Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 27 din 19 decembrie 2006  pentru modificarea si completarea   Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 4/2006 privind procedura de notificare si inscrierea in registre a institutiilor financiare nebancare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 27 din 19 decembrie 2006 pentru modificarea si completarea Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 4/2006 privind procedura de notificare si inscrierea in registre a institutiilor financiare nebancare

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006
În temeiul prevederilor <>art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României,

Banca Naţionalã a României emite prezenta normã.

ARTICOL UNIC
<>Norma Bãncii Naţionale a României nr. 4/2006 privind procedura de notificare şi înscrierea în registre a instituţiilor financiare nebancare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 3 mai 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Preambulul va avea urmãtorul cuprins:
"Având în vedere dispoziţiile art. 23 alin. (1), art. 59, art. 62 alin. (2), art. 63 alin. (3) şi (3^1) şi ale <>art. 65 din titlul I al Ordonanţei Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 266/2006 ,
în temeiul prevederilor <>art. 72 din titlul I al Ordonanţei Guvernului nr. 28/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 266/2006 , şi ale <>art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României, Banca Naţionalã a României emite prezenta normã."
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta normã reglementeazã procedura de notificare, precum şi cerinţele, termenele şi documentaţia necesare înscrierii în registre a instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice române, a sucursalelor din România ale instituţiilor financiare nebancare, persoane juridice strãine, care se vor constitui în conformitate cu prevederile titlului I din <>Ordonanţa Guvernului nr. 28/2006 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 266/2006 , denumitã în continuare ordonanţã, şi a entitãţilor înscrise în listele prevãzute la art. 62 alin. (1) şi (1^1) din ordonanţã, precum şi, dupã caz, a celor care rezultã din reorganizarea acestora."
3. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Instituţiile financiare nebancare, cu excepţia caselor de amanet, a caselor de ajutor reciproc şi a persoanelor juridice fãrã scop patrimonial care acordã credite exclusiv din fonduri publice ori puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/nerambursabil, pot include în obiectul de activitate una sau mai multe dintre activitãţile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a), b), c) şi f) din ordonanţã, precum şi activitãţile prevãzute la art. 7 alin. (2)-(4) şi cele care pot fi încadrate la art. 8 din ordonanţã, în mãsura în care sunt legate de activitatea de creditare."
4. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Activitatea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. d) din ordonanţã poate fi efectuatã numai de cãtre instituţiile financiare nebancare organizate sub forma caselor de amanet, activitatea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. e) din ordonanţã poate fi efectuatã numai de cãtre instituţiile financiare nebancare organizate sub forma caselor de ajutor reciproc, iar activitatea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. e^1) din ordonanţã poate fi efectuatã numai de cãtre instituţiile financiare nebancare organizate sub forma persoanelor juridice fãrã scop patrimonial care acordã credite exclusiv din fonduri publice ori puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/nerambursabil."
5. La articolul 3, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Persoanele juridice fãrã scop patrimonial care acordã credite exclusiv din fonduri publice ori puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/nerambursabil, nu pot include în obiectul principal de activitate altã activitate decât cea prevãzutã la art. 7 alin. (1) lit. e^1) din ordonanţã."
6. La articolul 3, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Obiectul de activitate al instituţiilor financiare nebancare prevãzut în actul constitutiv, exprimat prin clase CAEN, trebuie, dacã este cazul, sã cuprindã în cadrul activitãţii principale şi al celor secundare, în mod explicit, activitãţile ce vor fi derulate, în conformitate cu prevederile art. 7 şi 8 din ordonanţã, precum şi, dupã caz, cu cele ale legilor speciale care le reglementeazã activitatea."
7. La articolul 3, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Actul constitutiv al instituţiilor financiare nebancare trebuie sã prevadã la secţiunea referitoare la obiectul de activitate secundar faptul cã activitãţile înscrise în obiectul secundar, altele decât cele de creditare, vor fi efectuate numai în mãsura în care sunt legate de activitatea de creditare."
8. La articolul 3, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Cerinţa prevãzutã la alin. (6) nu se aplicã în cazul activitãţilor, altele decât cele de creditare, permis a fi efectuate prin legi speciale care reglementeazã activitatea instituţiilor financiare nebancare."
9. La articolul 10 alineatul (1), litera k) va avea urmãtorul cuprins:
"k) lista normelor interne care reglementeazã activitatea instituţiei financiare nebancare, elaborate cu respectarea cerinţelor ordonanţei şi ale reglementãrilor emise în aplicarea acesteia, însoţitã de declaraţia privind aprobarea acestora de cãtre organele statutare. Ambele documente trebuie sã fie semnate de conducãtorii instituţiei financiare nebancare."
10. La articolul 12 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã în anexa nr. 2, completatã şi semnatã de reprezentantul permanent al administratorului;".
11. La articolul 16, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Neîndeplinirea cerinţelor generale prevãzute de prezenta normã şi de ordonanţã, nedepunerea sau depunerea incompletã ori cu întârziere a documentaţiei prevãzute de prezenta secţiune reprezintã motive de respingere a cererii de înscriere în Registrul general."
12. La articolul 19 alineatul (2), litera j) va avea urmãtorul cuprins:
"j) lista normelor interne care reglementeazã activitatea sucursalei, elaborate cu respectarea cerinţelor ordonanţei şi ale reglementãrilor emise în aplicarea acesteia, însoţitã de declaraţia privind aprobarea acestora de cãtre organele statutare. Ambele documente trebuie sã fie semnate de conducãtorii sucursalei."
13. Dupã articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 22^1. - În vederea înregistrãrii în Registrul de evidenţã, în termen de 30 de zile de la data înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi au sediul, persoanele juridice fãrã scop patrimonial care acordã credite exclusiv din fonduri publice ori puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/ nerambursabil, remit Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul de evidenţã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1b, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) declaraţie pe propria rãspundere, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2, completatã şi semnatã de fiecare conducãtor;
b) copie de pe actul de identitate pentru fiecare dintre conducãtori, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
c) copia statutului şi a actului constitutiv;
d) copia certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi au sediul;
e) copia certificatului de înregistrare fiscalã;
f) copia documentului valabil eliberat de o agenţie guvernamentalã, care sã ateste acreditarea entitãţii respective pentru desfãşurarea activitãţii de acordare de împrumuturi din fonduri publice."
14. La articolul 23 alineatul (5), prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Casele de amanet, casele de ajutor reciproc şi persoanele juridice fãrã scop patrimonial pot desfãşura activitãţile prevãzute în obiectul de activitate numai dupã primirea de la Banca Naţionalã a României a documentului care atestã înscrierea în Registrul de evidenţã."
15. La articolul 24, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Neîndeplinirea cerinţelor prevãzute de prezenta normã şi de ordonanţã, nedepunerea sau depunerea incompletã ori cu întârziere a documentaţiei prevãzute la art. 21, 22 sau 22^1, dupã caz, reprezintã motive de respingere a cererii de înscriere în Registrul de evidenţã."
16. La articolul 24, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Cererea poate fi respinsã şi în cazul nerespectãrii termenelor prevãzute la art. 23 alin. (2)."
17. La articolul 24, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) în situaţia în care cererea prevãzutã la alin. (4) este depusã într-un termen mai mare de 30 de zile de la comunicarea actului care atestã neaprobarea cererii de înscriere în Registrul de evidenţã, aceasta trebuie sã fie însoţitã, pe lângã documentele prevãzute la art. 21, 22 sau 22^1, dupã caz, de certificat/adeverinţã eliberat/eliberatã de grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã solicitantul îşi are sediul, cu maximum 15 zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României, sau de certificatul constatator emis de registrul comerţului, eliberat cu maximum 15 zile înainte de depunerea la Banca Naţionalã a României, dupã caz."
18. La articolul 25, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Prevederile cap. II secţiunea 1, ale art. 11, 12, 13, art. 15 alin. (1)-(3) şi ale art. 16 alin. (1)-(4) sau, dupã caz, ale art. 17 şi 18 se aplicã în mod corespunzãtor entitãţilor ce fac obiectul înscrierii în Registrul general cuprinse în lista prevãzutã la art. 62 alin. (1) din ordonanţã, inclusiv celor rezultate în urma reorganizãrii acestora, precum şi entitãţilor ce fac obiectul înscrierii în Registrul general, rezultate din reorganizarea persoanelor juridice fãrã scop patrimonial care, la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 , derulau, pe lângã activitãţi de creditare din fonduri publice sau puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale cu caracter rambursabil/nerambursabil, şi activitãţi de creditare din fonduri private."
19. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 26^1. - (1) în vederea înscrierii în Registrul general, în termen de cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 , entitãţile care provin din reorganizarea persoanelor juridice fãrã scop patrimonial care, la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 , derulau, pe lângã activitãţi de creditare din fonduri publice sau puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale cu caracter rambursabil/nerambursabil, şi activitãţi de creditare din fonduri private vor remite Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul general, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de documentaţia prevãzutã la art. 26 alin. (1), cu excepţia lit. c), d) şi j).
(2) în locul documentelor prevãzute la art. 26 alin. (1) lit. c), d) şi j) se vor remite:
(i) hotãrârea organului statutar privind majorarea capitalului social dupã data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 ;
(ii) în cazul în care entitatea respectivã remite Bãncii Naţionale a României documentul prevãzut la lit. i), aceasta trebuie sã remitã şi documentul emis de instituţia de credit la care au fost efectuate vãrsãmintele aferente majorãrii capitalului social, conform hotãrârii organului statutar, din care sã rezulte sumele vãrsate de fiecare dintre acţionari;
(iii) descrierea activitãţii desfãşurate, a structurii organizatorice, precum şi situaţiile financiare aferente ultimilor 2 ani, cuprinzând bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrii capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politicile contabile şi notele explicative. în cazul în care entitãţile solicitante s-au constituit de mai puţin de 2 ani, se remite cea mai recentã situaţie financiarã. în situaţia în care entitatea solicitantã a fost supusã unui proces de reorganizare prin fuziune dupã data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 , se remite şi bilanţul de fuziune.
(3) în cazul entitãţilor care la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 îndeplineau cerinţele privind nivelul minim al capitalului social prevãzut de ordonanţã şi de reglementãrile emise în aplicarea acesteia şi care ulterior acestei date nu au mai efectuat modificãri ale capitalului social, în locul documentelor prevãzute la art. 26 alin. (1) lit. a) şi b) se remite o situaţie semnatã de reprezentanţii legali ai solicitantului din care sã rezulte nivelul şi structura pe acţionari a capitalului social subscris şi vãrsat la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 , însoţitã de bilanţul întocmit pentru aceeaşi datã."
20. Dupã articolul 32 se introduce un nou articol, articolul 32^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 32^1. - în vederea înregistrãrii în Registrul de evidenţã, în termen de 9 luni de la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 266/2006 , persoanele juridice fãrã scop patrimonial care desfãşoarã activitate de acordare de credite exclusiv din fonduri publice sau puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/nerambursabil, remit Bãncii Naţionale a României cererea de înscriere în Registrul de evidenţã, prevãzutã în anexa nr. 1b, însoţitã de documentele prevãzute la art. 22^1 şi de o declaraţie pe propria rãspundere din partea conducãtorilor acesteia, din care sã rezulte faptul cã respectiva entitate desfãşoarã activitate de acordare de credite exclusiv din fonduri publice sau puse la dispoziţie în baza unor acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/nerambursabil."
21. Anexa nr. 1b va avea urmãtorul cuprins:
"Anexa nr. 1b
Cerere de înscriere în Registrul de evidenţã*)


Subsemnatul/subsemnaţii ..................................................
(numele şi prenumele)
în calitate de reprezentant/reprezentanţi legal/legali al/ai .............
..............................................................................
(denumirea casei de ajutor reciproc/casei de amanet/persoanei juridice
fãrã scop patrimonial care desfãşoarã activitate de acordare de credite
exclusiv din fonduri publice sau puse la dispoziţie în baza unor
acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/
nerambursabil, pentru care se solicitã înscrierea
în Registrul de evidenţã)

solicit/solicitãm înscrierea în Registrul de evidenţã a .................
.............................................................................
(denumirea casei de ajutor reciproc/casei de amanet/persoanei juridice
fãrã scop patrimonial care desfãşoarã activitate de acordare de credite
exclusiv din fonduri publice sau puse la dispoziţie în baza unor
acorduri interguvernamentale, cu caracter rambursabil/
nerambursabil, pentru care se solicitã înscrierea
în Registrul de evidenţã)

În susţinerea cererii mele/noastre anexez/anexãm urmãtoarea documentaţie,
în conformitate cu prevederile Normelor privind procedura de notificare şi
înscrierea în registre a instituţiilor nebancare**)
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
Adresa noastrã de contact este ..........................................
Telefon .........................................
Fax .............................................

Data ..................... Semnãtura.......................


-----------
*) Cererea va fi adresatã Bãncii Naţionale a României - Direcţia reglementare şi autorizare.
**) în cazul neprezentãrii unor documente, prezentãrii unor documente necorespunzãtoare sau al existenţei altor deficienţe, se vor face precizãri suplimentare."

22. La anexa nr. 2, ultimul alineat va avea urmãtorul cuprins:
"se completeazã de cãtre administratorii, acţionarii semnificativi, reprezentantul permanent al administratorului, auditorul financiar ai/al instituţiei financiare nebancare (persoane fizice);".

Preşedintele Consiliului de administraţie
al Bãncii Naţionale a României,
Mugur Constantin Isãrescu

Bucureşti, 19 decembrie 2006.
Nr. 27.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016