Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 23 iunie 2006  privind Registrul actuarilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 23 iunie 2006 privind Registrul actuarilor

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 29 iunie 2006
ART. 1
Persoanele fizice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 12^2 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cele din prezentele norme, în vederea înregistrãrii în Registrul actuarilor, vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor o cerere de înregistrare completatã conform modelului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme.
ART. 2
(1) Documentele necesare în vederea înregistrãrii în Registrul actuarilor sunt:
a) curriculum vitae;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie de pe diploma de absolvire - studii superioare de lungã duratã;
d) copie legalizatã de pe diploma de absolvire - studii actuariale;
e) copie de pe cartea de muncã;
f) copie de pe documentul care atestã plata taxei prevãzute la <>art. 13 alin. (10) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) douã scrisori de recomandare prin care se atestã experienţa profesionalã acumulatã, de cel puţin 3 ani, într-o funcţie în care activitatea desfãşuratã a necesitat cunoştinţe actuariale;
h) cazier judiciar şi fiscal;
i) cerere de înregistrare în Registrul actuarilor.
(2) Pentru persoanele care au obţinut certificarea de actuar într-o altã ţarã, documentele prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d) vor fi înlocuite cu copie legalizatã de pe actul care atestã certificarea de actuar.
ART. 3
Toate documentele prevãzute la art. 2 vor fi prezentate în limba românã sau, dupã caz, vor fi însoţite şi de traducerea legalizatã a acestora în limba românã.
ART. 4
Registrul actuarilor cuprinde urmãtoarele rubrici:
a) numãrul şi data înregistrãrii în Registrul actuarilor;
b) numele şi prenumele;
c) codul numeric personal;
d) adresa;
e) denumirea angajatorilor cu care actuarul se aflã/s-a aflat în relaţii de muncã;
f) sancţiuni;
g) observaţii.
ART. 5
Registrul actuarilor se ţine de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor în sistem computerizat şi pe suport hârtie. Datele înscrise în Registrul actuarilor referitoare la nume şi prenume, numãrul şi data înregistrãrii, precum şi datele de contact pentru fiecare actuar vor fi permanent accesibile publicului la sediul central al Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor - Direcţia relaţii cu publicul şi mass-media, precum şi pe site-ul autoritãţii de supraveghere.
ART. 6
Numãrul de înregistrare al actuarilor în Registrul actuarilor va avea urmãtoarea structurã alfanumericã: REGACT-000.
ART. 7
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va radia o înregistrare din Registrul actuarilor în oricare dintre situaţiile urmãtoare:
a) la solicitarea scrisã a unui actuar;
b) în cazul decesului unui actuar;
c) în cazul în care un actuar înceteazã sã mai desfãşoare profesia de actuar pentru o perioadã continuã mai mare de 5 ani;
d) în cazul în care un actuar este sancţionat de 3 ori de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor;
e) dacã un actuar este condamnat pentru infracţiuni contra patrimoniului sau pentru infracţiuni prevãzute de legislaţia financiar-fiscalã printr-o sentinţã definitivã.
ART. 8
În termen de 30 de zile de la data depunerii la Registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor a cererii menţionate la art. 1, în cazul în care sunt îndeplinite toate prevederile legale în vigoare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va comunica actuarului numãrul şi data înregistrãrii în Registrul actuarilor.
ART. 9
Registrul actuarilor se va deschide de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor începând cu data aderãrii României la Uniunea Europeanã.


ANEXĂ


──────
la norme
────────

CERERE
de înregistare în Registrul actuarilor





Subsemnatul/Subsemnata .............., cu domiciliul în .............,
adresa poştalã (dacã este diferitã) ......., numãr de telefon .......,
adresa de e-mail ........., codul numeric personal ............,
posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate/paşaportului*)
seria ..... nr. ....., eliberat/eliberatã de ..... la data de .......,
solicit înscrierea în Registrul actuarilor.
_______
*) Datele din paşaport sunt necesare doar în cazul cetãţenilor strãini.

Declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
- îndeplinesc toate prevederile legale în vigoare pentru a putea fi
înregistrat în Registrul actuarilor;
- nu am interdicţia sã lucrez în instituţii financiare;
- deţin experienţa profesionalã necesarã.
De asemenea, mã oblig la urmãtoarele:
- sã informez Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor asupra oricãrei
relaţii de muncã cu un angajator, atât în ceea ce priveşte data începerii,
cât şi data încetãrii relaţiei de muncã;
- sã nu fiu membru al Consiliului de administraţie şi sã nu fac parte din
conducerea executivã a asigurãtorului cu care mã aflu în relaţii de muncã;
- sã anunţ Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, în cel mult 7 zile
calendaristice, despre orice modificare a datelor care au fãcut subiectul
înregistrãrii în Registrul actuarilor.
În acest sens, anexez urmãtoarele documente:
1. curriculum vitae;
2. fotocopie de pe actul de identitate;
3. fotocopie de pe diploma de absolvire - studii superioare de lungã
duratã;
4. fotocopie legalizatã de pe diploma de absolvire - studii actuariale;
5. fotocopie de pe cartea de muncã;
6. fotocopie de pe documentul care atestã plata taxei prevãzute la
<>art. 13 alin. (10) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurãri
şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
7. scrisori de recomandare privind experienţa profesionalã;
8. cazier judiciar şi fiscal;
9. copie legalizatã de pe actul doveditor care atestã certificarea de
actuar obţinutã în altã ţarã (numai pentru persoanele care deţin
certificarea de actuar obţinutã într-o altã ţarã);
10. traducerea legalizatã a documentelor mai sus menţionate (doar în cazul
în care acestea nu sunt în limba românã).

Data Semnãtura
........... .................


_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016