunci când situaţia impune aceastã mãsurã;
c) notificã imediat orice suspiciune de boalã transmisibilã a animalelor, apãrutã pe perioada funcţionãrii târgului de animale vii, şi impun mãsurile specifice;
d) asigurã prelevarea de probe de la animale, necesare investigaţiilor de laborator, atunci când situaţia o impune;
e) dispun, în condiţiile legii, mãsuri corective imediate sau cu termene clare ori, dupã caz, încetarea funcţionãrii târgului de animale vii, atunci când se constatã neconformitãţi grave în privinţa respectãrii condiţiilor de funcţionare sau în cazul suspiciunii ori confirmãrii unor boli transmisibile ale animalelor, atunci când târgul de animale vii este amplasat în zona de protecţie sau de supraveghere a unui focar de boalã;
f) dispun mãsuri pentru ridicarea restricţiilor odatã cu soluţionarea neconformitãţilor sau finalizarea mãsurilor de combatere a bolilor.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016