Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 23 decembrie 2010  privind finantarea cu dobanda subventionata a operatorilor economici (NI-FIN-06-V/0)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 23 decembrie 2010 privind finantarea cu dobanda subventionata a operatorilor economici (NI-FIN-06-V/0)

EMITENT: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 53 din 21 ianuarie 2011

    Prezenta normã a fost elaboratã în conformitate cu <>Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Bãncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicatã, şi cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis*1), ca urmare a Hotãrârii nr. 149 din 29 noiembrie 2010 a Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri privind aprobarea prelungirii schemei de ajutor de minimis Finanţarea cu dobândã subvenţionatã.
___________
    *1) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 379 din 28 decembrie 2006.

    CAP. I
    Obiectul finanţãrii

    ART. 1
    (1) Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., denumitã în continuare EximBank, acordã operatorilor economici credite în lei cu dobândã subvenţionatã, destinate creşterii competitivitãţii acestora şi susţinerii mediului de afaceri românesc.
    (2) Prezenta normã stabileşte condiţiile de implementare în perioada 2011-2012 a schemei transparente de ajutor de minimis, care respectã criteriile prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 .
    ART. 2
    (1) Produsele de finanţare acordate de cãtre EximBank conform prezentei norme înglobeazã o componentã de ajutor de minimis. Ajutorul de minimis se acordã sub forma subvenţiei de dobândã.
    (2) În cazul microcreditului pentru IMM, creditului pentru femei antreprenor şi creditului de investiţii flexibil pentru IMM, ajutorul de minimis se acordã sub forma subvenţiei de dobândã şi a subvenţiei de garanţie.
    ART. 3
    EximBank, în calitate de administrator al Fondului destinat stimulãrii operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activitãţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitãţilor de interes public, dezvoltare regionalã, susţinere a activitãţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurãtor, ocupare şi formare a personalului, susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor internaţionale, potrivit <>art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000, republicatã, are şi calitatea de furnizor de ajutor de stat în cadrul schemei instituite prin prezenta normã.

    CAP. II
    Definiţii

    ART. 4
    În sensul prezentei norme, urmãtoarele noţiuni se definesc astfel:
    a) credit - creditul în lei, cu dobândã subvenţionatã, acordat de EximBank, în numele şi în contul statului, operatorului economic, sub forma creditului de investiţii/creditului pe obiect;
    b) transport rutier - transportul de marfã şi transportul de pasageri pe cale rutierã;
    c) tranzacţii imobiliare - cumpãrarea/construirea de imobile în scopul vânzãrii/închirierii;
    d) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, cu excepţia produselor din pescuit;
    e) IMM - persoane juridice, aşa cum sunt definite în Regulamentul (CE) nr. 70/2001 al Comisiei din 12 ianuarie 2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE la ajutoare de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare*2);
___________
    *2) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 10 din 13 ianuarie 2001.

    f) IMM nou-înfiinţatã (start-up) - IMM înregistratã la registrul comerţului cu cel mult 24 de luni înainte de data solicitãrii, care prezintã cel puţin o situaţie financiarã semestrialã/anualã depusã la administraţia financiarã;
    g) rata de dobândã - rata dobânzii creditului contractat, fixã pe toatã durata contractului de credit;
    h) rata de subvenţie - rata cu care se subvenţioneazã rata dobânzii la creditul contractat; aceasta se aprobã prin hotãrâre a Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (C.I.F.G.A.) şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    i) rata de referinţã rata de actualizare a fluxurilor de dobândã calculate pe toatã durata de creditare, comunicatã de Comisia Europeanã;
    j) femei antreprenor:
    - peste 50% din acţiuni/pãrţi sociale şi drepturile de vot corespunzãtoare sunt deţinute de femei; sau
    - femeia acţionar/asociat are şi calitatea de administrator al IMM.

    CAP. III
    Bugetul şi durata schemei

    ART. 5
    (1) Pentru facilitãţile acordate conform prezentei scheme, EximBank acţioneazã în numele şi în contul statului. Sursa de finanţare a acestor operaţiuni este, potrivit <>art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000, republicatã, Fondul destinat stimulãrii operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activitãţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitãţilor de interes public, dezvoltare regionalã, susţinere a activitãţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurãtor, ocupare şi formare a personalului, susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor internaţionale.
    (2) Bugetul total al schemei pe perioada suplimentarã de implementare 2011-2012, defalcat pe ani, este urmãtorul:


                                                              - milioane lei -
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                              2011 2012
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Fonduri pentru finanţãri cu dobândã subvenţionatã 40 40
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Total ajutor de minimis pentru subvenţie de dobândã*) 8 8
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Total ajutor de minimis pentru garanţii*) 0,6 0,6
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Numãr estimat de beneficiari 60 60
 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________
    *) Ajutorul de minimis nu implicã un transfer efectiv de fonduri cãtre beneficiari.

    CAP. IV
    Beneficiari şi criterii de eligibilitate

    ART. 6
    (1) Un operator economic este eligibil pentru a beneficia de finanţare şi de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme dacã, la data depunerii cererii de finanţare, îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) nu se aflã în dificultate financiarã, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate*3);
___________
    *3) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004.

    b) nu s-a instituit procedura insolvenţei, prevãzutã de legislaţia în vigoare;
    c) prezintã garanţii colaterale pentru garantarea creditului solicitat, conform reglementãrilor interne ale EximBank, excluzând garanţii ale statului. Pentru garantarea microcreditului pentru IMM şi a creditului pentru femei antreprenor se solicitã numai garanţia personalã a cel puţin unuia dintre acţionari/asociaţi/administratori, materializatã prin avalizarea de cãtre acţionari/asociaţi/administratori a unui bilet la ordin emis de împrumutat;
    d) contribuie din surse proprii la finanţarea proiectului de investiţii cu cel puţin 20% din costul total al acestuia. Acest criteriu se aplicã doar operatorilor economici care solicitã credite de investiţii;
    e) nu figureazã cu sume restante în baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B.)*4);
__________
    *4) În cazul în care din verificarea C.R.B. rezultã existenţa unei sume restante, iar solicitantul creditului prezintã documente din care sã reiasã cã a achitat restanţa, se considerã criteriul îndeplinit.

    f) nu figureazã cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plãţi (C.I.P.)*5);
__________
    *5) În cazul în care solicitantul figureazã cu incidente de platã accidentale, care nu denotã un comportament financiar defectuos, se poate accepta la finanţare, cu justificarea corespunzãtoare.

    g) nu înregistreazã datorii restante cãtre bugetul general consolidat al statului, al cãror mod de platã nu a fost reglementat conform prevederilor legale în vigoare;
    h) în cazul în care a fost emisã o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva sa, aceasta a fost deja executatã, creanţa fiind integral recuperatã;
    i) nu se aflã în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv cu Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;
    j) suma ajutoarelor de minimis de care a beneficiat într-o perioadã de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), inclusiv ajutorul de minimis solicitat conform prezentei scheme, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier);
    k) pentru a beneficia de creditul pentru femei antreprenor, IMM va îndeplini şi unul dintre urmãtoarele criterii:
    - peste 50% din acţiuni/pãrţi sociale şi drepturile de vot corespunzãtoare sunt deţinute de femei; sau
    - femeia acţionar/asociat are şi calitatea de administrator al IMM;
    l) pentru a beneficia de microcreditul pentru IMM şi de creditul pentru femei antreprenor, operatorul economic trebuie sã se încadreze în categoria de performanţã financiarã A sau B determinatã în baza ultimelor douã situaţii financiare depuse la administraţia financiarã.
    (2) Sunt eligibili pentru a fi selectaţi în cadrul prezentei scheme operatorii economici care activeazã în toate sectoarele economice, cu excepţia operatorilor economici care solicitã finanţãri în lei pentru proiecte din sectorul/domeniul:
    a) pescuitului şi acvaculturii, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 *6) al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comunã a pieţelor în sectorul produselor pescãreşti şi de acvaculturã;
__________
    *6) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 17 din 21 ianuarie 2000.

    b) producţiei primare a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
    c) procesãrii şi marketingului produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, în urmãtoarele cazuri:
    - când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantitãţii produselor de acest tip cumpãrate de la producãtorii primari sau puse pe piaţã de operatorii economici respectivi;
    - când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producãtorilor primari (fermieri);
    d) carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 *7) al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cãrbunelui;
__________
    *7) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 205 din 2 august 2002.

    e) activitãţilor legate de exportul cãtre state terţe sau state membre ale Uniunii Europene, respectiv legate direct de cantitãţile exportate, de organizarea şi funcţionarea reţelei de distribuţie sau de alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
    f) activitãţilor care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor din import;
    g) producţiei de armament;
    h) jocurilor de noroc;
    i) comerţului cu ridicata şi cu amãnuntul;
    j) producţiei produselor din alcool şi tutun;
    k) tranzacţiilor imobiliare;
    l) achiziţiei de mijloace de transport utilizate pentru transport rutier de marfã pentru terţi;
    m) achiziţiei de mijloace de transport de persoane, cu o capacitate de pânã la 8 locuri;
    n) servicii de contabilitate, consultanţã, alte activitãţi similare, dacã finanţarea este destinatã construirii/achiziţionãrii/ amenajãrii/renovãrii de imobile cu destinaţie de sedii sociale/puncte de lucru;
    o) activitãţilor de poştã şi de curierat;
    p) publicitate şi activitãţi de studiere a pieţei;
    q) activitãţilor de închiriere şi leasing;
    r) activitãţilor de investigare şi protecţie.

    CAP. V
    Mãsuri de sprijin

    ART. 7
    În cadrul schemei se acordã sprijin financiar sub forma subvenţiei de dobândã la toate tipurile de credit menţionate la art. 8 şi a subvenţiei de garanţie pentru microcreditele pentru IMM, creditul pentru femei antreprenor şi creditul de investiţii flexibil pentru IMM.
    ART. 8
    (1) Subvenţia de dobândã se acordã pentru urmãtoarele tipuri de credite:
    a) credit de dezvoltare pentru IMM - pentru finanţarea proiectelor de investiţii (incluzând o componentã de finanţare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului):
    - suma creditului: maximum 1.500.000 euro, în echivalent lei;
    - perioada creditului: maximum 10 ani;
    b) credit pentru capital de lucru - pentru finanţarea activitãţii curente a IMM, cu excepţia plãţii taxelor şi impozitelor datorate bugetului de stat:
    - suma creditului: maximum 300.000 euro, în echivalent lei;
    - perioada creditului: maximum un an;
    c) microcredit pentru IMM - pentru proiecte de investiţii şi/sau activitate curentã:
    - suma creditului: minimum 10.000 euro, în echivalent lei, maximum 35.000 euro, în echivalent lei;
    - perioada de creditare: maximum un an pentru activitatea curentã/maximum 5 ani pentru proiecte de investiţii;
    d) credit pentru domenii prioritare - destinat operatorilor economici pentru finanţarea proiectelor din domeniile prioritare de dezvoltare stabilite prin <>Legea nr. 96/2000, republicatã:
    - suma creditului: maximum 1.500.000 euro, în echivalent lei;
    - perioada de creditare: maximum 10 ani, în funcţie de natura şi de durata proiectului care face obiectul finanţãrii;
    e) credit pentru femei antreprenor - pentru finanţarea proiectelor de investiţii (incluzând o componentã de finanţare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului) şi finanţarea activitãţii curente a IMM, cu destinaţie bine determinatã (plata furnizorilor de materii prime şi servicii, plata salariilor etc.):
    - suma creditului: maximum 100.000 euro, în echivalent lei;
    - perioada creditului: maximum 5 ani pentru credit de investiţii/un an pentru activitatea curentã;
    f) credit de investiţii flexibil pentru IMM - pentru finanţarea proiectelor de investiţii (incluzând o componentã de finanţare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului);
    - suma creditului: maximum 1.000.000 euro, în echivalent lei;
    - perioada creditului: maximum 10 ani.
    (2) Gradul de acoperire cu garanţii colaterale a creditelor cu dobândã subvenţionatã este:
    - pentru creditele enumerate la alin. (1) lit. a), b) şi d): minimum 100%;
    - pentru microcreditul pentru IMM şi creditul pentru femei antreprenor: minimum 20%;
    - pentru creditul de investiţii flexibil pentru IMM: minimum 50%.
    ART. 9
    (1) Valoarea ajutorului se determinã ex ante, pentru toatã perioada de creditare, prin însumarea fluxurilor actualizate de dobândã aferente angajamentului total la data acordãrii creditului.
    (2) Actualizarea fluxurilor de dobândã se efectueazã la momentul acordãrii creditului, folosind rata de referinţã comunicatã de Comisia Europeanã, conform formulei:


                                             nz(i;i-1)
  Subvenţie dobândã = f2Σ Sold(i;i-1) x r(s) x ────────── x
                      i 360
                                 1
                      ──────────────────────── ,
                      [1 + r(a)]^[nz(i;0)/360]



    unde:
    Sold(i;i-1) = soldul zilnic al creditului (între data "i" de platã a dobânzii şi data imediat anterioarã "i-1" de platã a dobânzii);
    nz(i;i-1) = perioada de fructificare a soldului creditului (numãrul de zile calendaristice dintre data "i" de platã a dobânzii şi data imediat anterioarã "i-1" de platã a dobânzii);
    nz(i:0) = perioada de actualizare (numãrul de zile calendaristice dintre data "i" de platã a dobânzii şi data de acordare a creditului);
    r(s) = rata de subvenţie;
    r(a) = rata de referinţã (actualizare).
    (3) Valoarea ajutorului de stat pentru microcreditul pentru IMM şi creditul pentru femei antreprenor se determinã prin însumarea valorii subvenţiei de dobândã cu echivalentul subvenţiei brute aferente exceptãrii de garanţii colaterale reale. Echivalentul subvenţiei brute pentru garanţia oferitã de EximBank se determinã conform urmãtoarei formule:


                          80% x Valoare credit (principal) x 200.000
  Echivalent subvenţie = ──────────────────────────────────────────── .
  brutã pentru garanţie 1.500.000



    (4) Valoarea ajutorului de stat pentru creditul de investiţii flexibil pentru IMM se determinã prin însumarea valorii subvenţiei de dobândã cu echivalentul subvenţiei brute aferente exceptãrii parţiale de garanţii colaterale. Echivalentul subvenţiei brute pentru garanţia oferitã de EximBank se determinã conform urmãtoarei formule:


                         (100% - Ga%) x Valoare credit (principal) x 200.000
  Echivalent subvenţie = ──────────────────────────────────────────────────── ,
  brutã pentru garanţie 1.500.000



    unde Ga este gradul efectiv de acoperire cu garanţii colaterale.

    ART. 10
    Valoarea maximã a ajutorului obţinut de un beneficiar în cadrul prezentei scheme nu poate sã depãşeascã echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier) pe o perioadã de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent).

    CAP. VI
    Regula de cumul

    ART. 11
    (1) Ajutorul de minimis nu va fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru aceleaşi costuri eligibile (legate de acelaşi proiect de investiţii), în cazul în care un asemenea cumul ar duce la depãşirea intensitãţii maxime admise prevãzute în legislaţia specificã aplicabilã, dupã caz.
    (2) Ajutorul de minimis va fi acordat numai dupã ce EximBank a verificat respectarea regulii cumulului, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a operatorului economic.
    (3) În cazul în care valoarea totalã a ajutorului acordat unui operator economic depãşeşte plafoanele ajutorului de minimis, acest ajutor nu poate fi acordat nici chiar pentru o fracţie ce nu depãşeşte aceste plafoane.

    CAP. VII
    Documentaţia, analiza şi aprobarea finanţãrii

    ART. 12
    Operatorii economici depun la EximBank cererea de finanţare însoţitã de documentele necesare analizei solicitãrii de finanţare.
    ART. 13
    Documentaţia pentru acordarea finanţãrii cu dobândã subvenţionatã se depune la unitãţile teritoriale ale EximBank şi se înregistreazã în Registrul unic al finanţãrilor cu dobândã subvenţionatã, în ordinea cronologicã a primirii dosarelor complete. Solicitãrile pentru acordarea finanţãrii cu dobândã subvenţionatã vor fi analizate şi selectate în limita bugetului anual alocat schemei, în funcţie de data şi numãrul înregistrãrii, pe principiul "primul venit, primul servit".
    ART. 14
    Operatorii economici care solicitã finanţare cu dobândã subvenţionatã au obligaţia deschiderii unui cont curent la EximBank.
    ART. 15
    Pentru finanţarea cu dobândã subvenţionatã, operatorul economic va plãti EximBank comisioane conform Caietului de comisioane al EximBank.
    ART. 16
    Cererea de finanţare cu dobândã subvenţionatã se analizeazã de EximBank conform reglementãrilor sale interne.
    ART. 17
    În baza hotãrârii C.I.F.G.A. de aprobare a finanţãrii cu dobândã subvenţionatã, EximBank va comunica operatorului economic valoarea maximã a ajutorului şi caracterul de ajutor de minimis al acestuia.

    CAP. VIII
    Monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis

    ART. 18
    (1) În cazul în care se constatã cã au fost încãlcate condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul ajutorului de minimis, EximBank va lua toate mãsurile necesare pentru recuperarea sumelor acordate.
    (2) În cazul în care, ulterior acordãrii finanţãrii cu dobândã subvenţionatã, se constatã cã operatorul economic nu a respectat obligaţiile contractuale stabilite, EximBank poate retrage acordarea subvenţiei de dobândã sau poate declara creditul scadent şi exigibil, cu toate dobânzile şi celelalte sume datorate.
    (3) În cazul în care împrumutatul nu achitã datoriile sale faţã de EximBank în cel mult 90 de zile calendaristice, contractul de credit se considerã reziliat de plin drept, fãrã a mai fi necesarã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi, fãrã punerea în întârziere şi fãrã intervenţia instanţelor judecãtoreşti, declarându-se creditul scadent şi exigibil, cu toate dobânzile şi celelalte sume datorate.
    (4) Recuperarea prin executare silitã se efectueazã prin Corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind Codul de procedurã fiscalã şi prevederilor normelor interne privind recuperarea creanţelor administrate de EximBank în numele şi în contul statului.
    ART. 19
    EximBank va pãstra evidenţa ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme şi informaţiile referitoare la acestea pe o perioadã de 10 ani de la data ultimei alocãri specifice de ajutor în cadrul acesteia, pentru a stabili dacã sunt respectate toate condiţiile prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 .
    ART. 20
    EximBank va transmite anual Consiliului Concurenţei un raport cu privire la implementarea schemei în forma prevãzutã în cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a <>articolului 93 din Tratatul CE*8).
__________
    *8) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 140 din 30 aprilie 2004.

    ART. 21
    Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat vor ţine o evidenţã specificã a ajutoarelor primite, în conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat.
    ART. 22
    În vederea asigurãrii transparenţei şi unui control eficient al ajutoarelor de minimis, EximBank va aplica prevederile <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007, referitoare la schemele de minimis, şi va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã de ajutor de minimis în termen de 15 zile de la data adoptãrii.
    ART. 23
    Prezenta schemã va fi publicatã integral pe site-ul EximBank, la adresa web http://www.eximbank.ro
    ART. 24
    EximBank va furniza Consiliului Concurenţei toate informaţiile solicitate de Comisia Europeanã cu privire la prezenta schemã de ajutor de minimis, pentru a fi transmise acesteia, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 25
    Valoarea maximã a subvenţiei de dobândã care poate fi acordatã în cadrul schemei se actualizeazã automat la modificarea pragului de minimis al ajutorului de stat.
    ART. 26
    În scopul aplicãrii prezentei norme EximBank emite proceduri care se supun aprobãrii C.I.F.G.A.
    ART. 27
    Prezenta normã se aplicã finanţãrilor acordate de EximBank începând cu data de 1 ianuarie 2011.

                                      ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016