Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 24 ianuarie 2007  de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii prevazute in   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 24 ianuarie 2007 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 8 februarie 2007
NORMA din 24 ianuarie 2007
de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 8 februarie 2007



CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În procesul de aplicare a procedurilor de atribuire a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, atunci când exista situaţii nereglementate explicit în economia textului legislativ, acestea pot fi soluţionate numai prin prisma principiilor prevãzute la <>art. 2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , denumita în continuare ordonanta de urgenta.
ART. 2
(1) Pe parcursul aplicãrii procedurii de atribuire, autoritatea contractantã are obligaţia de a lua toate mãsurile necesare pentru a evita apariţia unor situaţii de natura sa determine existenta unui conflict de interese şi/sau manifestarea concurentei neloiale.
(2) În cazul în care constata apariţia unor astfel de situaţii, cum ar fi cele prevãzute la art. 67-70 din ordonanta de urgenta, autoritatea contractantã are obligaţia de a elimina, în cel mai scurt timp cu putinta, efectele rezultate dintr-o astfel de împrejurare, adoptând potrivit competentelor, dupã caz, mãsuri corective de modificare, încetare, revocare, anulare şi altele asemenea ale actelor care au afectat aplicarea corecta a procedurii de atribuire sau ale activitãţilor care au legatura cu acestea.
ART. 3
(1) Distincţia dintre contractul de concesiune şi contractul de achiziţie publica se realizeazã în funcţie de distribuţia riscurilor, dupã cum urmeazã:
a) contractul prin intermediul cãruia contractantul, în calitate de concesionar, primeşte dreptul de a exploata rezultatul lucrãrilor executate, preluand astfel şi cea mai mare parte din riscurile aferente realizãrii şi exploatãrii lucrãrilor respective, este considerat a fi contract de concesiune de lucrãri publice, în caz contrar fiind considerat contract de achiziţie publica de lucrãri;
b) contractul prin intermediul cãruia contractantul, în calitate de concesionar, primeşte dreptul de a exploata serviciile, preluand astfel şi cea mai mare parte din riscurile aferente exploatãrii acestora, este considerat a fi contract de concesiune de servicii, în caz contrar fiind considerat contract de achiziţie publica de servicii.
(2) Stabilirea tipurilor de contracte de concesiune, respectiv distincţia dintre contractul de concesiune de lucrãri publice şi contractul de concesiune de servicii, se realizeazã în mod similar cu prevederile cap. I secţiunea a 3-a din ordonanta de urgenta.
ART. 4
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a desemna un colectiv de coordonare şi supervizare pentru atribuirea fiecãrui contract de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii.
(2) Membrii colectivului de coordonare şi supervizare prevãzut la alin. (1) sunt numiţi de autoritatea contractantã din cadrul specialiştilor proprii, la care se pot adauga, dupã necesitaţi, experţi externi.
(3) Principalele responsabilitãţi ale colectivului prevãzut la alin. (1) constau în:
a) fundamentarea deciziei de concesionare, astfel cum este prevãzut la cap. II;
b) elaborarea documentaţiei de atribuire conform prevederilor cap. III;
c) stabilirea procedurii de atribuire a contractului de concesiune în conformitate cu prevederile art. 26-28.
ART. 5
Autoritatea contractantã care a atribuit şi a încheiat un contract de concesiune de lucrãri publice sau un contract de concesiune de servicii are calitatea de concedent.
ART. 6
(1) Contractantul care a devenit parte într-un contract de concesiune de lucrãri publice sau într-un contract de concesiune de servicii are calitatea de concesionar.
(2) Calitatea de concesionar o poate avea orice persoana fizica sau juridicã de drept privat, romana ori strãinã.
ART. 7
(1) Durata unui contract de concesiune de lucrãri publice sau a unui contract de concesiune de servicii se stabileşte astfel încât:
a) sa se evite restrictionarea artificiala a accesului la competiţie;
b) sa se asigure un minimum de profit ca urmare a exploatãrii într-o perioada data;
c) sa se asigure un nivel rezonabil al preţurilor pentru prestaţiile care vor fi efectuate pe durata contractului şi ale cãror costuri urmeazã sa fie suportate de utilizatorii finali.
(2) Durata maxima a unui contract de concesiune de lucrãri publice sau a unui contract de concesiune de servicii, care poate fi acceptatã de autoritatea contractantã, trebuie sa poatã fi argumentata în baza elementelor prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) şi trebuie asumatã prin act administrativ al conducatorului autoritãţii contractante.

CAP. II
Fundamentarea deciziei de concesionare

ART. 8
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a elabora un studiu de fundamentare a deciziei de concesionare în orice situaţie în care intenţioneazã sa atribuie un contract de concesiune de lucrãri publice sau un contract de concesiune de servicii.
(2) Studiul de fundamentare se aproba prin hotãrâre, ordin, decizie a autoritãţii contractante, dupã caz.
ART. 9
(1) Studiul prevãzut la art. 8 trebuie sa se axeze pe analiza unor elemente relevante în care se includ: aspectele generale, fezabilitatea tehnica, fezabilitatea economicã şi financiarã, aspectele de mediu, aspectele sociale şi aspectele instituţionale ale proiectului în cauza. În cazul unui proiect care presupune realizarea de lucrãri publice, la baza studiului de fundamentare a deciziei de concesionare va sta studiul de fezabilitate.
(2) În sensul prevederilor alin. (1), prin proiect se înţelege ansamblul lucrãrilor/construcţiilor care urmeazã sa fie executate şi/sau al serviciilor care urmeazã sa fie prestate pe parcursul derulãrii contractului de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii.
ART. 10
(1) Studiul de fundamentare a deciziei de concesionare trebuie sa cuprindã o analiza care sa permitã definirea şi cuantificarea în termeni economici şi financiari a riscurilor de proiect, luând în considerare, totodatã, şi variantele identificate de repartiţie a riscurilor între pãrţile viitorului contract. În acest scop, autoritatea contractantã poate sa utilizeze, ca model, matricea preliminarã de repartiţie a riscurilor de proiect prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a verifica, pe baza rezultatului analizei prevãzute la alin. (1), corectitudinea stabilirii distinctiei prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau b), dupã caz.
ART. 11
Rezultatele studiului de fundamentare a deciziei de concesionare trebuie sa justifice necesitatea şi oportunitatea concesiunii şi sa demonstreze ca:
a) proiectul este realizabil;
b) proiectul rãspunde cerinţelor şi politicilor autoritãţii publice;
c) au fost luate în considerare diverse alternative de realizare a proiectului;
d) varianta prin care proiectul este prevãzut a fi realizat prin atribuirea unui contract de concesiune de lucrãri publice sau de servicii este mai avantajoasã în raport cu varianta prin care proiectul este prevãzut a fi realizat prin atribuirea unui contract de achiziţie publica;
e) proiectul beneficiazã de sustinere financiarã, menţionând, dacã este cazul, care este contribuţia autoritãţii contractante.
ART. 12
Autoritatea contractantã are dreptul de a achizitiona servicii de consultanţa, conform prevederilor ordonanţei de urgenta, în scopul elaborãrii studiilor şi analizelor necesare fundamentarii deciziei de concesionare.
ART. 13
(1) În cazul prevãzut la art. 12, autoritatea contractantã, prin colectivul de coordonare şi supervizare prevãzut la art. 4, are obligaţia de a lua toate mãsurile prin care sa se asigure ca elaborarea studiului de fundamentare a deciziei de concesionare se realizeazã la un nivel corespunzãtor şi ca reflecta în totalitate cerinţele şi condiţiile solicitate.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), principalele atribuţii ale colectivului de coordonare şi supervizare sunt urmãtoarele:
a) facilitarea accesului la documente, rapoarte, baze de date, mãsurãtori şi, în general, la orice informaţie disponibilã care ar putea servi la elaborarea studiului de fundamentare a deciziei de concesionare;
b) facilitarea contractelor consultantului cu alte autoritãţi publice şi/sau cu persoane de drept privat;
c) analizarea fiecãrui raport intermediar şi a raportului final, precum şi formularea observaţiilor şi propunerilor de modificare;
d) avizarea îndeplinirii de cãtre consultant a activitãţilor desfãşurate în fiecare faza;
e) elaborarea unui raport de avizare a finalizarii studiului de fundamentare a deciziei de concesionare şi prezentarea acestuia conducatorului autoritãţii contractante în vederea aprobãrii.

CAP. III
Elaborarea documentaţiei de atribuire

ART. 14
(1) Dupã aprobarea studiului de fundamentare, autoritatea contractantã, prin colectivul de coordonare şi supervizare prevãzut la art. 4 din prezentele norme, are obligaţia sa asigure întocmirea documentaţiei de atribuire, cu respectarea regulilor de elaborare prevãzute la art. 33 din ordonanta de urgenta.
(2) Autoritatea contractantã are dreptul de a achizitiona servicii de consultanţa în scopul elaborãrii documentaţiei de atribuire.
ART. 15
În elaborarea caietului de sarcini, autoritatea contractantã trebuie sa respecte prevederile art. 35-39 din ordonanta de urgenta.
ART. 16
(1) În mod specific pentru contractele de concesiune de lucrãri publice şi de servicii, caietul de sarcini trebuie sa conţinã:
a) obiectivele pe termen lung, mediu şi imediate ale proiectului;
b) modul de operare vizat pentru derularea proiectului, inclusiv, dacã este cazul, investiţiile pe care concesionarul va fi obligat sa le realizeze şi termenul de realizare a acestora;
c) descrierea activitãţilor, condiţii generale tehnice şi de calitate;
d) dacã exista, condiţii speciale impuse de natura activitãţilor care vor intra în obiectul contractului de concesiune, cum ar fi condiţii de siguranta în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului sau privind protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului naţional, condiţii privind protejarea secretului de stat, utilizarea unor materiale cu regim special, condiţii speciale impuse de acorduri şi convenţii la care România este parte;
e) propunerea autoritãţii contractante de distribuţie a riscurilor de proiect;
f) dacã este cazul, opţiunea concedentului pentru forma de organizare a concesionarului;
g) dacã este cazul, opţiunea pentru crearea unei companii de proiect;
h) clauze financiare şi de asigurãri;
i) dacã este cazul, regimul bunurilor utilizate şi/sau realizate de concesionar în timpul derulãrii contractului de concesiune;
j) cuantumul garanţiilor care urmeazã a fi constituite, dupã caz.
(2) În sensul prevederilor alin. (1) lit. g), prin companie de proiect se înţelege o societate comercialã rezidenţã în România, constituitã de concedent, prin unitãţi aflate în subordinea sau sub autoritatea sa, şi concesionar, funcţionând în baza legii şi având ca unic scop realizarea obiectivelor concesiunii de lucrãri publice sau de servicii.
ART. 17
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a anunta criteriile de calificare şi selecţie în anunţul de participare. Modul detaliat de aplicare a acestor criterii se prezintã în cadrul documentaţiei de atribuire.
(2) Autoritatea contractantã are dreptul de a aplica criterii de calificare şi selecţie referitoare numai la:
a) situaţia personalã a candidatului sau a ofertantului;
b) capacitatea de exercitare a activitãţii profesionale;
c) situaţia economicã şi financiarã;
d) capacitatea tehnica şi/sau profesionalã;
e) standarde de asigurare a calitãţii;
f) standarde de protecţie a mediului.
(3) Aplicarea criteriilor de calificare şi selecţie se realizeazã potrivit prevederilor paragrafelor 2-5 din secţiunea a 2-a a cap. V din ordonanta de urgenta.
ART. 18
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a anunta criteriile de atribuire a contractului de concesiune a lucrãrilor publice şi a serviciilor în anunţul de participare. Modul detaliat de aplicare a acestor criterii se prezintã în cadrul documentaţiei de atribuire.
(2) Criteriile de atribuire se pot referi, dupã caz, la:
a) nivelul tarifelor de utilizare plãtibile de cãtre beneficiarii finali;
b) nivelul redeventei;
c) gradul de preluare a riscului de cãtre concesionar;
d) planurile de finanţare şi dezvoltare prezentate;
e) nivelul calitativ, tehnic şi funcţional al soluţiilor tehnice propuse;
f) modul de asigurare a protecţiei mediului;
g) modul de rezolvare a unor probleme sociale;
h) termenele de realizare a unor investiţii;
i) durata concesiunii.
(3) Atunci când stabileşte criteriile de atribuire a contractului, autoritatea contractantã nu are dreptul de a utiliza criterii care:
a) nu au o legatura directa cu natura şi obiectul contractului de concesiune de lucrãri publice sau de servicii care urmeazã sa fie atribuit;
b) nu reflecta un avantaj real şi evident pe care autoritatea contractantã îl poate obţine, în numele sau sau al beneficiarilor finali, prin utilizarea criteriului respectiv.
(4) Ponderea stabilitã pentru fiecare criteriu nu trebuie sa conducã la distorsionarea rezultatului aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica. Pentru fiecare criteriu autoritatea contractantã are obligaţia de a stabili o pondere care sa reflecte în mod corect cuantumul valoric al avantajelor de natura financiarã pe care ofertanţii le oferã sau importanta tehnica/funcţionalã a soluţiilor propuse.

CAP. IV
Publicarea anunţurilor de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii

ART. 19
Autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite spre publicare anunţurile de participare cãtre operatorul Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
ART. 20
Transmiterea spre publicare a anunţurilor cãtre operatorul SEAP se realizeazã numai prin mijloace electronice, prin utilizarea aplicatiei disponibile la adresa de internet www.e-licitaţie.ro.
ART. 21
Anunţurile pentru care ordonanta de urgenta impune obligaţia publicãrii în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene se redacteazã de cãtre autoritatea contractantã într-o limba oficialã a Uniunii Europene şi trebuie sa respecte forma adoptatã prin Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.564/2005 care stabileşte formatul standard al anunţurilor publicitare în cadrul procedurilor de atribuire prevãzute în directivele 17/2004/CE şi 18/2004/CE .
ART. 22
Atunci când stabileşte perioadele limita pentru depunerea ofertelor, autoritatea contractantã are obligaţia de a lua în calcul şi termenul de 3 zile lucrãtoare, necesar pentru verificarea anunţurilor de cãtre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi pentru transmiterea acestora cãtre Jurnalul Oficial al Uniunii Europene de cãtre operatorul SEAP, astfel cum este prevãzut la art. 49 alin. (2) şi (3) din ordonanta de urgenta.
ART. 23
Operatorul SEAP are obligaţia de a publica anunţul în SEAP, în cel mult doua zile lucrãtoare de la primirea acceptului de publicare, dar în niciun caz înainte de data transmiterii acestuia spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, dacã prevederile ordonanţei de urgenta impun aceasta obligaţie.
ART. 24
În cazul anunţurilor pentru care ordonanta de urgenta nu prevede obligaţia publicãrii în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, autoritatea contractantã are obligaţia de a include în conţinutul anunţurilor cel puţin informaţiile prevãzute în modelele prezentate în anexa nr. 2.
ART. 25
În cel mult o zi lucrãtoare dupã publicarea anunţului în SEAP, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite anunţul respectiv spre publicare şi cãtre Regia Autonomã "Monitorul Oficial".

CAP. V
Aplicarea procedurilor de atribuire şi evaluarea ofertelor

ART. 26
Autoritatea contractantã are obligaţia de a atribui contractul de concesiune de lucrãri publice sau contractul de concesiune de servicii prin aplicarea uneia dintre procedurile prevãzute la art. 18 alin. (1) lit. a)-c) din ordonanta de urgenta.
ART. 27
Prin excepţie de la prevederile art. 26, autoritatea contractantã are dreptul de a aplica procedura de negociere cu publicarea prealabilã a unui anunţ de participare, atunci când, în urma aplicãrii licitaţiei deschise, licitaţiei restrânse sau a dialogului competitiv, nu au fost depuse oferte sau niciuna dintre ofertele depuse nu a fost consideratã admisibilã.
ART. 28
(1) Autoritatea contractantã va aplica procedura de licitaţie restrânsã sau de licitaţie deschisã atunci când poate defini clar specificaţiile tehnice capabile sa-i satisfacã necesitãţile şi exigenţele şi poate stabili cu precizie montajul financiar şi/sau cadrul juridic de implementare a proiectului.
(2) În cazul în care condiţiile prevãzute la alin. (1) nu pot fi îndeplinite, autoritatea contractantã va aplica procedura de dialog competitiv.
ART. 29
Pentru aplicarea efectivã a procedurilor de atribuire prevãzute la art. 26, prevederile prezentului capitol se completeazã cu dispoziţiile secţiunilor 2-5 ale cap. III din ordonanta de urgenta şi dispoziţiile secţiunilor 1-4 ale <>cap. IV din Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publica din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 30
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a desemna, pentru atribuirea fiecãrui contract de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii, persoanele responsabile pentru evaluarea ofertelor, care se constituie într-o comisie de evaluare.
(2) Membrii comisiei de evaluare trebuie sa fie în numãr de minimum 5 şi se nominalizeaza, de regula, din cadrul colectivului de coordonare şi supervizare prevãzut la art. 4 alin. (1).
(3) Autoritatea contractantã desemneazã, prin hotãrâre, ordin sau decizie, preşedintele comisiei de evaluare dintre membrii acesteia.
(4) Autoritatea contractantã are obligaţia de a nominaliza membri de rezerva pentru membrii comisiei de evaluare.
(5) Autoritatea contractantã are dreptul de a înlocui un membru al comisiei de evaluare cu un membru de rezerva numai dacã persoana care urmeazã sa fie înlocuitã nu are posibilitatea, din motive obiective, de a-şi îndeplini atribuţiile care rezulta din calitatea de membru al comisiei de evaluare. Dupã producerea înlocuirii, calitatea de membru al comisiei de evaluare este preluatã de cãtre membrul de rezerva care isi va exercita atribuţiile aferente pana la finalizarea procedurii de atribuire.
ART. 31
(1) Preşedintele comisiei de evaluare are dreptul de a propune conducerii autoritãţii contractante cooptarea în cadrul comisiei de evaluare a unor experţi externi.
(2) Propunerea prevãzutã la alin. (1) trebuie sa precizeze atribuţiile şi responsabilitãţile specifice ale experţilor care urmeazã sa fie cooptati în comisia de evaluare şi sa justifice necesitatea participãrii lor la procesul de evaluare.
(3) Experţii cooptati pot fi nominalizaţi odatã cu numirea comisiei de evaluare, dintre experţii externi prevãzuţi la art. 4 alin. (2), sau ulterior, în funcţie de problemele specifice care ar putea impune expertiza acestora.
(4) Experţii cooptati pentru probleme specifice nu au drept de vot în cadrul comisiei de evaluare, însã au obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele tehnice, financiare sau juridice, asupra cãrora isi exprima punctul de vedere.
(5) Raportul de specialitate prevãzut la alin. (4) este destinat sa faciliteze comisiei de evaluare adoptarea deciziilor în cadrul procesului de analiza a ofertelor şi de stabilire a ofertei/ofertelor câştigãtoare. Raportul de specialitate se ataşeazã la raportul de atribuire şi devine parte a dosarului de concesiune.
ART. 32
(1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt urmãtoarele:
a) deschiderea ofertelor şi, dupã caz, a altor documente care însoţesc oferta;
b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de cãtre ofertanţi/candidaţi, astfel cum au fost acestea solicitate prin documentaţia de atribuire;
c) realizarea selecţiei/preselecţiei candidaţilor, dacã este cazul;
d) realizarea dialogului cu operatorii economici, în cazul aplicãrii procedurii de dialog competitiv;
e) realizarea negocierilor cu operatorii economici, în cazul aplicãrii procedurilor de negociere;
f) verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanţi, din punct de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivã;
g) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanţi;
h) stabilirea ofertelor admisibile;
i) aplicarea criteriilor de atribuire, astfel cum a fost prevãzut în documentaţia de atribuire, şi stabilirea ofertei câştigãtoare;
j) în cazuri justificate conform prevederilor art. 209 din ordonanta de urgenta, elaborarea unei propuneri de anulare a procedurii de atribuire;
k) elaborarea raportului procedurii de atribuire, potrivit prevederilor art. 213 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
(2) În sensul prevederilor alin. (1), oferta este consideratã admisibilã dacã se îndeplinesc, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) nu se încadreazã în niciuna dintre situaţiile prevãzute la <>art. 33 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) a fost depusa de un ofertant care îndeplineşte cerinţele minime de calificare;
c) îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini;
d) nu conţine propuneri dezavantajoase pentru autoritatea contractantã, referitoare la clauzele contractuale;
e) propunerea financiarã este realista şi nu implica din partea autoritãţii contractante o contribuţie de natura sa producã o distribuire majoritara a riscului de exploatare cãtre ea însãşi.
ART. 33
(1) Oferta poate fi consideratã inadmisibila şi dacã a fost depusa de un ofertant care, în ultimii 2 ani, din motive imputabile acestuia, nu şi-a îndeplinit sau a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, fapt care a produs sau este de natura sa producã grave prejudicii beneficiarilor acestuia.
(2) Modul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale se dovedeşte prin mijloace precum certificatele/documentele prevãzute la art. 188 alin. (1) lit. a), alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. a) din ordonanta de urgenta.
ART. 34
(1) Pe parcursul desfãşurãrii procesului de evaluare, comisia şi experţii cooptati au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de candidaţi/ofertanţi, a cãror dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectualã sau secretele comerciale.
(2) Încãlcarea angajamentelor referitoare la confidenţialitate se sancţioneazã potrivit legii.
(3) Cu excepţia şedinţei de deschidere a ofertelor, la întrunirile comisiei de evaluare au dreptul de a participa numai membrii acesteia şi experţii cooptati, dupã caz.
(4) Regulile de evitare a conflictului de interese, astfel cum au fost prevãzute la cap. II secţiunea a 8-a din ordonanta de urgenta, sunt egal aplicabile atât comisiei de evaluare, cat şi experţilor cooptati.
ART. 35
(1) Comisia de evaluare şi membrii cooptati au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi impartialitate prin care se angajeazã sa respecte prevederile art. 34 alin. (1) şi prin care confirma ca nu se afla într-o situaţie care implica existenta unui conflict de interese.
(2) Declaraţia prevãzutã la alin. (1) trebuie semnatã înainte de preluarea atribuţiilor specifice în cadrul procesului de evaluare.
(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi în comisia de evaluare sau unul dintre experţii cooptati constata ca se afla într-o situaţie de incompatibilitate, atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndatã înlocuirea sa din componenta comisiei respective cu o alta persoana. Situaţiile de incompatibilitate pot fi sesizate autoritãţii contractante şi de cãtre orice alta persoana.
(4) În cazul în care sunt sesizate astfel de situaţii, autoritatea contractantã are obligaţia de a verifica cele semnalate şi, dacã este cazul, de a adopta mãsurile necesare pentru evitarea/remedierea oricãror aspecte care pot determina apariţia unui conflict de interese.
ART. 36
(1) În cazul aplicãrii procedurii de dialog competitiv, pe parcursul dialogului desfãşurat în etapa a doua a acestei proceduri, comisia de evaluare trebuie sa discute şi sa clarifice, în conformitate şi în limitele mandatului acordat de conducãtorul autoritãţii contractante, elemente esenţiale cum ar fi:
a) identificarea responsabilitãţilor de natura tehnica, financiarã şi juridicã ale concedentului şi ale concesionarului;
b) modul de distribuire a riscurilor şi beneficiilor între concesionar şi concedent, fãrã ca prin aceasta distribuţie sa se depãşeascã limita care stabileşte distincţia dintre contractul de concesiune şi contractul de achiziţie publica, astfel cum s-a prevãzut la art. 3 alin. (1);
c) modificarea, revizuirea sau adaptarea studiilor existente, în funcţie de condiţiile de realizare propuse de participanţii la dialog şi în mãsura în care sunt agreate de autoritatea contractantã;
d) identificarea clara a standardelor de performanta, a facilitãţilor, a echipamentelor care urmeazã sa fie asigurate pe parcursul derulãrii contractului, precum şi a cerinţelor de predare la sfârşitul perioadei de contract;
e) modul de efectuare a controlului şi identificarea mecanismelor de urmãrire a costurilor, calitãţii şi siguranţei prestaţiilor, a relaţiilor cu terţii, precum şi a altor cerinţe specifice de operare şi întreţinere;
f) aranjamentele alternative pentru cazurile în care concesionarul intra în stare de insolventa sau lichidare ori în cazul în care, din motive care nu ţin de vointa pãrţilor, concesiunea înceteazã înainte de termen;
g) stabilirea mecanismelor de rezolvare a conflictelor;
h) elemente referitoare la forta de munca preluatã sau angajata pentru realizarea proiectului;
i) clauzele generale ale contractului care urmeazã sa fie încheiat;
j) stabilirea categoriilor de bunuri:
- bunuri de retur - acele bunuri publice transmise cu titlu gratuit în administrarea concesionarului, inclusiv cele realizate pe durata proiectului în scopul îndeplinirii obiectivelor concesiunii şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept, gratuit, în buna stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligaţii concedentului;
- bunuri proprii - acele bunuri care, la încetarea contractului, rãmân în proprietatea concesionarului;
k) alte obiective stabilite de autoritatea contractantã.
(2) În cazul în care etapa a doua a procedurii de dialog competitiv nu se poate finaliza prin identificarea niciunei soluţii corespunzãtoare necesitãţilor sale obiective, autoritatea contractantã are dreptul de a anula procedura de atribuire, considerându-se, implicit, îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 209 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta.
ART. 37
În cazul aplicãrii procedurii de negociere, comisia de evaluare trebuie sa discute şi sa clarifice, în conformitate şi în limitele mandatului acordat de conducãtorul autoritãţii contractante, aceleaşi elemente esenţiale cum sunt cele prevãzute la art. 36.
ART. 38
(1) Orice decizie a comisiei de evaluare trebuie sa întruneascã votul a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) În cazul stabilirii ofertei câştigãtoare pe baza de punctaj, votul membrilor comisiei de evaluare se reflecta prin punctajul individual acordat fiecãrei oferte.
(3) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptatã au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborand în acest sens o nota individualã, care se ataşeazã la raportul procedurii de atribuire.
ART. 39
Comisia de evaluare are obligaţia de a stabili oferta câştigãtoare dintre ofertele admisibile, în conformitate cu prevederile art. 200 din ordonanta de urgenta.
ART. 40
Raportul procedurii de atribuire, precum şi, dupã caz, rapoartele elaborate pentru etapele sau fazele intermediare ale procedurii de atribuire aplicate se înainteazã conducatorului autoritãţii contractante spre aprobare, conform atribuţiilor legale ce îi revin.

CAP. VI
Garanţia de participare

ART. 41
Autoritatea contractantã are obligaţia de a preciza în documentaţia de atribuire urmãtoarele informaţii:
a) cuantumul garanţiei de participare în suma fixa, suma care nu poate depãşi 2% din valoarea estimatã a contractului;
b) data pana la care trebuie depusa garanţia de participare;
c) perioada de valabilitate a garanţiei de participare.
ART. 42
(1) Garanţia de participare se constituie prin scrisoare de garanţie bancarã, care se prezintã în original, în cuantumul, pana la data şi pentru perioada prevãzute în documentaţia de atribuire.
(2) Autoritatea contractantã nu are dreptul de a impune eliberarea scrisorii de garanţie bancarã de cãtre o anumitã banca, nominalizatã în mod expres în documentaţia de atribuire.
ART. 43
Autoritatea contractantã are dreptul de a retine garanţia de participare, ofertantul pierzand astfel suma constituitã, atunci când acesta din urma se afla în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) isi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
b) oferta sa fiind stabilitã câştigãtoare, refuza sa semneze contractul în perioada de valabilitate a ofertei.
ART. 44
(1) Garanţia de participare, constituitã de ofertantul a cãrui oferta a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare, se restituie de cãtre autoritatea contractantã în cel mult 3 zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului.
(2) Garanţia de participare, constituitã de ofertanţii a cãror oferta nu a fost stabilitã câştigãtoare, se returneazã de cãtre autoritatea contractantã dupã semnarea contractului cu ofertantul a cãrui oferta a fost desemnatã câştigãtoare, dar nu mai târziu de 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii perioadei de valabilitate a ofertei.

CAP. VII
Încheierea contractului de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii

ART. 45
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a finaliza procedura de atribuire, prin încheierea contractului de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantã are dreptul de a finaliza procedura de atribuire, prin anularea acesteia, dar numai în circumstanţele prevãzute la art. 209 din ordonanta de urgenta.
ART. 46
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a comunica tuturor candidaţilor/ofertanţilor rezultatul aplicãrii procedurii, potrivit prevederilor cap. V secţiunea a 5-a din ordonanta de urgenta.
(2) Comunicarea cãtre ofertantul declarat cîştigãtor trebuie sa conţinã şi invitaţia pentru semnarea contractului.
(3) Data stabilitã în invitaţia prevãzutã la alin. (2) nu poate fi anterioarã datei de împlinire a termenelor prevãzute la art. 205 alin. (1) lit. a) şi b) din ordonanta de urgenta.
ART. 47
(1) Contractul de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii trebuie sa cuprindã clauze clare referitoare la drepturile şi obligaţiile fiecãrei pãrţi.
(2) Caietul de sarcini şi oferta concesionarului reprezintã parte integrantã a contractului de concesiune. Clauzele generale sau specifice ale contractului de concesiune nu trebuie sa contravina cerinţelor esenţiale ale caietului de sarcini şi nici angajamentelor asumate de concesionar în cadrul ofertei.
ART. 48
(1) În temeiul contractului de concesiune, concesionarul dobândeşte dreptul de a exploata, în tot sau în parte, rezultatul lucrãrilor sau de a presta serviciile care fac obiectul contractului, potrivit obiectivelor şi standardelor de calitate stabilite de concedent. Concesionarul are dreptul de a folosi şi de a culege fructele bunurilor ce fac obiectul concesiunii, potrivit naturii bunului şi scopului stabilit de pãrţi prin contractul de concesiune.
(2) În temeiul contractului de concesiune, concesionarul are obligaţia de a asigura exploatarea eficace, în regim de continuitate şi permanenta, a lucrãrilor publice sau a serviciilor care fac obiectul concesiunii, în conformitate cu cerinţele şi destinaţia impuse de concedent.
ART. 49
(1) Scopul principal al contractului este sa asigure, pe baza unei gestionari optime, efectuarea la un nivel corespunzãtor a activitãţilor, la preţuri accesibile pentru utilizatorii finali, precum şi întreţinerea şi dezvoltarea oricãror bunuri de retur încredinţate concesionarului pentru efectuarea respectivelor activitãţi. În acest sens, indiferent de modul de distribuire a riscurilor, modul de recuperare a costurilor de cãtre concesionar trebuie stabilit astfel încât sa îl determine pe acesta sa depunã toate diligenţele necesare pentru reducerea costurilor respective.
(2) Modul în care se realizeazã recuperarea costurilor de cãtre concesionar trebuie sa includã, în mod obligatoriu, preluarea celei mai mari pãrţi din riscurile exploatãrii aferente contractului de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii.
(3) În sensul prevederilor alin. (2), riscul exploatãrii este constituit din:
a) riscul de disponibilitate, respectiv nerespectarea unor parametri de performanta şi calitate ai construcţiei/serviciului, clar determinati şi masurabili, pe intreaga durata de viata a proiectului;
b) riscul de piata, respectiv neintrebuintarea de cãtre utilizatorii finali a rezultatului lucrãrilor executate/serviciilor puse la dispoziţia acestora, în condiţiile în care parametrii de performanta şi calitate sunt integral respectati.
(4) Concedentul nu se obliga la plata niciunei sume de bani dacã prin contract se stabileşte faptul ca riscul de exploatare este preluat integral de concesionar. În cazul în care contractul conţine clauze în acest sens, concedentul are dreptul de a primi şi o redeventa care poate fi stabilitã la un nivel fix sau într-un anumit procent din cuantumul veniturilor încasate de concesionar de la beneficiarii finali ca urmare a activitãţilor realizate.
(5) Fãrã a afecta prevederile art. 3, în cazul în care riscul de exploatare este distribuit între concedent şi concesionar, prin contractul de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii trebuie sa se stabileascã în mod explicit contribuţia financiarã a concedentului pe parcursul derulãrii contractului, precum şi alte angajamente ale acestuia, ca sprijin complementar.
ART. 50
(1) Contractul de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii trebuie sa cuprindã clauze prin care se stabileşte în mod explicit modul de distribuire a riscurilor pe intreaga durata a acestuia.
(2) Concedentul nu are dreptul ca, pe parcursul îndeplinirii contractului de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii, sa accepte sau sa solicite modificãri ale clauzelor contractuale care ar avea ca efect o diminuare a responsabilitãţilor concesionarului în asemenea mãsura încât cea mai mare parte a riscurilor sa fie redistribuita concedentului.
ART. 51
(1) Concedentul trebuie sa defineascã prin contract nivelul de performanta şi de calitate al activitãţilor pe care concesionarul urmeazã sa le efectueze, precum şi modul în care acesta trebuie sa rãspundã în eventuale situaţii de urgenta, stabilind în acest sens indicatori relevanti şi masurabili pe baza cãrora se va realiza verificarea modului de respectare a obligaţiilor contractuale.
(2) Clauzele contractuale trebuie sa prevadã dreptul concedentului de a verifica îndeplinirea cerinţelor de performanta şi calitate a activitãţilor realizate de concesionar, asigurându-se în acest sens inclusiv dreptul de a verifica documente relevante cu privire la aceste aspecte.
(3) Clauzele contractuale trebuie sa prevadã, de asemenea, modul în care concesionarul se obliga sa prezinte concedentului rapoarte, periodice sau la simpla solicitare a acestuia din urma, cu privire la modul de realizare a anumitor parametri pe parcursul derulãrii contractului.
ART. 52
(1) În contractul de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii trebuie precizatã procedura prin care, la momentul începerii proiectului, se realizeazã transferul de la concedent la concesionar al infrastructurii sau al oricãror bunuri ce vor fi utilizate în derularea concesiunii.
(2) Contractul trebuie sa stabileascã distincţia dintre bunurile de retur şi bunurile proprii, precum şi regimul juridic al acestora.
(3) Contractul trebuie sa precizeze, de asemenea, procedura prin care, la momentul finalizarii proiectului, se realizeazã transferul obiectului concesiunii de la concesionar la concedent.
ART. 53
Concesionarul are dreptul de a încheia contracte cu terţii pentru asigurarea şi valorificarea exploatãrii bunurilor, activitãţilor şi serviciilor care fac obiectul concesiunii.
ART. 54
(1) Contractul trebuie sa prevadã situaţiile în care acesta poate inceta, dupã cum urmeazã:
a) la expirarea duratei stabilite conform angajamentelor din oferta prezentatã de concesionar şi a clauzelor contractuale specifice;
b) în cazul constatãrii unor abateri grave ale concesionarului de la îndeplinirea obligaţiilor contractuale, prin rezilierea unilaterala de cãtre concedent şi cu plata unei despãgubiri în sarcina concesionarului;
c) în cazul constatãrii unor abateri grave ale concedentului de la îndeplinirea obligaţiilor contractuale, prin rezilierea unilaterala de cãtre concesionar şi cu plata unei despãgubiri în sarcina concedentului;
d) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterala de cãtre concedent, dar numai cu plata de despãgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului;
e) în cazuri de forta majorã sau caz fortuit, când concesionarul se afla în imposibilitatea de a continua contractul, prin renunţare fãrã plata unei despãgubiri.
(2) Suplimentar prevederilor alin. (1) lit. b), contractul trebuie sa conţinã proceduri adecvate de rezolvare a neconformitatilor în îndeplinirea cerinţelor de performanta şi calitate stabilite în situaţia prevãzutã la art. 51 alin. (1), inclusiv penalitãţi aplicabile în cazul constatãrii unor astfel de neconformitãţi, pana la corectarea acestora.
ART. 55
(1) Pãrţile vor stabili în mod obligatoriu mecanismele de soluţionare a divergentelor care pot sa apara pe parcursul derulãrii contractului şi instanţele investite cu soluţionarea acestor diferende.
(2) Pãrţile pot insera în contract clauza arbitralã sau compromisorie care atribuie competenta de soluţionare a litigiilor izvorâte din executarea contractului instanţelor arbitrale.
ART. 56
În termen de 48 de zile de la data încheierii contractului de concesiune de lucrãri publice sau de servicii, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite spre publicare în SEAP informaţii referitoare la identitatea ofertantului câştigãtor, la serviciile sau lucrãrile publice care fac obiectul contractului de concesiune, la redeventa pe care o va primi autoritatea contractantã sau, dupã caz, la contribuţia financiarã care urmeazã sa fie plãtitã de autoritatea contractantã.

CAP. VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 57
(1) Monitorizarea atribuirii contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii de realizeazã de cãtre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pe baza informaţiilor cuprinse în anunţurile de participare şi în rapoartele anuale transmise de autoritãţile contractante.
(2) Autoritãţile contractante au obligaţia transmiterii cãtre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a unui raport anual privind contractele atribuite în anul anterior.
(3) Informaţiile solicitate se transmit conform modelului de raport prevãzut în anexa nr. 3, de regula în format electronic sau, în cazuri excepţionale, pe suport hârtie, cel mai târziu pana la data de 31 martie a fiecãrui an.
ART. 58
(1) Raportul anual în format electronic se transmite la adresa de e-mail monitorizare@anrmap.ro
(2) Raportul anual în format fizic se depune la registratura Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, autoritatea contractantã având obligaţia de a solicita numãrul de înregistrare pe copia-martor a acestuia.
(3) Omisiunea transmiterii raportului anual sau transmiterea unui raport incomplet ori conţinând informaţii eronate intra sub incidenta prevederilor art. 293 lit. m) din ordonanta de urgenta.
ART. 59
Autoritatea Nationala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice prelucreaza informaţiile relevante cuprinse în anunţurile de participare, precum şi rapoartele anuale primite de la autoritãţile contractante, constituind o baza de date statistice care sunt utilizate pentru:
a) prezentarea în termen a rapoartelor solicitate de Comisia Europeanã;
b) supravegherea modului de atribuire a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
c) prevenirea şi, dupã caz, constatarea unor încãlcãri ale legislaţiei în domeniu.
ART. 60
(1) În aplicarea prevederilor art. 33 alin. (2), concedentul are obligaţia de a elibera concesionarului documente constatatoare care conţin informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre acesta şi la eventualele prejudicii, în termen de 14 zile de la data finalizarii contractului respectiv.
(2) Documentele constatatoare prevãzute la alin. (1) se întocmesc în 3 exemplare, concedentul având, suplimentar obligaţiilor prevãzute la alin. (1), şi urmãtoarele obligaţii:
a) sa depunã un exemplar la dosarul concesiunii; şi
b) sa transmitã un exemplar Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, în scopul monitorizarii, în cel mult 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1).
(3) Omisiunea transmiterii documentului constatator prevãzut la alin. (2) lit. b) sau transmiterea unui document care conţine informaţii eronate intra sub incidenta prevederilor art. 293 lit. m) din ordonanta de urgenta.
(4) Documentele constatatoare emise de autoritatea contractantã în conformitate cu prevederile alin. (1) pot fi contestate în contencios administrativ, potrivit legii.
ART. 61
Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice are dreptul de a emite ordine pentru:
a) aprobarea unor formulare specifice utilizate în cadrul procedurilor de atribuire ori în procesul de monitorizare a contractelor de concesiune de lucrãri publice sau a contractelor de concesiune de servicii;
b) aprobarea unor instrucţiuni şi ghiduri de utilizare, cu caracter general sau punctual, referitoare la prevederile ordonanţei de urgenta şi/sau ale prezentei hotãrâri.
ART. 62
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
la norme


MATRICEA PRELIMINARÃ DE REPARTIŢIE
A RISCURILOR DE PROIECT
(Model)


┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┐
│ Categoria de │ Descriere │ Consecinţe │ Eliminare │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Riscuri de amplasament │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Structura existen-│Structurile exis- │Majoritatea costu- │Concesionarul tran- │
│ta (modernizãri) │tente sunt ina- │rilor şi timpului │sfera riscul con- │
│ │decvate pentru a │necesar pentru rea-│structorului, care │
│ │adapta dezvoltarea│lizarea proiectului│se poate baza pe │
│ │ │ │rapoarte de exper- │
│ │ │ │tiza tehnica în │
│ │ │ │faza de proiect │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Condiţii de │Condiţii de sol │Majoritatea costu- │Concesionarul tran- │
│amplasament │neprevãzut de │rilor şi timpului │sfera riscul con- │
│ │grele │necesar pentru rea-│structorului, care │
│ │ │lizarea proiectului│se poate baza pe │
│ │ │ │rapoarte de exper- │
│ │ │ │tiza tehnica în │
│ │ │ │faza de proiect │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Aprobãri │Nu pot fi obţinute│Întârzieri în ince-│Înainte de începerea│
│ │toate aprobãrile │perea proiectului │proiectului, Con- │
│ │necesare sau pot │sau în finalizarea │cedentul realizeazã │
│ │fi obţinute cu │lui şi creşterea │o investigare în │
│ │conditionari │costurilor aferente│detaliu a aprobãri- │
│ │neprevãzute │realizãrii pro- │lor necesare │
│ │ │iectului │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Curatare şi │Pregãtirea tere- │Majoritatea costu- │Concesionarul tre- │
│viabilizare │nului are ca re- │rilor şi timpului │buie sa fie capabil │
│ │zultat un cost │necesar pentru re- │sa-şi utilizeze şi │
│ │mult mai mare │alizarea proiec- │sa-şi mobilizeze │
│ │decât cel antici- │tului │resursele pentru a │
│ │pat şi necesita un│ │acoperi costurile │
│ │timp cu mult peste│ │pentru curatarea şi │
│ │termenii contrac- │ │viabilizarea tere- │
│ │tuali │ │nului │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Titlul de │Creşterea costuri-│Majorarea costu- │Verificarea de cãtre│
│proprietate │lor şi timpului │rilor şi timpului │Concedent a regis- │
│ │necesar pentru │necesar pentru │trelor cadastrale şi│
│ │achiziţia de tere-│realizarea pro- │luarea mãsurilor │
│ │nuri de la pro- │iectului │necesare pentru re- │
│ │prietari şi/sau │ │zervarea terenuri- │
│ │pentru acordarea │ │lor necesare proiec-│
│ │dreptului de uti- │ │tului │
│ │lizare a terenuri-│ │ │
│ │lor │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Moştenire │Creştere a costu- │Majorarea costuri- │Concedentul poate │
│culturalã │rilor şi timpului │lor şi timpului │angaja experţi pen- │
│ │necesar ca rezul- │necesar pentru │tru investigare şi │
│ │tat al unor desco-│realizarea pro- │stabilirea mãsurilor│
│ │periri arheologice│iectului │de minimizare a │
│ │şi/sau de patri- │ │costurilor şi evi- │
│ │moniu naţional │ │tarea intarzierilor │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Mediu (1) │Amplasamentele │Majorarea costuri- │Concedentul rãspunde│
│ │pentru proiect │lor şi timpului │de activitãţile des-│
│ │prezintã un grad │necesar pentru │fasurate pe terenu- │
│ │de contaminare │realizarea proiec- │rile sale şi con- │
│ │necunoscut │tului │troleaza procesul de│
│ │ │ │supraveghere a po- │
│ │ │ │luãrii şi de pena- │
│ │ │ │lizare a poluatoru- │
│ │ │ │lui │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Mediu (2) │Pe parcursul im- │Costuri de │Concesionarul este │
│ │plementarii pro- │decontaminare │obligat sa-şi ia │
│ │iectului se produc│ │toate mãsurile ne- │
│ │contaminari ale │ │cesare pentru evi- │
│ │proprietãţilor │ │tarea unor astfel de│
│ │adiacente cu efect│ │evenimente. Angaja- │
│ │asupra proprieta- │ │rea de experţi pen- │
│ │tilor puse la │ │tru investigare şi │
│ │dispoziţia pro- │ │stabilirea mãsurilor│
│ │iectului │ │de minimizare a │
│ │ │ │costurilor şi evi- │
│ │ │ │tarea intarzierilor │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Disponibilitatea │Accesul la un │Întârziere în │Concesionarul are │
│amplasamentului │anumit amplasament│implementare şi │obligaţia de a lua │
│ │nu poate fi ne- │majorare de costuri│toate mãsurile ne- │
│ │gociat cu propri- │ │cesare pentru asi- │
│ │etatea acestuia │ │gurarea accesului │
│ │ │ │la amplasamentele │
│ │ │ │puse la dispoziţia │
│ │ │ │proiectului │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Riscuri de proiectare, construcţie şi recepţie a lucrãrilor proiectului │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Proiectare │Proiectul facili- │Creştere pe termen │Concedentul are │
│ │tatii nu permite │lung a costurilor │dreptul de a reduce │
│ │efectuarea presta-│suplimentare sau │plãţile în cadrul │
│ │tiilor la costul │imposibilitatea │proiectului sau de a│
│ │anticipat │asigurãrii presta- │reduce dreptul │
│ │ │tiilor pe termen │Concesionarului la │
│ │ │lung │încasãri directe │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Construcţie │Apariţia unui eve-│Întârziere în │Concesionarul tran- │
│ │niment pe durata │implementare şi │sfera riscul con- │
│ │construcţiei, eve-│majorare de costuri│structorului care │
│ │niment care con- │ │trebuie sa aibã │
│ │duce la imposibi- │ │resursele şi capaci-│
│ │litatea finalizarii │tatea tehnica de a │
│ │acesteia în terme-│ │se încadra în condi-│
│ │nul anticipat şi │ │tiile de execuţie │
│ │la costul estimat │ │ │
│ │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Recepţie investi- │Riscul este atât │Consecinţe pentru │Concedentul nu va │
│tie │fizic cat şi ope- │ambii parteneri. │efectua nici un fel │
│ │raţional şi se │Pentru Concesionar │de plata pana la │
│ │referã la intar- │şi finantatorii sãi│recepţia investiţiei│
│ │zierea efectuãrii │- venituri intarzi-│şi începerea pres- │
│ │recepţiei inves- │ate şi profituri │tatiilor solicitate │
│ │titiei │pierdute. Pentru │ │
│ │ │Concedent - intar- │ │
│ │ │zierea începerii │ │
│ │ │furnizarii servi- │ │
│ │ │ciilor cerute │ │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Finanţator şi finanţare │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Dobânzi pe par- │Dobânzile aplica- │Creşterea/scãderea │În contractul de │
│cursul investiţiei│bile se schimba, │costurilor proiec- │concesiune pot fi │
│ │modificând para- │tului. │incluse prevederi cu│
│ │metrii financiari │ │privire la acest │
│ │ai ofertei │ │risc │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Finanţator │Concesionarul de- │Nerealizarea pres- │O corecta şi apro- │
│incapabil │vine insolvabil │tatiilor solicitate│fundata analiza a │
│ │sau efectuarea │de Concedent şi │resurselor financiare
│ │prestaţiilor nece-│pierderi pentru │prezentate în cadrul│
│ │sita o finanţare │participanţii la │ofertei depuse de │
│ │mai mare decât cea│investiţie │viitorul Concesionar│
│ │estimatã de │ │(angajamentele fi- │
│ │Concesionar │ │nantatorului). Ga- │
│ │ │ │rantarea de cãtre │
│ │ │ │Concesionar a reali-│
│ │ │ │zarii investiţiei │
│ │ │ │(Garanţie bancarã │
│ │ │ │de buna execuţie) │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Finanţare │Concesionarul nu │Lipsa finanţãrii │Concedentul va ana- │
│indisponibilã │poate asigura │pentru continuarea │liza cu mare atentie│
│ │resursele finan- │sau finalizarea │angajamentele finan-│
│ │ciare şi de capi- │investiţiei │ciare ale Concesio- │
│ │tal atunci când │ │narului şi concor- │
│ │trebuie şi în │ │danta cu programarea│
│ │cuantumuri sufi- │ │investiţiei │
│ │ciente │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Modificãri de taxe│Pe parcursul pro- │Impact negativ │Veniturile Concesi- │
│ │iectului regimul │asupra veniturilor │onarul trebuie sa │
│ │de impozitare │financiare ale │permitã acoperirea │
│ │general se schimba│Concesionarului │diferenţelor nefa- │
│ │în defavoarea │ │vorabile, pana la un│
│ │Concesionarului │ │cuantum stabilit │
│ │ │ │între pãrţi prin │
│ │ │ │contract. Peste │
│ │ │ │acest cuantum, di- │
│ │ │ │ferenta va fi supor-│
│ │ │ │tata de Concedent, │
│ │ │ │din surse legal │
│ │ │ │constituite cu │
│ │ │ │aceasta destinaţie │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Finanţare │Datoritã schimba- │Concesionarul nu │Concesionarul poate │
│suplimentarã │rilor de legisla- │poate suporta fi- │acoperi o parte din │
│ │tie, de politica │nanciar consecin- │refinantare în limi-│
│ │sau de alta natura│tele schimbãrilor │ta resurselor dis- │
│ │sunt necesare fi- │ │ponibile. Partea │
│ │nantari suplimen- │ │rãmasã neacoperita │
│ │tare pentru recon-│ │se suporta de │
│ │structie, modifi- │ │Concedent. │
│ │care, re-echipare,│ │ │
│ │etc. │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Profituri de │Finalizarea inves-│Schimbare profita- │Concedentul trebuie │
│refinantare │titiei se face la │bila în finanţarea │sa se asigure ca │
│ │un cost mai mic │proiectului │Concesionarul nu │
│ │decât cel iniţial │ │poate profita exclu-│
│ │ │ │siv de acest risc │
│ │ │ │favorabil │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Operare │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Resurse la │Resursele necesare│Cresteri de cost │Concesionarul poate │
│intrare │pentru operare │şi, în unele cazuri│gestiona riscul prin│
│ │costa mai mult │efecte negative │contracte de furni- │
│ │decât estimarile │asupra calitãţii │zare pe termen lung │
│ │iniţiale, nu au │prestaţiilor │cu clauze specifice │
│ │calitate corespun-│efectuate │privind asigurarea │
│ │zatoare sau sunt │ │calitãţii furnitu- │
│ │indisponibile în │ │rilor. │
│ │cantitãţile nece- │ │ │
│ │sare │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Întreţinere şi │Calitatea proiec- │Creşterea costului │Concesionarul poate │
│reparare │tarii şi/sau a │cu efecte negative │gestiona riscul prin│
│ │lucrãrilor este │asupra prestaţiilor│contracte pe termen │
│ │necorespunzãtoare │efectuate │lung cu operatori │
│ │având ca rezultat │ │corespunzãtor cali- │
│ │creşterea peste │ │ficati şi având ca- │
│ │anticipari a cos- │ │pacitati materiale │
│ │turilor de între- │ │şi resurse suficiente
│ │ţinere şi reparaţii │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Schimbarea cerin- │Concedentul schim-│Schimbarea cerinţe-│Concedentul trebuie │
│telor Concedentu- │ba cerinţele dupã │lor pe timpul rea- │sa defineascã cat │
│lui în afarã │semnarea contrac- │lizarii investiţiei│mai exact cerinţele │
│limitelor agreate │tului │conduce la modifi- │sale încã din faza │
│prin contract │ │carea proiectului, │de pregãtire a │
│ │ │iar dupã recepţie │proiectului │
│ │ │la creşterea costu-│ │
│ │ │rilor de capital │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Operare │Concesionarul nu │Imposibilitatea │Concedentul trebuie │
│ │corespunde finan- │efectuãrii pres- │sa examineze în de- │
│ │ciar sau nu poate │tatiilor │taliu, încã din faza│
│ │efectua prestaţii-│ │de ofertare, capaci-│
│ │le conform con- │ │tatea viitorului │
│ │tractului │ │Concesionar de a │
│ │ │ │îndeplini cu succes │
│ │ │ │contractul │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Soluţii tehnice │Soluţiile tehnice │Venitul Concesio- │În faza de ofertare,│
│vechi sau inadec- │propuse nu sunt │narului scade sub │viitorul Concesionar│
│vate │corespunzãtoare │datele de închidere│poate propune con- │
│ │din punct de ve- │financiarã a pro- │ditii contractuale │
│ │dere tehnologic │iectului având ca │care sa prevadã con-│
│ │pentru a asigura │rezultat pierderi. │stituirea unor re- │
│ │realizarea pro- │Concedentul nu │surse de rezerva │
│ │iectului │primeşte prestati- │pentru acoperirea │
│ │ │ile solicitate │eventualelor dezvol-│
│ │ │ │tari tehnologice │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Piata │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Inrautatirea │Producerea unor │Venituri sub pro- │În faza de ofertare,│
│condiţiilor │schimbãri funda- │iectiile financiare│viitorul Concesionar│
│economice generale│mentale şi neas- │anterioare │poate propune con- │
│ │teptate în condi- │ │ditii contractuale │
│ │tiile economice │ │care sa-i asigure │
│ │generale, care │ │condiţii de acope- │
│ │conduc la reduce- │ │rire a riscului. │
│ │rea cererii pentru│ │ │
│ │prestaţiile con- │ │ │
│ │tractate │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Schimbãri │O alta investiţie,│Venituri sub pro- │Concesionarul va │
│competitive │deja existenta, │iectiile financiare│incerca sa se redre-│
│ │este extinsã, im- │anterioare ca ur- │seze financiar im- │
│ │bunatatita sau re-│mare a reducerii │potriva schimbãrilor│
│ │tarifata, astfel │preţurilor şi/sau a│ce afecteazã în mod │
│ │încât competiţia │reducerii cererii, │discriminatoriu │
│ │în domeniul pres- │datoritã concuren- │proiectul, determi- │
│ │tatiilor efectuate│tei │nate de competiţia │
│ │conform contrac- │ │Concedentului. │
│ │tului creste │ │Concedentul trebuie │
│ │ │ │sa se abţinã de la │
│ │ │ │mãsuri care afectea-│
│ │ │ │za proiectul în mod │
│ │ │ │discriminatoriu │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Competiţie │Apariţia pe piata │Venituri sub pro- │Concesionarul tre- │
│ │a concurenţilor în│iectiile financiare│buie sa analizeze cu│
│ │domeniul presta- │anterioare ca urma-│atentie condiţiile │
│ │tiilor efectuate, │re a reducerii pre-│de piata. Conceden- │
│ │conform contrac- │turilor şi/sau a │tul trebuie sa se │
│ │tului, de Conce- │reducerii cererii, │abţinã de la mãsuri │
│ │sionar │datoritã concuren- │care afecteazã piata│
│ │ │tei │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Schimbãri │O schimbare demo- │Veniturile sub │Concesionarul are │
│demografice │grafica sau socio-│proiectiile finan- │obligaţia sa prevadã│
│ │economicã afec- │ciare anterioare │în calculele sale │
│ │teaza cererea │ │eventuale modificãri│
│ │pentru prestaţiile│ │de venituri │
│ │contractate │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Inflatia │Valoarea plãţilor │Diminuarea în ter- │Concesionarul poate │
│ │în timp este │meni reali a veni- │propune un mecanism │
│ │diminuata de │turilor din proiect│corespunzãtor pentru│
│ │inflaţie │ │compensarea inflati-│
│ │ │ │ei, prin ajustari │
│ │ │ │ale preţurilor. Con-│
│ │ │ │cedentul trebuie sa │
│ │ │ │evite ca Concesio- │
│ │ │ │narul sa beneficieze│
│ │ │ │de supra-compensãri │
│ │ │ │sau sa beneficieze │
│ │ │ │de plati duble │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Risc legal şi de politica a Concedentului │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Reglementarea │Existenta unui │Efect asupra costu-│Concesionarul eva- │
│ │cadru statutar de │rilor şi venitu- │lueaza sistemul de │
│ │reglementãri care │rilor │reglementãri şi ia │
│ │vor afecta Conce- │ │mãsurile necesare │
│ │sionarul │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Schimbati legis- │Schimbare legisla-│O creştere semni- │Concedentul poate sa│
│lative /de poli- │tiva şi/sau a po- │ficativa în costu- │reducã rãspunderea │
│tica (1) │liticii Conceden- │rile operationale │pentru astfel de │
│ │tului, care nu │ale Concesionarului│schimbãri prin moni-│
│ │poate fi antici- │şi/sau necesitatea │torizarea li limi- │
│ │pata la semnarea │de a efectua chel- │tarea schimbãrilor │
│ │contractului şi │tuieli de capital │care ar putea avea │
│ │care este adresatã│pentru a putea │astfel de consecinţe│
│ │direct, specific │rãspunde acestor │asupra proiectului. │
│ │şi exclusiv pro- │schimbãri │Concesionarul va │
│ │iectului, ceea ce │ │realiza schimbãrile │
│ │conduce la costuri│ │în asa maniera încât│
│ │de capital sau │ │efectul financiar │
│ │operationale su- │ │asupra Concedentului│
│ │plimentarea din │ │sa fie minimizat │
│ │partea Concesio- │ │ │
│ │narului │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Schimbati legis- │Schimbare legisla-│O creştere semni- │Concedentul poate │
│lative /de poli- │tiva şi/sau a po- │ficativa în costu- │diminua riscurile │
│tica (2) │liticii Conceden- │rile operationale │prin excluderea │
│ │tului, care nu │ale Concesionarului│schimbãrilor ca cele│
│ │poate fi antici- │şi/sau necesitatea │legate de taxe sau │
│ │pata la semnarea │de a efectua chel- │cele pentru care │
│ │contractului şi │tuieli de capital │Concesionarul este │
│ │care este generalã│pentru a putea │compensat pe baza │
│ │în aplicarea sa │rãspunde acestor │unei ajustari cu │
│ │(nu specifica pro-│schimbãri │indicele Preţurilor │
│ │iectului), ceea ce│ │de Consum şi numai │
│ │conduce la costuri│ │în baza unei "sume │
│ │de capital sau │ │semnificative" pre- │
│ │operationale su- │ │agreate │
│ │plimentarea din │ │ │
│ │partea Concesio- │ │ │
│ │narului │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│Retragerea │Concedentul isi │Consecinţe asupra │Concesionarul va │
│sprijinului │retrage sprijinul │veniturilor │incerca sa se redre-│
│complementar │complementar, │ │seze financiar pro- │
│ │proiectul fiind │ │iectul dupã schim- │
│ │afectat negativ │ │barile ce afecteazã │
│ │ │ │în mod discrimina- │
│ │ │ │toriu proiectul, în │
│ │ │ │special în cazul │
│ │ │ │proiectelor în care │
│ │ │ │utilizatorul terţ │
│ │ │ │este cel care pla- │
│ │ │ │teste │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Activele proiectului │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Depreciere │Deprecierea teh- │Creşterea costuri- │Concesionarul poate │
│tehnica │nica este mai mare│de retehnologizare │lua mãsurile nece- │
│ │decât cea preva- │ │sare pentru evitarea│
│ │zuta │ │unei astfel de │
│ │ │ │situaţii │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Forta majorã │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Forta majorã │Forta majorã, ast-│Pierderea sau ava- │Concesionarul poate │
│ │fel cum este de- │rierea activelor │lua mãsuri de asi- │
│ │finita prin lege, │proiectului şi │surare a activelor │
│ │impiedica reali- │pierderea/diminua- │proiectului şi ur- │
│ │zarea contractului│rea posibilitatii │mãreşte repararea │
│ │ │de obţinere a veni-│sau înlocuirea │
│ │ │turilor preconizate│acestora în cel mai │
│ │ │ │scurt timp posibil │
├──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┤
│Profitabilitatea proiectului │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┤
│Proiectul se │Balanţa de veni- │Supra-profituri în │Concedentul trebuie │
│dovedeşte mai │turi-cheltuieli │favoarea │sa includã mecanisme│
│profitabil decât │diferã semnifica- │Concesionarului │de repartizare echi-│
│previziunile │tiv fata de │ │tabila a profituri- │
│realizate iniţial │previziuni │ │lor obţinute peste │
│ │ │ │limita luatã în │
│ │ │ │calcul la stabilirea│
│ │ │ │proiectiilor │
│ │ │ │financiare │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┘




ANEXA 2
la norme

MODELE
pentru anunţurile de participare care se publica
în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a,
în conformitate cu prevederile art. 24 din Normele de
aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor
de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de
concesiune de servicii din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publica, a contractelor de concesiune de lucrãri publice
şi a contractelor de concesiune de servicii

Anunţul de participare la licitaţia deschisã
1. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale autoritãţii contractante
2. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentaţia de atribuire. Dacã este cazul, costul şi condiţiile de plata în vederea obţinerii documentaţiei de atribuire.
3. a) Locul execuţiei lucrãrilor/prestãrii serviciilor
b) Obiectul concesionarii; natura şi dimensiunea lucrãrilor/prestãrilor
c) Termenul de finalizare sau durata contractului
4. a) Termenul de depunere a ofertelor
b) Adresa la care trebuie transmise ofertele
c) Limba sau limbile în care trebuie redactate ofertele
d) Data, ora şi locul deschiderii ofertelor
5. Condiţiile personale, tehnice şi financiare pe care trebuie sa le îndeplineascã ofertanţii
6. Criterii utilizate la atribuirea contractului
7. Dupã caz, procentajul minim din lucrãri care trebuie acordat pãrţilor terţe
8. Data trimiterii spre publicare a anunţului de participare
9. Denumirea şi adresa organismului competent de rezolvare a contestaţiilor şi, dupã caz, de mediere. Informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, dupã caz, denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obţine aceste informaţii.

Anunţul de participare la licitaţia restrânsã
1. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale autoritãţii contractante
2. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentaţia de atribuire. Dacã este cazul, costul şi condiţiile de plata în vederea obţinerii documentaţiei de atribuire.
3. a) Locul execuţiei lucrãrilor/prestãrii serviciilor
b) Obiectul concesionarii; natura şi dimensiunea lucrãrilor/prestãrilor
c) Termenul de finalizare sau durata contractului
4. a) Termenul de depunere a candidaturilor
b) Adresa la care trebuie transmise candidaturile
c) Limba sau limbile în care trebuie redactate candidaturile
5. Condiţiile personale, tehnice şi financiare pe care trebuie sa le îndeplineascã candidaţii
6. Numãrul minim şi, dupã caz, numãrul maxim de candidaţi care se intenţioneazã sa fie selectaţi şi criteriile de selecţie care vor fi utilizate
7. Criterii utilizate la atribuirea contractului
8. Dupã caz, procentajul minim din lucrãri care trebuie acordat pãrţilor terţe
9. Data trimiterii spre publicare a anunţului de participare
10. Denumirea şi adresa organismului competent de rezolvare a contestaţiilor şi, dupã caz, de mediere. Informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, dupã caz, denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obţine aceste informaţii.

Anunţul de participare la dialogul competitiv
1. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale autoritãţii contractante
2. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentaţia de atribuire. Dacã este cazul, costul şi condiţiile de plata în vederea obţinerii documentaţiei de atribuire.
3. a) Locul execuţiei lucrãrilor/prestãrii serviciilor
b) Obiectul concesionarii; natura şi dimensiunea lucrãrilor/prestãrilor
4. a) Termenul de depunere a candidaturilor
b) Adresa la care trebuie transmise candidaturile
c) Limba sau limbile în care trebuie redactate candidaturile
5. Condiţiile personale, tehnice şi financiare pe care trebuie sa le îndeplineascã candidaţii
6. Numãrul minim şi, dupã caz, numãrul maxim de candidaţi care se intenţioneazã sa fie selectaţi şi criteriile de selecţie care vor fi utilizate
7. Dacã este cazul, se precizeazã derularea dialogului în runde/etape succesive, pentru reducerea numãrului de soluţii care urmeazã sa fie discutate.
8. Criterii utilizate la atribuirea contractului
9. Dupã caz, procentajul minim din lucrãri care trebuie acordat pãrţilor terţe
10. Data trimiterii spre publicare a anunţului de participare
11. Denumirea şi adresa organismului competent de rezolvare a contestaţiilor şi, dupã caz, de mediere. Informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, dupã caz, denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obţine aceste informaţii.

Anunţul de participare la negociere
1. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale autoritãţii contractante
2. Denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentaţia de atribuire. Dacã este cazul, costul şi condiţiile de plata în vederea obţinerii documentaţiei de atribuire.
3. a) Locul execuţiei lucrãrilor/prestãrii serviciilor
b) Obiectul concesionarii; natura şi dimensiunea lucrãrilor/prestãrilor
4. a) Termenul de depunere a candidaturilor
b) Adresa la care trebuie transmise candidaturile
c) Limba sau limbile în care trebuie redactate candidaturile
5. Condiţiile personale, tehnice şi financiare pe care trebuie sa le îndeplineascã candidaţii
6. Numãrul minim şi, dupã caz, numãrul maxim de candidaţi care se intenţioneazã sa fie selectaţi şi criteriile de selecţie care vor fi utilizate
7. Dacã este cazul, se precizeazã derularea negocierilor în runde/etape succesive, pentru reducerea numãrului de oferte preliminare care urmeazã sa fie negociate.
8. Criterii utilizate la atribuirea contractului
9. Dupã caz, procentajul minim din lucrãri care trebuie acordat pãrţilor terţe
10. Data trimiterii spre publicare a anunţului de participare
11. Denumirea şi adresa organismului competent de rezolvare a contestaţiilor şi, dupã caz, de mediere. Informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, dupã caz, denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obţine aceste informaţii.


ANEXA 3
la norme

RAPORT
privind contractele de concesiune de
lucrãri publice şi de concesiune de servicii
atribuite în anul ...

Autoritatea contractantã
Adresa: .............................................................
C.U.I.: .............................................................
Nr. de înregistrare la registrul comerţului: ........................
Telefon/fax: ........................................................
E-mail: .............................................................



┌────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Tipuri de contracte │ Numãr total contracte │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│Contracte de concesiune de lucrãri publice, │ │
│din care atribuite prin: │ │
│ - dialog competitiv │ │
│ - licitaţie restrânsã │ │
│ - licitaţie deschisã │ │
│ - negociere cu publicarea anunţului │ │
│ de participare │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│Contracte de concesiune de servicii, │ │
│din care atribuite prin: │ │
│ - dialog competitiv │ │
│ - licitaţie restrânsã │ │
│ - licitaţie deschisã │ │
│ - negociere cu publicarea anunţului │ │
│ de participare │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘



Semnatura autorizata
..................

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016