Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 7 din 10 august 2004  privind autorizarea organizatiilor cooperatiei de credit si a organizatiilor cooperatiste de credit prevazute la   art. II alin. (1) din Legea nr. 122/2004 pentru modificarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 7 din 10 august 2004 privind autorizarea organizatiilor cooperatiei de credit si a organizatiilor cooperatiste de credit prevazute la art. II alin. (1) din Legea nr. 122/2004 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 797 din 30 august 2004
Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) lit. b), ale <>art. 25 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României, ale <>art. II alin. (1) şi (6) din Legea nr. 122/2004 pentru modificarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 privind organizaţiile cooperatiste de credit, ale art. 21 alin. 1 lit. k), art. 67 alin. 2, art. 85 alin. 2, art. 104 lit. n), art. 126 alin. 2, art. 143 alin. 2, art. 284 alin. 2 şi 3 şi ale <>art. 285 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 privind organizaţiile cooperatiste de credit, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 200/2002 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 91 din Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancarã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 48 alin. (1) din Legea nr. 312/2004 şi ale <>art. V din Legea nr. 122/2004 ,

Banca Naţionalã a României emite prezentele norme.

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Domeniul de aplicare

ART. 1
(1) Prezentele norme reglementeazã procedura de autorizare, condiţiile, termenele şi documentaţia ce trebuie prezentatã Bãncii Naţionale a României în procesul de autorizare a organizaţiilor cooperatiste de credit în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 privind organizaţiile cooperatiste de credit, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 200/2002 , astfel cum a fost modificatã prin <>Legea nr. 122/2004 , denumitã în continuare ordonanţã.
(2) Pot solicita Bãncii Naţionale a României autorizarea funcţionãrii în conformitate cu prevederile prezentelor norme organizaţiile cooperaţiei de credit şi organizaţiile cooperatiste de credit, ale cãror cereri de autorizare a funcţionãrii, depuse în temeiul art. 146 alin. 2 din ordonanţã, au fost respinse de Banca Naţionalã a României, au renunţat la utilizarea cãilor de atac prevãzute la art. 202 din ordonanţã şi care probeazã îndeplinirea cerinţelor stabilite prin ordonanţã şi prin normele emise în aplicarea acesteia.
ART. 2
Termenii şi expresiile utilizate în prezentele norme au semnificaţia prevãzutã în ordonanţã şi în reglementãrile emise de Banca Naţionalã a României.

SECŢIUNEA a 2-a
Cerinţe generale

ART. 3
Organizaţiile cooperatiste de credit pot funcţiona numai pe baza autorizaţiei de funcţionare emise de Banca Naţionalã a României.
ART. 4
(1) Activitãţile pe care le vor putea desfãşura organizaţiile cooperatiste de credit sunt cele prevãzute de ordonanţã, în limita şi în condiţiile arãtate în autorizaţia acordatã de Banca Naţionalã a României.
(2) În obiectul de activitate prevãzut în actul constitutiv vor fi incluse doar activitãţile pe care organizaţia cooperatistã de credit le va desfãşura de la data obţinerii autorizaţiei de funcţionare, pentru care este fundamentatã în mod corespunzãtor în studiul de fezabilitate al reţelei capacitatea entitãţii respective, precum şi a reţelei cooperatiste de credit de a le desfãşura.
(3) Includerea în obiectul de activitate autorizat a operaţiunilor de mandat, precum şi a unora dintre activitãţile prevãzute de ordonanţã pentru desfãşurarea cãrora, potrivit reglementãrilor aplicabile, este necesarã şi o aprobare/aviz din partea altor autoritãţi, se va putea realiza numai dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare din partea Bãncii Naţionale a României, în condiţiile stabilite prin normele Bãncii Naţionale a României privind modificãrile în situaţia organizaţiilor cooperatiste de credit.
ART. 5
(1) Nu pot fi numite în calitate de conducãtor sau de administrator al unei organizaţii cooperatiste de credit persoanele care sunt supuse vreunei interdicţii de a conduce o instituţie de credit, precum şi cele care, în ultimii 5 ani:
a) au condus o organizaţie cooperatistã de credit cãreia i-a fost retrasã autorizaţia de funcţionare în temeiul art. 189 alin. 2 lit. e) sau al art. 201 alin. 2 din ordonanţã;
b) au fost sancţionate cu retragerea aprobãrii de a conduce o instituţie de credit sau au fost înlocuite ca urmare a unei mãsuri de remediere luate de o instituţie de credit;
c) au fost suspendate din funcţie în temeiul art. 191 lit. c) sau al art. 200 din ordonanţã.
(2) Nu pot deţine calitatea de conducãtor ori de administrator al unei organizaţii cooperatiste de credit persoanele nominalizate în anexa la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizãrii sistemului financiar-bancar în scopul finanţãrii de acte de terorism, aprobatã prin <>Legea nr. 466/2002 , şi în lista întocmitã în conformitate cu prevederile art. 5 din aceastã ordonanţã de urgenţã.
ART. 6
(1) Orice curriculum-vitae prezentat Bãncii Naţionale a României va fi semnat, datat şi va cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) studiile, cu indicarea instituţiei de învãţãmânt, a naturii cursurilor şi a anului absolvirii; persoanele care probeazã îndeplinirea condiţiei de studii cu diplome obţinute în strãinãtate vor prezenta un document eliberat de autoritãţile române, care sã ateste recunoaşterea şi echivalarea actelor de studii respective.
b) activitatea desfãşuratã în prezent şi în ultimii 10 ani, inclusiv elementele de identificare a angajatorului şi principalele activitãţi desfãşurate de acesta, funcţia deţinutã, precum şi informaţii relevante legate de activitãţile şi responsabilitãţile exercitate; de asemenea, se vor indica entitãţile în care persoana fizicã deţine în prezent sau a deţinut în ultimii 10 ani calitatea de membru al consiliului de administraţie sau o poziţie echivalentã.
(2) Scrisorile de recomandare prezentate pentru conducãtorii propuşi ai organizaţiilor cooperatiste de credit vor fi semnate de persoane în a cãror subordine aceştia au activat în domeniile cerute de ordonanţã sau, dupã caz, cu care au colaborat în calitate de administrator al unui agent economic.
ART. 7
(1) Pãrţile sociale subscrise şi vãrsate de cãtre fiecare membru cooperator la capitalul cooperativelor de credit din reţea nu trebuie sã se situeze la un asemenea nivel încât retragerea membrului cooperator respectiv sã aibã un impact semnificativ asupra situaţiei financiare a întregii reţele care, în acest fel, nu ar mai putea funcţiona în condiţii de respectare a cerinţelor de prudenţã bancarã, cum ar fi cerinţele privind capitalul agregat minim, numãrul minim de cooperative de credit dintr-o reţea.
(2) Membrii cooperatori care subscriu şi varsã pãrţi sociale în valoare de cel puţin echivalentul în lei a 10.000 euro trebuie sã nu fi suferit condamnãri pentru infracţiuni legate de fapte de terorism, corupţie, infracţiuni în dauna avutului public sau privat, abuz, luare sau dare de mitã, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscalã, spãlare de bani ori alte asemenea fapte şi sã justifice provenienţa fondurilor destinate participãrii la capitalul cooperativei. La determinarea echivalentului în lei se vor utiliza cursurile valutare publicate de Banca Naţionalã a României, valabile pentru ziua în care s-au efectuat subscrierea şi vãrsarea pãrţilor sociale aferente. Sumele utilizate pentru dobândirea pãrţilor sociale trebuie sã provinã din surse proprii şi nu din credite sau împrumuturi primite.
(3) Membrii cooperatori prevãzuţi la alin. (2) se obligã sã nu formuleze o cerere de retragere din cooperativã timp de 2 ani de la data subscrierii şi vãrsãrii pãrţilor sociale.
(4) Îndeplinirea condiţiilor arãtate la alin. (2) şi (3) nu înlãturã cerinţa prevãzutã la alin. (1).
(5) Interdicţiile prevãzute la art. 5 alin. (2) se aplicã şi membrilor cooperatori la care se face referire în prezentul articol.
ART. 8
Capitalul social al casei centrale şi al cooperativelor de credit, respectiv pãrţile sociale, se subscriu şi se varsã exclusiv în lei, într-un cont deschis la o instituţie de credit autorizatã de cãtre Banca Naţionalã a României.
ART. 9
Studiul de fezabilitate va cuprinde fundamentarea, cel puţin pentru primii 3 ani de activitate, a capacitãţii reţelei de a funcţiona în scopul pentru care s-a înfiinţat, cu respectarea cerinţelor prudenţiale aplicabile, inclusiv a celor referitoare la nivelul capitalului şi fondurilor proprii ale casei centrale, ale cooperativelor de credit afiliate şi la nivelul capitalului agregat şi al fondurilor proprii ale reţelei, precum şi a capacitãţii casei centrale şi a structurii sale organizatorice de a realiza sarcinile şi responsabilitãţile ce îi revin, decurgând din atribuţiile conferite de lege pe linia supravegherii controlului, reglementãrii şi autorizãrii organizaţiilor cooperatiste afiliate, precum şi în ceea ce priveşte transferul de fonduri intrareţea.
ART. 10
Cerinţele stabilite de art. 48 din ordonanţã referitoare la administratori se aplicã în mod corespunzãtor şi persoanelor care îndeplinesc funcţia de contabil-şef al cooperativelor de credit cu mai puţin de 5.000 de membri cooperatori.
ART. 11
Capitalul şi fondurile proprii, indicatorii de solvabilitate şi ceilalţi indicatori de prudenţã bancarã reglementaţi de Banca Naţionalã a României, calculaţi pentru sfârşitul lunii precedente datei depunerii cererii de autorizare, atât la nivelul casei centrale şi al fiecãrei cooperative de credit afiliate, cât şi al reţelei, trebuie sã se situeze cel puţin la nivelurile prevãzute de reglementãrile Bãncii Naţionale a României pentru organizaţiile cooperatiste de credit/reţelele cooperatiste de credit autorizate, niveluri ce trebuie respectate şi pe parcursul procesului de autorizare.
ART. 12
(1) Pe lângã cerinţele prevãzute de ordonanţã, conducãtorii caselor centrale trebuie sã îndeplineascã şi cerinţele prevãzute la <>art. 25 alin. 1 din Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancarã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru conducãtorii bãncilor. La evaluarea persoanelor propuse în calitate de conducãtor al unei case centrale se vor aplica în mod corespunzãtor prevederile cuprinse în reglementãrile Bãncii Naţionale a României cu privire la evaluarea calitãţii conducãtorilor bãncilor.
(2) La evaluarea experienţei profesionale a conducãtorilor casei centrale se vor lua în considerare şi perioadele în care aceştia au condus o organizaţie a cooperaţiei de credit, cu excepţia cooperativelor de credit-bãnci populare, asociate potrivit prevederilor <>Legii nr. 109/1996 şi/sau în care aceştia au exercitat o funcţie de conducere (cel puţin şef de serviciu) într-o organizaţie cooperatistã de credit autorizatã de Banca Naţionalã a României, dacã experienţa astfel acumulatã este consideratã relevantã de cãtre Banca Naţionalã a României pentru specificul şi volumul activitãţii ce va fi desfãşuratã de casa centralã.
ART. 13
Sediile secundare ale casei centrale cu atribuţii pe linia desfãşurãrii transferurilor de fonduri intrareţea şi/sau pe linia supravegherii cooperativelor de credit afiliate vor fi înregistrate în registrul comerţului anterior datei depunerii la Banca Naţionalã a României a cererii de autorizare a funcţionãrii.
ART. 14
(1) Persoanele propuse sã asigure conducerea unui sediu secundar al casei centrale trebuie sã aibã o bunã reputaţie, studii superioare şi sã fi lucrat cel puţin 2 ani în domeniul financiar-bancar. Prevederile art. 5 se aplicã în mod corespunzãtor şi acestor persoane.
(2) La evaluarea experienţei profesionale a persoanelor prevãzute la alin. (1) se vor putea lua în considerare şi perioade în care aceştia au condus o organizaţie a cooperaţiei de credit, constituitã potrivit <>Legii nr. 109/1996 .
ART. 15
(1) Spaţiul destinat desfãşurãrii activitãţii unei organizaţii cooperatiste de credit sau în care îşi desfãşoarã activitatea sediile secundare ale acesteia nu poate fi amplasat în subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe, trebuie sã aibã acces public direct şi adresã identificabilã şi sã corespundã activitãţilor propuse a fi desfãşurate, din punct de vedere al suprafeţei, al condiţiilor de securitate şi al dotãrilor.
(2) Organizaţiile cooperatiste de credit trebuie sã îndeplineascã cerinţa privind accesul public direct în termen de un an de la data autorizãrii funcţionãrii acestora.
ART. 16
(1) Societatea de audit financiar desemnatã în calitate de auditor financiar al unei organizaţii cooperatiste de credit trebuie sã îndeplineascã cerinţele prevãzute de lege, sã nu se afle în vreo situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese prevãzutã de legislaţia în vigoare şi va fi aprobatã de Banca Naţionalã a României.
(2) Auditorul financiar al casei centrale trebuie sã aibã experienţã în domeniul financiar-bancar.
(3) La evaluarea auditorului financiar se va lua în considerare experienţa dobânditã fie de cãtre societate în activitatea de audit financiar sau în calitate de cenzor la o instituţie de credit ori la o instituţie financiarã, fie de cãtre persoanele care vor efectua activitãţile de audit la casa centralã.
ART. 17
(1) Actul constitutiv-cadru va fi întocmit cu respectarea cerinţelor prevãzute la art. 2 lit. j) din ordonanţã şi în normele Bãncii Naţionale a României privind organizarea şi controlul intern al instituţiilor de credit şi administrarea riscurilor semnificative, precum şi organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit a instituţiilor de credit.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a reţelei va cuprinde prevederi obligatorii pentru casa centralã şi cooperativele de credit afiliate, referitoare la:
a) structura organizatoricã a fiecãrui tip de organizaţie cooperatistã de credit din reţea (compartimente, comitete, sedii secundare, dupã caz). Pentru fiecare poziţie din structura organizatoricã a casei centrale, respectiv a cooperativei de credit, relevantã pentru activitatea acesteia sau, dupã caz, la nivelul reţelei, se vor indica şi cerinţele de pregãtire şi experienţã profesionalã;
b) atribuţiile fiecãrui compartiment şi relaţiile dintre acestea, atât în cadrul fiecãrei organizaţii cooperatiste de credit (casa centralã, cooperativa de credit), cât şi la nivelul reţelei, atribuţiile sucursalelor şi ale altor sedii secundare, inclusiv arondarea cooperativelor de credit afiliate la acestea. În cazul în care activitatea de audit intern nu este externalizatã, vor fi indicate şi atribuţiile ce îi revin compartimentului de audit al casei centrale pe linia examinãrii oricãrei activitãţi, a compartimentelor şi a sediilor secundare ale cooperativelor de credit afiliate;
c) atribuţiile comitetului de audit, ale comitetului de administrare a riscurilor şi, dacã este cazul, ale altor organe specializate ale casei centrale şi relaţiile dintre acestea, inclusiv relaţiile cu celelalte elemente ale structurii organizatorice a casei centrale şi a cooperativelor de credit afiliate, precum şi cu organele statutare de conducere ale organizaţiilor cooperatiste de credit din reţea;
d) competenţele conducãtorilor, ale persoanelor care asigurã conducerea compartimentelor din cadrul casei centrale, respectiv a cooperativelor de credit, a sucursalelor şi a altor sedii secundare şi ale altor salariaţi care efectueazã operaţiuni în numele şi în contul organizaţiei cooperatiste de credit;
e) controlul intern al activitãţii organizaţiilor cooperatiste de credit şi organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit intern a acestora, inclusiv la nivelul reţelei cooperatiste de credit. Organizarea controlului intern la nivelul reţelei trebuie sã asigure atingerea obiectivelor controlului intern la acest nivel, inclusiv în condiţiile externalizãrii unor activitãţi, iar cea a auditului intern astfel încât sã asigure atingerea obiectivului acestuia şi îmbunãtãţirea activitãţii reţelei.
(3) Prin actul constitutiv-cadru se vor reglementa şi condiţiile specifice reţelei în care o persoanã a cãrei reşedinţã nu coincide cu domiciliul poate dobândi şi deţine calitatea de membru cooperator la douã cooperative de credit din reţea, precum şi modul de monitorizare a acestor situaţii la nivelul reţelei, în vederea respectãrii cerinţelor prudenţiale stabilite prin reglementãri ale Bãncii Naţionale a României.
ART. 18
Dupã adoptarea de cãtre casa centralã rezultatã din fuziune a actului constitutiv-cadru al reţelei, ulterior încheierii mãsurilor de reorganizare prevãzute la <>art. II alin. (3) lit. a) şi b) din Legea nr. 122/2004 pentru modificarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 privind organizaţiile cooperatiste de credit, având în vedere complexitatea acestora, casa centralã şi cooperativele de credit afiliate vor proceda la întocmirea de noi acte constitutive şi la înregistrarea menţiunilor corespunzãtoare în registrul comerţului.
ART. 19
(1) În cazul persoanelor care nu şi-au stabilit domiciliul, dar şi-au stabilit reşedinţa în România, pentru care prezentele norme instituie obligativitatea remiterii certificatului de cazier judiciar, se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã, eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi din ţara în care şi-au stabilit anterior reşedinţa, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
(2) În situaţia în care nici unul dintre conducãtorii unei organizaţii cooperatiste de credit nu este cetãţean român, cel puţin unul dintre aceştia trebuie sã ateste cunoaşterea limbii române.

SECŢIUNEA a 3-a
Documentaţia necesarã în vederea autorizãrii

ART. 20
În vederea obţinerii autorizaţiilor de funcţionare a casei centrale şi a cooperativelor de credit afiliate, cererea semnatã de conducãtorii casei centrale în numele acesteia şi al cooperativelor de credit afiliate, ale cãrei cerinţe de conţinut sunt prevãzute în anexa nr. 1, va fi înaintatã Bãncii Naţionale a României, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv-cadru elaborat în conformitate cu prevederile legale de cãtre casa centralã care solicitã autorizarea funcţionãrii, aprobat de consiliul de administraţie al acesteia;
b) actele constitutive ale cooperativelor de credit, în formã autenticã, elaborate în baza actului constitutiv-cadru menţionat la lit. a); noile acte constitutive aprobate de adunarea generalã a membrilor cooperatori vor reflecta situaţia cooperativelor de credit la momentul finalizãrii mãsurilor prevãzute la <>art. II alin. (3) lit. b) din Legea nr. 122/2004 , întreprinse în vederea îndeplinirii cerinţelor ordonanţei şi a reglementãrilor emise în aplicarea acesteia, inclusiv în ceea ce priveşte numãrul şi identitatea membrilor cooperatori, domiciliul/reşedinţa acestora, numãrul şi valoarea pãrţilor sociale deţinute de aceştia;
c) actul constitutiv al casei centrale, în formã autenticã, semnat de reprezentanţii legali ai cooperativelor de credit afiliate; actul constitutiv va reflecta situaţia casei centrale la momentul finalizãrii mãsurilor întreprinse în vederea îndeplinirii cerinţelor ordonanţei şi a reglementãrilor emise în aplicarea acesteia, inclusiv în ceea ce priveşte identitatea cooperativelor de credit afiliate, numãrul şi valoarea pãrţilor sociale deţinute de acestea, sediile secundare constituite;
d) certificatul de înregistrare în registrul comerţului a casei centrale şi a cooperativelor de credit afiliate;
e) încheierea judecãtorului delegat la oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte cã acesta a dispus înscrierea în registrul comerţului a menţiunilor corespunzãtoare actelor constitutive menţionate la lit. b) şi c);
f) studiul de fezabilitate al reţelei, însuşit de conducãtorii şi administratorii propuşi ai casei centrale, întocmit în conformitate cu prevederile art. 21;
g) raportul auditorului financiar cu privire la datele şi informaţiile cuprinse în studiul de fezabilitate şi în actul constitutiv-cadru, întocmit potrivit prevederilor art. 21 alin. (5);
h) declaraţie, semnatã de reprezentanţii legali ai organizaţiilor din reţea - casã centralã şi cooperative de credit afiliate -, privind lichidarea, pânã la sfârşitul lunii precedente datei depunerii cererii de autorizare, a operaţiunilor prevãzute la art. 246^2 din ordonanţã;
i) situaţiile financiare (bilanţ, cont de profit şi pierdere, politici contabile şi note explicative) ale casei centrale şi cele ale cooperativelor de credit afiliate, întocmite pentru sfârşitul lunii precedente datei depunerii cererii, semnate de reprezentanţii legali, auditate de auditori financiari, membri activi ai Camerei Auditorilor din România. Situaţiile financiare trebuie sã concorde cu datele înscrise în registrele de contabilitate, registre care trebuie ţinute în conformitate cu reglementãrile contabile în vigoare. Forma şi conţinutul acestor situaţii financiare trebuie sã corespundã cu cele ale situaţiilor financiare anuale stabilite prin reglementãrile care le sunt aplicabile, respectiv Reglementãrile contabile armonizate cu directivele Comunitãţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate sau, dupã caz, Reglementãrile contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, aprobate prin ordine ale ministrului finanţelor publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se vor întocmi în conformitate cu prevederile reglementãrilor contabile;
j) calculul capitalului agregat şi al fondurilor proprii, situaţia clasificãrii creditelor şi plasamentelor şi a necesarului de provizioane specifice de risc de credit, calculul indicatorilor de solvabilitate, situaţiile privind expunerile mari, situaţiile privind împrumuturile acordate persoanelor aflate în relaţii speciale, personalului propriu şi familiilor acestuia, întocmite potrivit reglementãrilor în vigoare, în condiţiile provizionãrii activelor potrivit reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, pentru sfârşitul lunii precedente datei depunerii cererii de autorizare, atât la nivelul casei centrale şi al fiecãrei cooperative de credit afiliate, cât şi la nivelul reţelei, dupã caz. Situaţiile menţionate se vor întocmi pe formularele-anexã la reglementãrile în materie, emise de Banca Naţionalã a României, vor fi semnate de reprezentanţii legali, vizate de cãtre reprezentanţii legali ai casei centrale şi auditate de cãtre un auditor financiar. În cazul situaţiei clasificãrii creditelor şi plasamentelor şi a necesarului de provizioane specifice de risc de credit, se va indica, pentru aceeaşi datã, şi valoarea provizioanelor specifice de risc de credit evidenţiate;
k) documentele prevãzute pentru conducãtori, administratori, auditori financiari, potrivit art. 22;
l) documentele prevãzute pentru sediile secundare ale casei centrale, potrivit art. 23;
m) confirmarea de cãtre casa centralã, sub semnãtura reprezentanţilor legali ai acesteia:
- a afilierii fiecãrei cooperative de credit, cu îndeplinirea în totalitate a condiţiilor de afiliere prevãzute de actul constitutiv-cadru;
- a îndeplinirii cerinţelor legale de cãtre conducãtorii propuşi ai cooperativelor de credit, inclusiv a cerinţelor stabilite prin normele casei centrale prevãzute la lit. p);
- a faptului cã în urma verificãrilor efectuate de casa centralã rezultã cã actul constitutiv al fiecãrei cooperative de credit este întocmit cu respectarea prevederilor ordonanţei şi ale actului constitutiv-cadru;
- cã fiecare organizaţie din reţea îndeplineşte cerinţele cuprinse în reglementãrile Bãncii Naţionale a României privind organizaţiile cooperatiste de credit autorizate, referitoare la nivelul capitalului, al fondurilor proprii, precum şi la nivelul celorlalţi indicatori de prudenţã bancarã, calculaţi în condiţiile provizionãrii activelor potrivit reglementãrilor Bãncii Naţionale a României, corespunzãtor situaţiilor prevãzute la lit. j);
n) documente care sã ateste deţinerea cu titlu legal a spaţiului reprezentând sediul social, pentru casa centralã şi pentru fiecare cooperativã de credit din reţea, materializate, dupã caz, într-un act de proprietate înscris în cartea funciarã sau transcris în registrul de inscripţiuni şi transcripţiuni imobiliare de pe lângã judecãtoria unde se aflã imobilul sau într-un contract de închiriere ori de subînchiriere înregistrat la autoritatea fiscalã;
o) proiectul normelor privind transferul de fonduri intrareţea, întocmit cu respectarea normelor Bãncii Naţionale a României privind transferurile de fonduri în cadrul unei reţele cooperatiste de credit;
p) proiectul normelor privind cerinţele ce trebuie îndeplinite de cãtre conducãtori, elaborate de casa centralã, care vor cuprinde reguli şi norme etice şi profesionale pentru calitatea, experienţa şi activitatea conducãtorilor cooperativelor de credit afiliate;
q) confirmarea, sub semnãtura reprezentanţilor legali ai casei centrale, privind existenţa reglementãrilor proprii ale casei centrale, precum şi ale cooperativelor de credit afiliate, elaborate în conformitate cu prevederile ordonanţei şi ale reglementãrilor emise în aplicarea acestora, aplicabile organizaţiilor cooperatiste de credit;
r) pentru membrii cooperatori care au subscris şi au vãrsat pãrţi sociale în valoare de cel puţin echivalentul în lei a 10.000 de euro se vor prezenta documentele prevãzute la art. 24;
s) încheierea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a României, care constatã renunţarea, de cãtre fiecare dintre organizaţiile cooperaţiei/cooperatiste de credit, la calea de atac prevãzutã la art. 202 din ordonanţã, potrivit prevederilor <>art. II alin. (2) din Legea nr. 122/2004 ;
t) o declaraţie semnatã de reprezentanţii legali ai fiecãrei organizaţii din reţea - casã centralã şi cooperative de credit afiliate - privind îndeplinirea, la sfârşitul lunii precedente datei depunerii cererii de autorizare, a cerinţelor prevãzute la art. 170, 173 şi 175 din ordonanţã;
u) fiecare organizaţie din reţea - casã centralã şi cooperativele de credit afiliate - va transmite câte o declaraţie din care sã rezulte cã, la data depunerii cererii de autorizare, acestea au toate obligaţiile scadente onorate, nu înregistreazã un nivel negativ al activului net şi cã indicatorii de solvabilitate se situeazã cel puţin la nivelul minim prevãzut prin reglementãrile Bãncii Naţionale a României pentru organizaţiile cooperatiste de credit autorizate; în declaraţie se va preciza nivelul înregistrat al activului net, precum şi al indicatorului de solvabilitate;
v) casa centralã va transmite o prezentare a mãsurilor de reorganizare întreprinse, prevãzute la <>art. II alin. (3) din Legea nr. 122/2004 , inclusiv evoluţia capitalului şi a fondurilor proprii la nivel individual.
ART. 21
(1) Studiul de fezabilitate al reţelei va cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) obiectivele, politicile şi strategiile reţelei cooperatiste de credit;
b) politica de personal, cuprinzând cel puţin strategiile referitoare la recrutarea şi instruirea personalului, politica salarialã, numãrul de personal;
c) estimãri, pentru momentul autorizãrii şi pentru primii 3 ani de activitate, ale situaţiilor financiare (cuprinzând bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrii capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politicile contabile şi notele explicative), ale capitalului şi fondurilor proprii ale casei centrale, ale cooperativelor de credit afiliate şi ale capitalului agregat şi ale fondurilor proprii ale reţelei, precum şi ale indicatorilor de solvabilitate;
d) modul de administrare a riscurilor semnificative pentru fiecare dintre activitãţile propuse a fi desfãşurate, inclusiv pentru cele externalizate, la nivelul casei centrale, cât şi al reţelei cooperatiste de credit. Prezentarea modului de administrare a riscurilor semnificative va include descrierea profilului de risc pentru fiecare dintre riscurile semnificative (riscul de credit, riscul de piaţã, riscul de lichiditate, riscul operaţional, riscul reputaţional) şi a modului de implementare a acestuia (politici şi proceduri pentru administrarea riscurilor semnificative).
(2) Prezentarea obiectivelor, politicilor şi strategiilor la care se face referire la alin. (1) lit. a) va include cel puţin urmãtoarele:
a) descrierea clientelei şi a segmentului de piaţã pe care casa centralã şi cooperativele de credit afiliate intenţioneazã sã desfãşoare activitate;
b) descrierea produselor şi serviciilor oferite şi a politicii de preţ/tarifare aferente acestora; pentru fiecare dintre aceste produse şi servicii se va indica data probabilã la care vor fi introduse în oferta organizaţiilor cooperatiste de credit din reţea. În cazul casei centrale, informaţiile vor fi prezentate şi pentru fiecare dintre sediile secundare ale acesteia;
c) volumul activitãţii şi cota de piaţã, pe total şi pe categorii de activitãţi pentru primii 3 ani de funcţionare;
d) descrierea politicilor privind cunoaşterea clientelei;
e) descrierea politicilor de capitalizare;
f) sursele de finanţare şi structura activelor;
g) strategia de investiţii, cel puţin în legãturã cu crearea suportului tehnic necesar desfãşurãrii activitãţilor propuse şi realizarea structurii organizatorice (inclusiv investiţiile în domeniul IT);
h) prezentarea activitãţilor ce vor fi derulate în primii 3 ani de funcţionare de cãtre casa centralã, inclusiv prin sediile sale secundare, în exercitarea atribuţiilor şi îndeplinirea responsabilitãţilor ce îi revin pe linia supravegherii, controlului, reglementãrii şi autorizãrii organizaţiilor cooperatiste de credit afiliate, precum şi în ceea ce priveşte transferul de fonduri intrareţea.
(3) Estimãrile prevãzute la alin. (1) lit. c) vor fi întocmite la nivelul reţelei cooperatiste de credit, precum şi pentru fiecare organizaţie cooperatistã de credit din reţea, la nivel individual şi consolidat, dupã caz, cu respectarea reglementãrilor în materie emise de Banca Naţionalã a României, pe formularele-anexã la reglementãrile respective.
(4) Estimãrile situaţiilor financiare vor fi însoţite de fundamentarea principalelor posturi şi elemente ale situaţiilor financiare.
(5) Raportul auditorului financiar cu privire la datele şi informaţiile cuprinse în studiul de fezabilitate şi în actul constitutiv-cadru se va referi cel puţin la:
a) viabilitatea estimãrilor prezentate, în raport cu premisele avute în vedere;
b) controlul intern, inclusiv structura sistemului informatic şi gradul în care acesta corespunde cerinţelor impuse de asigurarea transferului de fonduri intrareţea;
c) modul de organizare şi desfãşurare a auditului intern.
(6) Auditorul financiar menţionat la alin. (5) şi la art. 20 lit. g) şi j) trebuie sã fie o persoanã juridicã, membru activ al Camerei Auditorilor din România, şi sã aibã experienţã în domeniul financiar-bancar şi al evaluãrii sistemelor informatice.
(7) Pentru auditorul financiar se va prezenta o scurtã descriere a activitãţii, din care sã rezulte experienţa cerutã.
ART. 22
(1) Pentru fiecare dintre conducãtorii organizaţiilor din reţea - casã centralã şi cooperative de credit afiliate - se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) copie de pe actul de identitate;
b) curriculum vitae;
c) certificatul de cazier judiciar;
d) copia legalizatã de pe actul de studii şi de pe celelalte documente care atestã calificarea profesionalã;
e) recomandãri în ceea ce priveşte calitãţile morale şi profesionale din partea a cel puţin douã persoane;
f) chestionarul prevãzut în anexa nr. 2;
g) în cazul conducãtorilor casei centrale se va prezenta şi câte o declaraţie din care sã rezulte cã pe perioada îndeplinirii funcţiei pentru care sunt propuşi vor exercita exclusiv funcţia respectivã şi vor avea reşedinţa în localitatea de sediu a casei centrale.
(2) Pentru fiecare dintre administratorii organizaţiilor din reţea - casã centralã şi cooperative de credit afiliate - se vor transmite urmãtoarele documente:
a) copie de pe actul de identitate;
b) curriculum vitae;
c) certificatul de cazier judiciar;
d) chestionarul prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Pentru auditorul financiar al unei organizaţii din reţea - casã centralã şi cooperative de credit afiliate - se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) dovada calitãţii de societate de audit financiar, autorizatã sã desfãşoare aceastã activitate pe teritoriul României; în acest sens va fi transmisã o copie de pe Monitorul Oficial al României, Partea I, care atestã înscrierea acesteia în Registrul auditorilor financiari;
b) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
c) chestionarul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3, completat şi semnat de reprezentantul legal al societãţii de audit financiar;
d) copie legalizatã de pe documentul care atestã asigurarea profesionalã.
(4) Pentru auditorul financiar al casei centrale, documentaţia prevãzutã la alin. (3) va fi însoţitã şi de curriculum vitae pentru reprezentantul legal al societãţii şi, dupã caz, curriculum vitae pentru persoanele care vor efectua activitãţile de audit.
(5) În cazul în care societatea propusã în calitate de auditor financiar al unei organizaţii cooperatiste de credit a fost aprobatã şi îndeplineşte în prezent aceastã calitate la o altã instituţie de credit sau la o sucursalã a unei instituţii de credit strãine, documentaţia prevãzutã mai sus va fi înlocuitã cu o declaraţie sub semnãtura reprezentantului legal al societãţii, prin care sã se confirme cã informaţiile cuprinse în documentaţia existentã în evidenţele Bãncii Naţionale a României nu au suferit modificãri sau, dupã caz, sã se comunice modificãrile intervenite. În situaţia în care documentaţia existentã în evidenţele Bãncii Naţionale a României este incompletã în raport cu cerinţele prevãzute mai sus, aceasta va fi completatã în mod corespunzãtor.
ART. 23
Pentru sediile secundare ale casei centrale (sucursale, agenţii) vor fi prezentate urmãtoarele documente:
a) hotãrârea adunãrii generale privind constituirea sediilor secundare, din care sã rezulte atribuţiile şi activitãţile ce urmeazã a fi desfãşurate de acestea, cooperativele de credit arondate, adresa completã, identitatea conducãtorului fiecãrui sediu secundar; în situaţia în care sediile secundare sunt înfiinţate la data întocmirii actului constitutiv al casei centrale menţionat la art. 20 lit. c), informaţiile vor fi menţionate în actul constitutiv respectiv;
b) certificatul de înregistrare în registrul comerţului în cazul deschiderii de sucursale, respectiv copia certificatã de pe înregistrãrile efectuate în registrul comerţului, în cazul deschiderii altor sedii secundare, cãrora nu li s-a conferit statut de sucursalã;
c) curriculum vitae, copie de pe actul de studii, copie de pe actul de identitate, certificat de cazier judiciar şi declaraţie din care sã rezulte cã nu se aflã în vreo situaţie de incompatibilitate prevãzutã de legislaţia în vigoare, pentru fiecare dintre conducãtorii sediilor secundare;
d) adresa completã şi numãrul de telefon şi/sau de fax ale sediului secundar.
ART. 24
(1) Pentru membrii cooperatori care au subscris şi au vãrsat pãrţi sociale în valoare de cel puţin echivalentul în lei a 10.000 de euro se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) curriculum vitae;
b) certificat de cazier judiciar;
c) chestionarul prevãzut în anexa nr. 4;
d) documente care sã ateste provenienţa fondurilor utilizate, cum ar fi: copie de pe deciziile de impunere emise de autoritatea fiscalã, fişa fiscalã FF1, documente care sã ateste deţinerea de participaţii la diverse entitãţi şi încasarea de dividende;
e) un angajament semnat în formã autenticã, prin care persoana în cauzã se angajeazã cã nu va formula o cerere de retragere din cooperativa de credit timp de 2 ani de la data subscrierii pãrţilor sociale.
(2) În scopul stabilirii îndeplinirii cerinţelor prevãzute la art. 7 alin. (1), Banca Naţionalã a României poate solicita documentele prevãzute la acest articol şi pentru alţi membri cooperatori cu participaţii apreciate ca importante.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Direcţia reglementare şi autorizare din cadrul Bãncii Naţionale a României va confirma în termen de 3 zile lucrãtoare primirea cererii de autorizare depuse de organizaţiile cooperaţiei de credit şi de organizaţiile cooperatiste de credit prevãzute la <>art. II alin. (1) din Legea nr. 122/2004 .
(2) În cererea adresatã Bãncii Naţionale a României se vor indica adresa şi numãrul de telefon/fax la care pot fi contactaţi reprezentanţii legali ai casei centrale.
ART. 26
Pe parcursul procesului de autorizare personalul Bãncii Naţionale a României cu atribuţii pe linia supravegherii instituţiilor de credit poate efectua inspecţii la sediul casei centrale şi al cooperativelor de credit afiliate, în scopul verificãrii conformitãţii informaţiilor cuprinse în documentaţia prezentatã în susţinerea cererii de autorizare cu situaţia existentã.
ART. 27
(1) Banca Naţionalã a României decide cu privire la cererea de autorizare a funcţionãrii organizaţiilor cooperatiste de credit în termenul prevãzut la <>art. II alin. (8) din Legea nr. 122/2004 .
(2) Comunicarea Bãncii Naţionale a României privind decizia acesteia, cuprinzând, în cazul respingerii cererii, motivele care au stat la baza deciziei, va fi transmisã casei centrale, care o va remite de îndatã cooperativelor de credit respective.
(3) Autorizaţiile de funcţionare ale cooperativelor de credit vor fi înmânate casei centrale, care le va remite de îndatã cooperativelor de credit respective.
ART. 28
(1) Dosarul prezentat în susţinerea cererii de autorizare trebuie sã cuprindã toate documentele prevãzute de ordonanţã şi de prezentele norme. Instrumentarea dosarului se va încheia cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei Consiliului de administraţie al Bãncii Naţionale a României pe a cãrei ordine de zi urmeazã sã fie înscris.
(2) Banca Naţionalã a României poate solicita în mod expres şi alte documente în completarea celor remise iniţial sau prin care sã se aducã modificãri ale acestora şi va stabili termenele în care aceste documente trebuie sã fie prezentate. Nerespectarea termenelor stabilite de Banca Naţionalã a României poate constitui motiv de neacceptare şi restituire a documentelor depuse dupã aceste termene, acestea nefiind luate în considerare la analiza cererii.
(3) Documentaţia va fi prezentatã Bãncii Naţionale a României în limba românã; actele cu caracter oficial şi cele sub semnãturã privatã, pentru care nu este prevãzutã în normã forma în care acestea se remit Bãncii Naţionale a României, vor fi prezentate în original sau în copie legalizatã, dupã caz. Pentru documentele redactate într-o limbã strãinã se va prezenta şi traducerea legalizatã a acestora.
(4) Documentele emise sau legalizate de o autoritate strãinã vor fi supralegalizate în condiţiile prevãzute de lege ori vor purta apostila prevãzutã de Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizãrii actelor oficiale strãine, adoptatã la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 , aprobatã prin <>Legea nr. 52/2000 , cu modificãrile ulterioare. În cazul în care se invocã o situaţie de înlãturare a acestor cerinţe, se va prezenta o confirmare în acest sens din partea autoritãţilor române sau strãine competente, sarcina probei revenind celui ce invocã o asemenea situaţie.
ART. 29
Casa centralã va pãstra confidenţialitatea informaţiilor dobândite în procesul de autorizare a cooperativelor de credit afiliate, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.
ART. 30
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme.

Preşedintele Consiliului de Administraţie
al Bãncii Naţionale a României,
Mugur Isãrescu,
guvernator

Bucureşti, 10 august 2004.
Nr. 7.

ANEXA 1


CERERE DE AUTORIZARE

Domnule Guvernator,
Subsemnaţii ..................../(numele şi prenumele), în calitate de
reprezentanţi legali ai .........../(denumirea casei centrale), solicitãm
autorizarea .........../(denumirea casei centrale) şi a cooperativelor de
credit afiliate, menţionate în anexa nr. 1a).

În susţinerea cererii noastre anexãm urmãtoarea documentaţie, în
conformitate cu prevederile Normelor privind autorizarea organizaţiilor
cooperaţiei de credit şi a organizaţiilor cooperatiste de credit prevãzute
la <>art. II alin. (1) din Legea nr. 122/2004 pentru modificarea Ordonanţei
de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 privind organizaţiile cooperatiste
de credit:
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................

Confirmãm cã documentaţia prezentatã în susţinerea cererii de autorizare
a fost verificatã de cãtre casa centralã şi este completã şi conformã cu
prevederile legale în materie.*)

Adresa noastrã de contact este:
..................................................................
..................................................................
..................................................................

Telefon: .............. Fax: ..................
Data: ................. Semnãtura .............


Domnului Guvernator al Bãncii Naţionale a României


*) În cazul neprezentãrii unor documente, prezentãrii unor documente
necorespunzãtoare sau al existenţei altor deficienţe se vor face precizãri
suplimentare, se vor menţiona inclusiv motivele care au generat situaţiile
respective şi cele pentru care acestea nu au putut fi remediate.


ANEXA 1 a)


Cooperativele de credit afiliate la ......../(denumirea casei centrale),
pentru care se solicitã autorizarea*)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Hotãrârea Bãncii Naţionale
a României de respingere a
cererii de autorizare depuse
Nr. Denumirea Codul Înregistrarea Adresa în temeiul art. 146 din
crt. cooperativei unic în registrul sediului Ordonanţa de urgenţã a
de credit de comerţului social Guvernului nr. 97/2000**),
înre- aprobatã cu modificãri prin
gis- <>Legea nr. 200/2002 , cu
trare modificãrile ulterioare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) În cazul cooperativelor de credit pentru care se solicitã autorizarea,
care au participat la un proces de fuziune prin contopire sau prin absorbţie
ori au rezultat din divizarea unei cooperative de credit, se vor menţiona
informaţiile prevãzute în col. 2-6 şi pentru fiecare dintre cooperativele
participante la procesul fuziune/divizare, inclusiv pentru cele dizolvate.
**) Se vor menţiona numãrul şi data hotãrârii Bãncii Naţionale a României,
cu indicarea poziţiei din anexa la hotãrâre, referitoare la cooperativa
de credit.


(Confidenţial)
ANEXA 2


CHESTIONAR
pentru conducãtorii propuşi ai organizaţiei cooperatiste de credit*)

1. Denumirea şi adresa sediului social al cooperativei de
credit/casei centrale:
..................................................................
..................................................................
..................................................................


*) Chestionarul va fi completat la toate întrebãrile prin dactilografiere;
dacã spaţiul este insuficient, rãspunsurile pot fi date pe o foaie separatã.
Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

2. Identitatea candidatului (numele şi prenumele, seria şi numãrul actului
de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii,
cetãţenia, domiciliul şi reşedinţa. Pentru cetãţenii strãini se va preciza
şi data de la care şi-au stabilit domiciliul/reşedinţa în România.):
..................................................................
..................................................................
..................................................................
3. Funcţia pe care o veţi exercita în cadrul cooperativei de credit/casei
centrale. Se va prezenta şi o descriere a atribuţiilor şi responsabilitãţilor
aferente acesteia, corespunzãtor prevederilor actului constitutiv-cadru şi
actului constitutiv al organizaţiei cooperatiste de credit.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
4. Aţi deţinut în cursul ultimilor 10 ani sau deţineţi în prezent
participaţii de cel puţin 5% din capital sau din drepturile de vot sau aţi
fost asociat într-o societate în nume colectiv sau asociat comanditar
într-o societate în comanditã? În aceastã eventualitate, precizaţi denumirea
şi activitatea societãţii comerciale şi nivelul participaţiei dvs.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
5. Aţi exercitat în ultimii 10 ani sau exercitaţi responsabilitãţi în
conducerea şi în administrarea unor entitãţi (societate comercialã,
instituţie, organizaţie etc.), altele decât cele precizate la pct. 1 şi în
curriculum vitae? Dacã da, precizaţi denumirea şi activitatea acestora,
natura şi durata funcţiei.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
6. Precizaţi care dintre entitãţile în care aţi exercitat sau exercitaţi
responsabilitãţi sau în care aţi deţinut/deţineţi participaţii de cel puţin
5% ori în care aţi fost/sunteţi asociat sau asociat comanditar întreţine ori
ar putea sã întreţinã în viitor, dupã ştiinţa dvs., relaţii de afaceri
semnificative cu cooperativa de credit/casa centralã?
..................................................................
..................................................................
..................................................................
7. În ultimii 10 ani autoritãţile competente au refuzat sau au retras o
autorizaţie în domeniul bancar ori financiar (în România sau în strãinãtate)
dvs. personal sau vreunuia dintre entitãţile în care aţi exercitat sau
exercitaţi responsabilitãţi ori în care sunteţi sau aţi fost acţionar
semnificativ, asociat ori asociat comanditat? Dacã da, daţi detalii.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
8. În ultimii 10 ani entitãţile unde aţi exercitat sau exercitaţi
responsabilitãţi ori în care aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ,
asociat ori asociat comanditat s-au aflat în conflict cu vreo autoritate
(în România sau în strãinãtate) însãrcinatã în supravegherea sistemului
financiar-bancar? În caz afirmativ, faceţi orice precizãri utile.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
9. În ultimii 10 ani aţi fãcut obiectul, în România sau în strãinãtate,
vreunei anchete sau proceduri profesionale, disciplinare, administrative
ori judiciare, care s-a încheiat cu o sancţiune? Dacã da, daţi detalii,
indiferent dacã între timp aţi fost reabilitat. (Se vor indica: autoritatea
care a dispus sancţionarea, fapta sancţionatã, sancţiunea şi data aplicãrii
sancţiunii.)
..................................................................
..................................................................
..................................................................
10. Aţi fost sancţionat disciplinar la vreuna dintre entitãţile al cãror
angajat aţi fost? Dacã da, daţi detalii.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
11. Obligaţiile dvs. financiare se aflã într-o relaţie sãnãtoasã cu
veniturile dvs.?
..................................................................
..................................................................
..................................................................
12. Aţi avut dvs. sau entitãţile la care aţi exercitat ori exercitaţi
responsabilitãţi sau sunteţi ori aţi fost acţionar semnificativ, asociat
sau asociat comanditat, dificultãţi financiare majore care sã fi condus
la proceduri judiciare sau extrajudiciare? Dacã da, faceţi orice precizare
utilã.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
13. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate
relevante pentru aprecierea calificãrii, experienţei profesionale şi a
onorabilitãţii dvs.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
Subsemnatul declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii, urmãtoarele:
- nu mã aflu în nici una dintre situaţiile prevãzute la art. 117/art. 48
din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 , aprobatã cu modificãri
prin <>Legea nr. 200/2002 , astfel cum a fost modificatã prin <>Legea nr. 122/2004 ,
ori în altã situaţie de incompatibilitate prevãzutã de legislaţia în vigoare;
- toate rãspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi nu existã
alte fapte relevante asupra cãrora Banca Naţionalã a României ar trebui
încunoştinţatã. Totodatã mã angajez sã comunic casei centrale/Bãncii
Naţionale a României orice modificare privind informaţiile furnizate.


Data: Numãrul anexelor: Semnãtura candidatului
......................

NOTĂ: Banca Naţionalã a României va pãstra confidenţialitatea informaţiilor
cuprinse în rãspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor prevãzute
de lege.


(Confidenţial)

ANEXA 3


CHESTIONAR
pentru auditorul financiar

1. Denumirea organizaţiei cooperatiste de credit pentru care se comunicã
informaţiile:*)
..................................................................
..................................................................
..................................................................


*) Se va completa cu denumirea cooperativei de credit sau a casei centrale
la care societatea de audit financiar a fost propusã în calitate de auditor
financiar.

2. Datele de identificare ale societãţii de audit financiar (Se vor
indica: denumirea, forma juridicã, adresa sediului social.):
..................................................................
..................................................................
..................................................................
3. Identitatea principalilor conducãtori ai societãţii de audit financiar
(Se vor indica: numele şi prenumele şi funcţiile acestora, adresele şi
numerele de telefon.):
..................................................................
..................................................................
..................................................................
4. Societatea menţionatã la pct. 2 a fãcut în ultimii 10 ani sau face în
prezent obiectul unor anchete ori proceduri administrative sau judiciare?
Aceste proceduri s-au încheiat cu vreo sancţiune sau interdicţie?
Dacã da, daţi detalii.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
5. În ultimii 10 ani vreuna dintre entitãţile la care societatea menţionatã
la pct. 2 a executat lucrãri de audit s-a aflat în conflict cu vreo
autoritate însãrcinatã în supravegherea sistemului financiar-bancar sau i
s-a refuzat/retras o autorizaţie în domeniul bancar ori financiar? Dacã da,
daţi detalii.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
6. În ultimii 10 ani vreuna dintre entitãţile la care societatea menţionatã
la pct. 1 a executat lucrãri de audit au fãcut obiectul unei proceduri de
lichidare/faliment? În caz afirmativ, faceţi orice precizãri utile.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
7. În ultimii 10 ani societatea menţionatã la pct. 2 sau acţionarii/
asociaţii sãi au fãcut obiectul, în România sau în strãinãtate, vreunei
anchete ori proceduri profesionale, disciplinare, administrative sau
judiciare, care s-a încheiat cu vreo sancţiune? Dacã da, daţi detalii,
indiferent dacã, între timp, a intervenit o reabilitare. (Se vor indica:
autoritatea care a dispus sancţionarea, fapta sancţionatã, sancţiunea şi
data aplicãrii sancţiunii.)
..................................................................
..................................................................
..................................................................
8. Faceţi o scurtã prezentare a activitãţii societãţii de audit financiar,
din care sã rezulte experienţa acesteia în domeniul financiar-bancar.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
9. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate
relevante pentru activitatea societãţii de audit financiar menţionate la
pct. 2.
..................................................................
..................................................................
..................................................................


Subsemnatul declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii,
urmãtoarele:
- societatea .............../(denumirea societãţii de audit financiar)
nu se aflã în vreuna dintre situaţiile prevãzute la art. 129/art. 70 din
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 , aprobatã cu modificãri prin
<>Legea nr. 200/2002 , astfel cum a fost modificatã prin <>Legea nr. 122/2004 ,
ori în altã situaţie de incompatibilitate ori conflict de interese prevãzutã
de legislaţia în vigoare;
- toate rãspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi nu existã
alte fapte relevante asupra cãrora Banca Naţionalã a României ar trebui
încunoştinţatã.
Totodatã, în numele societãţii de audit financiar pe care o reprezint,
mã angajez sã comunic Bãncii Naţionale a României orice modificare privind
informaţiile furnizate.


Data: Numele şi prenumele
...................
Semnãtura şi ştampila
(chestionarul va fi semnat
de reprezentantul legal/
statutar al societãţii de
audit financiar)

NOTĂ: Banca Naţionalã a României va pãstra confidenţialitatea informaţiilor
cuprinse în rãspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor prevãzute
de lege.


(Confidenţial)

ANEXA 4


CHESTIONAR
pentru participanţii la capitalul social
al unei cooperative de credit*)


*) Acest chestionar se completeazã de cãtre membrii cooperatori ai
cooperativei de credit, care varsã pãrţi sociale de cel puţin 10.000 euro.
Chestionarul va fi completat la toate întrebãrile prin dactilografiere;
dacã spaţiul este insuficient, rãspunsurile pot fi date, sub semnãturã, pe
o foaie separatã.
Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

1. Denumirea cooperativei de credit pentru care se comunicã informaţiile:
..................................................................
..................................................................
2. Identitatea participantului la capitalul social al cooperativei
de credit.

NOTĂ:
Se vor preciza numele şi prenumele, seria şi numãrul actului de identitate,
emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii, cetãţenia,
domiciliul şi reşedinţa. Pentru cetãţenii strãini se va preciza şi data la
care şi-au stabilit domiciliul/reşedinţa în România.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
3. Persoana fizicã menţionatã la pct. 2 este desemnatã drept unul dintre
conducãtorii cooperativei de credit?
..................................................................
..................................................................
4. Suma şi numãrul de pãrţi sociale subscrise şi vãrsate:
.......... lei ..... nr. de pãrţi sociale
5. Participantul face parte dintr-un grup de persoane care acţioneazã
împreunã? În caz afirmativ, se va transmite o descriere a grupului şi o
situaţie din care sã rezulte procentele de participare în cadrul grupului.

NOTĂ:
Potrivit <>art. 2 lit. r) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 97/2000 ,
aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 200/2002 , astfel cum a fost modificatã
prin <>Legea nr. 122/2004 , grup de persoane care acţioneazã împreunã reprezintã
douã sau mai multe persoane care, prin natura relaţiilor existente între ele,
pot înfãptui o politicã comunã faţã de organizaţia cooperatistã de credit.

Se considerã cã înfãptuiesc o politicã comunã:
- soţii, rudele şi afinii pânã la gradul al doilea inclusiv, precum şi
societãţile aflate sub controlul efectiv al acestora;
- o societate, preşedintele consiliului de administraţie şi administratorii
acesteia;
- o societate şi societãţile asupra cãrora ea deţine direct sau indirect
puterea efectivã de control;
- societãţile aflate sub controlul efectiv al aceleiaşi sau al aceloraşi
persoane.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
6. Participantul sau grupul de persoane menţionat la pct. 5 deţine
participaţii de cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot
la entitãţi, altele decât instituţiile de credit?
În caz afirmativ, comunicaţi lista acestor participaţii (nivelul şi
suma fiecãrei participaţii).
..................................................................
..................................................................
..................................................................
7. Participantul sau grupul de persoane menţionat la pct. 5 deţine
participaţii la capitalul social al altor instituţii de credit? În caz
afirmativ, comunicaţi lista acestor participaţii (nivelul şi suma
participaţiilor).

NOTĂ:
Vor fi furnizate informaţii distincte pentru participantul la capitalul
social al cooperativei, respectiv grupul de persoane menţionat la pct. 5.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
8. Participantul şi entitãţile la care acesta deţine participaţii de cel
puţin 5% desfãşoarã activitãţi financiare? În caz afirmativ, indicaţi
entitãţile şi autoritãţile de supraveghere ale acestora.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
9. Între cooperativa de credit menţionatã la pct. 1/casa centralã la care
aceasta este afiliatã şi participant existã legãturi de afaceri? În caz
afirmativ, daţi detalii. Descrieţi cum vor evolua aceste legãturi dupã
obţinerea participaţiei la capitalul social.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
10. Precizaţi care sunt instituţiile de credit cu care participantul
întreţine relaţii de afaceri. (Se vor indica denumirea acestora, sediul
şi vechimea relaţiilor.)
..................................................................
..................................................................
..................................................................
11. Precizaţi care este sursa fondurilor utilizate pentru obţinerea
participaţiei (pãrţile sociale subscrise) la capitalul social al cooperativei
de credit menţionate la pct. 1.

NOTĂ:
Pentru fiecare dintre sursele indicate se vor menţiona şi se vor anexa
documentele justificative.
..................................................................
..................................................................
..................................................................

12. Precizaţi care sunt obiectivele urmãrite prin obţinerea participaţiei
la capitalul social al cooperativei de credit. Care sunt orientãrile pe care
le are în vedere participantul în legãturã cu natura şi volumul activitãţii
cooperativei de credit în urmãtorii ani?
..................................................................
..................................................................
..................................................................
13. Participantul sau persoanele din grupul menţionat la pct. 5 au fãcut
în ultimii 10 ani sau fac în prezent obiectul unor anchete ori proceduri
administrative ori judiciare? Aceste proceduri s-au încheiat cu vreo
sancţiune sau interdicţie? Dacã da, daţi detalii, indiferent dacã între timp
a intervenit o reabilitare.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
14. Comunicaţi orice alte informaţii utile care pot permite o apreciere
cât mai completã şi corectã a situaţiei participantului la capitalul social
al cooperativei de credit.
..................................................................
..................................................................
..................................................................
Subsemnatul declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii, cã sursa
fondurilor utilizate pentru obţinerea participaţiei la capitalul social al
cooperativei de credit nu este un credit intern sau un împrumut şi cã toate
informaţiile cuprinse în acest formular şi în anexe sunt complete şi conforme
cu realitatea şi mã angajez sã comunic de îndatã Bãncii Naţionale a României
orice modificare privind informaţiile furnizate. Totodatã mã angajez sã
transmit în fiecare an cooperativei de credit menţionate la pct. 1
informaţiile pe care aceasta, la rândul ei, trebuie sã le transmitã
autoritãţilor, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.


Data: Numãrul anexelor: Numele şi prenumele
...................
Semnãtura

NOTĂ: Banca Naţionalã a României va pãstra confidenţialitatea
informaţiilor cuprinse în rãspunsurile la acest chestionar, cu excepţia
cazurilor prevãzute de lege.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016