Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORMA nr. 8 din 2012 pentru modificarea si completarea Normei nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 23 aprilie 2012
Având în vedere prevederile art. 30, 31, 33, 34 şi 36 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) şi j) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 313/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.
ARTICOL UNIC
Norma nr. 16/2010 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobatã prin Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 27/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 30 noiembrie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 20, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Documentul de informare şi solicitare a acordului participanţilor se publicã pe pagina proprie de internet a administratorului."
2. La articolul 20, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (5^1) şi (5^2), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Administratorul publicã, în cel puţin douã cotidiene de circulaţie naţionalã, pe o perioadã de cel puţin douã zile consecutive, un anunţ prin care face cunoscutã publicarea documentului de informare şi solicitare a acordului participanţilor pe pagina proprie de internet, precum şi dreptul participantului de a solicita documentul prevãzut la alin. (1).
(5^2) Administratorul este obligat sã transmitã documentul de informare şi solicitare a acordului participanţilor, în termen de douã zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii, prin servicii poştale sau poştã electronicã, la ultima adresã de corespondenţã a participantului ori la adresa menţionatã de acesta în cerere."
3. La articolul 20, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Publicarea documentului de informare şi solicitare a acordului participanţilor pe pagina proprie de internet a administratorului şi prima publicare a anunţului prevãzut la alin. (51) se efectueazã în aceeaşi zi."
4. La articolul 28, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Orice solicitare a Comisiei privind informaţii suplimentare sau modificarea documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la alin. (1), un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii."
5. La articolul 29, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ."
6. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta normã.
ANEXÃ
la normã
(Anexa nr. 1 la Norma nr. 16/2010)
CONTRACT-CADRU DE ADMINISTRARE
- model -
Prezentul contract se încheie între:
Societatea de administrare a fondului de pensii facultative .....(denumirea)........., cu sediul în ....................., persoanã juridicã românã, înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ..........., cod unic de înregistrare ...................., cod IBAN ..................., deschis la ........................., nr. şi data deciziei de autorizare ca administrator, emisã de cãtre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, .............., codul de înscriere în Registrul Comisiei ...................., reprezentatã legal prin ......(numele, prenumele, C.I./B.I. seria .... nr. ......)......, în calitate de ........................, denumitã în continuare ........................, şi participanţii .............. (numele ..............., prenumele ................., cetãţenia ...................., cu domiciliul în ................, C.I./B.I. seria ...... nr. .............., CNP .................).
Obiectul contractului
ART. 1
(1) Obiectul prezentului contract îl constituie administrarea fondului de pensii facultative ..................... .
(2) Prin administrare, în sensul prezentului contract, pãrţile înţeleg ............................................
(3) Participantul la fondul de pensii facultative împuterniceşte administratorul în vederea realizãrii obiectului prezentului contract.
(4) Principiile schemei de pensii facultative sunt .............................................................. .
(5) Administratorul fondului de pensii facultative este obligat sã respecte eventualele limitãri ce ar decurge din prevederile prezentului contract.
Durata contractului
ART. 2
Durata prezentului contract este de ................... .
Preţul contractului
ART. 3
Preţul contractului; modalitãţi de platã
ART. 4
Pentru administrarea fondului de pensii facultative, administratorul va reţine un comision de administrare care se compune dintr-un procent de ..........%, aplicat la contribuţiile plãtite de cãtre participant, înainte de convertirea acestora în unitãţi de fond, şi un procent de ...........% pe lunã, aplicat la activul net total al fondului de pensii facultative.
ART. 5
Metoda de calcul şi de percepere a comisioanelor este ........................ .
Obligaţiile administratorului
ART. 6
Obligaţiile administratorului fondului de pensii facultative sunt ............................. .
ART. 7
În vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiilor ce îi revin, administratorul fondului de pensii facultative va acţiona numai în interesul participanţilor la fond şi va lua toate mãsurile necesare pentru prevenirea, înlãturarea, limitarea pierderilor, precum şi pentru exercitarea şi încasarea drepturilor cuvenite aferente activelor din portofoliul administrat.
ART. 8
Evidenţele administratorului referitoare la participanţi, contribuţii, investiţii şi pensii facultative ........................................... .
ART. 9
Procedurile privind modalitãţile de soluţionare a sesizãrilor şi reclamaţiilor, precum şi procedurile de remediere a deficienţelor ............................ .
ART. 10
Administratorul va comunica participanţilor la fondul de pensii facultative orice informaţie cerutã de aceştia şi având legãturã cu obiectul prezentului contract, conform Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Drepturile participanţilor
ART. 11
Drepturile participanţilor la fondul de pensii facultative sunt .................................. .
Obligaţiile participanţilor
ART. 12
Obligaţiile participanţilor la fondul de pensii facultative sunt ........................................ .
Rãspunderea pãrţilor
ART. 13
Administratorul fondului de pensii facultative rãspunde pentru orice prejudiciu produs participanţilor prin:
a) încãlcarea actelor normative şi/sau a reglementãrilor legale în vigoare;
b) dol;
c) neexecutarea sau executarea defectuoasã a obligaţiilor asumate prin prezentul contract.
Depozitarea
ART. 14
Administratorul este împuternicit prin prezentul act sã încheie un contract cu o societate de depozitare avizatã de Comisie, care sã fie responsabilã pentru ţinerea în siguranţã a tuturor activelor fondului de pensii facultative, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legãturã cu activitatea de depozitare.
Auditul
ART. 15
Administratorul este împuternicit prin prezentul act sã încheie un contract cu persoane fizice sau juridice, persoane active, avizate de Comisie, membre ale Camerei Auditorilor Financiari din România, care sã fie responsabile pentru auditarea situaţiilor financiar-contabile ale fondului de pensii facultative, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legãturã cu activitatea de audit.
ART. 16
Modalitãţile de control exercitate de cãtre auditori ............................... .
Forţa majorã
ART. 17
Forţa majorã înlãturã rãspunderea, dacã este comunicatã în termen de ........... zile calendaristice de la data apariţiei şi demonstratã în termen de ........... zile calendaristice de la data apariţiei.
Modificarea contractului
ART. 18
Modificarea prezentului contract se va face prin act adiţional, cu acordul pãrţilor.
Încetarea contractului
ART. 19
(1) Prezentul contract înceteazã de plin drept şi fãrã intervenţia instanţei de judecatã în cazurile prevãzute de lege şi de reglementãrile speciale privind pe oricare dintre pãrţi.
(2) Transferul activelor aferente conturilor individuale ale participanţilor se va realiza conform prevederilor legale.
Litigii
ART. 20
(1) Modul de rezolvare a litigiilor .................................... .
(2) Instanţa competentã este ........................................... .
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: